iPon Cikkek

Fast & Furious: Showdown - nincs rá szó

Dátum | 2013. 07. 01.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Mindig kényelmetlen dolog a Halálos iramban-filmekről beszélni, hiszen a beszélgetés közben (vagy már inkább az elején) el kell mondanom, hogy nekem bizony tetszettek. Persze azok nem kifejezetten, amelyeket Vin Diesel apánk nagyvonalúan kihagyott, de a többi teljesen fogyasztható, főleg, ha az adott fogyasztó kifejezetten autórajongó. Ezek a filmek – micsoda meglepetés – nem a történetről szólnak, nem fontos bennük a narratíva, sem a színészi játék. Az írás minősége sem számít kifejezetten, és valószínűleg nem itt fogjuk keresni a francia művészfilmek különböző jellemzőit sem. A Halálos iramban egy dologról szól, és ezt Szirmai Gergő is remekül összefoglalta: ez bizony egy autópornó. A fényképezés, a szkript, a színészek, mind-mind az autók köré épülnek. Mi épül még az autók köré? Nos, keménység, Vin Dieselnél keményebbet pedig nem találunk. Mi kell Vin Diesel köré? Nos, egy jó csaj legalább, ami adott Michelle Rodriguez személyében. Mi kell ahhoz, hogy ez az egész teljes legyen? Néhány modern hip-hop zene, és jöhetnek a látványos jelenetek egymás után. Az agyunk kikapcsol, és jó esetben élvezzük, amit látunk. Ezek alapján tehát nagyjából körbe lehet írni, mire lenne szükség egy jó Fast & Furious-játékhoz. Ütős grafikára mindenképp, aztán pedig valami árkádos, de azért a valós autók viselkedését némileg tükröző vezetési modellre. Ötletes, látványos küldetésekre, amelyeknek egy célt kell megtestesíteniük: ki kell hangsúlyozniuk a coolságot. Minderre pedig bónuszként rá lehet dobni az előbb már említett hip-hop zenét. Történet nem kell, felesleges körítésre nincs szükség.

Nos, az Activision kiadásában, és a Firebrand games fejlesztésében létrejött Fast & Furious: Showdown az utóbbi tanácsot legalább kiválóan megfogadja. A játék kampánya megpróbál valamiféle történetet elmesélni, de az egésznek nincs semmi értelme. Régivonalas (nem a jó értelemben véve) átvezetők kötik össze a küldetéseket, ahol a szereplők értelmetlen dolgokról beszélgetnek, melyeknek semmi közük nincs az azt követő eseményekhez. Hamar észrevesszük ráadásul, hogy a karakterek ugyan némileg hasonlítanak élő változataikhoz, a szinkronhangjukat azonban nem kapták meg. Így a hangfelvételeket vélhetően a sarki zöldségesnél zavarták le a betévedő vásárlókkal, mert egyszerűen nincsenek rá szavak, mennyire szörnyű és fájdalmas minden párbeszéd. Vin Dieselt egyébként ne keressük a játékban, neki volt egyedül annyi esze, hogy nem csak a hangját, de a külsejét sem adta ehhez a szeméthez. Igazi teljesítmény, hogy a játékbeli Paul Walker még a filmben láthatónál is rosszabbul színészkedik, de ha ezen sikerül túllépni, sajnos akkor sem javulnak a dolgok. Sőt, inkább rosszabbodnak. Eleve érthetetlen a „narratíva” jelenléte, mikor a játék körülbelül annyit tesz, hogy véletlenszerűen összerak néhány (a filmben) látványos jelenetet, amelyek közé teljesen sivár, lélekölő versenyeket ékelve tölti ki a játékidőt. Ebben a mondatban annyi labdát dobtam fel, hogy el kell kezdeni lecsapni őket, kezdjük mindjárt a legutolsóval. Játékidő alatt azt értem, hogy a Fast & Furious: Showdown felvonultat 30 küldetést, melyeknek darabját körülbelül 3-5 perc alatt lehet kivégezni. Ebből könnyen kiszámolható, hogy az anyag legfeljebb két és fél, három óra játékidőt tartogat.
De bárcsak annyit se tartogatna. A játékban több helyszínen is megfordulunk, például Texasban, Kaliforniában, Japánban, Németországban, de néhány típusú környezettől, illetve azok némileg módosított változataitól eltekintve nem nagyon lesz részünk változatosságban. Gyakorlatilag minden pálya egy aszfaltcsíkból áll, oldalt kerítéssel, és éppen a témának megfelelő (homok, hó) környezettel. Vagy, ha az a szerencsétlenség ér minket, hogy városi pályára tévedünk, akkor rettenetes, három polygonból felépített, szétázott szalvétával textúrázott épületek között kell meglennünk. Ráadásul az események kategóriákra vannak osztva, így amikor öt küldetésen keresztül ugyanazt a teljesen üres, sivatagi „tájat” bámuljuk, elgondolkozunk rajta, hogy ha már legalább mindegyik környezet borzalmas, miért nem volt annyi esze a készítőknek, hogy egy kicsit összekeverjék a különböző változatokat? Érthetetlen. Mindez persze annak tudható be, hogy a Fast & Furious: Showdown irgalmatlanul ronda. De annyira, hogy először nem hittem el, hogy egy világszínvonalú kiadó ilyet még le mer tenni az asztalra. Azt hittem, hogy a textúrák nem töltöttek be. Megijedtem, hogy elromlott az Xbox 360-am. De nem, ez a játék tényleg úgy néz ki, mintha egyenesen a PlayStation 2-ről jött volna, ott is a launch címek közül – mert azért ne sértegessük a Burnout: Revenge-t, ami ehhez képest egy DIRT 2. Szavakkal nem lehet kifejezni, mennyire csúnya ez a játék, és sajnos a videók is csak részben adják vissza. A baltával faragott, éppen csak feltextúrázott, folyamatosan ismétlődő környezet, a már-már felismerhetetlenségig ronda autómodellek, és a röhejes emberi karakterek kombinációjából nem is tudom, melyik lóg ki leginkább lefelé, de azt hiszem, az összes egyszerre. A hab a tortán pedig, hogy olyan vérlázítóan kicsi a rajzolási távolság, hogy rengetegszer esélyünk sem lesz kikerülni a szemből érkező, a semmiből felbukkant autót.

Ezen a ponton már eléggé negatív képet festettem a játékról, pedig még igazából a játékmenetről nem is beszéltem, pedig az mindent alulmúl. Vezetési modell, mint olyan, nem létezik. Az autók viselkedésének semmi, de semmi köze bármi olyan dologhoz, ami valaha négy keréken gurult. Távolról sem, hunyorítva sem, de még hátat fordítva sem hasonlít semmire, ami a játéktörténelemben valaha autós játéknak volt nevezhető. Sajnos nehéz leírni az „élményt”, de körülbelül olyan, mintha ez nem is autóversenynek készült volna, hanem valami egészen másnak. Vagy mintha egy autós játék prototípusa lenne, melyet az első két hétben dobtak össze a fejlesztők, hogy megnézzék, reagál-e valamit a frissen lefordított kód a kontroller nyomogatására, és ott meg is ragadtak. Mert a játék reagál (igaz, azt is erősen késleltetve), tehát beszélhetünk interakcióról, de ennél nagyobb minőségi igények nem merültek fel. Fogadjuk el: nagyjából tudunk menni egy irányba, néha pedig megpróbálhatunk kanyarodni, ami vagy sikerül, vagy nem. A kézifék tapasztalataim szerint nem működik, vagy a fejlesztőknek valami egészen más elképzelésük van a kézifék fogalmáról. Akad azonban még ennél rosszabb is. Az egyes küldetésekben ugyanis vagy vezetnünk kell, vagy lövöldöznünk, esetleg néha átugorva egy-egy autóra, elfoglalni azt. Mindegyik misszió teljesíthető kooperatív módban is (drop-in, drop-out) jelleggel, és meg kell hagyni, hogy ez a funkció technikailag legalább működik.
Persze kizárt, hogy bármelyik barátunkat rá tudjuk venni, hogy játsszon velünk, vagy ha mégis, hamar rájön az átverésre, és rossz sors vár ránk. Társ nélkül viszont rá vagyunk kényszerítve a mesterséges intelligencia segítségére, hogy vagy vezessen, vagy lőjön. Egyiket sem csinálja jól. Vezetni egyáltalán nem tud, nagypapa tempóban közlekedik, indokolatlanul megáll, katasztrófa. A lövést egy kicsit hatékonyabban végzi, már abból a szempontból, hogy legalább ténylegesen lő. Igaz, rendkívül egyszerű szkript alapján: mindig arra, aki éppen a legközelebb van hozzánk, nem arra, akire igazán kellene. Játékosként menet közben válthatunk a két szerep között, de törődjünk bele, hogy bármelyik feladatot is testáljuk rá az M.I.-re, nem fogunk örülni a végeredménynek. És egyáltalán, mióta szól a Halálos iramban arról, hogy több pályán keresztül a ravaszt letapasztva ontjuk az ólmot (az egyébként végtelen tölténnyel rendelkező géppuskánkból), hogy felrobbantsunk mindenkit? Arról már nem is beszélve, hogy kapunk egy furcsa lézerfegyvert (vagy mégis mi az?) is, ráadásul az egyik pályán kénytelenek vagyunk megküzdeni közelségi érzékelős telepített aknákkal. Ezen a ponton már fel sem tettem a kérdést, hogy mégis miért. A kérdés inkább az, hogy miért nem működik? Néha fel lehet robbantani, néha nem csinál semmit, néha pedig egyáltalán nem lehet kikerülni, és mindenképp meghalunk. Azt eddig nem említettem, hogy a Fast & Furious: Showdown egyébként egy igazi bugtenger, szóval utóbbi egyáltalán nem meglepő. Azon pedig ne is hökkenjetek meg, hogy a küldetések sokszor csak úgy véletlenszerűen érnek véget, akár győzelemmel, akár vereséggel, sokszor még célvonal sincs, azt pedig, hogy miért veszítettünk, esetenként soha nem tudjuk meg.

Ahogy korábban írtam (csak aztán elkanyarodtam), a játék néha elővesz látványos jeleneteket a filmekből. Itt van például a legendás banki széflopás a Fast Five-ból, mikor hőseink két autóval húzzák keresztül Sao Paolo városán az igen súlyos fémdarabot. Egyrészt az egész hangulatot eleve tönkrevágja, hogy Diesel karaktere nincs ott, de ha ezen túltesszük magunkat, akkor masszív röhögőgörcsben lehet részünk. Olyan szinten nincs fizika a játékban, hogy a ki tudja hány száz kilós széf össze-vissza pattog, mint egy gumilabda, semmiben nem akad fenn, ha pedig begyorsítunk, majd lelassítunk, akkor előreszáll, mintha torpedóból lőtték volna ki. Lehetőségünk lesz átélni a Tokyo Drift azon jelenetét is, amikor a város fölötti hegyekben kell, nos, driftelnünk a kanyargós úton. Csak éppen ez lehetetlen. Nem létező vezetési modellel képtelenség driftelni, a végeredmény pedig körülbelül úgy fest, mint amikor egy kutya véletlenül rátéved a tükörjégre. Egy másik pályán pedig azzal a járgánnyal kell mennünk, aminek az elején egy vízszintes ék biztosítja, hogy a magasba röpítsünk minden szembejövő autót. És itt a hangsúly azon van, hogy mindegyiket: még sok-sok tonnás buszok és teherszállítók is úgy röpködnek, mintha pihéből készültek volna. És ha már itt tartunk: a játék kötelező eleme természetesen a nitró vég nélküli használata, de különösen érdekes, hogy amikor átugrunk és elfoglalunk egy olajszállító teherautót, hirtelen annak is lesz nitrója.
Úgy érzem, már így is többet vesztegettünk a kelleténél a Fast & Furious: Showdownra, de a Halálos iramban-életérzés miatt azért meg kell említenem, hogy vannak zenék. Amennyire oda tudtam figyelni rájuk miközben szétrobbant az agyam a játékmenettől, még a stílushoz passzoló hip-hop is akad, bár teljesen ismeretlen szerzőktől, és túl kevés ahhoz, hogy az alatt a három óra alatt, amit a játékkal fogunk tölteni, ne váljon idegesítővé. S persze azt talán már mondanom sem kell, hogy a prezentáció röhejes, a menük fantáziátlanok, cserébe viszont olyan hosszú töltési időket kell végigülnünk, hogy komolyan elgondolkozunk az életünkön. A Fast & Furious: Showdown talán a legrosszabb játék, amit valaha próbáltam. Egy undorító próbálkozás az Activisiontől, hogy lehúzza azokat, akik a film megtekintése után impulzusként veszik meg a játékot. Annyira pofátlan, hogy annyira szavak nincsenek. Minden ízében rossz, befejezetlen (vagy inkább, elkezdetlen), katasztrofális termék. Ennél már évekkel ezelőtt sokkal, de sokkal jobbakat lehetett találni a budget kategóriában. De nehogy abba a tévedésbe essünk, hogy a Fast & Furious: Showdown egy budget játék: 40 dollárral, Magyarországon 9900 forinttal próbálja megrövidíteni azokat a gyanútlan áldozatokat, akik sosem olvasnak játékmagazinokat, nem néznek értékeléseket, nem érdeklődnek vásárlás előtt. Ha bármilyen más termék lenne, mindenki az első nap visszavinni, és visszakérné a pénzét. Fogyasztóvédelmi feljelentések százai érkeznének be. Sajnos ezt a játékpiacon nem lehet megtenni.

Platformok: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U Tesztplatform: Xbox 360
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. HeverAdam
2013.07.01. 08:05
20%?? háát.... na mindegy erre inkább nem mondok semmit Bár volt szerencsém kipróbálni nekem is de ez a 20% nem sok egy kicsit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. dominating
2013.07.01. 08:25
grafikát nézve, ez telefonra van vagy pc-re?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. LechooEdy
2013.07.01. 08:28
Inkább PS2 szintű.
Ez a játék nálam pont annyit ér mint a filmek (kivéve az első kettő)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Phantomstr...
2013.07.01. 09:50
Érdekes az Activision hozzáállása. Mintha minden használható emberük CoD-ot hegesztene, a takarítókat és portásokat meg ráállítanák a filmes játékaikra. Például a 007 Legends is rusnya lett és borzasztó, ez is, de az összes többi hasonló próbálkozása is. Gondolom arra számít, hogy eladja a neve. Ha csak a kiadott játékok minősége számítana, az Acti évekkel ezelőtt csődbe ment volna.

Ali jó Fast and Furious játékkal akar játszani, annak még mindig NFS Underground.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. SonicTheHU...
2013.07.01. 10:08
:'D az ilyeneken mindig besírok. Köszi a cikket, made my day
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Zelbacsi
2013.07.01. 10:10
Értékelés: "PRO - Elindul, végig lehet vinni"
Na, hát akkor meg mi a baj? Kell ennél több ma egy játékba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. AgeOfVampi...
2013.07.01. 10:17
Meghoztad a kedvem, hogy kipróbáljam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. bitangue
2013.07.01. 10:41
néha úgy érzem, hogy indokolatlanul túlértékelitek a játékokat. pl szavatosság 2/10?? ha lenne 1 alatt, akkor én azt adnám rá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. mataczadri...
2013.07.01. 10:53
Gépigyény:
Minimum:
HD 7990 vagy GTX 690
I7 3970X
250GB SSD
32GB RAM
satöbbi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. dragon83
2013.07.01. 11:16
Uhh, azt hiszem van egy új rekorderünk a legalacsonyabb értékelést kapó játékok között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Smooth44
2013.07.01. 11:33
"Contra:
- irgalmatlanul ronda
- nem létező vezetési modell
- egyhangú, unalmas, érdektelen
- összecsapott, pénzlehúzás"

Számomra ezek a filmet is jellemzik (igaz, csak az első két részre tudtam rászánni magam, amiből az egy még jó is volt, ha egy-két apróságtól el tudunk vonatkoztatni... a kettő viszont annyira botrányos volt, hogy azóta a többit is messze kerülöm - és a trailereket elnlézve nem is bánom)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. nemlehet
2013.07.01. 11:36
Nem tudom miért kell mindig gánynak lennie a filmekből kiadott játékoknak. Ez alól talán egyedül X-man Origins: Wolverine volt kivétel, de az is inkább csak tisztes iparosmunka volt mint jó játék.

Gondolom nagyon gyorsan kell elkészíteni ezeket a játékokat, de akkor is. Akkor egyszer megvesz egy ilyet szerintem az egész brandet megutálja..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. fillesy
2013.07.01. 12:55
A leírás alapján szerintem bepippantva kellene ezzel játszani. Már a tartálykocsi/nitró kombó alapján is. Olyankor úgysem a vezetési modellel meg a grafikával törődik az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Tapir_606
2013.07.01. 13:15
jó lett a cikk

amúgy nem tudom miért vár bárki bármi mást egy filmből készített videójátéktól, már ezen tulajdonsága takarja, hogy minden innovációt nélkülöz, csak a filmet akarja megvalósítani, ami viszont teljesen más szórakoztatási ág

soha nem volt és nem is lesz játék, ami egy filmmel párhuzamosan akar kijönni és a minőség legkisebb szikráját is képes lenne mutatni

a 10k forintot gondolom a cég állja az ilyen teszteknél, ha nem, részvétem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Tapir_606
2013.07.01. 13:18
ja meg a széf...
nézd csak meg újra a Fast Five-ot, a játék hű ahhoz a fizikához
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. uristen
2013.07.01. 14:02
Kicsit elnevettem magam az értékelésen. Kár, hogy nincs már a *)@# sorozat, amiben rossz PC játékokat mutatott be )&@#$*%. Ez is belekerülhetne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. KisDre
2013.07.01. 15:24
Emberek, nincs min csodálkozni FILM alapján készült a játék, és tudjunk mindnyájan, hogy a film alapján készült játékok nagy része milyen, vagy milyen lett... (Persze vannak szerencsére kivételek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. carraroxt
2013.07.01. 15:26
Igazából kár is volt többre számítani. A filmből készült játékok, és a játékból készült filmek mindig is csak a lehúzásra készült kókány szemetek voltak. A kiadók csak azért csináltatják meg ezeket, mert tudják, hogy a rajongótábor egy része úgyis beszívja. A Fast and Furious ráadásul Hollywood intellektuális igénytelenségének az egyik sarokbástyája, szóval lehetett számítani rá, hogy ebből csak barna szendvicset (sz@r megkenve fo$$al) kaphatunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. KisDre
2013.07.01. 15:28
Most nézem, nincs PC-re!

Hehe, és még hogy a PC-s játékipar van veszélyben Ezzel a játékkal inkább a konzolos társadalom retteghet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Csongor22
2013.07.01. 15:44
[/b]http://www.youtube.com/watch?v=Lr2l_bK9Xu0 Nem tudom szabad-e ide belinkelni, nem is szokásom, de ezt meg kell nézni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Konigstige...
2013.07.01. 15:51
Activision "minőség" Nem elég hogy tr*gya, de még túlárazott is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. FRK
2013.07.01. 18:38
Csak a pontosság kedvéért:

Ravasz a róka, a fegyveren elsütőbillentyű van.

Géppisztoly: Pisztolylőszert tüzelő egyes és sorozatlövésre képes, nagy tűzgyorsaságú fegyver (Pl.: UZI, Skorpio stb.).

Gépkarabély: Köztes lőszert tüzelő, egyes és sorozatlövésre alkalmas gyalogsági fegyver. Géppuskánál kisebb, könnyebb. (Pl: AMD65, AK-47, M-16 stb).

Géppuska: Csak sorozatlövés leadására alkalmas, puskalőszert tüzelő lőfegyver (Pl.: MG-42, PKM, M60).

Nem kötekedés, csak pontosítás, hogy ne keverjük a fogalmakat. Mielőtt bárki jönne azzal, hogy tök mindegy, annak csak annyit, autóknál sem mindegy kabrió, kombi, sedán, 5 ajtós vagy limuzin.
Ahogy olvasom még a fizika került a legközelebb a filmbéli minőséghez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Tapir_606
2013.07.01. 19:54
FRK

öt ajtós*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. heckles04
2013.07.01. 20:02
lol az Activision ettől egyértelműen többre képes nem védeni akarom de sztem ennek a játéknak a készítése így történt:
srácok kevés pénzből, rövid idő alatt csináljatok már valamit nekünk és írjátok rá hogy fast&furious.

Egyébként játszottam telefonon fast&furious-t és az jobban nézett ki^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Leeroy
2013.07.01. 20:30
Ilyenkor kívánja az ember, hogy az Activisionnek el kellett volna süllyednie 1983-ban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Georg17
2013.07.02. 02:16
Jó lett a cikk gratula!

Ez a játék kb. olyan lehet, mint a Starsky & Hutch játék. azzal játszottt már valaki? Na az még milyen trágya! Pedig azt meg az EmpireInteractive adta ki. Úgy látszik a név nem minden esetben kötelez.
10 rugó amúgy nagggyon komoly lehúzás. Ennél még a Skoda Racer is jobb lehet, de az "csak" 2 rongy volt annak idején a tacskóban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Georg17
2013.07.02. 02:22
Leeroy

Szerinted is a Decathlon volt a nagy dobásuk és utána semmi? Arról mundjuk fogalmam sincs, hogy utána milyen játékokhoz volt még közük. De a Decathlon egy igazi klasszikus. Lehet, hogy túl hamar ellőtték a puskaporukat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. McDuglas
2013.07.02. 15:27
@Georg17 A Starsky & Hutch játék, ehhez képest maga a mennyország
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. shindler
2013.07.04. 05:23
Nem lepődök meg , még soha nem találkoztam olyan film alapján készült játékkal ami jó is lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MassKilla
2013.07.06. 15:09
shindler: akkor nem próbáltad a Wanted-Weapons of Fate-et! az sztem nagyon jól sikerült, ahhoz képest, hogy kb 2 és fél óra végigjátszani, de végig igazi adrenalinpumpa, és hozza a film hangulatát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Alkesz
2013.07.07. 09:59
Wanted-et én is imádtam, de nem kapott túl jó értékeléseket, de így vagyok a matrix játékokkal is. Amúgy ott a Riddick széria, james bondok, régi nagy kedvencem a the thing, avp, star wars játékok, X-men wolverine, batman játékok, kb ennyi ami hirtelen eszembe jutott. Szóval vannak bőven jó filmek alapján készült játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Cannapeace
2013.07.18. 21:05
A Burnout paradise HD2400pro-val pont ugyan ilyen csak az irányítás egy kicsit más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!