iPon Cikkek

FIFA 15 teszt - Már megint kapufa

Dátum | 2014. 10. 02.
Szerző | Mastigias
Csoport | JÁTÉK

Ó Electronic Arts, már megint mit tettél... Bíztam benned, reménykedtem, hogy majd az idei rész végre olyan lesz, amilyennek lennie kell, de megint csalódást okoztál nekem. Miért?! Pedig olyan jól indult az egész: a játék felajánlotta a FIFA 14-ben használt beállításaimat, ezen felül ajándék tartalmakat kaptam a korábban elért eredményeimért, és még az online ranglistákon sem kellett a tizedosztályból indulnom. Igaz ami igaz, a kilencedik osztály sem túl előkelő, de ez már csak rajtam múlt, hiszen a 14-ben a hatodikig jutottam. Hogy miért? Erre később még visszatérek. Most foglalkozzunk a FIFA 15-tel, ami PC-n is Ignite Engine-t használ. Érzelmi intelligencia, dinamikus meccsprezentáció, next-gen kapus, élő pálya. Már előre fogtam a fejem, hogy ebből mi lesz, úgyhogy vegyük sorra, hogy mi is kerekedett ki belőle. Elöljáróban annyit, hogy a PC-s változatról lesz szó, és eredetileg videotesztet szerettem volna készíteni, ezért lesz a megszokottnál több videó, de annyi minden jutott eszembe játék közben, hogy nem fért volna bele az időkeretbe.
Kezdjük a tavaly debütáló Ignite motorral, amit akkor még csak a PS4-es és Xbox One verzió használt (ez egyébként jól megfigyelhető rendszer ennél a sorozatnál: mindig a konzolos verziók kapják meg előbb a fejlesztéseket). Ennek köszönhetően nem csak a fizika és a játékosok kinézete más, hanem a "gondolkodásuk" is, valamint a szurkolók is részletesebbek, a pályákról és az időjárási hatásokról nem is beszélve. Szóval kellett már ez az Ignite Engine PC-re, mint egy falat kenyér, most pedig jött, látott, és... győzött! A játékosok mozgása és a labdakezelés sokkal folyamatosabb, mint a korábbi részekben, ennek köszönhetően maga a játékélmény is változott, meg merem kockáztatni, hogy jobbá vált az eddigiekhez képest. Új levételek, fordulások kaptak helyet a 15-ben, amik nem csak jobban néznek ki, de hasznosabbak is játék közben. Ez a rész tehát pipa, de mi a fene az az érzelmi intelligencia?
"Az érzelmi intelligencia az a képesség, amelynek segítségével saját és embertársaink érzelmeit felismerjük, azonosítjuk, értelmezzük és kezeljük." - írja az Online pszichológus, és valóban, nekem is valami hasonló meghatározás rémlik tanulmányaimból. Most viszont nem erről a bizonyos EQ-ról van szó, mivel a FIFA 15-ben az érzelmi intelligencia mindössze abból áll, hogy láthatunk egy-két plusz bevágást a játékosokról, amikor meglökik egymást, örülnek a másiknak, vagy épp bánatosak egy kihagyott helyzet miatt. Utóbbi annyira nem új keletű dolog, már a 14-ben is benne volt ez az "újítás", hiszen többször is kerültünk olyan - megjegyzem, bosszantó - helyzetbe, amikor a kihagyott lövés után nem lehetett irányítani a játékost, mivel az még épp bánkódott. Annyiban javult a helyzet, hogy itt már nem kell megvárnunk, amíg végigér az animáció, rögtön mehetünk tovább emberünkkel. Sajnos ki kell, hogy mondjam: a FIFA-féle érzelmi intelligencia egy felesleges újítás.
Dinamikus meccsprezentáció. Hangzatos, nemde? A DMP-nek köszönhetően olyan, mintha TV-ben néznénk a meccseket: a szurkolók csapatonként változó autentikus biztatásokkal teszik oda magukat, amire a kommentátorok is odaillően reagálnak. Ezen kívül a kispadon ülőket is láthatjuk a góloknál, valamint a visszajátszások is élethűbbek, mint eddig. Én személy szerint nem adtam volna külön nevet ennek, mert alapból benne kéne lennie egy focis játékban, de hát én nem az EA vagyok, ugyebár. És itt kell kitérnem arra a sajnálatos tényre, hogy a 2007 óta a sorozathoz nőtt meghatározó funkciótól, a magyar kommentártól búcsút kell vennünk. Egyelőre csak PC-n, PS4-en és Xbox One-on, mivel PS3-on és Xbox 360-on továbbra is hallhatjuk Hajdú B. és Faragó Ricsi aranyköpéseit, amik sokszor kontextus függetlenek és fárasztóak voltak, de azért mindig hozzátettek a hangulathoz. A DMP-t látva érthető, miért van ez így, de akkor is hiányozni fognak a kígyóteres beszólások (azt már megfejtette egyébként valaki?).
Next-gen kapus - last-gen hibák, mondhatnám, ha frappáns akarnék lenni. Ha egy darabig nem nyúlunk a menühöz, elindul egy kedvcsináló videó, amiben szintén erre az újításra hívják fel a figyelmünket, és valóban, a kapusok sokkal jobban védenek, mint a tavalyi epizódban. Jobban érzik a kaput, több olyan helyzetet fognak meg, amit korábban nem tudtak volna, de - és ez egy nagy de: megmaradtak ugyanazok a vacak, idegesítő hibák, amikkel már tele van a hóstoplisunk. Nem ugrik fel, átmegy a lába között, rossz felé ugrik, nem véd, csak bámul, rossz felé passzol, nem magasan, hanem laposan adja ki, stb. Tudom, ez az életben is megtörténhet, de nem ennyiszer, és nem így. Ráadásul ha automatikusan fut ki, nem mindig lövi el magától a labdát, csak rávált a játék, ekkor az első mezei támadó elveszi tőlünk a dönit, és már lövi is az üres kapuba. Láttatok már olyan gólt, ahol a kapus meg sem próbálta elérni a labdát, ami a feje fölött haladt el karnyújtásnyira, és csak nézte, milyen szépen száll? Most fogtok, az intró és egy félpályás (!) gólom remekül passzol egymáshoz:
Amikor az élő pályák nevű "innovációról" hallottam, nem nagyon tudtam magam elé képzelni miről lehet szó, de aztán egy előzetesből kiderült: a pályák kopnak a játék előrehaladtával, a mezek összepiszkolódnak, a szögletzászlók elhajlanak, ha eltalálják őket, valamint a kapu keresztlécei megemelkednek, ha olyan szögben és erővel bombáznak a hálóba. Őszintén szólva én pályakopást nem vettem észre, talán egy-két becsúszás után marad csak nyom a gyepen, de a játékmenethez ez nem nagyon ad hozzá, nem befolyásol semmit, ahogy a mezek piszkolódása sem. A szögletzászlók hihetetlen elhajlását max. akkor láthatjuk, ha egy adott gólörömöt használunk, amúgy semmi értelme nincs, nem pattan róla vissza a labda, nem esünk el benne, szóval ez sem játékmenetet befolyásoló tényező. A keresztlécek megemelkedései meg jól néznek ki, de szintén a "mi értelme?" kategóriába tartoznak. Ezek mind olyan fejlesztések, amikkel remekül lehet reklámozni a játékot, de másra nem jók, így térjünk rá inkább azokra az újításokra, amiknek örülünk is.
A FIFA 14 egyik nagy problémája volt, hogy rengeteg lest fújtak be a bírók, sokszor nem is jogosan. Egyik ismerősömmel erre reagálva megfogalmaztuk azt az aranyszabályt, miszerint "Ami nem gól, az les." Szerencsére a 15-ben már nem ez a helyzet, kevesebb a les, az viszont érdekes, hogy a visszajátszásoknál már nincs ott az a vonal, ami segít nekünk eldönteni, jogos, vagy jogtalan volt az ítélet. A leshelyzetek helyett viszont visszatértek a csavart gólok, a next-gen kapusoknak ez az egyik gyengéje: megfelelő szögből és irányból szinte biztosan gólt lőhetünk nekik, ha csavarunk. Sőt, a távoli lövésekkel is érdemes próbálkozni, pláne egy-egy szöglet után, mivel ilyenkor mindig kint állnak a kapuból a hálóőrök, és ha jól eltaláljuk a labdát, tuti gól a jutalmunk. Apropó szöglet, mielőtt beadnánk a labdát, négy csapatinstrukció közül választhatunk: hosszúra, vagy rövidre érkezés, kapus elé beállás, tizenhatostól befutás. Ezek segítségével egy kicsit felpezsdíthetjük, pontosabban megkeseríthetjük a védők életét. De talán ami ennél is fontosabb, hogy most már ráválthatunk a fogadó játékosra, és nem csak a szögletnél, hanem szabadrúgásoknál és bedobásoknál is.
Időről-időre online bajnokságok nyílnak meg, melyeken próbára tehetjük magunkat
A bedobás régóta zavart a 14-ben, mivel sokszor nem lehetett továbbnyomni, és csak ment vele az idő, míg elfutott érte egy-egy játékos - ezt most végre sikerült kiküszöbölni, valamint maga a folyamat sem olyan lehetetlen, mint eddig volt, köszönhetően a fogadó játékosra való átváltásnak. Ekkor ugyanis az adott játékossal rohangálhatunk kedvünkre, majd a tökéletes pozíció megtalálása után kérhetjük, hogy nekünk dobja/rúgja csapattársunk a labdát, sőt, még testcseleket is alkalmazhatunk az ellenfél kijátszására. Nagyon jó kis újítás ez, aminek sok hasznát vehetjük még a későbbiekben. Kapuskirúgásnál ugyan nem érhető el ez a funkció, de helyette előre küldhetjük csapattársainkat, ami szintén új lehetőség. Csapatmentalitások terén is több opció áll rendelkezésünkre, az eddigi öt helyett összesen hét (ultra védekező=park the bus, nagyon védekező, védekező, kiegyensúlyozott, támadó, nagyon támadó, ultra támadó) mentalitás közül választhatunk.
Új opció, hogy online meccsek elején büntetlenül kiléphetünk, ha a másik is beleegyezik.
Azt azonban még mindig nem sikerült elintézni, hogy a hosszabbítás hátralévő perceit, másodperceit is megmutassák nekünk, továbbra is csak 90+adott percet mutat a kijelző, semmi visszaszámlálást. Meccsek félidejében és végén új formában tekinthetjük meg viszont az összefoglalót: az eddigi sima visszajátszásokat egy kék filterrel és 16:9-es képaránnyal, valamint viszonylag normális zenei aláfestéssel dobták fel a készítők. A FIFA 15 zenei albuma remekül sikerült, nekem talán az első olyan válogatásom, amit játékon kívül is szoktam hallgatni, tegyetek így Ti is, mivel az EA a nagyközönség számára is elérhetővé tette a nótákat.
Az Ultimate Team új funkcióval bővült: most már nem csak megvehetünk, hanem kölcsönözhetünk is játékosokat, ez főleg akkor jön jól, amikor nem engedhetjük meg magunknak a drágább vételeket. Ennek köszönhetően pár meccs erejéig sztárjátékosokat játszathatunk saját csapatunkban, ami az eredményen is meglátszik majd. A Karrier módot menedzserként és játékosként is indíthatjuk, előbbi magáért beszél, utóbbi esetében pedig saját játékos karaktert hozhatunk létre saját névvel és egyéni jellemzőkkel, akit aztán egy csapatban elhelyezve irányíthatunk a meccseken - vagy csak őt, vagy az egész csapatot. Csak aztán vigyázzatok, nehogy úgy járjatok mint én, aki lesérült az első meccsén kb. 3 hónapra, mert azokat a meccseket, amiken nem vesz részt karakterünk, nem játszhatjuk le, csak szimulálhatjuk.
Az Ultimate Team még mindig jó
Természetesen ismét elérhetővé válnak ideig-óráig bizonyos kupamérkőzések, valamint indulhatunk bajnokságokon, sőt, saját offline bajnokságokat is létrehozhatunk, ami egy legalább 4 fős baráti társaság összejövetele alkalmával feldobhatja az estét. Ezeken kívül az online barátlistánkban szereplő sporttársakkal összeállva 11v11 fős meccseket is letolhatunk, de aki nem szereti a tömeget, az az egymás elleni harc, vagy a kétfős kooperatív módban találhatja meg számítását. A zenéről már esett szó korábban, de azt nem említettem, hogy hasonlóan jól sikerültek a kommentátori megszólalások is. Nem csak az adott meccs eseményeire és a rajongókra, hanem a játékosokra is frappánsan reagál a kommentátor, például a játékosok világbajnokságon nyújtott teljesítményeiről is hallhatunk egy-két szót, ami sokat ad a hangulathoz.
Pláne úgy, hogy a Premier League minden eddiginél részletesebben került be a játékba: 20 különböző stadionnal, egyenként beszkennelt játékos megjelenésekkel, a TV-közvetítésekhez hű dizájnnal, egyéni szurkolói és kommentátori megnyilvánulásokkal, valamint gólvonal-technológiával. Mellesleg a Török Süper Lig is visszatért, bár ennek valószínűleg a törökök örülnek jobban. Ezen kívül térjünk még ki a grafikára, ami remekül fest, de azt külön meg kell említenem, hogy csak Full HD-ban, a HD Ready felbontás valamiért indokolatlanul recés. Ha eddig tartana a teszt, nyugodt szívvel kiosztanék jó 85-86%-ot a FIFA 15-nek, mivel sok szempontból ez az eddigi legjobb rész, és az az érzésem, hogy az EA végre jó irányba indult el a sorozattal kapcsolatban. Ámde...
Egyik rutinos FIFA maestro ismerősömnek van egy elmélete, miszerint - legyen szó bármelyik FIFA részről - a játék a meccsek elején feldob egy érmét, és utána végig annak a csapatnak dönt, amelyiket épp kiválasztott magának. Ergo eleve elrendelt, ki fog nyerni, vagy ahogy egyesek mondják: "koncepciós meccsek" ezek. Na jó, ezt én találtam ki, de van benne valami. Igazából sokáig teljesen elhatárolódtam ettől az elmélettől, mondván, hogy ugyan, ez butaság, meg amúgy is volt már olyan, amikor 3-0-ról hoztam vissza meccseket. És valóban, az offline, egy gépnél való egymás elleni játéknál nem lehetetlen az egyértelműnek tűnő végeredmény megváltoztatása, de itt is sokszor megfigyelhető: az egyik csapat megszakadhat a folyamatos támadásban, 12x lőhet pontosan kapura, egy sem gól, míg az ellenfél háromszor támad, de az mind gól. Ez hatványozottan igaz az online meccsekre, és nem, itt nem a tudásról, vagy a technikáról van szó, egyszerűen nem úgy reagálnak a játékosok, ahogy máskor szoktak.
Például folyamatosan rosszul veszik le a magas labdákat, így az mindig az ellenfélhez kerül, majdnem az összes passzt elrontják, nem kapura mennek a rálövések, a kapus nem véd, stb. Vagy ami még jobb, a bíró folyamatosan ellenünk fúj, olyanra ad nekünk pirosat, ami sárgát sem ér, az ellenfél viszont olyanért kap sárgát, ami már rég piros lenne. Legutóbb például zsinórban három meccsen kellett emberhátrányban küzdenem, mivel mindig kiállították az egyik hátvédemet - nem volt ő szentéletű, nem azt mondom, sőt, de pirosat akkor sem érdemelt volna. Azok az online párharcok pedig a kedvenceim, amikor én vezetek egészen a 89. percig, de a 90.-ben egyenlít az ellenfél, és ha ez nem lenne elég, vezető találatot is szerez, miközben én támadtam végig az egész meccset. Elég igazságtalan ez, az ember felrobbanna dühében ilyenkor. És emiatt ugrik az a plusz 5-6%, kedves EA.
Grafikai ráncfelvarrás ide, dinamikus meccsprezentáció oda, amíg nem sikerül megoldani, hogy kiegyensúlyozott mérkőzéseket lehessen játszani, addig nincs értelme évente kiadni egy-egy újabb részt, inkább várjunk két-három évet a következőre, de az csapjon oda rendesen. Persze ez csak lázálom marad, úgyhogy vissza is merülök a FIFA 15 igazságtalanságtól zúgó stadionjaiba, mivel még mindig ez a legjobb FIFA rész. Nincs más hátra, mint várni a FIFA 16-ot, hátha majd ott sikerül megoldani, hogy ne érmefeldobás és "koncepciós meccsek" menjenek, hanem igazságos küzdelemben vehessünk részt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. TommyGun77
2014.10.02. 13:15
Egyetértek a cikkel! Jó jó de nem az igazi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. wishformor...
2014.10.02. 13:33
Oszinten mit vartok egy evente uj verzioval megjeleno IP-tol?
valamivel el kell adni jovore is meg azutan is, meg azutan.
ha jo jatekot arananak csinalni, mar reg megtettek volna modolhato formaban. es evente kiadni egy patch-et ami behozza az atigazolassal jaro valtozasokat, magyarul kb egy config change.

ebbol nyilvan nem lehet megelni.
monnyuk csodalkozom hogy ebbol igy megelnek, mert a sok majom meg megy es veszi mintha muszaj lenne .

addig amig hulyen viselkedtek, addig hulyenek is lesztek nezve, ez sajnos igy mukodik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. bobibubi
2014.10.02. 15:01
Hát én viszont nem értek egyet, leginkább ezzel az utolsó résszel. Negatívum: IGAZSÁGTALAN a játék Na, ez kész vicc kategória! Maga a foci mint élő labdajáték se igazságos soha, a véletlen tényezők folyamatosan és nagymértékben jelen vannak. Egy megpattanó lövés, öngól, rossz bírói ítélet. A való életből is lehet bőven példát említeni hihetetlen fordításokra vagy nagy gólhátrányról( pl. Liverpool-Milan BL döntő) vagy az utolsó percekben (MU-Bayern BL döntő). Ezeknek a meccseknek mindig két oldala van: Manchesterben évtizedek múlva is a legendás győzelemként fognak róla könnybe lábadt szemekkel mesélni, míg a münchenieknek rémálmaikban jön csak elő. Mi még ma is gyártunk elméleteket az 54'-es elbukott döntőről, a németeknek az a berni csoda. Vagyis mikor 3-0-ról fordítasz, akkor meséled havernak, hogy mekkora jó voltál, hogy nem adtad fel, és küzdöttél és megfordítottad, mikor kiszívsz a végén valahogy, akkor ott csalás volt, hihetetlen, nem létezik, csal a játék. Ez mindig jelen lesz, ez hozzá tartozik a játékhoz, ezt fő negatívumként ecsetelni szerintem felesleges, számomra kifejezetten megmosolyogtató. Hogy velem történt-e ilyen? Hogy a fenébe ne történt volna, máig emlékszem rá, amikor a FIFA 12-vel még magyar fifa válogatott meccsen a török gyerek ellen a 89. percben megszereztem a vezetést, majd mégis kikaptam 2-1-re.
Szerintem nagyon hangulatos az új játék, 1-1 bosszantó dolog ellenére szinte mindenben javult.

Wishformore: Nem tudom hány FIFA játékkal játszottal eddig, és mennyit, tippem szerint nem ez volt a jellemző rád. Biztos, hogy valamikor igazad volt abban amit írsz, ahány FIFA már megjelent az évek alatt, biztos volt úgy, hogy kevés változás történt vagy mondjuk a PS3-Xbox360 megjelenése idején 1-2 évig eléggé elhanyagolták a a PC-s verziót. Sokszor mikor megjelennek az első videók az új játékról nem is látni a változásokat, de ha valaki tényleg játszott/játszik rendszeresen mindegyikkel, akkor érzi, hogy új játék van a kezében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. YellowFlas...
2014.10.02. 15:56
Bobibubi-val értek egyet. Mintha a valóságos foci nem lenne igazságtalan, és kiszámíthatatlan. Hány mixem ment el már rajta, uram irgalmazz.
Ez inkább 90%, mint 80%. A '06 óta játszok a FIFA-val, és ez az eddigi legjobb kiadás PC-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. nemlehet
2014.10.02. 16:15
Én viszont nem értek egyet. Itt nem nyavalygásról van szó, hanem arról, hogy tényleg csal a játék. Van pár barátom akik tényleg komolyan tolják a FIFA-t, versenyre is szoktak járni rendszeresen és online is valami magas rangsorolásban vannak és ők is azt mondják, hogy van valami mechanika a játékban ami a cikkben is említett jelenséget okozza. Ezért is bármi tétmeccs minimum BO3 a körükben. Többször szemléltették nekem, hogy 10x megcsinálja ugyan azt (adott pontról rálövés azonos módon) és az egyik meccsen 8x bemegy, a másikon meg egyszer sem. Persze sose lehet "pontosan" ugyan úgy csinálni de akkor is szembetűnő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pergerj
2014.10.02. 16:31
A 14-ben is benne volt a meccs elején való kilépés közös megegyezésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. bobibubi
2014.10.02. 17:35
Hááát nem tudom. Én megdönthetetlen bizonyítékot nem tudok felvonultatni a "csal a játék" álláspont ellen, de nekem elég képlékeny ez továbbra is. Mikor csal és hogyan? Vagy mindig másképp? Valamikor a meccs elején, valamikor a meccs végén? Vagy akkor kapcsol be a csalás, ha az egyik csapat vezet 3-0-ra? De akkor se minden alkalommal, csak minden 8. meccsen? Még pár ilyen kérdést tudok írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. hcsa
2014.10.02. 18:03
A "csaláshoz" kis adalék info: a foci menedzser játékoknál figyeltem meg, hogy a meccs legelején a csapatösszeállítás és taktika (meg még egy rakat paraméter) alapján kiszámítja az eredményt, amit látsz mérkőzés néven a pályán, az már csak mozi. Tehát amíg nem változtatsz drasztikusan a fenti kettőn (de nem feltétlenül mindkettőn!) az eredmény kb. ugyanaz lesz. Ja, és persze ha bármit módosítasz (csere, taktika, stb.) újraszámolja.

És akkor még azok persze komolyabb programok ilyen szempontból... Lehet kísérletezni, újrajátszani, meg fogtok lepődni párszor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. bobibubi
2014.10.02. 18:07
Hát a focimenedzsernél ez elég reális, de azért itt a két felhasználó által elég erőteljesen befolyásolt minden pillanat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. nemlehet bobib...
2014.10.02. 22:27
Egy képzeletbeli példával tudok legjobban rávilágítani a dologra. Mondjuk adott helyzet: Labdalevétel egy hosszú előreadásból. Itt számít a helyezkedés, illetve, hogy milyen ritmusban nyomod a gombot a felugráshoz. Nyilván egy online meccsen nem nézi millisecumdumra hanem vannnak különböző tartományok ami alapján eldönti, hogy ki nyomta jobban, mondjuk jó-közepes-rossz. Ugyan ez érvényes a helyezkedésnél. Nah már most simán elképzelhető, hogy a két játékos ugyan úgy nyomja tehát a program nem tudja eldönteni ki nyert. Ekkor "dob kockával" hogy mégis ki nyerje meg a párharcot. A csalás ekkor jön elő: Az egyik játékos maximum 3-ast dobhat a másik meg mondjuk minimum 2-est max 6-ost. Így nyilván a "nyerő" oldal fog nyerni 10-ből 8x. Ugyan ez a "random" érhető tetten egy csomó más helyzetnél. Persze ez csak hipotetikus és valószínűleg nem pont így működik, de érzetre így tudnám legjobban átadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. pergerj
2014.10.02. 22:33
Szerintem is benne van ez a pénzfeldobós dolog a játékban.
Vannak olyan meccsek neten, amikor egyszerűen nem tudsz nyerni. Lehet tucatnyi ziccered is, akkor sem szerzel gólt. Továbbá évek óta van az a "bug" is, hogy, ha valaki gólt szerez, az ellenfélnek az első helyzeténél visszaadja, tehát, ha gólt lősz, és szinte rögtön van helyzete az ellenfelednek, akkor 99%-ban bemegy neki.

Még nem szereztem be a játékot, így lenne egy kérdésem azoknak, akik már űzik.
A 14-es részben beharangozták, hogy "jobbak a kapusok". Ez a valóságban annyit jelentett, hogy kevesebb gólt lepkéztek be messziről, főleg a csavart lövések nem mentek be, viszont ziccerben a csavart lapos ment be, és az erős bombákat védték 5 méterekről. Tehát irreális gólokat fogtak meg. Ebben a részben mi változott a kapusoknál? Játszottam a demoval, de annyit nem, hogy messzemenő következtetéseket vonjak le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. bobibubi nemle...
2014.10.03. 00:37
Na, amit most írtál ez egy sokkal reálisabb elképzelés. Nem tudom, hogy a valóságnak van-e ehhez köze, de ez egy ésszerű alternatíva. Persze azért magyarázatot ez se ad arra a valaki szerint "csalásnak" tartott meccsekre, amit a szerző említ a cikkében. Mondjuk szerintem nem is kell azokat megmagyarázni, de ezt már kifejettem bővebben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. nemlehet bobib...
2014.10.03. 10:03
Dehogynem választ ad. Gondolj bele amikor pl a kapuralövéseknél is ez van. Valaki jobban játszik, kialakít 15-20 helyzetet amiből az alant fejtegetett random miatt csak 2 megy be. Az ellenfélnek összesen 3 helyzete van, de neki mind a 3 bemegy olyan lövésekből amiket meg kellett volna fogjon a kapus. Pl a cikkben látott félpályás gól nagyon jó példa erre (amit mellesleg kb 10-ből 9 kapus megfogna). Ez rendszerint úgy szokott alakulni, hogy 85. perc, félpályánál szerelnél sima finomszereléssel erre befújja a bíró, sárga. Az ellenfél félpályáról rálövi és bumm gól. Esélyed nem volt semmi csinálni lévén finomabban nem lehet szerelni, a szabadnál meg nem tudsz mit csinálni.

Amúgy ez a PES-nél is tettenérhető, de főleg akkor ha feljebb rakod a fokozatot. Nem lesz ügyesebb a gép csak "szerencsésebb" és nem lehet leszerelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Atesz1987
2014.10.03. 11:25
Persze, hogy csal a gép, nem is értem miért vitatja ezt bárki is. Én is tapasztaltam ezt szenvedő alanyként, meg persze pro is. Én koca játékosként sokat játszottam a all time classic válogatottal ugyanaz ellen a 2-3 csapat ellen. Egyik meccsen laza 8-10 gólok, és minden, de minden próbálkozás bemegy, a másikon meg az egyértelmű ziccert sem adja be, és vért izzadok a 3-2-es győzelemért, sőt kikapok? És ezek a szélsőségek 1-2 óra játék alatt egymás utáni meccseken... És akkor nem csal, mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. mfranky24
2014.10.03. 14:32
FIFA94 óta követem a sorozatot, és agyon játszottam mindegyik részt...én is alá tudom támasztani, hogy ez már csak így van...a gép eldönti az elején, ki fog nyerni...bármit tehetsz ellene...
PS4-en nyomom a FIFA15-öt, és elkezdtem egy karrier módot az angol bajnokságban a Manchester Uniteddel, pont ezért, mert ez a csapat az, aki játékosállományban elég jó, de valamiért mégsem megy nekik...Van Gaal hibáiból tanulva, én eleve úgy kezdtem az idényt, hogy 2 jó védő kellett leghátra, ezért D.Godin és R.Varane hátvédekkel erősítettem...Di Maria, Falcao, Van Persie, Rooney...meg megteszi majd amit elvárni tőlük...hát nem... szóval a játék annyira valós, hogy ezekkel az emberekkel is simán ki lehet kapni a Crystal Palace-tól 3-0-ra, vagy WBA-tól is akár.... Vannak olyan meccsek, ahol látványosan lomhábbak a játékosaid, akkor már tudod...itt akármit tehetsz, ki fogsz kapni. A leseknél a vonalazást én is hiányolom, de bug-ként még azt vettem észre, hogy a meccsek 95%-ban a hosszabbítás mindig 5 perc... ezt se értem pontosan...miért???
CSAL és kész...ezen nem érdemes vitatkozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Resike
2014.10.03. 23:09
Nem tudom, hogy mit kell ezen meglepődni, hogy egy videó játék csal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Raidan
2014.10.04. 14:15
Én megvettem és csalódott vagyok. Vannak jó részei de annyira el tud menni a kedvem a játéktól hogy hihetetlen...az egy dolog hogy néha a kapusok mit néha...szinte mindig olyat védenek ki hogy az életben nincs ilyen....máskor meg gurítok egy labdát 1 km/h val és simán gól....akkor most mi van? valamit ezen nagyon elállítottak vagy nem tudom de a nehézségi szint is a gép ellen...world classon voltam fifa 14ben....az egy dolog hogy igen nehéz ez a jó benne de az már egy másik fele hogy szinte lehetetlen néhány dologgal mit kezdeni....ehhez vagy patch kéne vagy tényleg ne adjanak ki évente mert ez így csak siralmas....oké hogy szép a grafika de ezt már rég be kellett volna hozni....úgy mint a többi "új" dolgot amit most hirdettek ezek alapok kellenének hogy legyenek....utolsó része ez az érzelmi dolog...tényleg 2 lökés egy videoban és ennyi...pfff....hagyjuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. interstate...
2014.10.04. 21:15
"Vannak olyan meccsek neten, amikor egyszerűen nem tudsz nyerni. Lehet tucatnyi ziccered is, akkor sem szerzel gólt. Továbbá évek óta van az a "bug" is, hogy, ha valaki gólt szerez, az ellenfélnek az első helyzeténél visszaadja, tehát, ha gólt lősz, és szinte rögtön van helyzete az ellenfelednek, akkor 99%-ban bemegy neki."

Szerintem ez nem "bug", ilyen a foci.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Flegeton
2014.10.05. 00:52
Szinte minden játék csal.
A stratégiai játékoknál gondolkodtam ezen, hisz én csak azt kezelem amit a képernyőn látok/tapasztalok, de a gép mindenhol ott van egyszerre és mindenre egyből tud reagálni. Persze lehetne mondani hogy emberi ellenféllel ez más és igaz is lenne, de a gépet nem csaló helyzetbe kellene hozni hanem értékelhető MI-t írni neki, hogy minél jobban hasonlítson egy emberi játékosra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csabi02 Flege...
2014.10.05. 12:14
+1 és még ott van sok autó versenyes játék is,ahol könnyű fokozaton elverem őket és azt sem tudom mit csinál mert majdnem 1kört kapott és hátul kullognak,de ha nehéz fokozaton nyomom,akkor meg olyan,hogy egy tökéletesen bevett kanyar kombinációnál ahol max. 100km/h val tudok menni a perfekt íven,ott a gép 200km/h val átmegy mint,ha sínen haladna és kapokl is 2sec -et tőle minden kanyarban,aminek értelme nem sok van,max szétverem a joypad-ot vagy billentyűzetet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. bobibubi
2014.10.06. 12:17
Azért most már félre ment a story eléggé, nem arról van szó amikor az AI ellen játszol, hanem a human vs. human meccsekről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. FRK
2014.10.08. 07:50
Abban történt már változás, hogy kis csapatot nem tudsz felfuttatni?
Az egyik nagy hibának mindig is azt tartottam a FIFA-ban, hogy a gyárilag kis csapat, az mindig is kis csapat marad, hiába nyert több BL-EL trófeát, bajnokságot stb.
Ez annyiban zavaró, hogy esélyed sincs sztárt igazolni, hiába van meg hozzá a pénz. Például haver egy kis csapattal küzdötte fel magát első osztályba, majd nyert EL-t, zsinórban kétszer BL-t, bajnokságot, le akarta igazolni Krkic-et (nem is szupersztár), aki addigi fizetése kétszereséért, a maximális gólbónuszért és kezdőjátékos státusz ellenére sem ment. Ennél már csak az a röhejesebb, amikor szabad listás játékos utasít el azzal, hogy mostani csapata megbecsüli (mindezt persze max fizetési ajánlat után írja).
Tehát aki nem a megszokott sztárcsapatokkal nyomult (hanem 2.-3. osztályú csapattal), annak le kellett mondania sztárok szerződtetéséről (vagy épp a zsíros szponzorpénzről) és "kitalált" karakterekkel elérni a sikereket, kíváncsi vagyok ez változott-e.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BReal
2014.10.08. 15:29
Többé kevésbé minden évben láttam az aktuális FIFA-t, de segítsetek ki, ha rosszul tudom, de a demo alapján jól láttam, hogy ez az első FIFA játék, ahol álló játékhelyzetben (szögletrúgás, szabadrúgás, gól utáni középkezdés) is pörög az óra? Mert eddig mintha minden részben állt volna. Más kérdés, hogy a demoban is kb ha tizedúgy telt az idő ezekben a szituációkban, mint a meccs többi részében. Elég komolytalan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. penny010
2014.10.18. 13:44
Sziasztok. Vettem egy ps3-at, ha veszek hozzá egy fifa14-et és csatlakozok online akkor ráfrissiti az idei kereteket? Előre is köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mata1093
2014.10.27. 17:30
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tud segíteni?!
Pc-n játszom a fifa 15-el és van egy olyan problémám, hogy billentyűzettel nem akar rendesen működni. Leginkább a játékos mozgatás nem működik, hiába állítom bárhogy. Ha van valaki aki billentyűvel játszik az az illető légyszíves írja le h ő hogyan csinálta mert fontos lenne. Előre is köszönöm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Adi1991
2014.11.28. 18:17
Egy dolgot hiányolok nagyon a cikkből... Azt, hogy a játékmódok közül kivették az online előszobákat, ahol bárkivel tét nélkül játszhattál egyszerűen, valamint azt hogy nincs tréning a játékban így pl. a szögleteket esélyed sincs begyakorolni pl., hacsak nem meccseken teszed azt.... Nálam ez a két funkció további 5-5 % mínuszt jelentene...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dani1124
2015.01.13. 20:10
Már ne is haragudj de amit itt az utolsó részben leírtál az akkora hülyeség
Mi az hogy minek kopik a pálya meg mér koszosodik a mez? meg hogy minek hajlik a szögletzászló. Azér értelmetlen mer nincs hatással a játékmenetre? Akkor ennyi erővel minek van közönség? az is felesleges.Minek a kispad meg az edző? mér vannak kamerás emberek? ezek sincsenek hatással a játékmenetre. Mér 3D-s a fű? nekem igenis tetszik hogy ezeket beletették A füvön mellesleg majdnem minden lábnyom meglátszik szóval nemtudom te mit nem veszel észre rajta "mi értelme kategória"... . Akkor az autós játékokba meg mér koszosodik az autó?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Seejay
2015.02.07. 03:04
Naná hogy csal , nem is kérdés . Emberváltásnál mindig oda vált , vagy oda enged váltani a védővel , akivel előnytelen helyzetben állsz . Én is rengetegszer járok úgy , megszerzem a vezetést , egyből sokkot kapnak ,és tenyerelhetek a B-n , csúszhatok-mászhatok , esnek össze a védők , kiszaladnak a csatár elöl , egymásnak rohannak , azonnal jön a válasz . Támadok , húzom lefele az analógot , hogy adja ki a bal oldalra , indítással . Csak azért is oda adja a centernek , aki ordas nagy lesen van . Ez nem passzolási hiba , ez szándékos belenyúlás . Lendületből nem tudod lefutni a védőt , mert ultra agresszív , és 3 lépés hátrányból utolér . Egy lomha belső védő ,egy csatárt ,vagy egy szélsőt . A szögleteim 80 %-a gól . A kontaktok botrányosak : hozzád ér a védő , megpördülsz a levegőben , lőni készülsz és elszalad a labdáddal , miközben a haja szála se rezzen ,te fejre esel . Fedezed a labdát , a lövés pillanatában amíg lépsz 1-et , ő utolér 3 méterről , megnyúlik a lába . Az hogy belecsúsznak mindenbe ,mert előre figyeli hogy milyen gombokat nyomsz le , az botrány . Míg ők kiszaladgálnak minden passz folyosódba , a te játékosaid továbbra is állva várják a labdát , keresztlabdát adni , vagy túlrúgni a védők fején a labdát szinte lehetetlen . Vezetek 3 góllal , de még mindig 5 védővel , 3 szűrővel bekkel , faultol a gép . A sztárjátékosok már akcióhősök lettek , egy Messi 12 x átcselezi magát a pályán , 3 védő üti-vágja , fut tovább egyenesen . A 13 , és a 14 véleményem szerint jobb lett , az eddigi sorozatoknak a csúcsa . Kapusok , lövések valóban jók . Nekem nem tetszik az , amilyen irányba halad a játékmenet fejlesztése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!