iPon Cikkek

Far Cry 4 - Üdvözlünk Kyratban, jobbra menj a háborúhoz

Dátum | 2014. 12. 02.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Watch Dogs, Assassin’s Creed: Rogue, Assassin’s Creed: Unity, Far Cry 4. Ha jól számolok, akkor idén már negyedszerre kapjuk meg a Ubisoft Open World sémát más külsővel becsomagolva, és már csak pár napot kell várnunk a The Crew-ra, hogy meglegyen az ötödik is. Indulhat tehát negyedszerre a nyitott világ felfedezése, a tornyok elfoglalása, a tengernyi térképikon bogarászása, a mellékes elfoglaltságok teljesítése és a jellemzően közepes sztori végigvitele. Valahogy azonban ez a séma a Far Crynak áll a legjobban, valószínűleg azért, mert ezt nem köti teljesen gúzsba a rengeteg kisebb szisztematikus játékmechanizmus. Nem lesz szükségünk falmászásra, parkourözésre, fedezékrendszerre, hackelésre, külön közelharci rendszerre, és egyebekre. Elvégre a Far Cry 4 egy FPS, ahol a legfontosabb tevékenységünk, hogy megyünk előre és húzzuk a ravaszt. Ez azonban sajnos nem jelenti azt, hogy a játék ne szenvedne olyan dolgoktól, amik a Ubisoft többi nyitott világú címére is rányomják a bélyegüket. Ez pedig nagy kár, mert elsőre úgy tűnik, hogy a Far Cry 4 fejlesztői nem csak az előd hibáiból tanultak, de igyekeztek nem belefutni azokba sem, amikbe a Ubisoft rendszeresen beleszalad a többi címével. Főhősünk Ajay Ghale éppen visszatér szülőhazájába, Kyratba, ahonnan még gyerekkorában a polgárháború idején menekítette ki édasanyja az Egyesült Államokba. Az anyuka elhunyt, végrendeletében pedig azt kéri Ajaytől, hogy hamvait vigye vissza szülőföldjére, és ott szórja szét.
Kyrat egy fikcionális ország a Himalája lábánál, és körülbelül a tibeti és nepáli kultúra keveredéséből áll össze. A helyet egy közepesen elmebeteg, nárcisztikus diktátor, Pagan Min uralja, aki ellen egy maroknyi felkelő, a Golden Path igyekszik gerillaharcot vívni. Nem is kell sokat várnunk arra, hogy főhősünk találkozzon Pagannal, akivel némileg összeköti őket a múlt - a diktátor mondhatni közelebbi kapcsolatot ápolt ugyanis Ajay édesanyjával. A Far Cry 4 egy nagyon erős átvezető jelenettel kezd, amiben azonnal megismerjük Pagan kegyetlenségét, és a készítők kiváló filmes eszközökkel érzékeltetik, hogy valószínűleg mennyire nem jó az élet az országban egy ilyen vezető alatt. Erre az erős indításra azért van szükség, hogy utána a játék magára hagyhasson minket a világban, és hogy a fő történeti szál továbbgöngyölítése nélkül is meglegyen az egyértelmű motivációnk a harcra. A Ubisoft ugyanis nem akarta újra elkövetni azt a hibát, amit az előző részben, hogy a látszólag fontos, időérzékeny történések közepette a játékos csak úgy elmegy felfedezni a világban, és egyéb tevékenységekkel foglalatoskodni. A Far Cry 4 egyértelműen akkor van elemében, amikor békén hagyja a játékost. Elfoglaltságból pedig lesz elég: Pagan Min és hadseregének hatalmát a helyőrségek (outpost) és a rádiótornyok (bell tower) tartják fenn. Előbbiek egyértelműen a katonai erőknek adnak szállást, míg utóbbiakból folyamatosan dől a propaganda. Játékmechanikai szempontból a rádiótornyok megszerzése a térkép felfedezését, és az új ikonok (tevékenységek) megjelenését jelenti, míg a helyőrségekre gyorsutazhatunk, illetve ott kereskedhetünk, valamint menthetünk. Logikusnak tűnik tehát, hogy a játékos ezekbe veti bele magát először, főleg, hogy esetenként addig nem is folytathatjuk a sztorit, amíg nem derítettünk fel eleget a térképből.
Szabadon játszhatunk a világban, visszafoglalva a területeket, tornyokat és erődöket Pagan Min hadseregétől, és ehhez a motivációt a nyitás adja, nincs szükség sem további átvezetőkre, sem felesleges narratív elemekre, sem egyéb expozícióra. "Itt az alaphelyzet, itt meg a világ, egyértelmű, hogy mit kell tenni, hajrá!" És ebben a homokozóban teljesen szabad kezet kapunk. Egy helyőrséget megtisztíthatunk távolról vadászpuskával, helikopterről gránátvetővel, lopakodva késsel, rambóként berontva géppuskával, esetleg vadállatokat becsalva, vagy egy elefánt hátán berontva. És akkor még közel sem merítettem ki az összes lehetőséget. A játék rengeteg eszközt ad a kezedbe, és rád bízza, hogy honnan, milyen irányból, mit használva és milyen módszerrel oldod meg, amit meg kell oldani. Miután eltöltöttem néhány órát így a Far Cry 4-gyel, elégedetten csettintettem. Igen, ilyennek kell lennie egy modern open world játéknak. Nem kell felesleges sztori, nem kell felesleges magyarázás, és nem kell semmilyen módon korlátozni a játékos szabadságát. Hiszen egyértelmű, hogy a legjobb történet az, amit a játékos “ír” magának a saját cselekedeteivel, és a legjobb emlékeket az emergens játékmenetnek köszönhetően kialakuló helyzetek adják, nem pedig egy közepes, előre megírt forgatókönyv. Emlékezetes kis jelenet volt például mikor becsaltam a vadállatokat a táborba, de előtte alaposan körberaktam C4-gyel a helyet, és felrobbantottam a fejvesztve menekülő ellenfeleket. Vagy az, amikor egy erődítménybe a víz alól csendben hatoltam be, és lopakodva leszedtem a fél brigádot mire észrevettek, és átment az egész egy eszeveszett tűzharcba, aminek a végén a telepített gránátvetővel szedtem le a helikoptereket.
A legeposzibb persze az volt, amikor az erdőben sétálva hatalmas fegyverropogásra lettem figyelmes, és odasiettem, gondolva, hogy majd segítek a lázadó barátaimnak legyűrni az ellenséget, akik vélhetően csapatostul rontottak rájuk. Ekkor lettem tanúja, ahogy egy teljes osztag lázadó próbál meg lelőni egy agresszív borzot. És még a végtelenségig sorolhatnám. Ezek ezerszer királyabb pillanatok, mint amit bármilyen előre szkriptelt jelenettel el lehetne érni. Ráadásul a Far Cry 4 rá is játszik erre: ha segítünk a vadonban harcoló alakulatainknak, leszedjük Pagan Min tábornokait, visszaszerezzük az ellopott szállítmányokat, vagy eltérítjük az ellenség rakományait, akkor karma pontokat kapunk, amik szükségesek bizonyos fegyverek kioldásához. Ha megszerezzük a rádiótornyokat, akkor a lázadók lemezlovasa egyre nagyobb körben tud sugározni, és ezt meg is említi - amikor éppen az autórádiót hallgatjuk, amíg próbálunk eljutni a következő pontig -, mielőtt elsüt egy poént, vagy berak egy zenét. Ahogy egyre több erődöt foglalunk el, úgy válunk egyre híresebbé a Golden Path tagjai közt, és úgy ismerik meg egyre inkább a nevünket az ellenség katonái. A világ reagál a cselekedeteinkre, és ez jó. A Far Cry 4 tehát nem hagyja, hogy unatkozzunk. Ráadásul ezúttal is gyűjtögethetünk majd virágokat a különböző fecskendők elkészítéséhez, illetve vadászhatunk állatokra, hogy nagyobb loot-táskát, több fegyvertartó-tokot, lőszertárolót és hasonlókat tudjunk magunkkal hordani, jelentősen megkönnyítve ezzel az életünket. Van egy karakterfejlesztési rendszer, ahol egyre újabb és újabb képességeket nyithatunk meg, és persze a piacon rengeteg fegyver közül is válogathatunk. De tényleg, olyan rohadt sok fegyvert tettek be a fejlesztők, hogy az majdnem példa nélküli egy FPS-ben. A Far Cry 4 gazdasági rendszere jól belőtt, nem érezni azt, hogy direkt el van rontva, mint az Assassin’s Creed: Unity esetében, hiszen azzal ellentétben itt nincsenek mikrotranzakciós lehetőségek.
Hatalmas kár tehát, hogy mindent, amit eddig leírtam, a Far Cry 4 aktívan igyekszik tönkretenni a fő történeti szálhoz kapcsolódó küldetésekkel. Amint elkezdtem ezeket csinálni a világban történő kalandozás helyett, hamarosan a játékkal kapcsolatos lelkesedésemet felváltotta a csalódottság. Megjelennek ugyanis az átvezetők, amiket nem lehet elnyomni. Megjelenik a felesleges expozíció és a túl sok, túl gyengén megírt karakter és szöveg. Egész egyszerűen én szégyelltem magam a fegyverimádó néger pap átvezető jelenetei alatt, és akkor Yoggiról és Reggie-ről, a két füvezős, jófejkedő hülyegyerekről még nem is beszéltem, akikkel minden egyes eltöltött pillanat rendkívül kínos volt. Ezek a jelenetek nem csak elveszik a játékostól az irányítást, de azzal a lendülettel ki is veszik abból a beleélésből, amibe a nyitott világ és az eszközök szabad felhasználhatósága beletette. De még csak nem is ez a legrosszabb az egészben, hanem maga a küldetésdesign. Itt ugyanis a legtöbb esetben elfelejthetjük azokat a tág lehetőségeket, amikkel a játék a főküldetéseken kívül kényeztet minket. Rengeteg az előre szkriptelt, lineárisra vett pálya, és bizony nem egyszer megjelennek a játéktervezés legaljának számító “instafail“ küldetések is. Ezeken ha nem pont úgy csinálunk meg valamit, ahogy azt a készítők kigondolták, akkor azonnal bukjuk az egészet, és mehetünk vissza a legutolsó ellenőrzőponthoz, gyakran rögtön a küldetés legelejére. Míg a főküldetésen kívül rengeteg fegyverünk, eszközünk és lehetőségünk van egy-egy helyzet megoldására, addig a főszál misszióiban ezek a legtöbbször nem segítenek. Ha egy küldetésben a készítők azt akarják, hogy lopakodj, akkor bizony lopakodnod kell, mert ha észrevesznek, akkor onnantól (mágikus módon) az egész bázis tudni fogja, hogy ott vagy, és jön a töltőképernyő.
A lázadókat két vezéregyéniség igyekszik előrébb vinni, Amita és Sabal. Mindkettőnek más elképzelése van arról, hogy milyen módszerrel kéne megoldani az adott helyzetet, mint ahogy mindketten másként vezetnék Kyratot, ha sikerülne megdönteni Pagan Min hatalmát. Menet közben folyamatosan választanunk kell majd a kettejük között, és persze hamar egyértelművé válik, hogy a végén csak egy maradhat. Az események azonban egy olyan, rendkívül gyenge és a korábbi cselekedeteink és harcaink alapján nehezen értelmezhető, elbaltázott végkifejlethez vezetnek, aminél még egy mezei nyálas hepiend is jobb lett volna. Ennek a játéknak nem kellett volna hagyományos értelemben vett “egyjátékos” narratíva. Kellett egy erős kezdés (amit meg is kaptunk), és kellett volna egy egyszerű, de kielégítő lezárás, a kettő között pedig úgy megtervezett küldetések, hogy azoknak a rendkívül jól kialakított open world játékdesignon belül legyen értelme. Így azonban a készítők két szék között a padlón landoltak, és továbbra sem sikerült elkerülniük a ludonarratív disszonancia csapdáját, holott ehhez az alapvető játékdesiggnal és a jó kezdéssel együtt minden alapot remekül lefektettek. Jöjjön a többjátékos részleg. A kooperatív mód sajnos leszűkül az erődök és helyőrségek bevételére, az egész kampány tehát nem játszható így (vélhetően ismét a felesleges lineáris-narratív küldetéstervezés miatt), de azért rendkívül szórakoztató - hogy is ne lenne az, mikor már egyedül is nagy élmény, ketten pedig megsokszorozható az okozott káosz. A kompetitív PvP azonban katasztrófa. Nem csak, hogy a rendszer nagyon nehezen talál meccseket, de ha talál is, nem lesz benne sok örömünk, ugyanis a hatalmas pályákon legfeljebb 5v5-ös összecsapásokat tolhatunk. Ez pedig nem csak azt jelenti, hogy elég ritkán futunk majd bele ellenséges játékosba, hanem azt is, hogy sokat kell össze-vissza mászkálni a teljesen üres pályán, mire elérunk a megvédendő bázisból a megvédendő őrtoronyhoz, hogy ott kiszedjük az egyetlen ellenfelet, aki éppen megpróbálja elfoglalni azt, majd sétálhatunk vissza ismét a teljesen üres pályán a bázisba. Nem is értem, hogy ezt az egészet hogy gondolták.
Ami a technológiai oldalt illeti, a Far Cry 4 a legtöbb ponton remekül teljesít. A tesztelt Xbox One-os verzió 1440x1080-ban, míg a PS4-en változat natív 1080p-ben fut, teljesen stabil 30fps-sel, ami ugyan közel sem ideális egy shooternek, de konzolon néhány üdítő kivételtől eltekintve nem is kapunk jobbat. Mindkét konzolos kiadás a Ubisoft által fejlesztett új HRAA néven futó anti-aliasing eljárást használja, a képminőségre egyik esetben sem lehet panasz. A PC-s verzió ezekhez képest néhány komoly hibával érkezett (például a fura egyérgyorsulás, illetve a megmagyarázhatatlan akadozás), de azóta a legtöbbre már érkezett patch. Akárhogy is, a grafika minden (nextgen) platformon nagyon jó: a látótávolság hatalmas, a táj részletesen kidolgozott, a bevilágítás nagyon szép, mint ahogy a különböző robbanások, füstök és egyéb effektusok is. Egyedül talán néhány jármű, fegyver, de leginkább a karakterek modelljei árulkodnak arról, hogy ez a játék még megjelent az előző generációs konzolokra is - főleg akkor nagy a különbség, ha összehasonlítjuk az Assassin’s Creed: Unityvel. A zenékről és a hangokról nem sokat tudok elmondani: vannak, teszik a dolgukat. Összességében tehát a Far Cry 4 egy kiemelkedően jól megalkotott nyitott világú sandbox játék lehetett volna, ha nem kényszerítenék rá az ezzel teljesen ellentétes szellemiségű narratívát és küldetésdesignt. Így azonban legalább annyira sokszor monoton, frusztráló és értelmetlen, mint amennyire sokszor zseniális tud lenni. Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztplatform: Xbox One
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. gezu1025
2014.12.02. 11:39
Ha ez nem 10 pont grafikailag akkor mi az?

270X 1080p ULTRA HBAO+ és SMAA --> 40-50 fps, 30 fölötti min fps-el

ACU--> tökmindegy milyen graf, játszhatatlan droppok, élményrombó
(azért ezzel példálózom, mert a cikkben is ezzel példálóznak)
Ráadásul rohadtúl nem néz ki jobban.


A lényeg, ezért a gepéigényért, olyan grafot kapunk amint én még sehol nem láttam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. wishformor...
2014.12.02. 12:46
Ezek szerint megis csak jobb lett volna egy Vaas prequel, az a karakter adta el nekem anno az FC 3 at. Ha tenyleg nem sikerult ezt az eros negativ karakter vonalat folytatni akkor, annyit nem er szamomra meg hogy felinstalljam, es nagyon sajnalom is egyben.

"Lehetosegekkel teli sandbox jatekmenet"

sztem nagyon messze van az open-ended, no right-way-tol, ami ugye a definicioja egy sandbox jateknak.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. predike07 wishf...
2014.12.02. 13:25
Az előző részben a főgonosz vagy 4-5 alkalommal volt látható az egész történetben és egyből fuuu az a jó játék.
Lehet ebben nem fektettek olyan hangsulyt erre de szerintem kb mindenben veri a 3. részt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. davidrt
2014.12.02. 14:09
Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy a FC 3 iPontól 9 pontot kapott látványra.
Erre egy év múlva ugyan az 9 pontot kap megint.
De a Unity, ami amúgy kib*szott szép, csak 7 pontot kap.
Mellékesen úgy, hogy a Black Flag is 9-et kapott annó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. predike07 david...
2014.12.02. 15:40
Szerinted látványban egyezzik a 3. meg a 4. rész???
Akkoriban mikor a 3 megjelent megérdemelte a 9 pontot.az akkori szinthez mérveMost a 4 megjelent és 2014-es szinthez mérve megérdemli a 9 pontot.
Ezzel csak az tud vitába szállni aki max full lowon tolja és ugy fikázza a grafikát.(volt rá példa)Bár szerintem még ugy is megveri elődjét.
A grafika ugy se lényeg.Ez a játék az első amire aztmondom,hogy megérte egy vasat összerakni alá.

Nekem egyedül eleinte maga a környezet nem jött be,kcsiit furcsa volt a trópusi világ után.A zenék lehangolóak,nyomasztóak néhol és erre rá is rak egy lapáttal a barátságtalan vad vidék.Jól összehozták az nem kétség,van egyedi hangulata 4 . résznek amit eleinte meg kell emészteni de utánna nincs vele gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. mikej95 david...
2014.12.02. 15:42
Mert az Unity csak FHD felbontás mellett Ultra beállítások alatt szép. Amúgy csak annyira szép mint egy szarral összekent freskó. Ja és 980 3 way SLi mellett sem fut normálisan 4 patch után sem. Az a játék egy csőd, egy lehúzás. FC4 érdekes módon patch nélkül is ment HD felbontáson (ilyen a monitorom ) Nagyon Magas és Ultra beállítások mellett 30 fps-sel vagy többel. ACU jó ha 30-at produkált normál és magas beállításokkal.

Amúgy nekem tetszett a történet, sok rossz közül Pagan volt a legnagyobb szent még így is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Arrakis
2014.12.02. 15:47
Az összes résszel játszottam eddig, bár azért már fakók az emlékek, de egyedül ennél a résznél éreztem azt, hogy ki akar nyírni minden és mindenki az adott világban (kivéve persze a GP tagokat és az elefántokat .
A második részben is volt vadvilág és még malária is, de ennél a résznél kidolgozottabb, agresszívabb, nekem tetszett. A főgonosz tényleg nem volt olyan karakteres mint a 3. rész esetében, de még mindig jobb volt mint egy két Bond filmben levő. Számomra kellemes játék volt, egyedüli problémám kizárólag a beszívott drogos jelenetekkel és küldetésekkel volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. wishformor...
2014.12.02. 15:48
@predike07

majd ha az FC4 is eljut erre a szintre, akkor ugathatod a hulyeseged, addig sajna nincs igazad

http://www.youtube.com/watch?v=o-wn4ytEy-I
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Kobest
2014.12.02. 15:53
Teljesen korrekt a cikk, sok mindennel egyetértettem, viszont kicsit hiányoltam, hogy nem hangzott el a bizonyos Far Cry 3.5 kifejezés.

Tényleg gondolkodom a játék megvételén, de képtelen vagyok felfogni, hogy miért nem változtattak legalább egy kicsit az UI-n, az animációkon vagy fegyvereken. Kissé olyan érzése van az emberek, mintha kiadtak volna egy hatalmas, különálló küldetéslemezt, új környezettel és egy-két javítással, és nem pedig egy új generációs Far Cry-t hoztak volna létre.

Persze, tök jó ez a szabad világ, el lehet merülni benne, de maga a játék váza egy-az-egyben a Far Cry 3. Vagy inkább várjuk meg a Blood Dragon 2-t?

InGen, erről mit gondolsz, nem zavart ez téged?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gezu1025 Kobes...
2014.12.02. 16:05
Nem lesz blood dragon 2, aztmondta az ubi, az egy tipikusan egyszer vicces poén volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mikej95 Kobes...
2014.12.02. 16:18
Ha az SR3 után a Saints Row 4-et megvette valaki akkor ez is bestbuy.

gezu1025: 1x-i viccnek szánták és mégis az elmúlt 3 évben az az egyetlen játékuk amit szinte semmi negatív kritika nem ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. predike07 wishf...
2014.12.02. 16:33
Először is nem ugattam,hanem irtam.
Másodszor pedig amit linkeltél egy élőszereplős videó ,a játék közel se produkál ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. gezu1025 mikej...
2014.12.02. 16:41
Ezzel a ténnyel ők nem foglalkoznak. Má$ lebeg a $zemük előtt.

Annyit mondtak, hogy egyéb meglepetéssel készülnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. wishformor...
2014.12.02. 17:07
@predike07

"4-5 alkalommal volt látható az egész történetben és egyből fuuu az a jó játék."

Ez nalam szarkasztikus ugatas semmi tobb.

"Másodszor pedig amit linkeltél egy élőszereplős videó ,a játék közel se produkál ilyet."

Pont ez az elo szereplo kellett bele, hogy egy remek szineszi alakitas, es egy igen jol kidolgozott negativ karakter vigye a jatekot elore.

ha nem tudnad hogy hogy keszult, a jatek ajanlom hogy olvass utana. nem veletlenul formazzak ezeket a karaktereket egy "elo szereplo" szineszrol.
tudod mar regen tulleptunk azon, hogy a grahics visz el egy jatekot, es kellene a ami uj IP-k be egy csomo ilyen, mert ez adja a tartalmat, ettol fogom levenni a polcrol 2 ev utan megegyszer, es ez miatt fogom megnezni meg 3 szor azt a videot amit az "elo szereplok" osszehoztak.

segitek, ezt egyutt ugy hivjak hogy "tartalom", nehez felismerni mert a mai jatekokbol ez nagyreszt hianyzik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jocek
2014.12.02. 17:23
Ez most komoly hogy a UBi-nak ebben az évben csak a South Park az egyetlen értékelhető játéka?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. BReal
2014.12.02. 17:41
Jocek, inkább már évek óta, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gezu1025 jocek
2014.12.02. 18:04
Azért még jön egy The Crew idén, ami forrásaim szerint igencsak jól sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. predike07 wishf...
2014.12.02. 18:07
Akkor legyen szarkasztikus ugatás,nem annak szántam.
A videó amit linkeltek az nem a játék animálás hanem egy élőszereplős 4 résznek induló sorozat.Tudom hogyan készül a játék,hogyan veszik fel az animációkat.
Azt is irtam( ugattam)korábban,hogy a grafika nem lényeg.Ez a játék ugy jó ahogy van.
És igen a tartalom ami hiányzik sok játékból ez igaz de ez most kivételt képez...Legalább is szerintem.Minden téren jó,jobb mint elődje ezt az állitást tartom.A 3. részt 100% ra játszottam ki majd 4 hónapig mert időm nem nagyon engedte.Ezzel a résszel kb 20 órát játszottam eddig,és ez alapján irom amit irok.Jobb.Sok a közös az előddel,de hát ilyen rövid idő alatt nem is vártam egy komplett teljesen más játékot.
Annyi,hogy ha terveznek következő részt akkor már igen kevés lesz pár változtatás,valamit ki kell majd találniuk Ubiéknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. csabi02
2014.12.02. 18:13
Tesztplatform: Xbox One

inkább amit lehet azt pc-n tesztelném kimaxolva,mert addig a látvány értékelésének és másikhoz hasonlításának nincs értelme
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. mThom
2014.12.02. 18:28
Kegyetlen jó hangulata van (a zenéket nagyon eltalálták) , nálam rádob egy jó nagy lapáttal a 3-ra
Néha azon kapom magam, hogy megfeledkezem a küldetésekről, csak gyönyörködök a képi és hangi világban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Svindler csabi...
2014.12.02. 22:07
Nem mindenből érkezik PC-s tesztpéldány.

Btw. InGennek bepusztította a netét a vihar, de azért szeret titeket, ha majd a Digi is úgy gondolja visszatér és válaszol a neki feltett kérdésekre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. InGen csabi...
2014.12.03. 09:20
A pontokat ignoráljátok, gyakorlatilag lehetetlen koherensen belőni, pont a különböző platformok, meg egyéb tényezők miatt. Terítéken van az értékelési rendszer átalakítása, de még meg kell szavaztatni az országgyűléssel is, úgy tűnik, mert nem nagyon halad

Az ACU-nál külön írtam is egy megjegyzést az értékeléshez emiatt. Csak mondjuk az ACU esetében a PS4-es és a PC-s ultra beállítások között ég és föld a különbség, addig az FC4-nél minimális különbség van a konzolos és a PC-s verzió között. Továbbá az ACU-nál a rossz framerate-et a játékélmény részpontszámból vontam le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Shadowguar...
2014.12.03. 10:43
Én még csak most játszom a harmadikat, de a harácsonyi szezonban ez a rész is sorra kerül, szóval egy kérdés: itt tud már végre RENDESEN ESNI a főhős? FC3-ban egyszerűen az idegbaj kerülget néha-> Jason a golyót foggal kapja ki a karjából, krokodilokat öl úgy, hogy előtte max állatkertben látott, de egy cirka háromméteres esésbe instant belehal... -.-"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. predike07 Shado...
2014.12.03. 12:24
A sebgyógyitás meg az állatokkal való közdelem az detto ugyan az mint a 3. részben.
Az esésre ugyanugy érzékeny,ittt még megvna füszerezve azzal,hogy mivel hegyes dombos vidék lehet zakózni rendesen.Nevettem nagyot azon,hogy egy hegyoldalból lejövök lábon ugy,hogy nyomom a hátrafele gombot és igy lassan "esik",de ha egy picike dombról lepottyanok majdnem meghalok.Szóval igen ez nem változott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. silentfrog
2014.12.03. 13:33
Mélyen nem értek egyet a játék értékelésével,főleg annak tudatában, hogy a számomra a sokkal csúnyább és unalmasabb, és iszonyatos betöltési idővel rendelkező Call of Duty: Advanced Warfare tőletek jobb értékelést kapott.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. InGen silen...
2014.12.03. 13:37
Mindkét játék egy előző rész iterációja, az egyikben közepesen erős single mellé katasztrofális multi társul, a másikban meg közepesen gyenge single mellé erős multi, szóval összességében a CoD jobban jön ki.

Plusz a CoD 60fps ami > grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. csabi02 InGen
2014.12.03. 18:12
értem
nem kukacoskodásból írtam,de mint tudjuk néha van különbség,sőt akár ps4-xbox one között is!
A tesztek jók mindig és örülök,hogy nem úgy pontozol ahogy itt néhányan azt tennék,csak azért,mert gyűlölnek egy adott játékot úgy,hogy lehet ki sem próbálták,vagy csak a szomszéd mesélte,hogy szar
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DogTheDog Shado...
2014.12.03. 18:40
Van fejlesztheto skill erre,nem sokat szami szerinetm,de talan kevesebbszer halok meg emiatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.03. 21:55
Örülök, hogy tetszenek a cikkek!

Igyekszem szigorúan, de fair módon pontozni, leginkább a játszhatóságot és a játékmenetet szem előtt tartva.

Ezt a végső pontszám reményeim szerint nagyjából visszaadja, de a részpontszámokat közül pl. a grafikát elég nehéz belőni úgy, hogy koherens legyen minden tesztünk és minden platform között.

Úgyhogy ez a tesztelt verzióra vonatkozik, és ebből a szempontból igazad van, hogy logikátlan volt összehasonlítani az Assassin's Creed Unityvel - bár szerintem az ACU még konzolon is "next-genebben" néz ki, mint a Far Cry 4.

Nyilván a legjobb az lenne, ha minden játékot le tudnánk tesztelni mindhárom platformon, és külön értékelődoboza lenne mindegyiknek, de erre sajnos az esetek 90%-ában nincs lehetőség

Nem kétlem, hogy a grafikai szakadék a következő években drámain nőni fog a PC és az elég gyengus új konzolok között, így egyértelmű, hogy egy olyan értékelési rendszer kell, ami az ilyen jellegű, egyértelműen hatalmas különbségeket (amik már az ACU-nál is megmutatkoztak) ki tudja szűrni, és koherens tud maradni. Ez a rendszer pedig már készül, és reméljük, hogy hamarosan beérik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Shadowguar...
2014.12.04. 00:38
Engem a logikai bukfencek zavarnak és igen, az ilyenek filmeknél is kizökkentenek. Ez kb. olyan, mintha "random akcióhős" legyilkolna egy egész ellenséges tábort, mellkassal védve le a golyókat és utána kórházba kerülne egy háromméteres esés miatt. (Megjegyzem cirka 3-3,5 méterről már én is ugrottam le, de ha karon lőnének valszeg ott sz**nám össze magam)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. vaszilij
2014.12.04. 15:09
Arról miért nem irtok hogy a far cry4 amd-radeon párositással finoman szólva játszhatatlan?Több féle konfiguráción kipróbáltam iszonyat fps drop-ok,laggol az egész az összes beállitással és felbontáson.A patch meg annyit ért neki mint halottnak a csók.A uplay fórum tele van emberekkel akik követelik vissza a pénzüket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BReal
2014.12.04. 17:04
"Ha ez nem 10 pont grafikailag akkor mi az?

270X 1080p ULTRA HBAO+ és SMAA --> 40-50 fps, 30 fölötti min fps-el"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. wishformor...
2014.12.06. 18:29
@BReal
az hogy mennyire futod a szobat, es hogy milyen a grahics, sokszor nem linearis
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. BigGeri83
2014.12.07. 20:55
A hozzászólásom SPOILERT tartalmaz, ha nem játszottad végig ne olvasd el! Pff.. hát, nem is tudom.. A cikk írójával egyet értek, sőt! Csak nekem volt egy ilyen "Mi vaaan????" érzésem a játék végén? Hát ennyire elb@szott egy játékot már rég láttam.. A 3 ehhez képest klasszisokkal jobb volt. A szebb grafika itt már nem jelent semmit, a sztori marha gyenge.. A szereplők dettó. Az egész logikátlan, elhiteti veled, hogy az Amita és Sabal közti választásoknak közük van a befejezéshez. Végig a kegyetlen Pagan Min kinyírására készülsz, erre amit utána kapsz az egy nagy rakás NULLA! Mégis mit kellene tennie az embernek? Lemészárolta a fél földrészt, hogy aztán megálljon és beszélgessen?? Aztán meg csak úgy átadja az egészet nekünk, mintha ez lenne a természetes? Esküszöm, ha nem lenne a sztori, sokkal jobb játék lenne csak úgy free roam-ban a mellék küldetéseket vinni, mert az legalább izgalmas valamennyire. Nagyot csalódtam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Freeware
2014.12.08. 13:27
Én ezt a gyűjtögetős-fejlesztős részt utálom. Ráadásul egy rohadt borzot nem lehet lelőni egy teli tárral AK47-tel??? Na a vaddisznót, vadkutyákat se nagyon. És amikor végre megvan valamelyik tarisznya, tárca, következő indításnál eltűnik, nincs. Ezeket miért nem lehet megvenni a kereskedőktől?
Ami tetszik, hogy legalább mini helikopter van benne. De a rádió tetejére hiába szállok le, ez a szerencsétlen karakter leesik! 2x próbáltam eddig.. tehát kötelező megmászni a tornyokat?
Amit még utálok: hülye civilek száguldoznak az autókkal, simán nekem jönnek, de meg se állnak. Ha gyalog megyek akkor is képesek elütni.
A hangulat egyébként nem lenne rossz, a táj is szép, egyelőre több az előnye, de még csak az elején tartok. A 3. részben is az outpostok elfoglalása tetszett legjobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.08. 15:38
Mi a problémád?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nuts
2015.01.06. 09:36
Valamilyen szinten SPOILER következik, bár nem igazán jelentős. Ha még nem találkoztál a néger fegyvernepperrel, akkor ne olvasd el. Biztos ami biztos.

"én szégyelltem magam a fegyverimádó néger pap átvezető jelenetei alatt"
Nekem vele nem volt bajom. Mesélte, hogy régen ő is egy könyörtelen hadúr volt, de fejbelőtték, amit sikerült túlélnie és "megvilágosodott", megszállta a szentlélek meg minden és azóta a jó ügyet szolgálja. Persze láthatóan maradandó értelmi károsodásokat szenvedett... Most megszállottan vallásos, de a Biblia minden szavát kiforgatja és végtelen lelkesedéssel "terjeszti az igét" a saját hasznára. De közben azért segíti a Golden Pathot is (igaz ugyan, hogy anyagi javakért cserébe, amiket Ayajon keresztül kíván megszerezni. Nagyon önzetlenül). Nekem valójában továbbra is egy könyörtelen mániás, csak most másik szerepbe helyezte magát. Szóval nekem tetszett a karaktere. Érdekesnek találtam. Az is igaz, hogy eddig csak kétszer vagy háromszor beszéltem vele, lehet, hogy később már én is szégyellem majd magam miatta...

Y & R kissé túltolták az anyagot, folyamatosan be vannak állva, velük én sem szívesen találkoztam. Kiszámíthatatlanok, sosem tudod, mit várhatsz tőlük. Illetve az első alkalom után már sejthető, de azok után meg ugye egyetlen értelmes ember sem menne a közelükbe többé. A sztori (vagy melléksztori) alapján Ajay viszont megy, amivel tényleg nehéz azonosulni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!