iPon Cikkek

Flock! - A Sci-fi birkaterelés

Dátum | 2009. 04. 29.
Szerző | JeLo
Csoport | JÁTÉK

Aki kis korában pásztor, netán asztronauta, vagy ufológus szeretett volna lenni, most itt az alkalom, hogy kiélje gyermekkori vágyait a Proper Games fejlesztőcsapat agyament játékában, a Flockban. Ez az őrület ugyanis arról szól, hogy egy ufó segítségével különféle állatokat kell terelgetnünk.

A különféle állatokban egy dolog közös: félnek az ufótól, így ha a közelükbe érünk, akkor hanyatt homlok menekülnek az ellenkező irányba. Ezen felül azonban mindegyik állat más tulajdonságokkal bír. Mindez a játék elején elég vicces, aztán ahogy nehezedik, már sok esetben inkább idegesítő.


A birkák köztudottan végtelenül buta állatok és ezt a készítők ki is használták. Szerencsétlenek megzavarodnak a nagy fűben, nem tudnak tájékozódni, elakadnak és előlünk menekülve simán belefutnak a szakadékokba, tavakba, gödrökbe és ilyenkor bizony kimúlnak, ezzel is rontva esélyeinket a megfelelő számú birka összeterelésére. De nem kell aggódni, van lehetőségünk pótolni az elveszített állatokat, ha egy hímet és egy nőstényt sikerül az erre kijelölt szerelmi mezőre terelnünk. Ott aztán szaporodnak, sokasodnak kedvünkre. Persze a kis birkákra sokkal több veszély leselkedik és ahogy a játék nehezedik, már a kifejlett példányokra is oda kell figyelnünk, annak ellenére, hogy jóval több birka van, mint amennyit be kell terelnünk, mégis könnyen a kívánt szint alá redukálhatjuk a számukat, ha nem vigyázunk.

Sokasodás :)
Vannak tehenek is, melyek lassúak, nehéz őket terelni, de erre is van megoldás: az ufóba épített speed booster, mellyel feléjük közelítve jól megijeszthetjük őket. Szerencsétlenek kénytelenek belehúzni és ilyenkor áttörnek mindenen, ami az útjukba kerül, és ez bizony nekünk sokszor hasznos.

A speed boosteren túl sok-sok érdekes ketyerét kapunk az űrhajónkra. Egy idő után a csészealjunk rendelkezik már vonósugárral is, amivel bizonyos akadályokat felszippanthatunk, más helyre tehetünk, utat biztosítva ezzel az állatoknak. Köveket, hordókat dobhatunk a magas fűbe, hogy azokat lenyomva ösvényt vágjunk a buta lényeknek. A kreatívabb játékosok akár még gabonaköröket is készíthetnek. Ugyanakkor a pályák elemei is időről időre megújulnak, így újabb akadályok és érdekes jelenségek tarkítják a területeket, melyeknek mind megvan a maga érdekes funkciója. Ezekről a játék a szükséges pillanatban tájékoztatást ad szöveges formában, bár ez legtöbbször felesleges, mert a megoldások teljesen egyértelműek.

A disznók, de főleg a tyúkok terelgetése az igazi kemény dió. Ez utóbbiakat ugyanis sok esetben másik platformra kell átjuttatni, kihasználva azt, hogy ijedtükben megpróbálnak repülni. Ilyenkor nagyon ki kell számítani a megközelítés szögét, mert vagy túlrepülnek, vagy el sem érik a platformot és vízbe fúlnak. Az egész játékmenet alapja a fizika, mely ilyen kis egyszerű játék révén egész jól sikerült. Persze nem teljesen valóságos, de hát maga a világ sem az.

Pusztítanak a tehenek
Az egyre összetettebb pályák, melyekből összesen 50 van, az ügyességen túl némi logikát is igényelnek. Bizonyos útvonalakat „fel kell építeni”, hogy az állatok a célba juthassanak, ahol vesztükre beszippantja őket az anyahajó. Hogy odabent mi történik velük, azt igazából senki sem tudja. Ami a lényeg, hogy a kvótát teljesítve kilőhetünk a világűrbe és mehetünk a következő pályára.

Az irányítás tekintetében véleményem szerint elég nagy hibát vétettek a készítők. Az ufót point n click módon irányíthatjuk, amitől nagyon nehéz a megfelelő szögből megközelíteni az állatokat, hogy azok ne széledjenek szanaszét (konzolon az analóg karral jobb az irányítás). Pláne olyan helyeken, ami tele van gödrökkel és csak egy szűk ösvényen tudnak átjutni. Ráadásul ha maximalisták vagyunk és arany, vagy ezüst medált akarunk kapni, minderre elég kevés idő áll rendelkezésre és ezzel az irányítással elég nehéz mindezt teljesíteni. Ezen felül mindez még meg van spékelve azzal is, hogy ha az ufótól távol kattintunk, akkor nagyobb lendülettel indul el a csészealj és ilyenkor elég nehéz megfogni. Véleményem szerint sokkal jobb lett volna ha az ufót egyszerű egérhúzással lehetne irányítani. A kihívás mértékét az idegesítően nehéz szintről szimplán nehézre csökkentette volna csupán ez a megoldás. Idővel persze meg lehet szokni ezt is, én azonban mégis jobban örültem volna, ha a fent említett egyszerűbb módon történne a dolog.

Kegyetlenek a malacok :)
Mindez az őrültség egy érdekes, meseszerű, textíliákból összevarrogatott világban történik, melyben az állatok kitömött rongybabák. A grafika számszerűleg értékelhetetlen, a legtalálóbb jelzők rá, hogy egyszerű, színes, szép. Technikai szempontból körülbelül egy flash játék szintjén mozog, a látványt tekintve viszont tökéletesen illeszkedik a hangulathoz és egyszerűsége ellenére azért belekerült néhány DirectX 9-es effekt, mint például megvilágítás, ugyanis néhány feladatot éjszakai környezetben kell teljesítenünk. Ezek az effektek is egyszerűek és egyáltalán nem vitték túlzásba a kidolgozásukat, de nem is ez a lényeg.

Zenék tekintetében érdekes felhozatalt nyújt a játék. Én összesen három zeneszámot fedeztem fel az egész tesztelés során, ami az 50 pályához mérten nagyon kevés, ellenben annyira fülbemászóak és hangulatosak, hogy egyáltalán nem volt idegesítő még tízedszer se végighallgatni ugyanazt a dalbetétet. Épp ellenkezőleg.

A játék további erősségei, hogy van benne multiplayer, valamint pályaszerkesztő, melyben már a játék elején is gyárthatunk érdekes terepeket. Természetesen először csak néhány alapvető elem áll rendelkezésre, de a játék előrehaladtával, ahogy az újabb objektumok elérhetővé válnak, azokat is beépíthetjük.

Összességében egy kellemes, különösebb gondolkodást nem igénylő unaloműző ügyességi játékkal állunk szemben, ami tényleg arra jó, hogy a játékos kikapcsolódjon és ha az embernek van egy kis szabadideje, amivel nem tud mit kezdeni és történetesen birkákat akar terelgetni, megtehesse. Végezetül pillantsunk bele magába a játékba néhány képsor erejéig:

                                   



Elkerülendő a félreértéseket a pontszámoktól jelen estben eltekintünk, mivel a játékot nehéz lenne kategorizálni, márpedig, hogy mennyit kaphatott volna az a viszonyítási alaptól függ.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Multitask
2009.04.29. 14:39
VISSZA A CIKKHEZ

Gondolom a minimum gépigény egy 2 magos processzor 2,6Ghz-cel, 1GB ram, HD3870...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gabizoli
2009.04.29. 18:26
http://www.youtube.com/watch?v=p0DE1EDJhBU

nem tudom, ez rémlik-e valakinek, valamikor 2000 táján jelent meg. szóval szerintem az 5let nem új, csak szebb köntösbe bújtatták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Davidoo
2009.04.30. 07:56
Én PS3-on játszom a Demo-val, és rohadtul jó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jadam92
2009.04.30. 12:30
gabizoli: ma már nincs új. az NFS is GRID re hajaz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!