iPon Cikkek

Emulátorok: A nagy áttekintés

Dátum | 2009. 10. 05.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Ha manapság valaki szóba hozza az emulátorprogramokat, nagyon sok kérdés merül fel, hiszen ez egy olyan oldala a játékvilágnak, ami nem elég, hogy állandó fejlődése miatt képlékeny, de még jogilag is vannak megkérdőjelezhető pontjai. Mégis mik azok a határok, amiken belül barangolhatunk, s mi az, ami olyan vonzó az emulátorok világában, hogy egyesek a szabadidejüket is erre áldozzák, normális játék helyett? Eme nagyobb lélegzetű cikkbe ezekre a kérdésekre kívánunk választ adni, tisztázva olyan fogalmakat és legalitási kérdéseket, amik nélkül értelme sincs beleugrani az "emuzás" rejtelmeibe.

Igen, a nagy részük már emulálható
Mi az emulátor?

Ez a legjobb, és egyben legfontosabb kérdés. Az emulátor olyan program, ami szoftveres úton teremti meg a feltételeket egy másik platformra szánt program számára úgy, hogy az maradéktalanul működhessen egy tőle idegen hardveres környezetben is. Az emulátorok ötlete nem új, már a nagy videojáték-válság előtt is születtek olyan gépek, amik lejátszották más gyártók konzoljainak játékait is. Manapság az emulátoroknak nagyon sok fajtája és ága él, és ezek egy részét komoly munkára, archiválásra használják. A Microsoft Virtual Machine 2007 alkalmazása is egy olyan, ingyenesen letölthető eszköz, amivel új rendszereinken futtathatunk régi MS operációs rendszereket, élvezve azok összes előnyét / hátrányát, miközben a háttérben a modern rendszer üzemel, teljes erőbedobással. Sőt, ha valaki nagyon súlyos késztetést érez, még OS X-et is futtathat virtuális gépen, noha ennek - mint az emulátorok világában oly sok dolognak - ára van. Akik még a DOS-nál is régebbre szeretnének merészkedni, mindenféle ősi számítógéphez találnak az Interneten ingyenes emulátorokat, az Apple II-től kezdve a Commodore-okon át az Amigáig, és még sorolhatnám.

                                       


                                                              Aliens vs. Predator egy Atari Jaguar emulátoron

Na igen ám, de mi a helyzet a játékkonzolokkal? Nos, amíg a konzol halott, addig semmi. Nagyon sok emulátor van Atari 2600-ra (a legjobb a Z26), NES-re, SNES-re (VirtuaNES, NEStopia), Sega MegaDrive-ra (Fusion), Jaguarra, és még sorolhatnám. A játékok beszerzése már nem olyan egyszerű, mert ugyan a nagy részük abandonware-nek minősül(het), de a letöltésük sokszor így is illegális. Maximum az eredeti játékok tárolóiról, az úgynevezett "cartridge-ekről" lehet lerippelni őket otthon, de néhány cég szerint még ez sem legalális (bár kérdés, hogy akkor szerintük mi az). Ami viszont kicsit lazíthat a szabályokon, az a gépek kora, és az, hogy a cégek, amik nagyrészt ma is léteznek még, nem bánják, hogy valakik életben tartják a múltjukat (persze kivétel akad). Tehát van sok régi konzol, és hozzájuk még több emulátor. Mi van viszont, ha egy olyan konzolt szeretnénk emulálni, ami nem olyan rég még új volt? Ez esetben több dolgon elcsúszhatunk, így most oldalról-oldalra vegyünk sorra pár nem túl régi géphez tartozó emulátort, hogy lássuk, mikor is fogunk végre Halo 3-azni a PC-inken!

A Playstation

A Sony masinája nem mai darab, hisz 1994 decemberében történt megjelenése óta immár 15 év telt el. Ennek ellenére nem tévedek, ha azt mondom, hogy minden idők egyik legtermékenyebb, és leghosszabb életű konzoljáról beszélünk, ami nem csak hogy messze megelőzte korát, de olyan játékokat hozott a köztudatba, amikkel a Sony máig pénzt keres. A Metal Gear Solid, a Gran Turismo, a Crash Bandicoot és a mindent elsöprő Final Fantasy VII legendává avatták a gépet, aminek még most is sok rajongója van. Ma viszont már messze túlléptünk a PS (vagy PSX, ahogy tetszik) technológiáján, és ezt jól mutatja az is, hogy az elsők között vált teljesen emulálhatóvá a saját generációjából.

Az örök, az utánozhatatlan, és a legendás Playstation
Az első olyan PSX emulátor, ami maradéktalanul futtatta a gép legendás játékait, még a konzol élettartama alatt, 1999-ben megjelent Bleem! néven. A program nem elég, hogy agresszív terjedésnek indult, de még fizetni is kellett érte, így a Sony két nappal a szoftver előrendelhetősége után beperelte annak két fejlesztőjét, David Herpolsheimert és Randy Lindent. A dolog annak ellenére, hogy véresen komolynak indult, hamar paródiába fulladt. A média tipikusan Dávid és Góliát harcként tüntette fel az esetet, és ez komolyan befolyásolta a per kimenetelét is. A Sony vesztett, olyannyira, hogy mindent engedniük kellett a Bleem!-nek, így az később Dreamcaston is elérhető lett. Akinek volt DC-je és anno PS-e is, az utóbbit el is adhatta, mert csak az emulátort kellett megvennie. Ami pedig a legjobb, hogy a Bleem!-nek nem volt túl komoly gépigénye, pedig az emulátorok messze földön hírhedtek hardverétvágyukról.

Az újrakiadott PS One
Ma a Bleem! már halott. Nem fejlesztik, nem megy 64 biten, sőt, már Windows XP alatt se nagyon működik. Helyét átvették az újgenerációs emulátorok, s azok közül is a legjobb, az ePSXe. Az új programban úgynevezett modulokkal (avagy pluginokkal) operálhatunk, amik szabadon fejleszthetőek, így ha valaki új D3D vagy OpenGL grafikai kiegészítést használ, nyugodtan játszhat HD felbontásokban, látványjavítók használatával. Az eredmény meggyőző és szép (már amikor), a sebesség pedig 60 fps-re korlátozva több, mint megvalósult álom. Az egyetlen probléma az ePSXe-vel az, hogy a futtatásához eredeti Playstation BIOS-ra van szükség. Ennek eltávolítása a gépből pedig illegális, így akárhogy használja valaki az ePSXe-t, gyakorlatilag nem tud hófehér maradni. Még szerencse, hogy manapság ezt már nem veszik olyan véresen komolyan. Ahhoz, hogy jól megtuningolva Gran Turismo 2-zhessünk otthoni PC-nken, nem árt egy 2 GHz-ces processzor, 128 MB-os VGA-val és 512 MB RAM-mal megtámogatva, azonban ez manapság nem okozhat problémát.

                                       


                                                                                  Gran Turismo 2 emulátoron

A nagy N: Nintendo 64

'96-ra a PS már domináns gép volt, és nem elég, hogy CD lejátszó képessége és 3D-s grafikája miatt terjedt mint a penész, de minden mást ellehetetlenített a piacon, így ha egy olyan vállalat, mint a Nintendo, fenn akart maradni, nagyon ütős géppel kellett előállnia. Ez lett a Nintendo 64, aminek neve a gép processzorának bitjeire utalt (ne feledjük, a bitháborúk korában éltünk), s mely az utolsó volt a cégnél, ami nem optikai meghajtót, hanem cartridge-dzseket használt. Az eredmény villámgyors betöltés, de csak 256 MB hely volt, így a gép bár nagyon tudott a kellő kezekben, már a megjelenésekor elavultnak számított. Ennek ellenére a világ legjobb játékai jelentek meg rá, hisz elég csak a Mario 64-et említeni, ami újradefiniálta a platformjátékok fogalmát, de ide sorolandó a két Nintendo 64-es Zelda is, melyek egymással versengve érték el a világ legmagasabb értékeléseit.

A Nintendo 64 kissé bizarr külseje még ma is szemet szúr
Maga a gép valamikor az ezredfordulón vált emulálhatóvá, és az első elterjedt emu az 1964 volt, 2001 tavaszán. A program sok kompatibilitási hibával küzdött, és ma már a Project64 átvette a helyét, mint a jelenleg is élő, és egyben valaha készült legjobb Nintendo 64 emulátor. A programhoz nem kellenek modulok, az egész egyben van, BIOS-t sem igényel, és persze ingyenes. A gépigénye nem túl magas, egy 2 GHz-s PC-n már elég jó sebesség érhető el, tűrhető beállításokkal is (azaz nyugodtan elereszthetjük az elsimítást és az anizotróp szűrést). Az egyetlen hátulütője a dolognak a játékok beszerzése, ez ugyanis - akárcsak a PS BIOS-a - nem oldható meg legális úton. A játékokat "ki kell szedni" a cartridge-dzsekből, és szoftveres ROM-okká alakítani, majd így beolvastatni az emulátorral. A Nintendo mindezidáig azonban nem tett jogi lépéseket, és ha valaha fog, az sem az N64-es játékokat emuláló közönséget fogja érinteni (erről később).

                                      


                                                                          Mario 64 Project 64 emulátoron

Az új út: Dreamcast

A PS és az N64 uralma nem tartott sokáig, hisz a Sega nagy visszatérőként bejelentette, hogy máris generációs ugrásra készül új gépével. A Dreamcast 99-ben jelent meg, és nemrég ünnepelte születésének tizedik jubileumát. Sajnos maga a gép nagyon sanyarú sorsban osztozott az őt kiadó céggel, és így a PS2 megjelenése után nem sokkal holt platformmá vált. Akárhogy is, a játékai nagyon emlékezetesek, elég csak a Soul Caliburre, a Crazy Taxira, vagy akár a Shenmue-ra gondolni. Nagyon szomorú, hogy a Sega azóta csak sima kiadó lett, mert nagyon szívesen megnéznék egy Dreamcast 2-t - mondom ezt annak ellenére, hogy a dologra kevesebb az esély, mint a lottó ötösre.

A Sega utolsó konzolja
Ironikus, de amilyen szomorú véget ért a Dreamcast, olyan keserű maradt az emulátorrajongók szájíze is. Az egyetlen projekt, ami fantáziával bírt (volt több is, de mind elvérzett), a Chankast volt, de ezt sajnos félbehagyták, így csak egy 0.25-ös verziószámú alfaváltozat érhető el belőle. A 2005-ben, csupa buggal tűzdelt program ingyenes, de sajnos igényli a Dreamcast saját BIOS-át, ami akárcsak a PSX-é, ezúttal sem legális. Ha mindez még nem lenne elég, a Dreamcast saját lemezt használt, amit GD-ROM-ra kereszteltek, s mely kb. két CD kapacitásával ért fel (1,2 GB). Erről a játékokat csak trükközéssel lehet leerőltetni, így ha nem lenne halott platform a DC és több ereje lenne a Segának, a Chankast lenne a legbüdösebb emulátor az összes közül. Így azonban csak egy szürke szamár a sok közül.

               


                                                                                 Soul Calibur HD-ban

A Fekete Ördög: PS2

Igen, elérkeztünk az első igazi nagyágyúhoz. A Playstation 2 2001-es bemutatkozása óta generációja legsikeresebb gépe, ami közel 140 millió példányban kelt el világszerte. Meghozta magával a DVD-k korát, bemutatta, mit is jelent az IGAZI generációváltás, és olyan játékokkal írta be magát a történelembe, mint a Gran Turismo 3-4, a Metal Gear Solid 2-3, vagy a God of War. Mivel pedig egy teljesen új idő beköszöntét jelzi, talán nem meglepő, hogy minden eddigi közül a legnehezebben emulálható platform. Architektúrájának gyakorlatilag semmi köze a PC-kéhez, a játékok teljes pompában és maximális sebesség melletti futtatása nagyon komoly feladat. Ám egyesek úgy tűnik, nem ismernek lehetetlent...

A PS2 egyik limitált kiadása. Volt vagy száz...
Nem egy PS2 emulátor született már, de csupán egy van, ami máig fennmaradt, ez pedig a PCSX 2. Első része egy nem túl sikeres PSX emulátor volt, s mikor a fejlesztők rájöttek, hogy az ePSXe mellett nem tudnak labdába rúgni, belevágtak egy sokkal grandiózusabb projektbe. Az emulátor jelenleg még nincs kész, a 0.9.6-os a legfrissebb változata, és mivel messze van még a befejezés, nem is várható el, hogy teljes értékű szórakozást nyújtson. A gépigénye hatalmas, és főleg a processzorok hatják meg, abból is inkább a nyers teljesítmény, mintsem a magok száma. Olyan 3 GHz felett már érdemes megpróbálni egy-egy játékot (a Tekken 4 és a Final Fantasy X 1-2 már jól futnak), de igazán olyan 4 GHz körül ereszthetjük el a lovakat. A program modulos, szóval érdemes körbenézni itt-ott, hogy a mi gépünkhöz melyik illik a legjobban, ám ami ennél is fájóbb, az a BIOS, ami - ugye -  itt is illegális játékszernek tekinthető, ráadásul egy máig forgalomban lévő gépről beszélünk.

                 


                                                                                  Gram Turismo 4 HD-ban

Mindez persze nem riasztja el az emulátorőrülteket, akik űrhajó sebességű vasakon már képesek prezentálni, mi is lesz a jövő. Gran Turismo 4 720p-ben, látványjavítókkal? Hmmm, finom! Killzone textúrabugoktól mentesen? Még jobb! Igen, a PCSX 2 vitathatatlanul a jövő leghasználtabb emulátora lesz. Nincs is ehhez mit hozzátenni, hajrá fejlesztők!

Xbox - na ne...

A Microsoft újgenerációs gépe 2001 végén robbant be a köztudatba, és bár nem volt jelentős ellenfél a PS2 számára, azért elég jó táptalajt szolgáltatott a mostani generáció Microsoftos éllovasa, az Xbox 360 számára. A masina felépítése jobban hasonlított a PC-khez, mint addig bármi, ám ennek ellenére nem lett az emulátorosok kedvence. Mindössze három program fejlesztése indult meg, és ezek közül csak egy van, ami még ma is él.

Az Xbox emulációja hamar zátonyra futott
Ez a CXBX, mely egy ember körül forog, s ami még mindig nagyon messze van attól, hogy valaha is játszható legyen. Gépigénnyel és játéklistával éppen ezért nem tudok szolgálni. Az egyetlen olyan emulátor, ami lejátszik, és elviselhetően futtat Xbox játékot, a Xeon. Egyetlen program van, ami megy vele: a Halo NTSC változata. Se több, se kevesebb. Lássuk be, ennek ma nem sok értelme van, lévén a Halo megjelent PC-re is.

A Nintendo sírhat

Gondolom, most arra vár a Kedves Olvasó, hogy leírom a Gamecube történetét, majd jön egy kis áttekintés a rá specializálódott legjobb emulátorról. Nos, eleinte ez is volt a tervem, de mivel Dolphin emulátor fejlesztőinek van pár trükk a tarsolyában, inkább a egyből a közepébe csapok: a Dolphin nem csak Gamecube, de Wii játékokat is képes futtatni, s nem egyet ezek közül teljes sebességgel, maximális minőségben. Hihetetlen? Igen, de mégis igaz (ez nagyban köszönhető annak, hogy a Wii egy némileg felturbózott GameCube). A Dolphin az első - és minden bizonnyal az örök egyetlen - olyan emu, ami jelengenerációs konzolra is jó, és bár a Nintendonak ebből később származhat kára, egyelőre nem tesz semmit. Talán tudják a cégnél, hogy a Wii-t úgyis eladja a Wiimote...

Ezt látva sokaknak megindulhat a nyálképződése
A Dolphin sem valami gyors, sőt, mondhatni csiga a fentiekhez képest. Akárcsak a PCSX2, ez is prociéhes, ám itt a 3 GHz-s határ nem jelent semmit, mert a program erősen függ a többmagos rendszerektől. Szerencsére nem igényel BIOS-t, és a játékokkal sem lehet gond a DVD miatt, így akármilyen ironikus is, a Dolphin a leglegálisabb program az összes eddig felsorolt emulátor között. A Wii irányítását egérrel pótolhatjuk, míg a Gamecube játékaihoz erősen ajánlott egy kontroller beszerzése. Ami viszont a legviccesebb, az a tény, hogy a Dolphinnal - a megfelelő hardver birtokában - játszhatunk Wiis játékokat HD-ban is, és nemrég már el is lepték az Internetet a 720p-s Mario Galaxy videók. Kedves Nintendo, ideje lenne egy Wii HD kiadásának, nem gondolja?

                 


                                                      Mario Galaxy 720p-s felbontásban - ilyet még a Wii se tud!

A jelen és a jövő

Az emulátorok mindenhová begyűrűztek. Ott vannak telefonjainkon, PDA-inkon, számítógépeinken, konzoljainkon. Az olyan multiplatform-projektek, mint a SCUMVM, ami a híres kalandjátékokat futtatja szinte az összes létező hardveren, jól prezentálják, hogy mire is számíthatunk a közeljövőben. Telefonon Quake 2? Ma már nem álom. PSP-n PSX játékok? Bizony, ez is megoldható, ráadásul maga a Sony alkotta, teljesen legális (csak vegyük meg a játékot hozzá). S akkor még nem is említettem a sok kézikonzolt megcélzó emut, pedig a GameBoy Advance-től kezdve a DS-en át a PSP-ig terjed a - hol jobb, hol rosszabb - paletta.

                                       


                                                                         Commodore 64 emulátor az iPhonera

Na és hogy mikor fogunk PC-n Halo 3-azni? Nos, amennyiben a játék nem jelenik meg számítógépekre, egy  darabig biztosan nem. A jelenlegi generáció gépei nagyon erősek, per pillanat emulálhatatlanok. Pár év múlva már meg lehet próbálni a dolgot, mert a PC-k is elindultak a sokmagos processzorok irányába, de addig is, ha valaki szemet vetett például a Final Fantasy XIII-ra, akkor jobb ha elkezd barátkozni a két konzol valamelyikével.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. axe
2009.10.05. 15:08
VISSZA A CIKKHEZ

sosem értettem miként műxik az emulátor (tudom mit hogy kell benne de még sosem próbáltam) ráadásul úgy hallottam emulátorban sokkal lassabb a game
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Multitask
2009.10.05. 18:36
Én próbáltam egyszer emulálni egy PS2s játékot, de valamiért nem sikerült. Elakadtam ott, hogy kérte a memóriakártyát. Pedig olyan szívesen játszanék még most is a DB Budokai-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. danikollar
2009.10.05. 19:07
Multitask, kell hozzá memóriakártya fájl, de egyébként az is letölthető sok helyről. Nálam elég jól ment egy-két játék a PCSX2-vel, csak általában meghal némelyik egy ponton, némelyik másik ponton. Pl. God of War a végső Boss Battle felénél hal meg, tehát majdnem végig ment. A Tekken 5 az szépen fut, néha belassul, viszont ami a nagy problémám, hogy a Fifa Street 1-2. futna jól, csak valamiért élvezhetetlen képpel. De remélem egyszer befejezik a PCSX2 fejlesztését és akkor 1.0 verzió felett már remélhetőleg minden játék zsír lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. myckie2
2009.10.05. 19:11
Én PS2 emulátorral nyomtam hát nem nagy élménnyel. Én anime fan vagyok ezért kipróbáltam Bleach Blade Battle 2 de a 2.00Ghz processzorommal és a 256mb dd3 as videókártyámmal szaggatott mint az atom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gabest
2009.10.05. 19:30
Sajnos a ps2 nagyon gonosz egy állat. Talán majd ha minden prociban lesz larrabee (vagy AVX2).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Forcecaste...
2009.10.05. 23:52
@myckie2:
Attól függ mikor próbáltad emulálni. Azért a mai legfrissebb béta verzió már nagyon szépen megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. JarJar
2009.10.06. 00:08
Nekem 6-8 éve van kiírva egy CD-re Commodore64 emulátor 1700 játékkal, meg egy csomó zenével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. somakb
2009.10.06. 09:44
A pcengine/turbo grafix 16... na nekem az a nagy kedvencem. Az emulátora tökéletes, a konzolra kiadott játékok meg nagyon jók. Már 10 éve is zsírul futott a gépeken. Rengeteg lövöldözős játék, és hát a Bomberman 94... na az überel mindent!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Banog
2009.10.06. 09:47
Sziasztok!

Némi lemaradása van a cikkírónak (az amúgy jó kis írásban), ugyanis a Dreamcast emulátorok jól müködnek, és egy 1.4-1.5GHz-es gépen is simán elfutnak akár teljes sebességgel!

Csak néhány az elérhető és müködő emulátorok közül:
NullDC (Első teljesen használható emu)
Makaroon
Demul

Az emulátor tulajdonképpen egy fordító (legközelebb a szinkrontolmácsolás áll hozz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. YuGabe
2009.10.06. 09:58
Ugyanmár csak egy processzorutasításkészlet-konvertert kell írni (hosszú sz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dh1
2009.10.06. 10:55
Koszonjuk a cikket!

De ...

A szerzot megkerdeznem szivem szerint, hogy a fenti cikk mitol is az emulatorok nagy attekintese?

Mert ez meg egy kis szeletnek is keves, es erdekes modon az ennel nepszerubb es fontosabb, ugyanakkor jobban mukodo emukat meg parlagon hagyta a cikkiro ...

Ha mar cikket irunk akkor jo lenne jobban utana nezni a dolgoknak ...

Avagy ezt is sorozatta kell atminositeni mint a PC-s jatektortenelem epizodokat ...

Bar megjegyzem, hogy abban a sorozatban is vannak komoly hibak es igen erdekes a bemutatott jatekok kivalasztasa ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Chocho
2009.10.06. 11:15
dh1: Nem igazán értem a problémát. A cikk pont azért áttekintés, mert csak egy kis szeletről ejtünk benne szót, s ez a szelet az, ami a legtöbb olvasót érinti. Ha azt állítanám, hogy ez az írás a teljes emulátoros viláűgot lefedni, akkor hazudnék, de nincs olyan mondat a cikkben, ami erről egy kicsit is szólna. Parlagon hagyok valamit? Hmmm. Mit? Ez a "vannak hibák iott-ott" dolog addig nem hangzik többnek légből kapott okoskodásnál, míg példát nem állít elé a kedves olvasó. Jobban utánanézni? Ez is érdekes, lévén a legtöbb programot saját magam is kipróbáltam (értelemszerűen a CXBX az egyik kivétel, míg a PCSX2-ben soha nem érhettem el normális sebességet). Sorozattá minősíteni nem "kell" semmit erre, maximum LEHET, de nem valószínű, hogy fogjuk, mert semmi értelme nem lenne. Arról, hogy a régi arcade masinákból hogy futtathatjuk a mai játékokat, vagy hogy mégis miként kell beállítani ezeket az emulátorokat, a cikk elolvasása után minden kedves érdeklődő (Ön is) megtalálhatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. dragon83
2009.10.06. 13:04
dh1, ami a játéktörténelmi cikkeket illeti, biztos vagyok benn, hogy minden olvasó tudna olyan játékot mondani, amit bele kellett volna rakni, illetve ki kellett volna hagyni a cikkből. Próbáltam a fontosabbakat belerakni, de akarva-akaratlanul biztos kihagytam néhányat. Nehéz lenne mindenkinek megfelelni egy ilyen írás esetében.

Az emulátorokra ugyanez igaz, rengeteget lehetne írni az egyes programokból, azok használatáról, típusairól, de ez nem egy könyv, mindössze egy áttekintő cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. somakb
2009.10.06. 21:59
'Ugyanmár csak egy processzorutasításkészlet-konvertert kell írni (hosszú sz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dh1
2009.10.07. 10:12
A cikk cime: A nagy attekintes

Tehat a cikk cime azt jelenti, hogy egy atfogo, teljes kepet mutat az aktualis emulator helyzetrol ... ha nem igy van akkor a cim felrevezeto

Akkor egy pelda ... Olyan emulatort kihagyni mint a WinUAE (es egyeb Amiga emuk) hm ... haaaat ... vagy mint a MAME (hw emu es jatekgyujtemeny) ...

PC-s jatektortenelem pelda:
Lotus Esprit Turbo Challenge soha nem jelent meg PC-re!
A masodik resszel egyutt Amigara fejlesztettek es onnet portoltak a tobbi platformra ami kozott nem szerepel a PC. Meg a masodik resz sem jelent meg pecere!
Az elso peces Lotus a 3. resz portolasa volt: Lotus: The Ultimate Challenge neven (eredetileg mas platformokon - Lotus III: The Ultimate Challenge) es ez nem 1990-ben volt es szinten elsodlegesen Amigara fejlesztettek ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. YuGabe
2009.10.07. 10:24
somakb: hát nem én írtam baromságot, hanem te. Assembert és assemblyt is láttam eleget, viszont Te csak úgy tűnik dumálsz itt. Tudhatnád, hogy a GPU is egy processzor, ahhoz is utasításkészlet-fordítót kell írni, ami ugye HARDVERT "emulál" SZOFTVERESEN.
Ha neked ez vicces volt, akkor kérlek, dugj a PS2-dbe egy RS232 kábelt és próbáld ki. Amíg nem tetted, addig meg ne beszélj itt hülyeséget, mintha én állítanék valótalant. Kösz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. yany
2009.10.07. 12:28
Gratulálok a cikkhez, igazi hiánypótló írás. Jó volt olvasni, köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. mzso
2009.10.07. 13:23
A dreamcast-es rész tényleg hülyeség. Van a nullDC és azzal teljesen jól mentek a játékok amiket próbáltam. És még mindig fejlesztés alatt van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ossyni
2009.10.07. 17:26
DH1 -el kell egyetértene, ez lópikula.

Még ha nem is a 0-ról indulni, de a platformok megjelenésétől elkezdeni a cikket ez lett volna a minimum.

Kihagyni a Mame32-őt ami lerobbant vidámparkok,kocsmák játékgépeinek kelléke, azért az mégis csak luxus volt kihagyni, főleg hogy 100%-ban emuléálható!

Azért a mai középkorosztály réteg a hamisítvány NES (ami szintén mai napig piacon van (már hordozható formátumban is) ZSIBIS-NINTENDÓ-Polystation stb...) és akkoriban csak jólmenő családoknak volt Snes-ük, vagy Sega mega drive (16bit)erre kezdtek megnyitni kölcsönzők és tékák.(illő lett volna átfogóbb képet adni,ezekről minimum így nosztalgiázás helyett csak bosszankodás kapott el.

A bitek harca anno -írja a cikk- ház ez most sincs másképp!

Viszont olyan platformok kaptak szót ami régen is mindenki tudta, hogy már halott téma (pl-x-box 1 ,dreamcast, és már csak a sega saturn hiányzott innen.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ossyni
2009.10.07. 17:29
a.b.a.c.a.b.b

Aki tudja mi ez, csak az-az igazi öreg harcos!!!!!!!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dragon83
2009.10.07. 18:46
dh1, van igazság, abban amit mondasz, mert a nálunk elterjedt MS-DOS oprendszerű PC-re tényleg nem jelent meg a Lotus. Viszont Amiga mellett megjelent a PC egyik korabeli változatára az Amstrad CPC-re, amin MSDOS helyett AMSDOS futott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Chocho
2009.10.08. 20:52
ossyni: a mame nem konzol...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ossyni
2009.10.08. 22:53
Chocho

Bocsáss meg nem látom hol írtam, hogy az konzol sőt még külön sorban írtam, tehát külön téma...

A fő téma pedig az emulátor... Pihenj kicsit, késő van már...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2009.10.09. 01:56
A PS és a Nintendo emulátorok kiválóan működnek egy mai géppel. 2 évvel ezelőtt még rosszabb volt a helyzet a gyengébb processzorok miatt, de mára szinte tökéletesen fut rajta a játékok nagyrésze. Kivévve ami rossz osztályzatot kapott a kompatibilitási listában. De ezek száma is egyre kevesebb.

Pontosan 2 éve olvastam cikket az emulátorokról, melyben azt írták hogy az új generációs (ps3, wii) konzolok emulálása legalább 10 év - mert akkor még a régebbiek sem futottak rendesen. Ehhez képest egy WII szinte tökéletes. PS3-at nem próbáltam, nincs egyenlőre rá olyan játék ami lekötne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BlackPegas...
2009.10.10. 16:03
Köszi szépen az infót a Game Cube + Wii emulátorról Chocho!!

Leszedtem, informálódtam, kutattam, és most 99% hibátlanul nyomom PC-n a Metroid Prime-ot xbox360 kontrollerrel!! =)

A Soul Calibur 2 nek meg elmegy a zenéje, néhány hang, de játék közben TÖKÉLETES, csak a zene nem megy!

Majd nézem a többi kedvencet is, de nem sietős, fejlesszék csak addig!
Például a widescreen hack opció iszonyat jó (widescreen opcióval NEM rendelkező játékot, VALÓS widescreen képpel játszhatod), még nem hiba mentes teljesen, (a széleken vannak villódzások helyzettől függően) de 90% -os!! (A Dolphin hivatalos verziójában még nincs benne).

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BlackPegas...
2009.10.10. 16:07
Ja, és a Wii kontroller cuccost lehet használni PC-vel is!
Most szedtem össze az infót a csínjáról-bínjáró, de még nem tudtam kipróbálni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!