iPon Cikkek

Evil Within – A gonosz megtestesült…

Dátum | 2014. 10. 26.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Shinji Mikami, a Resident Evil mindenható atyja, zseniális játéktervező. Róla nem illik csúnyát mondani ugyebár, hisz megvan a receptje a tökéletes horrorhoz. Az Evil Within pedig horror és Shinji Mikami nevéhez köthető, ergo nagyon jó. Vagy mégsem?
Ha létezik rossz első benyomás, akkor az nekem 100%-ban megvolt ezzel a horror-TPS-sel. Nem tudom milyen csődtömeg programozók dolgoztak rajta, de a történet ott kezdődik, hogy 2014-ben a PC-s változat nem tudja kezelni a QHD felbontást (2560x1440), maximum papíron, mivel ha azon próbálunk játszani, állandóan lefagy a játék. Nekem a 75. percnél és a 4. lefagyásnál kezdett gyanús lenni a dolog, ekkor visszalőttem Full HD-re és onnantól kezdve már csak nagyon ritkán fordult elő, hogy kilépett volna ez a csoda program. Ettől kezdve már csak annyi bajom volt az Evil Within technikai oldalával, hogy a nevetséges gépigényéhez, gyárilag 30 fpses korlátjához és az alsó-felső fekete csíkhoz olyan ronda grafika társul, hogy nagyjából úgy néz ki, mint egy PS3-as kezdőcím. Ja, az irányítás és a kamerakezelés sem teljesen 100%-os, ha már itt tartunk, és sajnos az első benyomásos sztorimnak még nincs vége: Miután megérkezek 2 nyomozó társammal az előzetesből ismerős tömeggyilkosság helyszínére (természetesen egy elmegyógyintézetbe), egy átvezetőben elkap a gonosz és fellógat, mint egy disznót. Sebaj, levágom magam egy késsel. Rögtön az elején azzal indít az Evil Within, hogy megtanít lopakodni. Nagyszerű, gondoltam. Van késem, háttal áll nekem egy ocsmány hústorony, intézzük el. Elkezdek felé sündörögni, mire ő is elindul, hogy egy ronggyal elfüggönyözött szobában folytassa tovább az istentelenkedést. Pont a rongyfüggönynél érem utol, aminek az eredménye az, hogy én az égadta világon nem látok semmit, csak a feljövő ikont, hogy nyomjam a szóközt a ’stealth kill’-hez, vagyis a hátbatámadáshoz. A következő, amit látok, a töltőképernyő. Az a gyanúm, hogy valami nem jól sült el. Oké, próbáljuk meg újra, most azonnal elindulok, még az asztalnál elfogom a „kis” csirkefogót. Mögé érek és már nyomom is a szóközt, erre emberem bebújik a hústorony hónalja alatt és elvesz egy kulcscsomót a trancsírbajnok mellől. A dagi persze meglát és diszkréten levágja a fejem. Gyakorlott horrorjáték tesztelő vagyok. Cserkész becsszó. Milyen szerencse, hogy a töltőképernyőn tippek vannak: „Nem minden ellenfélen működik a stealth kill”. Tényleg? Hagyjuk a fenébe husit. Megvárom míg elsétál a függönybosshoz, lenyúlom a kulcsokat és keresek hozzájuk egy ajtót! Siker, találtam. Ezután egy kis lépcsőzés és egy rövid folyosó következik, majd scriptelt események sorozata, melyek abban kulminálódnak, hogy lecsúszok egy jópofa véres csúszdán, majd több hektónyi trutyiban landolok, tele csonkolt emberekkel. Igen, ez egy trutyis horror. Azok a kedvenceim…
A csíkok eltüntethetőek egyébként, de még bugosabb lesz tőle a játék...
De még nem akadtam ki teljesen, ahhoz az kellett, hogy a korábbi scriptelt események alatt lesérült lábával lássam közlekedni Castellanos detektívet, a mi főszereplőnket. Az a kevés hangulat is oda lett, és röhögőgörcs kerített a hatalmába. Ez az animáció nem sikerült túl jól, ráadásul jó sokat kell így mászkálni, míg elérünk valahova, ahol történik is valami. De szerencsére ami késik nem múlik, husimusi ismét feltűnik és ezúttal láncfűrésszel bizonyít. Minden tereptárgyat szétkap, amit lát. Milyen szerencse, hogy az öltözőszekrényekhez nem nyúl. Elvégre ott még rejtőzködhet is valaki… Mielőtt azzal vádolnátok, hogy túl sokat lelőttem a játék elejéből, jobb ha tudjátok, hogy a fent leírtak még a főcímzene előtt történtek, a játék csak ezután kezdődik… hivatalosan. Legyen, kapjon tiszta lapot, kezdjük újra ezt a cikket!
Az Evil Within egy igazi japán horror. Nem meglepő módon teljesen életszerűtlen (ez nem baj), tele van mesterségesen generált feszültséghelyzetekkel és megmagyarázhatatlan eseményekkel. Nem kell meglepődni az önműködő lifteken és a hátunk mögött becsapódó ajtókon, hisz itt az emberi elme rejtett zugaiba fogunk elkalandozni, ahol a legelemibb dolgok vannak, ez a játék pedig sokkolni akar minket és azt akarja, hogy rettegjünk. Ehhez aztán minden létező eszközt bevet, ocsmányabbnál ocsmányabb szörnyek jönnek, hátborzongató és valószerűtlen helyszínekre dob be és nyakig beborít vérrel.
A képre kattintva az esemény konklúzióját kapjátok nagyítva, csak 18 éven felülieknek!
A főszereplőnk Sebastian Castellanos, egy középkorú detektív, akinek két társa van segítségére, Julie Kidman és Joseph Oda. Együtt merülnek el a borzalmakban, mi pedig őket nézve próbálkozhatunk, hogy valami értelmet hámozzunk ki a meglehetősen kusza és egy kissé túlkomplikált sztoriból. Erre a segítségünkre vannak újságcikkek, a főszereplő naplója, amiben a magánéletéről ír és egyéb papírok. A sztorit eléggé elnyomja a játékmenet, ami csak tovább nehezíti a dolgunkat a részletek összerakásában, így nem biztos, hogy a történet végére kikristályosodik majd nektek az egész. Az sem biztos viszont, hogy egyáltalán érdekelni fog, mert a történetmesélés és karakterek egyszerűen laposak, amin az unott szinkron sem nagyon segít. A japánokra jellemző, hogy sokszor a játékmechanikát dolgozzák ki előbb, és csak utána rakják mellé a körítést, ez abszolút látszódik ezen a játékon is. Ami nem tetszett, hogy agyonhasznált mechanikák vannak benne. Lépten-nyomon dobozokat kell szétütnünk, túl sok a scriptelt esemény és a kisebb átvezető, amikor a játék elveszi az irányítást. Menteni egy másik létsíkon tudunk egy tükrön áthaladva, itt tudjuk az összegyűjtött agyvizet (igazából csak zöld takonyszerű folyadék, én kereszteltem agyvíznek) is elhasználni: ebből veszünk képességeket, ha beülünk az alábbi képen látható kényelmes fotelbe.
Az eljárás teljesen biztonságos, nincs mitől tartani...
A képességfa egyébként elég jó, sok helyre tudunk osztani és kellően motivál minket az agyvíz gyűjtésre. Fejleszthetjük a fizikai képességeinket, a fegyverzetünket és bővíthetjük a tárhelyünket. Annyi hibája van csak, hogy túl kevés dzsuvát találunk és túl sok a skill. Mindebből gondolhatjátok, hogy az Evil Within nem az a fajta túlélő horror, amiben tehetetlenek vagyunk a gonosz erőivel szemben. Itt bizony rengeteg fegyvert és segédeszközt kapunk, hogy a különböző fajta emberi/állati és mindenből összefércelt zombikat (hivatalosan amúgy nem zombik) eltegyük láb alól. Ez a játék inkább akció-horror, egy kicsit talán a Dead Space-re hasonlít, csak sci-fi és űr nélkül, gyengébb grafikával, sztorival, irányítással és kb. mindennel. Viszont hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenben gyenge a játék, mert bizony vannak neki erős oldalai. Ha képesek vagyunk túllépni a kezdeti nehézségeken és technikai problémákon, akkor a játék be tud szippantani az atmoszférájával, ami közelít a Hollywood által majmolt hátborzongató japán horrorok hangulatához és jó indulattal a minőségüket is képes hozni.
Pozitív, hogy a legtöbb helyzetet kétféleképpen is megoldhatjuk, lopakodással és meneküléssel, vagy öldökléssel. A harcnál is számos eszközt bevethetünk, az arzenálunk egészen komoly, van például pisztolyunk, puskánk, mesterlövészpuskánk és egy csuda számszeríjunk, amibe rengetegféle nyílvesszőt pakolhatunk. Van fagyasztó, villanó (ez vakít), robbanó, szigonyos és még egy pár, ezekben a legjobb, hogy a hatástalanított csapdákból nyert alkatrészekkel tudjuk őket gyártani is. A hátbatámadáshoz van egy késünk, amit viszont közelharcban már nem akar hasznosítani a hősünk, csak ököllel nyomul inkább. Vannak viszont egyszer használatos közelharci fegyverek is, mint a balta és a fáklya, ezek elég erősek, de mint mondtam, egyszer használatosak. Az ökölharc pedig sajnos nagyon vacak a játékban, még a leggyengébb ellenfelet is nagyon sokáig kell püfölni (3-4 képességponttal is), hogy „megadja magát”, ráadásul hit&run technikával kell nyomatni, ami elég idétlenül fest.
A számszeríj a kedvencem!
Az Evil Within tartogat bőven kihívást, és most nem csak a közepesen rossz irányítás és esetenként béna kamerakezelés miatt mondom. Persze nem éppen kellemes, hogy néha körözni kell a tárgyak körül, hogy végre megtaláljuk a megfelelő kameraszöget, amiből használni tudjuk őket… erről most feledkezzünk meg. A játék tényleg nehéz, nekem ’Survival’ nehézségi fokozaton bőven volt alkalmam tesztelni azt, hogy mennyire jól helyezték el az ellenőrzőpontokat. A játék ilyen szempontból nagyjából rendben van, csak néhányszor volt olyan, hogy a hajamat téptem, mert újra kellett kezdeni egy elég hosszú játékrészt halál miatt. Korábban már említettem, hogy manuálisan is tudunk menteni, de ettől függetlenül lényegében az ellenőrzőpontokra kell hagyatkoznunk, mert igen kevés alkalmas tükör, vagyis átjáró van a dedikált mentő és karakterfejlesztő helyre. A játék pedig szinte állandóan lezárja mögöttünk a visszautat, így ritka, hogy egy tükörnél többször is menthetünk. Az Evil Within egyébként élesen el van választva külön fejezetekre, amiknek a végén szintén felajánlja a játék, hogy mentsünk, mielőtt elindítjuk a következő részt.
Ne nézz hátra!
Van tehát egy akciójátékunk sok trutyival, pár idejétmúlt mechanikával és tulajdonképpen egészen elfogadható harccal. Van a játékban egy rakás miniboss, akikkel nem könnyű elbánni és kellően ocsmányak is ahhoz, hogy félelmetesnek mondjuk őket, de a baj az, hogy valahogy úgy érzem, hogy ezek sem tartogatnak elég izgalmas és taktikus harccal töltött időt ahhoz, hogy ellensúlyozzák azt a mérhetetlen középszert, ami úgy általában véve körüllengi az Evil Withint. Azért sem rajongtam túlzottan, hogy az ellenfelek – hacsak nem loccsantottuk ki az agyukat – felkelnek halottaikból, amennyiben nem megyünk oda a hullájukhoz és égetjük el őket gyufával, ami így a játék egyik legértékesebb erőforrása…
A játék úgy-ahogy hozza a kötelezőt egyebek terén, van például nagyon béna csapda hatástalanító reflexjáték, csillió gyűjtögetni való tárgy és jól elrejtett kulcsok, amikkel extra erőforrásokhoz juthatunk a varázstükrökön túli kórházban. És persze említettem a minimalista tárgykészítési lehetőséget, ami kifullad a nyílvesszőgyártásban.
Az erősebb nyilak természetesen többe kerülnek
A hangok és zene tökéletesen átlagosak, mint ahogy minden ebben a játékban. A szomorú az, hogy hatalmasak voltak az elvárások, sokan arra számítottak, hogy ez a cím majd felrázza a műfajt, hogy az utóbbi években lecsúszott Resident Evil széria helyett Shinji Mikami most összehozza az új japán horrort… Nem így lett. Összességében azt tudom mondani, hogy a játékmenet elfogadható, csak éppen olyan, mint egy 4-5 évvel ezelőtti akciójátéké. Nem kifejezetten rossz, sőt, ha szeretitek az olyan horror-játékokat, amikben nem tehetetlen a főhős és a japán agymenések is a kedvetekre valók, akkor egész jól is elszórakozhattok vele konzolon. PC-n viszont ki fog hullani a hajatok a technikai bakik miatt, így jobb, ha inkább elkerülitek (az irányítás amúgy is kontrollerhez illik jobban), vagy vártok még pár tapaszt a vásárlással (addigra talán akció is lesz). Azt kell mondjam, bárcsak másként éreznék, de a játék legnagyobb részében azt kívántam, hogy legyen már vége az adott fejezetnek.
Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztplatform: PC, PS4
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. KatonaKM
2014.10.26. 08:22
Már a 30 fps cikknél rámutattam, hogy árához, gépigényéhez, stb. képest egy sablonoktól nyüzsgő, közhelyes halom fos ez a játék. A fenti értékelés technikai oldaláról is bemutatja a problémát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. dragon83
2014.10.26. 09:27
Jesszusom, nem számítottam rá, hogy ilyen tré lesz. És én még fontolgattam, hogy kipróbálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Gabor92
2014.10.26. 10:01
Nem értem ezt a játék ipart,egy ilyen gépigénnyel rendelkező játéknak Crysis 3 szintű grafikát kellene hoznia ehhez képest csak az effekteket lehetne "jónak" nevezni.meg se közelíti,crysis 3 elmegy 35-40 fps el egy integrált hd 4600 al is, ez viszont sokkal gyengébb grafikával agyon butítva is csak döcög vele,a hardverekkel amiket igényel és ilyen grafikával főleg hogy zárt helységekben vagy többnyire,átlag 100 fpst hozni kellene..itt vagy magasról tesznek a pc-re amit kétlek,vagy nagyon is profi módon optimalizálnak csak hogy az ellenkező irányba hogy minél nagyobb legyen a gép igény,így hiába van 200 ezer fft-os géped a konzol szintjén ragadsz néhány játéknál,ami arra késztet hogy megint újíts a gépen,és a konzol sem tűnik olyan gyengének mint amilyen,egy komolyabb géphez képest,pc egy generációval előrébb tart mint a konzol szerintem.. de ha ez a hatalmas különbség meg látszana akkor senki nem venne konzolt a pénz pedig a konzolban van nem a pc-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. LechooEdy
2014.10.26. 10:09
Végre egy igazságos kritika. Köszönjük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Fratello
2014.10.26. 10:11
A teszt alapján (legalábbis az első oldaláról) valamiért a Deadly Premonition ugrott be...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Magrathea Gabor...
2014.10.26. 10:58
Igazából itt még csak nem is a konzolok a problémák. Én azt hallottam, hogy ez egy sufniból előbányászott felmelegített cím. PS4-en ha beteszed a lemezt és nem adsz neki netet (vagyis nem frissíted a day1 tapasszal), akkor 15 fps-t alig hoz a játék!

És ez a játék közel sem hozza a jelen generációs grafikát, mint mondtam, kb. ps3-as szint. A nyílt világú Infamous: SS köröket ver erre kinézetre. Arra még PC-n sem panaszkodnék, de hát istenem, a Sucker Punchnál vannak programozók...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Stomi
2014.10.26. 11:05
Én egy i5 4670k + r9 280x-el futtattam a játékot 1080p-n 60 FPS-el és semmi gond nem volt.

Egyébként valóban középszerű, egyszer jó volt végigtolni, főleg a nehézség miatt, de még egyszer nem esnék neki. Jah és gamepados a téma.

A filmes fekete csíkok nem otrombák, gyorsan meg lehet szokni és elsősorban azt szolgálják, hogy minél inkább filmesebb legyen a hangulat.

Nekem egy 6/10 ez a játék és azzal, hogy ronda a grafika nem feltétlenül értek egyet.

Egyébként igen, ez eredetileg egy Resident Evil folytatás lett volna, viszont a fejlesztés során megváltoztatták az eredeti felállást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mikej95
2014.10.26. 11:06
Brave new nextgen. Se értelmes játékot, se normális grafikát nem kapunk csak horror gépigényeket és konzolokon is ugyanígy néznek ki, tényleg nem a hardverekkel van a baj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Konigstige...
2014.10.26. 11:53
Kipróbáltam, de a gyári 30 FPS limittel számomra játszhatatlan ... Sajnálom a konzoljátékosokat akiket viszont rákényszerítenek. A gépigényét sem tudom hová tenni, a gépem papíron épphogy megfelel a minimumnak (I5 2500, 8 GB DDR 1600 Mhz, GTX 760 2 GB), mégis maximális beállításokkal fut. Kezd olyan érzésem lenni, mintha szándékosan adnának meg "horror" gépigényeket. Még a Shadow of Mordor is magasabb beállításokkal fut, annak ellenére hogy az előzetes gépigény ott is elég magasra sikeredett. Kíváncsi leszek majd az AC: Unityra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. BaLee
2014.10.26. 12:03
Nagyon nem értek egyet a kritikával és az itt hozzászólók többségével sem (akik valószínűleg nem is játszottak a játékkal). A tesztíró sem valószínű hogy végigjátszotta a játékot, nem említ pl. olyan fegyvereket amiket a játék második felében szerezhetünk meg.

A hajmeresztő gépigényről annyit, hogy FullHD felbontásban egy 2.5-3 éves 6950-es videókártyával és ugyanilyen idős konfigon teljesen játszható. Egyáltalán nem zavart a 30fps limit a játékban, fel sem tűnt, csak ritkán lehetett tapasztalni 1-1 megröccenést.
A grafikát kár szidni, ehhez a játékhoz látványvilágban, hangulatban pont passzol. Szerintem teljesen megfelel a játékhoz, nem egy csilli-villi Crysis az igaz, de nem is passzolna ehhez a címhez.

A játék amúgy tényleg nem nyújt semmi nagyon kiemelkedőt, de van benne 1-2 durvább bossharc ami nagyon frusztráló tud lenni. Engem mindig nagyon zavartak az olyan ellenfelek akiket nem lehet megölni, menekülni kell előlük vagy újra megjelennek, itt van belőlük pár de ezért is "túlélő horror".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. mtrx220 Konig...
2014.10.26. 12:40
ez a horror gépigény megadása mindig is így volt, szerintem.

nem érdekli a kiadót, hogy milyen géped van - azért írják rá, hogy ne hőbörögjön senki.
ha pl a mikró megsüti a macskát nehogy bepereld őket mert nem szóltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Magrathea BaLee
2014.10.26. 12:59
A látvány értékelésében ugyanúgy benne van a technikai bakik, gyenge grafika és alacsony felbontású textúrák mellett a dizájn is. Nekem nehezemre esik jól értékelni valamit, ami gusztustalankodásra épít. Nem tetszettek az agyonkínzott, drótozott, többször átszúrt zombik és az sem, ahogyan halálnál feltrancsírozták a főhőst. Az Alien halál animációi fényévekkel jobbak voltak például.

A fegyvereket valóban nem soroltam fel maradéktalanul, de nem éreztem úgy, hogy mindent le kéne lőni a cikkben! ^^

A játék nem rossz, az 55% nem azt jelenti, hogy katasztrófa, csak azt, hogy középszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Konigstige... mtrx2...
2014.10.26. 13:06
Valamennyit mindig is túloztak, ez egyértelmű. De ettől függetlenül adhatnának meg pontosabb specifikációt is. Sok potenciális vevőt pont ezzel riasztanak el a vásárlástól. Ha nekik ez megéri, csinálják csak. Én többnyire csak azt hiszem el amit a 2 szememmel látok. Nem mellesleg újra visszatérhetnének a játszható demók, ha valaki szeretne kipróbálni 1-1 játékot vásárlás előtt, vagy legalább benchmark verziót, ami ad némi rálátást szerencsétlen vevőnek, hogy mire számíthat. Minden esetre tőlem nem kap pénzt előre egyik kiadó sem, végeztem a látatlanban előrendelésekkel egy életre. Nem azért mert gyenge gépem lenne, hanem azért mert sokszor nem azt kaptam amit elvártam 1-1 címtől. Ha a kiadók szeretik maguk alatt vágni a fát, akkor csinálják csak. Csak aztán ne sírjon a szájuk hogy gyengék az eladások, meg perelik őket orrba szájba mondván "megtévesztették a befektetőket" stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. KatonaKM BaLee
2014.10.26. 17:18
Én megnéztem a végigjátszást a YT-on.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DACAAA
2014.10.26. 20:55
Végre egy kellően nehéz játék, a sok bugyuta "óvodásoknak való" kategória között. A Shadow of Mordor is jó, csak az a gond, hogy gyerekjáték végigjátszani, főleg a játék második felétől.
Ez nem sétagalopp, van mindig más alternatíva, oda kell figyelni a munícióra, jól szét is kell nézni azokért stb.
Örülök, hogy a "jumpscare" helyett egy sokkal komplexebb, atmoszférában erős játékot kaptunk.

Most az egyszer nem értek egyet az itteni értékeléssel, nekem felüdülés volt a sok +3-as játék mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Joga73
2014.10.26. 21:24
Irányítás vicces, jó sokszor sikerült amiatt meghalni, hogy pl lősz a távcsövessel, erre ez az ökör elkezdi tölteni, te közben már ugranál félre az ellenfél elől, és hasonlók.
Félnem nem nagyon sikerült a játék alatt, ez köszönhető annak, hogy pl rögtön az arcomba tolják a vért az elején. Némi feszültséget adnak a lopakodós részek, a tűrhető boss-harcok, illetve az irányítás nehézsége (ez az utolsó inkább frusztráló).
Ettől független szórakoztató a game, kellemesen beteg a látványvilág, és elegendően hosszú a kampány. Adok rá 75%-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BReal Stomi
2014.10.27. 09:23
Még jó, hogy azon a gépen nem volt vele gondod. Ami úgy kapásból egy kb 220e ft körüli gép jelenleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Stomi BReal
2014.10.27. 14:31
Igen utána jön egy AC Unity, az alatt meg szétsül majd. Nem mintha meg tudna hatni egy tucatjáték gépigénye, de az általa leírt trend már érezhető. Mellesleg ehhez a játékhoz se érzem jogosnak a megkövetelt gépigényt, mert szép-szép, de inkább hangulatra, nem a nyers technikai megoldások miatt.

Ráadásul az egyik legnagyobb technikai bakit pont ott követi el, ahol a legerősebbnek kellene lennie: a fény-árnyékok terén. Van igye a főhősnél egy lámpás, amit alaphelyzetben maga előtt tart. Az általa generált árnyék pedig így logikusan a főhős háta mögé vetül. Azonba ha előveszünk egy fegyvert a lámpás használata mellett, akkor a lámpás átkerül a karakter seggére, viszont az árnyék vetülete nem vesz 180 fokos irányt és ugyanúgy marad mögöttünk.

Most ok, ez már kicsit kukacoskodás, de kicsit kiámbrándító is, mert ez az első 5 percben szemet szúrt és nem hiszem el, hogy a játékfejlesztőknek ez a kis baki ne tűnt volna fel...

Ami viszont már gameplay szempontjából zavar, hogy az árnyékok és a fények tényleg csak dísznek vannak, az ellenfelek nem reagálnak rá és sokszor az adott megvilágítás semmit sem számít abban, hogy mennyire tudnak kiszúrni.

Szóval a lopakodós rész egy kicsit kidolgozatlan lett, pedig ez a rész tudta volna legjobban növelni az adrenalint és a játékélményt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. predike07 Stomi
2014.10.27. 17:33
A lopakodós részek szinte minden játéknál sántitanak valahol.Kipróbáltam ezt a játékot és mondjuk az elején már fura volt mikor osonok a bárdos csákó után és nem vesz észre pedig ott rohangálok mögötte. (direkt kipróbáltam).Már kkor gondoltam,hogy jajj itt bajok lesznek,aztán mikor kint voltam a szabadban és a csákó észrvett na mondom elfutok,így is lett de hiába futottam el valahogy tudta hova kell jönni pedig full sötétben voltam(na meg az észrevétel módja is érdekes).Ugyhogy igen erre a részére kelett volna inkább odafigyelni a készitőknek de nemtették.Jó játék lenne amugy de valahogy nem nyerte el a tetszésemet és örülök,hogy kitudtam próbálni..........tuti nem vételes...már a kukából is kiüritettem azóta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2014.10.27. 22:53
Az én gépem 130 ezret sem ér, mégis lazán fut rajta fullon (motion blur kikapcsolva mert azt utálom).

Játékról annyit hogy nagyon vártam, de sajnos ellaposodik mint az Alan Wake. Olyasmit vártam tőle mint a Resident Evil első részeitől (amiből csak annyi maradt meg hogy ajánlatos felgyújtani a hullákat) - de sajnos másban nem hasonlít.

A régi Resident Evilek magával ragadták az embert az egész játék során, az egész történet és játékmenet szórakoztató volt. Ebben viszont csak mész, és mindig ugyanaz történik, jönnek a szörnyek és ki kell őket írtani. Az első óra után már annyira belejön az ember hogy már nem is megerőltető. Lopakodásra se nagyon van szükség mert elég könnyített a játékmenet a kevés lőszertől függetlenül is. Nem lett egy nagy eresztés, egyszer játszható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. siriq
2014.10.29. 14:30
Nekem tetszik a jatek bar a magasfelbontasban(2560x1600) egyszeruen meg nem birom rendesen kirakni full widescreen beallitasra. Talan majd egy patch utan. Atlagos geppel gyonyoruen fut. GTX 570 1080p minden high max aa-val 5x-6x fps ugy, hogy teljeskepernyon fut a jatek nem cinema gyari keparannyal. Ertelemszeruen a cinema gyari modban megtobb az fps(70-80). A videoban lathato fpshez 20-30 t meg hozza kell adni igy megkaphato a felvetel nelkuli fps. https://www.youtube.com/watch?v=eu-2_OXAQWA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Th3Ac3
2014.11.02. 18:07
A játékot kipróbáltam, ahhoz képest ami itt a cikkben van leírva sokkal jobbat kapunk szerintem. Bár a sztori és úgy alapvetően az egész egy hatalmas agymenésként fogható fel, ami benne van az egész értelmesen lett megvalósítva. Vannak furcsaságok ez igaz, de azért ha akarja megtalálja benne az ember a szórakozását. A gépigény elviselhető. Laptopomon játszható az első patch után (vagyis eltüntettem azokat a csúnya csíkokat felül-alul), HD8750M-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!