iPon Cikkek

Endless Space

Dátum | 2012. 07. 26.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Ha az XXXX (vagy 4X) rövidítésről nem valami továbbfejlesztett pornó jut az eszedbe, akkor már jó úton haladsz ahhoz, hogy az Endless Space-t neked ajánljuk. Ha pedig emellett még szereted az űrbéli környezetet is, akkor meg amúgy sincs sok választási lehetőséged: a Sins of a Solar Empire óta nem is nagyon jött ki jó Sci-fi 4X játék. De ha jött is volna, az Endless Space akkor is megérdemli a figyelmet, mert hibái ellenére is egy igencsak jó játék lett.

Na jó, ne szaladjunk ennyire előre, várjuk be azokat is, akik számára idegenül hat a 4X műfaji elnevezés. Ennek a betűszónak a jelentése: eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate, ide pedig azok a Civilization-szerű birodalom-menedzselős játékok tartoznak, ahol feladatunk, hogy felfedezzünk, kikutassunk, fejlesszünk és leigázzunk annak érdekében, hogy a mi birodalmunk legyen a legerősebb a világon – de legalábbis a térképen. Az Endless Space-ben pedig pont ezt fogjuk tenni.

Irány az űr!

A helyszín a világűr (ki gondolta volna, mi?), időben pedig kb. ezer évet ugrunk előre. A háttértörténet szerint egy ősi faj elhagyta a világot, és új kihívók érkeznek, akik világuralomra törnek. Ők mind-mind egyedi háttértörténettel és célokkal bírnak, és egyszer érdemes is átolvasni a nyolc nép leírását, és végignézni egyedi intrójukat, mert van közöttük néhány egészen érdekes is. Az én személyes kedvencem a Horatiók népe, akik egy meglehetősen őrült, de annál is sokkal-sokkal gazdagabb trilliárdos klónjai. A nemzetségek egyedi, jól felismerhető hajótípusokkal rendelkeznek, ránézésre lehet sejteni, hogy egy tudomány-centrikus, high-tech néppel, vagy pedig egy agresszív, mindent felemésztő hódítóval van-e dolgunk. Ha akarjuk, kreálhatunk saját népet is, a nyolc nép alapjaira építkezve, megadva erősségeit, gyengeségeit.

Miután megadtuk a játék paramétereit (galaxis mérete, formája, játékosok száma, nyerési feltételek, sebesség, nehézség stb.), indításkor elénk tárul a galaxis igen impresszív látványa. Az első dolog, ami feltűnik, hogy a játék meglehetősen jól néz ki ebből a nézetből. A másik, ami rövid idő alatt szembeötlik, az a nagyszerű oktatómód és kezelőfelület. Az oktatás már az éles játék közben zajlik, minden főbb ablakhoz beugrik egy alaposan magyarázó, tömör, de jól érthető képernyő, ami leírást ad minden, az adott képernyőn látható elemről, és a főbb összefüggésekről. Az első játék alkalmával érdemes elolvasni minden információt, még akkor is, ha erre rámegy legalább 15-20 percünk, mert cserébe elég hamar képbe kerülünk a játék működésével kapcsolatban. De ha mégis lenne problémánk, akkor a képernyőn megjelenő legtöbb elemre mutatva bármikor hasznos információkat kaphatunk, illetve maga a tutorial is minden új játéknál beugrik, ha nem kapcsoljuk ki. Összességében tehát a komplex játék elegánsan vezet be minket a játékmenetébe.

Játsszunk gráfelméleteset!

A kezelőfelület is érdemel még egy nagy dícséretet. Minden kör elején (merthogy a játék természetesen körökre osztott) jobb oldalon szépen felugrik néhány kis ikon, amik jelzik a befejezett építéseket, gyártásokat, kutatásokat, illetve minden lényeges információt, ezekre kattintva pedig könnyedén az érintett területre vagy bolygóra juthatunk. Szerencsére, ha nem használjuk a kis ikonokat, akkor is kb. mindent el lehet érni 1-2 kattintással, a felületek pedig ízlésesek, jól átláthatóak. A galaxisban minden naprendszeren elsőre látszik, hány bolygó van benne, mennyit lehet ebből kolonizálnunk, mennyi a lakott, és milyen speciális erőforrást tartalmaznak ezek, valamint mit gyárt éppen, vagy van-e a hangárjában szabad űrhajó. Új flottákat könnyedén hozhatunk létre, vagy vonhatunk össze, emellett  gyorsan és kényelmesen lehet mozgatni őket a naprendszerek között. A birodalmunk statisztikáit is könnyedén átláthatjuk az összefoglaló ablakban, ahonnan egy kattintással az érintett bolygóra ugorhatunk. Egyszóval igen szép munkát végeztek, teljesen kézre áll és átlátható a felület, felesleges sallangoktól mentesen.

Gazdálkodj Okosan a Galaxisoddal!

A játékidő nagy részében galaxis nézetből menedzseljük birodalmunkat, új bolygókat kolonizálunk, a naprendszereinket fejlesztjük, hajókat gyártunk, kutatunk, és ápoljuk kapcsolatainkat más birodalmakkal, akár diplomácián, akár háborún keresztül.

Minden naprendszer legalább 1, de akár 4-5 bolygót is tartalmazhat, melyek típusuktól (dzsungel, sivatag, hélium, láva, óceán, stb) és a mi nemzetünktől függően akár a játék elején, vagy csak később, megfelelő kutatások után kolonizálhatók. Ezután elkezdik termelni a négyféle nyersanyagot: élelmet, ipart, kutatást és pénzt (=”dust”-ot). Az élelem a népesség fenntartásához kell, az ipar az adott naprendszeren belüli termelés sebességét határozza meg, a kutatás az egész birodalmunkra összeadódik, és meghatározza, mennyi idő alatt tudunk kifejleszteni valamit, a pénz pedig a meglévő fejlesztések fenntartásához, a hajók felfejlesztéséhez, illetve diplomáciai célokhoz szükséges (szintén birodalmi szinten számolhatunk vele).

Otthon, édes otthon!

A naprendszerek fejlesztésére is van lehetőség, és miután felépítjük az ehhez szükséges eszközöket, az összes, adott naprendszerben lévő (kolonizált) bolygóra vonatkoznak hatásaik, velük lehet kialakítani az adott rendszer jellemzőit, kihasználni adottságait. Koncentrálhatunk iparra, vagy tudományra, javíthatjuk a morált, termelhetünk extra pénzt, ehhez pedig rengeteg kikutatható apróság áll rendelkezésünkre. Az egyik legnagyobb kihívás a játékban, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, eldöntsük, milyen jellegű birodalmat szeretnénk, és ehhez a naprendszereink fejlesztése az egyik legfontosabb tényező. Emellett az egész birodalomra egységesen megadhatjuk az adó mértékét, mely alaposan befolyásolja a termelés és kutatás nagyságát, nameg a befolyó pénzt. Itt van egy nagy szívfájdalmam, mégpedig az, hogy az egyes naprendszerekre nem lehet külön kezelni az adó mértékét, így egy esetlegesen hátrányosabb helyzetű, de valamiért mégis előnyös naprendszerben kevésbé tudjuk befolyásolni a morált. Jó lett volna mondjuk alacsony adókkal kedvezni, ha már mondjuk mérgező gázok mellett kell szerencsétlen kolóniánknak működnie...

Kutass, fejlessz, nyerj!

Többször esett már szó a kutatásról, mely önmagában egy hatalmas, négyágú tech-faként jelenik meg. A harci területen elsősorban a hadihajóink fejlesztését lehet megoldani, a gazdasági/diplomáciai oldalon főleg a népesség morálját, a gazdaság erősségét, és a diplomáciai kapcsolatokat érintő kutatások vannak, míg a terjeszkedő, területfoglaló részen főleg az új bolygók kolonizálását, gyorsabb utazást, intenzívebb terjeszkedést tudjuk elősegíteni. A tudományos oldal kissé vegyesfelvágott, elsősorban magának a kutatásnak a sebességét tudjuk itt növelni, de akad harci fejlesztés, új támadások megnyitása, hajó-kapacitás növelés, és még sok apróság is ezen a területen. Bár úgy tűnhet, hogy ez a négy ág négyféle nyerési célhoz, stratégiához adhat eszközt, valójában eléggé rá vagyunk kényszerítve arra, hogy kicsit mindenhová benézzünk. Hiába fejlesztjük ugyanis mondjuk a hajóinkat, ha alig pár típusú bolygót tudunk kolonizálni, vagy a kutatással is lassan haladunk. Nameg hiába egy erős hajótípus, ha a flottánk méretét egy másik ágban elrejtett képesség befolyásolja. Probléma az is, hogy az ágak "végén" lévő technológiák túlságosan sok kutatást igényelnek, szinte irreális dolog odáig eljutni, csakis agresszív terjeszkedéssel lehetséges, hogy legyen elég bolygónk "termelni a kutatást".

Ez itt a technológiai fa... alig negyed része
 

A kifejlesztett hajótechnológiák segítségével nekieshetünk hajóink személyre szabásának. Háromféle fegyvert és háromféle védelmet rakhatunk a hajóinkra: sugárfegyvert (kontra: energiapajzs), rakétákat (kontra: rakéta-elhárítás) és kinetikus fegyvert (kontra: erősített hajótest). Minden fegyvernek és pajzsnak több kutatható szintje van, és a kifejlesztett modulokból több egyformát is a hajónkra rakhatunk, határt csak a hajótest súlykapacitása szab meg. Így aztán elég finoman kiegyensúlyozhatjuk hajóinkat, vagy többféle típust is összehozhatunk, és elmenthetünk. A fegyverek mellett támogató egységeket, egyéb kiegészítőket is rakhatunk a hajókra, na és persze a hajtóművet is fejleszthetjük.

Csillagközi rombolók háborúja

A háromféle fegyvernek és pajzsnak a harc három fázisa miatt van jelentősége. Az ellenfél flottáját megtámadva ugyanis három valós idejű szakaszon keresztül tart a harc, ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz a seregek. Ilyenkor mindkét oldal lő egymásra, mint az őrültek, mi pedig minden fázishoz egy-egy kártyát rendelhetünk. Ezek a kártyák befolyásolhatják az adott harcot, például növelhetik a sebzést valamelyik fegyvertípussal, vagy ráadás védelmet adhatnak hajóinknak, esetleg csökkenthetik az ellenfél harci képességét. Az ellenfél ugyanígy kártyákat rak le, aztán ha szerencsénk van, a miénk jobb. Nincs tehát lehetőségünk direkt módon beleszólni a harcokba, neadjisten megadni, melyik hajó kit támadjon. Ehelyett inkább egy fura kő-papír-olló szerű rendszerben tudjuk – sajnos meglehetősen véletlenszerű – módon befolyásolni a csatát. Nem tesz ez jót a harcoknak, túl nagy annak az esélye, hogy vagy mi veszítsünk gyanúsan sokkal olyan ellenféltől, akinek elvben gyengébb a flottája, vagy éppen fordítva, úgy győzzünk, hogy igazán nem érezzük: "igen, ezért megküzdöttem". Emiatt aztán valószínűleg igen hamar fogunk rászokni arra, hogy inkább átadjuk az irányítást a gépnek, hogy automatán intézze el a harcokat. Már csak azért is, mert a harcokhoz vezető töltés kissé hosszú, a harc során meg sok az üresjárat, pláne ahhoz képest, hogy alig tudunk beleszólni az egészbe, máskor meg túlságosan kapkodni kell, hogy eldöntsük, melyik kártyát játsszuk meg, ami pláne eleinte bosszantó, amíg ismerkedünk a készletünkkel.

Nem vagyunk egyedül


Birodalmunk irányításában hasznos segítők lesznek a hősök, ezek a bérelhető vezérek, akiket egyes flottáink, vagy naprendszerünk élére helyezhetünk, jelentősen javítva annak hatékonyságát. Hőseink idővel (vagy a harcokban edződve) szintet lépnek, és ilyenkor választhatunk nekik extra tulajdonságokat, melyekkel még inkább specializálhatjuk őket, hogy jobban vezessék a flottánkat, vagy hatékonyabban irányítsák egy naprendszer gazdaságát, jelentősen nagyobb bevételt, vagy kutatást eredményezve. Továbbra is mi határozzuk meg, mit hogyan fejlesztünk, ők csak bónuszokat adnak (és cserébe pénzt visznek el). Ugyanakkor van lehetőség egyes naprendszereket a gépre bízni, és beállítani, milyen irányba fejlesszen, de a saját érdekünkben jobb, ha ezt kerüljük, és a saját kezünkben tartjuk az irányítást.

Világbéke!

Természetesen a diplomácia se maradt ki, más birodalmakkal felvéve a kapcsolatot kereskedhetünk, kutatási eredményeket cserélhetünk, vagy akár szövetségre is léphetünk. Szépen meg tudjuk nézni, mennyire kedvel minket az adott birodalom, vagy éppen milyen egyezmények vannak jelenleg életben. Az elvárható alapok adottak, ugyanakkor láttunk már bonyolultabb diplomáciai részt is ilyen típusú játékban, ráadásul sok lehetőséget csak fejlesztések után lehet elérni. Mintha a tudósok felfedezése nélkül nem tudnánk megegyezni abban, hogy megvásároljuk valamelyik kutatási eredményét, neadjisten naprendszerét a kedves szomszédnak...
 

Galaxis Szépe?

Egy űrben játszódó, keményvonalas stratégiától nem elsősorban álleejtős látványt várunk, pláne, ha azt egy független játékfejlesztő adta ki kezei közül. Ehhez képest az Endless Space azért egész pofásan néz ki. Bár sok látnivaló nincsen az űrben, és sajnos játékról játékra nem sokban különbözik (kinézetét tekintve) a "pálya", azért a látvány mégsem zavaró. A bolygók igen pofásak, bár sajnos nem látszik rajtuk a változtatás, fejlesztés. De lehetne dícsérni az űrharcot is, ahol a hajóink egészen szépen ki vannak dolgozva, és simán fel lehet ismerni, milyen fajjal állunk szemben (persze ezt már harc előtt is tudjuk, de akkor is, jó látni). Hiányoltunk azonban néhány kis bejátszást, de legalább állóképet, amivel lehetne színesíteni a játékot, mondjuk kutatások befejezésekor vagy bolygók kolonizálásakor, de a minimum azért az lenne, hogy a játék végén kapjunk valami pici videócskát, akár nyerünk, akár vesztünk. Ha minden fajnak jutott külön intró, akkor ez már igazán beleférhetett volna.

Mégiscsak lupus lesz!

A hangok pont annyira minimalisták, amennyire egy űrben játszódó játékhoz illik. A kezelőfelület halk pittyenései és csilingelései egyáltalán nem tolakodóak, ahogy a játék teljesen háttérbe simuló zenéje sem. Az élmény így kissé olyan, mintha relaxálnánk, miközben azért keményen lehet agyalni és/vagy idegeskedni azon, hogy mit tegyünk a győzelemért. Azért kicsit jellegzetesebb, feltűnőbb zene elfért volna, igenis lehet emlékezeteset alkotni 4X játékban is (lásd Civilization).

Zűr az Űrben

Bár eddig a játékmenetre vonatkozóan többnyire pozitívan írtam, azért van pár szálka, ami nem hagyja nyugodni az egyszeri játékost. Az egyik ilyen apróbb szálka, hogy a gépi játékosok mintha a mi körünk elején mozognának, sokszor látni, hogy már elvileg miénk az irányítás, mégis mozognak még kicsit a hajóik, vagy akár arrébbmennek, amikor a közelükbe érünk. Fura, érthetetlen, és erre nem tér ki az oktatás. Nameg a körünk elején nem rögtön az irányítás megkapása után jönnek fel a diplomáciai ajánlatok, ezért ha éppen csak ki szeretnénk várni pár kört mindenféle módosítás nélkül, és türelmetlenül kattintanánk a Kör vége gombra, akkor előfordulhat, hogy csak akkor látjuk a beugró értesítést, amikor már továbbmentünk a következő körre. Bosszantó.

Ennél azonban sokkal bosszantóbb, ahogy a program a játék végét kezeli. Eleve nincs megemlítve, hogy mivel lehet nyerni, csak az indítás elején, a Haladó beállítások között, ahol az egyes győzelmi kondíciókat választhatjuk ki. Aztán ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor bevágnak egy képernyőt: Nyertél/Vesztettél. De hogy miért, azt elfelejtik közölni. És bár a végén láthatunk egy összefoglaló táblázatot, azért ez roppant zavaró. Majdnem annyira hirtelen, magyarázat nélkül lesz vége a játéknak, mint a Kane & Lynch 2-nek.

?????

Emellett a játék kissé kiegyensúlyozatlan. Először azt hittem, hogy csak én éreztem így, de a fórumokat böngészve is van, aki irtózatosan könnyűnek, más meg túlságosan nehéznek tartotta, csaló MI-vel és irreális kihívással. Például aki tudományos győzelmet szeretne, az (amellett, hogy ennek csak nagyobb galaxisban van reális esélye) számítson arra, hogy előbb-utóbb harcba lesz kénytelen keveredni. Talán az e téren kissé kezdő indie fejlesztőknek (akik egyébként volt EA-s és Ubisoftos programozók, szóval annyira nem kezdők) először kicsit kisebb fába kellett volna vágniuk a fejszéjüket, nem az egyik legkomplexebb műfajba.

Bár a végére sokat morogtam, azért azt mindenképp el kell ismerni, hogy az Endless Space összességében jó játék lett. Kellően komplex (bár lehetne még egy kicsit jobban, lásd diplomácia, vagy adózás), ugyanakkor nagyon szépen bevezeti a játékost a rejtelmeibe, és végig a kezünk alá dolgozik könnyed irányításával. Az audio-vizuális körítés korrekt, a játékidő és újrajátszhatóság pedig természetesen hatalmas. Már a "natúr" szóló játékban is simán több tucat órát bele lehet ölni akár egy meccsbe is, és akkor még ott van a multiplayer, ráadásul még modokat is támogat az Endless Space. A körökre osztott játékok áldása/rákfenéje pedig abszolút jelen van: "csak még egy kört", és máris órákon át megszűnt a külvilág. Nekem személy szerint egy odaégett süteményem és jópár óra ködös semmibe vesző szabadidőm tanúsítja, hogy a játék minden bicegős hibája ellenére is működik. Ehhez vegyük hozzá a kedvezőbb árazását (Steamen jelenleg cirka 21 euró), nameg azt, hogy a műfaj szerelmesei nincsenek éppen elhalmozva játékokkal, és akkor máris bátran lehet ajánlani az érdeklődőknek.



Platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. kray
2012.07.26. 09:27
Teljesen olyannak tűnik, mint a Sins of a Solar Empire.

Persze több fejlesztés van benne, több néppel, de igazából ez szerintem teljesen ugyanaz a játék. Vagy tévednék? Volt már aki játszott mindkettővel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Leon121
2012.07.26. 09:48
Nos, én nem játszottam még a SoaSE-rel, csak videókat láttam belőle, de az tudtommal valós idejű, szabadon és egyénileg kezelt hajókkal, inkább RTS-szerűen, míg ez körökre osztott, ahogy azt a cikkben említettem is. Közelebb áll a Civilization-höz, meg annak űrbéli társaihoz, játékmechanika szempontjából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. djgeg
2012.07.26. 10:01
Nekem az tetszett amit mindig megléptem hogy a szövetségeseket le lehet egyszeri fizetési "kölcsönnel" húzni ....
Gyakorlatilag a max pénzed szab határt mennyit kérhetsz párszor eljátszod elfogy a pénze azt pár kör múlva megint... Könnyű így nem a Dustra hajtani DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kray
2012.07.26. 10:01
Jogos! Mintha tényleg valós idejű lenne, bár már nem igazán emlékszem rá, mert nem most játszottam vele utoljára, de külsőre és maga a fejlődési fa rengeteg hasonlóságot mutat.

Lehet, hogy kipróbálom majd Van esetleg demo belőle?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. djgeg
2012.07.26. 10:04
Egyébként nekem még mindig a Imperium Galactica 2 a kedvenc űr RTS
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. djgeg
2012.07.26. 10:06
Demo? Töltsd le azt vedd meg... Nem szép dolog de , Miután demo mint dolog nem igazán van mostanság jó gamekből... (De tényleg vedd ami tetszik aztán nem lehet ok a bűntudatra) D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Leon121
2012.07.26. 10:13
djgeg: Ja hát a szövetségekkel jobb vigyázni. Én próbáltam egy jó kis tudós győzelemre hajtani, egy nagy galaxisban asszem 7 másik nemzettel, minden szép és jó is volt, jöttek a békeajánlatok, majd a szövetségi ajánlatok, amiket gondolkozás nélkül elfogadtam, mindenki hót boldog volt velem. Aztán egyszercsak puff, a galaxis zöme ellenem fordult, mert háborúba kerültek egy kis nyomi amőba néppel, aki viszont szintén a szövetségesem volt, és így aztán én is háborúba kerültem velük... Onnantól kezdhettem sietni fejleszteni a seregemet, merthát jöttek is ellenem. Lett is volna talán esélyem, merthát gyorsan kutattam sokmindent, erős flottákat tudtam csinálni, de aztán egyszercsak bamm, vége, és megint nem szóltak, hogy miért vesztettem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. djgeg
2012.07.26. 10:20
Leon121 hát jah vannak furcsaságok Biztos az Amőbát jobban szerették
Én a jobb diplomáciát és a kémkedést hiányolom azok kénének...
Jó tanács először kolonizálásra fejlessz párat aztán tudományra amíg nem lesz plussz termelés és kutatás aztán harcászat.... és hódítás indulhat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. djgeg
2012.07.26. 10:22
ui.: Van egy furcsaság visszatöltésnél... Elmented egy helyen mondjuk te jönnél aztán ha betöltöd lement egy kör kb pl pár ellenséges hajó máshol van
Párszor tapasztaltam ezt mondom WTF
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. RLaci83
2012.07.26. 10:32
djgeg: az Imperium Galactica 2 az nekem is az egyik kedvenc RTS-em. Bár korábbról (1997) ott van még a Master of Orion 2.
Bár 2D-s, viszont ott tapasztaltam először komplex fejlesztési rendszert. Szabad hajótervezést. Ráadásul a sok faj/eltérő tulajdonságok, galaxisok mérete, játékosok száma, stb... még inkább élvezetessé tette.
Amúgy, ebben az Endless Space-ben leginkább az IG2 "kutatási fája" (komplexitás terén) köszön vissza.
Harcrendszere az MoO2 körökre osztottja.

Az meg, hogy nincs végén videó, az valóban fájó, mert manapság egy ilyen ablakos igen/nem befejezés TÚL snassz. Általam említett 2 játéknak is van végén kis videó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gezu1025
2012.07.26. 11:00
Bejött a game, de valahogy nem tud odaragasztni napokra a monitor elé, mint a civ4.

De nagyon ott van és ha majd egyszer kijön hozzá pár szebb mod. pl: mass effect, stargate, W40k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. djgeg
2012.07.26. 12:12
Hát én is azon a véleményen vagyok hogy mag a Game rendben van apróságokon bukott el nálam az hogy odaszegezzen a monitor elé... Kémek-Diplomácia-Animációk-Kereskedés-Pár bug-Ne csaljon az MI - Videók pl-... És igen a végén ha már gameltem nem kevés időt akkor legyen már valami jó kis véget lezáró videó animáció szép kis rajzok vagy valami
Összességében jó game sokra másra nem számítottam Kellemes meglepetés és csak így tovább a fejlesztő gárdának
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. djgeg
2012.07.26. 12:13
(amúgy már amikor megláttam hogy 2.3 giga vagy valami ilyesmi már akkor le esett hogy nem lesznek itt videók )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Leon121
2012.07.26. 13:20
Igazából az az érthetetlen, hogy tudtak a 8 fajnak 8 külön intrót csinálni, persze nem nagy szám, csúsztatott állóképes, narrátorral, de mégis van, ugyanakkor nem tudtak legalább két videót csinálni, hogy "Hurrá, nyertél", vagy "Hoppá, vesztettél". Neadjisten csinálni a többféle nyerési módnak egy-egy kis bejátszást, ami fölé esetleg odateszik, hogy "XY birodalom diplomáciai győzelmet aratott", vagy valami. Ez már sokat dobott volna a hangulaton.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Leon121
2012.07.26. 13:22
..de mondjuk még videó se muszáj, én már állóképnek is örültem volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. djgeg
2012.07.26. 15:44
Én valami ilyet szerettem volna [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gezu1025
2012.07.26. 16:12
Én meg ilyet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. balikabo
2012.07.27. 11:42
Hát, én elolvastam a cikket, megtetszett, megvettem, kipróbáltam de csalódtam benne. Kissé unalmas, alig lehet benne pár dolgot csinálni, jó jó fejlesszek, telepedjek, le diplomácia stb. de nagyon "lapos" szal nem azzal van a bajom hogy ezeket kell csinálni, hisz erről szól a game, hanem hogy ezek túl unalmasak lettek. Miket hiányolok?: pl megnézni a flottám az űrben, ne csak az legyen hogy ott egy hajó rámegyek és 5 hajós flotta, hanem lehessen látni a flottát ahogy mondjuk egymás mellett állnak az űrben. vagy pl hogy a bolygóba belemenni és építkezni, ez nekem nagyon hiányzott, ott a bolygó, szépen forog és ennyi, kis ikonokkal meg választhatok hogy mit csináljanak a bolgygón. A csata sem elég látványos nekem, szal a mai igényeknek ezek már kellenek szerintem mert szép és jó de ezeket 8 éve is tudta egy ilyen stílusú játék. Am nekem a best of az a master of orion II, annál jobbat még nem láttam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Dom013
2012.07.27. 12:05
OFF:
Sins of a Solar Empire Rebellion. Aki összetett, de mégis átlátható, változatos űrstratégiával akar játszani, annak ezt a játékot ajánlom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Megyeric
2012.07.28. 10:51
Nagy 4x rajongó vagyok. Ez a játék nem rengette meg a stílust de szerintem még így is élvezetes. Sokkal nagyobbat durrant volna ha az űrharc valóban real time, mert egyébként megvan benne minden ami egy jó 4x játékhoz kell. Egy darabig még el leszek vele (bár odaszögezni biztos nem fog a monitor elé). Az árát megérte számomra.
Egy próbát megér bárkinek de csak ha a stílusban nézi az ember aki rts-ben képzelte el vagy azokkal játszott eddig az ne vegye meg. Teljesen más stílus. Orion rajongóknak kellemes perceket fog szerezni (ha az űrharctól el tudtok vonatkoztatni). Korrektül össze van rakva.

A cikkhez:
Az űrharcban jelzett furcsaságok nem a véletlen művei. A program a megszerzett fejlesztések alapján teszi össze a megfelelő kártyákat (taktikákat) az űrharchoz. Egy példa.

Az ellenséges faj baromira kifejlesztette a kinetikus védelmet és a rakétákat de az energiapajzsokra szinte semmit sem tett. A hajóimon fejlett kinetikus védelem volt de szinte csak a lézer fegyverekre fejlesztettem. Kisebb hajóim is voltak.
A csata számomra is bukottnak tűnt, még is megnyertem (azért elég szép áldozatok vannak még ha vesztett csatát is nyersz). Az ok nem véletlenszerű és nem csalás több sebzést bírtam elviselni és ő még ha nagy hajói is voltak védtelen volt a brutális lézer támadásokkal szemben. Nem azt mondom hogy agyon van balancolva de az nem igaz hogy véletlenszerű és nincs benne ráció.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. uszkart
2012.07.28. 13:35
hogy kell ezzel jatszani? ugy ertem, azon kivul, hogy ranyomsz egy fejlesztesre, utana meg 5* a turn gombra, aztan annyi, vagy kell valami mast is csinalni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Edviiin89
2012.07.28. 17:45
Hát nálam még mindig az Imperium Galactica 2 viszi a pálmát űrhajós játékban. Űrharcban meg a Homeworld 2 Complex mód. A kettőt kéne valahogy egybe tenni mai dx11 es motorral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Rolandius
2012.08.23. 10:57
Imperium Galactica 2 volt a csúcs. Ahh, a régi szép idők, még mindig őrizgetem a polcon...
Nekem tetszik a játék, csak a real-time csata, meg a dipolomáciában amit már irtatok az hiányzik. Az IG2-ben pont az volt a jó, hogy a kémekkel bármit lehetett csinálni. Egyébként a játék fejlesztői a fórum oldalán szívesen várják az ötleteket, amelyek közül a jobbakat asszem szavazásra bocsátják, és utána beépítik a játékba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!