iPon Cikkek

Eador: Masters of the Broken World - Törött világ, törött játék

Dátum | 2013. 05. 18.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A tavalyi év végén egy nagyon érdekes indie alkotást mutattunk be nektek, mely puritán látványvilága ellenére véleményem szerint az év egyik legjobb alkotása volt. A lényegében egyetlen ember keze munkáját dicsérő Eador: Genesis egy 2D-s grafikájú, körökre osztott fantasy stratégiai játék volt, mely nagyszerűen ötvözte a stílus klasszikusainak (Heroes, Disciples) legérdekesebb vonásait. Ez persze még kevés lett volna az üdvösséghez, így számos eredeti, máshol még nem látott elemet is beleszőtt a játékba a fejlesztő. A végeredmény egy hangulatos, nagy kihívással kecsegtető program lett, amibe személy szerint több tucat órát öltem bele, és megjelenése óta sem tudtam megunni. A Genesis kevés negatívumainak egyike az ósdi technikai megvalósítás volt, hiszen nem volt benne interneten keresztül játszható multi, a grafika pedig valahol a Heroes of Might and Magic 2 szintjén mozgott. Azt azonban már a megjelenéskor is tudtuk, hogy készülőfélben van a folytatás, ami modern grafikával, zenével, és kipofozott játékmenettel várja a stílus szerelmeseit, és az első rész rajongóit. Bár ez igencsak jól hangzott, mégsem volt felhőtlen az örömünk, ugyanis a program meglehetősen rögös utat járt be az elmúlt években, egyre csak húzták-halasztották a kiadást a fejlesztők, ráadásul a béta sem volt zökkenőmentes. Féltünk, hogy egy félkész terméket kapunk majd a kezeink közé. Utáljuk, amikor igazunk van.
Alaposan megszépült a világtérkép
Mielőtt részletesen kitárgyalnánk az Eador: Masters of the Broken World újdonságait, érdemes tisztázni, hogy milyen állapotban teszteltük a játékot. Kár lenne tagadni, a megjelenés napján a program tulajdonképpen béta állapotban érkezett meg, tele volt kisebb-nagyobb bugokkal, nem csoda, hogy sokan pár óra játék után lemondtak róla. A fejlesztő Snowbird Games természetesen tisztában volt játékuk helyzetével, így villámgyorsan elkezdték ontani magukból a foltokat. A cikk készültekor az 1.0.6-os verziónál tartott a játék, ami azt jelenti, hogy a komolyabb hibákat már kijavították az alkotók. Mi ezt a verziót teszteltük, és elmondhatjuk, hogy most már sokkal kiforrottabbnak tűnik az Eador, bár azért van még rajta mit csiszolni. A kötelező figyelmeztetést letudva lássuk milyen játék is a Masters of the Broken World. Annyit már ajánlott az elején leszögezni, hogy ez nem egy teljes értékű folytatás, hiszen nagyon kevés benne a játékmenetet érintő újdonság. Inkább nevezhető az Eador: Genesis technikailag felturbózott verziójának, hiszen a játékmechanika, az egységek, a hősök, a kaland- és szerepjáték elemek teljesen megegyeznek a két játékban (és ezt tessék szó szerint érteni). Mivel feleslegesen nem szeretnénk ismételni magunkat, így aki ezekre az elemekre kíváncsi, az lapozza fel az Eador: Genesisről készült tesztünket, az ott elmondottak itt is érvényesek.
Akadnak azért újdonságok, ám ezek elsősorban a külcsínt és a kezelőfelületet érintik. Előbbit talán nem kell sokat ecsetelni, azt hiszem a képekből egyértelműen kiderül, hogy ég és föld a különbség az eredeti játék és e között. Az egységek végre animáltak, nem csak mozdulatlanul csúsznak a földön, emellett 3D-s modellek, részletesen kidolgozott pályák, napszakváltozás, fényeffektek, és színgazdag látványvilág teszik tetszetőssé a grafikát, melyért tényleg dicséret illeti a pár fős fejlesztőgárdát. A kezelőfelület is átesett egy alapos modernizáláson, nem foglal el minden funkció egy teljes ablakot, továbbá körkörös menük teszik könnyen elérhetővé a különböző lehetőségeket. Vannak új funkciók is, például most már előre be tudunk állítani egy építési sorrendet, így nem kell minden körben belépnünk a városunkba, hogy felhúzzunk egy új épületet, lehet előre tervezni. A fontosabb újdonságok közé tartozik, hogy a hadjáratmód is gatyába lett rázva kicsit. Bár komoly gondja nem volt az eredeti játéknak ebből a szempontból, kár lenne tagadni, hogy elég sok töltelékpálya volt benne, amik nem igazán vitték előbbre a történetet. Ezek számát kicsit megritkították a fejlesztők, és betettek helyettük pár új, jobban kidolgozott részt.
A változatos egységek megmaradtak az első részből
A jelentősebb újdonságokat ezzel le is tudtuk (igen, tényleg csak ennyi), ám mielőtt megadnánk a végső értékelést, beszélnünk kell a hibákról, mivel foltok ide vagy oda, azért akad belőlük még pár. E teszt megírásának pillanatában például még nagyon problémás a zenelejátszás, nem váltogatja őket úgy a játék, ahogy kell. Csaták közben vagy nem vált át a megfelelő számra, vagy összemossa a csatazenét és a korábban szóló muzsikát. A fórumokon olvasott tapasztalatok alapján nem mindenki küzd ezzel a buggal, de a mi GOG-os verziónk sajnos áldozatul esett neki. Hasonlóképpen problémás a hangeffektek kezelése is, néha szólnak az ütések, varázslások zajai, néha nem, plusz időnként el is csúsznak az aktuális mozgásanimációtól. Ami a többjátékos módokat illeti, ezen a téren inkább visszalépés történt, mint újítás. Az első részből sokan hiányoltak az interneten játszható összecsapásokat, ugyanis csak a Hotseat volt elérhető (amikor 2 ember játszik egy gépen). Nos, a Master of the Broken Worldben megnyirbálták a Hotseat funkciót, így most már nem lehet vele térképeken egymás ellen játszani, csak azt tehetjük meg, hogy hőseinket és csapatukat egymásnak eresztjük egyfajta arénaharcban egy csata erejéig. Ez önmagában nem lenne rossz móka, de rendes multi nélkül nagyon kevés. És bár most már van interneten keresztül játszható többjátékos mód, az is csak az imént bemutatott lehetőséget tartalmazza. Nem tudjuk, hogy a fejlesztők tervezik-e bővíteni a multit, de nagyon ráférne.
A kezelőfelület alapos változáson ment keresztül
Kicsit megrökönyödve fejeztük be a játék tesztelését, hiszen az alapjátékot ismerve ennél sokkal többre számítottunk. Nem a tartalommal van problémánk, hiszen tudtuk, hogy ez a „folytatás” elsősorban a technikai modernizálásra helyezi a hangsúlyt. Ám a zavaró bugok sokasága és a hiányzó játékmódok elég hamar elvették a kedvünket az új Eadortól. A dolog egyetlen pozitívuma, hogy a fejlesztők igyekeznek minél hamarabb javítani a hibákat, reméljük egy-két hónap múlva már sokkal jobb formában lesz a program. Addig azonban csak azoknak ajánljuk a játékot, akik túl tudják tenni magukat az elmondott hiányosságokon. A játékmenet ugyanis még mindig nagyszerű, és tele van azokkal a remek ötletekkel, amiket a Genesisben is láthattunk. Megyünk, játszunk is pár kört az első Eadorral. Értékelés: 6,5/10 Platformok: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. hympyke
2013.05.22. 22:00
Nálam 4 órát élt meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. madcaptain
2013.10.17. 08:41
A Genesis oriasi bravur volt, de ezt is biztos csak paran csinaltak. Ilyen grafikat, osszetett jatekot nem semmi megcsinalni. CSinalhattak volna valami closed beta-t anno, de mivel oroszok biztos fe'ltek, hogy feltorik/ellopjak a kodot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!