iPon Cikkek

E3 2016 - Electronic Arts konferencia összefoglaló

Dátum | 2016. 06. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Idén az Electronic Arts sajtókonferenciája nyitja meg az E3-at, ami hivatalosan egyébként nem is az E3 része, hiszen a kiadó úgy döntött, hogy inkább ugyanebben az időben egy külön rendezvényt tart. Ennek neve EA Play, és mindössze pár saroknyira van az E3 helyszínétől, és mivel a "nulladik" napon tartják, és az újságírók már amúgy is odautaztak, így nyilván nem probléma a dolog. A közönség pedig ahelyett, hogy mindenféle dolog elterelné a figyelmét, kizárólag az Electronic Arts játékaira tud koncentrálni. A sajtókonferencia majdnem tíz perces késéssel kezdődött, ami mostanában ritka szokott lenni a nagy kiadóknál. Akárhogy is, Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója vezette fel a műsort. Elmondta, hogy az EA Play egyszerre két helyszínen zajlik, és össze is kapcsolták a kettőt: Wilson ott volt Los Angelesben, míg Londonban maga a nagymester, Peter Moore vezette az előadást. Nem lennénk meglepve, ha a késés oka a két műsor összehangolása lett volna. Kezdtünk is egy nagyágyúval: Vince Zampella, az Infinity Ward, akarom mondani a Respawn Entertainment vezetője érkezett a színpadra a Titanfall 2-vel. Rögtön be is jelentette, hogy nagyon örülnek, hogy végre a PS4-es felhasználók is megtapasztalhatják majd, mi is az a Titanfall. A rövid felvezető után belevágtunk a többjátékos bemutatóba, ami nagyjából az első rész előzeteseihez hasonló látványos, összevágott játékmenet-felvételeket tartalmazott. Elsőre a játékmenet maga nagyjából ugyanolyannak tűnik, mint korábban, néhány adalékkal (a kampós kötél, például). Még a grafika is nagyon hasonló, nem lennék meglepve, ha nem váltottak volna engine-t. Lesz többjátékos béta is.
De ami még ennél is fontosabb talán, hogy ezúttal már kapunk egy teljes, igazi egyjátékos kampányt is. Úgy tűnik, hogy ebben igyekeznek némi személyiséget adni a titánoknak azzal, hogy kötődnek a gazdájukhoz. Ezen kívül nagyon úgy tűnik, hogy a Call of Duty-féle kampányt kapjuk meg újra, csak éppen robotokkal.
Ezt követően gyors váltás következett a Madden NFL 17-re egy rövid előzetes erejéig, és máris érkezett Peter Moore a színpadra, csak éppen Londonból. Arról beszélt, hogy az Electronic Arts számára mennyire fontos a kompetíció és az esport, és így az új sportjátékaikkal erre nagyon rá fognak erősíteni. Ezért az új Madden NFL 17 többféle új lehetőséget tartogat arra, hogy összemérjük egymással az erőinket: Challenger ligák - minden korábbinál könnyebb lesz a saját ligáinkat megszervezni és behozni a barátainkat és ismerősöket. Premier ligák - Ez már komolyabb egy fokkal, és az Electronic Arts különböző partnerei szervezik világszerte. EA Major ligák - maga az Electronic Arts szervezi a legjobb játékosoknak, és már a napokban elkezdődik az EA Play alatt.
A sportról aztán ismét éles váltás következett. Érkezett a BioWare Edmonton vezetője, Aaryn Flynn, és természetesen a Mass Effect: Andromeda került terítékre. Elmondta, hogy az új játékban arra építettek, amit szerettünk az előző részekben, ugyanakkor egy teljesen új kalandról van szó, továbbá az egész a Frostbite motorra épül, ami szerinte egészen új szintre emelte a játékot. Előzetest következett, amiben újra visszatért a régi téma: az emberiség terjeszkedése a szomszédos galaxisba, és hogy ez mennyire rímel arra, hogy a BioWare is egészen új területekre merészkedett. Az mindenesetre biztos, hogy a Mass Effect Andromeda remekül néz ki, a grafika elképesztő, az animációk fantasztikusak. Ráadásul úgy tűnik, hogy ezúttal női főszereplővel reklámozzák majd a játékot.
Wilson tért vissza a színpadra, és bejelentette, hogy az EA Play alatt elindítottak egy különleges kezdeményezést Play to Give néven. Ennek keretén belül összekapcsolódtak több jótékonysági szervezettel, és ha a játékosok elérnek bizonyos célokat, akkor egyrészt mindenféle in-game cuccokat kaphatnak, másrészt pedig az Electronic Arts majd jelentős mennyiségű pénzt utal át ezeknek a szervezeteknek.
De rögtön kapcsoltak is vissza Londonba, ahol Peter Moore jó szokásához híven ismét a sportra terelte a témát, egészen konkrétan a FIFA 17-re. A bemutató hangulatosan kezdődött, hiszen az eredeti, 1993-as FIFA-tól kezdve láthattuk végig, hogyan fejlődött a sorozat, mindez pedig nem véletlen - Moore szerint ugyanis most egy újabb hatalmas váltás jön azzal, hogy a Frostbite motort teszik alá. Úgy tűnik, hogy ezúttal kapunk valamiféle történetet is, egészen konkrétan Alex Hunter karrierét kísérhetjük végig a kezdetektől a Premier League-ig - ez a játékmód a The Journey nevet kapta. Szintén nagy újdonságnak tűnik, hogy most már láthatjuk majd az edzőket a pálya szélén - legalábbis a Premier League-ben. Ennek örömére José Mourinho érkezett a színpadra, aki szintén benne lesz a játékban. Megtudtuk, hogy a fia szereti a FIFA-játékokat, és sok pénzt költ el az Ultimate Teamben. Ezután Aaron McHardy, a FIFA producere érkezett a színpadra, hogy néhány játékmenetbeli újdonságra hívja fel a figyelmünket. Ezek szokás szerint arra irányulnak, hogy még jobban és realisztikusabban irányíthassuk a labdát, passzolhassunk és lőhessünk kapura. Mindezt persze legendás focistákkal együtt dolgozták ki
Visszakapcsoltunk Los Angelesbe, ahol Patrick Söderlund, az Electronic Arts stúdióinak vezetője vette át a főszerepet. Nagyon örült annak, hogy az Unravel sikeres lett, és elmondta, hogy a továbbiakban is szívesen működnek majd együtt független fejlesztőkkel. Éppen ezért be is jelentette, hogy ez új kezdeményezést indítanak EA Originals néven. Ennek a lényege, hogy felkarolnak független fejlesztőket, segítenek nekik a játékaik elkészítésében, marketingelésében, és persze finanszírozásában. Ami azonban érdekes, hogy elmondása szerint a profitot teljesen vissza akarják adni a készítőknek. Itt valami gyanús, de majd biztosan megtudunk több részletet a későbbiekben. Ennek keretein belül az első új játék, ami készül a Fe. Egy különleges hangulatú címről van szó, ahol egy furcsa macska a főszereplőnk, aki nem tudja hol van, és mi a célja az életben. A készítők ígérete szerint a játék nem fogja majd a kezünket, teljesen ránk bízzák, hogyan is fedezzük fel a területet, így mindenki egyedi élményekkel gazdagodik majd. Habár nem vagyok benne teljesen biztos, de nekem úgy tűnik, hogy igazából egy 3D-s metroidvaniáról van szó.
És ugyan bármennyire is jól hangzik mindez, végre következett a Star Wars. Nem más érkezett a színpadra, mint Jade Raymond, az egykori Ubisoft-stúdióvezető, aki most az EA Motive feje lett. Elmondta, hogy jelenleg itt van nekünk a Star Wars: Galaxy of Heroes, a Star Wars: The Old Republic, és a Star Wars Battlefront, melyek mindegyike online, és folyamatosan frissül a játékosok igényeinek megfelelően. Megerősítette, hogy jövőre érkezik egy teljesen új Star Wars Battlefront, amiben már az új filmekből is lesznek tartalmak. Aztán 2018-ban jön a Visceral Gamestől egy akciójáték, Amy Hennig vezetésével. Ezt persze eddig is tudtuk. Mint ahogy azt is, hogy a Respawnnál is készül egy teljesen új Star Wars-játék, ami "más szögből közelíti majd meg mindazt, ami a Star Wars". Ezt követően egy fejlesztői videó következett, amiből (ha más nem is), legalább az kiderült, hogy a Respawn játékában lesznek fénykard-párbajok.
És persze az év várhatóan egyik legnagyobb címével zártunk: Battlefield 1. Patrick Söderlund szerint már több, mint 60 millióan játszottak a Battlefield-sorozattal, ami remek, de az új résszel mindenkit meg akarnak lepni. Söderlund arról kezdett beszélni (amit egyébként korábban már megírtunk), hogy eleinte szkeptikus volt az első világháború ötletével kapcsolatban, de aztán a DICE egy olyan bemutatóval állt elő, amire nem tudott nemet mondani. A rövid előzetest követően Patrick Bach, a DICE vezetője elmondta, hogy a konferenciát követően egy órán belül láthatjuk majd élőben az első 64 fős multiplayer játékmenetet. De még az előtt azért vannak újdonságok. Bach ígérete szerint a Frostbite új verziója minden korábbinál durvább rombolhatóságot tesz lehetővé, valamint bekerül a teljesen dinamikus időjárás, ezeknek köszönhetően pedig soha nem lesz két egyforma csata. Szintén újdonság a "boss" járművek bekerülése, így például lehetőségünk lesz irányítani léghajókat is, amik bizony eléggé fel tudják kavarni egy-egy harc végkimenetelét. Meg kell hagyni, a bemutató alapján továbbra is áll, hogy a Frostbite jelenleg a legjobb motor a piacon, hiszen nem csak brutálisan néz ki, de mindez 60fps-sel fut a konzolokon.
És ennyi fért bele az Electronic Arts mindössze egy órás műsorába. Jóval kevesebb, mint amire számítottunk, hiszen új információkat alig hallhattunk, és játékmenet-felvételek helyett csak néhány összevágott előzetest kaptunk. És habár minden, amit láttunk, az eszméletlenül jól nézett ki, azért reméljük, hogy a napokban ennél jóval többet megtudunk majd a kiadó érkező játékairól.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. noPublicFG
2016.06.13. 03:19
Sajnos a nagy Bumm elmaradt. Cserébe a Titanfall 2 és a BF1 a "lehet, hogy érdekel" kategóriából átkerült a "nagyon várom"-ba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Fratello
2016.06.13. 05:56
Egy dolog mindenesetre kiderült: Ha Michael Bay rendezi, még az első világháború is tud izgalmas lenni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tomaa
2016.06.13. 10:27
A cikk végét javítanám, 15-20 perccel a műsor vége után 32vs32 BF1 gameplay volt: https://www.youtube.com/watch?v=m0QXFtIRSU0
erre azért nem mondanám, hogy csak előzetes...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. wintercoun...
2016.06.21. 12:20
BF1-et nagyon vartam trailer alapjan, gameplayen viszont mar nem jon be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!