iPon Cikkek

Electronic Arts E3-as konferencia összefoglaló

Dátum | 2015. 06. 16.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Betehesda és a Microsoft után az EA már nem tudott olyan nagyot durrantani idén, a konferencia jelentős részét a minden évben visszaköszönő sportjátékok vitték el, de azért egy valami mégis volt, ami miatt érdemes volt felülni erre a vonatra is. Az új SIMS kiegészítő! :P Na jó, nem. Végre mutattak egy kis játékmenetet a Star Wars: Battlefrontból! De ne szaladjunk ennyire előre, addig még nagyon sok sportjátékról kell olvasnotok (nem ér a végére lapozni). Amennyiben a teljes műsorra vagytok kíváncsiak, az IGN YouTube csatornáján megtaláljátok. A kezdés kicsit meglepő volt, sci-fi fura kovbojos zenével… mi lehet ez? Hát persze, hogy a Mass Effect. Fantasztikus új környezetek, soha nem látott bolygófelszínek, micsoda hangulat… ez a Mass Effect: Andromeda, ami… 2016 karácsonyán jön, szóval ne kapjatok agyvérzést.
Ezt követően Andrew Wilson nagyvezér lép a színre, hogy üdvözöljön mindenkit és biztosítson róla, hogy igen, lesz majd Star Wars és Mirror’s Edge, csak bírjuk kivárni. Sőt, még új címek is lesznek, amik nem a hatszázmilliomodik részei valaminek. Mielőtt azonban ezekre rátérnénk, nézzük meg az új NFS trailert, mert az a biztos pénz. :)
Meg kell hagyni, hogy a látvány egyáltalán nem rossz, sőt a játék hangzatos alappillérei is egészen meggyőzőek: sebesség, stílus, építkezés, csapat, törvényen kívüliség. Amiről a legtöbb szó esett, az talán a harmadik volt, a fejlesztők szerint ugyanis az új NFS a sorozat legmélyebben testreszabható darabja lesz. A játék fő célja, hogy mindenki ki tudja autózni ami benne van, és hozza a saját vezetési stílusát. A november 3-án érkező új NFS-ből a menőzős előzetes után szerencsére jött egy rendes játékmenet video is, ami nem vette el a kedvünket a játéktól, sőt. A mostanában megjelent sok félszimulátor-szimulátor játék után szinte felüdülés volt nézni ezt a jó kis árkád mókát a sok drifteléssel és arra kihegyezett módokkal (drift attack). Hogy kibírjuk a műsor végéig Star Wars elvonási tünetek nélkül, az NFS után kaphattunk egy kis Old Republicot. Nos, a fejlesztőknek sikerült végre olyat villantaniuk, ami elgondolkodásra kényszeríthet titeket akkor is, ha a megjelenés után néhány hónappal már ott is hagytátok az MMO-t, ami nem hozott elég érdemi tartalmat azoknak, akik nem voltak oda a raidelésért. Jeff Hickman egy olyan kiegészítőt jelentett be, ami végre rendesen folytatja a sztorit és új társkaraktereket is hoz. Ez az október 27-én érkező Knights of the Fallen Empire, mely 65-re növeli a szintkorlátot és minden előfizetőnek ingyenes lesz (további részletek a holnapon). A bejelentéshez még egy régi időket idéző, gyönyörű CGI előzetest is kaptunk, jó szórakozást hozzá!
Emlékeztek, hogy ígértek nekünk új címeket? Nos, akkor jöjjön az első, az Unravel. A játékot bemutatni a projekt kreatív vezére lép színpadra, Martin Sahlin. Ez a láthatóan kis költségvetésű játék hivatott bizonyítani, hogy az EA igenis támogatja az új ötleteket… de tudjátok mit? Ezúttal nem tudunk rájuk haragudni, az Unravel ugyanis első ránézésre imádni való. A puzzle platformer játék főszereplője egy kis fonalfigura, akivel fizikai alapú fejtörőket megoldva tudunk előre haladni a játékban. Shalin szerint az Unravel többet akar, mint pusztán szórakoztatni, a célja az, hogy érzelmeket csaljon ki az emberből. Szegény Shalinból leginkább a rettegés érzését csalta ki, úgy remegett, mikor előkapta a saját maga által készített kis fonalfiguráját a kabátjából, hogy majd szétesett. A lényeg viszont, hogy látszott rajta, hogy lelkes és imádja amit csinál, így a játék iránti rajongása könnyen átragadt ránk, nézőkre is. Még ha nem is tűnik túlzottan innovatívnak az Unravel, kellően ötletes, friss a látványvilága és egyszerűen jó ránézni:
Danger Zone… nem olyan rég hallottam ezt a számot… ja igen, a Microsoft konferencián, ahol már egyszer megmutatták az új PVZ játékot, a Garden Warfare 2-t. Ezúttal egy életnagyságú zombit üdvözölhettünk a színpadon, akinek annyira béna volt a jelmeze, hogy a közönség lefagyott és inkább kivezették a zombit. Sebaj, folytassuk. Megtudhattuk, hogy az első GW-nek, amit igazából mi is szerettünk, 6 millió játékosa volt, ezért az EA jövedelmezőnek tartotta befektetni a folytatásba. Az új epizód, ami egy kis rosszindulattal akár egy nagy kiegészítő is lehetett volna az első részhez, 6 új karakterosztályt hoz be. Az előadáson ebből hármat mutattak be, a három zombit, de a honlapon már a növények is fent vannak. Mindezt egy új élő gameplay demonstráció keretein belül tették, de mielőtt elvesznénk a részletekben, lássunk egy kis sztorit:
A játék természetesen ezúttal is tele van fájdalmas hülyeségekkel. Suburbiát időtlen idők óta védték a növények a zombihordáktól, de Zomboss ármánykodása olyan új játszható térképekhez vezetett, mint a Z-Mech gyár. A gonosz célja, hogy végre megalapíthassa Suburbia helyén Zomburbiát… na jó, hagyjuk, igazi PVZ agyrém, imádni fogjátok. A lényeg úgyis az, hogy végre jött egy kooperatív játékmód a zombiknak is, ez a Graveyard Ops, amiben meg kell védeni ezt a bizonyos gyárat a növényektől. Ami pedig az új kasztokat illeti, az első az Imp, egy kicsi és gyors gonosztevő, jetpackkel a hátán. Őrült tüzelési módjai vannak és ha minden kötél szakad, beülhet egy bazi mechába is, a Z-Mechbe. A második egy közelharcos zombi kaszt, Super Brainz, a harmadik pedig egy mesterlövész szerűség, Captain Deadbeard, akinek egyébként a többi része is pont ugyanannyira halott, mint a szakálla.
A grafika nem nagyon fejlődött az előző részhez képest, van viszont szóló mód, amit tolhatunk akár ketten is split screen vagy online kooperatív módban (szóval ha akarjuk nem lesz annyira szóló). Régi GW veteránoknak jó hír lehet az is, hogy a kilockolt cuccaikat továbbvihetik az új epizódba! A játék 2016 tavaszára várható, ami után még jó sokáig örülhettek ingyenes tartalmaknak is, ha megveszitek. Gondolom most már ki vagytok éhezve egy kis sportra, szóval vágjunk bele. Hokival nyitunk, jöjjön is az NHL16 trailer.
Matt Bilbey EA szóvivő nem győzte hangsúlyozni, hogy a játék annak köszönhetően lett olyan fantasztikus, amilyen, hogy együtt dolgoztak a rajongókkal, akik felbecsülhetetlen értékű visszacsatolást nyújtottak a számukra. A hoki után jöhet az első sport játék, mely az új Frostbite motorral fut, ez pedig nem más, mint a PGA Tour. Meg kell hagyni, ilyen pofás golf játékot még nem nagyon láttunk, a különleges fantasy környezetek is nagyon jól mutatnak benne. A Rory McIlroy PGA Tour július 14-én jelenik meg. Ezt követően kapott egy kis törődést az EA Sports Ultimate Team is, amiben összelegózhatjátok a saját kis álomcsapataitokat. A minden EA Sport játékot behálózó rendszerbe a megszokott módon állandó frissítésekkel próbálnak bevonzani titeket… Most pedig jöhet a kosár, Sean O’briennel és az NBA Live 16-tal, aki önkifejezés jelmondattal az ajkán lépett a színpadra. Az új játék olyan nagyon fontos újításból profitál ugyanis, mint a GameFace HD, melynek segítségével beszkennelhetitek az arcotokat a játékba. Nincs is másra szükségetek mint egy okostelóra, az új appra, és máris ott lehettek az új NBA-ben. A játék szeptember 29-én érkezik, az app pedig előtte elérhetővé válik. De ez nem minden, tolhatjátok a „SWAG”-et és új rucikat is húzhattok a karakteretekre, ami az arcotokat viseli… Jó sokat kellett várni, hogy végre a játék érdemi részéről is hallhassunk valamit, de megérte. A fizika alapú játékosmozgás, amit 2 évig csiszoltak, például egészen ígéretesnek hangzik. A Live Motionnek hála, hatékonyabban irányíthatjuk a játékosunkat, nem érezzük majd úgy, hogy visszafognak minket a scriptelt animációk. Több ezer új animációt vettek fel, aminek hála sokkal folyékonyabb lesz a mozgás, úgy fog mozdulni az irányított karakterünk, ahogy azt mi várjuk. Javítottak a passzon és a labdaelkapáson is, az új dobási rendszernek hála pedig pontosan akkor engedhetjük útjára a labdát, amikor akarjuk (ha tovább tartjátok nyomva a gombot, később engeditek el a labdát). Ha ez nem lenne elég, akkor további jó hír, hogy még a nyáron bemutatnak egy új játékmódot is. Lezárásként pedig jöhet egy teljes egészében in-game jelenetekből felvett előzetes…
A FIFA rajongók legnagyobb bánatára egy kis szünetet tartottak a sport játékok közt, Samantha Ryan vette ugyanis át a színpadot, aki mobiljátékokról és statisztikákról szeret leginkább beszélni.
Ki is emelt néhány címet, elsőként az NFS No Limitset, mely „a platform határait feszegeti”, de van itt kővarázsló, sims és simcity is, alig lehet válogatni a buszmegállós játékok között. Természetesen a hölgy a meglévő játékok reklámozásán túl is szeretett volna velünk megosztani valamit, ez pedig nem más, mint egy új SW szerepjáték mobilokra, a Star Wars: Galaxy of Heroes. Lesznek benne karakterek az összes eddig megjelent SW filmből és a Clone Warsból is, szóval elég nagyszabású játék lesz, ahhoz képest, hogy mobilos.
A Star Wars után (ami sajnos még mindig nem a Battlefront volt, de bírjátok még ki egy kicsit) jöhetnek a minionok, a színpadot Mike Rasmussen veszi át, aki bemutatta nekünk Philt, a legbénább kis sárga gülüszeműt, akit eddig láthattunk. Phil a Minions Paradise című új mobilos cím főszereplője, amiben üdülőparadicsomot kell építgetnünk a többi minionnak, akiknek Phil tönkretette a nyaralását. Folyamatosan bővítgetni kell a kis trópusi álomüdülőt különböző épületekkel, bővíteni a lehetőségeket új aktivitásokkal és így tovább. Lehet különböző tárgyakat is szerezni, feltehetően itt jönnek majd be a mikrotranzakciók, amikről egyelőre nem igazán beszéltek.
Na, most már aztán tényleg jöhet a FIFA. Nem más vezeti be a műsort, mint a legendás Pelé, aki egy rövid videó után személyesen is a színpadra lép. Ez nem kis dolog, elismerés az EA-nak, hogy ezt tető alá hozta… Pelé sztorizgatott egy kicsit David Rutterrel, mesélt például arról is, hogy milyen volt, mikor az usákokkal akarták megetetni az európai focit, aminek keretében jól lefikázta az amerikait, ami elég vicces volt, tekintve, hogy nem sokkal a FIFA után a Madden következett a műsorban, sebaj. Lássuk milyen újítások jöttek a FIFA 16-ba, ugyanis rengeteg „innovációt” ígértek nekünk az új részre. Például jobb védekezési alakzatokat, amikkel hatékonyabban le tudjuk törni az ellenfél támadásait és csodás visszatámadásokat tudunk majd indítani. A középpályán is felpezsdül majd az élet, nagyobb lesz afölött is a kontrollotok, a „deception intelligence”-nek hála lezárhattok majd veszélyes passz csatornákat… De természetesen a támadó játékon is csiszoltak, további lehetőségekkel bővítve a játékot. Ezek után felmerülhet bennetek a kérdés, hogy jó-jó, de hol van már Messi? Nos, nem kell tovább várni, természetesen az ő mozgását is mocappelték, így tovább csodálhatjátok az élő legenda kreatív mozdulatait. Végül kaptak egy kis reflektorfényt a korábban már bejelentett női játékosok is, akik először szerepelnek FIFA játékban…
A FIFA után Sara Jansson következett, és a Mirror’s Edge: Catalyst. „Képes lehet egy fiatal lány, mindenféle szupererő nélkül a változás katalizátora lenni?” Ez az új Mirror’s Edge címe mögött az ideológia. Főszereplőnk ezúttal is Faith, akinek az eredettörténetét ismerhetjük meg az új epizódban. Ő lesz az, aki megkísérli felnyitni a szemét egy egész városnak, ami szinte beletörődött az elnyomó vállalatok uralmába. Még a főgonoszunkat is megismerhettük a bemutató során, egy simára borotvált céges arc lesz az, Gabriel Kruger. A Mirror’s Edge ismét hozza a dizájnos, letisztult grafikát, amit már az előző részben is annyira szerettünk. A játékmenetben viszont lesz némi változás, nagyobb hangsúlyt helyeznek például a közelharcra. Faith rengeteg új közelharcos mozdulatot kap, hiszen a lövöldözés nem igazán az ő stílusa. Ami a játékmódokat illeti, ugyanúgy lesz sztori és time trial, ami újdonságnak hangzik, azok a versenyek. Az sem utolsó, hogy ezúttal nem lesznek szigorúan vett pályák a játékban, sem töltőképernyők, szabadon mászkálhatunk az egész városban. Ha véletlenül kint jártok az E3-on, akkor meséljetek egy kicsit, hogy milyen a játék, mert az EA standnál már ki is lehet próbálni. Megjelenés jövő február 23-án.
Emlékeztek arra a sportágra amiről pár perccel ezelőtt Pelé még azt mondta, hogy nem kell hozzá agy? Igeeeeen, jöhet a Madden NFL 16 és Seann Graddy, aki bemutatja nekünk azt. Graddy vendégével, Robert Flores ESPN kommentátorral vezeti fel bemutatót, akik draftolnak maguknak csapatot… Ezután következhetnek az idei rész újdonságai, melyek közt első az új passzrendszer. A változtatásokat 3 kulcspozícióra fókuszálták, ezek az irányító, a fogó és védekező pozíciók. A body-relative throw lehetővé teszi, hogy a fogó feje fölé vagy relatíve alacsonyan passzoljuk neki a labdát. A fogók repertoárját 3 új elkapási típussal (possession catch, RAC, agresssive catch) bővítették, míg a védekező poszton játszók mostantól már nem csak a labdára mozoghatnak, hanem magát a fogót is effektíve feltartóztathatják, több lehetőségük lesz így a kapást megakadályozni. A játék augusztus 25-ére várható.
Nem maradt más hátra, mint amire egész eddig vártatok. Peter Moore lép a színpadra… na jó nem egészen őt vártátok, ő csak az, aki elhozza nektek ezt a bizonyos dolgot. Ami nem más, mint a STAR WARS: BATTLEFRONT! A Frostbite motorral futó játékról már régóta tudtuk, hogy fantasztikusan fog kinézni és iszonyú hangulatosnak ígérkezik, de még nem láttunk gameplay bemutatót. Az egész közönség lélegzetvisszafojtva várta, hogy végre tanúja lehessen annak a sok fizikai alapú render eljárásnak, új időjárásrendszernek és fotogrammetriának, ami együtt jön a játékkal, mely elképesztő részletes látványvilágot tár majd elénk. A várakozók még mindig nem örülhettek azonban az elő demónak, mert még a fejlesztőket képviselő Sigurlina Ingvarsdottir is szót követelt magának. Elmondta mekkora fan és még gyerekkori fotókat is láthattuk róla, amint egy lépegetővel játszik. Néhányan ekkor agyvérzést kaptak, mert már több mint 1 és egy negyed órája várták a nagy pillanatot. Mutatott még képeket a fantasztikusan részletes rohamosztagosokról és fénykardokról is, aztán jött egy x-wing, még több kép éééééés még egy kis mese arról, hogy nagyszabású 40 fős csatákat vívhatunk majd (lényegében egy SW skines BF játéknak tűnik már ezen a ponton a Battlefront)… Még egy kis idegborzolgatás után Sigurlina végre elindította a PS4-en felvett gameplay vidit:
A Star Wars: Battlefront november 17-én érkezik…
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. tibaimp
2015.06.16. 12:55
Az a Battlefront nem lesz egyszerű...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. johnny63
2015.06.16. 13:15
Ez a Battlefront jónak tűnik, de az új PVZ is ott van a toppon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BReal
2015.06.16. 13:32
NFS-ben az autók mozgása olyan, mintha jégen csúszna. Gondolom ehhez fog igazodni az irányítás is. Szánalom. Remélem a drift is kötelező lesz. A Battlefront viszont ígéretesnek tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Kono
2015.06.16. 15:39
NFS-el végre nem próbálnak meg szimulátor felé elmenni, HURRÁ! Az nem erre való.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. BReal Kono
2015.06.16. 17:04
Nem is az a lényeg, hogy szimulátor felé menjenek, legyen olyan az irányítása a kocsiknak, mint volt a 98-as Hot Pursuitban, Porschéban, a HP2-ben, vagy max mint az Undergroundban. De annál azért ne csúszkáljon már jobban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. noPublicFG
2015.06.16. 18:08
Innen "csak" 3 játék érdekel, de azok nagyon. Mass Effect, Mirror's Edge, Star Wars: Battlefront.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2015.06.16. 20:37
Új Battlefield jól néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!