iPon Cikkek

EA Sports MMA - A harc törvénye

Dátum | 2010. 10. 23.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Belépsz a nyolcszögletű ringbe, a talaj dübörög a közönség tombolásától, a szíved kétszer olyan gyorsan ver, mint általában, felnézel, és veled szemben ott áll ő. A végzeted. A száz kilós texasi gyilkológép, aki téged szemelt ki magának, és addig nem ereszt, míg ki nem csontozza a testedet. A szemeiben őrült ragyogást fedezel fel, a homlokod már gyöngyözik, s bár tudod, hogy te magad sem vagy vézna, azért ekkora melákkal még sosem volt dogod. Mit keres ez egyáltalán a csoportban? Nem telik el két pillanat, és a meccs már el is kezdődött, a vörösnyakú odalép hozzád, behúz két akkorát, hogy a szemed alatt felszakad a bőr, hirtelen homályos lesz minden, a hangok eltompulnak, ő pedig még néhányszor gyomron térdel. Az utolsót kivéded, hatalmas lendülettel csapódsz neki, a földre kerül, ráugrasz, igyekszed lefogni, és adsz neki egy könyököst, de jobbnak bizonyul nálad. Úgy dob le magáról, mint egy megvadult állat, felborulsz, és már ott is van rajtad, bevisz egy pár kalapácsütést pont az orrod tövére, majd forogtok párat, de úgy elkap hátulról, hogy a szuszt is kiszorítja belőled. Kitekintesz az órára, és nem hiszel a szemednek, még csak fél perc telt el.

Keménykötésűek a ringben
A ketrecharcosok világát feldolgozó EA Sports MMA egy igazi izzadt, maszkulin játék lett, tökéletes konkurenciája a hasonló stílust képviselő UFC: Undisputed sorozatnak. Segítségével betekintést nyerhetünk az amerikai Strikeforce, a japán Mystic, a brazil Liga de Combate, és a brit United Fighters League szervezetek meccseibe, lilára verethetjük az arcunkat, de elhozhatjuk a világbajnoki címet is, minden csak azon múlik, hogy mennyire vagyunk kitartóak.

Itt ma még vér fog folyni
A játék indítását követően a karriermód az, amivel elsőként érdemes megismerkedni. Itt saját versenyzővel megyünk csatába, el kell keresztelnünk őt, megadni, hogy hol él, hány éves, és milyen stílusú harcot kedvel, majd jöhet egy kis gyurmázás, és ha megvan a kívánt külső, akkor nincs is más hátra, mint rábízni magunkat a mesterre. Megismerjük az alapmozgásokat, az ütéseket és a rúgásokat, elmagyarázzák nekünk, hogy mire kell figyelni a ringben, és milyen taktikával növelhetjük az esélyeinket, a bemelegítő kesztyűzések után nem sokkal pedig már kezdődik is az első tétmeccsünk. Könnyen verjük az ellenfelet, nem okoz gondot az elgyepálása, elbízni magunkat azonban nem szabad! A háború kemény, aki ezt túléli, az fentebb léphet, aki pedig elbukik, annak kettétörik a karrierje, búcsút mondhat a profi ligának, és örök szégyenben marad. Ideje hát felkötni a gatyánkat, meg sem állunk a világbajnoki övig!

Pályafutásunk alatt olyan harcosok keze alatt formálódhatunk, mint Randy Couture, Pat Miletich, Rickson Gracie, vagy Bas Rutten, technikánk csiszolásához pedig a világ több pontjára is el kell látogatnunk. Erre két meccs között van lehetőségünk, az edzőnk segítségével erősíthetünk, és tanulhatunk új mozgásokat, a versenynaptár pedig mindig ügyel rá, hogy ne késsünk le egyetlen szereplésünkről sem. A hosszú játékórákkal töltött idő pedig meghozza a gyümölcsét, megmásszuk a különböző ligák ranglétráit, és megszerezzük a dicsőséget, melyre mindenki vágyott.

Valahol el kell kezdeni
Amennyiben a komolyabb bajnokságok helyett szeretnénk gyorsmeccseket nyomni, természetesen erre is van lehetőség. Összecsapás előtt csak meg kell adni, hogy mire vágyunk, ki kell választani a súlycsoportot, az általunk preferált strikeforce, unified, vale tudo, vagy japanese szabályrendszert, majd jöhet a szorító formájának, és magának a helyszínnek a kiválasztása. Ha gép ellen játszunk, akkor ezen kívül még megadhatjuk, hogy a könnyű, a közepes, a nehéz, vagy a legendás nehézségi szint közül melyik áll hozzánk a legközelebb, utána pedig csak rá kell bökni az egyik izompacsirtára, és már indul is az este. Hangos tapsviharok közepette bevonul a két harcos, majd a bíró megkérdezi tőlünk, hogy készen állunk-e a kivégzésre, s ha még itt sem gondoljuk meg magunkat, akkor megszólal a gong, mi pedig egymásnak eshetünk.

Nincs kegyelem
Az irányítás első blikkre kicsit nehézkes, a sok gomb ijesztően hat, de nem kell végigcsinálni a karrier bemelegítő köreit sem, és azon vesszük észre magunkat, hogy magabiztosan, tudatosan nyomkodjuk a kontrollert. A bal karral lehet irányítani a játékosunkat, a jobb pedig az ütés. Ha negyed kört rajzolunk vele, akkor lendített pofont tudunk bevinni, azzal a kézzel, amelyik irányba húztuk, előre tolásnál szemből adjuk a maflást, ha pedig ferdén hátrahúzzuk, majd előretoljuk, akkor egy igazi piedónés felütést csalhatunk elő. A variációk sora persze véges, de nagyon szép mutatványokat tudunk csinálni, a jobb dömperrel kombinálva testre üthetünk, a bal ravasz gombbal rúgni lehet, a bal dömpert nyomogatva pedig beijesztéseket csinálhatunk, csak a show kedvéért. De a kiosztás részletezése itt még nem ért véget, a jobb ravasz a védekezés, az A-val tudjuk elkapni, és földre borítani a másikat, a B-vel pedig ugyanezt tudjuk kivédeni. Ha már a földön vagyunk, akkor igazi birkózás veszi kezdetét, az A-val lehet helyzetet váltani, s ha mi vagyunk alul, akkor sincs veszve semmi, ki kell fárasztani az ellenfelet pár tucat testre mért ütéssel, majd ha elfáradt, akkor az Y-nal egyszerűen leszedhetjük magunkról, és máris két lábra pattanhatunk.

Meccs közben a játék jelzi, hogy mennyire vagyunk még magunknál, de a beállításokban turkálva kiírathatjuk még a test, a fej, és a lábak állapotát is. Ha az első sérült, akkor lelassulunk, és könnyebb is minket ledönteni, ha a fej, akkor már közel van a kiütés, míg ha az utolsót csinálják ki, akkor fürgeségünkből és rúgóerőnkből veszítünk, csak hogy ne legyen fenékig tejfel az élet. Persze amolyan Fight Night stílusban itt is kikapcsolhatunk mindent, ekkor indulnak csak az igazi izgalmak, nem tudjuk például, hogy ha elkapjuk a másik fejét, és elkezdjük azt térdelni, akkor mennyire megy le az energiája, sok játékosnak ugyanis meg se kottyan az ilyesmi, de olyanból is akad, akit teljesen kicsinálhatunk így. Vakon verekedve az ösztöneinkre hagyatkozhatunk tehát csak, és higgyétek el, ez adja a legnagyobb játékélményt is!

Ez már a profi liga
A látvány rendkívül élethű lett. A harcosok az utolsó redőig tökéletesen kidolgozottak, a tekintetük élethű, harc közben pedig látjuk, ahogy egyre jobban izzadnak, és lilul a térdük, meg a bordájuk. Meccs végére már nem tudják magukat úgy kihúzni, mint korábban, görnyedtek, és láthatóan megtörtek, egy-egy bekapott pofon után pedig csak úgy fröcsög róluk az izzadság. Ez utóbbi sajnos nem olyan szép, mint a Fight Nightban volt, ott a lassítások alatt láttuk, ahogyan a verejtékpöttyök, és a nyálcsíkok messzire repülnek, itt viszont ilyen nincsen, folyamatos a bunyó, még kiütésnél sincsen komolyabb drámaiság. A hangulat persze ettől függetlenül remek lett, a visszajátszásoknál például rákerül a képre egy élesebb látványt adó, kevesebb színt használó speciális effekt, mi pedig hangosan szörnyülködünk, hogy hogyan képes valaki kibírni mindezt, ami itt folyik.

Így készül a világbajnok
Hangok terén erős közepes lett a játék. A zene remek, az előadók között van Avenged Sevenfold, Brother Ali, Disturbed, Hadouken, Linkin Park, Method Man, Rhymefest, Volbeat, s a szinkron is nagyon rendben van. A játékhoz Big John McCarthy, Jimmy Lennon Jr, Mauro Ranallo, és Frank Shamrock adta a hangját, így igazi, profi MMA közvetítésben lehet részünk, ezen a téren egyedüli rosszként csak az ütéshangokat tudjuk felhozni, azok folyton ismétlődnek, és nincsen bennük semmi komolyság, tényleg dolgozhattak volna rajta még egy keveset. Szavatosság tekintetében viszont csak jót lehet mondani a játékról, ha kedveljük az ilyesfajta bunyókat, akkor az EA Sports MMA-vel is jól elleszünk. A karakterszerkesztőben olyan embert alkothatunk, amilyet csak akarunk, photo game face segítségével még a saját arcunkat is feltölthetjük hozzá, majd megoszthatjuk barátainkkal, és böngészhetjük a mások harcosait is. Sőt, ami nem mindennapi, hogy közvetítéseket is vannak! A legjobb meccseket úgy tekinthetjük meg, mintha a tévében adnák azt, izgulhatunk a kedvenc sportolónkért, a szerencsés kiválasztott pedig azon kívül, hogy bemutathatja tudását a világnak, még igazi díjakat is nyerhet. Nem semmi!

Az EA Sports MMA nagy konkurenciaként robbant be az Undisputed mellé, több mint hatvan remek sportolót vonultat fel, az amerikai UFC liga viszont nem szívesen látja őket. A fejlesztések alatt egy kisebb háború is kirobbant köztük, a kevert harcművészetek szövetsége ugyanis néhány évvel ezelőtt már felkérte az Electronic Arts-ot, hogy készítsen nekik egy játékot, akkor viszont csúnya visszautasítást kaptak, mondván, hogy nem is igazi sport az, amit művelnek, ők pedig nem adják a nevüket egy színházhoz, ami ráadásul nem is ér el rendes tömegeket. A THQ sikerei után az EA viszont meggondolta magát, be akart furakodni a piacra, aminek senki sem örült, a konfliktus tetőpontján a sportszövetség pedig megfenyegette a harcosait, hogy kizárja azt, aki aláír az EA játékába. A jelek szerint végül azonban sikerült kiegyezni, a két játék most megél egymás mellett, de arra számítani lehet, hogy az elkövetkezendő években mindent megtesznek azért, hogy jobbak legyenek a másiknál.

Kiütéses győzelem
Összességében remek játék lett az EA Sports MMA. Akcióban és pörgésben nem szenvedünk vele hiányt, kicsit olyan, mint egy különleges Fight Night Round 4 kiadás, amiben rúgni, és birkózni is lehet, ez pedig remekül áll neki, még ha az ökölvívásnál nem is szerettük a felgyorsult játékmenetet. Itt a szórakozás és a szórakoztatás a cél, ezt pedig remekül sikerült megvalósítani. Lehet vele pár perces meccseket tolni, amolyan időtöltés gyanánt, ha van szabad fél óránk egy este, de bele is merülhetünk a karrier rejtelmeibe, s akkor meg tuti, hogy hajnalig fel sem kelünk a konzol elől!

Platformok: Playstation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. XtreemX
2010.10.23. 17:24
PS3-ra kötelező vétel lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dragon83
2010.10.23. 17:45
Nagyon jó volt a bevezető. Nem szívesen lettem volna az ott leírt gyengébb csávó helyében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. perempe
2010.10.23. 17:49
A játék lehet jó, de a UFC-nek szerintem nincs sportértéke.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hympyke
2010.10.25. 08:35
Szerintem meg a vadászatnak nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Rigor
2010.10.25. 17:34
És persze ez sem lesz PC-re. Azért tényleg durva hogy egyetlen egy MMA-s játék sincs PC-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Kange
2010.10.26. 08:55
Kár a PC hiánya. Biztos ütős lett volna.

Amúgy nem értem a Kontra-ban a "Kevés ütés, és rúgáskombináció" érvet. Még semmit sem fejlődtem, de már lehet egyenest, horgot és felütést ütni mindkét kézzel fejre és testre, rúgni kicsit lábra, testre, erőset testre és fejre mindkét lábbal, és még ezután jönnek a különböző extrák, mint forgórúgás, beugró ütés és rúgás, stb.
Szóval nekem már itt az elején jóval többnek (és variálhatóbbnak) tűnik, mint a UFC-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Leeroy
2010.11.04. 21:19
Gondoltam, hogy csak és kizárólag konzol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!