iPon Cikkek

E3 2012: Nintendo sajtókonferencia

Dátum | 2012. 06. 06.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Nintendo már vasárnap este leadott egy külön webes felvételt, melyben a Wii U-val foglalkoztak, hogy az emberek tisztában legyenek az alapvetésekkel, mire a rendes E3-as konferenciára kerül a sor. Maga a konferencia mókásan kezdődött: a pikminek elárasztották Miyamato úr, a Nintendo elnökének öltözőjét, aki azért magára kapta a zakóját és (persze egy vágás után) kisétált a színpadra. Itt aztán a Nintendo látványtechnikusai vicces módon a közönségre montíroztak néhány kis pikmint, ami után persze rögtön következett a Pikmin 3 bejelentése. A Nintendo úgy beszélt a HD-felbontásról, mintha most találták volna ki, és örömmel újságolták el, hogy a nagyonbb felbontásnak köszönhetően végre részletesen látszódnak a kis lények mozgásai. A Pikmin 3-ban száz kis kreatúrát kell majd menedzselnünk, akiknek ezúttal több vezére is lehet. Sikerünk a megfelelő stratégián múlik, ennek kialakításában segít a kontroller képernyőjén megjelenő térkép.


Ezt követően nagy taps keretében Regie Fils-Amie, a Nintendo Észak-amerikai vezetője foglalta el a színpadot, és arról kezdett beszélni, hogyan fogja forradalmasítani a Wii U a nappalit (a szöveg kicsit hasonlít a Microsoft marketingjéhez). Többé nem kell amiatt lemondanunk a játékról, mert a család többi tagja elfoglalta a tévét, bizonyos távolságon belül bárhova magunkkal vihetjük az eszközt. Ezen kívül elmondta, a Wii U három dolgot változtat meg: azt, ahogyan játszol, azt, ahogyan kapcsolatba kerülsz a barátaiddal, és azt, ahogy kapcsoladba kerülsz a tévéddel. A konzol legfontosabb része persze a kontroller, melyről be is mutatott egy videót, ami a készülék összes részletét leleplezi.

A nyilvánvalóan látható gombokon kívül hátul találunk rajta két ravaszt, két vállgombot, hangszórót, fülhallgató-kimenetet, ezen kívül tud rezegni, és persze mozgás- és gyorsulásérzékelős, és van mikrofonja is. Megerősítte, hogy a konzol két Wii U-kontrollert kezel egyszerre, továbbá elmondta, hogy az előadás során hallani fogunk még az aszimetrikus játékról. Ez azt jelenti, amikor többen ugyanazzal játszanak, de az egyes játékosok különböző tartalmakat látnak, más módon veszik ki a részüket a siker eléréséből.

Az egyik "dián" felűnt a Netflix, a Hulu, a YouTube és az Amazon Video logója is, melykről ugyan részletesebben nem beszéltek (a Nintendo a játékokra szeretett volna koncentrálni), de ez egyértelműsíti, hogy játékokon kívüli szolgáltatásokban is erősít a japán vállalat, aminek ennyi év után épp ideje lesz.


Ezt követően Regie Fils-Amie bemutatta a Wii U nyitóképernyőjét, ami a korábban már látott MiiVerse (Mii Universe) rendszerre épül. A főképernyőn a sok kis Mii éppen aköré az alkalmazás köré csoportosul, amit azok tulajdonosai használnak, szeretnek, vagy éppen, ami a legnépszerűbb, legtrendibb alkalmazás a hálózaton. Az egész egy közösségi rendszer, ami mellesleg webes alapokon működik, így röviddel a konzol startja után elérhető lesz PC-ről és okostelefonokról is, meg persze a 3DS-ről. A rendszer közösségi jellegét demonstrálandó, Reggie bejelentette a Super Mario Bros. U-t, ami - nem meglepő módon - egy új Mario játék. Úgy néz ki, a közösségi szolgáltatások teljesen át fogják hatni a Wii U világát - posztolhatunk screenshotokat, kommenteket, folyamatosan kapcsolatban lehetünk a barátainkkal. Maga a játék egyébként egy klasszikus Mario, 2D-s oldalnézetből, amivel egyszerre négyen lehet nyomulni, az egyik játékmódban azonban az érintőképernyős kontrollerrel becsatlakozhat egy ötödik is, akinek az a feladata, hogy platformokat helyezzen el a pályán, ezzel gyorsítva a többi játékos előrehaladását - az első példa az aszimetrikus kooperatívra.

 

Ezután Harley Quinn jelent meg a vásznon (egy állóképen...), aki a rá jellemző, kissé idegesítő szinkronnal konferálta fel Martin Tremblay-t, a Warner Bros. Interactive fejesét, aki elhozta nekünk a Batman: Arkham City Armored Editiont, ami a játék Wii U-ra specializált változata. A mozgásérzékelést és a második képernyőt kihasználva irányíthatjuk az eldobott batarangot, illetve főhősünk kap egy speciális páncélt, amit feltöltve aktiválhatjuk a BAT-üzemmódot, aminek hatására Batman még erősebb lesz. Ezen kívül számos dologra használhatjuk majd a táblakontrollert: itt tudunk hackelni, innen süthetjük el a bombákat, itt kutakodhatunk majd a felszereléseink között, és itt oszthatjuk el szintlépés utána a képességeinket is - és persze, ez még csak egy része a felhozatalnak.


A Scribblenauts Unlimited lesz a Scribblenauts Wii U-s változata. Itt a táblakontroller segítségével hozhatunk létre játékelemeket, amiket aztán bedobálhatunk a játékba, és persze meg is oszthatjuk őket a többiekkel. Ennél egy fokkal érdekesebbnek tűntek azok a third party címek, melyeket az ezt követő montázsban mutogattak, pár másodperc erejéig. Jön a Wii U-ra a Darksiders II, a Mass Effect 3, a Tank Tank Tank, a Tekken Tag Tournament 2, a Trine 3 kibővített verziója, a Ninja Gaiden 3: Razor's Edge és az Aliens: Colonial Marines. A tanulság egyértelmű: a Nintendo többé nem hanyagolja el annyira a third party fejlesztőket, mint tette azt a Wii esetében, és igyekeznek a hardcore játékosoknak is adni valamit.

A Nintendo Wii egyik legsikeresebb terméke volt a Wii Fit. Ebből és a Wii Fit+-ból összesen 43 millió példányt adtak el a hozzá tartozó Balance Boarddal együtt, nem kérdés tehát, hogy a Wii U is megkapja a maga fitnesszprogramját. A Wii Fit U gyakorlatilag az előd egyenesági továbbfejlesztése, kihasználva a táblakontrollert további gyakorlatok megvalósítására. Újdonság a Fit Meter nevű kis kütyü, melynek pontos részletei egyelőre nem ismertek, de a bemutatott videóban a hölgy arra használta, hogy feltöltse a reggeli kocogásakor elégetett kalória-adatokat a Wii U kontrollerére - valószínűleg egy, a konzoltól külön használható kis eszközről van szó, így a külvilágban folytatott edzésünket is beépíthetjük a Wii Fit U-s edzésprogramunkba.


A Nintendo szeretné forradalmasítani az éneklős játékok piacát is. Szerintük az a probléma, hogy ezekkel egyszerre csak ketten lehet játszani, amíg a többiek gyakorlatilag nem csinálnak semmit. Ezen próbál változtatni a FreeStyle stúdió játéka, mely egyelőre a Sing munkanéven készül, és a bemutató alapján az egyetlen különbség, amit a többi hasonló anyaghoz képest ki tudok szúrni, hogy a táblakontroller képernyőjén megjelenik a szöveg, így az énekesek szembeállhattak a közönséggel, akik táncoltak.


Ezt követően Scott Moffitt érkezett a színpadra, aki a 3DS-ről szeretett volna hosszasan beszélni, elmondása alapján azonban erre nincs lehetősége, mert nem fér be az időkeretbe. Éppen ezért bejelentette, hogy ma (szerdán) egyórás külön műsort kap a 3DS, melyet élőben lehet majd követni az interneten, a Nintendo E3-as oldalán. Azért három first party játékot bemutatott. A Super Mario Bros. 2 szintén klasszikus 2D-s Mario-rész, melyben minden az arany körül forog, még főhősünk is arany lehet, sőt, a környezetet is átalakíthatjuk aranybányává. A megjelenés dátumát augusztus 19-re tűzték ki. Megmutatták a Paper Mario Sticker Start is, ahol a karakterek ugyan papírmasék, de a környezet térhatású. Különböző kis ragacsokat kell összegyűjtenünk benne, melyek utána harci képességekké változnak. Mario régi barátja, Luigi sem maradhat ki az akcióból: érkezik a Luigi’s Mansion 2, ahol emberünk továbbra is szellemekre vadászik - a folytatás új helyszíneket, új szellemeket és új fejtörőket ígér. Ezután már csak egy montázs fér bele az időbe, ahol ismét a third party címeké a főszerep: Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate, Epic Mickey: Power of Illusion, Scribblenauts Unlimited, Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, ezek mind jönnek a kézikonzolra.


A LEGO City Undercover csak látszólag új cím: a Nintendo már a tavalyi E3-on is bejelentte, hogy készül, ám akkor még LEGO City Stories néven futott. A lényeg azonban nem változott: ezúttal nem egy film, vagy más hasonló világba kalauzolnak el minket az apró LEGO-figurák, hanem a LEGO saját városi forgatagába. Chase McCain detektívet alakítva célunk, hogy beépüljünk és felderítsük a bűnözést az open-world játéktérben, melyben segít a kontroller is: a tévé felé irányítva például falon keresztül is felfedi nekünk az ellenségeket, de ez mutatja nekünk a térképet is, és ezen keresztül kommunikálhatunk. Készül belőle egy hordozható verzió is a 3DS-re.


Reggie elmondta, a Nintendo fontosnak tartja, hogy a Wii U esetében a hardcore játékosoktól az újoncokig mindenkinek nyújtsanak valamit. Erre persze a Ubisoft széles skálán mozgó felhozatala kifejezetten alkalmas. A színpadra érkezett Yves Guillemot, a Ubisoft elnöke, hogy elmondja, mivel készülnek a japánok új konzoljára. Először is jön a Just Dance 4, ahol egyszerre négyen táncolhatnak, míg az ötödik játékos a táblakontrollerrel a kezében Puppet Masterként tevékenykedik, vagyis gyakorlatilag instruálja a többi táncost. Nem csak a Just Dance 4-et, de a Zombi U-t is láttuk már tegnap a Ubisoft konferenciáján. Utóbbiból azonban csak egy, a Dead Island első előzeteséhez nagyon hasonló hangulatú trailert mutattak, mostanra azonban jutott néhány in-game jelenet is. Klasszikus zombiirtós anyagról van szó, ahol a táblakontrollerrel mindenféle érdekes kiegészítő tevékenységet végezhetünk: itt üthetjük be az ajtó kinyításához szükséges számkombinációt, szkennelhetjük a környezetet, de itt látjuk a bezoomolt sniperpuska képét is. Ezen kívül a mozgásérzékelés használatával rázhatjuk le magunkról a támadó zombikat. Ezt követően rövid montázsban láthattunk még néhány címet, melyek szintén a Ubisofttól érkeznek: Assassin's Creed 3, Rabbids Land, Yourshape Fitness Evolved, Rayman Legends, Sports Connection, The Avengers.

 


Zárásként pedig egy különös játékot kaptunk. Ezt úgy hívják, hogy Ninteno Land, és a célja, hogy az emberek megismerjék a konzol lehetőségeit, meglássák, miért is olyan nagy és forradalmi dolog ez - gyakorlatilag az, ami a sima Wii-nek a Wii Sports volt. A Nintendo Land egy élménypark, ahol 12 különböző Nintendo-cím kapott helyet, köztük olyanokkal, mint a Legend of Zelda Battle, a Donkey King’s Crash Course, a Takamaru, vagy a Luigi’s Ghost Mansion. Mindegyik tartalmaz MiiVerse integrációt, és a legtöbb aszimetrikus multiplayerrel is rendelkezik. Utóbbit a Luigi’s Ghost Mansionnel mégegyszer bemutatták: a lényeg, hogy más tartalom jelenik meg a tévén, és más a két játék kontrollerein is - így mindenki csak a saját maga által tapasztalt, vagy látott információkra tud támaszkodni, mégis együtt kell működni a győzelem érdekében.


Összességében tehát a Nintendo nagyjából azt hozta, amit a rajongói vártak tőle: a már jól bejáratott franchise-ok új részeit, melyeket a Wii U innovatív kontrollerére szabtak. Örömteli trend azonban, hogy a japánok végre törődnek kicsit a hardcore játékosokkal, és nem hanyagolják el a third party fejlesztőket. Az új konzol azonban az idei ünnepi szezonban megjelenik, ami nagyon közel van, és ehhez képest kicsit kevésnek éreztem a felhajtást. Egyelőre nincsenek igazán durván átütő címek, ráadásul aggasztó, hogy a többi konferenciával ellentétben itt egyetlen élő játékmenetet sem láthattunk. A Wii U-val kapcsolatban sokan szkeptikusak, és úgy érzem, ez a konferencia nem biztos, hogy meggyőzte őket. 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. dfsz34
2012.06.06. 21:32
Nekem van wii-m és per pillanat semmi olyant nem láttam, hogy rohannék wii u-t venni. Adnak hozzá egy tablet szerű konrtollert. Na bumm. És akkor mi van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUFEUR
2012.06.06. 23:46
dfsz34: jobb hardver->jobb grafika (végre HD).

Amúgy csak fehérbe lesz? Mert most, hogy egy-két hardcore játék is lesz rá gondolhatnának a komolyabb játékosokra is, nekem pl. nem kéne fehér konzol semmiképp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. InGen
2012.06.07. 14:50
Fekete is lesz, legalábbis a fekete kiegészítőket már mutogatták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!