iPon Cikkek

E3 2016 - Bethesda konferencia összefoglaló

Dátum | 2016. 06. 13.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Nem voltak különösebben nagy reményeink az idei Bethesda konferenciára nézve, hiszen a kiadó 2015-ben annyi minden eldurrogtatott, hogy kevéssé reménykedtünk nagy bejelentésekben, de szerencsére kellemesen csalódtunk. A show ma magyar idő szerint 4:17-kor indult, amit egy kis felvezető előzött meg a Bethesda két műsorvezetőjével, akik a már bejelentett/megjelent játékok újdonságaiból szemezgettek, így előkerült például a Doom Snapmapje és az Elder Scrolls Legends kártyajáték. De a lényeg, hogy 4:17-kor elsötétült a képernyőnk és egy DOS-os interfész köszönt vissza, ami sokakban nosztalgikus érzéseket válthatott ki. A boot után megjelenik a prompt, mi pedig azt látjuk, hogy valaki bizony bepötyögi a Quake indító parancsát. Micsoda? Quake? Jön az új Quake? Bizony, hogy jön, ugyanis a parancsot követően nem a 20 éves első rész indul el, hanem az új játék bemutatkozó videója! Ez pedig nem más, mint a Quake Champions. Miután a fél közönségnek leolvadt az arca a gyönyörtől, Tim Willits, az id feje lépett a színpadra, hogy megerősítsen minket abban, hogy nem álmodtunk, nagyon is ébren vagyunk, és tényleg jön az új Quake. De mivel nem a Quake Conon vagyunk, hanem az E3-on, nagyjából ennyivel meg is kell elégednünk, a részletesebb bemutatóra a játékról elnevezett, évente megrendezésre kerülő eseményen számíthatunk majd. A Con augusztus 4-én lesz, szóval ki kell húznunk a nyarat annyi infóval, hogy természetesen egy aréna stílusú, kompetitív FPS-t kapunk majd, amelyet az e-sport rendezvények következő sztárjátékának szánnak. Pörgős, eszméletlen gyors játékmenetre kell számítani, ami alá nem árt majd jó erős PC-t rakni, mert annál több fps-t kapunk majd. A játék ugyanis nem lesz lefixálva 30 fps-re vagy 60-ra, szabadjára engedhetjük a lovakat.
A QC-ről annyi derült még ki, hogy a nevéhez hűen lesz benne egy csomó egyedi harcos, saját képességekkel (visszatér a rocket jump is!). Bemutattak két régi ismerőst a bajnokok közt, visszatér a Ranger és a Visor, de mutattak két újat is, Nixet és Scalebeart. Ennyi volt tehát a Quake Champions. Ezt követően Pete Hines vette át az amúgy elég impresszívre sikerült színpadot, aki elbüszkélkedett ismét a már megjelent címeikkel, az Elder Scrolls Online-nal, a Fallout Shelterrel, a Fallout 4-gyel és a Doommal (Snapmaaaaaaaap!). Végül megérkezett a már egy ideje bétában leledző Elder Scrolls Legendhez, vagyis a HS sikerén született ötletre alapozott kártyajátékukhoz. A Legends egészen más lesz, mint a Hearthstone, de erről magatok is meggyőződhettek, ha jelentkeztek a bétára. A jó hír a játékkal kapcsolatban, hogy jött egy látványos új sztori trailer (mert ugye ennek a játéknak lesz komoly kampány módja) és az, hogy végre bejelentették a PC és az iOS mellett Androidra is. Örülünk.
Ennyit a Legendsről, jöhet a Fallout 4 és Todd Howard (ő csak virtuálisan, bár egyébként ott volt a helyszínen is, a show után adott interjút). A Bethesda játékainak nagy erénye, hogy a játékaiknak mindig komoly utóélete van, túlmenve a hivatalos tartalmakon. Nincs ez másként a Fallout 4-gyel sem, amihez Howard és csapata igyekszik minél több eszközt a játékosok és modderek kezébe adni, hogy még nagyszabásúbb alkotásokkal gazdagíthassák a közösséget. Itt van tehát az új bővítmény a Vault Tec kincstárba, a Contraptions. Építhetünk magunknak saját vaultot és kísérletezhetünk a bentlakókon… jó móka lesz. De itt a Fallout újdonságoknak nincs vége, ugyanis a betegesen népszerű Fallout Shelter is kap egy nagy frissítést, melyben alaposan megpiszkálják a harcrendszert és persze jön egy csomó új küldetés is bele. Nem mellesleg a mobil platformok után kijön a játék PC-re is. A Shelterben egyébként az a legelképesztőbb, hogy millió számra játszanak vele olyanok, akiknek fogalmuk sincs a nagy Fallout játékokról…
A Fallout után jöhet egy kis Skyrim. Rég volt már 2011, azóta annyi változott, hogy jött pár új konzol, ami viszont nem változott, az a TESV népszerűsége. Ezt a két dolgot márpedig össze kell hozni, ezért aztán jön a felújított Skyrim Xbox One-ra és PS4-re. Demonstrálták nekünk egy videóval mekkora változáson esik majd át a játék, ez túlmutat a PC-re kijött HD textúrákon és lesz olyan szép, mint egy agyon moddolt Skyrim (jahaaaajjj, nézzétek a vizet!). A PC-s közösség felé mutatott hálából azoknak, akik már bevásároltak mindent ami TESV, ingyen odaadják a felújított változatot PC-re. Ezt követően Raphael Colantonio lépett a színpadra az Arkane stúdióstól, ami miatt egy pillanatra azt hittük, hogy a Dishonored 2 következik, de nem, mert az Arkane-nek bizony két csapata van, és Colantonio nem a francia részlegnél van, ahol a Dishonored 2-n munkálkodnak, hanem bizony Austint képviseli, róluk csak sejtettük, hogy min dolgoznak. Nos, nem kell tovább találgatnunk, ez bizony a PREY 2! Íme, az előzetes:
Látványos, nemde? És akkor most vegyetek nagy levegőt és tartsátok vissza augusztusig, mert erről is csak a Quake Conon tudhatunk meg újabb részleteket, de ennyi év után ez talán már belefér. Most pedig jöjjön egy kis Doom és egy kis Snapmap, amihez csillió új cucc jön, amiből építkezhetünk, a legjobb pedig, hogy az összes ilyen tartalom ingyenes lesz a játékhoz. De jön más is a Doomhoz, méghozzá új multis kiegészítő, az Unto the Evil, amivel jön 3 új térkép (Offering, Cataclysm, Ritual) és egy új démon is, a harverster, ami egy nagyon gyors és agilis ördögfajzat lesz. Természetesen ezek mellett ott lesznek a kötelező új fegyverek és felszerelések is (UAC EMG Pistol és Kinetic Mine), valamint rengeteg új armor és festés, hogy testreszabhassuk a Doom katonánkat. Végül, de nem utolsósorban pedig bejelentették, hogy az E3 ideje alatt ingyenesen rávetheti magát mindenki a Doom első pályájára egy ingyenes demó keretein belül.
A színpadon ezután Matt Frior és a The Elder Scrolls Online kapta meg a neki járó reflektorfényt. Egy kis hangulatfokozó felvezetés gyanánt durrogtatott nekünk néhány érdekes statisztikát, mint például, hogy hány szörnyet öltünk meg mióta kijött a játék (34 milliárd), hány küldetést teljesítettünk (13 milliárd) és a legfontosabb: 578 millió rákot filéztünk ki! Ja és 7 millióan játszottak/játszanak a játékkal, ami elég szép szám. Ez a szám egyébként hamarosan ugrik egyet, mert a játék megjelenik Japánban is június 23-án. A lényeg viszont nem ez, hanem hogy végre elindul a Dark Bortherhood kiegészítő konzolokon, amihez jár egy launch trailer:
Ez ugye PC-n már egy ideje elérhető, a konzolosoknak pedig már csak keddig kell kitartani, hogy belevághassanak a bérgyilkolászásba. De ez még nem minden, ugyanis hamarosan egy új rendszert üdvözölhetünk a játékban, aminek a körvonalait már egy ideje láthattuk szépen lassan kirajzolódni. A Justice és Champion rendszerek után itt a One Tamriel, ami pontosan az, ami miatt az ősrajongók könyörögtek és lógatták a fejüket a játék megjelenésekor. Ez a rendszer gyakorlatilag elmossa a szintkorlátokat, teljesen szabadon fedezhetjük fel általa Tamrielt, már rögtön azután, hogy befejeztük a tutorial részt. Az ősszel érkező One Tamriel annyit csinál gyakorlatilag, hogy felszintez minket mindig az adott tartalomhoz.
A VR őrületből szerencsére a Bethesda sem marad ki, két játékkal is demózzák nekünk, hogy mit sikerült elérniük ezen a fronton. Az egyik a Doom, a másik pedig a Fallout 4, mert a legjobban egy belső nézetes szerepjátékhoz tudják elképzelni a VR-t, a Fallout 4 pedig már csak azért is nagyon jó, mert az interfész ott van a karakterünk csuklóján. A Fallout 4 és a Doom tehát hamarosan jön HTC Vive-ra! Cheers! Végül pedig elhozták nekünk a Dishonored 2-t, amiről Harvey Smith osztotta nekünk az új infókat. Az első játék még 2012-ben jött ki, amin magunk is meglepődtünk, hogy milyen rég volt, de már nem kell sokat várnunk a folytatásra, november 11-én ugyanis jön a várva várt második rész, amit még a tavalyi E3-on mutattak meg nekünk először. A játék Dunwallban indul, így visszanézhetünk a városra a fantasztikusan muzsikáló új Void engine tükrén keresztül, de a játék nagy része nem ott fog zajlani, hanem a dél-európai országokból „kikevert” Karnacában. A városnak egészen fantasztikus atmoszférája van, a fények csodálatosak benne, ami igencsak fontos egy lopakodós játékban, úgyhogy csak ámultunk a város különböző helyszíneit demonstráló videón. A sztoriról tudjuk ugye, hogy 15 évvel az első rész után játszódik, így az uralkodó Emily, aki mögött mindig ott áll vigyázó apja, Corvo Attano, már 25 éves benne. Két főszereplőnk van tehát, de a narratíva nem csak ezért lesz más, hanem azért is, mert mindketten teljes szinkront kaptak, vagyis nem olyan néma hősök lesznek, mint Corvo az első részben. A gyönyörű fiatal lány szintén félelmetes erőket kap a Kívülállótól, de más képességei lesznek, mint az apjának. Még a közlekedésre használt Far Reach is más lesz érzésre. Egyrészt messzebbre el tud nyúlni, mint Corvo Blinkje és nem is egy olyan instant teleport jellegű valami, itt érezhetjük, ahogy átsuhanunk a távon és nem mellesleg magunkhoz is tudunk vele rántani dolgokat vagy embereket, utóbbiakat így még röptükben ki tudjuk végezni.
A többi képességét is megmutatták Emilynek, a Domino például nagyon érdekes, ez azt csinálja, hogy összeköti a sorsát több NPC-nek, vagyis ami megtörténik az egyikkel, annak a többi is érzi a hatását. A Mesmerize-zal egyfajta transzba ejthetjük az ellenfeleinket (területre hat), ami alatt simán elmehetünk mellettük, nem fognak ránk emlékezni, de használhatjuk arra is, hogy az elkábított, magukban motyogó őröket könnyebben megöljük így. A Shadow walk eléggé magáért beszél, csúnya fekete árnyként odalopózhatunk az áldozatunkhoz és… megkínálhatjuk sütivel. Ami Corvo képességeit illeti, mindent megkapunk a korábbiak közül, de azért számíthatunk újdonságokra is. A játékmenet bemutató leginkább a Dust disctrictet mutogatta nekünk, ahol két szembenálló frakció van, az Overseers és a Howler gang, mi pedig tetszés szerint választhatunk oldalt. Az új játékban, ha lehet még több steampunk kütyü van, láthatunk robotokat és újfajta biztonsági rendszereket, itt már nem minden bálna olajjal megy, vannak szép nagy szélkerekek, amiket ha kiiktatunk, akkor elvághatjuk az energiát a riasztóktól és egyebektől. Aztán lesz olyan pálya, ahol nem használhatjuk a természetfölötti képességeinket és olyan, ahol megkavarodik az idő, váltogathatunk múlt és jelen között (egy a kívülálló által adott tükör szerűséggel). Nagyon jópofának tűnt a játékban, ahogy gyakorlatilag egy másik idősíkba bújtunk el az őr elől és a tükrön keresztül néztük, ahogy megtalál egy általunk kiiktatott másik őrt. Zárásképpen még megmutatták nekünk a Dishonored 2 gyűjtői változatot, amiben benne lesz Corvo maszkja és Emily gyűrűje. Mellesleg pedig járni fog hozzá az első rész Definitive Edition-je. Impozáns csomag lesz, azt meg kell hagyni. A Dishonored 2 november 11-én jön tehát PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. Ennyi volt a Bethesda konferencia. A következő a Microsoft lesz, 18:30-kor. Ha megnéznétek az egész műsort, már felkerült az is a YouTube-ra (1:12:15-nél indul a show):
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Meteoreso
2016.06.13. 10:13
Szerintem extra gáz volt ez a Bethesda konferencia.
Kezdve ott hogy a műsor előtt a két beszélgető között mutatták a közönséget és pont középen ült egy srác aki kb 20 percig játszotta az agyát amikor észrevette hogy nagyon látszik a kivetítőn extra bevilágítással, nyomta a buzis meg farok simogatós poénjait és bazz senki nem veszi észre ott azt a kameramant azonnal kidobnám...
A játékok agyatlan lövölde meg mi is volt ?
Ja hogy a Shelterről amiből ahhoz képest hogy ingyenes volt hatalmasat kaszáltak, erre megcsinálják PC-re, jaj de meglepő hogy megint kaszáljanak.
Dishonored meg a Elder Scrolls Online két lopakodós játék.
Ad egy ha valaki olyan durva mágiákkal rendelkezik mint a z időtorzítás füstlénnyé válás láthatatlanná válás meg szétégette ott egyszer mindenki agyát az MI A FRANCNAK LOPAKODIK ?)) de tényleg...
Voltak fámák hogy majd kiadnak egy izometrikus Fallout szerűséget hát az kamunak bizonyult a shelter lett.
Meg van egy kártyajátékuk csodás !!! Még egy pénz lehúzás játék ! csak nem megirigyelték a Hearthstone hatalmas sikereit ?
SZóval az egész egy nagy pénz kasza, megnézték milyen címek vannak máshol és csináltak rá játékokat
Offline Elder Scroll , egy 2d faloutot vár a nép nem ezt a sok semmit.
Fele olyan ováció sem volt mint tavaly a teremben a cseten meg sírtak az emberek de tényleg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. AgeOfVampi... Meteo...
2016.06.13. 10:44
nem kötelező lopakodni a dishonoredben. csak más befejezést kapsz, ha nem ölöd le a teljes lakosságot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tibaimp
2016.06.13. 13:11
" (Skyrim) ingyen odaadják a felújított változatot PC-re." -- naggggyon tuti.....jöhet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BReal
2016.06.13. 13:14
Dishonored 2, de különösen a Prey (2), tetszetősek.
A Quake Championshipben enyhén szólva felfedezhetőek a Doom (4) játékelemei. Ez viszont gáz. Inkább lenne egy sima Q3: Arena remake új IDTech motorral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. regener
2016.06.13. 13:33
Miért oldalazik a madár a Dishonored 2-ben?
https://youtu.be/lNFtACeifcU?t=88
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.13. 14:01
https://www.youtube.com/watch?time_continue=248&v=mizPP-wYJCM

1:33-tól a repülőt elnyeli a föld.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller tibai...
2016.06.13. 14:32
Ahogy nézem csak textúrákat meg shadereket kapunk, azokra meg már rég vannak modok.

Én mondjuk még reménykedem egy 64-bit támogatásban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.13. 19:01
Ennyi hülyeséget 1 komment alatt rég olvastam már... gratula!

On topic: Dishonored 2 az év játék lesz, a Thief-es Garett Stephen Russell hangjával: teljes erekció...

A Prey 2 meg nagyon System Shock-ra hajaz az olvasottak alapján, plusz tudván, hogy Chris Avellone is dolgozik a játékon, hát nem is tudom... AKAROM MOST!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kobest
2016.06.13. 20:36
Örülök a híreknek, viszont kár a DOOM multiját erőltetni. Hatalmas baki, hogy állítólag csak ahhoz jönnek DLCk, viszont a kiváló kampányhoz meg semmi...

Viszont a Prey 2 bemutató nem tetszett. A korábbi, Human Head-féle változat fényévekkel szórakoztatóbbnak tűnt, mint ez a System Shock/Bioshock utánzat. Meglátjuk mi lesz belőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!