iPon Cikkek

Fallout 4 - Atomot nekünk!

Dátum | 2015. 11. 15.
Szerző | villanyi.gergo
Csoport | JÁTÉK

Mit várt a nagyvilág a Fallout 4-től? Mindent, és még annál is kicsit többet. Hatalmas lendülettel érkezett a negyedik rész, amire még Pete Hines is rákontrázott és küldött egy orvosi igazolást minden lelkes játékosnak, hogy kimenthessék magukat elfoglaltságaik közül. A Steames rekorddöntés is nagyot szólt, főleg ha belegondolunk abba, hogy single player játékról van szó, a 445 ezer ember nagyon masszív szám és ezegyszer a töretlenül sikeres és hatalmas tömegeket vonzó Dota 2 és CS:GO is lemaradt. Jó húzás volt a Bethesdától, hogy megjelenés előtt pár hónappal robbantotta csak a hírt, hogy jön a negyedik rész. Egyből felkapta a fejét mindenki, és olyan csemegéket kaptunk, amiben az újdonságokat taglalták szépen sorban. Az, hogy Dogmeat visszatér és velünk kóborolhat szerethetőbbé tette a játékot, de ez még csak a kezdet volt a kedvcsinálók sorában. Kiderült, hogy power armorban mászkálhatunk, saját házat és települést építhetünk. És persze ott volt a páncélok és a fegyverek moddolhatósága. Miután mindezekkel lehengerelték a közönséget, csendbe burkolózott a kiadó, jelezve, hogy azt a pár hetet már csak kibírjuk. A világ pedig ezek után szinte(?) rávetette magát a játékra.
A megjelenés előtt már sokan elkezdtek viccelődni azzal, hogy a szociális életüknek ezennel búcsút mondhatnak a gamerek jó időre, és hogy az első 6-8 óra a játékkal nagyon tartalmasan fog telni: a karakter készítő előtt üldögélve. Mindkét állításban van igazság, olyannyira, hogy már meg is jelent egy videó, amiben ismertebb és népszerű szereplők képmásait varázsolja elénk az 8-BIT Bastard névre hallgató vlogger. Sokan dicsérik a "testreszabás fellegvárát", a mindenre kiterjedő beállításokkal rendelkező karakterkészítőt, aminek egyik extrája, hogy a testalkatunkat is beállíthatjuk a vékony-kövér-izmos vonalon (a’la Skyrim). Elszállt néhány óránk, és a játékkal még mondhatni egy percet sem játszottunk, de aki esetleg útközben jön rá, hogy mégsem elégedett, az később testet, arcot, frizurát is cserélhet, ha azt szeretné. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a karakter képességeit a főtulajdonságai (S.P.E.C.I.A.L.) alapján tudjuk fejleszteni. Ez azt jelenti, hogy a szintlépéskor kapott pontot tulajdonságra is rakhatjuk, ha nem elég magas még. Ugyanis ahhoz, hogy például hatékonyabban kezeljük az automata fegyvereket, 5-ös Agility (Ügyesség) kell, a terminálok hackelése pedig minimum 4-es IQ-t igényel. Nagy valószínűséggel még a megszerezhető Bobblehead babákkal se húzunk ki mindent maximumra, ezért jó előre kell gondolkodni és tervezni, attól függően, hogy mire akarjuk helyezni a hangsúlyt. Teljesen más képességekre lesz szüksége egy power armorban, közelharci fegyverekkel vagy minigunnal mészároló harcosnak, mint egy lopakodó, mesterlövész harcmodort preferáló játékosnak. A terminálok, zárak kinyitása eléggé kötelezőnek tűnik, legalábbis ha jót akarunk magunknak, de minden másban elég nagy szabadságot ad a játék, hogy a saját szánk íze szerint rakjuk össze hősünket.
Ha túlestünk hősünk létrehozásán, belecsöppenünk egy boldog család életébe, röviddel a katasztrófa előtt. Innen felpörögnek az események, de nagyjából 10-15 perc alatt ott vagyunk a pusztaságban és nagyokat pislogunk. Karakterünknek egy ideig minden új lesz és folyamatosan kiröhögik, mert nem tud semmit sem a világról. Nem tehet róla szegény, jó mélyre el volt ásva. Nem igazán tetszett viszont, hogy a bevezető és felvezető rész bizony nagyon rövid lett, majdhogynem az volt az érzésem, hogy át lettem zavarva a kötelező háttértörténeten, hogy végre mehessek a nyílt világba kalandozni. Hangulatos a keret és minden benne van, de a sok rohanás és a rövidsége nem hiszem, hogy jót tett neki, főleg, hogy a Fallout 3-ban anno zseniálisan oldották meg ugyanezt. Sebaj, kiértünk a nagyvilágba. Az első küldetések tutorialként is működnek, és alacsony szintű mazsolaként „mindent” megkapunk az elkövetkezendő bő egy órában. A pacing-et nagyjából úgy lehet lefordítani, hogy a játék azon folyamata, ahol kis csúzlival lövöldöző senkiből szép lassan power armoros, plazmaágyúval gyilkoló félistenek leszünk. Itt akad egy kis bökkenő, amiről spoiler nélkül nehéz beszélni. Legyen elég annyi, hogy a Bethesda valamiért úgy döntött, hogy a játékosok türelmetlenek, mindent azonnal akarnak, és ezen gondolatmenetet követve kompromisszumként meg is kapunk majdnem mindent. Hangsúlyozom, hogy nem vágja tönkre a játékélményt és a korlátaink attól még ott maradnak, de mégis egy újabb furcsaság.
Jó hír, hogy a furcsa és őrült karakterekről híres világ mit sem változott. Továbbra is tele van a pusztaság meglepő és érdekes figurákkal, a boltostól kezdve az egyszerű árusig mindenki kapott egy kis extrát a személyiségéhez. Nincs általános 5 mondatot eldaráló csapos sem, még a takarítónő is érdekes valahogy, vagy legalábbis nem olyan, mint bárki más. Persze vannak töltelék NPC-k név nélkül, akik 1 mondatot szajkóznak, de velük nem is nagyon lesz dolgunk. A reakcióikkal viszont igen, hiszen a tetteinkről, különböző küldetések végkimenetelével kapcsolatban kapni fogunk megjegyzéseket tőlük, ahogyan a rádióban is mesélnek rólunk. Zseniális a részletessége és a mélysége a szereplőknek, nagyon sokat tesznek hozzá ahhoz, hogy egy élő, lélegző világban érezhessük magunkat vándorlásunk során. De itt is felmerül egy apró bökkenő: a kamerakezelés. A dialógusok apró szaggatásokat produkálnak, valamint a karakter néha „kifordul” belőle a párbeszédek választásainál, vagyis nem szemben (vagy a kezdeti) pózban beszélget tovább, hanem ránt rajta egyet valami láthatatlan erő. A beszélgetések során a folytonosság is megakad néha, mintha az, akivel beszélgetek épp „betöltené” a következő mondatát, vagy rossz helyen van megvágva a hang file. A kamerakezelés azért is bajos, mivel teljesen szétdarabolja az élményt és a beleélést is megtöri. Persze tovább tudunk haladni a kalandban, mert minden elhangzik gond nélkül, de kilök a játék élvezetéből és hosszabb távon frusztráló.
A mozgás nagyjából olyan, mint eddig volt, le se tagadhatja a játék a múltját, a Fallout 3-at és a Skyrimet, ugyanis hasonlóan vicces/idegesítő helyzetek most is felütik a fejüket. Mire gondolok? Alacsony, 10. szintűként békésen kószáltam a pusztaságban, mikor jelzett a térkép, hogy ott van közel egy helyszín, pár méterre. Gondoltam megnézem, hatalmas mély kráternek tűnt egy város mellett, ami érdekes. Pár rovar tanyázott ott, amik nem jelentettek különösebb nehézséget, és egy romos fal felé indultam, amikor kibukkant mögüle egy Deathclaw. Ez önmagában is nagyon rossz hír lenne, de ez legendary szörny is volt egyben, az ilyeneket csillaggal jelzi a játék. Azt lehet tudni róluk, hogy egyedi képességű tárgyat dobnak (ami remek dolog!) és baromi erősek (ennek kevésbé örülünk). Mivel épp egy kráterbe ereszkedtem le, elkezdtem magaslat és sziklák felé futni, két okból. Egyfelől ezekkel valamennyire ki lehet cselezni a közelharcosokat, másfelől ha a fedezékkel játszom, az is előnyhöz juttat. A vége az lett, hogy a Deathclaw már feljutni is alig tudott a meredek kaptatón, de utána véglegesen beragadt, úgyhogy a győztesek nyugalmával lövöldözhettem fél óráig fejbe, mire megdöglött. Ez egyfelől öröm, mert nem kellett újratölteni, másfelől időnként előfordul az ellenségekkel, és hiába jön jól, azért nem az igazi így felülkerekedni valamin. A Feral Ghouloknál már nem merül fel a probléma, ők úgy özönlenek mindenhonnan és esnek a nyakunkba, mintha a Walking Dead-en nőttek volna fel, ez a rész nagyon jól el lett találva, mint taktika, és mint játékelem. Hangulatos és a frászt hozza az emberre.
A minket körbevevő környezet mindezzel együtt egyszerűen gyönyörű, a romok, helyszínek, házak hihetetlenül részletesek és kidolgozottak, és ez nem csupán a pusztaságra igaz. A legutolsó elhagyatott viskó is tele van tárgyakkal, bútorokkal, leharcolt maradványokkal. Részletesen meg lettek tervezve és van valami koncepció mögöttük, nem csak oda lett hányva pár darab fal és eszköz, hogy jó lesz az úgy. A katonai bázisok, a bevásárlóközpontok, irodaépületek, metróaluljárók mind hasonlóképpen saját hangulattal és felszereltséggel bírnak. Arra is figyeltek, hogy az ott található és összegyűjthető alapanyagok is jellemzőek legyenek a helyszínre.
A fegyverek és páncélok közé végre még több olyan is bekerült, ami a megváltozott új világban lett úgymond feltalálva, ezek nagyon jó egyedi ízt adnak a hangulathoz (Baseball gránát!), de a régebbi, megszokott ruhák/páncélok terén is sok változás történt. Az egyik legfontosabb, hogy nincs többet javítás. Véget ért az a korszak, amikor a méregdrága fegyverünkkel meggondoltuk, hogy tárat cseréljünk-e, vagy sem. Nem is sérülhet a felszerelésünk, így felrobbanthatnak, felgyújthatnak, szitává lőhetnek minket, ha mi nem is maradunk egy darabban, a tárgyainkat ez nem érinti. És itt érkezünk meg a játék egyik legtöbb időt és erőforrást igénylő részéhez. A páncélok, fegyverek átalakítása, bütykölése zseniális, részletes és nagyon sokat tesz hozzá ahhoz, hogy még egyedibbnek érezhessük a karakterünket és a felszerelését. Emellett az sem apróság, hogy a játékstílusunkhoz is idomíthatjuk a tárgyainkat, tovább növelve a beleélés érzetét, hiszen nincs több javítás, helyette van fejlesztés! Összekalapálhatunk magunknak olyan páncélt, ami a lopakodásban juttat előnyhöz, és olyat is, amivel többet tudunk cipelni. Kiképezhetjük vértünket például energia támadások ellen, sőt a power armorunkat át is festhetjük. Ez utóbbihoz egyre fejlettebb és erősebb darabokat találhatunk, úgyhogy a végére egész gyűjteményünk lehet páncélokból, még kiállítást is rendezhetünk! Összesen 9 helyre pakolhatunk páncélt magunkra, így már csak a képzelőerőnk és a forrásaink végessége áll kreativitásunkkal szemben. Kellemes pluszt jelent az is, hogy külön választhatunk, milyen sisak/sapka, szemüveg vagy hasonló arcot/szájat takaró eszközt aggatunk magunkra. Miután kedvenc páncéldarabjainkat át is neveztük, létrehozva egyedi felszerelésünket, lássuk mi a helyzet a fegyverekkel!
Kezdetnek elég annyit mondani, hogy több fajta fegyver van a játékban, mint valaha. És ha ez nem lenne elég, akkor mindegyik teljesen átbütykölhető. Nagyobb tárat akarunk, vagy gyorsabb újratöltést? Félautomatából automatát? Hosszabb csövet, más lőszert használjon? Nagyobbat sebezzen, vagy kapjon egy távcsövet? Ez mind megoldható, sőt még ennél is több minden. Nehéz is lenne felsorolni, mert fegyverenként eltérő lehet a felhozatal. Az előnyök mellett pedig azért hátrányok is érnek minket, hiszen arra figyeltek a készítők, hogy egy könnyű kis pisztolyból, ha hosszú csövű nehézfegyvert varázsolunk extra nagy tárral, akkor azért ez befolyásolja a súlyát, a tűzgyorsaságot vagy a célzás könnyűségét. Vagyis egyensúlyozni kell, gondolkodni és ez benne a legszebb! A nehézfegyverek rajongói ugyanúgy megtalálják a számításaikat, ahogy a hangtompítós pisztollyal lopakodó, vagy plazma/gauss fegyverrel gyilkoló karaktert építők is. Kezdetben sok bajunk lesz a lőszerrel is, de a játék közepére ez megváltozik, és eleget találunk mindenből. Persze azért 2-3 féle fegyver jó, ha van nálunk, hogy rugalmasabban vehessük fel a harcot az ellenséggel. No meg lőszerhatékonyabb is a dolog, és a változatosság is gyönyörködtet, nem igaz? A legmenőbb és legerősebb fegyver és páncél modokhoz azonban képzettség sem árt (Armorer, Gun Nut), így erre is szánjunk pontot majd, bőségesen visszahozza az árát, főleg hogy a velünk utazó segítők páncélzatát és fegyverét is fejleszthetjük, sőt, akár meg is változtathatjuk. Persze, ha valaki magányos hőst akar játszani az is rendben van, arra is van perk! Ha pedig ez sem lenne elég, felcsaphatunk szakácsnak, és elmerülhetünk a kémia rejtelmeiben is miközben drog… izé, gyógyszereket kotyvasztunk össze. Persze csakis gyógyhatású, veszélytelen dolgokat, kísérleti, harci drogokról és azok különböző variánsairól szó sem lehet!
Egy másik lényeges változás, hogy a korábbi verziókkal ellentétben a radioaktív sugárzás okozta szennyezettség itt a HP csíkot nyomja egyre lejjebb, vagyis most már nem csak egy hátráltató statisztika vagy képességeket csökkentő apróság. Ha nincs eszközünk (RadAway FTW!) a minket ért káros sugárzás csökkentésére, akkor rövid időn belül fél HP-val vagy még kevesebbel kószálunk a világban. Zöldfülű kezdőként jó lecke volt, hogy ne akarjak tavak mélyén úszkálni és a ghoulok fészkéből kiszedhető mini atombombát szerezni, mert ez bizony egyet jelent az erős sugárzással, ami szépen lassan betelíti az életerő csíkot. Elég kellemetlen élmény volt negyed HP-val rohangálni, amíg nem szereztem gyógyszert a sugárfertőzöttségem kezelésére, ugyanis se regenerálódni, se gyógyulni nem tudunk az általa „elfoglalt” HP részben.
Most pedig jöjjenek a Fallout 4 gyengeségei. Egy ilyen óriási játékban nyilvánvalóan maradtak hibák, erre mindenki fel volt készülve. A térkép előhívása tradicionálisan az M billentyűhöz van kötve a játékok 95%-ában, de itt megtörtént, hogy a játék minden átmenet nélkül, a Pip-Boy fény bekapcsolását csak úgy átrakta erre, térképem így nem volt. Vicces, hogy az Esc billentyű megnyomása, majd a játékba való visszatérés oldotta meg ezt a problémát. Hasonlóképp, amikor az inventory nem jelent meg, mert ugyan előhozta, de „láthatatlan” lett, egy visszatöltés orvosolta ezt is. Ezek apróságok, valószínűleg hamar javíthatóak, de rendszeresen beléjük lehet futni. A töltési idővel sokaknak volt gondja, nekem nem, ez nyilván gépfüggő is. A nagyobb területek, épületek betöltése már a korábbi részekben is így ment (itt több szintes, Vault méretű és nagyobb részekről beszélünk). A gyorsmentés utáni visszatöltés pedig meglepően gyors, kár, hogy ezt legtöbbször bugok kiküszöbölésére használtam.
A rádió kezdetben nagyon vegyes érzéseket keltett bennem. Először is ott van a világ legrosszabb műsorvezetője, akit hallgatni kész emberkínzás, ráadásul a zenék többsége is a Fallout 3-ból lett átvéve. Minden különösebb spoiler nélkül annyit mondok csak, hogy ezen változtathatunk később, már ami a DJ-t illeti. A helyi szuperhős kalandjait sugárzó csatorna nagyon tetszett, a noir-detektív-1960-as évek stílusában megírt epizódok kellemes és üde színfoltot jelentettek az amúgy főleg zenéből álló csatornák között. Külön érdekesség, hogy vészjeleket is foghatunk, amiknek utánanézve küldetéseket találhatunk (meg egy rahedli ellenséget is, persze). És ott vannak a különféle magazinok, képregények, útmutatók is, amelyeket nagyon ajánlott szorgalmasan gyűjtögetni. Nemcsak egyedi képességeket, építhető elemeket tanulhatunk belőlük, de minél többet találunk, annál erősebb buffot kapunk például közelharcra, lopakodásra vagy épp az energiafegyverekhez. Nem mellesleg a borítók zseniálisan lettek megrajzolva, már ezért is megéri végigkutatni minden szobát és sarkot!
A harc is változott, többnyire az előnyére, bár furcsaságai is akadnak szép számmal. Gondolok itt elsősorban arra, hogy a kritikus találathoz fel kell töltenünk egy csíkot és gombnyomásra süthetjük ezt ki. Nyomj egy space-t és lőj kritikust! Csakis azért, mert felgyűlt elég „kritikus energia” vagy mi a szösz. Rendben van, hogy így kiszámíthatóbb és taktikailag is használhatóbb, mint a szerencsére bízni, de akkor is furcsa. Ha belépünk a már jól ismert lassított VATS módba, akkor nem áll meg az idő, csak nagyon lelassul. Ennek egyik nagy előnye, hogy élőbbnek, folyékonyabbnak tűnnek az összecsapások, hátránya pedig, hogy az ellenség fedezék mögé futhat, kitakarhatja valami, és a mozgásával még számos egyéb módon számolnunk kell. Beleértve azt is, hogy megfordul, és takarásba kerül a megcélzott végtag. Sima FPS nézetben pedig valós időben rendesen próbára teszi a játék a reflexeinket. A kisebb rovarok (pl. Bloatfly) és apróbb mutáns dögök (pl. Radroach) képesek ide-oda cikázni, kitérni és egy pillanat alatt a nyakunkon lenni. Emellett meglehetősen fejlett az AI-juk is, mivel kitérnek a támadásaink elől, a hátunkba kerülnek, bekerítenek, sőt a fejlettebb fajok a gránátokkal is bőkezűen bánnak és a fedezékeket is kihasználják. Külön érdekesség, hogy a Feral Ghoulok, akik a helyi zombik megfelelői, hiába veszítik el a karjaikat, igyekeznek ránk rohanni és megharapni. Összességében azt hiszem, hogy jobb lett a harcrendszer, még ha némely megoldás furának is tűnik. Emellett a játékos képességeire is nagyobb szükség van és a nehézség beállításával ez megfelelő mértékben kiegyensúlyozható a szánk íze szerint, nekem a normál nehézség nagyon is megfelelt a játékkal való ismerkedés során.
Az, hogy a Fallout 4 nagy, nem volt meglepetés. 25. szint környékén még mindig olyan érzésem van, hogy csak a felszínt kapargatom, és a küldetések, felfedezendő területek, épületek, titkok egyre csak gyűlnek. Kisebb-nagyobb csiszolás rá fog férni a játékra, az is igaz, de be tud szippantani és hosszú órák után is akad tennivaló benne bőven. Meg vagyok győződve, hogy a legtöbben ezt is várták a Fallout 4-től. Egy újabb nagy szeletet abból a világból, amit idestova 1997 óta épít és bővít minden egyes rész. Azt az érzést, ahogy magába szippant és körbevesz egy olyan kaland, ahol a részletekben rejlik az igazi szépség. Megkaptuk mindezt, és még többet is. Felfedezésre hív hősünk, az ’Egyetlen Túlélő’ története, és arra buzdít, hogy legyünk kíváncsiak mindenre. Sorsokat határoznak meg döntéseink, közösséget építhetünk és meghúzhatjuk a határt jó és rossz között. Egyensúlyozhatunk a két oldal között, de a borotvaélen veszélyes táncolni. Így vagy úgy, de felmerül a kérdés: mit fognak mesélni rólad azok, akiket utadba sodor az élet?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

131. Andrass8
2015.11.15. 18:59
Hmmm jó ezt olvasni mert kommentek alapján kb a kukaba dobnam a bolt polcáról a játékot, még jó hogy nem hiszek a kommenteknek 100% ban, ha van olyan jó mint a 3 vagy annál jobb akkor tökéletes a game. jó volt a cikk köszönöm szépen igy mégis lehet megveszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
130. gombabacsi
2015.11.15. 19:32
én majd "utórendelem" pár év múlva óccsóér, addigre lesz gépem is ami futtatja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
129. Rimagras
2015.11.15. 19:44
Fejfájást kaptam az első fél órában a stutteringtól, szerencsére Borderless Window módban tökéletesen simán fut (biztos valamelyik Nexus mod-ot építették bele).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
128. Rimagras gomba...
2015.11.15. 19:46
Nem kell neki nagy konfig.

http://www.techspot.com/review/1089-fallout-4-benchmarks/

Csak ne AMD FX CPU legyen alatta, mert azokat egy MT-es i3 is beelőzi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
127. kagei Andra...
2015.11.15. 19:48
Azért olvasol sok rosszat a játékról, mert az általában az emberek inkább a negatív véleménynek adnak hangot. Akiknek tetszik azok inkább játszanak a trashtalk helyett, mint ami pl itt megy a másik fallout cikknél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
126. mikej95 kagei
2015.11.15. 20:31
Metacritic-en 5.1 volt az user score 83 a tesztoldalak pontjainak átlaga amikor utoljára néztem. Witcher 3-nál ugyanez 9.1 és 93, de a GotY már biztos a Bethesda idén már sokat támogatta a gamer sajtót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
125. Rimagras
2015.11.15. 20:34
Ha nem játszottam volna a F3 + F3NV + Wasteland 2 DC-vel, akkor 9es lenne, de így szerintem 7 maximum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
124. kagei mikej...
2015.11.15. 21:15
Hogy jön ide a Witcher?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
123. BReal kagei
2015.11.15. 21:41
Talán úgy, hogy azt a community nem húzta le, ezt meg igen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
122. SeaQR Rimag...
2015.11.15. 21:45
FX6350, maximum közeli beállításokkal semmi gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
121. villanyi.g...
2015.11.15. 22:50
Jó pár idegesítő vacak van benne, erről igyekeztem írni is, de alapvetően nagyon élvezetes játéknak tartom, ezt a részt is át akartam adni, nálam így állt össze a F4(:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
120. Rimagras SeaQR
2015.11.16. 00:15
Nem gond, csak erős kompromisszum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
119. KaSzaS02
2015.11.16. 07:42
Nem tudom mit értesz kompromisszum alatt, stabilan megvan a 60 fps nálam is Fx 8320-al a többi meg nem igazán számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
118. Rimagras KaSza...
2015.11.16. 08:49
Azt értem kompromisszum alatt, hogy miket kell közepesre venni ahhoz, hogy meglegyen a 60 FPS, pl. az objektum kirajzolási távolságokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
117. KaSzaS02 Rimag...
2015.11.16. 09:15
Igazság szerint minden fullon van és semmi sincs levéve közepesre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
116. predike07
2015.11.16. 09:36
Jó játék viszont vannak benne érdekes bugok.Egy nagyobb javitás el kell még,de simán végigvihető akkor is ha így marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
115. Rimagras KaSza...
2015.11.16. 09:42
FX 8320 = 46min és 56max FPS. 60-at el sem éri.

http://www.techspot.com/review/1089-fallout-4-benchmarks/page5.html

Bocsi, de ennek jobban hiszek mint bemondásra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
114. SeaQR Rimag...
2015.11.16. 09:43
AA kikapcsolása bizonyára erős kompromisszum. Ráadásul azt se a proci miatt kell. Egyébként amit írtál abban igazad van, bőven elmaradnak az intelhez képest(árban is). Csak nem annyira mint ahogy azt beállítod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
113. Rimagras predi...
2015.11.16. 09:44
Engem az zavar, ami már a F3-ban is volt, hogy néha eltűnik FPS nézetben a fegyver és a pip-boy. TPS-re kell váltani párszor hogy visszajöjjön, harc közben elég zavaró.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
112. Rimagras SeaQR
2015.11.16. 09:45
Én nem állítottam be semmit, csupán hivatkoztam a tesztre, de nincs jelentősége, ha élvezhető a játék pár beállítással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
111. Xeper Rimag...
2015.11.16. 10:01
56 az átlag...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
110. KaSzaS02
2015.11.16. 10:11
Igazából tökmind1 h minek hiszel vagy minek nem nem célom meggyözni de mellesleg megjegyzem h az nem 8320 hanem 8320E és azért nem egészen ugyan az a kettő...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
109. predike07 Rimag...
2015.11.16. 10:25
Na nekem nem volt még eféle hiba a játékban.
Az egész játékban ez a pip-boy nem tetszik ahogy az előző részében se jött be.
Kár,hogy nem lehet kikapcsolni és egy normális felületen nézelődni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
108. Rimagras Xeper
2015.11.16. 10:36
Igazad van, AVG a skála.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
107. Rimagras predi...
2015.11.16. 10:40
Nekem ezen kívül csak egy hiba volt egy helyen (medencés rész, ahol el kell zárni a szelepeket a víz alatt), textura + object, de újratöltésnél megszűnt.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
106. BReal Rimag...
2015.11.16. 11:09
Úristen. 46 minimum fps. Mekkora tragédia!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
105. Rimagras BReal
2015.11.16. 11:14
Nem az a tragédia, hanem az, hogy egy 1Ghz-el lassabb, 2 magos i3 beelőzi a leggyorsabb 8 modulos FX-et a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
104. BReal Rimag...
2015.11.16. 11:26
Az már legyen az AMD gondja. Illetve azoké a programozoké, akik így lassan 10 évvel a 2 magos procik megjelenése után is még sok játékot nem úgy írnak meg, hogy kihasználják a több magot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
103. Terror BReal
2015.11.16. 11:28
És még mindig nem értitek, hogy ezek az eredmények pontosan úgy születnek, hogy a szoftver használ több magot, csak éppen az FX így is ennyit bír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
102. BReal Terro...
2015.11.16. 11:30
Engem nem izgat, tekintve, hogy i5-öm van, de hogy néha itt milyen hangvételben beszélnek az AMD-ről, az felháborító.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
101. Rimagras BReal
2015.11.16. 11:43
A Fallout 4 használ 4 thread-et, jól skálázódik. Ez miatt még rosszabb a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
100. Rimagras BReal
2015.11.16. 11:47
Milyen hangnemben? Hogy leírom egy hivatalos bench eredményeit a játékról?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
99. BReal Rimag...
2015.11.16. 11:53
1. A hangnemet nem rád értettem, hanem más felhasználókra.
2. A másik eset, amikor egy AMD hírhez mindig beír valaki valami okosat, hogy így szar, úgy szar - na, ez már te is vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
98. predike07 BReal
2015.11.16. 11:57
De miért felháboritó??Értelemszerüen aki AMD-t vett az azt fogja pártolni aki a másikat vette az meg azt.
Csak egy termék semmi több.
Tudja mindenki jelen helyzetben az AMD hol helyezkedik el az INTEL alatt a ranglétrán.
Aztán majd mit hoz a jövő az majd kiderül....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
97. Szefmester
2015.11.16. 12:11
q6600@3ghz, 4gb ddr2 800mhz ram, amd 6870 1gb vga, és nem egy speedy gonzales hddről futatva közepesen többé kevésbé játszható.. sajnos a ram mennyisége nagyon érezteti a hatását. Lehet hogy lejjebb is vehetném a beállításokat de inkább nem teszem. Belefér ez is.

Ellenben ez az új vats az agyamra megy. Semmivel sem lett jobb mint az elődje. De legalább a perk rendszer érdekesnek hat egy óra játék és egy szintlépés után.
Mélyebben még nem másztam bele a finomhangolásba, vagy a játék hangulatába de eddig nem olyan vészes mint ahogy sokan emlegetik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. Buky87 Rimag...
2015.11.16. 14:31
Szia. Már nem hiszek ezeknek a teszteknek. Egy Fx 6300-al (igaz, hogy 4,8 ghz-en) és egy R9 270x Hawk-al gyönyörüen megy 50 Fps-el. Full Hd és minden maxon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
95. Terror Buky8...
2015.11.16. 14:50
Ezzel nem mondtál ellent senkinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. Buky87 Terro...
2015.11.16. 15:33
Gyors végig futottam a fórumot megint. Igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. Yrkon
2015.11.16. 15:34
Szerintem nagyon jól optimalizált lett a játék. Nekem Phenom II 955 (3700 MHz-en megy) 8 giga rammal, Samsung EVO 800-as SSD-n egy 1 gigás HD 5870-es kártyán simán megy, csak néha-néha döccen meg új helyen. A beállítások mindegyike Ultrán van Full HD felbontásban, egyedül az árnyékokat vettem Low,-ra, a God ray meg mediumon van.
Egyetlen problémám, hogy bizonyos felületek időnkét baromi rondára váltanak, aztán hirtelen megjavulnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. Moonwish
2015.11.16. 16:24
Nálam nem volt párbeszéd es megakadós késéses bug, lehet azért mert SSD-n van a gém.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. Ashface
2015.11.16. 16:40
A párbeszéd lökdösődés egyszer fordult elő nálam, egy npcivel beszéltem épp és egy másik nekem jött mert szűkös helyen voltunk - sok volt a berendezési tárgy, akkor tolt ki egy picit a párbeszéd ablakból. Előfordultak az eltűnős bugok, talán egyszer csak a pip-boy, illetve néhányszor a települések építős menüje. Úgy emlékszem jellemzően akkortájt, azt követően mikor kitabolgattam ezért-azért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. Meteoreso
2015.11.16. 16:49
Imádom ezt a játékot
A MODolós kraftolós rész először nehéz volt
Nem értettem a Junkokat hogy kell alkatrészeire bontani.
De valami elképesztően beszippant a játék...
Ja és sokáig kerestem mikor kapok már képesség pontot is végre
Kicsit furcsa volt megszokni hogy csak egyféle pont van mindenre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. YellowFlas...
2015.11.16. 16:51
A borderless window-ban való futtatás nekem is megoldotta a rángatást.
Az egyedüli negatívuok az apró bugok, amik egy reloaddal megoldódnak, és a hosszú töltési idő hdd-n (nincs ssd-m).

Féltem, hogy nem lesz annyira jó, mint a NV, de hála az égnek, hogy nem lett igazam. Nálam az év játéka, karöltve a W3-mal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Rimagras Yello...
2015.11.16. 17:10
Nekem is csak egy 120-as SSD van, 30/90 osztással linux - win, de ezt rátettem, elég brutál az idő különbség.

https://www.youtube.com/watch?v=VqoKUFGjFR0

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. Asagrim
2015.11.16. 17:48
Nálam ez 34%.



Kezelőfelület, Irányítás, pontosabban a jól irányíthatóság teljes hiánya.

A kezelőfelület annyira suta, hogy egyszerűbb kattintgatni, mint a megfelelő gombokat nyomogatni. A hotkey rendszer mindeközben annyira átgondolatlan, hogy többször nyírtak ki amiatt, mert harc közben fegyver újratöltése helyett mást csinált az R gomb.Ha egyvalamit látnék szívesen a konzolos címekből viszont ebben a játékban, ami a kontrolleres irányítást hivatott megkönnyíteni, az a "mark as trash" és "sell all trash" inventory lehetőségek.



A perk rendszernek semmi értelme, logikátlan.

S:
Szóval vegyek fel három Strength pontot, meg költsek el egy negyediket ha bőrruhát akarok varrni. Oké.
P:
Valaki majd árulja el mire jók ezek a skillek a zsebelésen meg zárfeltörésen kívül. Köszi!
E:
Vizbü veszi ki a zokszigént, értem.
C:
Vagy én vagyok a legbalszerencsésebb ember a földön, vagy 6 karizma pont nem elég a párbeszédekben semmire. A több mint egy tucat kísérletből akárhányszor a "könnyű" színkódolt persuasion válaszlehetőségre kattintottam, egy "Persuasion attempt failed." felirat fogadott.
I:
Tele van logikailag Perception, Strength, és Agility készségekhez tartozó perkekkel.
A:
8 agilityvel nagyobb a találati arányom Survival módban V.A.T.S. nélkül, mint azzal, de egyetlen perk sincs, ami a találati arányt növelné, szóval teljességgel kihagyható a használata. Avagy mégsem, állandóan nyomkodom a Q gombot mint az őrült, mikor ismeretlen terepen vagyok, mert úgy előbb veszem észre az ellenfeleket, ha az beaktiválódik. Ha ők vesznek észre először már általában olyan közel vannak, hogy válthatok is távcsövesről csípőből pontosan lövő fegyverre (a Perception perkek hasznosságának pedig ezzel lőttek is, ezért tettem ott azt a megjegyzést, amit.)
L:
Hasznosabb V.A.T.S. perkek, mint az agilitynél. Makes sense ... not!



"Szerepjátéknak" csak fenntartásokkal neveznék egy olyan játékszoftvert 2015-ben, ahol:

- Semmilyen döntéshozási hatalmad nincs.
A döntés egy olyan elhatározás, amit azzal összhangban egy cselekmény követ. Ebben a játékban maximum véleményed lehet, egyébiránt annyi döntés van, mint kolostorban szülőszoba! Az egyetlen döntés az, hogy játszol-e a játékkal, vagy nem. Totálisan felesleges bármilyen párbeszéd közben nem egyet érteni a beszédpartnerrel, mert karma rendszer hiányában semmi foganatja nincs az egésznek (főleg ha nincs követőd, aki vagy egyetért vagy nem), ráadásul ha küldetést akarnál vállalni, és annak az elvégzési módjában nem értesz egyet, kár a gőzért, mert minden küldetésnek két megközelítési módja van összesen: megcsinálod úgy ahogy mondják, vagy nem csinálod meg a küldetést. (Eddig összesen két kivételt láttam ez alól, az egyiknél eldönthetted, hogy az NPC-k milyen taktika szerint öldöklik le nyílt terepen az ellenfeleket, másiknál meg eldönthetted, hogy veled jöjjön-e a küldit feladó NPC, vagy maradjon a helyén!)

- A történet kimenetelére semmilyen befolyással nem bírsz, azon felül, hogy melyik három frakció előre eltervezett szándékát hajtod végre, miután csatlakoztál hozzájuk. Nem hős vagy, hanem egy bérenc, aki más akaratát hajtja végre. Ha alárendelt szerepet akarok, akkor játszok egy Viscera Cleanup Detail kaliberű játékkal.

A metagaming faktor elképesztő méreteket ölt, mikor:
- úgy hívja fel magára a játékoskarakter a figyelmet, hogy a nevén szólít egy vadidegen NPC-t társalgás megkezdéséhez.
- rá lehet kérdezni minden szarra, ezzel is alátámasztva "főhősünk" jártasságának teljes hiányát a posztapokaliptikus világban, de mikor drogot kell vinni a nyanyának, főhősünk azonnal tudja mi kell neki.



Tele van scriptelési hibákkal vagy hiányosságokkal a játék.

A Skyrim shelter rendszere (is) teljesen hiányzik, tehát "bent" is esik az eső. Sokszor pontosan ott van a pofázás triggere a követőmnek, ahol valami esemény folyik, és akkor azt nem hallom. Máskor szabadtéri szituációra tesz megjegyzést egy barlangban, vagy ad nauseam ismétli ugyanazt a szöveget, mint mikor "szemetet" lootolok. Jó tanács: vigyétek a kutyát, az nem pofáz, de legalább kiszagolja a lőszert.


Az új játéklehetőségek kiforratlanok.

Építkezés

Ennyit játékban még nem szambáztam, hogy egy falat le tudjak rakni egy másik melllé. A collision mesh is teljesen el van szúrva az elhelyezhető tárgyaknál, fél méter helyet kell hagyni több tárgy és a fal között. Az elhelyezhető tárgyak száma édeskevés, de ha az összes eddig felsorolt hibákon felülkerekedünk, feltevődik a kérdés hogy: mindez minek? Miért jó az nekem, ha Simset játszok falloutban? A telepesek nem csinálnak semmit, így az igényeiket kielégíteni felesleges, a Minutemen utánpótlás, illetve a tüzérség segítsége anélkül is megérkezik, hogy egy árva Gonya (Tato) cserjét leraknék a telepesek etetésére.

Itt persze mondhatná, aki már kicsit beleásta magát a játékba, hogy "ácsi, ott vannak a standok, amik folyamatos bevételt generálnak". Ezt hittem én is, el is csesztem feleslegesen két pontot a Local Leader perkre, de 15 telepes után is hiába vártam a kupakokra, csak nem jött egy szál se. "Biztos nem rendeltél hozzá telepeseket." De igen, ez meg a másik következetlenség, amitől hülyét kapok egy szerepjátékban, hogy hozzárendelsz egy menekültet egy standhoz, aztán árukészletet szül (vagy izzad, nem tudom hogy megy ez).


Crafting

Van, de ilyen formában minek? Szép és jó, hogy rengeteg testreszabási lehetőség van mind fegyvereknél, mind védőfelszerelésnél, DE:

- a Sims településeken kívül egyetlen játékos otthon közelében vannak ilyen állomások, Diamond Cityben.
- a Sims településeken kívül csak a nálad levő alapanyagokból gazdálkodhatsz, így vagy magaddal hordasz minden ócskaságot (ami a loot mellett 200-300 teherbírással esélytelen), vagy szépen elhaladsz az összes ilyen munkapad mellett a posztapokaliptikus vadonban, mintha ott se lenne. Kedves Bethesda, következő kiegészítőbe Brahmint kérnék követőnek úgy 800-as teherbírással. Köszi!
- míg árusnál látom, hogy az adott cucc jobb vagy rosszabb tulajdonságokkal rendelkezik-e a hordottaknál, a crafting állomásoknál már nem, hogy aztán eldönthessem, hogy szétszedjem az adott cuccot alkatrészekért, vagy megtartsam.
- annál nagyobb öngól nincs, mikor ennyi munkát belefeccolnak egy lehetőségbe, majd azt teljesen kihagyhatóvá teszik a küldetések jutalmaival (7-es szinten kaptam egy fegyvert, amivel 34-es szinten vittem végig a játék főküldetéseit).



Vegyes rövid gondolatok.

Mikor kapunk olyan motort, ahol nem úgy csúsznak a hullák, mintha jégen feküdnének?

Bámulatos, hogy néhány szempontból a 4 éves Skyrim fejlettebb, ilyenek a követő AI, a shelter rendszer (aminek a hiányában Fallout 4-ben tető alatt is esik az eső, ahogy azt korábban említettem), a crime - bounty rendszer (Elloptál egy 3 kupakos tányért, mert ugyanazzal a gombbal társalogsz, mint szedelőzködsz? Meghalsz!), a barátságos vándor NPC-k (Trashcan Carla nem elég), meg egyéb ilyen "apróságok".

Azt mondták nem lesz "vendor trash", de a ruhákkal mégsem tudok semmit kezdeni, minden 200 méteren összejön 8 harness, 5 Welding Goggles meg egy rakat másik cucc, amit csak eladni lehet, alapanyagért szétszedni nem.

200+ évig szolgáltat energiát egyetlen Fusion Core egy épület teljes elektromos hálózatának, de berakod egy robotgúnyába és 20 percen belül üres? Biztos kiirtotta a nukleáris háború az összes felhasználatlant, a használt meg csak eddig bírja. Ne nagyon akarj felfedezőútra indulni vele, Fast Travel a barátod. Inkább adtak volna vezethető motort ...

Ha már áram, miért kell bevezetnem egy olyan házba, ahol működnek a lámpák és a garázsajtó is? Mindezt persze viktoriánus kori módon, szabadon lengő kábelekkel.



U.I.:

A játékot felpontozom 34%-ról 64-re, ha megtalálom a főmenü otthonnak berendezett Red Rocket töltőállomásának pontos mását a játékban! Addig kénytelen leszek beérni a Sanctuary mellettivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. Rimagras Asagr...
2015.11.16. 18:05
Sajnos nagyrészt igazad van, elég sok dolgot kell ignorálni / tolerálni ahhoz, hogy minimum F3 szinten élvezhető legyen a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. Ashface Asagr...
2015.11.16. 19:20
Szerintem írd meg ezt Steamen véleménynek, tökjó dolgok vannak benne.

Két dolog, ami így hirtelen eszembe jut. A bevételt annak a településnek az építős/mindenes inventoryjába teszi ahol felhúztad a tradert. Lapozz asszem a misc fülére, ott lesznek a kupakok.

A cuccok szétszedése: Ha szét akarsz szedni valamit és az adott kraftállomásnál nem tudod szétszedni, de szétszedhető (tehát nem csillagos elitgúnya) Akkor dobd ki, és bontsd szét az építkezős menüből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. gtas
2015.11.16. 20:11
Nekem is tökéletesen, 60 fps-el szalad a game ultrán 1080p-ben vsynch-el. Amúgy ilyenkor kérdem én attit meg a többi vészjóslót, hogy miért nem akad be ez és a többi game a 970-esemen sose? Úgy tűnik mégsem olyan szar mint ahogy azt az amd-sek állítják
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Rimagras gtas
2015.11.16. 20:29
Szerintem egy darabig nem jön ki olyan jó ár/érték arányú kártya, mint a 970... Nekem gigabyte mini-itx van, és +100Mhz-t gond nélkül bír az egyventis hűtéssel és az egy darab 6 pines tápcsatival. (Tesztek szerint többet is bírna, kis híján eléri az alap 980-at, de nem akarom széthajtani).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. maxpapa gtas
2015.11.16. 20:29
Egy DX9 -es motorú játékból ilyen messze menő következtetéseket nem lehet levonni.
Nem rossz a 970, csak nekem nem kellene.

Én nem játszom a játékkal és nem is fogok. Nem stílusom. Nem is értem mire ez a nagy hype.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. nemlehet
2015.11.16. 20:47
Nekem egy FX 8150 (4.5 Ghz) és GTX 580-al megy High-on. Mondjuk a godrayt az kikapcsolatam mert eszméletlen eszi a gépet és alig van látható különbség. Szóvál azért nem akkora szó, hogy egy 970-en jól fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Phantomstr... nemle...
2015.11.16. 21:01
Nem is azt mondta, hogy nagy szó, hogy jól fut. 100 ezer forintos kártyán természetes, hogy jól fut. Azt jegyezte meg, hogy állítólag atti szerint rosszul kellene futnia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. Rimagras maxpa...
2015.11.16. 21:33
Nekem pont bejön. F3 / F3NV-ket 2x végigjátszottam a DLC-kkel együtt.

Ez kissé műanyagos hatású azokhoz képest, a régi grafikán jobban átjött, hogy minden mocskos és romokban hever. Szóval még szokni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. nmark91 Asagr...
2015.11.16. 21:40
ííí mosaztánmögmuttad.
Leponztad 34 %-ra.

taníts még mester
oksaaaaah????????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. hympyke
2015.11.16. 22:08
Én adnék egy stabil 60%-ot... Igaz 18 óránál meguntam és visszamentem Darkest Dungeonozni. Abban jobban átjött a sötét hangulat. Szerintem minden idők legrosszabb Falloutja, rengeteg időt töltöttem el mindegyikkel.
Elég nagy gépem van, i5 meg r9 390 de borzasztóan néz ki a játék ultrán is. Mondjuk ez nem újdonság falloutokban de a korábbiak a maguk idejében nem voltak ennyire gázosak. Nálam a beszélgetések felirata számtalanszor megakad, mondjuk ez nem zavart mert a beszélgetések kellően rosszak hogy megértsem őket felirat nélkül is. Legidegesítőbb a töltögetés, néha eltart 30secig is.
A W3 mindenben leszopatja, az kapott itt 93%-ot ez meg 91% lenne...? Ezek szerint a grafika, a zene, a hangulat, a játékélmény, a döntések komplexitása, a technológiai alsóbbrendűsége, az össz játékidő, az RPG elemek hiánya, a katasztrofális perkek, és a bugok összesen 2% eltérést jelentenek a 2 játék pontozása között.
Ezt a cikkíró se gondolhatta komolyan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.16. 22:26
Nem azért mondtam mert nagy szám, tudom nem az. De attiék szerint olyan hibás a kártya hogy akármelyik mai játékot futtatva előjön rajta az a titokzatos lelassulás amitől mindenkinek óvakodni kell a kártyától. Erre írtam, hogy nekem bizony egyszer sem jött elő az a probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Rimagras gtas
2015.11.16. 23:16
Az a lassulás nem jelentkezett valós körülmények között soha, a benchmark-ban is csak azért, mert hibás volt az első verziója.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.16. 23:25
Így van, ezt mindenki tudja de a pirosak mindig ezzel próbálkoznak eredménytelenül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Rimagras
2015.11.16. 23:46
http://segmentnext.com/2015/11/16/game-crashing-fallout-4-bug-found-relates-to-monsignor-plaza/

"We reported on a game breaking Fallout 4 bug that would ruin everything as soon as you neared the end of the game. However, that is not the only game breaking bug in there."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Asagrim hympy...
2015.11.17. 00:10
Ezek szerint a grafika, a zene, a hangulat, a játékélmény, a döntések komplexitása, a technológiai alsóbbrendűsége, az össz játékidő, az RPG elemek hiánya, a katasztrofális perkek, és a bugok összesen 2% eltérést jelentenek a 2 játék pontozása között.
Ezt a cikkíró se gondolhatta komolyan...


Ott a pont!

A bugokra már ki sem tértem, mert mire végzek a szándékolatlan jelenségek felsorolásával még a 34% is nagylelkűnek fog tűnni.

Egyelőre úgy tűnik, hogy inventoryból sem tudod berendezni a technikailag nem "player owned" cellákat, mert eltűnsz pár napra, és eltűnnek a tárgyak az éterben, avagy kapja a cella a szokásos resetet, amibe a hullák mellett beletartoznak a tárgyaid, a vakondtúrások persze nem, azok maradnak örökre. 3 nap után mentem vissza a Red Rocket töltőállomáshoz, és üresen találtam az egyik (legkorábban "kidíszített" asztalomat.

Biztos vagyok benne, hogy egyetlen játékosnak sem fog hiányozni az otthonok berendezésének a lehetősége, a kérdésem már csak az, hogy mi a szarér lehet akkor polcokat elhelyezni, ha előbb-utóbb ürülnek?! Sebaj, a farmville mindenért kárpótol mindenkit! [/sarcasm]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Asagrim Ashfa...
2015.11.17. 00:29
Mindkettő dolog bevált, köszi!

Mondjuk számomra a logikus az lenne, ha odasétálnék a vendorhoz, és párbeszéd lehetőségként kérném tőle el a jussomat. A crafting állomások saját inventoryját nem szoktam bogarászni, az arra van, hogy dolgokat tudjak csinálni "szemétből". Nem is tudtam, hogy ott is vannak tabok!

Az is eléggé fura Bethesda logika, hogy ha nem tudom az Armor Workbenchnél szétkapni a ruhát, amit hordok, akkor dobjam le a földre, és lépjek be építkezés módba. Mindegy, ebbe a gondolatmenetbe legalább szorult egy csöpp értelem, mert úgyis abban használnám fel az így kapott alapanyagot.

Véleménynek nem tudom megírni oda sajnos, próbáltam, karakterlimit túl kicsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. wittmannge...
2015.11.17. 09:48
Hát én rohadtul nem értek egyet ezzel a pontszámmal.

A játékban minden megvan ami egy multiplatform pc release-t tönkretehet:
-hardbound keys, ráadásul pocsék az egész kiosztás
-nincs fov slider
-az ui egyértelműen konzolra lett kitaláva
-a játék sebességét befolyásolja az FPS -ed, szóval erős gépeken 60-ra érdemes limitálni

Továbbá minden benne van ami egy rossz rpg-t eredményez:
-unalmas perkek
-sztori maximum középszerű
-párbeszédek gagyik és sekélyesek (yes no szarkazmus info)
-nincs karma system - egy fallout game-ben ez elég nagy tiszteletlenség a sorozat rajongóival szemben én úgy érzem.

Néhány szubjektív dolog:
-a férfi karakter hangja rohadt gagyi, a nőé néha jó, néha tré
-shared keys - pl r a reload és a transfer is, nem egyszer volt hogy tűharcba felhozta az inventorym mert ujra akartam tölteni, vagy véletlenül eldobtam egy gránátot(alt - bash/throw) mikor csak oda akartam ütni egyet.
-a map kicsi, de egyben zsúfolt is, így előjöhetnek (és elő is jönnek) olyan helyzetek hogy pl harcolsz egy csapat mutnásal , lépsz kettőt hátra már is magadra húztál egy csapat gohult is (ilyenkor jöhet az f9)
-grafika olyan amilyen, végtére is konzol játék, a zene viszont jó(nem a rádió), a shooter élmény is elmegy de nincs toggle aim down sight(!!!).

Összeségében szerintem a metacriticen a user score (5.2 jelenleg) jobban tükrözni a valóságot , mint ezek a 80%-90% -os review score-ok.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Rimagras wittm...
2015.11.17. 09:59
Én úgy tudom eleve 60FPS a limit, a bechmarkok-hoz is a .ini-ben kell unlockolni.

A grafika nem a "konzol játék" miatt ilyen, mivel ez nem konzol játék. Az UI sem ez miatt ilyen, lévén az előző részek is kijöttek konzolokra teljesen olyan UI-vel amint PC-n.

(Hogy milyen egy valóban konzolos játék, nézd meg a Driveclub vagy Uncharted 4 videóit... Szeretnék én olyan konzolos játékokat látni PC-n is.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. otherl
2015.11.17. 10:32
Idáig tartott a fene nagy új iponos értékelési rendszer. (Nem mintha bárki számított volna arra, hogy sokáig húzza.) Az az érzésem, hogy a kedves cikkíró megfeledkezett róla. Csak azért mert valami drága, és mások lehozzák a szponzorált tesztjeiket róla, lehet, hogy itt nem kéne. Áh mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. nubizmark
2015.11.17. 11:03
Elolvastam jó pár hozzászólást. Bár csak ne tettem volna.

Akik a grafikán rinyálnak azok valószínű a Z hisztigeneráció szülöttjei. Ti vagytok azok akik üresfejű lányok után pörögtök, mindenből a szart veszitek ha az adott korszak divatja szerint esztétikus, és a dolgok mögött nem az értéket nézitek. Továbbá legkisebb fogalmatok sincs arról, hogy ha alkotsz akkor dolgokban kompromisszumukat kell kötni és kötöttségek vannak. Ez abból fakad, hogy igazából soha nem hoztatok létre semmit.

A Witcher 3-al összevetni a játékot agyhalott dolog. Én például soha nem játszanék mangahányadékszerű, szőkehomoszexuális karakterekkel elrondított fantázivalilágokban de ezt nem hangoztatom egy w3 topikban sem, mert tisztelem, hogy valaki azt szereti és szívből kívánom, hogy lelje örömét benne. Az, hogy az én világomhoz nem áll közel még nem azt jelenti, hogy értéktelen.

Régen sokat játszottam, sokféle játékkal. Ma már nincs időm, a F4-re is csak azért pörögtem rá mert az első két rész gyerekkorom meghatározója volt, abból tanultam meg az angol nyelvet.

Régóta nem olvasok játékokról szóló kritikákat és kommenteket sem.

Az viszont elkeserítő, hogy 10-15 év alatt az emberek elfelejtettek úgy kritikát mondani valamiről, hogy mások érzéseit tiszteletben tartva, lényegre törően és igazságosan fogalmazzanak meg valamit.

Régen volt valami szabálya a kritizálásnak, hogy az adott dologról jóindulatúan elmondunk mindent és a végén pellengére állítjuk a negatív dolgokat, tényszerűen.

Ma csak egy rakás gyökeret látok a fórumokon akikben valami csalódottság és düh van amit másokon élnek ki. Persze nagyon jól tudom, hogy a többség nem ilyen és nem szabad túláltalánosítani, ők azok akik nem szólnak hozzá mert undorodnak attól, hogy interakcióba lépjenek veletek.

Most 10 évig megint nem szólok hozzá semmihez.

(Az egyes helyeken tapasztalt fps drop megoldható azzal ha a shadow distance-t mediumra vesszük. Így maradhat minden ultrán. Tehát ha valakinek magas beállításokkal mindenhol szép volt a játék és a teljesítménye is jó volt, de egyes meghatározott helyeken radikális teljesítmény csökkenést tapasztalt az vegye vissza ezt az egyetlen értéket. Állítólag ez egy hiba és javítani fogják.)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Lazahunter nubiz...
2015.11.17. 11:32
"nincs időm, a F4-re is csak azért pörögtem rá mert az első két rész gyerekkorom meghatározója volt"

Ami egyben azt is jelenti, hogy a 3. rész és a NV is kimaradt?

Mert aki egyébként keveset játszik, és néha jó neki 1-1 alkotás, annak a véleménye úgy igazából teljesen érdektelen azokéval szemben, akiknek konkrét elvárásai vannak a konkurencia és az előzmények tükrében.

Eljátszogatni jó ... azoknak is, akik két évente egyszer leülnek valami elé ... de ugye nem feltétlen Ti vagytok a célcsoport .........................
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Lazahunter
2015.11.17. 11:38
Én annyit tudok hozzátenni a F4 témához, hogy sajnos egy olyan gépen, amin minden tökéletesen fut, ez a játék néha érezhetően nem hozza az elvárható képfrissítést ........ mindemellett az első 10 órában szuper hangulatos volt, függetlenül, hogy az előzőekhez képest a szerepjáték elemei laposodtak el ..... de 10 óra után már unom .... és ez sokmindent elárul a játékról ... vaszeg ez kell, hogy megszólítsák a CoD rajongókat

Mondjuk az MGS5-nek 80 óra alatt értem a végére, és még most sem unom

Remélem a következő TES nem hasonló szinten változik át, mert már a Skyrim is csorbult az előzőekhez képest ........... bár attól félek, pont a emiatt lett sikeres a Skyrim is ... nyitott a 'nagyközönség' felé, ami tudjuk ált mit jelent ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Asagrim nubiz...
2015.11.17. 13:14
"Az viszont elkeserítő, hogy 10-15 év alatt az emberek elfelejtettek úgy kritikát mondani valamiről, hogy mások érzéseit tiszteletben tartva [...]"

... tartalmú hozzászólásban ilyen megjegyzések, hogy:

A Witcher 3-al összevetni a játékot agyhalott dolog.

[...]soha nem játszanék mangahányadékszerű, szőkehomoszexuális karakterekkel elrondított fantázivalilágokban[...]

Ma csak egy rakás gyökeret látok a fórumokon [...]

Nem vagy kicsit képmutató?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. nubizmark Asagr...
2015.11.17. 13:52
Ezzel akartam érzékeltetni, hogy én ezt gondolom mégse megyek oda abba a közösségbe közölni velük.

Azt miért nem idézted vissza amikor ezt írtam:

"de ezt nem hangoztatom egy w3 topikban sem, mert tisztelem, hogy valaki azt szereti és szívből kívánom, hogy lelje örömét benne. Az, hogy az én világomhoz nem áll közel még nem azt jelenti, hogy értéktelen."

Nem vagy picit illogikus?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. nubizmark Lazah...
2015.11.17. 13:57
"Ami egyben azt is jelenti, hogy a 3. rész és a NV is kimaradt?"

Ezeket nem mertem érvként felhozni nosztalgikusság tekintetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. hympyke
2015.11.17. 14:04
Olyannak valóban felesleges véleményt "alkotnia" akit elvakítanak a régi dolgok és nem követi a játékokat. A fallout 2 után biztos látványos fejlődés az F4 grafikailag(minden másban visszalépés). Szerettük a falloutot de ez egy hulladék, ennyi. Nem véletlen a RENGETEG negatív kritika, és rossz user score.
Bánom hogy megvettem, hol ér ez hatvan eurot... sehol. No ez meg a másik, az ára eddig eszembe se jutott... édes istenem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Phantomstr... nubiz...
2015.11.17. 14:07
Én pedig szeretem a Falloutot és zavar, ha a minőség alulmúlja az elvárásaimat és a korábbi részekét.

A Witcher 3-mal teljesen jogos dolog hasonlítani, mert mindkettő RPG és mindkettő idei megjelenés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Asagrim nubiz...
2015.11.17. 14:09
Szerintem a "nem akarlak megsérteni de a k*va anyád" típusú megnyilvánulás sokkal "illogikusabb", mint bármi ebben a topikban.

Lehet, hogy neked ez a játék így jó, de aki szerint ebben a játékban minden szuper, az szerintem erősen igénytelen és/vagy nem játszott korábbi Bethesda címmel. Nem szoktam "akinek nem ugyanaz az ízlése mint nekem az hülye" típusú véleményeket gyártani, de valami nagyon nincs rendben, ha az egyik oldal tesztje 98%, máshol meg mindössze 52%-ot üt meg az értékelések átlaga ugyanannál a tartalomnál.

2 nap alatt hosszabb Creation Kitben kivitelezendő teendő listát gyártottam le ehhez a nyamvadék játékhoz, mint amennyit a legutóbbi jóváhagyott multinacionális ERFA projekt tervezet tartalmazott, ami a kezem alatt volt. Egyetlen egy okból nem töröltem még le a francba, azért mert ez a legújabb poszt-apokaliptikus Bethesda sandbox, és nem Fallout 4-et játszok, hanem a játékvilágot fedezem fel tartalmilag, hogy milyen assetekkel tudok gazdálkodni, amint kijön hozzá a CK.

Gy.K.: Vettem egy doboz legót, kihajítom a dobozt a leírással együtt, aztán nézegetem a darabokat, hogy mit lehetne belőle összerakni, ami jó is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. nubizmark Phant...
2015.11.17. 14:26
Semmivel nincs több hiba benne mint az előző résznél. Amikor az F3 kijött ugyanezt a hisztit vágtátok le. Minden épeszű ember számított rá, hogy ezek lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. nubizmark Asagr...
2015.11.17. 14:29
Dehogy. Te imádod a kisszobából zaklatni az embereket és mindenféle álművelt bullshitbe burkolod a provokációd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Asagrim nubiz...
2015.11.17. 14:42
Eddig egyetlen hozzászólásodban nem bírtad megállni, hogy ne sértegess valakit. Nem lesz túl fényes jövőd a fórumon, ha nem tartod be a fórum szabályzatát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. nubizmark Asagr...
2015.11.17. 14:47
Minden megnyilvánulásod mások sértegetését valósítja meg burkoltan. Az, hogy te kikeverted a gyalázkodás konszolidált verzióját ami egyezik a szabályzattal még nem jelenti azt, hogy elkülönítheted magad tőlem, vagy a többi társadtól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Asagrim nubiz...
2015.11.17. 14:55
Ha nem tetszik a görbe tükör, akkor esetleg jó lenne leállni azzal, amit csinálsz, avagy amilyen a mosdó, olyan a törölköző.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. YellowFlas...
2015.11.17. 15:18
Na az év játéka cím nálam most már a W3-at illeti egyedül.

Amíg ki nem jön egy baromi nagy patch hozzá, vagy egy nagy rakat mod, ami rendbe rakja a játékot, addig hibernálom a drágát. Ez így nagyon kevés lett. Irány vissza NV-ba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Asagrim Yello...
2015.11.17. 15:29
Nexuson már percenként jönnek a nagy világmegváltó "modok", de eddig egyetlen olyat nem láttam, ami nem konzolparancsokkal és/vagy ini szerkesztéssel csinálná azt, amit.

Van amelyik leírja, hogy mi a mod célja, aztán kicsillagozza, hogy egyes elemek a GECK megjelenésével lesznek implementálva, amivel jelenleg tud szolgálni meg egy nagy semmi.

Tekintve, hogy Creation Kit hiányában senki nem tudja mi egy-egy konzolparancs hosszútávú hatása, nem árt óvatosnak lenni a modokkal az első pár hónapban!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Rimagras Lazah...
2015.11.17. 15:45
Igen, eléggé eltolódott a primitívség felé. VATS-ban szarabbul céloz, mint sima FPS módban. 10mm-s alap pisztollyal szétlövöm minden raider fejét 20 méterről, VATS-ban körbelövi fele annyiról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. YellowFlas... Asagr...
2015.11.17. 15:47
Tudom, felmentem ma Nexusra, aztán átbogarásztam a legnagyobb letöltésszámmal rendelkező modokat. Nem nagy eresztések.

Majd egy hónap múlva visszalesek rá szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Asagrim Rimag...
2015.11.17. 15:51
Survivor módban van, hogy egy tárat kiürítek egy Super Mutant fejére. Eléggé gáz, hogy a nehézségi szint csak a HP mennyiségében meg az ellenfelek sebzésében nyilvánul meg, a NV evés/alvás szükségletei meg nincsenek sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. kiskoller Asagr...
2015.11.17. 16:13
Akkor, mint minden Bethesda játéknál, itt is meg kell várni a modokat, azok majd helyreteszik a harcrendszert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Rimagras Asagr...
2015.11.17. 16:29
Meg visszajött az Oblivion NPC leveling módszere, 7es szinten olyan csótányok jöttek, hogy 4-5 ütés is kellett nekik valami gumibottal, az elején meg 1 ütésből megvolt 1 csótány. Kiábrándító.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Rimagras kisko...
2015.11.17. 16:30
Jó, de akkor mit vettünk meg a pénzünkért? Megint egy beta állapotú játékot, amikre majd az ingyenes mod-okat kell feltenni, hogy jó legyen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. asaca
2015.11.17. 17:06
Nekem nem kevés van benne.Nem volt vele gond....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. kiskoller Rimag...
2015.11.17. 17:12
Inkább egy keretrendszert vettél, amit aztán meg tudsz tölteni játokosok által írt contenttel, mechanikákkal.

Én tudtam előre, mennyire rossz lesz vanilla Skyrim, ezért sem vettem meg egyből, vártam vele több mint egy évet. Mindezt úgy, hogy Oblivion szerintem a legtöbb játékidővel rendelkező játékom. Skyrim hasonló pozícióban van, mindkettőt egy remekműnek tartom, de csak 100 mod után.

De mivel a nekem megfelelő "hardcore" mechanikákkal úgyse dobták volna ki a játékot, nekem igazából édesmindegy az egész.

Fallout sorozattal nem volt sok tapasztalatom, de valszeg ott is ugyanaz a helyzet.

Nem kell megjelenés napján megvenni a játékot, főleg, ha tudod milyen, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. hympyke
2015.11.17. 17:39
Nem kell megvenni a megjelenés napján jah, de ki számít arra hogy ekkora cím esetén orvul elgáncsolják az embert..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Phantomstr... hympy...
2015.11.17. 18:20
Mint az Arkham Knight esetében? Vagy az AC Unity esetében? Elég sokszor hasaltak mostanában nagy és (viszonylag) megbízható sorozatok.

szerk. ráadásul a gyűjtői változatok már előrendelésben elfogytak, szóval ha mégis jó és arra pályázol, nem sok lehetőséged van.

Asagrim
Az mondjuk a korábbi részektől sem volt idegen, hogy ahogy szinteződtél, egyre inkább telerakta a pályát bullet sponge ellenfelekkel, amik semmivel nem tudtak többet csak sokkal több HP-juk és nagyobbat sebeztek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. YellowFlas... Phant...
2015.11.17. 19:38
AC Unity? Ne vegyünk már ide egy olyan sorozatot, ami egy NFS/COD színvonalra esett vissza már évekkel ezelőtt. (kivétel a Black Flag, az egész jó lett)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Rimagras Phant...
2015.11.17. 20:03
Milyen jó volt az Oblivionban a szinte halhatatlan tarisznyarákokon fejleszteni a pusztakezes harcot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Phantomstr... Yello...
2015.11.17. 20:26
Itt most arról van szó, hogy egy viszonylag megbízható sorozat jött ki egy minősíthetetlen állapotú résszel. Sok mindent el lehet mondani az AC szériáról, de azt nem, hogy játszhatatlanul bugos optimalizálatlan szemét lett volna. Oké, a 3-mal kicsit mellé lőttek optimalizáció terén, de katasztrófa az sem volt. Tudtad, hogy amit kapsz, az egy játszható minőségű rókabőr.

És egy személyes megjegyzés, de azért egész annyira nincs elcseszve, mint a NFS és CoD. Persze azért nem erőlteti meg magát a Ubi sem.

Rimagras
Az Oblivion nekem sajnos kimaradt... és a Skyrim is. Abból is durván 3 hete vettem meg a Legendary Editiont, amikor pont elkaptam akciósan Steamen, aztán majd ha lesz úgy időm, bele is kezdek. Egyszer... Én inkább házon belül a Super Mutant Overlordokra és Albino Radscorpionokra gondoltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. benczeb90
2015.11.17. 22:51
Jó volt ezt végigolvasni. informatív. nem is gondoltam, hogy megveszem, ráér még egy évet. Addigra kb látni lehet majd a végét (utolsó hivatalos frissítések), és végtelen működő mod közül lehet majd választani. és mint ahogyan az elején retek DAI is, ez is frankó lesz mire kijön hozzá minden. Meg kell tanulnotok nem ráizgulni az előrendelési és megjelenési dátumokra és akkor csalódnotok se kell majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. YellowFlas...
2015.11.17. 22:55
[LINK]

"Early next year we’ll release for free the new Creation Kit for the PC."

Jó soká lesz az még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. marc.loedi nubiz...
2015.11.17. 23:52
Bírom, hogy magadat cáfoltad meg azáltal, hogy elmondtad a Witcher 3-mal kapcsolatos véleményed, majd gyorsan kijelented, hogy te ezt nem hangoztatnád.
Másrészt, konkrét indokkal nem támasztottad alá sem az érveid, sem a megcáfolásodat - szubjektív véleményeket leszámítva, ami édeskevés, ha már a logikát emlegetted. (A későbbi hozzászólásaidban meglelhető ad hominem csak bizonyítja ezt.)

Csak, hogy a cikkhez is írjak: eszméletlenül elfogultnak tartom ezt a pontszámot, bár megindokolnom fölösleges, mivel Asagrim kolléga kiválóan megtette már ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. sandor555
2015.11.18. 01:38
Ha ezek után nem a W3 lesz az év játéka, én...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. tyaty Rimag...
2015.11.18. 04:09
Ez a 3-ban és NV-ban is pont így volt, csak ott jobban fejleszthetőek voltak fegyver skillek.

Alcsony Guns/Smlall Guns-al csak 2 centiről működütt megbízhatóan VATS egy 10mm-s pistollyal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Asagrim tyaty
2015.11.18. 07:13
Már többen érveltetek azzal, hogy "3-ban / NV-ban is így volt". Ennek fel kellene mentenie ezt a játékot valami alól? Mert szerintem sokkal inkább elmarasztalólag kellene hatnia annak, hogy nem bírtak jobb játékmechanikával előállni ~10 éve (nem 7, mert ugye a Fallout 3-mat nem a megjelenésének az évében kezdték el fejleszteni, hanem már korábban). Ha valamit kifogásol valaki egy játékban, amit a 7 éve megjelent előző részben nem, az csak annyit jelent, hogy 7 éve még elfogadható volt az, ami ma már nem.

A Bethesdának sikerült a saját feje után mennie, teljesen ignorálva a játékipar többi szereplőjét, amikkel egyesek már megteremtettek egy bizonyos standardot a szerepjáték műfajban, ergo úgy tűnik elkövették a legkezdőbb hibát, kihagyták a piackutatást az új termék kihozatala előtt, de ha nem is hagyták ki, a fejlesztés teljes menetideje alatt nem voltak hajlandóak változtatni az útiterven, azalatt pedig mások merőben fejlettebb koncepciókat valósítottak meg az övékénél.

De legyen, ne hasonlítsuk más franchise címeihez. Még házon belül maradva is kijelenthető, hogy olyan elemeket hagytak el az előző részből, amiket nem kellett volna (pl. karma), olyan elemeket hagytak meg, amik mára már ósdi jelleggel hatnak (nagyobb nehézségi szint = nagyobb ellenfél HP/sebzés, jobb helyeken ezt úgy oldják meg, hogy minden nehézségi szinten ugyanazok az NPC statok, csak a veszélyesebbet és/vagy többet spawnolnak), az újítások kiforratlanok, és mindeközben leegyszerűsítették a SPECIAL rendszert, ami nem volt rossz ötlet, de az eredmény lehetett volna jobb is. Mindeközben ugyanaz a régi szar motor van a játék alatt, ahol csúsznak a hullák, amit a modderek ki tudnak javítani, csak a Bethesda lusta hozzá eleve javítva kiadni, meg átesnek a tárgyak a felületeken.

Rengeteg történést zsúfoltak a játékba, ezek közül egynéhány mellékszál kifejezetten hangulatosra sikerült, de a körítés amiben tálalják egyszerűen gyatra. Ha nem Bethesda játékról lenne szó, ami tudvalevő hogy a felismerhetetlenségig átszabható modok formájában, akkor szerintem a Metacritic átlag nem érné el a 40%-ot se. Én nem vettem számításba a modding közösség leendő munkásságát a Bethesda által kiadott tartalom megítélésében, így kapott tőlem 34%-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. coolpet
2015.11.18. 08:49
A konfigom: I7-2600K, 4x2GB Kingston Hyper-X Blue 1600, MSI HD6870 1GB.

A jatek megis par perc futas utan beszol hogy nincs eleg memoria, valamint FHD-ban mediumon AA es egyeb nyalanksagok nelkul csak nyilt terepen kepes futni elfogadhato sebesseggel. Fel ora jatek utan ki is lovi magat, es annyi.

Nemhiszem hogy a CPU/Mem keves lenne, a videokari nem egy mai darab, de attol meg nem kene ezt csinalnia szerintem. Velemenyek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. benczeb90
2015.11.18. 09:20
az a vidikari eddig nekem is mindent vitt, amihez nem kellett sok vram. szerintem a memória hiányát a vramra érti és nem a system ramodra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Asagrim bencz...
2015.11.18. 10:46
Az bőven előfordulhat, mert nálam 1280x720-as felbontáson is eszik 1,3 giga VRAM-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. coolpet
2015.11.18. 10:59
Hat akkor ez a game ugrott, mert nincs penzem 4GB-os 70K-s vidkarira...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. benczeb90
2015.11.18. 11:28
Még két éve is ha jól emlékszem, mindenhol az ment, hogy nem kell annyi vram csak ha többmonitoros a rendszer, vagy esetleg ha jókora a monitorod és a felbontása is (tudatában annak, hogy nekem 1440*900 a felbontás és csak egyet használok kb 2004 óta, gondoltam még 2011-ben, hogy akkor nem kell több ram az 1 gigánál, és még kb 2 évre rá is úgy vettem észre, hogy elegendő) Ám az idők gyorsan változnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Rimagras Asagr...
2015.11.18. 12:24
A tárgyak átesnek felületeken - kép az nem az. Nekem is volt ilyen a leírt medencés résznél, a játék valami teljesen idegen lapot húz a területek fölé vízszintesen, amin a textúra iszonyat low, nincs ütközés vele, és ez alatt van az igazi játéktér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Phantomstr... bencz...
2015.11.18. 12:29
2 éve már nem. Talán 3 éve jött még 1GB memóriás olcsó HD7850, ami az akkori tesztek szerint még állta a sarat, de igazán már akkor sem ajánlották. Fölötte és az első átnevezés után pedig már csak 2GB-os változatok jöttek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Rimagras coolp...
2015.11.18. 12:31
Régi szép idők, amikor az S3-ba vett az ember pár RAM IC-t, ha kevés volt az 1 Mb VRam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Rimagras Phant...
2015.11.18. 12:32
Nekem volt olyan, miután az összes fórumon meg elemzésben lebeszélték az embert a 2Gb-ról, hogy úgysem használja ki semmi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. YellowFlas... coolp...
2015.11.18. 13:49
A VGA gyengus.
Nekem a 7870 erőlködik néha, pedig abban 2GB van. Következő évben szerintem cserélni is fogok, ha lesz egy nagyon jó ár/érték arányú kártya, amit megengedhetek magamnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. degradator coolp...
2015.11.18. 13:59
Nekem a GTA 5-el volt hasonló problémám, de egy rövid guglizás után kiderült, hogy csak a virtuális rendszer memóriát kellett növelnem, mert az SSD optimalizáló progi visszavette elég erősen. Onnantól nem volt gond. Szerintem egy próbát megér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kiskoller hympy...
2015.11.18. 14:58
De pont hogy számít az ember erre, mert ugyanez volt az előző játékokkal is. Skyrim, Oblivion biztosan ilyen volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim Rimag...
2015.11.18. 16:37
De az a kép. Ott látszik, hogy noclippel csináltam egy screenshotot, hogy a bárpult alatt sorakoznak a bárpultra rakott cuccaim ... a Nuka Cola üveg a padló textúrán, a cigis cuccok meg az az alatti, terep textúrán. A böszme alacsony felbontású textúra, ami nem ütközik bőségesen ezek alatt van még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. coolpet degra...
2015.11.19. 09:57
Hat mondjuk egy 60GB Samu 830 van alatta es 4GB szabad hely van rajta, meg samu magician is fut.

Lehet at kellene tennem a swapot a HDD-re?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. coolpet
2015.11.19. 10:00
Egyebkent medium felbontasban is eleg soxor jelentkezik az a problema, hogy a karakterek korvonalai olyan fureszfogasak, hogy valami remalom. Es most nem egy non-antialiased konturrol beszelek, hanem lp vonalzoval megmerve 3-5mm-enkent torik a vonal (kb, a monitoron latva) furesz alakban, mintha 160x200-ban jatszanek...

Szerintem megvarom mig osszepatchelik a gamet, es lesz egy jobb videokarim par ev mulva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. hympyke kisko...
2015.11.19. 12:56
Hogy számítana ha nem játszott egyikkel sem... És Assassins szarokkal sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Rimagras coolp...
2015.11.19. 13:23
Próbáld meg, és fixáld le pl. 4Gb-ban, akkor gyorsabban kezeli a win, mint dinamikusan (szerintem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. katt777
2015.11.19. 14:07
A cikket végigolvasva és a teljesen fölösleges germanizmusok tobzódását látva, én úgy gondolom, inkább a játék és a hibái, mint egy, az alapvető magyar nyelvtudás hiányától folyamatosan bugzó szóömlesztmény (mert írásnak mégsem tekinthető). A játék minden hibájával együtt is kevésbé fárasztó, főleg, hogy a magasan dicsért előd, de az összes többi Bethesda játék is kvázi béta állapotban került a piacra (de majd 2 év múlva lesz végleges patch meg minden).

A GTX970 egyébként ebben is király, mint bármelyik másik játékban, aki szidja, sosem használta (vagy AMD driverrel ). 2560x1080-ban felteszem 4x DSR / 75%-ra, driverből ráküldök minden minőségi javítást, amit a program nem tud, és az eredmény magáért beszél (jaj, néha lezuhan 42FPS-re). Sajnos a CPU/GPU kihasználtság továbbra is szar, hiába dolgozik 4 mag, legtöbb min. 94(-99)%-ra tudtam felvinni a VGA-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. YellowFlas...
2015.11.19. 16:22
Jött ki új mod a párbeszédek átalakítására.

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Ecco
2015.11.19. 17:28
A Bethesda játékok a játékipari megfelelői a Transformers filmeknek. Nem jók, de mégis népszerűek és rengeteg pénzt hoznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dlaccc coolp...
2015.11.20. 13:01
Nekem is hasonló konfig van, annyi hogy GTX680 van benne. Cpu 4,5ghz vga pedig +150Mhz overclock mellett szépen viszi ultrán fullhd mellett. De érik a cseréje a vasnak sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller hympy...
2015.11.21. 12:55
Node akkor honnan tudod, hogy nagy cím, és mire alapozod az aznapi vásárlásodat, ha nem játszottál egyik előző résszel sem?

Ennyi erővel várhattál volna pár hónapot, meg megnézhettél volna pár tesztet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. nmark91 nubiz...
2015.11.21. 22:09
" Én például soha nem játszanék mangahányadékszerű, szőkehomoszexuális karakterekkel elrondított fantázivalilágokban"

Borzasztóan erőltetett, gyenge hasonlat (most tekintsünk el a hipokrata magatartásodtól is), nem tudom túlzásnak szántad-e, vagy tényleg a mangára és a degenerált japán videójátékokra emlékeztet téged a W3 világa, mindenesetre jót nevettem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. hympyke kisko...
2015.11.22. 07:05
Értem, az assassins creed meg az oblivion a Fallout 4 előző része volt.. köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror
2015.11.22. 12:16
Valami értelmeset akartam írni a játékról, de teljesen mindegy, mert 4 óra szenvedés után egyszerűen már nem érdekelt, mi történik a játékban, és csuklóból delete. Már a menü bűzlik az igénytelenségtől, és ez jellemzi a párbeszédeket és a kezelőfelületet is, a fejlődési rendszert tökönszúrták teljesen értelmetlenül, az inventory borzalmas, a VATS teljességgel értelmetlen, mert csak úgy lövöldözni hatékonyabb, a grafikából nem szoktam nagy ügyet csinálni, de ez kimondottan hányás. Kicsit sajnálom, hogy a péntek délutánomat ezzel töltöttem.

Szóval ez a játék nekem 0%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. darmol
2015.11.22. 15:27
Kicsit fura hogy egyesek még mindig a grafikát köpködik, mikor már majdnem egy éve minden ködösítés nélkül megmondta a Bethesda, hogy a grafika másodlagos szempont a játék készítésénél. Így még azt sem lehet mentségként felhozni a billentyűkoptatóknak, hogy utólag okoskodnak. Inkább rosszabb a jó előre ... a helyzet.
Na most a játékról, vagyis a lényeg:
A grafika részletessége csak egy kicsit fejlődött a F3-hoz vagy éppen az NV-hez képest. Valóban, a kifröccsent agyvelőt még mindig nem lehet megszámolni sejtenként. Egyes helyszíneknél vagy jeleneteknél így is felfordul a gyomrom, nem is tartom célszerűnek az ilyen jellegű hiper-realitást játékokban. Ami látványosan fejlődött, az az animáció, de a tréler után ez várható volt. Ezzel együtt erősen korlátozó a videokártya (HD6870) teljesítmény (CPU-ból simán viszi az AMD 965 proci). Felbontás medium, 4xAA -nál már minimális a lag. A grafika minőségében nem éreztem látványos romlást, bár nekem csak 22" monitorom van
Érdekes, hogy a világ területre érzetre kisebbnek hat mint az F3, vagy akár az NV, pedig nyilván hihetünk a készítőknek, hogy nagyobb. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy jóval nyíltabbak a területek, világosabbak, és a minimap sincs a helyzet magaslatán.
A cikkírónak a rádióbemondóval kapcsolatos megjegyzését kiigazítom: az első hallás után borzalmasan idegesítő a bemondó, utána pedig még inkább. Összevissza beszél. Néha percemberekről, néha fehér lovagokról akiknek meg kellene menteniük a királylányokat, mindenféle pozícióról hová menjünk és hol vigyázzunk, egy idő után be is szól egy ideges hang hogy hagyja abba a szövegelést. Angolul kevésbé szövegértők hátrányban. Ha összerakod a részleteket, már nem is annyira idegesítő. Én még a rádióadó közelében sem voltam, de tuti hogy Ghandi 2-ként fogom megközelíteni.
Ami egyértelműen hiányzik, az a játék kezdésnél az oktatás. Gondolom úgy gondolták, hogy majd a játékos közösség összeállítja a megfelelő videókat. Lehet hogy igazuk van, de rengeteg a különbség a kezelésben az előző részekhez képest, így nem ártott volna. Arra pl, hogy hogyan lehet a településeken a romokat eltakarítani, eltartott egy ideig míg magamtól rájöttem. Addig azt hittem, hogy el kell érni valamekkora szintet. Hát nem kell.
Nyilván youtube a barátod, de _mindenre_ neked kell rájönnöd.
Azt hogy a világot nulláról kell felfedezned, az oké. Az hogy ugyanez vonatkozik a kezelésre is, hááát...
Normál fokozaton az ellenségek elég gyengék, nem kihívás egy egyszerre támadó 8 fős Raider banda sem VATS-ból, sem FPS-ben (Str4, Perc5, En5, Agi4, nem az a tomboló karakter). A ghoulokhoz sem kell komolyabb páncél. Így elég unalmas, valószínűleg átállok magasabb nehézségre.
A jelenlegi játékélmény kb. a 14 éves játékosoknak lehet megfelelő.
Bugok. Nos azok vannak. Sok és változatos. Nekem pl. minden második indításnál lefagy a játék. Igaz, ha elindul, akkor jóval stabilabb. Helyszínek betöltésénél megint csak kifagy, bár jóval ritkábban mint indításnál. A megjelenítésnél is számos problémát láttam, és az külön zavar, hogy nem lehet tetszőlegesen kiosztani az irányításhoz a billentyűzetet.
Összefoglalva a véleményem:
Kötelező darab a Fallout rajongóknak. Nem kell félni, nagy problémákat amik élvezhetetlenné teszik, nem látok. Mindamellett, aki most ismerkedne a Fallout világával, ne ezzel kezdjen. Nyilván az első résszel, de ha valaki nincs oda az izometrikus kalandért, akkor a Fallout 3-al kezdjen, amely egy tökéletes játék. A Fallout 4 nem az, de majd a végén meglátom mennyire szerethető. Nagyon jó ötleteket látok benne, és amennyire eddig látok, ezeket jól is valósították meg szerintem. Kérdés hogy megfelelően ki lett e dolgozva pl. a település rendszer. Meglátjuk.
Minden hiba ellenére nem érzem úgy, hogy ne érte volna meg a vétel. Az Elder Scroll és a Fallout sorozat is méltán sikeres, jelen állás szerint nem látom okát, hogy ez a játékuk kivétel lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Solear
2015.12.05. 11:02
Én kb megjelenés óta játszok vele de még nem jutottam el Diamond City-be. Annyira nem rosz, persze az engine a régi pár csicsa effekten kivül nem sokkal több mint egy moddolt Skyrim pl. még van benne pár óra, de az igazi érték az épitgetés benne. Ha az nem lenne hamar kifújna igy viszont találok benne mindég valami csinálni valót. Tetszik pl hogy ujságokból új épitőelemek válnak elérhetővé.
Annyira nem rosz game a konkurenciához képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim Solea...
2015.12.13. 19:30
Ja, meglehetősen sokat ad hozzá a játék hiperrealizmusához az, hogy Sanctuary városkájában alapból fellelhető dolgok imitálásához Bostont kell feldúlni néhány magazin után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.10. 04:42
Szia!

A benchmarkos oldal amit linkeltél szerintem valamit elállítottak lehet nem lőtték ki a V syncet az Amd-s teszteknél.
A tapasztalatom hogy ha nem veszed ki a V-syncet néha a fix 60 fps-ről is leugrik 30-ra (ki tudja miért) Amd-s kártyáknál 4 ini fájlban kell átírni egy 1-est 0-ra ezt mindenképp tegyétek meg!
Én egy Fx 8320-as procival 4,8 Ghz-en és egy r9 390-es krtyával játszom 120-170 Fps-em van így v-sync nélkül 1080p-ben minden Ultrán AA is maxon.
És ha azt állítod hogy egy i3-asnak (bármelyiknek) bárhol is megközelít egy 8 magos FX-et akkor nagyon el vagy tévedve az informatika világában!
Ne feledjétek a V-syncet mindenki lőjje ki! nem mindegy hogy 120-170 FPS vagy 30-60 (még egy ilyen gyenge kaki FX-el sem ) Vicc hogy még mindig ennyi okoskodó figura van Forumokon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror Bossp
2016.01.10. 06:43
Az a vicc, hogy világos, mint a nap, melyik processzor mit tud, de mindig van valaki, aki a tesztereknél jobban tudja, ráadásul aki nem ért vele egyet, az még hülye is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gtas Bossp
2016.01.11. 00:09
Hacsak nincs 144 Hz-es monitorod akkor nem fogod észrevenni azt az fps különbséget. Amúgy is 60 fps fölött a Fallout 4 eléggé instabil tud lenni, de lehet azóta már javították. Launchkor tuti sz@r volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Bossp gtas
2016.01.11. 06:53
Nincs, Viszont V-syncel valamiért oylat produkált nálam a játék hogy néha beesett 30 fps körüli értékre de ilyenkor mintha nagyon beszaggatott volna, az r9 390-es kártám órajele meg ilyenkor leugrott ugy 500 Mhz körülire. V-syncet kikapcsolva ez a jelenség teljesen megszűnt! Ezt mindenki próbálja ki akinek Amd-s videokártyája van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!