iPon Cikkek

Fallen Enchantress: Legendary Heroes

Dátum | 2013. 06. 07.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Az Elemental: War of Magic, majd a Fallen Enchantress története egy szép kis népmese volt, ahol lelkes fejlesztők a csúnyácska, bugos, és játékmechanikájában is sántító első próbálkozás után nem adták fel, és az eredeti receptet alaposan továbbfejlesztve adták ki a folytatást – amit egyébként az elődöt kezdeti, félkész szakaszában megvásárlók számára ingyen adtak. Szép történet, és bár a Fallen Enchantress se volt hibák nélkül való, azért jelentős előrelépést tett, és egy kifejezetten élvezetes hibridjét képezte a Civilization és a Heroes/Disciples sorozatoknak – vagy ha úgy tetszik, szép utódja lett az ősi Master of Magicnek. A mese azonban még nem ért véget, a fejlesztők nem nyugszanak, amíg nem érik el azt a szintet, amit kitűztek maguknak, így aztán cirka fél évvel később itt a „folytatás”, egy önállóan futtatható kiegészítő, mely fejlesztett ott, ahol szükség volt rá, és megmaradt réginek ott, ahol jó volt. Ráadásul a Fallen Enchantress tulajdonosok megjelenéskor féláron vehetik meg, míg azok, akik annak idején az Elementalt megjelenése után nem sokkal vették meg, azok a Fallen Enchantress-hez hasonlóan a Legendary Heroest is ingyen megkapják. Szép gesztus, de most már ideje a játékról beszélni!

Bár a Legendary Heroes önállóan futtatható játék, azért az alapjai túlnyomórészt megegyeznek a korábban már tárgyalt Fallen Enchantress-szel, így azok részletekbe menő ismertetésétől ezúttal eltekintenénk. Legyen elég annyi, hogy a játék nagy része Civilization-alapokon nyugszik, azaz városokat építünk, fejlesztünk, kutatunk, terjeszkedünk, más nemzetekkel versenyzünk (vagy háborúzunk), emellett viszont hősöket és azok seregeit irányítva fedezzük fel a világot, oldunk meg küldetéseket, és fejlesztünk karaktert kincsekkel és tapasztalati pontokkal. Aki ennél részletesebben szeretné megismerni az alapokat, az javaslom olvassa el a Fallen Enchantress cikkünket, csak nyugodtan, megvárjuk... Kész? Nos, akkor folytassuk, és koncentráljunk a változásokra! A Fallen Enchantress-nek volt néhány hibája, és néhány fejlesztésre szoruló területe, melyek közül igen sokat orvosoltak a folytatásban. Az első dolog a grafika. A furcsa, mosottas, kissé drogos-beszívott jellegű látványvilágot valamivel élesebb, tisztább, ám továbbra is rajzfilmszerű látványra cserélték. A különbség nem egetrengető, és továbbra sem ez lesz a játék elsődleges erőssége, de azért kellemesebb ránézni, mint az elődre.
A játékmechanikát érintő változások már sokkal érdekesebbek. Az egyik ilyen a hírnév rendszere, illetve a hősök szerzésének átgondolt módszere. Korábban a felbérelhető bajnokok a világtérképen voltak elszórva, ami ugyan felfedezésre késztetett, de valójában kissé véletlenszerű volt, és nem épült bele szervesen a birodalomfejlesztésbe, tervezésbe. Ezzel szemben most toborzásuk hírnévhez lett kötve. Ahogy hírnevet szerzünk (melyet lehet épületekkel, fejlesztésekkel, vagy küldetések megoldásával), úgy jönnek új hősök, akik felajánlják szolgálatukat. Minden „hírnév-szintlépés” után két bajnok közül választhatunk, de egyszerre mindig csak egyet, figyelembe véve birodalmunk, csapataink igényeit. Okos rendszer ez, egy újabb dimenziót ad királyságunk személyre szabására, és sokkal kevésbé véletlen, mint a térképen rájuk bukkanni. A meglévő hősök fejlesztése is kapott egy újabb, érdekes köntöst. Az előd rettentő egyszerű fejlesztgetése helyett immár komplett képzettségfát kapunk, melyen más-más jellegű karaktereket alakíthatunk ki. Az első szintlépéskor a kasztok közül választhatunk, később pedig az adott kasztokhoz tartozó fát fejleszthetjük, a korábbi alap, általános képességek mellett.

A csaták rendszerét is sok kritika érte korábban, hiányzott ugyanis azok taktikai mélysége, változatossága. Szerencsére ezen a területen is sikerült előbbre lépni, amit sok kisebb apróságnak köszönhetünk. Az egyik, hogy most már a fegyverek saját különleges támadási képességet kaptak. A lándzsákkal például egyszerre több egységet átszúrhatunk, a baltákkal ívben suhinthatunk, de még a pajzshoz is kapcsolódik képesség, mellyel az ellenfeleket lökhetjük hátrébb. Ez azért is hasznos, mert bevezetésre került a túlerő rendszere, amikor is egyszerre több egységgel körbevéve az ellenfelet az egyikkel támadva mindegyikkel egyszerre támadunk. Ugyanez igaz ugyanakkor az ellenfelekre is, tehát érdemes odafigyelni, hogy lehetőleg ne vegyenek körbe bennünket. A fentieken túl a képzettségfából kiszedhető sok képesség is azt szolgálja, hogy a taktikus harcok jóval taktikusabbak, élvezetesebbek legyenek, mint voltak korábban.
Nem szorult különösebb bővítésre, de kaptunk néhány új lényt, egy új választható birodalmat, és egy új történet-módot, valamint az eddigieknél is nagyobb térképeket maratoni hosszúságú játékokhoz. Apróság még, hogy a pihenő városokat beállíthatjuk ráadás pénz, vagy kutatás termelésére, amihez akkor is automatikusan visszatérnek, ha egy építést befejeztünk. Ennyire sok pozitív változás mellett szomorúan kell tudomásul venni, hogy továbbra sincsen lehetőség többjátékos módban nekiülni a játéknak. Nem értem, ezt miért nem próbálták már meg beüzemelni, jelentősen meg tudná nyújtani a már így is kiváló élettartamot. Nagyjából változatlan maradt a diplomácia is, amire pedig szintén ráférne még egy kis pofozás.

Mindent összevetve azonban a Legendary Heroes-zal nagyot lépett előre az Elemental-sorozat, majdnem akkorát, mint a Fallen Enchantres-szel a War of Magic-hez képest. A bajnokok újféle toborzása igen jól sikerült, újabb választási lehetőség elé állítja a játékosokat. A grafikán is pofoztak kicsit, kellemesebb a látvány. A hősök fejlesztése pedig egy igazán erős RPG elemet adott, ezzel még tovább mélyítve az eddig is nagyon sokrétű játékmenetet. Ráadásul még a csatákat is sikerült élvezetesebbé, taktikusabbá alakítani, így jobban kedvünk van manuálisan lejátszani őket időről-időre. Rengeteg területen fejlődött tehát, így az eddig is erősen ajánlott alapjátékot egyértelműen felülmúlja. Ha eddig nem vettétek meg a Fallen Enchantress-t, akkor már ne is tegyétek – helyette viszont bátran tudjuk ajánlani a Legendary Heroes-t, ha egy sokrétegű, összetett 4X-RPG hibridre vágytok, nem fogtok csalódni.

Platform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. i2k010
2013.06.07. 16:29
Kell a halálnak multi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. JuhaszGy
2013.06.10. 07:34
Nekem NAGYON tetszik. Mindenkinek ajánlani tudom aki szereti a Civilization-t és a Disciple-t vagy a Heroes-t. Egyetlen dolog problémás számomra, hogy az automatikus csatáknál, ha nem tetszik a végeredmény, újra be kell tölteni az utolsó állást, mert nincs lehetőség manuális újrajátszásra. Ezen az egy pici hibán kívül nekem tökéletes a játék. Régen nem kötött le ennyire single playere-s játék. Azt hiszem ez standard game lesz a gépemen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!