iPon Cikkek

Fight Night Champion - A harcos

Dátum | 2011. 03. 22.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Felszakadt szemöldök, vérző száj, nincs egy éles alak a teremben. Andre Bishop földre került, a zúgás mindent elnyom, tudja, kiütötték. Ellenfele kegyetlen és elszánt, mintha az életéért küzdene, úgy támadt rá az előbb, egy verőgép, sorra viszi be az ütéseket, védekezni se lehet ellene. Hősünk próbál lábra állni, de mindig összecsuklik, fülében öreg edzője szavait hallja, apád büszke lenne rád, mondja. Nem fújják le a meccset. Itt nincsenek szabályok, aki életben van, az harcolni is képes, felkel, tekintete elárulja, hogy vannak még tartalékai, a bíró int, folytatni kell. A szorítón kívül narancssárga egyenruhás nehézfiúk hangja zúg fel, az emeletről szúrós tekintetű smasszerek néznek le rájuk, arcuk kifejezéstelen, de magukban már a bukásunkra tett pénzt számolgatják. Andre szigorított fegyházbüntetésének első napjai ezek, a kopasz újra nekiront, de ő is keményeket kap, kesztyű helyett egy darab rongy védi a kezüket, a csontok minden egyes ütésnél hatalmasat roppannak, nem szabad feladni, ki most elbukik, az örök rabszolgasorsra kárhoztatik.

Szemtől szemben
A Fight Night Champion drámai pillanatokkal nyit, kint egy díszes övért folyt a harc, a betonkerítések mögött viszont nem számít más, csak a túlélés. Félresiklott sorsok küzdenek az eredendő gonoszság tomboló dühe ellen, a játék megtanítja nekünk az alapokat, az összecsapás hosszú és szívbemarkoló percei után azonban még nem fogunk pihenni, a zuhanyzóban vár a folytatás, háromszoros túlerő ellen. A végkifejletbe itt már nem szólhatunk bele, az eredmény az első pillanattól el van döntve, lefognak, és csupasz kézzel vernek szét minket, a véres csempe hidege enyhít valamit a fájdalmon, de a bakancs erősebbek a bordánál, Istenhez fohászkodunk, hogy összeszedjenek, mielőtt testünk végleg kihűl. Nem is olyan régen azonban minden más volt.

Börtönbunyó, a végsőkig
Andre Bishop profi boxolói pályafutása négy éve kezdődött, a játékban átélhetjük a legfontosabb meccsek izgalmait, megtudhatjuk, hogy ki ez a fiú, és honnan jött, betekintést nyerhetünk magánéletébe, karrierjébe. Unatkozni pedig egy percig sem fogunk, az összecsapások között tévéinterjúk, pénzéhes menedzserek és irigy riválisok várnak ránk, s lassan körvonalazódik az is, hogy mi juttatta hősünket börtönbe, mit tett, amivel így kettétörte életét. Nem egy hagyományos történet ez. Az Electronic Arts végre meghallotta kérésünket, és felhagyott a sablonokkal, míg korábban névtelen versenyzőként kellett magunkat felküzdeni a ranglista tetejére, és nem volt semmi, mi megszakítsa előretörésünket, addig most filmbe illő események várnak ránk. Emberi sorsok, véres harcok, és izgalmas fordulatok követik egymást, kit egyszer megérint az ökölvívás világa, az többé nem szabadul.

Képességeinket négy nehézségi szinten tehetjük próbára, az amateur, a pro, a champion és a greatest of all time fokozatok között pedig mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb álló beállításokat. Karrierünk során várnak ránk amatőr és profi összecsapások is, a kitartó edzések meghozzák gyümölcsüket, a középosztályból hamar a nehézsúlyúak között találjuk magunkat, miközben pörög a történet, Andre pedig sodródik az eseményekkel. Néha ő gerjeszti őket, néha pedig hiába tesz meg mindent, képtelen kitérni előlük, a Fight Night Champion forgatókönyve hibátlan, ám az se fog csalódni a játékban, aki a hagyományos élményeket keresi. A Fight Now menüpontban gyors összecsapásokkal múlathatjuk időnket, a Trainingben különböző gyakorlófeladatok és edzések várnak ránk, az ESPN Classic régi, legendás meccseket éleszt fel, a Legacy alatt pedig a klasszikus karrier lehetőségek bújnak meg. Csinálhatunk saját karaktert, versenynaptárunk több tucat összecsapást jósol előre, lehet fejlődni, növelhetjük harcosunk képességeit, a Boxer Share gombbal pedig meg is oszthatjuk őt barátaink között.

Nincs helye finomkodásnak
A játékban összesen húsz pálya és hetvenkét boxoló vár ránk, Andre Bishop kitalált szereplő, de rajta kívül mindenki igazi, a listát pedig olyan nevek erősítik, mint Muhammad Ali, Ricardo Alvarez, Eddie Chambers, Julio Cesar Chavez, Oscar De La Hoya, Evander Holyfield, Roy Jones Jr., Wladimir Klitschko, Lennox Lewis vagy Mike Tyson. Élményekből tavaly sem volt hiány, az idei rész viszont minden korábbit túlszárnyal, testünkön érezzük a pofonok súlyát, szívünk minden összecsapás előtt úgy kalapál, mintha nekünk kéne a szorítóba lépni, a Fight Night Champion kijavította az elődök minden hibáját, s minket tett meg főszereplővé. A rengeteg átvezető film és történetmesélés olyan magasságokba emeli a játékot, mint a Rocky, vagy az idei Oscar egyik nagy sztárja, a Mark Wahlberg és Christian Bale főszereplésével készült The Fighter. „Hát szabad egy ilyenből kimaradni?”, kérdezzük minden boxrajongótól, a válasz pedig egyértelmű nem.

Szorító pillantások
Mint minden korábbi Fight Night játékban, úgy az irányítás az idei részben is nagy hangsúlyt kapott. A bal kar a megszokott módon a szereplőt mozgatja, az ütéseket pedig a jobb karral, és az ABXY gombokkal együtt is bevihetjük, az LT az elhajolás, az RT a védekezés, az LB az eltolás, míg az RB gondoskodik róla, hogy karakterünk minden erejét odategye a támadásoknál. Persze jó, ha ez utóbbival finoman bánunk, sportolónk ugyanis hajlamos gyorsan elfáradni, lelassul, az ütései is gyengülnek, s ha nem sikerül ezzel hamar összehozni a KO-t, akkor nem fogja bírni a pontozásig. Apró érdekesség pedig, hogy ezúttal is lehet hergelni az ellenfelet. Mutogathatunk, lefejelhetjük őt, és bevihetünk néhány öv alatti ütést is. A profi meccseknél pár ilyen után leléptetnek minket, de a börtönben jól fog jönni egy kis csalás, mások se játszanak tisztán, ez egy ilyen világ.

A látvány hibátlan. A karakterek a legkisebb izzadtságcsepptől kezdve, az anyajegyeken és a szőrszálakon át az ütéseknél kiduzzadó utolsó erekig kidolgozottak, arcmimikájuk minden érzelmet elárul nekünk, s egyre szebb a közönség is. A lelátókon sötét van, s az a kis félhomály, mely megvilágítja őket, nagyon izgalmassá teszi a játékot, nem fénymásolt papírmasék drukkolnak nekünk, hanem igazi, élő, hús-vér emberek, barátok, családok. De nem csak a technikai, a kreatív megvalósítás is nagyon ütős lett, a töltőképernyők helyett például figyelhetjük, ahogy Andre idegesen járkál fel-alá az öltözőben, várva azt, hogy elkezdődjön a meccs, s a vágások is nagyon jók, a helyszínek között például úgy vált a kamera, mintha csak egy másik szobába lépnénk át. A cellából máris egy arénában találjuk magunkat, a meccs végén a pincébe csúszik le a kép, s hősünk már készül is a következő összecsapásra, próbameccseket tol, egyeztet az edzővel.

Agyrázkódás, azonnal
Hangulatos boxmeccsek várnak ránk a Fight Night Champion végigjátszása során, az összecsapások már önmagukban is rettenetesen jók, az új játékmódnak köszönhetően pedig végre igazi, mozis élményekben lehet részünk. A szavatosság egyenesen arányos ezzel, Andre történetének minden másodperce a képernyő elé szegez minket, s bár érzünk egy kis ürességet a kalandjai végeztével, a régi karriermód, a multiplayer, és a többi lehetőség azért könnyen kitart a következő részig, egy évet most is kell majd várnunk, legalább. Ami pedig a hangzást illeti, nem fogunk csalódni, a zenék nagyszerűen illenek a történethez, olyan előadók számai váltják egymást, mint a The Roots, a Konrad Old Money, a NERD, a Plan B, az Aloe Blacc, a Lyrics Born, a Shad, vagy a Black Milk, s ez még semmi, zenét nem csak a menüben hallgathatunk, hanem a verekedések alatt is. Ha a tétmeccsünk már a végéhez közeledik, vagy a börtönben közel kerülünk ahhoz, hogy felmossák velünk a menzát, akkor felhangosodik a zene, szívünk adrenalinnal telik meg, tenyerünk izzadni kezd, torkunkban gombóc nő.

Megszületett a bajnok
A hibákat vétek komolyan venni, hiányzik némi finomhangolás a játékból, de nincs messze tőle, hogy tökéletes értékelésben részesítsük. A karakterek mozgása és animációja megint javult egy kicsit, bár a lassításoknál még látszik, hogy egy-két találat nem oda megy, ahová szerettük volna, de ezen kívül csak egyetlen negatívum van, mely szót érdemel, s ez nem más, mint karakterünk lassú reakciója. Mit értünk ez alatt? Egymást követik a pofonok, folyamatosan sorozzuk az ellenfelet, ő viszont hátralép, mi már nem is nyúlunk a kontrollerhez, a karakterünk viszont még bevisz legalább három elkésett ütést a levegőbe, teljesen lefárasztva magát. Senki nem kérte rá, nyilván a harc hevében mi magunk csináltuk a kombókat, de nem volt rájuk szükség, ha egy meccsen tucatjára fordul elő ez, akkor kezd komolyan idegesítő lenni.

Döbbenetesen hangulatos, élethű, szép és izgalmas játék lett a Fight Night Champion, a negyedik rész nem volt meggyőző vétel, csak az előzőt tökéletesítette, az igazi folytatást most tarthatjuk a kezünkben. A játék a valaha látott legszebb és legeredetibb boxszimulátor, a jelenlegi konzolgeneráción lassan már tényleg nem lehet hová fejleszteni a stílust, a történetet hiányoltuk csak belőle évek óta, s most ezt is megkaptuk. Emberi érzelmek, sorsok és drámák elevenednek meg a képernyőnkön, megismerhetjük a kesztyű mögött rejlő egyént, ki eddig csak egy ismeretlen tehetség volt, azt most testvérünkként fogjuk szeretni, megtudjuk minden titkát, s vele együtt izgulunk az összecsapások előtt. Remek játék lett ez, a polcon a helye, nem vitás.


Platformok: Playstation 3, Xbox 360, iOS
Tesztelt platform:
Xbox 360
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. neofery
2011.03.22. 20:15
Elnézést a kifejezésért de beszarás ez a játék.Annyira sajnálom hogy PC-re nem csinálnak ilyen játékokat.Talán ez miatt érdemes venni PS3-mat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Heroes27
2011.03.22. 20:32
mivan, 93%? Az szép
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Kange
2011.03.23. 09:26
Egy dolgot írjatok le nekem légyszíves: az irányítása milyen? Melyik részhez hasonlítható? Mert a hármat imádtam, a négyet nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. danikollar
2011.03.23. 10:01
Kange, szerintem jó az irányítás. Lehet a jobb analóg karral is ütni meg a gombokkal is, kinek melyik tetszik. A Story mód meg nagyon jó, nagyon tetszett, filmszerű, csak rövid.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. False
2011.03.23. 13:00
Az ipontol csal 100% közeli értékelést lehet kapni?Akko én is minja elküldöm nektek a tetris klónom, azt hájpoljátok már fel az egekbe,kösz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Svindler
2011.03.23. 14:42
False: szóval le kéne húznunk egy játékot, csak mert előtte jó játékról írtunk? Hmm ez teljesen logikus A Knights Contract 45%-a is gondolom 100 közeli, minden csak attól függ, hogy mekkora különbséget veszünk közelinek ^^

Hogy on is legyek, pont ennél felhozni egy ilyet elég fura. Ez a játék minden egyes pontot megérdemel amit kapott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Kange
2011.03.23. 16:18
No kipróbáltam. Számomra ez a sorozat a 3. résszel véget is ért. Egyszerűen ettől az irányítástól hülyét kapok (azért nem mind1, hogy pontosan mit is kell csinálni a jobb karral). Védekezésről nem is beszélve!
Értem én, hogy a népnek minél egyszerűbb játékok kellenek, de azé ne má'... A következő részben már csak a gombokat kell nyomkodni és csók...

UI: én sem értek egyet a pontozással...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Eskimo
2011.03.23. 19:54
Demoval játszottam Ps3-on és bejött. Volt amikor haverokkal egymást püföltük benne és meg kell mondjam élveztük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. shaddam
2011.03.23. 20:28
Én is megnéztem a ps3-as demót,de rá kellett jönnöm hogy nem nekem valóak a sportjátékok.Úgy agyonvertek hogy már nekem fájt Szerencsére ott lesz nekem a mortal kombat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. False
2011.03.24. 08:40
Svindler : lehet hogy ez pont kivétel /elvből nem játszom konzollal és konzolos cimekkel/, de mostanában annyira lefizetett reklámszagú cikkeket irtok, hogy valami elképesztő....pedig nem volt mindig így
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. szala11
2011.03.24. 13:29
False: itt egyértelmű, hogy nincs szó lefizetésről, ez tényleg jó lehet, annak ellenére, hogy nekem sincs konzolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. micu13
2011.03.24. 19:50
Valóban megérdemel minden pontot, van a Story-ba minden ami kell.A verekedések is különbözőek, börtönharctól kezdve a világbajnokságig minden van benne és a saját karriered is elkezdheted.Grafika 10 pont, nincs benne hiba.2en haverral pedig külön élvezet, jobb mint egy Fifa.Bár a Story tényleg rövid, de hát többet nem is lehetett volna kihozni belőle, mert unalmassá vált volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.03.25. 00:26
Mert pc-re normális, valódi bunyós játék az tabu!!! eddig egész pontosan 0 jelent meg rá. Minden MMA cucc a legmesszebb áll a pc-től. Na jó, igaz ami igaz, a gamepados játékmenethez képest a billentyűzeten legalább annyira vicc (azért nem mindig) mint gamepad-on fps-t játsszani. Na jó, pc-re van normális, sőt nagyon jó, sőt az összes konzolt bealázó kontroller, és ja konzolra bill+egér mi? hát vicc se. De nembaj. pc-re igazi bunyós játékot soha! - utoljára akkor játszottam pc-n igazi rendes és élvezhető bunyós játékkal amikor élvehető sebességen beüzemeltem a ps2 emu-t. na enyi. a pc-sek bunyózzanak élően egymással vagy vegyenek konzolt. Vagy szerezzenek be barátnőt. - flame előtt jelezném hogy csak pc-m van, és ha megőrülök a sóvárgástól akkor sem térek át másra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rigor Rigor
2011.03.25. 00:37
Persze amennyit a pc-n spóroltam a konzoloknak köszönhetően abból vehetnék egy x360-at és egy ps3-at Mert régebben ennyi idő alatt annyit esett a pc-s cuccok ára+ annyit emelkedett a legjobb gamekhez beszerelhető konfigok vagy bővítések ára hogy a régi trend szerint már rég egy rakás pénzt elkölthettem volna+ a konzolok korlátozásai miatt végre rányomultak az optimalizálásra, sőőőt végre rányomultak a hangulatra a tervezésre a kivitelezésre stb. és ez az igazán hú!!! hogy végre ott vagyunk hogy a juj a régi játékok volrak a jók mert ott a mai technika hiányában a hangulatra, a játékélményre mentek rá ( lűsd. Warcraft2- az év20-ad legjobb játéka, pedig én rühellem a stratégát, de emellett ugyanúgy napokat mint a master of magic előtt. Szóval imádom én a konzolokat, csak a kurrrrrva életbe nincs pc-re mma játék. Holott én (mma-ból maradanó sérülés miat kiöregedett, de anno súlycsoportja fölött 2-vel is jól teljesítő lelkes most már csak szájhős - viszont aktív pisztoly párbaj versenyző) durván sokkal többet fiztetnék is érte csak legyen!!!!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Rigor Rigor
2011.03.25. 00:43
Na most ezt ujraolvastam. hát olyan volt mint ampám amikor magyaráz. Elnézést mindekitől önkritikát gyakorlok és inkább nem írok többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lawrence_B...
2011.03.25. 10:19
Ne viccelj, egyetértünk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Csuli77
2011.03.29. 13:14
Ez a játék tökéletesre sikerült!
Az irányítás is tökéletes, és aki a jobb karral nem tud ütni, az maradhat a gomboknál. (pedig brutál kombókat lehet karral nyomni)
Védekezés is szuper, elhajlás, kesztyű mögé, testet ...mindent.
A legnagyobb probléma a lámákkal, hogy kb. egy perc időt sem szánnak arra, hogy egy játék irányítását elsajátítsák, inkább off-olnak ezerrel, és könyörgöm...ez box, nem mortal kombat.
Üthetsz ész nélkül, de 1. elfáradsz 2. beleszaladsz egy rohadt nagy pofonba...szóval védekezni sem árt, ezért egyben ez egy komoly taktikai játék is, csak ész kell hozzá és türelem.
Bizony kiismerhetőek az ellenfelek, mi a gyenge pontjuk, csak figyelni kell, akárcsak a valós boxban.
Nekem nagyon bejött, szuper gamma!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. hympyke
2011.03.31. 13:51
Csak a néggyel játszok de azt se nagyon tudom megunni. Az irányítással egy bajom van összesen, egyszerűen csak 50%-ban vagyok képes átlósan jobbra le húzni a jobb oldali kart. Fogalmam sincs miért. Ha bámulom a kezemet akkor mindig sikerül, ha nem akkor nem jön össze
A meccs valóban taktikát igényel, csapkodó jancsikáknak nem javallott erőltetni a dolgot. Próbálom tudatosan kényszeríteni magamat hogy ne üssek sokat, főleg a levegőbe ne, mert eszi a staminámat mint az állat.
Viszonylag jól ismerem a játékban szereplő bokszolókat, számomra a legnagyobb kihívás ha úgy próbálok nyerni ahogy általában ők csinálják RL.
A Champion olyanoknak is tetszik akik nem szeretik a verekedős játékokat, több ilyen visszajelzést kaptam barátoktól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!