iPon Cikkek

E3 2016 - Ubisoft konferencia összefoglaló

Dátum | 2016. 06. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A menetrendnek megfelelően időben elkezdődött a Ubisoft E3-as sajtókonferenciája, aminek első perceiben néhányan táncoltak a színpadon a Queen Don't Stop Me Now számára - ami legalábbis gyanús volt. Mármint nem a Queen, hanem az, hogy itt egy új Just Dance bejelentésére várhatunk. A zenét lekeverték, és a Ubisoft E3-as konferenciájának állandó műsorvezetője, a népszerű komikus, Aisha Tyler lépett a színpadra, szokás szerint eposzi magassarkúban, így ismét számíthatunk arra, hogy egy ponton bejön majd Yves Guillemot vezérigazgató, aki fél méterrel alacsonyabb lesz nála. Akárhogy is, megkaptuk a bejelentést: érkezik a Just Dance 2017 minden létező platformra, még Nintendo NX-re is - utóbbira majd valamikor jövőre. Erről nem sok szó esik, Aisha inkább viccelődik azzal, hogy azért jön vissza minden évben műsorvezetőnek, mert szereti a játékokat, és nem azért mert a Ubisoft nagyon megfizeti őt - ahogy ő mondta, "a franciák inkább vörösborral és némi szarkazmussal" hálálják meg a munkáját. A jó hangulatú bevezető után a Ghost Recon: Wildlands következett egy új renderelt videóval, aminek leginkább a kedvcsinálás volt a célja, és hogy némileg bevezessen minket a dél-amerikai drogkartellek által uralt világ szokásaiba. Ami röviden annyit jelent: ha velem vagy, akkor jól jársz, ha nem, akkor pedig eléggé rosszul. Dominic Butler, a Ubisoft Paris vezető dizájnere érkezett a színpadra, aki még egy kicsit beszélt erről. A Wildlands témáját írja le: a bolíviai drogkartellek békés életét megkavarja az a tény, hogy a legnagyobb mexikói kartell bevonul, és tulajdonképpen átveszi az irányítást az egész ország kábítószer termelése felett, és a világ legnagyobb ellátójává válik. Ebbe a környezetbe érkeznek meg a Ghost Recon ügynökei, akik egyedül, vagy négyfős kooperatív mód keretein belül tehetnek rendet (igen, az egész kampány játszható kooperatívban). Elmondása szerint ez lesz majd a legnagyobb nyitott világ, amit a Ubisoft valaha készített. Majd következett a várva-várt játékmenet bemutató, ahol ügynökeinknek már megvan a kijelölt célpontja. A célpont egyébként fontos információkkal rendelkezik, így nem feltétlenül kéne megölni, innentől kezdve azonban már rajtunk múlik, hogy mit csinálunk. A játék a Ubisoft-szokásoknak megfelelően közel sem néz ki úgy, mint a tavalyi bemutatón, de az is lehet, hogy csak rá voltak kényszerítve az Xbox One-os verzió használatára. Habár ebben az esetben a Ubisoft általában hazudni szokott, és amúgy is a PC-s verziót mutatják. Az mindenesetre biztos, hogy a Ubisoft nagyon tudja, hogyan kell egy játékmenet-felvételt érdekesen előadni állandóan beszélő, a helyzetbe magukat nagyon beleélő játékosokkal. A megjelenés dátumát is megtudtuk: 2017. március 7-e, de úgyis késni fog, szóval ezzel jelenleg nem érdemes túlzottan foglalkozni.
Ismét egy hangulatkeltő videó következett, amiből ugyan elsőre arra lehetett következtetni, hogy a Watch Dogs 2 következik, de mindenkit jól átvertek, és a South Park: Fractured but Whole-ra terelődött a téma. A játékot pedig nem más vezette fel, mint a sorozat két alkotója, Trey Parker és Matt Stone. Történetünk ott kezdődik, ahol az előző rész abbamaradt, azonban míg a Stick of Truth inkább fantasy körítésű volt, addig az újban a szuperhősök kerülnek középpontba, hiszen ez most a menő téma. Sőt, a fiúk-lányok annyira összekaptak a városban, hogy rögtön a Polgárháború fázisába kerülünk. Úgy tűnik, hogy a történet elején drága karakterünk, Douchebag problémába kerül, ugyanis még mindig királyként van felöltözve, miközben mindenki más már szuperhős. Ez remek lehetőséget ad a karaktergenerálásra, hiszen ki kell találnunk, milyen hősök is szeretnénk lenni. Rendkívül vicces, ahogy Cartman kitalálja a háttértörténetünket. Ami a játékmenetet illeti, nagyjából maradt a bevált körökre osztott harc, azonban sok extra jött be. Nem vagyunk lekorlátozva egyetlen helyszínre, jobban ki tudjuk használni a terepet, bemehetünk fedezék mögé, és nekicsaphatjuk az ellenségeket a tereptárgyakat némi extra sebzésért. Amint megjelenik a játék, minden vásárló megkapja majd ingyen az előző részt Steamen, Xbox One-on és PS4-en, de ha előrendelitek, akkor a megjelenést sem kell megvárni.
Következik a The Division, aminek már több, mint 10 millió játékosa van, akik átlagosan napi 3 órát töltenek el vele. A Ubisoft Massive kreatív igazgatója érkezett a színpadra, hogy beszéljen nekünk kicsit a The Underground néven érkező új kiegészítőről. A megjelenésre június 27-én kell számítani PC-n és Xbox One-on, és egy héttel később PS4-en. Mivel a Ubisoft idén 30 éves, így három különleges ruhával is meglepnek minket, egy a Ghost Recon, egy a Splinter Cell, és egy a Rainbow Six alapján készült. Tartogattak azonban egy új bejelentést is: ez az új kiegészítő a Survival. Emberünk lezuhan egyedül a semmi közepén (mármint a New York-i semmi közepén). Nem talál se utánpótlást, se élelmet, magára van utalva és valahogy túl kell élnie, miközben kint brutális időjárás tombol. A társaság pedig nem barátságos, ugyanis a lezuhanását követő második percben már lövöldöznek rá. Aztán szerencsére talál társakat is.
Habár a Ubisoft korábban azt mondta, hogy egy ideig nem akar foglalkozni a VR-ral, egy ideje tudjuk már, hogy valójában nagyon is ráfeküdtek a témára. Éppen ezért érkezett a színpadra az Oculus-alapító Palmer Luckey, valamint Jason Holtman a Ubisofttól, és egy másik ember, akinek nem tudtam leírni a nevét, de higgyétek el nekem, hogy ő is a Ubisoftnál dolgozik. Természetesen az Eagle Flight nevű játékról van szó, ahol a bemutatóban kétszer három fős csapatok ütköztek megy egymással. A dolog kicsit olyan, mint az amerikai foci és a baseball keveréke: a madarunkkal mindenféle dolgokat kell összeszednünk a pályáról, és eljuttatni azokat a fészkünkbe, de közben a többieket meg kell akadályoznunk ugyanebben.
Következett a színpadon David Votypka, a Ubisoft Red Storm kreatív igazgatója, aki továbbra is a VR-nál maradt, és bejelentette az egy ideje már pletykált Star Trek-játékot. Érdekes látni a videóban a különböző Star Trek-sorozatok és filmek színészeit, ahogy kipróbálják a játékot, és teljesen el vannak képedve tőle. Alapvetően egy multiplayerre épülő VR-os anyagról van szó, ahol a játékosok együtt alkotják az Enterprise úrhajójának csapatát - és ahogy a filmekben, itt is komoly együttműködésre van szükségünk a sikerhez. Nem véletlen, hogy a játék teljes címe, Star Trek: Bridge Crew. A megjelenésre ősszel kell számítani, mindenféle létező VR-os rendszeren.
Úgy látszik, az este tematikája az, hogy kapunk valamiből egy hangulatkeltő rendervideót, majd játékmenetet. Ugyanis ismét ez történt: egy csodás fantasy világot láthattunk, ami aztán pillanatok alatt elpusztult, akik pedig túlélték, kénytelenek megküzdeni a többi nagy harcossal ebben a depresszív környezetben. Ez bizony a For Honor, amiről korábban talán azt lehetett gondolni, hogy valamennyire történelmi alapokon nyugszik (ami ettől függetlenül lehet, hogy így is van a harcosok esetében), de a Ubisoft inkább egy fantasy körítéssel tálalja. Úgy tűnik, hogy a multiplayer mellett komoly hangsúlyt fektetnek a történetre is, melyben mindhárom alapvető karakterosztálynak (a lovagnak, a szamurájnak és a vikingnek) más-más célja lesz. A játékmenet-bemutató a vikingekre koncentrált, akik úgy döntöttek, hogy jó lenne egy kicsit megzaklatni és kifosztani a szamurájok földjét. Hangulatát és játékmenetét tekintve megdöbbentően hasonlít a játék a Ryse-ra (csak az jobban nézett ki), keverve némi Dynasty Warriors-utóérzéssel. Mindenesetre ez alapján nem tűnik valami impresszívnek az anyag, meglehetősen bután fest, ahogy az ellenséges harcosok csak állnak egy helyben, és arra várnak, hogy jól szétverjük őket, a harcrendszer pedig eléggé primitívnek látszik. A megjelenési dátum 2017. február 14 PC-n, Xbox One-on és PS4-en.
A Ubisoft Reflections producerét, Pete Youngot köszönthettük ezután a színpadon. Arról beszélt, hogy a tavaly megjelent Grow Home milyen nagy hatással volt rájuk, és mennyire jól esett nekik, hogy egy nagy játék után valami kisebb, kísérletezőbb anyagon dolgozhattak. Nos, örömhír, hogy a Grow Home folytatást kap, Grow Up néven. A megjelenésre augusztusban kerül sor PC-n, PS4-en és Xbox One-on.
Ezt követően két úriember érkezett a színpadra a Ubisoft Montrealtól: egyikük a Trials, másikuk pedig a Far Cry: Blood Dragon vezető dizájnere volt, és most közösen találtak ki valami új elmebetegséget. Ennek neve egészen konkrétan az, hogy Trials of the Blood Dragon, és a bemutató alapján nagyon súlyosnak tűnik: lesz benne motorozás, autózás, lövöldözés, és általános agymenés. Ráadásul ebben a pillanatban már meg is jelent PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.
Aisha szerint nem telhet el úgy egy Ubisoft konferencia, hogy ne beszéljenek az Assassin's Creedről. És mivel idén a játék kimarad, kénytelenek az Assassin's Creed-filmről beszélni. Három-négy különböző országban forgatták, rengeteg statiszta és kaszkadőr kellett hozzá, és a producer szerint a rendező Justin Kurzel nagyszerűen megérti, hogy mi a jó játékban, és ezt hogy kell átültetni filmes nyelvre.
Ha csak nem egy újabb poénról van szó, ezúttal már tényleg a Watch Dogs 2 jön, ugyanis Aisha nem tudta befejezni a mondatát, miközben "valakik" meghekkelték a hátsó kivetítőt. Ezúttal már nem kellett csalódnunk, tényleg a Watch Dogs 2 került terítékre. Főszereplőnk a DeadSec hekkercsoport tagja, aki nem csak jól kódol, de úgy mozog és ugrál mint az Assassin's Creed főszereplője. A hekkelés sokkal mélyebben épül bele a játékmenetbe, mint korábban: bárkit leprofilozhatunk, bármit feltörhetünk, amiben csak elektronika van, és mindenféle vicces dolgot csinálhatunk. Az első részt sokat szidtuk a gyenge karaktereiért, és főleg a borzalmas főszereplőjéért, de úgy tűnik, a Ubisoft nem tanult a hibából, mert a mostani felhozatal sem tűnik jobbnak. A játékmenet bemutató elég unalmas sikerült: először emberünk csak autózott egy kicsit, majd egy drónnal röpködött. Később azért jött egy kis lopakodás és különböző eszközök használata, ami már egy fokkal érdekesebbnek tűnt, de természetesen ahogy az lenni szokott a Ubisoft esetében, a játék láthatóan mindent a szánkba rág.
Ahogy azt megjósoltam az elején, megérkezett Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója. Az úriember megköszönte a Sonynak, hogy az első Watch Dogs megjelenésénél támogatták a játékot (és nagy siker is lett a PS4-en), és ezért folytatják is velük a partneri kapcsolatot. Ennek örömére Jim Ryant, a Sony Interactive európai főnökét hívta fel maga mellé, aki bejelentette, hogy a Ubisoft és a Sony közösen készít filmet a Watch Dogs alapján. Ezen kívül a PlayStation-tulajdonosok minden DLC-t harminc nappal korábban kapnak majd meg. Végül pedig elérkeztünk az utolsó bejelentéshez, ami a Ubisoftnál jellemzően egy teljesen új cím - és ez most sincs másként. A Ubisoft Annecy stúdiótól érkezik ez a játék, attól a csapattál, ami jelentős mennyiségű multiplayer tapasztalattal rendelkezik. Ezt a tapasztalatot pedig úgy döntöttek, hogy egy sportjátékba teszik bele. A játék címe Steep, és tulajdonképpen a hegy köré épül: síelés, snowboardozás, bázisugrás, ejtőernyőzés. A lényeg nem a győzelem, hanem egyszerűen az, hogy jól érezzük magunkat a barátainkkal, látványos dolgokat csináljunk, és ezeket meg is osszuk egymással. Egy nyitott világgal van dolgunk, ami részben az Alpokban játszódik. Úgy tűnik, hogy a játéknak legalább olyan fontos része a nézelődés és a fantasztikus környezet kiélvezése, mint a tényleges játék. Persze azért a versengés is fontos: a játékmenet-bemutatóban például az egyik játékos leugrott egy szikláról, nekünk pedig követni kellett, ez pedig elindított egy kihívást. A megjelenésre idén decemberben kell számítani.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. BReal
2016.06.14. 12:28
Az az Eagle Flight... Minősíthetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bl4st4h
2016.06.14. 16:54
Az új South Park játék volt az E3 konferenciák fénypontja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2016.06.14. 18:16
A Star Trek Bridge Crew mutatta be mi a fenének kellhet egy játékosnak a vr sityak. Remélem mire elérhetőek lesznek azok a kütyük, addigra több hasonló stílusú cím is megjelenik.

Egy űrszimulátor ahol 8v8 űrcsata megy és hajónként 4-8 játékos játsza már egész pofás hangulatot eredményezhet.

A south park meg a szokásos szintet hozza ami a jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.14. 18:59
Már akit az űrjátékok érdekelnek. Van létjogosultsága más játékban is, csak várni kell, hogy ne gyerekes grafikája legyen a nagy részének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester BReal
2016.06.15. 12:09
Persze, nem csak űrjátékokban lehet jó. tankos és repülős multis címekben is hatásos lenne a dolog (world of tanks/war thunder).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ashface Szefm...
2016.06.15. 17:41
Amennyire tudom War Thundernek már van Rift támogatása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!