iPon Cikkek

GeForce GTX670 teszt

Dátum | 2012. 05. 12.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Csütörtökön megérkeztek a GeForce GTX670-esek, az Nvidia elkezdett lefelé terjeszkedni. Az új kártya ugyanarra a GK104-es GPU-ra épül, mint a jelenlegi zászlóshajójuk, a GTX680-as, a különbség csak annyi, hogy itt letiltottak egy SMX-et a maximális nyolcból, némileg csökkentették az órajelet (legalábbis papíron), valamint lenyestek az árból 100 dollárt. Nézzük meg mit is jelent ez számokban, hátha valakinek még nem a könyökén jön ki a GTX670 specifikációja az utóbbi hetek híráradata után.

A táblázat nagyítható! (klikk)
Az SMX tömb letiltása 192 shader, valamint a hozzájuk tartozó 16 textúrázó elvesztését jelenti, minden más változatlan. Maradt a 32 ROP, a 256 bites memória elérés, sőt, még a memória órajelét sem piszkálták, így a GTX670 ugyanúgy 192GB/s-os sávszélességből gazdálkodhat. A GPU is hasonló menettempót diktál, az alap órajel ne tévesszen meg senkit, egyetlen alkalmazást sem láttunk, amiben addig lement volna az új kártya, sőt… igazából egyetlen egy olyat sem, amiben a papíron maximális 980MHz-en huzamosabb ideig tartózkodott volna. Ezen a fronton a Kepler architektúra a teszterek rémálma, a Turbó órajel ugyanis csak annyit jelent, hogy normális terhelés alkalmával körülbelül ezt fogja használni a kártya. Hogy valójában mit, az viszont már kártyánként változhat, hiszen elég sok paraméter alapján dönti el a driver, hogy éppen mennyin tekerjen a GPU. Az általunk használt referenciára építkező Gainward GTX670-es például szeretett inkább 1GHz-en, vagy némileg a felett mászkálni. Ha pedig napjaink egyik legkedveltebb szintetikus tesztprogramját, a 3DMark11-et engedtük rá, akkor a driver szadista csillogással a szemében felkiáltott, hogy „Kibírod azt az öt percet!” és feltekerte a GPU-t 1.1GHz-ig. Hiába no, kellenek azok a pontok…

Gainward GeForce GTX670 2GB

A „referencia” kártyánk ezúttal a Gainward színeiben érkezett. Kimenetek tekintetében ugyanazt kapjuk mint a GTX680-asok esetében: két DVI, egy DisplayPort és egy HDMI csatlakozó vár minket hátul, úgyhogy könnyen építhető hárommonitoros rendszer is a GTX670-nel. A NYÁK meglepően rövid a referencia kártyáknál, csak a hűtés miatt olyan hosszú a kártya, amilyen. Papíron a fogyasztás a nagytestvérhez képest csak 15%-kal csökkent, de úgy látszik ez elég volt a költséghatékonyabb gyártáshoz.


A kártya két hattűs PCI-Express tápcsatlakozóval rendelkezik, ez is változatlan a GTX680-hoz képest, csak itt egymás mellett helyezkedik el a két aljzat, nem használták újra a lépcsős felépítést. A hűtés elég halk lett, ritkán pörög fel igazán a ventilátor, bár mi most elég hűvös környezetben teszteltünk. Ha pedig valaki extrémebb kártyára vágyik a Gainwardtól az vessen egy pillantást a Phantom-ra.

ASUS GeForce GTX670 DirectCU II TOP

Még a Gainward kártyája előtt futott be a szerkesztőségbe az ASUS gyárilag tuningolt saját megoldása és mivel Gainward referencia kártyáját is körülbelül erre a szintre (1137MHz-es Turbó órajel) lehetett kényelmesen felhúzni, így benne hagytuk az eredményeit a tesztben, hogy megmutassuk mire képes egy tuningolt GTX670 a zászlóshajó ellen. Mielőtt azonban mindenki felkapná a fejét, hogy milyen kis csodakártya ez a GTX670 1137MHz-en, fontos megjegyeznünk, hogy nem sűrűn ketyegett annyin. Az esetek többségében inkább az 1228MHz-et szerette. Legalábbis ez a példány…


Az ASUS kártyája nagyobb, saját tervezésű NYÁK-ot használ, a hűtő pedig a már ezerszer látott és szinte mindig jól vizsgázó DirectCU II-es. Ezúttal sem volt gond vele, bár (lehet a gyári tuning miatt) szívesebben tekerte feljebb magát, mint a referencia ezúttal. Kimenetek tekintetében nincs változás, ezúttal is két DVI, egy DisplayPort és egy HDMI csatlakozó vár ránk.

Tesztkonfiguráció
Alaplap: Gigabyte X58A-UD3R
Processzor: Intel Core i7-930@3,71GHz
Memória: 3x1GB Kingmax DDR3-1333
Grafikus kártyák: ASUS HD6870 DirectCU, Gigabyte HD6950, Sapphire HD6970, ASUS HD7850 DirectCU II, ASUS HD7870 DirectCU II, Gigabyte HD7950, ASUS HD7970, ASUS GTX560 Ti DirectCU II, ASUS GTX570 DirectCU II, ASUS GTX580 DirectCU II, Gainward GTX670, ASUS GTX670 DirectCu II TOP, ASUS GTX 680
Tápegység: Chieftec 850W
Operációs rendszer: Windows 7 Home Premium SP1 64bit minden frissítéssel
Driverek: Catalyst 12.4, GeForce 301.24 béta, GeForce 301.32 béta (GTX670)

Megjegyzés a tesztekhez: a maximális beállítások alatt mindig négyszeres élsimítást értünk, még akkor is, ha az adott játék enged ennél nagyobbat beállítani (általában a 8x-et is felkínálják). A fogyasztásmérőnk sajnos elkezdett rosszalkodni a tesztek alatt, így nincs meg minden eredményünk egy diagram felállításához. A GTX670 ezért a következő tesztben is szerepelni fog, ahol jól látszik majd a fogyasztása a konkurenciához képest. A 3DMark Vantage kivételével minden teszt 1920*1080-as felbontáson ment.

Szintetikus tesztek


A 3DMark Vantage minden architektúrán jól skálázódik a shaderek teljesítményével, a Kepler sem kivétel. A tuningolt GTX670-es azonban könnyedén veszi az akadályt és felzárkózik a GTX680 mögé, míg a referencia a HD7970 nyomában lohol.


A helyzet 3DMark11 alatt is hasonló, a különbség mindössze annyi, hogy a driver dorgálására a GTX670 a HD7970 elé kerül. Nem egy pozitív példája a Turbo használatának, de a számháború sosem ér véget.



Lecseréltük a Heaven benchmarkunkat a frissebb, 3.0-s változatra, ami egy kicsit máshogy szórja a pontokat. A GeForce-ok szokás szerint jól teljesítenek a tesszelációra kihegyezett tesztben, a GTX670 itt úgyis képes a Radeonok fölé menni, hogy nem kell hozzá túlságosan megemelnie az órajelét (1GHz-en ment).


Az első valós játéktesztben azért egy kicsit átrendeződik a mezőny. Az Alan Wake szereti a Radeonokat, a HD7970-est még a tuningolt GTX670 sem képes utolérni, a referencia változat pedig egy szinten van a HD7950-nel.


AVP alatt nagyon hasonló a helyzet, nem is igazán van mit magyarázni a képen.


Az Unreal motor viszont már inkább a GeForce-oknak kedvez, a GTX670 könnyen párban van a HD7970-nel, ami nem rossz teljesítmény. Érdemes azonban megjegyezni az új kártyákról, hogy főleg a GTX680 esetében volt észrevehető az általában SLI rendszereknél megfigyelhető micro-lag. Mintha a kép meg-megállna egy-egy pillanatra, alig észrevehető, de az erre érzékenyeket biztos zavarná. Az előző tesztben nem tapasztaltunk hasonlót, valószínűleg a béta driver rosszalkodik.


A máig gépgyilkos Crysis alatt a GTX670 befészkeli magát a két csúcsradeon közé, és alig marad le a GTX680-tól.


A jelen generáció tagjait vizsgálva a helyzet nem sokat változik Crysis 2 alatt sem. A GTX680-HD7970 duó fej-fej mellett halad, a GTX670 pedig nem sokkal lemaradva követi őket.


A Flying Wild Hog játéka hasonlóan az Unreal motoros Batmanhez, szereti az nVidia kártyáit, a GTX670 újfent párban van a HD7970-nel.


A Lost Planethez DX9 alatt ez a mezőny már túl erős, így csak a DX11-es eredményeket pakoltuk a tesztbe. A CAPCOM DX11-es rendermotorja pedig mindig is a GeForce-ok irányába húzott. A GCN architektúrás Radeonok valamit javítottak a helyzeten, de még ez sem elég ahhoz, hogy behozzák a Keplereket.


Mafia 2 alatt is a GeForce-ok győznek. Azon ritka tesztek egyike ez, ahol a GTX680 bő 10%-kal a GTX670 felett van, a különbség legtöbbször 10% alatt van.


A Metro 2033 sokáig volt az nVidia egyik fellegvára, még a 3D Visiont is ezzel reklámozták különböző rendezvényeken. Abszolút maximumra tekerve azonban bármit képes megfogni, a Crysisnál is jobban kínozza a grafikus vezérlőket, de szereti az új Radeonokat. Főleg a gigászi memória-sávszélességgel rendelkező HD7900-as szériát.


Skyrim alatt a Catalyst máig nem hajlandó kikapcsolni a V-sync-et, így egy kis trükkhöz kellett folyamodnunk, elkezdtük a játék ini fájlját piszkálni. Az eredmény sajnos felemás lett, sikerült ugyan megszabadulnunk a 60 fps-es korláttól, de a játék motorja egy kicsit meghülyült és a Radeonok elkezdtek alacsonyabb eredményeket produkálni, mint V-synccel. A HD7850 például képes beállni 60 fps-re ha nem nyúlunk bele az ini-be, de így beesett ez alá. Éppen ezért az összesítésből kihagyjuk a Skyrim eredményeit, csak érdekességképpen hagytuk itt.

Foglaljuk össze az eddig látottakat!


A két csúcskártya fej-fej mellett halad, a köztük lévő különbség mindössze két és fél százalék, de nem is ez a meglepő, hanem a GTX670 teljesítménye. A Gainward kártyánk és az ASUS GTX680-asunk referenciakártyák voltak, utóbbi mégis csak 7%-kal tudott előbbi fölé emelkedni, miközben árban bő húszezer forint van közöttük. A tuningolt példányoknál eltűnik ez a különbség a GTX670 némi órajel emelés hatására könnyen hozza a csúcskártya szintjét. Persze ha valaki GeForce vonalon az abszolút csúcsra vágyik még mindig a GTX680-ast kell becéloznia, hiszen azt is lehet tovább rángatni, de a tuningosok talán maradnak a HD7970-nél, eddigi tapasztalataink alapján abban több tartalék van.

Visszatérve mai főszereplőnkre, a GTX670 induló ára körülbelül 120 ezer forint, az nVidia a HD7950 mellé pozícionálta az új kártyát, annál pedig valamivel gyorsabb, bár hogy pontosan mennyivel, az kártyánként változhat, a mi esetünkben a különbség ~10% volt. Mivel a legtöbb játékos egyelőre nem tud mit kezdeni a Radeon extráival (3GB memória, jobb GPGPU teljesítmény), így nem kérdés, hogy a 400 dolláros kategóriában a GTX670 a nyertes. Ha van egy kis szerencsénk, akkor ez újabb árkorrekciót jelent majd a közeljövőben, de valószínűleg amíg nem muszáj, addig az AMD nem piszkálja majd a HD7950 árát, hiszen annak a gyártási költségei magasabbak, mint a GTX670-nek (nagyobb GPU, komplexebb NYÁK, több memória). 1-2 héten belül úgyis kiderül mik az AMD szándékai, addig pedig még jelentkezünk a titánok harcával is, és még 3D-s szemüvegre sem lesz szükség hozzá.

A tesztben szereplő kártyákat a Mercury Magyarország ImpEx Zrt.-től, az ASUS magyarországi képviseletétől, a Gigabyte magyarországi képviseletétől, az Expert Zrt.-től és a Ramiris Europe Kft.-től kaptuk kölcsön. Ezúton is köszönet értük!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. gery84
2012.05.12. 12:40
Jó teszt! Erősre sikeredett ez a 670-es!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm
2012.05.12. 12:52
Jó teszt, bár ha az egyik oldalon tuningolt kártyát mérünk, akkor a másik oldal tuningos eredményét is be kellett volna rakni,a realitás kedvéért, az a két sor +-ban már egy öltést nem b.....tt volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gery84
2012.05.12. 12:52
Elnézve a GTX670 TOP teljesítményét és árát, konkurenciát nyújt házon belül a GTX680-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gery84 jozse...
2012.05.12. 12:56
Viszont igaza van a Józsinak, hogy egy GTX670 1100Mhz-es tuning persze hogy erősebb egy 7950 vagy akár egy 7970-nél is mivel ők 800-925MHz-en mennek.
De mivel az nvidiának ez automata, azt is megértem mert te nem nyúlsz semmihez, és úgy megy 1100MHz-en a kártya, mert ő eldönti mi jó neki.

Na meg azt vettem észre hogy a táblázatban, a GTX670 170W van oda írva azt meg honét vette az nvidia hogy annyit eszik a kártyája, hasára ütött aztán úgy!
Csak azért mondom mert a HD7870-es meg 175W eszik és tesztekben jóval többet szik egy 670-es mint egy 7870-es!
Ezek az adatok is jó megtévesztőek nvidia részről!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mataczadri...
2012.05.12. 13:16
Azért 7970 110000ért időállóbb és lehet, hogy olcsóbb megoldás is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. dominating
2012.05.12. 13:28
mikortol lehet kapni 670top-ot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Dragon3k
2012.05.12. 13:44
A 7950/70 és a gtx580 tdp értéke nem lett elírva?, mert egy korábbi tesztben még 200/250/244W volt megadva [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. newclear jozse...
2012.05.12. 13:44
A realitás kedvéért ott van egy _teljesen referencia_ GTX 670-es és 12.4-es catalyst.

Ja vagy, hogy a boost miatt nem fair összehasonlítani? Pech... Itt az idő belinkelni a számítási teszteket, mert ott már nem számít a kártyák működésbeli különbsége, illetve nehogy már egyszer valami jó legyen.

Boost ide, vagy oda... a Gainward GTX 670 ebben az esetben referencia. Ha egyszer fordul a kocka hasonló technológia terén, akkor elvárom, hogy ott is szóvá tedd ezt. De legalább az első szót sikerült a pozitívak közül kiválasztani ezúttal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. gery84 Drago...
2012.05.12. 13:47
Nem mondtam egy szóval se hogy el lett írva csak, az hogy az nvidia miképp ír olyan értéket a kártyáira amik nem valósak.



newclear: Azért írta hogy jó teszt mert vannak oldalak ahol a 670-es olyan erős mint egy 7970-es, ami elég hihetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. newclear gery8...
2012.05.12. 13:52
Már ne haragudj, de a 170-es TDP az maga a kártya és nem teljes rendszerfogyasztás.

Ezek után a táblázatban a 7950-es 180-as TDP értékében semmi rosszat nem véltél felfedezni, és érdekes módon a táblázatodban az alatt maradt. Úgy vélem ez hatalmas eltérésre ad okot következtetni, ami során mérési hiba 100%-osan kizárható.

gery84: itt pedig mérföldekkel le van maradva az összes tesztben. Én olyannal még nem találkoztam amelyik kimondta volna, hogy lealázza a 7970-est, szimplán olyannal ami megjegyezte, hogy képes hasonló teljesítményre is olykor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm newcl...
2012.05.12. 14:09
mert ott már nem számít a kártyák működésbeli különbsége
Tudása.
Ahogy én is kíváncsian várom reakcióidat az idei 7970 teszt esetében.
Részemről a személyeskedésnek vége, elvárom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. newclear jozse...
2012.05.12. 14:15
Legyen akkor "tudása"... A még mindig referencia GTX670 meg _tudja_ emelni saját órajelét, mint gyári, nem tuning funkció.

Nekem nem az AMD-vel van itt bajom, mint néhány embernek, illetve másoknak az NVIDIA-val.

Ha valami jó, akkor jó és egyáltalán nem érdekel, hogy milyen márka. Az viszont már néha kicsit túlmegy a komikum határán, ahogy néhány helyen egy jó terméket úgy mutatnak be, hogy az a jó ÉS PONT, a másik meg nem. Te lehet ezt számomra ismeretlen review oldalakon tapasztaltad NVIDIA javára, de én meg tőled az AMD javára, az utóbbi időben elég kirívóan.

Eddig sem az volt/lett volna a cél, de úgy legyen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jozsefm newcl...
2012.05.12. 14:39
Más szempontok szerint értékelnek, ahogy én is. Számomra az releváns hogy egy ilyen árú termék a beállítható maximális felbontásokon, és minőség mellett mit teljesít.
Itt nekem 3 felbontás a lényeg 1920 ,2560 ,5760, maximális minőségi beállítások mellett.
A hangsúly a számomra szón van, nem azon hogy nV vagy AMD. Egyébként az utóbbival kapcsolatos pillanatnyi kritikám, aláírásomban látható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Keksz03
2012.05.12. 14:48
ezt pofáztam...vegyen 7950-et akinek hat anyja van egy faluba!

igen jó kártya lett a GTX670, le a kalappal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Edviiin89
2012.05.12. 15:05
Hát a 670 TOP láttán tényleg kevésbé venne az ember 680 refet. De azért ne felejtsük el, hogy van 680 TOP is ami még gyorsabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. serioussam...
2012.05.12. 15:06
Mi? ááá Jofféle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. newclear jozse...
2012.05.12. 15:26
Pont emiatt a "számomra" miatt nem értem mi értelme volt néhány hozzászólásodnak mostanság, amik nagyon szembe tűnően AMD elvakultságot tükröztek.

Ha te tényleg nem NVIDIA/AMD viszonylatban ítélkezel, akkor azokat a hozzászólásokat egy másik éned írhatta.

A fenti mondat első felét még mindig feltételezve, számodra akkor majd az eredetileg csúcsnak szánt GPU lehet érdekes, ami itt nem került bevetésre (az, hogy nem volt még kész állapotban, vagy más miatt, azt csak kevesen tudhatják biztosan).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Dragon3k gery8...
2012.05.12. 15:28
Ha neked írtam volna, akkor neked címzem a hozzászólásom, a teszt készítőinek írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ByrDer
2012.05.12. 15:28
Nagyon ütős ez az új széria játékokban, de én aggasztónak találom hogy ezért feláldozták az általános számítási teljesítményt. Eddig az volt a tendencia hogy akinek munkához, általános számítási feladatokra kell videókártya annak meg van kötve a keze és nvidiát kell venni, az AMD videókártya meg remek játékra, de ez most megfordulni látszik... viszont sajnos az AMD-nél meg nincs CUDA, úgyhogy akinek nem csak játékra kell a kártya az mindenképpen rosszabbul jár.

Azok a kártyák amik meg direkt számításra vannak kihegyezve, azok meg irreálisan méregdrágák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. carraroxt
2012.05.12. 15:49
Nem látom mire itt a duhajkodás... Tényleg jó a kártya, de semmi lényeges előnye nincs a konkurenciával szemben, és 120e-ért még csak az árával sem fog kitűnni. Ezzel szemben az AMD megoldásaiban nagyobb a tuninpotenciál, összehasonlíthatatlanul jobbak általános számításokra, és a memóriájuk miatt valószínű időtállóbbak is. Az NV egyetlen előnye jelenleg a fogyasztása, de ez így szerintem csak a márkafanatikusok szemében tűnhet elsöprő fölénynek...
Kezdek attól tartani, hogy a gyártók egyáltalán nem akarnak árháborúba bonyolódni, pedig még mindig áhítozok egy 7870-re!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozsefm newcl...
2012.05.12. 15:57
Egyszerű ez is ,nyilván annak is szerepe van a hangnemben és szempontok súlyozásában, mik voltak azon hsz-ek esetén az előzmények. Nyilván a kontra ereje, a pro függvénye.
A lényeg ,hogy létező tényeken, és nem valótlanságon legendákon alapszik, és létező problémát boncol, akkor is ha az érdekeket, érzelmeket sért, vagy hevesebb reakciókat indikál a másik oldalon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kockaharco...
2012.05.12. 16:31
Köszönjük a tesztet

Többiek: Szerintem ezt hagyjátok abba.

Gery84: "Viszont igaza van a Józsinak, hogy egy GTX670 1100Mhz-es tuning persze hogy erősebb egy 7950 vagy akár egy 7970-nél is mivel ők 800-925MHz-en mennek. "

Nehogy az Nvidia tehessen már róla,hogy ennyin mennek az AMD kártyái.
Egyébként is, mire ez a clock to clock összehasonlítás? Mintha számítana valamit?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. shaddam
2012.05.12. 17:15
Azt a rézangyalát!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Edviiin89
2012.05.12. 17:37
newclear, szerintem ne akard, hogy József másként vélekedjen, neki van egy egyedi véleménye, nézőpontja és kész. Ezt tiszteletben kell tartani ahogy minden más ember véleményét. Amúgy is pozitív, negatív véleményből mindig lehet tanulni, okosodni.

Maradjunk a témánál, engem még mindig érdekelne az, hogy erre a kártyára mennyire érdemes 4GB-t rakni, illetve mennyit segítene vagy akár rontana rajta, mert ere is van példa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm Edvii...
2012.05.12. 19:00
Átnyálaztam azt cikket amit a tegnap megkerestél nekem, de ott se mondott semmit konkrétan részletesebben, nem kereste-vagy találta- a szerző az okot, annyival intézte el a dolgot, hogy ez a jelenség volt tapasztalható az GTX580 1,5/3 GB esetében is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. newclear Edvii...
2012.05.12. 19:49
... Egy percing sem akarom, hogy bárki másképp vélekedjen, csak azt ne tényként közölje X alkalommal "vélemény" jelző nélkül, de szerintem ezt Józseffel már fentebb lezártuk, úgyhogy felesleges újból felhozni.

A memóriára nekem az a tippem, hogy a nagyobb memóriamennyiség egy kicsit a mem. sebesség kárára meg, így ahol nem lényeges előny/nincs tényleges szükség a több memóriára, ott inkább hátrányosabb a valamivel kisebb sebesség miatt. NVIDIA oldalon szerintem a több monitorra berendezkedett SLI konfigok esetében van igazán értelme jelenleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm newcl...
2012.05.12. 20:01
Én is ilyesmire gyanakszok. Minél több chip van a PCB-n annál nehezebb tökéletesen azonosan jól működő "kit"-et létrehozni, és a leggyengébb lapka lesz a limit az egészre nézve. Bár azt nem tudom hogy pl. a 2GB-os és a 4GB-os VGA tápellátása menyiben tér el, mert a + RAM-ot etetni is tudni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. badland3
2012.05.13. 11:30
Sziasztok: szerintem is jol sikerult a kartya. Problemak sorozatat valtja ki: erdemes-e ilyet venni? Kinek van ra penze? Ki lehet-e hasznalni mint normalis user? Nekem egy ilyen-re lesz penzem:http://www.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images-SRW.tpl-VGA&product_id=358&category_id=144&option=com_virtuemart&Item es szerintem ez sokaig maradando lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Riddick77
2012.05.13. 14:04
Nem semmi a kártya kíváncsi leszek a tényleges hang-fogyasztási-ár adatokra,mert nagyon ütősnek tűnik. Amd 6870 Hawk van a gépemben ,de erre lecserélném,ha jók a mutatói.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Keksz03
2012.05.13. 14:24
semmi értelme 2GB-nál nagyobb rammal szerelt példányt venni a GTX670-ből mivel ahova kéne a több ram ott már kevés lesz maga a kártya! aki minimum SLI-be gondolkozik és full HD feletti felbontásba annak SZVSZ ajánlott lenne már a 4GB-os verziót megvennie, persze ha van rá keret h 1 éven belül ezt is lecserélje akkor jó a 2GB-os, de a jövőre való tekintettel én a nagyobba fektetnék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm Riddi...
2012.05.13. 14:56
A fogyasztással nem lesz gond, a hang meg a teljes NYÁK-nál lesz kúltúráltabb, nyilván.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ashiaor666
2012.05.13. 18:15
-> badland3:

Jelenleg nekem is ugyan ez a kártya van, egy második vétele esedékes a napokban még (SLI4Ever). Tökéletesen elfut minden játék (mármint amiket én játszok, NFS/Crysis/Deus Ex/stb).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Georg17
2012.05.13. 20:00
Azért ahogy én láttam a 670-es már önmagában is képes megbirkózni a 3 monitoros játékmóddal max. grafikai beállítások mellett. Értsd ez alatt 25-35fps, játéktól függően. SLI-ben pedig 3monitor és 3D együtt simán megy. Szóval bizony, hogy jó kis kártya ez.
S tőlünk nyugatabbra igenis szempont a 3D-s játék, most már 3 monitort is tud egy kártya kezelni, sőt az a 3 inkább 4. A fogyasztás is nagyon rendben van, fizix is van, mégha sokan humbuknak tartják ezt is.
Az is tény, hogy a felsoroltakhoz nem csak kártya kell, ami már önmagában sem olcsó az itthoni embereknek, hanem monitorok és egyéb kütyük. Szóval ez már így tényleg luxus kategória. Ezek nélkül pedig valóban nincs érzékelhető különbség az AMD és NVidia szolgáltatásai között.
De legalább mindenki megnyugodhat, hogy mindként oldalon van versenyképes alternatíva, s így mindenki kedvére választhat az általa favorizált csapat kártyái közül.

S nem mellesleg köszönöm a tesztet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. badland3
2012.05.14. 19:09
ashiaor666: Kosz az infot, nekem kettore tuti, hogy nem telik, muszaly lesz egy rendesen vegezze majd a dolgat. Amugy hasonlo zsugakat jatszom en is, mar alig varom a Max Payne 3-at, remelem elfut majd a jelenlegi 9600gt-men is mig nincs uj kari.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm Georg...
2012.05.14. 19:31
A három monitor kezelésben még nagyon sokat kell fejlődni hogy felérjen az AMD-s Eyefinity szolgáltatásokhoz, de az már dicséretes hogy egyáltalán tud kettőnél többet kezelni végre nV VGA is. Az meg külön előny ,hogy ehhez nem szükséges display port aktivitás, bár ha azonos képességre fejlesztik mint az AMD-é akkor tartok tőle itt is szükség lesz rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. MaximumGam...
2012.05.18. 12:21
Igen mindenki írjon kisker árakat... istenem ekkora barmokat tudja''
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Riddick77
2012.06.12. 12:15
Külföldi teszteket olvasva írták,hogy az Asus gtx670 topja volt a leghalkabb kártya a erős kártyák közt. Szinte hangtalannak írták terhelés közben is. Szóval nem gond a kis nyák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!