iPon Cikkek

GeForce GTX560 Ti – Az nVidia büszkesége

Dátum | 2011. 01. 25.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

GeForce GTX560 Ti. „Ti” mint Titanium. A régebbi motorosok valószínűleg felkapták a fejüket, mikor pár napja megtudtuk mi is a végleges neve a GF114-es GPU-ra alapozó kártyának. Érdekes marketingfogás az nVidia részéről emlékeztetni minket a majd 10 évvel ezelőtti nagyágyúkra, valószínűleg ezzel is a GTX460 vonal sikerét próbálják kiemelni. A Titanium jelzőt először a megemelt órajelű Geforce 2-sek kapták meg, majd utoljára a nagysikerű GF4-es sorozatban láthattuk (Ti 4200, valaki?). Ezután következett egy olyan generáció, amiről ha az nVidia írná a GPU-k történelemkönyvét akkor valószínűleg sosem hallanánk többet (FX széria), de hát pechükre nem így van. A Titanium utónév mindenesetre jó időre a feledésbe merült, és az egyszerűbb számozásra váltás miatt valószínűleg nem is tér vissza huzamosabb időre, legalábbis remélhetőleg, mert egyszer még szép tisztelgés lehet a múlt előtt, de jó lenne, ha a jelenlegi letisztult elnevezési rendszer megmaradna.

A GeForce GTX560 Ti alapjai már régről ismerősek lehetnek, a GF114-es chip ugyanis nem más, mint egy magasabb órajelekre optimalizált GF104-es, még annyi változás sincs benne, mint amennyi a GF110-ben volt. A GTX400-as szériában egy olyan kártya sem volt, ami teljesen kihasználta volna az alapjait képező chipet, ezt pótolja jelen esetben is az 500-as jelző, a GTX560-ban ugyanis semmi sincs letiltva. Kapunk egy teljes értékű GTX460-at tehát, 384 shaderrel és olyan órajelekkel, amiket a régebbi szériánál csak az erősen tuningolt példányokon láthattunk. Az nVidia viszont egyértelművé tette, hogy a GTX560 nem a GTX460 leváltására készült, együtt fog létezni a két kártyacsalád, ami azt jelenti, hogy előbbi ára magasabb lesz. Akkor mégis mit vált le? Valószínűleg az utolsó GF100-ra alapuló VGA-t, ami még tartja magát, a GTX470-est. Később az egyszerűbb gyártás miatt talán a GTX460-ak is GF114-es chipeket kapnak, vagy ami még valószínűbb, folytatódik az 500-as széria lefelé építkezése. A felsőkategóriás kártyáknál most elég erős a mezőny, ezért kereken 10 kártyát pakoltunk a GTX560 mellé a legfrissebb driverekkel. Árban a HD6950-hez áll legközelebb így azt lesz érdemes figyelni, na és természetesen a GTX470-et, hiszen az szép lassan el fog tűnni.

A táblázat nagyítható - klikk
A specifikációkon nincs mit magyarázni, már minden kártyát ismerünk, és a GF114 se okoz meglepetéseket. Papírforma szerint illene úgy bő 30%-kal a GTX460-ak felett teljesítenie, a cikk végére kiderül, hogy ez mennyire sikerül neki.

Gigabyte GTX560 Ti SuperOverClock

Nem akármilyen kártya került a kezeink közé a teszthez, a Gigabyte SOC szériájában csak olyan példányok vannak, amik nem a manapság oly divatos látszattuningot kapták, hanem valós plusszal rendelkeznek. Így van ez most is, a GTX560 Ti SOC ugyanis kereken 1GHz-en ketyeg, ennek megfelelően shaderei 2GHz-en teszik a dolgukat. A memória sem úszta meg az órajel emelést, 4580MHz lett a végeredmény, ami szép egy nVidia kártyánál. Természetesen a teszt idejére minden órajelet visszavettünk a referencia értékekre, mert első körben egy átlag GTX560 teljesítményére voltunk kíváncsiak.

Gigabyte GeForce GTX560 Ti SOC (forrás: Guru3D)
A Gigabyte GTX560 SOC akárcsak a referencia kártyák, két hattűs PCI-E tápcsatlakozót kapott, de körülbelül ennyiben ki is merülnek a hasonlóságok. A NYÁK-ot teljesen áttervezték, és az alap hűtőt is kukázták, helyette a már jól bejáratott WindForce-ok közül kapott egy hőcsövekkel teletűzdelt példányt az új kártya, ami egyébként kísértetiesen hasonlít a GTX460 SOC-ra, valószínűleg nem véletlenül.

Tesztkonfiguráció
Alaplap: Gigabyte X58A-UD3R
Processzor: Intel Core i7-930@3,73GHz
Memória: 3x1GB Kingmax DDR3-1333
Grafikus kártyák: ASUS GTX460 1G DirectCu, GTX470, GTX580, HD6850, HD6870, HD6950, HD6970 és Gigabyte GTX460 768MB, GTX570, és természetesen GTX560 Ti SOC
Tápegység: Chieftec 850W
Operációs rendszer: Windows 7 Home Premium 64bit minden frissítéssel
Driverek: Catalyst 11.1a, GeForce 266.58 és 266.44 (a GTX560-hoz)


A hivatalos dokumentáció szerint a GTX560 csak 10W-tal eszik többet, mint a GTX460, de a visszafogott SOC-unk azért mást mutatott. A fogyasztása így sem vészes, pont párban van a konkurenciával, amit nem mondhattunk el sűrűn az utóbbi időben a GTX-ekről.

Hőmérséklet diagramot most nem lenne értelme mutogatni, mert a mezőnyünk nagyon vegyes volt, és a legtöbb kártyán nem referencia hűtés volt, a SOC pedig alapból a Gigabyte egyik legjobb hűtőjét kapta. Ennek megfelelően szépen is szerepelt, üresjáratban mindössze 37 fokos volt, ami a jó energiamenedzsmentnek is köszönhető, teljes terhelés mellett pedig nem lépte át a 90 fokot, pedig izzasztottuk bőven FurMarkkal.

Mielőtt a teszteredményeket mutogatnánk pár fontos dolog a teszttel kapcsolatban: természetesen mindegyik kártyát referencia órajeleken járattuk, még a minimálisan tuningolt példányokat is. Az összes teszt 1920*1080-as felbontáson futott le, ezért nincs külön kiemelve sehol a felbontás. Maximális beállítások alatt valóban a játékon belül beállítható maximumot értjük, egyetlen kivétellel, mert az élsimítást nem 8x-ra „csak” 4x-esre állítottunk minden esetben.

Szintetikus tesztek





A különböző 3DMark tesztekben a GTX560 Ti nem képes felnőni legfőbb riválisához, a HD6950-hez, még a Vantage-ben is csak megközelíti, pedig azt szokták szeretni a Fermi alapú GF-ek. Nem valószínű tehát, hogy mindenki ezzel akar majd rekordokat döntögetni. Heaven alatt már kiegyensúlyozottabb a helyzet, attól függ melyik kártya az erősebb, hogy milyen tesszelációs beállítást használunk. Most pedig lássuk mi a helyzet valós játékokban.
 


Mint mindig, Stalker alatt most is attól függ, hogy kinek áll a zászló, hogy épp melyik tesztet nézzük. Kifejezetten a GTX560-ra koncentrálva azonban azt láthatjuk, hogy még a legjobb esetben is épp csak eléri a HD6950-et.



Lost Planet 2-ben persze fordul a kocka, de ami nagyon érdekes, hogy DX9 alatt milyen hamar processzorlimitbe futottunk (az összesítésben nem is szerepel majd a DX9-es diagram). Ezt megfigyelhetjük DX11-es renderer esetében is, de csak a GTX580-nál. Ha mindent maximumra tekerünk, akkor persze egyből a VGA-k lesznek a szűk keresztmetszetek.


Nyakunkon az új Crysis, de még pár hétig ki kell bírnunk a Warheaddel, amiben szokás szerint az AMD kártyái elég jól szerepelnek. Kíváncsiak vagyunk, hogy az új multiplatform motor milyen lesz.


A Metro 2033-ban bár vannak tesszelált felületek, azért nem sok, inkább egy erős DX10-es motor van mögötte. A Metro az nVidia üdvöskéje, így talán meglepő, hogy a HD6870 beéri a GTX560-at.


Az új Radeon driver gyorsulást ígért például AVP-ben maximális beállítások mellett, és úgy látszik nem véletlenül. A HD6950-et még a HD5870 is megelőzi alap beállításokon, de ahogy az élsimítás is képbe kerül, egyből elhúz a HD6950, míg a GTX560-at megint behozza a HD6870. (Megj.: alap és maximális beállítások között csak a textúrák minősége és az élsimításban van különbség)


A Resident Evilben szokás szerint érdekesen alakul a sorrend, a GTX580 pedig eléri a processzor által kínált maximális fps-t. Mivel manapság már nem kihívás egy kártyának sem a játék, így lassan menesztjük a tesztjátékok közül.


A Final Fantasy XIV viszont elég gépgyilkos tud lenni ha akar, ám ezeken a kártyákon már senkinek sincs aggódnivalója.


A World in Conflict még mindig szereti az nVidia megoldásait, a GTX560 megint az erősebb HD6900-as mellett kötött ki.


Nagy nVidia logo ide vagy oda, a Mafia 2 az AMD játszóterévé vált, persze csak akkor, ha nem használjuk ki a PhysX támogatását is. Az eddigi teszteket figyelembe véve talán nem meglepő, hogy a HD6870 újfent beéri az új GF-et.


Just Cause 2-ben elég közel van egymáshoz a mezőny, de azért az jól látható, hogy a GeForce-ok a középtájékon kicsi, a felsőházban pedig szép előnyre képesek szert tenni.


Mint oly sok játéknál, Bad Company 2 alatt teljesül a papírforma, túl sok érdekességet nem láthatunk.


A teszt végére pedig megmaradt az nVidia üdvöskéje, amiben nagyon el tudnak húzni a kártyái, de igazából egy 5750-estől kezdve senkinek sincs félnivalója.

Tuning

Mivel egy alapvetően tuningolt kártya járt nálunk, ezért nehéz megmondani, hogy hol lehet egy átlag GTX560 órajel emelésének a vége, de az idő majd mindenre választ ad, most lássuk mire képes a Gigabyte SuperOverClock-ja. Az alap 1GHz-es órajel már önmagában is impozáns, de jó lett volna ha még tovább tudjuk tornászni. Sajnos elég hamar (kb. +20MHz) korlátokba futottunk, szüksége lett volna a GPU-nak egy kis plusz feszültségre, hogy továbbmenjen, de az AfterBurner nem volt hajlandó kezelni a feszültségeket, a gyártó tuningprogramját pedig még nem kaptuk meg, így csak egy későbbi alkalommal tudunk majd mindent kihajtani szegény kártyából. Addig is álljon itt, hogy mire képes a SOC „alap” órajelen.


Az összefoglaló táblázatban természetesen nem szerepelnek a szintetikus tesztek, és a Lost Planet 2 DX9-es eredményei sem.


Érdekes holtverseny alakult ki, a GTX560 Ti, a HD5870 és a HD6950 nagyon közel állnak egymáshoz és a GTX470 is ott liheg a nyakukban. A HD6850 könnyedén hozza az erősebb GTX460 szintjét, a HD6870 pedig egy külön kategóriát képvisel a két csoport között. Végignézve a mezőnyön azt láthatjuk, hogy talán egy kicsit erős a Titanium jelző az új kártyára, hiszen nem kaptunk semmi különlegeset, nem avatunk Radeon verő ár-érték bajnokot, de csalódnunk sem kell, hiszen a GTX560 Ti tökéletesen passzol oda, ahová szánták: jó ellenfél a HD6950-nek és lehetővé teszi a GTX470 nyugdíjba küldését. Úgy látszik 40 ezertől 100 ezer forintig nagyon kiegyenlítődtek az erőviszonyok, a teljesítménytesztek maximum azoknak könnyítik meg a döntést, akik kifejezetten egy-két játék alapján válogatnak, hiszen mindkét VGA-nak megvannak a maga kedvencei. Ezen felül most is csak a szimpátia és az extrák maradnak (PhysX, CUDA, EyeFinity, dupla BIOS, kinek mire van szüksége). Árháborúra valószínűleg nem számíthatunk, maximum kisebb árkorrekciókra, mint amilyen az AMD mostani árcsökkentése volt, amivel hozzáigazította a HD6000-esek árait az új GTX-hez.

A mai csatánál jóval érdekesebbnek ígérkezik a közeljövőben érkező belépő-szintű és középkategóriás kártyák megmérettetése, hiszen az nVidia kezd kifogyni a tartalékokkal rendelkező magokból, úgyhogy kíváncsian várjuk, hogy mennyire tudják megemelni az órajeleket, és hogy mivel készül az AMD. Pletykák persze már vannak bőven, és azok alapján a költséghatékony kártyákat keresők sem fognak hoppon maradni.

Az Asus videókártyákat az Asus magyarországi képviseletétől, a Gigabyte kártyákt a Ramiris Europe Kft.-től és a Gigabyte magyarországi képviseletétől kaptuk kölcsön, ezúton is köszönet értük!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

78. insanity22...
2011.01.25. 23:40
Nem vagyok tőle különösebben elájulva, ezzel a ráncfelvarrással még nem léptek előbbre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. tibi27
2011.01.25. 23:42
Grat a teszthez!Ez az 560 inkább a 470-et váltja,és komoly konkurencia az amd hasonló megoldásaira,hiába az árcsökkentés,eleve a konkurens kártyáit abba az árba kellett volna kiadni,ahová most csökkenteni fogják.Elvakult nV fanoknak mint nekem ez a kártya minden tekintetben jobb akármelyik amd megoldással szemben.

off:
Bár azt megkérdezhetném hogy miért inteles konfiggal toljátok a teszteket,és miért nem mondjuk egy amd x6-al?Lehetne egyszer egy olyan teszt is amikor egy ilyen összeállitás van,akkor a végére rákontráztok hogy akkor most lássuk mit tudnak a kártyák amd X6-al
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Fzoltan
2011.01.25. 23:44
Jó, jó, persze, de most nincs olyan összesítés, hogy "Borderlands nélkül"?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. insanity22...
2011.01.25. 23:48
tibi27
X6 játékok alatt alig gyorsabb mint egy X4. Mi értelme lenne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. psylocke
2011.01.26. 00:04
Fzoltan:

560Ti: Stalker, LostPlanet2, WiC, JC2
6870: FFXIV,
döntetlen: Crysis, metro2033, AVP2, Mafia 2, BC2,

Egy másik teszt alapján:
6870: Avatar, Dirt2
560Ti: Hawx,
döntetlen: BF2

//Deneb x6 játékok alatt jellemzően gyengébb az x4-nél (L3 probléma), kiv. ha húzod, mert könnyen átlépik a 4Ghzet, ami a 965ről annyira nem mondható el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. insanity22...
2011.01.26. 00:10
BC2-őt nyugodtan át lehet írni AMD-hez. Aki direkt ehhez a játékhoz vett nVidia erős karit, nagyot csalódott, Radeonokkal sokkal jobban és stabilabban fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. rini
2011.01.26. 00:25
Köszönöm a tesztet! A kártya pont oda érkezett ahova várható volt. A 6870 és 6950 közé. Azok az előzetes kalkulációk amelyekkel számoltunk (órajel emelkedés, letiltások engedélyezése) ide pozicionálták a kártyát, valamint ha a SOC kártyákat teljesítményét nézzük, bizony a 6950 is könnyen befogható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. jozsefm
2011.01.26. 00:38
bizony a 6950 is könnyen befogható

Na ahhoz még kell néhány egység joindulat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. norman81
2011.01.26. 04:31
Egész jó kari lett!Fogyasztása is elfogadható,teljesitménye is rendben van. Kiváncsi leszek,hogy, hogyan fognak beállni az árak az elkövetkezendö hetekben!
Mivel alulrol a 6870 szorongatja, felette pedig már ott is van a 6950, és abból még meg sem jelent az 1gb-os verzió,ami elvileg olcsóbb lesz,és ne feledkezzünk meg az emelt órajelü 6870-röl sem. Érdekes kis ár/teljesitmény "háború" szagot érzek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Joco1114
2011.01.26. 07:04
Duopolium!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. kinghaxor jozse...
2011.01.26. 08:22
Sajnos semmilyen jóindulat nem kell hozzá mivel a Giga 560 Soc-je egy az egyben hozza a GTX 570 teljesítményét játékokban. Az meg már a 6970-es szintje felett van kicsivel. És ez már az új béta driverrel tesztelt adat. Vagyis az új driver se hozott semmilyen látványos gyorsulást. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy az 1 gigás 6950 a játékokban max fél fps-el van lemaradva a 2 gigástól és van ahol gyorsabb is az 1 gigás. És ha ehhez még hozzá vesszük hogy a GTX 560 Soc-ja kb 75 ezer lesz vagy olcsóbb akkor csak annyit tudok mondani, hogy grat. AMD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. RicMarten
2011.01.26. 08:43
Azért ez a "Teszteljünk Phenom II X6-tal" téma eléggé erős.
Akkora processzorlimitbe ütköznének, hogy az már fáj...
Játékokban gyakorlatilag egy core i5 750/760 jóval erősebb, mondom ezt úgy, hogy jómagam is egy Phenom II X4 tulaj vagyok.
Ezekhez a kártyákhoz, mint pl GTX580, bőven nem elég az AMD egyetlen jelenlegi cpu-ja sem(kivéve TALÁN durva túlhajtással), ez tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. BeZol
2011.01.26. 08:57
Sztem pedig mióta 4 magos procik léteznek, azóta ha a 3-3.2 ghz megvan a procin, akkor ott már kihajt minden vga-t mostani játékok mellett és nincsen proci limit.
Én speciell AVP-ben találkoztam procilimittel 2.83ghz-en volt 44fps, és felhúztam 3.2-re és már 60fps volt, tovább mentem 4ghz-re, és ott is maradt a 60...
Szóval sztem, de cáfoljatok meg ha nem, de ha van 4 magod és 3ghz-ed, akkor játékban csak vga limit van. A mostani erős procik ereje nem jön ki játékokban!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Imo
2011.01.26. 08:58
Gigabyte GTX 560 Ti SOC lesz az én vga-m mr nagyon várom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. somakb jozse...
2011.01.26. 09:10
bizony a 6950 is könnyen befogható

"Na ahhoz még kell néhány egység joindulat!"

Nem is tudom, az eredményt nézve a GTX560 0,7% -al van elmaradva a HD5870-től (7 tized százalék, leírni is vicc) és a HD6950/2GB-tól 2,8%-al. Ez szimplán annyi különbség, hogy épp milyen játékokat válogatunk be egy tesztbe... ez is észrevehetetlen különbség... irdatlan közel vannak a GTX470-HD6950-ig egymáshoz a kártyák, nem hiszem hogy valaki meg tudná mondani, hogy játék közben épp melyik VGA van a gépében ebből az intervallumból... itt már tényleg csak az ár és egyéb szolgáltatások azok amik dönthetnek, hogy ki mit vesz, nem a teljesítmény...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. lajthabala...
2011.01.26. 09:15
70k-ért láttam Sparkle GTX560-at, ami nagyjából stimmel is: 250 USD = 250 EURO, ami 68e Ft. Kicsit olcsóbb, mint a kicsit gyorsabb 6950-es, ami viszont kétszer annyi memóriából dolgozik, ha azt lefelezik, és kiderül, hogy nem volt szükség a +1GB-ra, akkor lesz igazi árverseny. Érdekes húzás volt az AMD-től, hogy 2GB-tal hozta ki a kártyát. Ha először az 1GB-osat hozza ki, senki sem fizette volna meg a második GB árát. Így viszont először fizetteti ki a többlet-memóriát, és aztán jön ki a "hétköznapi" megoldással.

Mindenesetre szerintem ez most nem egy jó pillanat 70e Ft-os kártya vásárlására. Úgy tűnik, hogy a drágábbakat nem fenyegeti semmi veszély, viszont ha a GTX560-at megbillenti alulról az új 6950-es, és ahogyan a cikk szerzője írta, megjelenik a GTX460 magasságában a GTX560 valamelyik kistestvére, akkor érdekes változások várhatóak.

Én éppen egy használt GTX460-at vagy 6850-est keresgéltem, de ez után a teszt után megvárom a kis GTX5xx-eket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Terror RicMa...
2011.01.26. 09:15
Ööö mutassak neked valamit? Ez egy teszt GTX580-assal: [LINK] Kicsit óvatosabban a ténymegállapításokkal, mert ahogy láthatod, már 1680*1050-ben pontosan ugyanannyi az fps a legolcsóbb és legdrágább processzorral is. Ha a GTX580-nal videokártya-limit van, biztos lehetsz benne, hogy az 560-assal is az lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Joachim21
2011.01.26. 09:22
Terror: Jó a kisképed!

Gtx560/6870/6950:
Árban, legalábbis ahol USD a mérték, ott a 6870-es ellenfele az 560-as. Ehhez képest a 6950-essel harcol. Ez semmiképpen sem rossz, és remélhetőleg kúszik majd lefelé az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. RicMarten
2011.01.26. 09:37
Jó, nem fogok leállni vitatkozni nem is az a célom, az átlagos játékosok úgyis csak arra a stabil 40-50-60 fps-re törekednek.
Én más szemmel nézem a dolgokat.
De egy tesztrendszer alapja maradjon csak Intel...
Így a biztos.
Mindenesetre az 560 elég vonzó lett.
Ha kártyát vennék, elgondolkoznék rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Micromatic
2011.01.26. 09:50
Nekem azért csalódás, mert ezt a teljesítmény elég komoly OC után tudja az 560 igaz így nagyon jó a teljesítménye. Normál órajelekkel az utolsó összesítettben szerintem 130% körül lenne ami a 460-hoz képest 30% szép gyorsulás!
Az más kérdés, hogy ki mit szeretne a gépébe, egy gyárilag agyon hajtott vga vagy egy alapórajelekkel működő darab.
Az árcsökkentésről annyit, hogy aki meg vette 83ért a 6950-ot(köztük én is) kapott egy unlockolható vga-t ami simán hozza a 6970 teljesítményét és ha a 6970 80ra menne le még akkor is megérte, persze aki 6970et vett ő rosszabbul jár és ezzel nem feltétlen járt szarul az AMD, mert az unlockolható kártyákat a Volterra gyártotta jóval drágábban köztük ezért is késtek ezek, de az új darabokat a Texas Instruments gyártja sokkal olcsóbban (ez volt az eredeti terv).

2Gb 1650 19xx felbontásokban tök fölös még. Eddig csak a GTA4-nél láttam értelmét, meg most a Cities XL 2011-nél amikor +500k lakos van és fulgrafikán megy. DE Amd Eye Infiniti néven csúfolt dolgához viszont jól jön az extra memória.

Jó teszt THX Ipon!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. insanity22...
2011.01.26. 09:51
Én speciell AVP-ben találkoztam procilimittel 2.83ghz-en volt 44fps, és felhúztam 3.2-re és már 60fps volt, tovább mentem 4ghz-re, és ott is maradt a 60...

Na és ebből mire kell gyanakodni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. atila2 insan...
2011.01.26. 09:54
V-sync
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. somakb
2011.01.26. 10:00
Anandtechen, Computerbase-en pl az alapórajeles GTX560 Ti gyorsabb volt a HD6950-nél is. Ezért is mondom, hogy ez a +/- 1-3 % azt jelenti, hogy a 2 kártya tökazonos teljesítményt tud, az hogy épp merre billen a mérleg nyelve az az épp tesztelt játékoktól függ.

Anandtech véleménye: "The GTX 560 Ti ultimately has the edge: it’s a bit faster and it’s quieter than the 6950, and if that’s all you care about then there’s the answer you seek."

Vagyis hozta pontosan azokat az eredményeket amik előre számíthatók voltak a paraméterek alapján... azaz mégiscsak jó a valamire az a matek...

Mégegy Giga GTX560 SOC teszt, itt is egy az egyben hozza a HD6970 teljesítményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. reednow
2011.01.26. 10:01
GTX560: Mindig van egy nagyobb hal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. ThePoweR
2011.01.26. 10:04
atila2: Jaja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. insanity22...
2011.01.26. 10:05
atila2

Nem talált:\
Szoftveres FPS limit rémlik? (Pl. alapbeállításnál CS 1.6-ban, vagy CoD2-ben lehet vele összefutni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. atila2 insan...
2011.01.26. 10:10
Jaja rémlik sőt valahol 30 Fps a limit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Joachim21
2011.01.26. 10:19
Amit én dúrvának tartok, hogy a civilization5 1Gb-os fedélzeti memóriát felfalja DX11-es üzemmódban 1680*1050-es felbontásban. Az még rendben hogy a négy magot is majdnem 100%-ban használja a sok egység miatt, de hogy a VGA-ra miért telepszik rá ennyire egy viszonylag gagyi megjelenésű játék, azt nem értem. De tény hogy van olyan program, aminek már ilyen felbontás mellett is kevés az 1GB.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. ThodEE insan...
2011.01.26. 10:28
CoD 2 ben legalább átlehet írni a config fájlt és megy 5-600FPS el a gém
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. drherbyke
2011.01.26. 10:51
A civ5 öt processzorteszteknél lehetne hasznosítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. iteq47
2011.01.26. 10:57
mitérsz annyi fps el, ha a monitorod 60at frissít mpenként? semmit. jah. nem is. annyit érsz vele, h feleslegesen zabálja a pluszáramot a géped
szerintem annyi fps pont elég, amennyit a monitorod képes kipréselni magából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Svindler
2011.01.26. 11:19
Joachim21: ha dolláros árakat nézel akkor _jelenleg_ ez a helyzet

HD6870 1GB - 219
HD6950 1GB - 259
GTX560 1GB - 249

Szerintem elég egyértelmű, hogy nem a HD6870 az ellenfél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. szasza11
2011.01.26. 11:26
egy ilyen kartyat beszerzek magamnak,pedig most akartam gtx 570-et venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. somakb Svind...
2011.01.26. 11:33
Az egy dolog de ráadásul a Gigabyte a 900mhz-es OC verzióját adja 249$-ért, ami meg nem hogy hozza HD6950-et, de lazán veri és félúton van a HD6950 és HD6970 közt teljesítményben... 249$-ért... vicces, hogy mindez egy középkategóriás kártya amivel beledörrentett az AMD felsőktegóriájába és hasonló MSRP-vel, mint az alig fél éve megjelent GTX460. Ezért hibázott nagyot az AMD a HD69xx piacra dobásávának csúszásával, egyszerűen szinte nem is volt ideje kitermelni egy masszívabb profitot, máris középkategóriába süllyedt a HD6950 és az ára is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. lajthabala...
2011.01.26. 11:44
Mikrobi

Tényleg nem gyakori dolog a procilimit a tesztekben, de azért előfordul:

Leginkább itt látszik:

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_580/17.html

De megifgyelheted a többi esetben is:

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_580/11.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_580/13.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_580/16.html

Onnan ismered meg a procilimitet, hogy hiába jobb a VGA, nem lesznek jobb az eredmények kis felbontáson. És ezek nem lassú AMD processzorral voltak tesztelve, hanem Core i7 920 @ 3.8 GHz.

Emellett hogy hány magon fut egy játék, az itt látszik jól:

http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2280-10.html

Igaz, régebbi a teszt, de újabbat nem találtam, mindenesetre a 6 magot játékra kihasználni kicsit merész feltételezés, gondolom még sosem programoztál sem játékot, sem párhuzamosan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Joachim21 lajth...
2011.01.26. 11:53
Procilimit nevetségesen kis felbontásoknál van a linkjeiden is. Akinek 580-asa van, az ne mondja nekem hogy egy 15-ös CRT-n tolja a játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Balucsek lajth...
2011.01.26. 12:27
Ezt a hány magot használ az adott program kérdést én úgy is megvizsgálnám hogy pl fognék egy 6 magos AMD és nem csak a magok számát csökkenteném hanem az órajeleket is változtatnám hogy a számítási teljesítménye nagyjából azonos maradjon. (6mag 1 Ghz-n, 4mag 1,5Ghz, 2 mag 3Ghz) Egy olyan eredményre is kíváncsi lennék mert mindenki úgy beszél a magok ki használásáról mintha a programban előre meglenne írva hogy ez a parancs csak és kizárólag ezt és ezt a magot használhatná ami cseppet érdekes feltételezés. Az valószínűbb hogy beáll a VGA limit és ezért nem venni észre különbséget 2, 6 és 8 mag között...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. lajthabala...
2011.01.26. 13:08
Balucsek

A jellemző az, hogy a játék egy nagy végtelen ciklusban fut, ami nem egy párhuzamos konstrukció. Ezen belül lehetnek részek, amik párhuzamosíthatóak, lehetnek szálak, amik nem szorosan szinkronizáltak, és ezért elszöszmötölnek bármelyik magon. Előbbire tipikus példa a fizika, utóbbira az AI. De tipikusan egy játékban nem ezeknek van nagy számításigénye, hanem a renderelésnek. Erre is vannak már párhuzamos megoldások ( http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=97852ee6-56cd-4f0b-9efb-962a95d33f72 ), de a teljesítmény-tesztek azt mutatják, hogy a 6 mag nem másfélszer annyi, mint a négy (http://hothardware.com/Reviews/AMD-Phenom-II-X6-6Core-Processor-Review/?page=12). És mondhatod, hogy azért, mert a VGA limit miatt nem használod ki a hatot, de akkor az i7-esek miért teljesítenek kétszer olyan jól? Ott nincs VGA limit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. lajthabala...
2011.01.26. 13:12
Babucsek

Egyébként foghatnál egy x6-ost, és megnézhetnéd, valószínüleg sokat tanulnánk belőle. Persze figyelembe kell venni, hogy a 6 mag ugyanazokon a memóriákon osztozik (a memóriavezérlőkről most hirtelen nem akarok butaságot mondani) és ezért az 1 magyányos mag nagyobb sávszélességen éri el a memóriákat, mint a 6-ból az egyik. Igaz ez minden más erőforrásra (PCIe sínek, merevlemez), ezért ha sebességet szeretnél tesztelni, akkor a fenti tényezők hatását minimalizálni kell: addig csökkenteni a processzor órajelét, míg a memória órajelének emelése már nem jelent teljesítmény-növekedést, és ott elkezdeni a tesztelést a magok kilövésével. Akkor biztosan szépen fog látszani a CPU limit is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. prohlep
2011.01.26. 13:23
"És ezek nem lassú AMD processzorral voltak tesztelve, hanem Core i7 920 @ 3.8 GHz."

Intel es AMD asztali procik nem ugyanazon fajsuly, nem ugyanazon vadaszmezo.

Mar evek ota van virtualizacio es memoria ECC (hibajavito!) MINDEN asztali AMD-ben, mig a Core i7 9** sorozat gyari adatlapjai kulon sarga felkialtojellel figyelmeztetnek, hogy NINCS bennuk ECC! Intel eseten vasarlas elott azt is mindig meg kell nezni, hogy az adott konkret modellben van-e virtualizacio.

Miota a Win7-nel kiderult, hogy kell a virtualizacio ahhoz, hogy a 64 bites uj rendszerben a regi XP 32 bites szoftvereket (vallalati oskovuletek) futtassuk, azota az Intelnel is kihaloban a virtualizacio nelkuli modellek.

De az ECC meg mindig nem szeria felszereles Intel eseten! Csucskategoriaban sem!

Mig AMD eseten mintegy 5-6 eve (vissza kene neznem pontositas vegett) termeszetes szeria tartozek, hogy ECC memoriakat is kezel, amely mar szerver szagu dolog.

Intel es AMD egymastol eltero dolgokban maximalistak. Emiatt kinek ez, kinek az jon be.

Intel Xeon az persze mas, az nem haztartasi proci, azok valoban baromi utosek, meg az 5-8 eves regi modellek is.

AMD-t azert szeretem, mert haztartasi kornyezetbe hoz be szerver kaliberu aprosagokat. Azt nem szeretem, hogy miert nincs egy premium verzio mindegyik modellbol, amelyet nem az ultravasta 45nm-en gyartanak le, hanem mondjuk 28nm-en.

Intel fokent abbol el, hogy a 45nm helyett 32nm-re hamarabb ter at.

De egyugyanazon csikvastagsag eseten az AMD sosem rosszabb.

Ez most is latszik a video kartya teszbol: mindegyik versenyzo 40nm, es az AMD/ATI gyakorlatilag sehol sem rosszabb.

Ilyenekbol arra kovetkeztetek, hogyha az AMD mindig az Intel altal hasznalt csikvastagsagra tervezne, akkor valszeg sosem lenne gyengebb.

AMD-nel a csiptervezok jok, az Intelnel a csipgyartok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. rini
2011.01.26. 13:32
Azt is hozzátehetitek, hogy a több mag leginkább a minimum FPS-t tolja meg. Kevésbé növeli a max FPS-ek számát. Egy kétmagos csodával is majdnem annyi max FPS-t tolsz ki mint egy 4 vagy 6 magos társával. Viszont a minimum mindig jóval alacsonyabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. prohlep
2011.01.26. 13:36
"a teljesítmény-tesztek azt mutatják, hogy a 6 mag nem másfélszer annyi, mint a négy"

Van egy konyhaszabaly, amely persze nem hogy nem pontos de valojaban nem is igaz, de azert segit egy valosagosabb kep kialakitasaban:

mivel N-szeres parhuzamositasnal veszteseget okoz az N-reszre szetszervezes es osszesites, es a feladatnak bizonyos reszeivel az ilyen parhuzamositas nincs osszhangban, ezert elozetes varakozasken remeljunk egy "negyzetgyok N"-es gyorsulast egy N-szeres parhuzamositastol.

Persz a rendereles az mas, ott fel tonna azonos strukturaju feladat eleve adott, egymashoz kepes konnyen leszarmaztathato bemeneti argumentum-forrashelyekkel, es a kimenet celhelye is konnyen adodik. Ilyenkor nyilvan gyok-N-nel tobbet kapunk.

De amikor egy szep jatekban legalabb fel- de inkabb legalabb egy tucat erdemeben eltero modon viselkedo es szamolando karakter mozgasat szeretnenk parhuzamosan szamoltatni, es mindegyikbol van nehany, akkor mar lehetnek gondok, es orulunk a gyok-N-nek.

Amennyire latom, ez a gyok-N mogott nem all bemutathato matematika, ... sokkal inkabb a temakor kornyeken evtizedek ota szalloige jelleggel letezo legenda, hagyomany, amivel senki sem vitatkozik, mert senki sem allit semmi pontosat, csak egy ovatoskodo remenyt fejez ki. Es viszont mint ilyen, sosem valt tarthatatlanul nevetsegesse. Tehat el es virul a gyok-N-es varakozas, kulonosebb precizitas nelkul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Freeman900...
2011.01.26. 13:38
prohlep "Miota a Win7-nel kiderult, hogy kell a virtualizacio ahhoz, hogy a 64 bites uj rendszerben a regi XP 32 bites szoftvereket (vallalati oskovuletek) futtassuk, azota az Intelnel is kihaloban a virtualizacio nelkuli modellek." ezzel nem értek egyet, ugyanis nem csak a windows7-nél hanem akármelyik OP rendszerben ha te VIRTUÁLIS gépet akarsz futtatni ahoz AJÁNLOTT a virtualizáció ugyanis ha az nincs akkor CSAK 1 magot lát a virtuális gép (mellesleg a vállalati őskövületekhez az 1 mag is bőven elég)
Nálam pl. Win7 64biten a Turbo C fut virtuális XP-n sajnos csak 1 magon mert 1 régebbi prociju laptopom van de bőven jó neki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. prohlep
2011.01.26. 13:51
KELL vs AJANLOTT

Koszonom, Win7-nel nem kozvetlen a tapasztalatom.

Viszont most nyaron kellett a ket 5 eves Xeon szerverunk melle beallitanunk egy nagyjabol 6 eves AMD procival futo kis asztali gepet, ...

... mert az 5 eves Intel szerverrel ELLENTETBEN a 6 eves asztali AMD gep tudja a virtualizaciot es "mellesleg" az ECC-t is, amit a 365/7/24 allando futtatashoz elengedhetetlennek erzek.

Itt persze Linux alapokrol van szo: domain authentifikacio miatt szuksegunk lett egy Win2008 core szerverre (core= gyakorlatilag nincs grafikad, hanem egy karakteres terminalod, ahol parancssorbol konfiguralhatod a Win2008 szerver mindenet, cserebe stabil mert szinte nincs benne semmi, es a legtobb tamado ezzel nem is nagyon tud mit kezdeni, mert annyira csupasz core).

Egy tovabbi oprendszer futtatasanak igenye Linux eseten nem gepvasarlast jelent, hanem az ember el kezd virtualizalni, es egy gepen letrehoz virtualisan tobb szervert.

Ehhez jon jol a valodi hardware, azaz proci szintu virtualizacio, amit az AMD az asztali szegmensben is SZERIATARTOZEKKENT tud legalabb fel evtizede.

A plusz kis asztali gep futtatja a Win2008-at, ... de hogy azon a regi AMD gepen megoldjuk a tavmenedzselest, ezert nem a pucer gepre tettuk a Win2008-at, hanem eloszor alapozasnak egy Linux, majd azon belul egy virtualis szerveren a Win2008. Igy gyonyoruen tavmenedzselheto virtualis Win2008 gephez jutottunk, egy LESELEJTEZESRE FELRETETT GEPBOL es alkatreszekbol!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Terror
2011.01.26. 13:56
lajthabalazs - 2 szálon futó programmal - 6 magos processzoron tesztelni - 800x600-ban - még mindig nem menő. Linkelhetsz még tíz tesztet ilyen beállítások mellett, szerintem nem találsz senkit, aki ezt élőben reprodukálta volna, vagy reprodukálná a jövőben bármikor. Már nem is lehet olyan monitort kapni, ami ne lenne minimum hd-ready. A másik meg, hogy ki az, aki a 15 éves 14"-es CRT monitora mellé vesz egy 6 magos processzort? Ugyan már. És ahogy lentebb mutattam: már 1680*-as felbontáson is hamarabb fogy ki a szussz a GTX580-ból, még ha 20 rongyos processzort raksz alá, akkor is. Hasonlítsd össze a GTX580 árát egy i3-aséval (az meg külön vicc, hogy az általad linkelt tesztben a tízszer drágább processzor csak maximum, *maximum* 40%-ot tud felmutatni a másik processzorhoz képest).

Képzeld már el, ha egy HD5970 és egy HD5450 között is ennyi lenne csak a különbség. Ki a franc venné meg a drágábbat? Le lenne fújjolva, hogy mi a szar ez, és miért kerül ennyibe... Érdekes, hogy a processzorok esetében ez a kérdés fel sem merül a sok fanboy-ban.

Amiket linkeltél, olyanok, mintha az új Audi megjelenésekor a szivargyújtót tesztelték volna le. Vagyis baromi érdektelen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ThePoweR
2011.01.26. 13:59
Kicsit elkanyarodtunk a témától.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Parano1d
2011.01.26. 15:02
Amúgy nem értem Svindlert, hogy ha már sikerült kapniuk egy SOC kártyát, ugyan miért raktak rá szájkosarat, és miért nem rakták be a gyári órajeles eredményeket, a játéktesztek között. Nem tartott volna semeddig, vagy tévedek?
És nem nagyon értem azokat sem, akik, azt írják, hogy nem szeretnének egy "gyárilag túlhajtott kártyát" a gépükbe, a 6870-es is egy gyárilag tuningolt kari, emlékszem a Barts tesztben gyakorlatilag ugyanígy 20Mhz-et sikerült emelni az alapórajelen, ami kb semmi. Amúgy ez a kártya jónak tűnik, de amíg nem látjuk a magyarországi árakat, addig nem lehet tudni, hogy kiváló, jó, vagy átlagos vétel lesz a felső-középkategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. RicMarten
2011.01.26. 16:07
Itt csapjon belém a villám ha még egy hozzászólást írok ezen kívül
(már számomra is kezd unalmassá válni a téma)
Dehát ha nem érti meg kell neki magyarázni
Arra gondolok hogy ez EGY TESZTGÉP.
Nomármost, ha van egy inkább processzort terhelő játékprogramod amiből a GPU kihozna 90képkocka/s sebességet akár full HD-ben is, ugyanakkor a CPU megakad 75,nél, azt fogod látni hogy az első 3, 4 vagy akárhány tesztelt kártya maximum 75 fps értéket mutat átlagban, ergo sosem tudod meg melyik az erősebb.
Persze ez elméleti eset, de előfordulhat!
Erre pedig ismerjük be inkább egy túlhajtott core i7 a megoldás mint egy Ph II, architektúrális fejlettségi szint és nyers erő alapján.
Persze otthon játszogatni egy Phenom II X2 is elég a nagy többségnek.
Remélem így már világos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. rabib
2011.01.26. 17:30
Jó teszt lett!

Jó videokártya lett az új GTX560 Ti. Az alapórajeles kártya a HD6870 párja, a GTX560SOC pedig a HD6950 párja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. polarx
2011.01.26. 18:34
jó cucc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. hsoma94
2011.01.26. 18:40
Ennek árverseny lesz a vége
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. inside
2011.01.26. 18:59
Sziasztok!

Én továbbra is azt látom,hogy 43 ezerért milyen jó kártya az a 6850! :-) 1920-ban jórészt szépen elvisz mindent,nem is kell olyan nagy gép alá,egy Intel i3 550 is elég procinak vagy igényesebbeknek egy i5 760,az új Sandy Bridge procikat direkt nem említem.4G RAM és szépen el lehet játszani egy normálisabb árú FullHD-s monitoron. 50-100 ezret meg adjon VGA-ért az akinek ér annyit. Bárhonnan is nézzük,a számítógépes játékok a legtöbbünknek csak hobby. Az meg,hogy valamelyik kártya visz mondjuk 150FPS-t? Mire megyek vele ha a monitor képfrissítési frekvenciája ennél jóval alacsonyabb? Meg se tudja jeleníteni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm rabib
2011.01.26. 19:05
Azért annyit tegyünk mindig hozzá, hogy az alapórajelesnek,mindkét esetben, attól független örülök ennek a kártyának mert ez végre lépésre kényszeriti az AMD-t az egy GPU-us kategoriában is, végül is erre nagyon jo ez a kártya. Nem is értem miért hanyagolták ennyire ezt a kategoriát, és rendeltek alá mindent az abszolut csucs 6990 érdekeinek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. twollah
2011.01.26. 19:14
Mikortol lesz kaphato az (barna nyelv ON) Ipon-ban (barna nyelv OFF) a Gigabyte SOC kartyaja?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kinghaxor
2011.01.26. 19:19
Most néztem árakat az árgépen. Már vannak árak soc-ra és alapra is. Az alap ára 70 ezer az soc-é 76 ezer Ft. Nem éppen középkategóriás árak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. szszteee
2011.01.26. 19:30
az igen... 70 paff hát akkor marad a gtx460... : )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib kingh...
2011.01.26. 20:16
Az a helyzet, hogy nem is igazán középkategóriás kártyáról van szó. A GTX470 nyugdíjba küldésére érkezett, a GTX470 pedig nem középkategóriás videokártya. Az a 76 ezer forint jó ár, hiszen GTX470 teljesítménynét hozza a GTX560SOC, ami megjelenésekor 100 ezer forintba került még tavaly tavasszal.

József m.
Igen, így ebben a 60-90 ezer forintos árkategóriában lesz már pár videokártya, így választék is bőven akad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kinghaxor rabib
2011.01.26. 20:31
Persze teljesítményben nem is középkategória, csak az NV középkategóriásnak írja és a tesztek is mindenhol középkategóriának minősítik. Mondjuk biztos nem a nálunk kapható 70 ezer Ft-os minimálbérhez számolta ezt az NV, de mondjuk egy angliai minimálbérhez mérve már középkategória az ára szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rabib kingh...
2011.01.26. 20:51
Így igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm kingh...
2011.01.26. 20:56
A lapka mérete alapján az Nv-nél középkategoriás,de megegyzik nagyjábol a a 6970-el,a konkurens oldaláról.
A GTX 580 500$-os kinti /130-140-ezres itthoni/ árhoz mérten meg természetesen középkategória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Joachim21
2011.01.26. 21:01
Ha kiegyeznétek felső-középkategóriában, akkor véget érhetne ez a parttalan vita.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. somakb
2011.01.26. 22:47
Hihetetlen ez a nyafogás, hogy mi középkategória mi nem. 249$ bizony erősen középkategória. Mindig is az volt. A felső kategóriás VGA-k 350+osak voltak, a csúcs meg 500+. A GTX280 649!!!$ MSRP-vel indult annó pl, mint csúcskategóriás kártya... az hogy most 210 ft egy USD és nem 170-180 mint régebben, arról meg ugye nem az NV meg az AMD tehet. A GTX460 / 1GB a nyáron még 249-269$ környékén mozgott, ehhez képest most 250$-ért lehet venni HD6950-GTX560-at amik 30% al erősebbek alaphangon (alig fél év alatt)... komolyan mondom ez vinnyogás az árakon meg, hogy ez nem középkat az már szánalmas. Sokat erősödött az USD az utóbbi évben az euróhoz és a forinthoz képest is. Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. carraroxt
2011.01.26. 22:49
Nem tudom mit kell ennyit kategóriázni itt... Úgyis mindenki azt veszi amire pénze van, akinek meg ez nem szempont, azt meg azért nem érdekli az egész, és megveszi a legnagyobbat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. carraroxt
2011.01.26. 22:52
A másik meg, ah valaki hajlandó várni max fél évet akkor meg úgyis le lehet vadászni használtba bármelyiket fele-2/3-a árban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. dlaccc
2011.01.26. 23:37
szépen muzsikál, de marad a 460, ha csak nem vágják utánam egy 50esért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jedi
2011.01.28. 07:58
Nahhh ,úgy látom amire kijön a Crysis2 szépen beáll a közép/felső kategória ára. Addig meg csak kihúzom a XFX4870-1GB-s kis kártyuszommal, amit újonnan vettem raktársöprésből 2 év garival 3 hónapja 26-ért . Tavasszal ugyan ennyiért teszem fel a Vaterára, és szerintem verekedni fognak érte !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Slavia
2011.01.28. 12:59
Jó ez a gigabyte az utóbbi időben egyre jobbban összekapja magát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan
2011.01.29. 18:23
jedi: Az tényleg nagyon jó vétel volt, viszont ha körbenézel a hardveraprón, már most 20 körül mennek ezek a kártyák, vagy fölötte nem sokkal (ne a kért összeget nézd, hanem, hogy mennyiért mennek el)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jedi
2011.01.29. 22:11
Fzoltan

Én a vaterán vagyok fönt, ott 25-ért 1 nap alatt elvinnék. Amiről te beszélsz, szerintem az a 4850 512MB
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. MZperX75
2011.01.31. 18:25
Jaja még mindig best buy (4870'1G) 1.5 éve vettem mégegyett 2 garral 30.000.-ért

nem cserélem le! Majd ha jön 28nm-es széria,7XXX-es vagy GTX6xx
de azt majd ,csak egy jó év múlva,jó másfél , hehehe addig jó ez is cf-be....
Miért érné meg GTX560-at vennem 75.000-ért?
vagy6950-est?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. noPublicFG
2011.01.31. 19:30
Jó a teszt!
Viszont a legközelebbiekbe bele lehetne írni, hogy mi az a minimum konfiguráció amitől/amihez érdemes "x-y" kártyát vásárolni?
Mert rendben, ha gtx 580 egy i7-el szépen muzsikál, de teszem azt a fenti gtx 560 alá érdemes e rakni egy AthlonII x2-t?
(Tudom nevetséges példa, de néha igazán jól jönne valami támpont.)
Előre is köszönöm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2011.02.01. 09:45
jedi: Javaslom nézz körül a hardveraprón. 4850-et 17-18 körül találsz. Vaterán meg ne azt nétzd, hogy 35-ért kínálják, mert kb. senki nem fogja elvinni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Anthonny
2011.02.02. 16:09
jedi sok sikert az eladáshoz de tuti hogy 25 alatt tudod csak eladni én is fent vagyok vaterán!
Fzoltan -nak igaza van 17-18 körül sőt.... nekem is 4850em van 16ér vettem 1 év garral.
És hogy mennyire nem lehet eladni az 1-2 évnél idősebb dolgokat? Van egy MSI 790FX-GD 70 es deszkám amit 2x1 giga Corsair ddr3 -mal hírdettem 28ért a kutyának se kellett!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. iteq47
2011.02.06. 10:53
necces eladni a használt dolgokat. vagyis inkább úgy mondanám h nagyonsokat esik az ára. mérlegelni kell, és ha valóban elakarsz adni valamit, akkor meg lekell nyelni a buktát.
mondjuk én sosem így néztem. azt is figyelembe kell venni, h te már szórakoztál vele. szal a "buki" leírható ebben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. haly
2011.04.10. 09:44
Anthonny Alaplapért nem is állnak sorba, de például egy régebbi vidkari, ami csak átmeneti megoldásn ak van, azt viszik rendesen. Nemrég elpukkant a 8600Gs-em kondija, és most vagy szerviz vagy keresgélés. Keresgéltem kicsit, és 8800GTX 768mb-ot találtam 12ezerért. Azonnal írtam, hogy mikor vehetem, és másnap reggel mentek már érte, pedig a hirdetés csak 3 napos volt. Erről ennyit.
Az emberek nem szeretnek öregedő konfigba befektetni. Az alaplap pont olyan dolog, hogy abból csak a legújabbat érdemes venni, különben az ember kukázhatja is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. haly
2011.04.10. 09:48
Tesztben nem értem miért jönnek ki néha elég fura dolgok. Például a 6970 ,,csak'' 59fps-t produkált bc2-ben, de én láttam egy sandy bridge 2600K-t 6970-el, és ott több mint 120fps volt, teljes mértékben maxon. Ezt valaki megmagyarázhatná.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm haly
2011.04.10. 10:29
Nagyon egyszerű.Az első tesztben az nV fölényt kellett demonstrálni azért fizették a tesztoldalt ,a másiknál meg azt kellett demonstrálni ,hogy a 2600K milyen jól kihajtja a 6970-et,mivel akkor onnan kapták a felkérést és a fizetséget, az a legszebb ha egyazon tesztoldalon olvastad a kettőt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. balage700
2011.12.27. 23:07
a crysis és a metro eredményei ugyanazok, azokat lehetett volna javítani, de ettől nem dől össze a világ, hasznos cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!