iPon Cikkek

Dragon Ball: Xenoverse - Benned van a Z-faktor

Dátum | 2015. 03. 22.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ha finoman akarnánk fogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy erősen ingadozott az utóbbi években a Drabon Ball-játékok minősége. Annyira, hogy igazából senki nem veszített semmit, ha az előző generációban kihagyott mindent, aminek köze volt a világ legnépszerűbb harcos rajzfilmjéhez, ugyanis egészen a PS2-ig kell visszamennünk ahhoz, hogy megtaláljuk a legutolsó értelmes próbálkozást a sorozatban. A csúcsot ott is a Budokai 3 jelentette, bár szerintem a Tenkaichi Budokai 2 némileg több kritikát kap a kelleténél. A játéksorozat legutolsó darabja, a Battle of Z aztán olyan mélységekbe esett, hogy igazából mindenki azt gondolta, a Bandai Namco egy időre felhagy majd a Dragon Ball-játékokkal. Ez tulajdonképpen így is lett, de most már láthatjuk, hogy ennek oka volt: ismét valami minőségit szerettek volna letenni az asztalra. A Budokai-játékokért (és amúgy részben a Street Fighter IV-ért is) felelős Dimps készítette ugyanis az új Dragon Ball: Xenoverse-t, ami egyben a sorozat bemutatkozását is jelenti az újgenerációs konzolokon. Ráadásul sok tekintetben ez az a játék, amire a Dragon Ball-univerzum rajongói vártak. Naponta rengeteg rajz és fanfiction kerül fel különböző oldalakra, ahol a kreatív közönség a saját karaktereit alkotja meg, helyezi el a világban és alternatív történeteket mesél el. Mint a legtöbb kiemelkedő szórakoztatóipari alkotás, ez is rengeteg ember fantáziáját mozgatja meg egészen a mai napig.
Ha pedig így nézzük, akkor nagyon furcsa, hogy egészen mostanáig kellett várni egy Dragon Ball-játékra, ami végre erre épül, és felkarolja ezt az ötletet. A Xenoverse lényege ugyanis, hogy saját karakterünket alkothatjuk meg, és vehetünk részt a sorozat ikonikus eseményeiben. Ehhez persze ki kellett találni egy megfelelő történeti vázat is, ami lehetővé teszi egy ismeretlen karakter feltűnését Goku és társai mellett. Így született meg a Xenoverse viszonylag egyszerű, de a játékmenetet remekül kiszolgáló sztorija, mely szerint valaki elkezdett szórakozni az idővonallal, és megváltoztatja a sorozat alapjának számító eseményeket. Goku és barátai elvéreznek ott, ahol korábban nyertek, a gonoszok pedig diadalmaskodnak az eredetileg elveszített csatákban. Ezt az egész kalamajkát a Time Patrol néven futó csapat próbálja meg helyrehozni az időutazásban egyébként is jártas Trunks vezetésével. A probléma azonban annyira komoly, hogy Trunks a sárkánygömbökhöz fordul egy kívánsággal, és kér maga mellé egy erős segítőt, akivel közösen visszaállíthatják a kizökkent időt. Ez a segítő lesz a játékos karaktere, akit némi felvezetés után magunk alkothatunk meg. Nem kell persze olyan részletes karaktergenerálásra számítani, mint mondjuk a Skyrimben vagy a Dragon Age Inquisitionben. Előre beállított arcformák, hajstílusok és öltözékek közül válogathatunk, az ember, saiyan, namek, majin és frieza fajai közül választva. Mindegyiknél indíthatunk női vagy férfi harcost is, kivéve a nameket és frieza faját, hiszen az előbbi hermafroditákból áll, utóbbi pedig nemtelen.
Az egyes fajok persze némileg eltérő tulajdonságokkal indulnak, melyek igyekeznek visszaadni a sorozatban megismert jellegzetességeiket. A csillagharcosok minden alkalommal erősebbé válnak, ha halálközeli állapotból jönnek vissza, míg a namekek lassan vissza tudják tölteni a saját életüket. Míg egyikük némileg erősebb közelharci támadással rendelkezik, a másikuk erősebb a ki-képességekben, vagy éppen több életerővel rendelkezik. Ehhez hasonló apróbb különbségeket fedezhetünk majd fel a női és férfi változatok között is. A játék azonban ezektől függetlenül is megkérdezi majd, hogy a közeli, távoli, vagy a kiegyensúlyozott harcmodort kedveljük, így tulajdonképpen mindenki megtalálja majd a játékstílusához illeszkedő karaktert. A Dragon Ball: Xenoverse ugyan alapjait tekintve továbbra is egy verekedős játék, de a karaktergenerálás nem csak dísznek került be, hanem szerepjátékos elemek is társulnak hozzá. Az időrendőrség főbázisa a téren és időn kívül lebegő Toki Toki City, amit szabadon bejárhatunk, és beszélgethetünk a különböző NPC-kkel. Némelyik csak szövegel, némelyik küldetést ad, többen viszont a helyi boltokat futtatják, ahol új felszereléseket és tárgyakat vehetünk főhősünknek, ezzel erősítve őt. Ezen kívül a harcok során (még a vesztett küzdelmeket követően is) tapasztalati pontokat kapunk és szinteket lépünk, ami után a különböző alapvető tulajdonságainkat erősíthetjük.
Toki Toki City ötlete, mint egy központi pihenőhely, alapvetően tetszett. Ez egy modern koncepció, ami nem különbözik sokban például a Destinyben látott Towertől. Elérjük az árusokat, megnézzük az üzeneteinket, összefutunk más játékosokkal, és elindulunk egyedül, vagy többjátékos csapatban a következő fő- vagy mellékküldetésre, esetleg multiplayer meccseket kezdeményezünk. Karakterünk menedzselése és fejlesztése azonban rendkívül frusztráló, a japán szerepjátékokra általánosan jellemző elavult menürendszereken keresztül történik, ami teljesen elvette a kedvem attól, hogy sokat foglalkozzak ilyesmivel. A központi hub ötlete jó, de érdemes lett volna a fejlesztőknek más területeken is a nyugati akció-RPG-k felé fordulni és ötletet meríteni. Jó volt viszont, hogy tanulhatunk a Dragon Ball Z univerzum nevesebb karaktereitől, bár a legtöbbjük csak akkor fogad be minket tanoncnak, ha legyőztük, vagy ha elértünk egy bizonyos szintet (vagy mindkettő). Ilyen módon tehetünk szert olyan ikonikus és rendkívül erős támadásokra is, mint például a Vegeta-féle Galick Gun. Azonban ha ténylegesen bele akarunk vágni a lényegbe, akkor vagy a Parallel Quest névre hallgató mellékküldetéseket indítjuk el a megfelelő NPC-től - akár barátainkkal együtt online is -, vagy a főküldetést visszük. Túlságosan sokra persze egyiktől sem kell számítani, még a főküldetésekről is lerí, hogy csak azért vannak, hogy a játékos átélhesse a Dragon Ball Z legismertebb csatáit, a saját karakterét irányítva.
Ami viszont magát a harcot illeti, a Xenoverse vegyes képet mutat. Egyrészt jó hír, hogy sikerült minden marhaságot kidobni a kukába, ami a Battle of Z-t tönkretette. A készítők gyakorlatilag visszatértek a PS2-es Budokai-játékok harcrendszeréhez, bár némileg áramvonalasítva azt. Ez egyrészt azt is jelenti, hogy a játék könnyen tanulható és az esetek többségében nem frusztráló, másfelől viszont nincsenek benne nagyon-nagyon komoly mélységek, és túl sokszor fullad egyszerű gombpüfölésbe. Ami az alapot illeti: adott a viszonylag méretes, teljesen 3D-s harctér, ami remekül ragadja meg az anime lényegét, hiszen ott is mindig a röpködés, a távolsági támadások, illetve a távolságok áthidalása jelentette a legfontosabb részét a küzdelmeknek - ezért nem értettem sose, amikor néhányan korábban zártabb, közelharci Dragon Ball-játékokkal próbálkoztak, ez ugyanis pont a lényeget öli meg. Ebben a harctérben hátulról követi a kamera főhősünket, sajnos nem túl jól. A kamera mindig is egy gyenge pontja volt a Budokai-játékoknak, és ez ezúttal sem változott. A nagy, nyílt tereken még elfogadható a dolog, de valamiért a készítők úgy gondolták, hogy szükség van benti helyszínekre is, ahol sokat romlik az amúgy sem vidám helyzet. Szerencsére a jobb vállgombbal lockolhatunk az ellenfélre, és a jobb analóg karral pillanatok alatt átválthatunk másik célpontra, ami az esetek többségében azért képes megoldani a problémát. Innentől kezdve használhatjuk az alap gyenge vagy erős közelharci támadásunkat, valamint az alap KI-csapásokat és a teleportos kitérést, míg a ravaszokat lenyomva a gombok funkciót váltanak, és előjönnek a keményebb képességek, a két ravasz együttes lenyomásával pedig a leglátványosabb csapások.
A Xenoverse legnagyobb erőssége a kombórendszere. Ezt számos módon tudjuk variálni, például elkezdjük közelharci támadásokkal, majd néhány teleportos csapással odébb tessékeljük az ellenfelet, végül egy végső mozdulattal beleküldjük a talajba, majd amíg nem tér magához, rádobunk egy szép kövér kamehamehát. Az alap harcrendszer és az egyszerű, de látványos kombórendszer közösen ténylegesen képesek visszaadni a Dragon Ball Z-re jellemző látványos, pörgős küzdelmeket, és átadni a sorozat szellemiségét. Néha persze nem minden jön össze, és túl sok időt kell töltenünk repkedéssel, mire odaérünk az ellenfelünkhöz, de valamit valamiért, ugyebár. A helyzet annyiban módosul, ha többedmagunkkal esnénk neki az ellenségnek, hogy (meglepő módon) érdemes figyelni egymásra. Ha például mindketten bemegyünk közelharcba, akkor belezavarhatunk egymás kombójába, így például valamelyikünknek érdemes lehet inkább hátulról lövöldözni. A közös játék rendkívül nagy móka tud lenni, azonban az egymás elleni küzdelem már nem tetszett annyira. Persze ha minden összejön, akkor az is nagyon izgalmas, ugyanakkor (jelenleg még legalábbis) túl sokszor megy át egyszerű és vad gombnyomkodásba. Persze lehet, hogy ez némileg változni fog majd, amint a játékosok rájönnek a harcrendszer finomságaira, bár - ahogy már írtam - olyan túlzottan sok finomság azért nincs benne. A helyzeten egyelőre nem segít sokat az sem, hogy a Xenoverse szerverei eddig többször álltak, mint működtek, úgyhogy az online részleg eléggé problémás - talán a készítők nem számítottak ennyi játékosra ilyen hamar, márpedig úgy néz ki, hogy a Xenoverse eléggé sikeres a rajongók köreiben.
Végül pedig térjünk rá kicsit a technológiai oldalra. A Xenoverse a stúdió saját engine-jére épül, ami egyébként a Street Fighter IV módosított motorja. Ezen a ponton, a PS4 és az Xbox One erejével megtámogatva már azért alapelvárás, hogy egy 25 éves rajzfilmen alapuló játék jól nézzen ki és visszaadja az eredeti mű színvonalát, és szerencsére a Xenoverse ezt egész jól teljesíti is. Én egyébként PC-n teszteltem, és a szokásos GeForce GTX 780-nal felszerelt masinán nem volt probléma a 60fps tartásával, még a legnagyobb tömegjelenetekben sem. Ugyan sokan azt mondták, hogy a látvány tökéletes (sőt, néhányan úgy vélik, jobb mint az anime, ami mondjuk egy érdekes felvetés), szerintem azért még nem ez a helyzet, leginkább a rendes anti-aliasing hiánya miatt. Az engine ugyanis csak FXAA-t kínál fel, ami ebben a formájában nem igazán képes leszámolni a mozgás közben jelentkező temporális hibákkal. Ez pedig leginkább azért feltűnő, mert a cel-shaded grafika miatt nagyobb, egybefüggő, egyszínű felületeket kapunk, amik össze-vissza zizegnek.
Ami a hangzásvilágot illeti, azt gyakorlatilag tökéletesen sikerült átemelni a sorozatból, minden ütés és KI-támadás úgy hangzik, ahogy kell. Szinkron tekintetében választhatjuk az egyébként teljesen okés angol verziót, de az igazi fanatikusok örülni fognak neki, hogy helyet kapott a japán szinkron is. A főtéma pedig egy az egyben olyan, amilyet egy Dragon Balltól várnánk, garantáltan beindítja az adrenalintermelést. Összességében a Dragon Ball: Xenoverse megvalósított néhány olyan dolgot, amit szerintem már régóta meg kellett volna lépni. Igen, a történetet ezen a ponton már úgy ismerjük, mint a tenyerünket, a legfontosabb csaták minden egyes támadását vissza tudjuk mondani fejből. Ugyan a Xenoverse egy okos csavarral behozza ebbe a saját karakterünket, ám ettől még maguk a küldetések viszonylag repetitívek, nem nagyon van bennük egyediség. Viszont pont a saját főhősünk elkészítésének lehetősége miatt lehet ezen felülemelkedni, szinte hihetetlen ugyanis, hogy a kis harcosunk fejlesztgetése mennyi pluszt ad hozzá az egészhez. De ne legyenek félreértések: a Xenoverse nem szerepjáték (az talán majd egy következő állomás lesz), ez továbbra is egy verekedős játék, néhány extrával. A verekedős része pedig többnyire rendben van. Így tehát végső ajánlásként azt tudom elmondani, hogy a Dragon Ball rajongói egyáltalán nem fogják megbánni, ha beruháznak a játékba.
Platformok: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, PC Tesztplatform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. kiskoller
2015.03.22. 10:23
Korrekt játék, egy hete tolom.

Egyrészt Linuxosoknak öröm, hogy a játék 0 konfigurálással, egyből fut wine alól probléma nélkül, gamepaddel.

Igazából számomra egy helyen vérez el a játék, és ez a multi.

Sajnos a cikk nem tér ki rá, de nagyon irritáló módon lett megoldva a lobbi rendszer. Szinte minden egyes gomb nyomás után töltenie kell a játéknak.

Karaktert akarsz váltani? A játék kilogol a szerverből hozzá.
Akarsz egy kis 1 v1-et nyomni? Ok, várj 3 percet, hogy szobát találjon. Rákattintasz az egyikre, de az már teli van. Ekkor nem tudsz a többi opció közül választani, hanem kezdheted az egészez elölröl.

Talk to npc, Ranked match, search for room, vársz megint 3 percet

Ha bejutsz egy meccsre, nem tudsz simán gépelve chatelni (én nem találtam módot erre) Egy direkt mutlis PC-s játéknál a chat opció hiánya elég durva..

Ha vége a meccsnek, akkor megint kivág TokiToki City-be a játék, nincs egy egyszerű "Retry Match" gomb.

Maguk az 1v1 matchek kb 1-2 percig tartanak, jó esetben. Ehhez jön egy kb 5-10 perces downtime, ahol vagy szobát keresel, vagy töltő képernyőt bámulod.

Emellett ez pont olyan játék, ahol eszeveszett módon számít a ping. Ha az ellenfeled egy icipicit is laggol, akkor oda az öröm. Ugyanis ha belekezd egy kombóba, csak 300 Stamina árán tudsz abból kiszabadulni, ami nagyon sok.


Erre kéne leginkább rágyúrni, de kétlem, hogy javítva lesz a jövőben, talán a második résznél.


Aztán ott van maga a harc. Single playerben nagyon élvezetes, ha nehéz az adott küldi, akkor csak szintet kell lépned.

Ellenben játékosok ellen már kiütközik a játék gyengesége. Ha csinálsz egy earthling femalet, nincs más dolgod, mint kimaxolni a ki támadásokat, a meccs első felében elfutni az ellenféltől, majd sorra jöhetnek az Ultimate támadások. Ezekből elég csak egyet bekapni, és vagy egyből meghalsz, vagy súlyosan sérülsz.

A legtöbb támadást megelőzi egy lassú animáció, szóval ki lehet kerülni, ellenben van 3 ilyen Ultimate Attack, amit lehetetlen.

Röviden a harcmenet nincs eléggé csiszolva sajnos.

De ha az ember csak single-ben tolja, vagy co-op- ban akkor nagyon élvezetes tud lenni. Esetleg egy kis egymás elleni csihipuhi a haverokkal, de a fenti okok miatt ez nem annyira élvezhető, mint egy Street Fighter esetében. Ami egy bunyós játéknál kicsit furcsa, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Szefmester kisko...
2015.03.22. 11:43
Én csak singleben tolom, és ami leginkább zavar az a veszett sok töltés. De komolyan. Három zónára bontani egy ilyen kicsi helyet -értem én hogy a multi miatt kellett- botrányosan hülye ötlet volt. Sok idő csak azzal megy el hogy a paralel questek végéről elszaladsz a bódéig hogy a következőnek nekimenj, ha meg épp szintezel akkor szaladhatsz vissza Trunkshoz ami megint csak 2 töltés.

A karakteralkotás pedig így tökéletes. Bárki össze tudja hozni bármelyik dbz karaktert ha akarja, hiszen már a rajzfilmekben is sablon állak-szemek-fülek-orrok-fejformák voltak.
Kíváncsi vagy milyen lenne Krilin Yamcha loboncával Super Sayanként? Megoldható.

A harcban viszont ami zavart az a célzás és a becélzott ellenfélre rárepülés.
El akarok sütni egy repülő ellenfélre egy távolsági támadást, és garantált a miss, hacsak meg nem áll a szerencsétlene, mert oda lövünk ahol a gomb lenyomásakor állt, nem pedig amerre repült. Mozgó célpontra szinte használhatatlan a legtöbb támadás.
Az ultimate támadások között a területre hatóak meg viccesek. Sokszor csak egy két találat megy be annál meg a karakterem egy rövid kombója is nagyobbat sebez...

Eszméletlen módon mellé tud repülni a karakter ha nem vagy pontos, vagy pedig pont ütéstávon állsz le, miközben az elgondolásod szerint lecsapod, odarepülsz és már csépeled is... hát ezt a részt sokszor benézem.

A sztori amúgy nekem fura. Trunks egy erős harcost kér, erre kap egy olyat aki Raditzal is alig bír el (oké már az is istencsászár lett volna az alap DB szériában), miközben később már Jönnek az igazán durvák. Trunks pedig mint a sorozatot ismerjük nem éppen csirke erővel rendelkezett amikor megjelent elsőnek az időutazásában. Dermesztő nem tartott neki túl soká. Szal miért is kellett neki egy erős harcos (mi... hahaha)?

Amire viszont csak fórumvadászat miatt jöttem csak rá, hogy ami karaktert megcsinálsz az elején azzal kell végigjátszanod (vagy törlöd és újra kezded), mert a végigjátszás után nyílnak meg a karakter slotok.

Mindezek ellenére én jó játéknak tartom (legalábbis a tenkaichi 2-3 óta a legjobbnak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. kiskoller Szefm...
2015.03.22. 11:50
Jól összefoglaltad a hiányosságokat.
Raditz ebben a küldiben kb Ginyu vagy Frieza szintjén lehet, Trunks ezt el is mondja.. Ettől még igaz amit mondasz.

A töltés engem is irritál, és az is, hogy nem tudsz új karit csinálni, csak ha már végigjátszottad a sztorit. Amit meg mégegyszer nem tudod, mert az új kari valójában game+ mód, minden itemed, skilled, PQ eredményed megmarad, és a lvl 1-es új karidhoz is úgy szólnak hozzá az NPC-k, mint aki már kinyírta a főbosst. Ez engem zavar, szívesen toltam volna végig az elejétől a játékot egy új karival.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Bone88
2015.03.22. 11:53
Kevés ez a 70%.
Szavatosság kapott a legkevesebb pontot, mikor az a legnagyobb húzó ereje a játéknak. Ráadásul egyik legjobb DB játék, ha nem a legjobb, arról meg nem is beszélve, hogy pc-re is megjelent. minimum 80-at megérdemelt volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. diablomoid
2015.03.22. 12:45
Aki játszotta a DBZ Budokai Tenkaichi 3-at az csak szomorkodni tud ezen szerintem. Bár az irányítás egész tűrhető(a skillek használata különösen tetszett) de olyan "vontatott"nak tűnik a harc hogy inkább visszaültem a ps2 mellé. Bár rövid ideig játszottam de összesen 2x ültem le mellé kb 40 percre viszont annyira nem érdekelt hogy többet el sem indítottam! Mondják hogy a story jó de amennyiért steamen adják annyit nem ér meg főleg hogy a játékidő fele töltéssel megy el(mikor szoknak már le erről a csíkozott szeműek hogy 20x20-as játéktereket hagynak a játékosnak akkor inkább ne csinálják meg ps3 xbox360ra csak normális bejárható teret kérnénk) esetleg egy nagy leárazás alkalmával kis elvárással meg lehet venni de nálam 6/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Bootman diabl...
2015.03.22. 12:59
Talán próbáld ki Pc-n. Ott pillanatok alatt betölt mindent ha nem online módban vagy... A budokaitól pedig jobb lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller Bone8...
2015.03.22. 13:24
Ha egyszer végigtolod, nincs igazán mit csinálni. Felhúzod a karidat 80-ra, megszerzed a megfelelő skilleket, és mész bunyózni. Ellenben a harcrendszer nem elég kiforrott, hogy hónapokig ellegyél vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Szefmester kisko...
2015.03.22. 20:05
Nem tudom, még nem próbáltam de az eltérő fajoknál és nemeknél nincs változás bizonyos dolgokban? Mert ha mindenkivel teljesen ugyanaz lenne minden akkor tényleg csak pluszpoén a többi karakter.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. nemlehet Szefm...
2015.03.22. 21:56
Alapvetően nagy különbség nincs. A sayan-ok ugye SSJ-be tudnak menni, akkor nem fogy a KI tehát lehet spammalni a skilleket. A másik különbség amit észrevettem és lényeges, hogy a freeza race basic KI attackja stunol. Ez megnyit 1-2 lehetőséget bizonyos skillcombinációkra.

A majin, earthling, namek fajoknál nem vettem észre, hogy bármi különleges képessége lenne.

Amúgy a PVP-vel is az a baj, hogy az egyetlen tényleg effektív technika ha sayannal vagy SSJ és spammeled az ultimate attackot, lehetőleg olyat aminek nagy az aoe-je vagy nehéz dodgeolni. A melee karakterek nagy hátrányban vannak a sok block, escape skill miatt és a strike skillek sem sebeznek akkorát hogy tényleg megérje őket használni. Single-ben még csak csak elmegy, de ott is problémás, mert van jópár ellenfél akit nem lehet flinchelni így nem tudok stun lock combózni. Amikor meg 3-4 ellenfél is van egyszerre arról nem is beszélve...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kiskoller
2015.03.22. 23:20
Az emberek maguktól regenerálják a Ki-t, a Namek faj tagjaira ugyanez igaz HP-val, illetve ők staminát is többet regenerálnak.

Frieza race ki támadással bénít (csak az alappal!)

Majin tagjai kapnak defense bónuszt, ha max staminájuk van, cserébe lassabban regenerálódik. Emellett nekik van a legtöbb hp-juk.

Ezekre rájön, hogy minden faj, nem, testmagasság, izomméret más más attribútum bónuszt ad (a nők például jobbak a Ki támadásban, magasabb karakter meg lassabb, de több HP-ja van)

Emellett minden faj minden neme más kombókkal rendelkezik, a namekian például sokkal lassabb, de nagyobb hatótávval rendelkező támadásokat kap, hála a kinyújtható végtagoknak.

Emellett vannak faj specifikus super/ultimate támadások, Majin képes labdává változni, vagy sütit csinálni az emberből.

Szóval kül. fajok, nemet, testarányok más buildeknek kedveznek.

Frieza + Saiyan támadó, Namek Majin védekező buildnek kedvez. Earthlinget nem tudom hova tenni, a regenerálódó Ki miatt az Earthling csaj a legerősebb ki spammer, veri bármelyik saiyan-t. Szóval az is inkább a támadó játékosoknak kedvez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller nemle...
2015.03.22. 23:26
A legtöbb képességet könnyű kikerülni. Számomra csak 2 nehéz eset van:
Whis féle támadás meg az androidok zöld elektrosokkja.

Előbbi nagyon gyors támadás, nehéz az animáció közben elfutni, a zöld elektrosokk támadás meg irdatlan nagy hatótávval rendelkezik, szerintem értelmetlenül. Emellett a falon is átmegy, és korrekt módon sebez.

A többi támadást könnyű kikerülni.

Én mostanában a Super Guard képességgel kísérletezek, hátha azzal eredményesen lehet védekezni. Instant Transmission is jó, csak gáz, ha túl messze vagy, és az ellenfél elé teleportálsz, mert akkor megszívtad.

Én azt veszem észre, hogy egy tapasztalt játékoson már nem fog ki egy ki spammelés, így ők már inkább a melee buildeket részesítik előnyben.

Egy striker saiyan vagy basic attack saiyan elég durva tud lenni, főleg ha előtte az egyik pózt is sikerül elsütnie. Azok rettenetes erősek, de én utálom őket, olyan gagyik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szefmester
2015.03.23. 04:04
ooooookééé


Most tök jól leírtátok a faji képességeket, de a kérdésem az volt hogy ha Nem emberrel vagyok hanem namekkal akkor a dialógusok másképp játszódnak e le, netán van e másik küldetés, vagy cél egy egy küldetésben. Mert ugye amiket leírtatok azt mind jelzi a gép a karakteralkotásnál, ahogy a férfi női különbséget is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller Szefm...
2015.03.23. 07:57
a "nincs változás bizonyos dolgokban" elég specifikus megfogalmazás

Amúgy a sztoriban nincs különbség, az ellenfelek máshogy mutatkoznak be, ennyi. Pl. ha saiyan-ként kezdesz gohan-al bunyózni, meglepődik, hogy vannak még saiyan-ok, ha earthlingként, akkor kvázi örül a lehetőségnek, ha namekian-ként, akkor elsőre piccolónak néz téged, stb stb.

Ezek csak pár soros szövegek, a sztoriban nincs különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Szefmester kisko...
2015.03.23. 16:06
Több mint a semmi.

Ezek a kis nüansznyi dolgok segítenek egy rajongót újra meg újra végigjátszani egy ilyen egysíkú játékot. Tény hogy sokkal tartalmasabb volna ha bár ugyanazokat a meccseket tolja le az ember a szöveg, és a célfeladatok változnának. Pölö ne változz át SSJ-be és győzd le dermesztőt meg ilyenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Petey20
2015.03.23. 17:07
Hogyan tudok benne tesómmal versus-t tolni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Petey20
2015.03.23. 18:35
Végre megtaláltam a VS mode-ot, más probléma viszont még fennáll. Hogyan tudok csatlakozni az online részre, hogy akár parallel questeket, akár battle-t tudjak nyomni más játékosokkal? Kelle egy küldetés hozzá, vagy valami opcióval lehetséges?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller Szefm...
2015.03.23. 19:39
Egy PQ általában 5 perc alatt megvan, mindegyiket tízszer végig fogod tolni. Faji különbségek elegek, hogy 3-4 karit is ki fogsz maxolni.

Petey20: Végig kell vinned az első Time Patrol küldi (ki kell nyínod Raditz-t) azután tudsz majd a multis lobbiba belépni.

Emellett a főküldik végigvitele után tudsz majd több karit csinálni.


Szerk: Amúgy ha van egy 80as karid, a másodikat már 3 óra alatt ki tudod maxolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nemlehet kisko...
2015.03.23. 19:57
Nah jah, az az elektrosokk támadás baromi undorító. Amúgy még a Nappa féle giant storm amit nem nagyon lehet kikerülni csak blockolni ha jól időzítesz. Ráadásul az animációja is elég sunyi és baromi sokat sebez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller nemle...
2015.03.23. 20:12
Én a Super Guard-ot használom egy ideje, pvp-ben is bevált, főleg a lassabb támadások ellen. Nem kell stamina-t pazarolni és tudi megvéd mindenttől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Petey20 kisko...
2015.03.23. 20:56
Raditz-ot már kinyírtam, de valamiért az online PQ-be nem enged be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller Petey...
2015.03.23. 21:05
Ha nincs is ott az opció, akkor a kövi küldit is végig kell vinni, a Vegeta Nappa bunyót, és rosszul mondtam az elején.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. s_erno
2015.03.23. 21:11
Én amit nagyon problémásnak tartok az az rng a játékban. Nem elég, hogy a loot random, sőt még a ruha set-ek ből, hogy melyik részét kapod az is random, de hogy a bonus challenge vagy minek a teljesülése is teljesen rng-függő, az már szerintem kicsit sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2015.03.24. 22:00
Annyira nem gáz az RNG. Jah, ha egy adott cuccot akarsz kifarmolni egy hosszú PQ-val akkor zavaró lehet (Pl. Super Vegeta)

Ellenben a legtöbb PQ pár perc alatt megvan. Ha ki alapú karid van, akkor mindent kinyírsz két támadásból.

A legjobb ruhákat boltban megveheted, a Z-Soul-ok között meg van rengeteg könnyen megszerezhető alternatíva.


A Dragon Ball-okat kb 1 óra összegyűjteni pl.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Skylord
2015.03.25. 15:07
Sziasztok! Ha valaki segítene ebbe nem tudom hogy mit csináljak a gépem
simán bírja maxon megy minden és ezt csinálja mindig :

Drabon Ball Xenoverse működése le áll a windows megoldást keres a problémára és kilép a játék, valaki találkozott már ezzel a hiba üzenettel? Mindig akkor írja ki ha a kis kék cellek ellen akarok menni fő storyban.

Előre is köszönöm a választ!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. vader108 nemle...
2015.03.27. 16:24
"A sayan-ok ugye SSJ-be tudnak menni, akkor nem fogy a KI tehát lehet spammalni a skilleket."

Ez nem igaz. Az SSJ folyamatosan szívja a Ki-det. Spammolni a skilleket azért tudod mert, SSJ-ben a skillek képességek eltolásáért nem kér KI-t vagy Staminát.

Maga a játék jó nagyon, közel 100 órám van benne.

Egy dolog ami nem tetszik. Loot rendszer. 1-1 adott ruhasettért akár napokat is el lehet farmolni, ugyanazon a küldetésen. Rohadt unalmassá válik, amikor már van 10kesztyűd, 10cipő, 10 nadrág, de egyetlen egy felső nem esik. Lásd Vegitto ruha settje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!