iPon Cikkek

Endless Legend: Tempest - Végtelen tengerek

Dátum | 2016. 10. 25.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Számos legenda kering az interneten vélt vagy valós szörnyekről, erdőkben, városokban, vagy épp tavak mélyén élő rejtélyes lényekről. A Loch Ness-i szörny, Nagyláb, a chupacabrák - néhány ismertebb név közülük, de a témában jártas Olvasók biztos számos ilyet fel tudnának sorolni. Morgawr neve a fentieknél kicsit kevésbé ismert - talán azért, mert a vízi szörny kategóriát egyértelműen Nessi uralja, Morgawr pedig nagyjából ugyanazt tudja, mint ismertebb skót társa. Anglia délnyugati sarkában, Cornwall északi részéről 1876 óta számos alkalommal érkeztek híresztelések egy nagy, hosszú nyakú tengeri szörnyről, ami leginkább egy fennmaradt dinoszauruszra emlékeztet.
Morgawr neve tehát kiválóan passzol egy tengeri szörnyekből álló frakcióhoz, amely a Tempest, az Endless Legend legújabb DLC-jének egyik újítása. Rajtuk kívül azonban kapunk még mást is: teljesen átdolgozták, kibővítették a tengeri játékmenetet, ami valljuk be, ráfért a játékra. De kezdjük először vízi barátainkkal! ...vagyis inkább "barátunkkal", a Morgawr frakció lényei ugyanis egy közös tudatot alkotnak, ők Ő - de az érthetőség kedvéért azért maradnék a többesszámnál. Tengerek mélyéről, börtönökből szabadult lények tartoznak ide, akik számára a felszíni világ legalább annyira idegen, mint ők a felszíni világ számára. Érdekes csavar háttértörténetükben, hogy nem egy tipikus, agresszor fajként vannak ábrázolva, sokkal inkább magukat kereső, a világtól félő, és azt leginkább félelemből megtámadó lényekként.
A Morgawr-ral való játék - természetesen - a tengeri uralomra épül. Olyannyira tengeri lények ők, hogy a saját faji lényeik közül mindössze egy szárazföldi, a többi mind az óceánok vizeire termett, ezért aztán szárazföldön a meghódított kisebb frakciók lényeire kénytelenek támaszkodni, akiket ugyanakkor agykontroll segítségével, kultúrapontokat elköltve is a maguk oldalára tudnak állítani. Emellett ráadásul már behódolásra késztetett falvakat is fel tudnak lázítani, így szúrva ki az ellenfeleikkel. Végül pedig a legsunyibb fegyverük a diplomáciában elérhető "fekete pont" (Black spot) képesség, amit egyfajta ragályként rakhatnak egy másik frakcióra - ezáltal az ő egységeik meggyilkolása a legyőző számára nem kevés pénzösszeget hozhat. Nagyon sunyi módszer ez, jól használható ellenfeleink egymásnak ugrasztására, vagy ha az egyébként is meghódítandó birodalom legyőzésével egyúttal egy kis plusz pénzt is szeretnénk gyűjteni. A Morgawr gazdaság egyébként is elég erős tud lenni, ha sikerül víz mellé építeni városaikat, mert jelentős bónuszokat kapnak a birodalmukhoz tartozó tengeri zónákért.
Persze nem a Morgawr az egyetlen faj, aki a tengereken tud utazni. Minden frakció kapott tengeri egységeket, melyekkel most már a vízen is lehet csatákat vívni. Ezeket a csatákat jelentősen befolyásolhatja az időjárás, hisz mint tudjuk, a tenger szeszélyes úrnő: viharok, köd, villámlás nehezítheti (vagy épp könnyítheti) meg dolgunkat. Immár az óceán felől is ostrom alá lehet venni városokat, de ami ennél is lényegesebb: a tengeri területeket is irányításunk alá vonhatjuk. Ehhez mindössze el kell foglalnunk, és uralmunk alatt kell tartanunk az itt található erődítményeket. A jutalmunk pedig nem marad el, ezek az erődítmények ugyanis pénzt, tudományt, kultúrát, nyersanyagokat, vagy akár luxuscikkeket termelhetnek birodalmunk számára. Ezért ha egy játékos az uralma alatt tartja a tengereket, az igen könnyen tehet szert gazdasági vagy katonai fölényre. Az erődítményekben elérhető erőforrások eleinte szerények, idővel azonban (ahogy a világ halad előre, és fejlődnek a játékosok) egyre több és többféle nyersanyagot termel ugyanaz az erőd a tulajdonosa számára.
Egy bővített mondattal össze lehet foglalni a DLC újításait: kibővítette a tengerek lehetőségeit. Erre azonban szükség volt már, végre az óceánokon is igazi csatákat vívhatunk, a területekért folytatott torzsalkodások pedig egy újabb réteget adnak a játékhoz. Fontosabbnak érzem ezt a kiegészítőt, mint az előző, "gyöngyös-télies" Shifters-t, mert a tengerek uralma akkor is fontos, ha egyébként nem ezt szánjuk fő fókuszunknak. Ez a kiegészítő is igazodik ugyanakkor az Endless Legend stílusához, azaz muszáj vagyunk terjeszkedni, ha másnem azért, hogy másokat megakadályozzunk ugyanebben - ezúttal már vízen is.
A Morgawr-ral való játék pedig pont erre épül. Vízen nagyon erősek, szárazföldön pedig sunyi húzásokkal tudják megkeseríteni az ellenfeleik életét. Nem érződik annyira radikálisan másnak velük a játék, mint mondjuk a várostalan kultistákkal, de kellően egyediek és érdekesek. Ráadásul megint sikerült kicsit csavarniuk a kliséken, és bár ők törnek fel a tenger mélyéről, mégsem felelnek meg a máshol látott, kőkemény, mindent elsöprő agresszorok toposzának. Összességében egy kifejezetten jól sikerült DLC-t kapunk a korrekt árért cserébe, lassan nem marad olyan területe a játéknak, ami kiegészítésre érdemes lenne... Emiatt aztán ajánlott vétel a játék rajongóinak, az Amplitude fejlesztői ismét minőséget tettek le az asztalra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Meteoreso
2016.10.25. 09:28
Én az alapjátékot lenyomtam
gondolkoztam is ezen a kiegen hogy önmagában a vizicsata tud e annyu pluszt adni hogy ujra játszd
Viszont sajnos ezt a grafikát megeszi az új Civilization ...
Roppant rossz időválasztás volt a kiadásra !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gezu1025 Meteo...
2016.10.25. 15:05
Az új civ ezzel a kisgyerekes graffal nagyon mellé ment. Az ötletek egy része az endless legendből van nyúlva és még így sem sikerült jól beletenni (kerületek) Az endless legend egyetlen 'baja' a stílusa. Kéne neki a civ témája és be alázna mindent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ldave
2016.10.27. 14:10
Nagyon kedvelem ezt a játékot, eddig minden kiegészítő sokat hozzátett az élvezethez. Ezt is megvettem már, csak időm még sajna nem volt kipróbálni, de ezek alapján továbbra is minőséget készít az Amplitude. Remélem a SEGA hátterével ez továbbra is így marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!