iPon Cikkek

Ghost Recon Wildlands - Csapatépítő tréning

Dátum | 2017. 03. 15.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Egy ideig arra gondoltam, hogy a Ubisoft az Assassin's Creed-sorozat ideiglenes szüneteltetésével végre hajlandó lesz teljesen újragondolni a nyitott világú játékainál alkalmazott formulát. A megnyitott térképen való ikonvadászat, és a visszatérő szisztematikus játékelemek ugyanis kezdtek elfáradni, és a For Honor azt látszott bizonyítani, hogy ezt a kiadó is tudja, és egy ideig inkább "kisebb" játékokra koncentrál majd (itt a kisebbet a világ méretére értettem). Úgy látszik, hogy nem ez a helyzet. Megjelent ugyanis a Ghost Recon Wildlands, ami tulajdonképpen pontosan ugyanolyan, mint minden korábbi Ubisoft-féle nyitott világú játék, azok minden pozitívumával, negatívumával és elsősorban furcsa hibáival. A helyszínünk ezúttal Bolívia, a világ leghírhedtebb drogtermelő országa, az egymással hadakozó kartellek hazája. Kivéve persze a bolíviai kormányzat szerint, ahonnan a nagykövetségen keresztül érkezett hivatalos panasz a Ubisoft francia stúdiójához, számon kérve az ország ábrázolását a játékban.
Ez azonban nem hatotta meg túlzottan a Ubisoft munkatársait. Szóval, Bolíviában vagyunk, ahol egy követség felrobbantása után az amerikai különleges kommandósok belekeverednek a helyi kartellekkel folytatott háborúba. Az egészet a Santa Blanca kartell irányítja, élén a félelmetes El Sueño nevű vezérrel. A végső feladatunk az ő eltakarítása lesz, előtte azonban jó sok dolgon át kell rágnunk magunkat a hatalmas térképen: a bűnszervezet különböző tevékenységeinek élén négy nagyfőnök áll, akik alatt kisfőnökök dolgoznak, akik alatt pedig négy-öt "helytartó" tevékenykedik, akik a pálya egy-egy szeletét irányítják. Túl sok történetet ne várjunk a játéktól, aki látott már valaha kettőnél több drogháborús filmet, az pontosan tudni fogja, hogy milyen események, milyen szteretopikus karakterek és helyzetek jönnek majd elő. Az egyes területeken a legfontosabb feladatunk információk begyűjtése, amik után újabb ikonok jelennek meg a térképen, a küldetéseinket jelölve. Végső célunk a területek vezetőinek megölése, ami után a főnökök következnek, majd a vezér. És mivel a pálya iszonyatosan nagy, jó sok gengszter fér el rajta, ami azt jelenti, hogy rengeteg, többnyire repetitív missziót kell elvégeznünk ahhoz, hogy megmérkőzhessünk El Sueñóval.
A játék gerincét nagyjából úgy kell elképzelni, mint a Far Cry 4-ben az erődök elfoglalását - tulajdonképpen szinte minden küldetés erre épül. Négyfős csapatunkkal behatolunk az ellenséges területre (legyen az egy falu, erődítmény, villa, kommunikációs központ), leszedjük az őröket és elkapjuk / megöljük a kijelölt személyt, vagy megszerezzük a szükséges holmit. Menet közben nagyon kevés előre szkriptelt jelentettel vagy eseménnyel találkozunk, a játék tulajdonképpen csak kijelöli nekünk a célpontot, mi pedig megoldjuk valahogy. Ez a fajta játékdizájn alapvetően jó egy nyitott világú címben, hiszen a lényeg éppen az lenne, hogy mindenki a maga stílusában tudja végigvinni a missziókat. Azonban ha valaki számára ez unalmasan hangzana, azt is megértem: egyedül ugyanis az. A Ghost Recon Wildlands ugyan játszható egyedül, azonban egy velejéig kooperatívra épülő anyag, és mint ilyen, egyébként hiánypótló: kevés az olyan nyitott világú játék a piacon, ami az elejétől a végéig lehetővé teszi (sőt, bátorítja) a négyfős együttműködést (ilyen például a Borderlands). Ami egyedül pusztán hasonló sémára épülő missziók folyamatos ismétlődésének tűnik, az többen összeállva, nehezebb fokozatra kapcsolva, a legjobb kommandós filmeket megszégyenítő kiélezett, izgalmas helyzeteket hoz magával.
Egy jól kommunikáló, normális csapattal a Ghost Recon Wildlands képes megmutatni a benne megbújó zsenialitást. Míg az egyik csapattag egy magaslatról a drónját vagy távcsövét használva megjelöli az ellenfeleket, és figyelmeztet a veszélyekre, addig ketten már arra készülnek, hogy a játék sync shot lehetőségét használva ugyanabban a pillanatban terítsenek le két őrt, hogy egyik se tudjon riadóztatni, miközben a negyedik be tud hatolni az épületbe, és hangtompítós géppisztolyával el tudja kezdeni kitakarítani azt, majd az egész csapat haladhat tovább előre. A sync shot megvalósítása egyébként nagyon okos, ugyanis a megjelölt gazfickó felett kijelzi, ha a társunk éppen nem tartja a célkeresztet a saját célpontján, így pedig beszéd nélkül is lehet tudni, hogy mikor lőjünk, vagy mikor ne. Ha azonban egyedül játszunk, akkor társaink felett a mesterséges intelligencia veszi át az irányítást, és gyakorlatilag a sync shot az egyetlen lehetőségünk, hogy valamiféle értelmes cselekedetet kihozzunk belőlük - ezt ugyanis képesek véghez vinni, ráadásul annyira jól, hogy egyébként nehezebb fokozaton néha már csalásnak is éreztem a használatát. De szükséges, mert egyébként társaink nem sokat tesznek hozzá az adott küldetéshez, a fejlesztők annyira nem foglalkoztak velük, hogy általában még az őrök sem veszik észre őket, még akkor sem, ha közvetlenül mellettük állnak.
Higgyétek el, ha egyedül szeretnétek játszani, akkor nem a Ghost Recon Wildlands lesz a Ti játékotok. A legjobb, ha legalább egy (vagy több) baráttal tudtok nekiállni a küldetések teljesítésének, ilyenkor ugyanis többnyire működik a játék, és eléri a célját. Egyébként a beépített partnerkereső sem rossz, csak hát nyilvánvalóan itt ki vagyunk szolgáltatva a véletlennek: lehet, hogy egy kiváló brigád jön össze, akikkel hosszú ideig lehet normálisan haladni, de persze az is előfordulhat, hogy a csapattársaink úgy látják a legjobbnak egy támadás levezénylését, hogy egy terepjáróval berongyolnak az ellenséges erőd közepébe. Lopakodni, csendesen eltakarítani az ellenfeleket jó, többen együtt pedig még jobb. A probléma, hogy megjelennek az általam a Far Cry 4-ben is rendkívül utált kötelezően lopakodós küldetések, amiket azonnal bebukunk, ha meglát minket valaki. Az ilyennek semmi helye egy nyitott világú játékban, egy olyanban meg főleg nem, ami kifejezetten arra buzdít, hogy a magad módján vidd véghez a küldetéseket. Ráadásul a legrosszabb, hogy ezekben a missziókban már akkor megkapjuk a szép nagy "FAIL" feliratot, amikor az ellenséges őr észrevett, de még semmit nem tudott jelentetni rádión a többieknek. Hiába lőjük ki azonnal, a normális küldetéseken megúsznánk a dolgot, de itt nem.
Ha nyitott világú kommandózásról van szó, nem lehet figyelmen kívül hagyni a műfaj etalonját, a Metal Gear Solid 5-öt. Mert míg ott Snake irányítása szó szerint tökéletes, a Wildlandsban sajnos jóval merevebbek az embereink, sokkal kevésbé természetesen mozognak, ráadásul az automatikus fedezékrendszer is rengetegszer megbízhatatlanul működik. A másik fontos dolog, hogy a Wildlandsben sokkal kevesebb a lehetőségünk, sokkal kevesebb különböző kütyüt és használható eszközt kapunk, és az egész világ sokkal statikusabb. Itt a drónon, a távcsöves puskán és a hangtompítós géppisztolyon kívül nem lesz sok indokunk bármi mást használni. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a Wildlands világa tényleg hatalmas, változatosan felépített és tele van látványos apróságokkal. Továbbá a Ubisoft-hagyományoknak megfelelően két küldetés között autókázva is mindig találunk valami kis feladatot: segíteni a helyi lázadóknak, összeszedni fejlesztéseket és kiegészítőket a fegyverekhez, nyersanyagokat gyűjtögetni, vagy éppen skill pontokat felvenni. Persze, alapvetően ezek is repetítív dolgok, és annyi van belőlük, hogy már-már inkább nyomasztó, de azt nem lehet mondani, hogy nincs mit csinálni a pályán.
Sajnos azonban, ahogy minden nyitott világú Ubisoft-játéknak (kivéve a Far Cry-sorozatot, azok a fejlesztők tudnak valamit), ennek sincs rendben a technológiai oldala, és tele van hibával. A multiplayer peer-to-peer csatlakozást használ, ami azt jelenti, hogy az élmény nagyban függ a felhasználók netkapcsolatától. Előfordult, hogy teljesen játszhatatlanná vált, az autók a levegőben röpködtek, a helikopter pedig ötméteres ugrásokban haladt előre. Sok esetben ezen egyébként a router beállításával lehet javítani, de nem mindig. De amikor éppen látszólag jól működik, akkor is valahogy olyan "bizonytalan" az egész. Váratlanul jelennek meg különböző objektumok a látótérben, bizonyos tereptárgyakon, fákon simán át lehet hajtani autóval, míg másokon nem, de olyan is előfordult, hogy nálam látszódtak olyan ellenfelek, akik a társamnál nem. Ezen kívül több esetben is előfordult, hogy a teljesített küldetést a játék nem akarta elfogadni, így kezdhettük elölről az egészet.
A PC-s verzió pár nappal ezelőtt kapott egy eléggé méretes, 6,5GB-os patch-et, ami kicsit javított a helyzeten, de nem túl sokat. Viszont legalább érezhetően jobban futott utána az AMD kártyákon. Szegény kis Radeon 7870-esemtől nem lehet már csodát várni, de a javítás előtt bármit állítgattam, a framerate így is, úgyis gyalázatos maradt, a patch után pedig be tudtam lőni tűrhetőre. Azt viszont meg kell hagyni, hogy egy erős géppel, a beállításokat feltekerve a látvány bizony elképesztő. Az biztos, hogy a Ubisoft grafikusai és pályatervezői nagyon értik a dolgukat Összességében a Ghost Recon Wildlands egy kifejezetten kellemes kooperatív játék, ami a megfelelő csapattal maradandó élményeket tud okozni. Azonban látszik rajta, hogy a remek kooperatív élményért tulajdonképpen beáldozták a szólót. A vásárlását tehát ennek tudatában merem javasolni... majd egy hónap múlva. Mert (legalábbis a PC-s verzió esetében) még túl sok a technológiai probléma és bug ahhoz, hogy most nyugodt szívvel tudjak bátorítani bárkit is a pénzköltésre.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. tibaimp
2017.03.15. 16:04
Ez a 69% erős lett kicsit. Jobb ez a gém, legalább 75-80%-os. Mondjuk nem játszottam vele, csak a youtube-on néztem a TheVR-os srácokat játszani! Nekem tetszett, de valóban nem egyedül játszós, ez mindenképpen coop-game!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Almer
2017.03.15. 16:04
Na igen. Ennyi pénzért legalább adhatnának dupla pakkot és akkor azt mondanám, le a kalappal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. predike07 tibai...
2017.03.15. 16:56
Videó alapján elég nehéz eldönteni milyen is.Nekem a videók alapján minden játék jobbnak tűnik mint amilyen valójában ezért inkább már nem is nézek videót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. xcomman
2017.03.15. 17:21
Zart es nyilt betat vegignyomtuk, aztan az 5 emberbol 1 vette meg vegul... Az sem en voltam. Jo jo, de nem adott semmi pluszt es a majdnem 20k huf-os ar picit rohejes... Szep, porgos, de nagyon monoton volt nekem mar 4-5 ora utan. Ez szemelyes velemeny, lehet kevesebbet kellett volna divisonozni es akkor nem unom meg a farmolos lovoldozos tps jatekokat egy idore. Majd, ha akcios lesz kevesebb mint 10 korul akkor lehet megveszem. Aki megvette annak pedig jo szorakozast
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. noPublicFG xcomm...
2017.03.15. 18:05
Ugyanez a véleményem nekem is. A Division után valahogy nem tud megmozgatni. Majd karácsonykor...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pecek_2sd
2017.03.15. 22:04
Én többnyire egyedül toltam, és azt kell mondjam hogy a gta 5 óta nem szórakoztam ilyen jól. Lövöldözős játékként legfeljebb közepes, borzalmas a járművek irányítása, és rengeteg a bug, viszont lopakodós játékként valami fenomenális, mint egy script mentes open world splinter cell(még abból az időből, amikor jó volt a splinter cell).
Habár azt hozzá kell tennem, hogy én ívesen elkerültem a ubisoft játékokat már jó ideje, emiatt nem éreztem hogy ugyanazt csinálom mint 5 másik játékban korábban. Mindenesetre legnehezebb fokozaton, kikapcsolt hud mellett kicsit olyan, mint egy játszható arma, nem gyengén fenomenális élmény így átsunnyogni egy bázison anélkül hogy bárki is észrevenné hogy mi történik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rottenbull
2017.03.15. 23:16
A teszt teljesen korrekt. Az egyik legszebb jatek, amivel eddig talalkoztam es hihetetlenul addiktiv. A vegen szerintem alul lett ertekelve, de nem kulonosebben erdekel. Bator volt a tesztelo, hogy azzal a kartyaval nekivagott, sajnos nem kapta meg a rendes elmenyt. Eddig 2 es fel napnyi jatekidom van, es a sztori 30 szazaleka van meg. Akarmennyire is sematikus, erezheto a torodes rajta, remek intelekkel van megtamogatva. A vilaga pedig annyira hangulatos, hogy sokszor csak koszalunk es figyeljuk. Elmegyunk kulonfele helyekre benne es elvezzuk az idojarast.
Annyit meg hozzatennek a teszthez, hogy a kovetos kuldiknel be kell oltozni kartell tagnak es a kartell limojat kell elkotni a kuldihez, akkor szinte kizart, hogy eszrevegyenek. Mi agyonig alcaruhazva, terepszinben random jarmuvel szaz meterekrol lebuktunk.Majd megprobaltuk farmerban, atletaban, mindenfele katonai kiegeszito nelkul es bumm, azonnal sikerult, pedig 20 meterrel voltama kocsija mogott. Zart kartell jarmu, tobbnyire valami regebbi amcsi szedan meg mindig van a kuldi elejen, raadasul pont jo iranyba parkolva. A ruhazat fontos mas korulmenyek kozott is, erdemes a kornyezetnek megfeleloen oltozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. nalaszi rotte...
2017.03.16. 11:14
Abban sajnos tévedsz, hogy be lehetne öltözni kartell tagnak, az öltözet totál nem számít semmit. Sem rejtőzésben sem a különböző frakciók hozzáállásában, de a járművel kapcsolatban teljesen igazad van. Viszont ennél is van egy még egyszerűbb megoldás, egyszerűen amikor követni kell valakit vigyetek helikoptert! Úgy tényleg pofon egyszerűek ezek a küldetések, a 200 méter környékén lebegő helikoptert tényleg soha nem szúrja ki a célpont. De ahogy a sync shot szólóban már a csalás határát súrolja úgy a helikopter is néha durván megkönnyíti a dolgodat nem csak az utazásban, de okosan leparkolva hatalmas előnyhöz tud juttatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. toth.csab
2017.03.16. 11:33
Én bátran ajánlom egyedül is megvenni a játékot. Repetitív, de ez elkerülhető. Az elején minden kis szart összeszedtem, kipucoltam az adott régiót teljesen, de ez valóban unalmassá válik. Már csak a storyra és a főküldetésekre koncentrálok, így élvezhető. 30 óra játékidő után tartok 50%-nál. A második fele a játéknak rövidebb lesz ennél, de ez nem baj, 50-60 óra bőven elég ebből a játékból, de azt ÉLVEZED. Szerintem ez nem rossz teljesítmény, semmi esetre sem 69%, én kb 78-80%-ra tenném.

Most csak a solo-ról írtam. Barátokkal egészen jópofa, de én már csak arra hajtok, hogy a ME:A megjelenése előtt kivégezzem a story-t és elégedetten tegyem parkolópályára. Megérte már most azt a 60 eurot, nem bántam meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. turosp
2017.03.16. 16:28
Lehet kevésnek tűnik, de ha ezt nézzük, akkor teljesen jó a 69%:
60-69%: Egészen jó játék, ami akár lehetne a nyári uborkaszezon sztárja is! Nem épp újító szellemű, de egy működő receptet alkalmaz és tisztességes iparos munka.
Innen: https://ipon.hu/hir/megujult_ipon_ertekelo_es_pontozasi_iranyelvek!/34392
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Sniper2004...
2017.03.16. 20:18
Egyedül játszom, nagyon tetszik. Persze barátokkal még jobb lenne. Mellette játszom barátokkal a Division-nel, ami kevésbé tetszik. Kicsit túl van bonyolítva számomra. A Wildlands egyszerűbb, de pont ezért jön be.
Az új gombnyomás nélküli fedezékrendszer még nem tökéletes, de sokkal kényelmesebb, mint a Division tárgyakhoz hozzáragadó formája.
Számomra eddig csak pár hibája van. A kötelező bujkálós küldetéseket én sem szeretem. A másik pedig az hogy nem lehet használni a Delete, End, Page Down/Up, Home, Insert gombokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. InGen
2017.03.16. 20:20
Köszi mindenkinek a visszajelzést!

A 69% első sorban jelzés értékű... nem akartam hogy 7-essel kezdődjön az értékelés, mert egész egyszerűen szerintem túl bugos és kiszámíthatatlan a játék, és nagyon kezd elegem lenni belőle, hogy gyakorlatilag szinte folyamatosan bétákat kapunk teljes áron - ugyanez volt a Halo Wars 2-nél is.

Ha a bugokat kijavítják és a netkód jobb lesz, szerintem is simán megérhet ez a játék 75-80% között valamit. De jelzés értékű az is, hogy az első "köztes" patch PC-n mennyit tudott dobni az AMD teljesítményén... szóval még optimalizálni is lehet itt bőven
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. beleutomaz...
2017.03.16. 22:44
Jatszottam mindket betat, siman van benne 8 oram, de hogy tarsakkal nagy elmeny? Hat egyedul vagy megfelelo emberkekkel team speakel lehet hogy nagy elmeny. Kitakaritani egy bazist sycn shot-okkal elmeny. ennel a Coop alig ad tobbet. Ghost recon-nak nem hivnam de coopos farcry 5-6-nak igen.En nem adtam volna 65%-nal tobbet de miutan beleszamitottad az osszes jovobeni javitast igy talan ertheto.
U.I. Jatszottam multit, ha tuljutottunk a hallo milyen neylven kommunikaljun erthetoen reszen, meg a rohanjunk a killekert, akkor elkezdtek az emberek egymasra figyelni es lehetett sync shot-ot csinalni. Ha mindez nem valosult meg coop-ban egy kill streak rohanos cod feelinget adott amitol szar volt az egesz, es mindezt ugy hogy coop-ban nem vetted eszre a nehezseg valtozasat. Nincs atmenet az 3 ai tars es a coop kozott, ha coop nincs ai segitseg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. tiburka
2017.03.17. 19:49
Ez egy pokoli jó játék! Akinek gyenge, vagy legalábbis nem jelent kihívást, annak ajánlom, hogy vegye fel a nehézségi szintet, és kapcsolja ki a HUD-ot. Garantált "szenvedés"!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hsanya182
2017.03.18. 10:40
Függőséget okoz! Aki szereti a lopakodós, kommandós játékokat annak 100%-os ! Lebukás után izzadós akciók vannak extrém fokozaton. Hatalmas a játékélmény co-op módban. Divisiont simán veri. Vannak hibái, de nem a játékélmény rovására...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. GodIikE
2017.03.20. 11:39
jó hogy ingyen lesz a kártyámhoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tiburka GodIi...
2017.03.20. 16:47
Hogy? Hol? Mi? INFÓT!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.21. 09:23
1070 és 1080-as nVidia kártyákhoz kupon jár. For Honor vagy Wildlands, lehet választani.
Én a múlt héten vettem egy MSI 1070-est és rendben megkaptam a kupont, azóta tolom ezerrel a gémet
Ja és az MSI-nél ha regisztrálod az új kártyát akkor a Season Pass is free hozzá. Lehet, hogy a többi gyártónál is de ezt nem tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!