iPon Cikkek

Forza Motorsport 7 - Csúszós lett a pálya

Dátum | 2017. 10. 08.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Eltelt két év, így a menetrendnek megfelelően megérkezett a Forza Motorsport új része, persze közben kaptunk egy Forza Horizon 3-at, hogy azért mégse maradjunk autós exkluzív nélkül. A Forza Motorsport 7 szokás szerint a simcade vonalat viszi tovább, vagyis komoly pályaversenyeket igyekszik szimulálni úgy, hogy közben játszható maradjon mindenki számára. Ez pedig talán az egyik legnépszerűbb autós kategória, ugyanaz, amiben a Gran Turismo és a Project CARS is indul. Ne feledjük, bármennyire is próbálnak nekünk szimulátorként eladni valamit, az a játék, amit vidáman lehet kontrollerrel tolni, és még az is könnyedén le tud benne menni pár kört, aki a való életben autóban sem ült, az nem szimulátor. Az rFactor és az iRacing szimulátorok. A simcade-ek nem azok. És pont ezért szeretjük őket: visszaadják a valóságnak azon szeletét, ami tényleg kell az autózás élvezetéhez, a különböző járgányok különbségeinek érzékeléséhez, és a környezeti viszonyok hatásainak észleléséhez, de nem szívatnak feleslegesen olyan dolgokkal, amikhez tényleg érteni kéne az autókhoz.
A Forza Motorsport 7 pedig ennek a királya. Rendkívül sokrétűen és széles határok között lehet beállítani a nehézséget és a segítségeket, így az is megtalálja a számítását, aki szó szerint csak a gázt akarja nyomni (tényleg, a legkönnyebb fokozaton még fékezni sem kell, megoldja a gép), és az is, aki a valódi szimulátorok kategóriájának alsóbb felére merészkedne. És igen, tényleg érezni a gumik állapotának változását, az aszfalt minőségét, a kocsik erejét, a leszorítóerőt, azt hogy első-, hátsó-, vagy középmotorosak-e, és mindent ezek között. Márpedig a Forza Motorsport 7-ben van is tartalom, amit érezhetünk. Ez már a harmadik epizód az Xbox One megjelenése óta, de persze az alapok egy részét már az Xbox 360-on elkezdték kicsiszolni. Ennek köszönhetően a vezetési modell nagyon kifinomult, és mivel (kifejezetten okosan) megosztják a modelleket a Motorsport és a Horizon között, az autók felhozatala is egészen brutális: most már kicsivel több mint 700 verda közül választhatunk, melyek mindegyike a legapróbb részletekig le van modellezve, a ForzaVista keretein belül az utolsó négyzetcentiméterüket is megvizsgálhatjuk kívülről-belülről.
Van itt minden a forró ferdehátúaktól kezdve a szupersportautókon át, a Formula E autókon és a kamionokon keresztül a pick-up truckokig minden. És tényleg, mindegyiknek ott van a teljesen kidolgozott műszerfala, mindegyiket irányíthatjuk belső nézetből, külső nézetből, motorháztetőről, ahonnan csak akarjuk. Aztán persze nem szabad elfelejteni a 32 pályát sem, amik egy jelentős része nyilván az elődökből köszön vissza, egy kisebb része pedig új, de remekül néznek ki és valószínűleg eléggé autentikusak is. Mindez eddig nem meglepő. Adott egy stabil, nagy költségvetésből gazdálkodó fejlesztőcsapat, és egy nagyon népszerű sorozat, ami évről-évre kiszámítható módon bővül, csiszolódik. Ha pusztán a tartalmat és a minőséget nézzük, akkor a Forza Motorsport 7 kvázi verhetetlen. És akkor még nem is beszéltünk az olyan visszatérő dolgokról, mint a pixelpontos autófestés, a részletes tuningolás, vagy éppen az, hogy a mezei körversenytől kezdve a gyorsulási versenyen át az időlimites futamig bármit beállíthatunk, bármilyen részletesen testreszabva.
De azért még folytatom egy kicsit: még tovább fejlődött a Drivatar rendszer is, ami az igazi, emberi játékosok viselkedését ülteti át a mesterséges intelligencia által vezérelt pilótákra az Xbox Live rendszerén keresztül, aminek köszönhetően már évek óta változatos, másként viselkedő, kiszámíthatatlan ellenfelekkel küzdhetünk meg akkor is, ha éppen egyedül harcolunk a kampányban. Egész egyszerűen jelenleg nincs olyan autós pálya-versenyjáték a piacon, ami ennél szélesebb közönségnek tudna ennél többet nyújtani. És akkor emellé jött be most már a dinamikusan változó időjárás, valamint a napszakok váltakozása. Mindkettő esetben egyrészt a látvány gyönyörű, másrészt pedig az eső nyilván befolyásolja az autók viselkedését is. Az biztos, hogy érdemes megfontolni, mielőtt behajtunk egy nagy tócsába, nehogy véletlenül megússzon rajta az autónk...
Eddig tehát minden rendben, a Forza Motorsport 7 pontosan azt hozná, amit várnánk tőle. A probléma a körítésben, egészen pontosan a játék legfontosabb részét kitevő egyjátékos kampányban bújik meg. Ennek keretén belül hat bajnokságon keresztül kell végigküzdeni magunkat, melyek mindegyike számos versenysorozatot kínál, persze más-más autókategóriákkal. Mivel több mint 700 autó érhető el, ezeket rengeteg kategóriára osztották szét, és persze mindegyik kategóriához egy-egy új autóra lesz szükségünk általában, az előző ugyanis nem fog megfelelni a követelményeknek. Ez egyrészt azt jelenti, hogy néhány versenynél többet nem mehetünk majd a kedvenc autónkkal, másrészt pedig azt, hogy állandóan új autóra kell majd költenünk a pénzünket. Ez idáig még nem is lenne hatalmas probléma, mondhatnánk, hogy a fejlesztők a változatosságot szerették volna hangsúlyozni.
Igen ám, de amellett, hogy sokkal több autót kell majd megvennünk, jóval kevesebb pénzt keresünk a versenyek során. Korábban ugyanis egyrészt alapból több pénz jött, másrészt pedig az egyes segítségek kikapcsolásáért további bónuszok ütötték a markunkat, ami mindenkit arra ösztönzött, hogy próbáljon túllépni a határain, és úgy játszani a játékot, ahogy azt kell. Most azonban már csak a mesterséges intelligencia nehézségének feljebb srófolásáért jár extra kredit, minden mást eltöröltek. És akkor itt jön be az egyik trükk, amit úgy hívnak, hogy Collection Tier. Ez egy újabb fejlődési mechanizmus, amelynek keretén belül egy bizonyos mennyiségű autót össze kell gyűjtenünk egy adott szintről, hogy a következő szint autóit elérhessük. Míg korábban a fejlesztők úgy építették fel a kampányt, hogy az nagyjából alkalmazkodjon hozzánk, és akár néhány verseny eltéréssel próbálhassuk ki mondjuk a Ford Focust és a Ferrari 458-at, ennek most vége, amíg nem szerzünk meg elég autót, hogy a mesterséges limitet feltoljuk, addig ne is reménykedjünk.
Ráadásul felmerül a kérdés, hogy mégis miért vannak már az első bajnokságban is negyedik és ötödik szintű bajnokságok, mikor teljesen nyilvánvaló, hogy ezekbe nem fogunk tudni benevezni, hacsak nem grindolunk. Hiszen, ugyebár, kevesebb pénzt tudunk keresni, mint a korábbi részekben. És akkor itt jön az újabb csavar, mégpedig a mod rendszer megváltoztatása. A modok ugyebár azok a néhányszor felhasználó kártyák, amik valami extra nehezítést, körülményt hoznak be egy-egy versenyre, és amiknek köszönhetően további krediket szerezhetünk: olyanokra kell gondolni, hogy például ne hagyjuk el a pályát, egy fix kameranézetet használjunk, és hasonlók. Na, most ezeket a modokat csak randomizált csomagokból szerezhetünk, mint ahogy vehetünk autókat, emblémákat és a versenyzőnkre aggatható ruhákat tartalmazó csomagot is.
Szóval, a döntés igazából az, hogy grindolunk és új autót veszünk, vagy grindolunk, véletlenszerű modokat tartalmazó csomagokat veszünk, hogy aztán több pénzt tudjunk keresni a következő futamokon, hogy aztán ugyanez a dilemma megint előkerüljön. Ez pedig egy kicsit megmérgezi a kampányt. És habár valós pénzt egyelőre nem fizethetünk a csomagokért, ezt nemsokára bevezetik a fejlesztők, mint ahogy azt az utóbbi pár rész esetében mindig tették néhány hónap elteltével (ez már megerősített tény). Mire gondoljon ilyenkor az ember? Megfordulhat a fejünkben, hogy a megjelenéskor azért hagyták ki a valós pénzzel való fizetés lehetőségét, hogy emiatt ne hőbörögjenek a vásárlók és a kritikusok? Holott nyilvánvaló, hogy az egész rendszert a mikrotranzakciók köré alakították ki? Ezen kívül a Forza Motorsport 7 másik nagy problémája a PC-s verzió. Míg az Xbox One-on a legjobban kinéző, legjobban optimalizált játékok közé tartozik (1080p-ben fut, 4X-es MSAA-val, atomstabil 60fps-sel, 24 versenyzővel és szép grafikával), addig a PC-s változatot a Forza Horizon 3 után ezúttal sem sikerült eltalálni. A baj az, hogy nem tudni, mi a probléma. A DirectX 12-es motor ugyanis remekül teljesít, fantasztikus grafikát és csodás teljesítményt képes produkálni, amikor éppen működik. Mert sajnálatos módon rengetegen arról számolnak be, hogy nem működik. És sajnos nekem is ez volt a tapasztalatom: volt, hogy napokon keresztül tökéletesen ment, majd egyszer csak menet közben magától kilépett, és onnantól nem volt hajlandó rendesen futni két napon át (véletlenszerűen szaggatott, mikroakadásokat produkált). Aztán megint jól ment, aztán megint nem. Ezen kívül szintén sokaknál, így nálam is előfordult, hogy néha hajlamos volt brutálisan sok ideig, szó szerint percekig tölteni egy pályát, míg máskor ez fél percen belül lement. Szóval, a PC-s verzió a legjobb szándékkal is inkább bizonytalan, ami elég szomorú a Microsoft saját DirectX 12-es játékától. De ezzel együtt a korábban leírtak mind állnak: ez a valaha készült legteljesebb, leginkább testreszabható, minden igényt kielégítő, legjobban kinéző, legkeményebben szóló kvázi-szimulátor. Éppen ezért szomorú, hogy olyan marhaságokkal le kell húzni, mint a minden más játékban utált loot crate rendszer és az emiatt némileg elrontott egyjátékos mód, és hogy a PC-s verziót ezúttal sem sikerült elsőre eltalálni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. nedcoleman
2017.10.08. 09:20
Ha letöltitek a Forza Hubot, úgy hetente jön némi extra credit már a Forza 7-hez is. Ami sokszor lehet jól fog jönni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thspo
2017.10.08. 11:08
azt azért tegyük hozzá, hogy a Horizon 3 csak az elején volt döcögős PC-n. Jelenleg annyira kipofozták már, hogy nagyon szépen megy (GTX 1070-el még 1440p-ben 8X élsimítással is lazán tartja a 60FPS-t)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Nago
2017.10.08. 11:25
"Az a játék, amit vidáman lehet kontrollerrel tolni, és még az is könnyedén le tud benne menni pár kört, aki a való életben autóban sem ült, az nem szimulátor." És ez alapján a Project CARS miért nem szimulátor? Nem tudok olyan játékról amiben annyira könnyű lenne kipördülni, mint a CARS-ban, nehezebb mint a valóság Ha leültetsz elé valakit aki már évek vagy évtizedek óta vezet és nem a leglassabb utcai autót adod neki, akkor elsőre még a második kanyarig sem jut el, de ha mégis akkor a harmadikban törik ki a kereke. És akkor az olyan vadállatságokról még nem is beszéltünk mint a Lotus 98T amivel még egy egyszerű váltás is életveszélyes tud lenni. Még sok gyakorlás után is, ha már jól ismerjük az autót és a pályát, elég egy picike hiba és máris kinn vagyunk a pályáról, meg lefullad a motor, amit indíthatunk manuálisan újra.. hol talál az ember ilyet simcade játékokban? Azon lehet vitatkozni, hogy pont emiatt nem elég realisztikus, hogy egy igazi autót könnyebb az úton tartani, de hogy nem simcade az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Capricorn Nago
2017.10.08. 12:18
Amiről te beszélsz az egy 50-70 lóerős népautó. Azzal is össze tudod törni magad ha balfasz vagy és nem odafigyelsz. Rosszabb esetben másokat is. Ezek meg 200-300+ lóerős átalakított autók amik versenyre vannak. Kétlem, hogy rengeteg lehetőség adódik arra, hogy egy ember ilyen autót vezethessen akár egyszer is az életében. De nyilván nehezebb irányítani azt az erőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. InGen Nago
2017.10.08. 14:20
Alapvetően igazad van, de ez egyébként pont azt jelenti, hogy a PCars-hoz már inkább dukál a kormány. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy a PCars2-ben ha jól érzem megint elbaszták az alap kontrolleres irányítást némileg, úgyhogy megint kell keresni majd egy egyedi kalibrációt.

De igaz, a PCars, főleg a 2-vel tényleg inkább a sim vonalra ment rá, míg a Forza érzésem szerint minden résszel inkább az arcade felé mozdul el ezen a tengelyen, úgy ezt átírom a cikkben.

Arra leszek kíváncsi, hogy a GT Sport hova fog érkezni ebben az egyetlenben. Ha ez az online, FIA által támogatott kupasorozat fasza lesz, lehet az előtt fogok leragadni hosszabb időre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Dante73
2017.10.08. 18:20
Ez most komoly? A játék 30 ropi, és még mikrotrantakciók is lesznek benne?
Hát, gratulálok. de annak is, aki megveszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. pdx06
2017.10.08. 18:42
Fene se érti mitől ilyen sikeresek ezek a motorsport játékok hogy évente kijön vagy 5 cím, főleg úgy hogy azt látom a való életben nem kíváncsiak rá annyian, na meg minden jöttmentet beültetnek mint ezt a magyar 15 éves kiscsajt aki havonta összetöri magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Szefmester pdx06
2017.10.09. 08:57
Egyszerű a képlet. Nézni kevésbé érdekes mint csinálni. Ha pedig nincs pénzed -és tehetséged- csinálni, akkor marad az olcsóbbik megoldás.
Vannak persze sportjátékok amit egyszerűbb és olcsóbb élőben játszani, de akkor meg találnak valami kifogást. Pl nem elég kislányok ahhoz hogy hozzájuk érnek, eljátsszák a nagyhalált mint a focisták.

Ez egy szép grafikás kis arcade játék amit már nem tudsz billentyűzettel játszani, de még nem indokolja a több tízezres kormány megvételét. Ha értelmes árban lenne még talán el is gondolkoznék a megvételén, de így...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. developer
2017.10.09. 09:33
"Ne feledjük, bármennyire is próbálnak nekünk szimulátorként eladni valamit, az a játék, amit vidáman lehet kontrollerrel tolni, és még az is könnyedén le tud benne menni pár kört, aki a való életben autóban sem ült, az nem szimulátor."

Nem hát. Igaz, hogy a mai ABS-ek, aktív stabilizátorok és kipörgésgátlók világában egy pálya/versenyautó simán elvezethető bármivel. Ja, hogy a Tesla autókhoz még ember sem kell? Ugyan már, mi vagyunk a kurva okos cikkírók. Ja nem, okoskodó lamerek.

" Az rFactor és az iRacing szimulátorok. "

LOL Lelkes pécés amatőrök által összebarkácsolt autós játékok. Youtube-on nézegessél repülő autókat. Mert annyira szimulátor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. beleutomaz...
2017.10.09. 12:45
En azt nem ertem hogy kapott ez 82%-ot (en 67%-ra tennem) ha az egesz jatek elvezetet athatja a husdaralo (grinding)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tomi017 Capri...
2017.10.09. 13:16
A saját autóm is 200 lóerő+, de volt alkalmam vezetni Ferrarit is 500 lóval(nem városban andalogva) , így bátran állíthatom, hogy a CARSban a vezetés egyáltalán nem valósághű, néhol egyenesen szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. BiroAndras devel...
2017.10.09. 14:48
Egy jobb sportkocsinál a sok elektronika arra jó, hogy el tudj vele indulni, és ne mássz fel az első fára. De abban nem segít, hogy hol kell fékezni, hol kell felengedni, és hol az ideális ív. Ha későn fékezel, vagy nem találod el az ívet, gyönyörűen el fogsz szállni. A profik ráadásul nem is szeretik a sok elektronikát, mert az egésznek a lényege az, hogy te vezess, és te urald a lóerőket.
Egy versenyautóval meg elindulni se tudnál magadtól.

A Telsa pedig egy teljesen másik dimenzióban játszik, teljesen más miatt élvezet a vezetése, és szerintem ez szimulátorban nem jönne át.

A kontrollerrel az a gond, hogy sokkal kevésbbé precíz, mint a kormány, és nem ad szinte semmi visszajelzést. Városnéző tempóhoz jó az is, de ha a határon akarsz autózni, akkor kellenek a pontos finom mozdulatok és érezned kell, hogy mikor fog megcsúszni a kocsi.

Szerinted melyik az igazi szimulátor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. developer BiroA...
2017.10.09. 15:07
"A profik ráadásul nem is szeretik a sok elektronikát, mert az egésznek a lényege az, hogy te vezess, és te urald a lóerőket. "

Aham, ezért inkább utolsók lesznek, csak uralhassák a lóerőket. Reális...

A mai gépek már nem is vezethetőek versenyszinten - de néha azon kívül sem elektronikák nélkül, mert olyan hirtelen kellene korrigálni, amire az ember képtelen. A F1-ből is azért tiltottak ki sok mindent, hogy lassuljanak a pilóták.

"A kontrollerrel az a gond, hogy sokkal kevésbbé precíz, mint a kormány, és nem ad szinte semmi visszajelzést. "

Ezt nem is vitatta senki.

"Szerinted melyik az igazi szimulátor?"

Amit úgy fejlesztettek, hogy levezették az összes autót mindenféle körülmények között. Ezért a Gran Turismo sorozat az egyetlen valós szimulátor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pocokarc
2017.10.09. 16:03
Az ember okos allat nagyjabol erzed mi a hiheto es mi nem, persze ha van mihez viszonyitani es nem csak nyugger tempoban autozgattal egesz eletedben. Assetto Corsa, LFS, rFactor(es spinoffok), iRacing ezek simulatorok. A project cars nagyon nem az, inkabb need for speed.
Persze ott indul az egesz hogy kormany, ha nincs kormany meg nem mondod mi a szimulator es mi nem. Nekem a PCARS sose tetszett, ha arkad akkor Forza vagy GT ha sim akkor iRacing, AC.
"Bizonyitek" meg csak az iRacingre van(Nicki Thiim), de az se perfect neha mondja hogy ilyen nincs a valosagban.

U.i.: Persze nem buzditok senkit a felelotlen vezetesre, de mind voltunk fiatal friss jogsis suhancok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BiroAndras devel...
2017.10.09. 16:53
Nyílván az elektronika segít gyorsabbnak lenni, de a sportnak nem az a lényege, hogy ki tud jobb elektronikát építeni. Egy bicikli versenyre se illik motorral beállni, pedig az sokkal gyorsabb.
Nézz meg egy belső kamerás felvételt, hogy mit csinál egy profi versenyző, és aztán mondd, hogy neked is menne.

A Gran Turismo-ról ezt írják :
"In pole position on our list of games that sacrificed realism for sheer seat-of-the-pants playability is Gran Turismo, which, despite positioning itself as an ultra-serious racer, falls into what the hardcore racers call the 'sim-cade' category.

Essentially, in a bid to make the game more exciting you're able to drive much faster than would be possible in real life, and your car will be better at sticking to the road. Worse still, according to the pros, the faster you go the more the physics break down compared to real life – so next time you're tearing up the track in GT, don't get any ideas about trying it out for real."

Az rFactor ezzel szemben :

"rFactor 2 and its precursor have received much praise for its highly advanced and accurate simulation of vehicle dynamics and is the preferred simulator for most real life professional racing teams, car engineers, and simulation centers."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Timer
2017.10.09. 18:43
XO-n próbáltam, de egyszerűen az úton sem tudtam maradni teljesen kikapcsolt segítségekkel. Hamarabb fékeztem, mint az AI, mégsem tudtam megállni kanyarok előtt. Mindezt úgy, hogy simcade, és kicsit komolyabb szimekkel is toltam, mindet kontrollerrel, tehát nem szokatlan az irányítási mód. Valami nem kerek az irányítással. HA GTR2-ben, Race07-ben, AC-ban, PCARS-ban meg tudok állni rendesen, és néhány kör után ráérzek az autókra, itt meg nem, az számomra több, mint különös. Olyan, mintha a demóban mindkét autó taknyon csúszna, és emellé még ólomsúlyúak is lennének. Érdekes, a kamionnal elsőre versenyt nyertem, a GT-R / Porsche párossal a célig nem jutottam el, ha kicsit is erőltettem. Bár a grafika szemkápráztató, jobb, mint bármi, amit eddig láttam (ide értve a PCARS2-őt is, pedig azt PC-n tolom, majdnem full beállításokkal), de ezért a sz@rért egyszerűen nem vagyok hajlandó pénzt adni, annyira irreálisnak tűnnek a féktávok, és az általános stabilitás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. B_Real devel...
2017.10.10. 00:05
"Amit úgy fejlesztettek, hogy levezették az összes autót mindenféle körülmények között. Ezért a Gran Turismo sorozat az egyetlen valós szimulátor."

Azoknak, akik a 9-es hsz-edet megpróbálta komolyan venni, de azért gyanakvóan néztek, ezzel a kijelentéseddel biztossá tetted számukra, hogy mit gondoljanak. GT, mint (egyetlen) valós szimulátor... lol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. R3LaX123 BiroA...
2017.10.10. 10:17
Azért az nem gyengén túlzás, hogy a profik elektronika nélkül tolják.
Pl MotoGP-ben alap dolog a gyorsváltó le/fel, kipörgésgátló, egykerékgátló, rajtautomatika stb. Ezek nélkül "elindulni" sem tudnának. Hasonló a dolog F1-ben, vagy bármi másban. Talán még a rallyban van a legkevesebb elektronikai segítő cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester R3LaX...
2017.10.10. 10:43
Nem is véletlen hogy az F1-eseket már már pilótának lehet tekinteni. Szinte folyamatosan tekergetnek a kormányon valamit... már nem csak vezetnek, hanem gépészkednek is közben. Elég csak megnézni a kormányukat.

Minden modern autóversenyben ott vannak a segítő elektronikák, a kérdés inkább az, hogy mennyire bízzák a pilótára a szabályozását menet közben, és mennyire állítják be előre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BiroAndras R3LaX...
2017.10.10. 12:45
Nem azt mondom, hogy semmi elektronika nincs bennük, de közel se annyi van, mint lehetne, és gyakran kevesebb, mint egy modern utcai autóban.
Ma már az autók teljesen önállóan is simán levezetnének egy versenyt, az sokkal egyszerűbb, mint a közúti forgalom. De ezek a versenyek nem erről szólnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06
2017.10.11. 10:50
Egy játék soha nem fogja visszaadni a valós vezetési élményt, akár szimulátor akár nem. Simán szemmel nem lehet érezni a gyorsulást, mivel az ember nem süpped hátra a székben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Nago
2017.10.11. 13:55
Nekem ez mindig fura, hogy valamire azt mondják hogy ez nem szimulátor, a másik meg nagyon király szimulátor, miközben átlagembernek alig van érezhető különbség a kettő között. Az teljesen igaz, hogy a GT után átülve a CARS-ba valahogy olyan részletgazdagabb a force feedback, élvezetesebb vele vezetni, váltani is jobb érzés. Aztán mindenhol írták hogy az Assetto Corsa a tuti, az igazi szimulátor. Kipróbáltam, tényleg picit más érzés vele menni, de nem ennyire ég és föld a különbség amennyire a fórumokon az egyiket dicsérik és a másikat szidják. Alapvetően ugyanúgy kell a kettőt vezetni. Ugyanazokon a pályákon ugyanazokkal az autókkal ugyanúgy megyek és mindkettőben ugyan úgy reagálnak az autók. Vártam a CARS2-t is a szuper rugalmas gumi szimulációjával, tényleg nagyon jó vele vezetni, főleg hogy végre nem pördül ki olyan könnyen az autó, jelenleg ő a kedvencem és még szerintem egy jó darabig az is marad, de bármikor szívesen visszaülök az első részbe is befejezni az ott félbemaradt karrier módot. Meg vannak a Need For Speedek, amiket gyakorlatilag nem lehet kormánnyal játszani, adták valamelyik újabb részt egyszer ingyen PC-re, annyira borzalmas volt az irányítás hogy nem is gamepaddal, hanem billentyűvel volt a leghasználhatóbb. Force feedback az meg nem is volt, csak rezgett a kormány mint a mosógép, ha nekimentem valaminek. Borzalmas, ne vegyetek NFS-t, ha kormánnyal akartok játszani, még akkor se ha csak árkád szálguldozni szeretnétek és Puntóval áttörni rendőrkordonokat. Na itt tényleg hatalmas a különbség az előző címekhez képest. Aztán volt alkalmam az Árkádban a playit napokon kipróbálni kormánnyal a Forza7-et.. háááát force feedback az nem igazán volt, nem lehetett érezni az autót, irreálisan pici mozdulatokkal vettem be hajtű kanyarokat, ez tényleg inkább Mario Kart, ahogy az egyik youtubeos szimulátor megszállott nyilatkozott róla. Bár lehet csak a kormány vagy a beállítása nem volt a legjobb. Mondjuk hogy baromi jól néz ki az biztos. Meg vannak a Codemasteres borzalmak, nekem azoktól mindig már ott elmegy a kedvem, hogy kivétel nélkül az összesnél legalább egy-két órát kell googlizni hogy értelmesen kezelje a kormányt, a Dirt Rally az jó volt, de ott is google ment az elején ezerrel. Miért olyan bonyolult az hogy ha rádugom a kormányt ismerje fel hogy hány fokban fordul, meg mik a legjobb beállítások? Ezt a Gran Tourismo és a CARS olyan tök jól megoldja, csak a codemasters képtelen erre, ez lett az F1 2017 veszte is, két óra múlva töröltem le a fenébe, nem volt kedvem tovább vacakolni vele. Furcsának tartom hogy a reviewekben ezekről valahogy sosem esik szó, hogy mennyit kell egy játékkal szenvedni ha az ember kormánnyal akar játszani, pedig érdekes lenne. Az rFactor is ezen hasalt el nálam, pedig volt hozzá szállított G25 beállítás, kár hogy nem működött. Láttam Youtuben ahogy a Forza7-ben állítgatják kormány fél órán keresztül ötven csúszkán... és még mikrotranzakciók is? Hát kössz, inkább nem. Na de amire ki akartam lyukadni, hogy pl egy GT és egy Assetto között nem annyira hatalmas a különbség. Igazából mindkettőt jó vezetni. Persze a nagyon profikat biztos zavarja hogy tapad ott is az autó ahol igaziból nem kéne neki, de attól még ott is azt kell csinálni amit egy igazi autóversenyen, ismerni az ideális íveket, kitapasztalni a féktávokat, nem vadállatul fékezni vagy gázt adni, taktikázni hogy mikor álljunk ki tankolni meg gumit cserélni.. érzem én hogy az Assetto valamennyivel reálisabban csinálja ugyanezt, de attól még a GT-t sem érzem picit se kevesebbnek. Na meg igen, a törések és elrepülő autók, az jelenleg az összes szimulátorban elnagyolt és irreális. Persze azt mindig érdekes olvasni, ha egy autóversenyző nyilatkozik, aki próbálta igaziból azt az autót azon a pályán, hogy igen, ezt pont ugyanúgy kell vezetni mint igaziból. Ez mindig elégedettséggel tölti el az embert. Erről jut eszembe, valaki aki vezetett már Mitsubishi Lancer Evo X-et (kedvenc autóm az autós játékokban), árulja már el nekem hogy melyik a valóságosabb, ahogy a GT-ben és a CARS1-ben van, hogy baromi stabil és baromira tapad, vagy ami a CARS2-ben van hogy picit azért csúszkál sajnos?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. adam.bezze...
2017.10.11. 21:16
Otthon a szobában ülve NEM fog semmi autóvezetési élményt adni, fölösleges a vita.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BiroAndras adam....
2017.10.12. 14:09
A PCars2 kormánnyal és VR-ral már egész jó. A következő generációs VR pedig remélhetőleg egy újabb óriási ugrás lesz. Ha megoldják jól a szem követést, akkor sokkal jobb képet lehet majd renderelni olcsón. Ugyanis csak ott kellenek a részletek, ahova épp néz az ember, csak egészen kis területen látunk élesen.
Van már force feedback-es szék is.
A kicsit távolabbi jövőben a gyorsulás érzet is megoldható lesz. Ha számítógép közvetlenül csatlakozik az agyba, akkor bármi szimulálható, hiszen egyébként is minden érzet elektromos jelként érkezik az agyba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.10.13. 07:53
Sajnos ez még mesze van. Kísérleteznek már azzal hogy becsapják VR-ben a fület, de aki próbálta azt írta hogy még nagyon kezdetleges, de ha jól működne akkor is csak a gyorsulást éreznéd, az erőket nem. Szóval marad a hidraulikus szék, de az 600 ezer körül kezdődik. De hátha a következő generációs VR már nagyobb közönséget mozgat meg, és akkor mozgó székre is nagyobb igény lesz, ami miatt többet gyártanak és olcsóbb lesz. Pont most ment le egyébként az Oculus ára, gondolkoztam hogy kéne venni, de a kis felbontás miatt csak a sarokban porosodna pár év múlva, még pót monitornak sem lesz jó. Na de majd 2019 körül visszatérünk a témára
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!