iPon Cikkek

GoldenEye 007: Reloaded

Dátum | 2012. 01. 26.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Sokan úgy gondolják, a Bungie és a Halo mutatta meg, hogyan lehet sikerre vinni egy FPS-játékot konzolon. S habár tény, hogy a Master Chief köré épülő sorozat félelmetes sikert aratott, és elérte azt, hogy a PC helyett ma már a konzolokat tekintsük az FPS-ek alap platformjának (amire korábban a legmerészebb álmaiban sem gondolt volna senki), valójában mindez sokkal korábba indult. Egészen 1997-ig kell visszamennünk az időben, amikor is Nintendo 64-re megjelent a Goldeneye 007, amit sokan mai napig a játéktörténelem legfontosabb FPS-eként tartanak számon. Nem csak, hogy itt mutatkozott meg elsőként, hogy nagyon is működőképes ez a műfaj is konzolokon, de még a többjátékos módot is sikerült olyan szintre vinni, ami korábban elképzelhetetlen volt.

A siker nem maradt el: a játékból 8 millió példányt adtak el, a Rare pedig hirtelen az egyik legfelkapottabb konzolos fejlesztő lett, így lehetőségük nyílt elkészíteni a Goldeneye 007 tapasztalatai nyomán a Perfect Darkot, amit – ha lehet – még jobban felmagasztalt a sajtó, s persze a játékosok. Nem véletlen, hogy később a Microsoft a játékipari felvásárlásoknál soha nem látott mennyiségű pénzért, 375 millió dollárért vette meg a brit stúdiót, s rábízta az Xbox 360 nyitójátékának elkészítését. Ez volt a Perfect Dark Zero, s habár az előd sikereit nem tudta megismételni, tisztességesen elindította a Microsoft konzolját az azóta is tartó útján. Ám azóta a Rare sajnos nem találja magát, s mára már a Microsoft egyszerű bérfejlesztőivé váltak, idejüket pedig casual kinectes anyagok készítésével töltik. A Goldeneye 007 azonban örök, s valószínűleg az ő szívüket is melegséggel tölti el, hogy látják: amit egykor alkottak, az részben még ma is megállja a helyét.


Persze, meg kell említeni, hogy jelen tesztünk alanya nem más, mint a 2010-ben Nintendo Wii-re megjelent Goldeneye 007: Reloaded feljavított verziója, s valójában már semmi köze hozzá a Rare-nek. Valószínűleg sokan azt gondolják: mi jó származhat egy olyan anyag tuningolt változatából, ami már eleve egy korábbi sikercím remake-je? Nos, ha azt vesszük alapul, hogy a 007: Reloaded a Wii-n igenis jó játék volt, akkor ebből még akármi is kisülhet. Persze, ahhoz, hogy a Reloaded működőképes legyen manapság, sok mindent meg kellett változtatni az 1997-es elődhöz képest, hiszen sokak számára, akik a konzolba teszik a lemezt, elképzelhető, hogy a Goldeneye csak valami „régi film”.

Éppen ezért az Activision szerződtette az eredeti Goldeneye forgatókönyvíróját, Bruce Fiersteint, hogy kicsit rázza fel a történetet, és tegye modernebbé, aktuálisabbá. Ezen kívül az sem járta, hogy Pierce Brosnan maradjon a főhős, hiszen a mai fiatalságnak már Daniel Craig jelenti James Bondot. Persze ez a kettőség kicsit furcsa, hiszen az új Bond-filmek egészen más irányt követnek, mint a régiek, sokkal keményebbek, nyersebbek és talán mondhatom azt, hogy valóságosabbak, de nem hiszem, hogy Daniel Craig szerepeltetése egy ilyen történetben bárkit is zavarni fog. Maga az alapsztori ugyanaz: a Goldeneye néven futó orosz űrfegyver rossz kezekbe juthat, azok a bizonyos rossz kezek pedig szépen tönkre tudnak vele tenni mindenféle elektromos dolgot a Föld különböző pontjain, amit nyilvánvalóan a brit titkosszolgálat nem hagyhat, így bevetik a duplanullás ügynököt. Ahhoz pedig, hogy teljesen legyen az összkép, még az eredetileg Tina Turner által énekelt Goldeneye-dalt is újravették a Pussycat Dolls énekesnőjével, Nicole Scherzingerrel.

Maguk a pályák is olykor-olykor visszanyúlnak a klasszikus eredetihez, az első szint például ugyanúgy a gátnál veszi kezdetét, és újra lejátszhatjuk azt a bizonyos jelenetet, amikor kedves ellenfelünk a WC-n veszíti életét, miközben a dolgát végzi. De minden hasonlóság maximum csak egy-egy kacsintásnyi ideig van jelen, a legtöbb pálya és helyszín ugyanis teljesen áttervezett és új, hogy megfeleljen a modern FPS-ekkel szemben támasztott követelményeinknek. Változatosságban pedig nem lesz hiány, hiszen többek között megfordulunk Dubajban, Spanyolországban, Szentpéterváron és Nigériában is.

Mindez a Nintendo Wii-n közepesen jól nézett ki, és mellé elég komoly framerate-problémák is akadtak, így nyilvánvaló volt, hogy Xbox 360-on és PS3-on ez még kis javításokkal sem állná meg a helyét. Ezért a fejlesztők elővették az Infinity Ward által fejlesztett IW-engine-t, ami a Call of Duty-játékokat is mozgatja, megnövelték a felbontást, és az egészet belőtték stabil 60fps-re. Sebesség terén tehát nincs gond, de azt nem mondhatnám, hogy a grafika teljesen rendben van. Még a Modern Warfare 3 sincs a legjobban kinéző shooterek között, a Goldeneye: Reloadeden pedig látszik, hogy eleve egy jóval gyengébb platformra készült. A karaktermodellek még egész emészthetőek, legalábbis azok, amik számítanak: Daniel Craig jól fest, és a fontosabb női modellek is mutatósak (ez fontos szempont egy Bond-játékban!), néhány ellenfél és NPC azonban elég furcsán tud kinézni. A különböző robbanások és egyéb effektek is megütik a mércét, azonban a textúrák többsége elnagyolt, az objektumok szögletesek, és a pályák sivárak, kevés rajtuk a tereptárgy – annak ellenére, hogy nem túlzottan nagyok.


Mint azt tudjuk, „régen” az internet volt a megváltó, amit mindenre lehet használni – még pizzát is lehet vele rendelni –, ma pedig az okostelefon az az eszköz, ami nélkül nem lehet élni, és ami egymagában megoldja a hétköznapi problémáinkat. Nos, az idők folyamán a 007-es ügynök is modernizálódott, és különböző kütyüi helyett egy darab telefont tart magánál, amivel képes arcokat beazonosítani, elektronikus eszközöket kiiktatni, ajtókat kinyitni és dokumentumokat szkennelni. Ezek mind hozzátesznek ahhoz, hogy ne csak egyfajta Call of Duty-klónban érezzük magunkat, hanem tényleg átjöjjön a mindenható ügynök életérzés.

A játékmenetet egyébként viszonylag okosan találták ki a készítők, az ugyanis bizonyos keretek között teret enged a lopakodásnak és a nyílt akciónak is. Az adott helységbe érve megfigyelhetjük az őrök mozgását, amiben mondjuk komolyan segít, hogy az UI-n folyamatosan látjuk őket, még akkor is, ha egy zárt ajtó mögött vannak. Ezután nekiláthatunk csendben kiiktatni őket, amit megtehetünk leghűbb társunk, a hangtompítós pisztoly segítségével, vagy egyszerűen a hátulról elkapós, leterítős módszerrel – utóbbi miatt kényelmes módon mindig akadnak olyan őrök, akik pont háttal állnak nekünk.

Amennyiben sikerül észrevétlennek maradnunk, jelentősen megkönnyítjük a saját dolgunkat, amikor ugyanis felfedeztek minket, nyakunkba szakad az egész mindenség, erősítéssel és még azok rokonságával együtt. Ilyenkor aztán megindul az agresszív véleménycsere, s megtapasztalhatjuk, hogy habár a Call of Duty motorjának köszönhetően az lövöldözés reszponzív és kielégítő, az egyedüli kihívást pusztán az ellenfelek száma jelenti. A mesterséges intelligencia hiánya ugyanis eléggé feltűnő: a rosszarcúak nem igazán keresik a fedezékeket, csak utánunk jönnek, majd ha lőtávolba értek, akkor egyszerűen megállnak ott, ahol épp vannak, vadkacsa-vadászattá leminősítve ezzel az egész akciót. Néha azért találnak fedezéket, de a legtöbbször olyat, hogy nem férnek be mögé rendesen, így megint csak könnyű célponttá válnak. Nagyobb probléma azonban, hogy a játék néha igazságtalannak tűnik, ami valószínűleg a játéktervezők rossz megoldásaiból fakad: vannak olyan helyzetek, amikor hiába próbálnánk lopakodni, mindenképpen észre fognak venni minket, s harcra kényszerülünk, máskor pedig még olyan helyzetekben is észrevétlenek tudunk maradni, amikor már azt gondolnánk, lehetetlen, hogy az a szerencsétlen őr ne hallja meg érkezésünket.

Ettől függetlenül az egyjátékos mód egészen korrekt élményt nyújt a kémfilmekre jellemző, kiszámítható fordulatokkal és látványos átvezetőkkel, egyedül a QTE-részeket hagyhatták volna ki. Ezekkel a jelenetekkel az a probléma, hogy nem is ütősek eléggé, és a cselekmény csak elég későn reagál a gombnyomásunkra, így túlzottan sok élményt sem nyújt. A single playernél egyébként érdemes megemlíteni, hogy nehéz fokozaton kezdve nem csak az ellenfelek válnak nehezebben kiiktathatóvá, mint sok más játékban, hanem alternatív útvonalak és feladatok is elérhetővé válnak, így az egyébként sem felháborítóan rövid (6-8 óra) játékidő bőven megduplázhat egy újbóli végigjátszással.


Aztán persze ott van a Goldeneye kifejezetten kiemelkedő többjátékos része, melynek alapja ezúttal is a klasszikus split-screen, ahol egyszerre négyen is játszhatunk egymás ellen, s persze egy külön pikantériát ad a dolognak, hogy a többiek mindig látják, hogy éppen merre járunk. Az online multiplayer játékosszámát a Wii-s verzió 8 főjéről megemelték 16-ra, aminek köszönhetően sokkal kaotikusabb és pörgősebb meneteket tolhatunk, már ha találunk egyáltalán ennyi embert. Sajnos ugyanis az online rész kissé kihalt, de ugyebár mire is számítanánk egy olyan anyag esetében, ami közel egyszerre jelent meg a Modern Warfare 3-mal és a Battlefield 3-mal.

A pályák között vegyesen képviseltetik magukat klasszikusok felújított változatai és teljesen újak is, a felhozatalban abszolút nem lesz hiány, mint ahogy a különböző módosítókban sem. Visszatér például a Golden Gun, ahol minden lövés azonnali halált okoz, illetve a klasszikus Paintball mód is aktiválható. Az összetűzések során tapasztalati pontokat gyűjtögethetünk, rangokat szerezhetünk és új kütyüket (perkök) unlockolhatunk – a rendszer gyakorlatilag a Call of Duty egy némileg egyszerűsített verziója.

S még több Call of Duty utánérzést tapasztalhatunk meg, ha nekiesünk az Xbox 360-as és PS3-as verzióban teljesen új MI6 módnak, ami gyakorlatilag a Spec Ops helyi megfelelője. Lényege, hogy különböző kihívásokat kell teljesítenünk az egyjátékos kampány már ismert helyszínein. Ezek között akadhat olyan, ahol csak minél gyorsabban meg kell tisztítanunk a terepet, de olyan is, ahol észrevétlennek kell maradnunk, vagy éppen meg kell védenünk egy konzolt. A Goldeneye 007: Reloaded tehát tartogat tartalmat bőven, s ez még akkor is dicséretre méltó, ha valójában ezen tartalmak egyik része sem túlzottan kiemelkedő. Viszont bőven jó.

S valahol ezzel tudnám jellemezni az egész játékot: bőven jó. Látszik rajta, hogy nem a legnagyobb költségvetésből készült, s hogy nem volt éppen hálás feladat egy ekkora klasszikust átültetni először Wii-re, majd onnan valahogy feltornászni olyan szintre, hogy Xbox 360-on és PS3-on is megüsse a mércét. De megüti, és ez a lényeg. Érződik rajta, hogy olyanok készítették, akik szerették a Rare remekművét, s igyekeztek kihozni a legtöbbet az adott lehetőségből. Persze, a jelenlegi FPS-felhozatal mellett a Goldeneye 007: Reloaded nem a játékosok elsődleges célpontja, de ha szeretted a Nintendo 64-es őst, vagy csak Blood Stone után hiányzik már egy kis James Bond-élmény, akkor bátran adhatsz neki egy esélyt.


Platformok: Xbox 360, PlayStation 3
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. DrTre
2012.01.26. 14:14
Hogy micsoda?
"elérte azt, hogy a PC helyett ma már a konzolokat tekintsük az FPS-ek alap platformjának"?????

Mégis ki tekinti annak? Bármennyire is elfogult vagyok (bár van xboxom), ezt még teljes objektivitással se lehet állítani, mert egyszerűen nem állja meg a helyét.

A teszt az jó, de ez azért eléggé szúrja a szemem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. apinter
2012.01.26. 14:48
az bizony nekem is felvitte a pulzusom
oké ma már lehet egeret, meg billentyűzetet kötni konzolra, (az nekem onnantól nem konzol hanem PC-utánzat, kisebb tudással) de azokkal a nyamvadt gamepadokkal auto-aim nélkül lehetetlen fps-t, vagy bármilyen gyors reakciókat elváró lövöldözést játszani, az auto-aim meg öli a játékélményt.
Vannak jó konzolos játékok, azok amiknél nem kell pontosnak lennünk, lásd Force Unleashed játékok, FIFA játékok, Brütal Legend, Mortal Kombatok, de én inkább azt mondom, hogy a játékoknak sokkal inkább gyilkosa a konzol, mivel mindent arra írnak meg, majd aztán bénán portolják PC-re, és kiadják PC-játékként.
Lásd Crysis 2, aminél nagy volt a Crytek szája, hogy az PC-n a király, arra készül, majd a főmenüben azonnal leköp a játék, hogy "Press Start", édesmindegy, hogy hová lövök, amíg ellenfél is van a képernyőn, azt tuti eltalálom, (tudom, az auto-aim kikapcsolható) nemcsoda, hogy már az 1.9-es patchnél járunk hozzá. A konzolok megölték nekünk a Resident Evil-szériát (nem fps, de lövöldözős), mivel nem lehet gyorsan reagálni a gamepaddal, minden ellenfél lassú, három mozdulatnál többet egyszerre ne várjunk el a karakterünktől, lehetetlen. (a "segítőtárs" mesterséges "inteliganciá"ját ide nem hozom fel, az egy egyszerű programozási vétek)


huuhh.....kidühöngtem magam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller
2012.01.26. 14:56
Jaja azért még mindig kiröhögöm azt aki azt mondja jó FPS-ben csak mert Xboxonon jól CoDozik.

Nagyon feltűnő ha egy FPS konzolport amúgy. Nem tudom miért, hogyan, de ha konzolos a játék alapból akkor elrontják az egér mozgását, lassú, laggol, pontatlan, és a karaktered is lassan megy, illetve csak egy irányba. A Crysis 2 a legfeltűnőbb játék, valahogy a Crysis 1 irányítása teljesen könnyed, precíz volt, de a kettőnél úgy éreztem mintha egy tankkal próbálnék driftelni...
De a nonpluszultra bizony a Skyrim. Kezdve ott hogy máshogy gyorsul az egér az x és y irányokban, megküldve egy extrakeskeny FOV-val, és kapsz egy olyan játékot ahol nem tudsz megfordulni a játékosoddal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. apinter
2012.01.26. 15:01
A Skyrim annyiból nekem is csalódás volt, pedig nagyon vártam... de látszik, hogy azt is elérte a konzol-hullám
Kis felbontású textúrák, piszkosul kis felbontású árnyékok, az egész játék összement, sokkal rövidebb lett, mint néhány előd, kisebb a bejárható tér (ha valaki azt hiszi, hogy Skyrim nagy, próbálja ki az Arena-t, ahol a térkének Skyrim, csak egy provinciája, és nem kisebb mint itt)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. apinter
2012.01.26. 15:03
jaaaa és a Skyrim menüjében kikapcsolhatatlan (fájlátírással elvileg kinyomható) az autoaim, így a karakterhez képest oldalra mozgó ellenfél íjjal kilőhetetlen, mivel hiába célzol elé, a gép nem úgy gondolja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. junkie
2012.01.26. 20:41
Egyszerű a képlet: a portoláskor romlanak el a játékok. Amit eredetileg konzolra terveztek, annak a PC verziója szar, amit eredetileg PC-re, annak a konzol verziója.
Ugyan nem FPS, de örökös példa erre: NFS HP 2. Kiváló, ötcsillagos játék volt PS2-n, gyönyörően nézett ki, jó volt. A PC verzió egy kiherélt semmi ahhoz képest, egyáltalán nem sikerült a "fílinget" átportolni. Hiányzó pályák, hiányzó kocsik, kihipózott textúrák és szörnyű grafikus motor, ami még egy 10 évvel későbbi gépen is szaggattott.
Másik oldalról: Test Drive Unlimited. PC-n egy élmény volt, a PS2 portja egy hatalmas csalódás. 20 perc után letettem, azóta nem is raktam be többet egyszer sem.

Szóval, saját tapasztalatom szerint, a portolásnál romlanak el a játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nattila77
2012.01.27. 07:53
apintér írta:

"azokkal a nyamvadt gamepadokkal auto-aim nélkül lehetetlen fps-t, vagy bármilyen gyors reakciókat elváró lövöldözést játszani"

bár lenne fogalmad és bár ne lennél ennyire elfogult :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kiskoller
2012.01.27. 10:09
nattila77:

Ha az ember leül játszani és látja hogy eszeveszett kényelmetlen és béna az irányítás még több órá játék után is, akkor is elfogult?
PC-n ha elbénázom a lövést a távcsöves puskával az az én hibám. Konzolon meg teljesen mák mert nem te célzol. Ha meg te célzol akkor az istenért sem tudod befogni a célkeresztbe az ellenfelet. Vagy egy egységgel balra van, vagy egy egységgel jobbra van a célkereszt, nem tudod pont rányomni.
Azaz meg tudod csinálni, csak 4szer anyi idő alatt, mint PC-n ahol egy egérmozgással megvan ha jó vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Blade0012
2012.01.27. 15:08
A Codokon kívül nincs az fps-ekben auto aim...sőt azokban is csak assist.

kiskoller: az első mondatod nettó hülyeség, ahogy a második is. Ha valaki először fog a kezébe kontrollert, akkor egyértelmű, hogy béna lesz vele. Gyakorolni kell. Ugyanúgy fog bénázni az is, aki életében először ül le egérrel fps-ezni. Bár ahogy látom túl nagy fanboyok vagytok ahhoz, hogy ezt megértsétek, úgyhogy fikázzátok csak tovább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2012.01.27. 16:50
nattila77 & Blade0012: Csak egy játékot mondok: Shadowrun. Emlékeztek még miért is volt olyan hangos tőle a sajtó? Alig emlékszem már rá, de mintha gond lett volna az hogy a PC-sek és a konzolosok össze lettek eresztve, a konzolon be volt kapcsolva az autoaim, és így a legjobbjaik a felső 20%ba is bejutott... csak hát aztán a PC-sek is bekapcsolhatták egy kis trükk miatt. Így legalább egyenlőek lettek az esélyek, és fura módon a konzolosok egyből elkezdtek sírni meg tiltakozni hogy ez így nem ér. Miért? Jah hogy konzolra az fps-ekbe be kell rakni egy gombot amivelegyből nyomsz egy hátraarcot mert máskülönben másodpercek mire megfordulsz, PC-n meg egy csuklómozdulat és már fejbe is lőtted fordulatból az ellenfeled. Gyakoroljatok csak a gamepadokon még pár évet és akkor talán majd ugyanolyan gyorsan és pontosan fogtok tudni célozni mint egy közepes tudású játékos egérrel.

Még hogy kiskoller elfogulatlan.. ti sztem még életetekben nem játszottatok PC-n fpssel.. vagy lehet hogy igen, de bénák voltatok mert nem volt gamepad formája az egérnek és sírva mentetek vissza a konzolotokhoz mert ott mindenki ugyanolyan sebességgel képes megfordulni és célozni, és nincs olyan hogy kicsit jobb a szemkéz koordinációd mint a másiknak és jobb vagy nála.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. apinter
2012.01.27. 16:54
nattila77 , Blade0012: PS2-ről váltottam PS3-ra, a számítógép tanulásra volt, nem másra ... aztán jött a négymagos gép, azóta a PS már csak azért nem rohad a szekrény alján, mert eladtam. (plusz hardver lett belőle) Azóta is van USB-s gamepadom a géphez, autós játékhoz jó, meg a Resident Evil 4-et azzal játszottam ki, mert egérrel csapnivaló volt... (ismét a tökéletes portolás)

szóval, volt időm kitapasztalni, gyakorolni, de aztán rájöttem, hogy olyan, mint villával levest enni ... talán még menne is, de csak akkor szórakozok vele, ha unalmasak a mindennapjaim ... ott a kanál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. apinter
2012.01.27. 17:13
Blade0012 írta: "A Codokon kívül nincs az fps-ekben auto aim...sőt azokban is csak assist."

a teljes Modern Warfare-széria éééés a Balck Ops, Turok, Mass Effect, Halo 3, GTA 4, Rainbow Six: Vegas 2, Dead Space, Tomb Raider-széria, Just Cause, GUN, Freedom Fighters, XIII
csak néhány játék auto-aimmel felszerelve...1 perc googlezásba telt... persze nem mind fps, de szerintem érthető, mit akarok mondani...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Blade0012
2012.01.27. 17:37
apinter: ahogy írtam az nem auto-aim. Valami latymatag assist (ami nem helyetted céloz hanem helyenként besegít és tobbnyire kikapcsolható). De igazából nekem 8, gondolj amit akarsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2012.01.27. 19:58
Az auto aim akkor mi? csak mész és nyomod a lövés gombját a gép meg ráfordul és lő? Mert mást nem tudok elképzelni... Az is automatikus célzás ha csak 50pixelnyiről ugrik a célra a kereszt meg az is ha 200pixelről.. a lényeg hogy egyik esetben sem te célzol csak kábéra, az pedig nem elég. Egérrel manuális célzással ahol a szálkereszt oda lősz +fegyver szórása. Aim assist és auto aim, ahova ugrik a szálkereszt oda lősz ha pedig lelőtted akkor visszaáll középre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Blade0012
2012.01.27. 20:18
Igen az amit leírtál. Az auto aim-nél csak a ravaszt kell húzni és mindenki meghal. Ezt használják a csalók multiban. Assistnál te célzol, csak némileg rásegít, hogy a pontatlanabb kontrollerrel is lehessen érvényesülni. Nem ugyanaz. Hogy mit csinál az egér az nem érdekel, mert nem arról volt szó. Tedd el a fanboy énedet és arra reagálj amit írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. apinter
2012.01.28. 03:24
Azt tesszük, csak talán nem elég egyenesen... nekem nem az az érzés kell, hogy egy számítógép "besegít" (nevezzük, ahogy akarjuk, auto-aimnél ugrabugrál a célkereszt a célpontra, aim assistnál meg KÖRÜLBELÜL elég az ellenfélre kell célozni). Én elismerem, hogy az analóg stick jó húzás volt, az irányítás sokat finomult tőle, de nem lenne a játékokban ilyen rásegítés, ha nem lennének a játékkészítők is tökéletesen tisztában azzal, hogy nem lehet gyorsan, és pontosan egyszerre reagálni egy analog kontrollerrel. Te úgy nevezed, érvényesülés, én úgy nevezem, hogy találat. És ezért nem lehet a mezei konzol az FPS-játékok alapplatformja. Mert hol van a határ, csalás és ártalmatlan assist közt? Egy számítógépes FPS-ben, ha csak milikkel is elhibázom a gonosz pixelrentgeteget, akkor tovább lő, viszont a helyenkénti besegítéssel (idézet tőled) a kilőtt golyó, plazmalövedék, lézer, dárda, vagy bárszék megtalálja a módját, hogy azért mégis elterüljön az ellenfél. Mert hát na, majdnem te is eltaláltad. Ez nekem olyan, mint a legalacsonyabb alatti nehézségi szint.
És légyszíves, ne próbáld minden érvünket azzal semmissé tenni, hogy fanboy-nak nevezel, próbálj meggyőzni, érveket felhozni, amit mi is próbálunk.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Blade0012
2012.01.28. 10:56
Az előző hsz-em Szefmester kommentjére volt válsz nem a tiédre
A többire meg: meh. Miféle érveket? Csak annyit mondta, hogy auto aim =/= assist, mert úgy tűnt egyesek nincsenek vele tisztában. Ti jöttetek egyből azzal, hogy "bezzeg az enyém ezért meg azért jobb". Hát nem leszarom, nekem meg amaz jobb. Nem kell nekem bizonygatnotok, hogy szerintetek a kontroller miért szar. Ha nem tetszik nem kell vele játszani. Hogy ki mit tekint az fps-ek alapplatformjának már, hadd legyen a privát problémája (hogy eloszlassam a kételyeidet, szerintem sem a konzolok, bár meg tudom érteni, hogy a cikkíró miért írta ezt: pc-re jóval kevesebb fps jelenik meg)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sensor
2012.01.30. 13:28
Hogy ne csak FPS legyen...

Másról szól a konzol, másról a pc, nem kellene összeereszteni őket. Én megrögzött autóverseny szimulátor rajongó vagyok, de egy idő után rájöttem, hogy a playstation 1 és 2 után már pc-n kellene ezt folytatni, mert ott ezt sokkal komolyabban lehet.
Ez így is van, egyszerűen összehasonlíthatatlan, viszont ha "just for fun" kell autóversenyezni, illetve csak olyasmit csinálni, akkor sokkal kényelmesebb ezt a ps2-vel és a GT4-gyel, mert másabb.
Fura módon a GT4 alatt simán hagyom a futam alatti zenéket, nem zavar, sőt, míg amikor pc-n multiban van a verseny, akkor arra koncentrálok, és zavar alatta a zene, meg minden.
Szóval ezt csak azért írtam, mert egyrész felesleges flame-elni, mert mindenki tudja hogy mire találták ki a konzolokat és mire képes egy 200eFt-os pc. Felesleges összehasonlítani, márcsak az árak miatt sem.
Ja, és visszatérve : mindkettő játékot ugyan azzal az eszközzel, egy Logitech Driving Force Pro-val játszottam/játszom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. shaddam
2012.02.03. 01:47
Hajaj ha a hater "szakértők" megszólalnak.Minden egyes hírnél ugyanazok mondják melldöngetve ugyanazt miközben fingjuk sincs.Who cares? Lehet sírni de a halo(ami nem szívemcsücske) és a goldeneye azért letett 1-1 mérföldkövet az fps szakmában,azóta meg tudjuk mi a leadplatform és hol vannak rendes eladások.A fenti játék demója alapján meg a singleplayer köröket ver az mw3 meg bf3 csodákra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!