iPon Cikkek

E3 2016 - Microsoft konferencia összefoglaló

Dátum | 2016. 06. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A nagy konzolgyártók közül hagyományosan a Microsoft tartotta először a sajtókonferenciáját, és ez most sincs másként. Ráadásul az egész elég ütősen indult, ugyanis már rögtön a bevezető videó az Xbox One S névre hallgató, vékonyított konzollal indult. A videó megerősítette azt, amit már napközben megírtunk: az új konzol 40%-kal vékonyabb, beépített táppal rendelkezik, és némileg átalakították a kontrollerét - amellett, hogy a 4K-t és a HDR-t is támogatja (ergo már HDMI 2.0b-s kimenete lehet). Ráadásul az ára is egészen baráti: 299 dollárért lehet majd megvenni, és augusztusban kerül a piacra.
A bejelentés után Phil Spencer azonnal felhívta Rod Fergussont, a The Coalition vezetőjét. Habár azt vártuk, hogy nyilván a Gears of War 4-ről fog beszélni, először inkább robbantott egy nagyot: érkezik az Xbox Play Anywhere, ami azt jelenti, hogy az ebben a program résztvevő játékokat elég egyszer megvenni, és játszhatóak lesznek Xbox One és Windows 10-en is. Ráadásul a Gears of War 4 teljes átjárhatóságot biztosít: minden többjátékos mód támogatja a keresztplatformos multiplayert (még a horda és a kooperatív kampány is), és az achievementek átmentődnek a két platform között. Ezt követően láthattunk egy bemutatót a kampányból, kooperatív módban. Ahogy a készítők korábban ígérték, az időjárásnak nagy szerepe lesz a játékban. Ezen kívül a szereplők érezhetően többet beszélnek egymáshoz, a területek pedig látványosabbak. Ezzel együtt azonban minden klasszikus Gears-elem a helyén van: a fedezékrendszer szupernek tűnik, és a láncfűrészes Lancer még mindig brutális. Ha minden igaz, akkor most láthattuk először élőben azt a fegyvert is, ami pattogó fűrészlapokat lövöldözik ki, és elég szépen szeleteli darabokra az ellenfeleket. A végére pedig egy kis meglepetést is kaptunk, egy régi ismerős személyében.
Ezt követően Rukari Austin, a Killer Instinct közösségi menedzsere lépett a színpadra, aki elmondta, hogy már közel 7 millió játékossal rendelkezik a Microsoft verekedős anyaga, ami most már természetesen elérhető Windows 10-en is az Xbox One mellett. Bejelentette továbbá, hogy (a korábbi pletykáknak megfelelően) új karakterként érkezik General Raam a Gears of War első részéből
Innen aztán gyorsan tovább is léptünk a következő bemutatóra. A gyönyörű tájakat és a békés környezetet először nem tudtam hova tenni, de aztán megjelent a Lamborghini Aventador, és már tudtam, hogy a következő Forza érkezik. Igen, ez a Forza Horizon 3, ami ezúttal Ausztráliában játszódik, a bemutatkozó videó pedig brutálisan hangulatos - ehhez nagyon értenek a srácok, az előző rész intrója volt talán az egyetlen autós játék video, ami megbizsergetett. Ralph Fulton érkezett a színpadra, a Playground Games vezetője. De ott volt vele négy kollégája is, akik közül ketten Xbox One-on, ketten pedig PC-n játszottak, mert a Forza Horizon 3 bizony érkezik Windows 10-re is a konzol mellett. A sorozat történetében először a kampány végigjátszható 4 fős kooperatívban is, és pillanatok alatt össze lehet kapcsolódni egymással, platformtól függetlenül. A játék eszméletlenül látványos, Ausztrália kiváló választás volt: dús erdők, homokos tengerpartok, kihalt sivatagok, barlangok, lesz itt minden. A megjelenés dátuma szeptember 27.
De nincs megállás, máris ugrottunk a következő videóra. Lövöldözés, különböző robotok, elhagyatott környezet. EZ a ReCore, melyben a bemutató tanúsága alapján többféle különböző képességgel rendelkező robot kap majd helyet, melyeket a helyzetnek megfelelően kell bevetnünk. Egyébként úgy tűnik, hogy egy akció-platformerrel van dolgunk.
Ezt követőek érkezett a színpadra hatalmas tapsvihar közepette Hajime Tabata, a Final Fantasy-sorozat producere. Természetesen a Final Fantasy XV-ről van szó, és Tabata azt mondja, hogy az első élő bemutatót látjuk majd Xbox One-on. Ami biztos nem igaz, hiszen korábban mindenki letölthette és kipróbálhatta a demót a konzolon, de semmi baj. Most egy fergetegesen látványos bossharcot, ahol maga a boss akkora, hogy bele sem fér a képernyőbe. Ilyen hosszú fejlesztési idő és ennyi probléma után nem reménykedtem benne, hogy bármi épkézláb dolog kisül a Final Fantasy XV-ből, de ez a bemutató eléggé meggyőző volt: remekül néz ki, fantasztikus zenéje van, a játékmenet pedig modern, amit nyilván majd le kell nyelnie a keményvonalas rajongótábornak.
Tabata leköszönt, és jött egy bemutató videó a The Division új kiegészítőjéről. Ezúttal a földalatti harcok kerülnek majd középpontba, az ellenség ugyanis továbbra is uralja New York alagútrendszerét, amit nyilván nem lehet megengedni.
A videó után hatalmas ováció közepette lépett színpadra Patick Bach, a DICE vezetője, természetesen azért, hogy a Battlefield 1-ről beszéljen. Nagyjából ugyanarról beszél mint tegnap, az Electronic Arts sajtókonferenciáján. Xbox One-on egy héttel előbb játszhatunk majd, ha rendelkezünk EA Access-előfizetéssel. Egyébként pedig (ha nem tévedek) ugyanazt a videót kaptuk meg, mint amit tegnap is láthattunk. Mike Ybarra, az Xbox fejlesztési vezetője következett ezután. Azzal kezdte, hogy bővítik az Xbox Live szervereinek felhozatalát, és igyekeznek közelebb hozni azokat a játékosokhoz, hogy még jobb legyen a teljesítmény és kisebb a lag. Visszaemlékezett az elmúlt hónapokra, amikor olyan dolgokat hoztak be, mint a visszafelé kompatibilitást, a keresztplatformos játék, vagy éppen az új kezelőfelület. Visszatér az Xbox 360-on sokak által kedvelt zenelejátszás a háttérben, jön Cortana, és egyesítik az áruházakat is a Windows 10-zel. Ezeket mondjuk eddig is tudtuk, újdonság azonban a Clubs on Xbox Live megjelenése, amivel tulajdonképpen hasonló érdeklődésű játékostársakat találhatunk különböző klubokban. Érkezik a Looking for Group is, amivel bármilyen játékhoz pillanatok alatt találhatunk csapatot. Szintén újdonság az Arena, ami az egyszerűbb versengést és az esportot teszi lehetővé, és aminek keretén belül könnyedén nevezhetünk játékos versenyekre egyedül, vagy csapatban. Tulajdonképpen minden nagy kiadó csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez.
Ezután a Minecraft-csapattól érkezett a színpadra Lydia Winters és Saxx Persson. A nagy bejelentésük, hogy ezentúl lehetőség lesz keresztplatformos multipalyerre és tartalmak megosztására a Minecraftban tulajdonképpen az összes platformon keresztül, legyen az iOS, Android, Xbox vagy PC. Ezen kívül érkezik a Minecraft Realms, ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy a felhőben indíthatunk egy dedikált szervert, ahol könnyedén együtt játszhatunk a barátainkkal, és az ott létrehozott világ megmarad akkor is, ha mi éppen nem vagyunk gép előtt. A bemutató látványos volt: többen játszottak együtt különböző platformokról: valaki iPadról nyomult, valaki Xbox One-ról, aztán pedig bejött John Carmack a fején egy Samsung Gear VR-ral, és ő is bekapcsolódott. Továbbá minden platform megkapja majd a különböző textúra csomagokat, és érkezik egyfajta moddolhatóság is (legalábbis ők így hívják), ami mélyebben engedi befolyásolni a játékban található lények viselkedését is.
Ezután jött egy kis videó az Xbox One új kontrolleréről, ami a kisebb finomítások mellett azzal a különlegességgel rendelkezik, hogy rendelésre a Microsoft teljesen testreszabja nekünk, így bármilyen színkombinációt, vagy mintát rátehetünk.
Chris Charla, az ID@Xbox vezetője érkezett a színpadra, a Limbo készítőinek új játékával, az Inside-dal, ami júniusban jelenik meg. Ennek örömére egyébként a Limbo minden Xbox One-tulajdonos számára ingyenes a mai naptól kezdve. Ezután pedig kaptunk egy montázst arról, milyen indie-játékokra számíthatunk a közeli jövőben. Az Xbox Play Anywhere-nek köszönhetően ősztől az ARK: Survival Evolved ingyenesen játszható lesz Windows 10-en azok számára, akik megvették már Xbox One-ra. Majd élő játékmenet-bemutató következett a We Happy Few-ből, ami egyszerre döbbenetes és ijesztő, de az biztos, hogy nagyon egyedi. Először érkezik egyébként Xbox One-ra az early access programban.
Következett a CD Projekt RED vezető dizájnere, Damien Monnier. Elmondta, mennyire meglepődtek, hogy a The Witcher 3-on belül milyen népszerű lett a Gwent-kártya, és hogy mennyien kérték tőlük azt, hogy mindezt tegyék át egy külön projektbe. Ennek megfelelően meg is érkezett a bejelentés, külön kártyajátékként érkezik a Gwent: The Witcher Card Game. A grafikát teljesen átalakították, változtattak a játékegyensúlyon, és persze számos más dolgon, hogy mindez működjön külön is - ráadásul még egy kampány is bekerül a játékba!
Újabb meglepetés - legalábbis én biztos nem számítottam volna erre egy Xbox-konferencián. Egy bemelegítő videó után élő játékmenetre kapcsoltak át a Tekken 7-ben. A megjelenésre 2017 elején számíthatunk a videó tanúsága szerint, és még maga a nagymester, Katsuhiro Harada is ellátogatott az Xbox színpadára. Bejelentette, hogy amit az előbb láttunk, az valójában a teljesen új sztori mód volt, ami vegyíti a látványos animációkat, átvezetőket a játékmenettel. A megjelenés örömére a Tekken 7 minden vásárlójának ingyenesen jár Xbox One-on a Tekken Tag Tournament 2 a visszafelé kompatibilitás segítségével.
Karácsonyi hangulat, elmebeteg járművek és fegyverek, zombik seregei. Mi más lehetne, mint a Dead Rising 4, ami Windows 10-re és Xbox One-ra érkezik az idei ünnepi szezonban.
Shannon Loftis, a Microsoft stúdióinak kiadásért felelős vezetője érkezett a színpadra. Elmondta, hogy az Xbox One bemutatása óta 13 teljesen új exkluzív játékot hoztak a piacra a saját stúdióik és partnerek segítségével, és igyekeznek továbbra is új címeket alkotni. Majd felhívta a Platinum Games legendás vezetőjét, Hideki Kamiyát a színpadra, természetesen azért, hogy a Scalebound-ról beszéljen. Az ígéreteknek megfelelően élőben láthattuk a játék egyik legnagyobb bossharcát, ráadásul rögtön kooperatív módban.
Látványos és hangulatos videót kaptunk a Sea of Thieves-ből, majd érkezett a Rare vezetője, Craig Duncan a színpadra. Szerencsére nem beszélt sokat, inkább rátért a lényegre: igazi játékmenet felvételt kapunk! Igaz, nem élőben, hanem pár hete vették fel a Rare néhány régi rajongójának segítségével, akiket mindenféle tutorial, vagy egyéb felkészítés nélkül dobtak be a játékba. Vicces látni, ahogy a több kalózcsapatra osztott játékosok felfedezik a játék lehetőségeit. Vidám hangulatú, kellemes, barátságos grafikájú játék lesz ez Windows 10-en és Xbox One-on.
A következő bemutató videóban ismét zombik tűntek fel, ami alapján már lehetett sejteni, mire is számíthatunk. A pletykáknak megfelelően érkezik a State of Decay 2.
A rendkívül hangulatos bemutató videók nagyon mentek a konferencián a Microsoftnak, nem lógott ki a sorból a Halo Wars 2 sem. Majd Dan Ayoub, a 343 Industries vezetője érkezett a színpadra. A történet egy teljesen új főellenséget és ellenséges frakciót hoz be (utóbbiak valójában a covenant egy változata). A játék 2017. február 21-én jelenik meg Xbox One-on és Windows 10-en. Azonban a többjátékos bétateszt mától indul, és egy hétig tart majd Xbox One-on!
Phil Spencer érkezett vissza közénk, és egy kicsit az Xbox történetéről mesélt. Elmondása szerint az Xbox létezése óta eltelt 15 évben nagyon jól működtek a konzolgenerációk, ezen azonban kezdünk túllépni, és inkább az a lényeg, hogy bárhol is vagy, bármilyen eszközön, akkor is együtt játszhass a barátaiddal a kedvenc játékaiddal. De milyen legyen a következő Xbox? Spencer szerint mindenképpen lehetővé kell tennie a 4K-s játékot és a remek minőségű VR-os élményt. Éppen ezért megkérdezték a partnereiket és a fejlesztőket, hogy mit is szeretnének. Az erről szóló videó megerősítette, hogy 6 tflops körüli teljesítményre számíthatunk, nyolcmagos processzorral és több mint 320GB/s-os memória-sávszélességgel. A megjelenés a 2017-es ünnepi szezonban lesz, és Spencer megerősítette, hogy az Xbox One, az Xbox One S, és a Project Scorpio néven készülő új konzol mindegyike teljesen kompatibilis lesz egymással - úgy a játékok, mint a kiegészítők.
Összességében a Microsoft szépen odatette ezt a konferenciát: sok exkluzív címet mutattak meg, melyek mindegyike érkezik Windows 10-re és Xbox One-ra is, ráadásul elég egyszer megvenni őket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. Szefmester
2016.06.13. 21:22
Ez a bemutató nekem kifejezetten tetszett!

Az hogy a multiplatform címeket egyszer elég megvenni nagyon kellemes dolog!
A tekken 7-re kicsit wtf? fejet vágtam, mert ez inkább tűnt nekem egy tekken vs street fighternek mint sima alap tekkennek. A FF15 esetében nagyon reménykedem hogy jön PC-re is mert szimpatikus kis címnek ígérkezik, a maga várható sok sok variánsával egyetemben!

A sea of thieves meg az a játék amire régóta vágyom. Bár gyűlölöm az mmo-kat meg a multis játékokat, de az hogy egy hajó legénysége a csapat már remek dolog. (ha mondjuk egy tankszimulátorban a legénység minden tagja játékosok lennének máris szívesebben játszanék multikat)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Gyurkov
2016.06.13. 22:17
Srácok nagyot robbantott az MS! Csak a játékoké volt a főszerep és egyből két konzolt is bejelentettek, nem is tudom hova tenni a látottakat. Kíváncsian várom mit tesz le az asztalra a Sony, a lecke fel van adva (mondom ezt PS fanként). Két dolgot hiányoltam egyedül: hova tűnt a Hololens és mi lesz a Kinect sorsa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal
2016.06.13. 22:29
A Dead Rising 4 trailer nagyon ütősre sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.13. 22:32
A Kinect felejtős, az Xbox One S-en már port sem lesz neki, külön USB adapter kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim InGen
2016.06.13. 23:10
lol, komoly
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. dragon83
2016.06.13. 23:32
Hát, az egész eddigi E3-on itt hangzott ez az egyetlen számomra említésre méltó hír, miszerint a Forza Horizon 3 jön PC-re. Végre! Amúgy, meh...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tomchee
2016.06.14. 02:56
FF15 h-h nem a Sony konferencián volt?

Dat Scalebound tho
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Riddick77
2016.06.14. 09:11
Végre az MS rátalált a helyes útra. 6TFLOPS teljesítmény egy konzolban az már ütős,és menni fog rajta minden régi játék is. Ha,megfizethető lesz,akkor jackpot kategória! Az AMD meg jó időre bebetonozza magát a konzol piacra ,mint vezető gyártó. Pedzegetik a HDMI 2.0,ás a FreeSync Over HDMI-t is.

Microsoft claims that the Scorpio will be the most powerfull console ever created when it hits the market in 2017. The Xbox Scorpio will bring 6 Teraflops of computing power to the table, and is said to deliver “true 4K gaming and high fidlity VR”. The new Xbox will ship with a 8 core CPU and more than 320GB’s of memory bandwidth.
Benne lesznek az új Zen magok+egy Polaris RX 480 asnak megfelelő GPU+320GB memória sávszél a GPU-nak.
Read more: http://wccftech.com/xbox-scorpio-revealed-8-core-cpu-6-tflops-computing-power-320-gbs-memory-bandwidth/#ixzz4BXFsoAtQ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. BReal InGen
2016.06.14. 12:23
Ha jól olvastam, a MS egy program keretein belül a sima Oneról váltóknak ingyen biztosítja az átalakítót. Persze kérdés, hogy hányan váltanak csak a kisebb méret meg a 4k videó lejátszás miatt S-re...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Riddick77
2016.06.14. 12:40
Nem hiszem,hogy sokan váltanak,aki erősebb vasat akar ,mint én is ,majd kivárja a Scorpiot. Aki meg ajándékba kapja-veszi Karácsonyra,az meg a Slim modelt vesz,mert az lesz a boltokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.14. 13:12
Igen, nekem is ez a gyanúm. De ettől ez még egy opció. Mindenesetre jól mutatja a Kinect "fontosságát", és a kezdeti lelkesedés utáni érdeklődés-visszaesést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Riddick77
2016.06.14. 20:46
Az új MS vezetés belátta mit akarnak a játékosok,egy minél erősebb vasat,ami menetes a felesleges kiegészítőktől!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!