iPon Cikkek

Gran Turismo 5 – A csiszolatlan gyémánt

Dátum | 2010. 12. 11.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A Playstation 3 debütálása óta már jó pár év eltelt, és az elmúlt esztendők alatt számos kiváló játékot vehettek kezükbe a PS3 tulajdonosok, ám egy nagy ígéretével egészen november végéig adós maradt a Sony. Az autók szerelmesei ugyanis hosszú idő óta hiába várták a Polyphony Digital által készített legújabb Gran Turismo játékot, melynek megjelenését nem egyszer halasztották el a fejlesztők. A GT sorozat kétségkívül az egyik legpatinásabb szériának számít a konzolokon, melynek mindegyik állomása áldás volt az rajongók számára. Az ötödik részt (legalábbis annak egy korai verzióját) először 2008-ban próbálhattuk ki, ugyanis ekkor adták ki a GT5: Prologue-ot, mely tulajdonképpen egy hatalmasra fújt, fizetős demó volt, mely rengeteg autót, pályát és versenyt tartalmazott. Természetesen az a verzió még erősen fejlesztés alatt állt, így egyáltalán nem adott valós képet végleges játékról. Nem úgy, mint a nem rég kézhez kapott változat, melyet természetesen alapos tesztelésnek vetettünk alá. A Sony marketinghadjáratának köszönhetően az elvárások már-már teljesíthetetlenül magasak voltak a GT5-tel szemben, hiszen az ígéretek alapján egy minden szempontból tökéletes autós játék képe rajzolódott ki előttünk. Vajon sikerült a legtöbbet kihozni a programból?

Indulhat a verseny
Padlógázzal

Miután behelyezzük a Gran Turismo 5 lemezét a meghajtóba, a program sok mai PS3-as játékhoz hasonlóan felajánlja a telepítés lehetőségét, mely esetünkben nem kevés, több mint nyolc gigabyte-nyi helyet igényel, és egy jó fél órás procedúrát jelent. Bár a legtöbb játékos valószínűleg inkább az autók volánja mögött töltené el azt a harminc percet, mégis érdemes elsőként a telepítést választani, mivel így a későbbiekben jelentősen lerövidíthetjük az egyébként elég hosszú töltési időket. Amennyiben mégsem az installálást választjuk, akkor a program a háttérben, játék közben másol fel adatokat a merevlemezre, hogy valamivel lerövidítse a későbbi töltéseket. Akárhogy is döntünk, ha végre elkeveredünk a főmenüig, akkor első dolgunk egy saját pilóta létrehozása lesz, mely igazából a versenyzői overálunk kiválasztását jelenti. Ez követen szemügyre vehetjük a program által felajánlott lehetőségeket. Az autók iránt rajongók számára érdekes lehet a Gran Turismo TV menüpont, melybe belépve számos HD felbontású, különféle autós eseményekkel kapcsolatos videót tölthetünk le a PSN-ről, az egyetlen sajnálatos dolog, hogy ezek nem mindig ingyenesek. A GT TV mellett találhatjuk az úgynevezett Course Makert, mellyel képesek vagyunk egyedi pályákat létrehozni, ha netán nem lenne elegendő a játékban szereplő közel 70 helyszín. Fontos hangsúlyozni, hogy ezeket nem tudjuk teljes mértékben testre szabni, hanem különféle paramétereket kell megadnunk, melyek alapján aztán a program legenerálja nekünk pályát.
 

Ez persze mind csak a körítés, a lényeg amúgy is a versenyzés, melyre két fő opció is van a játékban. Az egyik az Arcade mód, melynek keretében karrierünktől függetlenül tudunk sima versenyt vagy időfutamot indítani, illetve részt tudunk venni olyan erőpróbán is, ahol drifteléssel kell minél több pontot összegyűjteni. Ebben a menüben kapott helyet a kétjátékos mód is, melyet elindítva osztott képernyőn lehet versenyezni mellettünk ülő ismerősünk ellen. Most nézzük meg, hogy mit rejt a Gran Turismo 5 szívét és lelkét jelentő GT Mode, mely tulajdonképpen egy részletes, és igencsak változatosra sikerült karriermód. Itt számos lehetőség és versenytípus közül választhatunk, melyek közül elsőként talán a Licence-re érdemes a leginkább odafigyelni (különösen a kezdőknek), mivel ezekben vezetéstechnikai dolgokat tanulhatunk meg és gyakorolhatunk be. A feladatok végrehajtása nem okozhat túl nagy problémát, ám ha az arany minősítésre hajtunk bennünk, akkor alaposan fel kell kötnünk a gatyát, hiszen azokat csak tökéletes vezetéssel lehet megszerezni. Márpedig érdemes az előkelő helyezésekre hajtani, mivel úgy kapjuk a legtöbb tapasztalati pontot, és érdemes is minél több XP-t összeharácsolni, mivel minél magasabb szintűek vagyunk, annál több autó és verseny érhető el számunkra. Egy másik érdekes része a GT Mode-nak a Special, melynek versenyein lehetőségünk van többek közt gokartok, rallyautók, és Nascar autók volánjai mögé pattanni. Emellett különféle speciális futamok is helyet kaptak ebben a játékmódban, így például többször is kilátogatunk a híres televíziós műsor, a Top Gear tesztpályájára, részt vehetünk egy olaszországi autós turnén, sőt még a régi Nürburgringen is tehetünk pár kört.

Valahol a versenyzést is el kell kezdeni
Kevesett futott Fiat eladó…

A Licence és Special játékmódokban legtöbbször a program által biztosított autókkal fogunk menni, de a játékban természetesen saját magunk is vásárolhatunk járműveket. Erre szolgál a prémium kategóriás autókat felsorakoztató autókereskedés, és a standard autókat áruló használtautó kereskedés. A GT5-ben körülbelül 800 standard autó kapott helyett, melyeket a prémiumokkal ellentétben nem tudunk bármikor megvásárolni, mivel a boltban egyszerre mindig csak harminc található, melyek bizonyos időközönként cserélődnek. Ennek a rendszernek megvan az a hátránya, hogy néha pont olyan autót nem találunk a kereskedésben, amelyre szükségünk lenne a következő futamon. Ilyenkor nem tudunk más tenni, mint belevágni egy másik versenybe és reménykedni, hogy a következő frissítést követően már megtaláljuk a kívánt kocsit. A prémium kategóriás járművekkel már egyszerűbb a helyzet, mivel azokat bármikor megvehetjük, ha van elég pénzünk, és elértük a megfelelő tapasztalati szintet. A garázsba szállított autókat aztán nem árt karbantartani, hiszen a futamok alatt lassan leamortizálódnak, még ha ez kívülről nem is mindig látszik (erről majd később). Ilyenkor érdemes betérni a GT Auto menübe, ahol autómosást, olajcserét kérhetünk, átfesthetjük a verdát, kijavíthatjuk a kasznit, újjávarázsolhatjuk a motort és kicsit testre is szabhatjuk az autót (dísztárcsa, spoiler). A külső átalakításokat illetően nincs akkora szabadságunk, mint a nagy rivális Forza 3-ban, így esélyünk sincs rózsaszín, Hello Kitty!-s matricával elcsúfított Ford Mustángot kreálni, de az autónk tuningolásáról nem kell lemondanunk. Minden autóba tudunk új alkatrészeket vásárolni (gumiabroncsok, kipufogók, váltó, légszűrő, stb.), melyek nagyban javítják a kocsik teljesítményét. Ráadásul ez még csak a kezdet, mert utána megkezdhetjük az autónk finomhangolását: beállíthatjuk a felfüggesztést, a váltóáttételeket vagy akár a kipörgésgátlót, mi csak a fékek tuningolását hiányoltuk. Ettől függetlenül, aki szereti bütykölgetni az autókat, az kiélheti szinte minden vágyát.
 

Térjünk rá a GT Mode gerincét adó másik két játékmódra is, melyeket egyszerűen csak A-spec-nek és B-spec-nek neveztek el a fejlesztők, és már ismerősek lehetnek a régi motorosoknak. Utóbbit elindítva egy egyszerűbb menedzserjátékká „változik át” a program, melyben ezúttal nem mi fogunk a volán mögé ülni, hanem egy AI irányította versenyző. Ezeket a pilótákat mi magunk kreálhatjuk, meghatározhatjuk képességeiket, majd verseny közben instrukciókkal láthatjuk el őket. Szólhatunk nekik, hogy agresszívebben, vagy nyugodtabban vezessenek, a mi feladatunk a boxkiállások megtervezése, megmondhatjuk nekik, hogy próbálják megelőzni az előttük haladót és a többi. Mivel mindegyik pilóta más-más tulajdonságokkal rendelkezik, másképp reagálnak a parancsainkra is. Egy gyengébb képességű versenyzőt értelemszerűen hiába noszogatunk, hogy előzze meg az aktuális Schumachert, nem sok esélye lesz rá. Idővel persze felfejlődik az emberünk, és sokkal jobban fog teljesíteni, de ehhez előtte le kell tudnia jónéhány kört a pályákon. Ha meguntuk a folyamatos versenyzést, akkor jól el lehet lenni a B-spec móddal, de nem ez fogja a GT elé láncolni a játékosokat. Arra ott van a lényeget jelentő A-spec, melyben különféle bajnokságokon kell részt vennünk a saját magunk által vásárolt, vagy ajándékba kapott autókkal. Összesen öt szinten versenyezhetünk, melyekben együttesen 45 esemény szerepel. A jó szereplésért nem csak pénzt és tapasztalati pontokat kapunk, hanem gyakran új autókat is, melyeket aztán vezethetünk a többi futamon.

Egyes helyszínektől a lélegzetünk is elállt
A kezdő futamok még meglehetősen könnyűek, ami annak is köszönhető, hogy nincsenek mindig megfelelően rögzítve az indulás kritériumai. Így előfordulhat, hogy egy alapvetően gyenge kocsik számára kiírt versenyen egy feltuningolt szörnyeteggel induljunk el, ilyenkor értelemszerűen esélye sincs az ellenfélnek. A későbbi futamok természetesen már nagyobb kihívást nyújtanak, bár sok esetben csak attól függ a végeredmény, hogy hibázunk-e vagy sem, az AI vezette autóktól ne várjunk agresszív előzéseket, és nem is védekeznek a mi előzésünk ellen. Legtöbbször csak beállnak elénk vagy mögénk, nekünk pedig nincs más dolgunk, mint a célvonalig vonatozni velük. Ugyanakkor megvan a mesterséges intelligenciának az az idegesítő szokása, hogy kanyarokban nem figyel ránk, és szívfájdalom nélkül meglök minket, ha az útjában állunk, márpedig egy erősebb autónál ez egyet jelenthet a kipördüléssel. Ez igazán azoknál a Special versenyeknél frusztráló, ahol tilos erőteljesen hozzáérni a másik autóhoz, mivel az a futam végét jelenti.
 

Végül, de nem utolsósorban foglalkozzunk a többjátékos móddal is, mely igazság szerint nem a GT5 legkidolgozottabb része. A megjelenést követően komoly problémákkal küzdöttek a játék szerverei, köszönhetően a program iránt tanúsított hatalmas érdeklődésnek, de szerencsére ez ma már a múlté. Viszont ennek ellenére is komoly hiányosságokat fedeztünk fel a játékban, gondolunk itt például a nem létező, ma már szinte kötelező funkciónak számító matchmaking (párkereső) rendszerre, mellyel könnyedebbé lehetne tenni a nekünk tetsző versenyek keresését. Ennek hiányában nem tudunk mást tenni, mint beállítani egy-két alap szűrőt, melyek alapján a program kidob számunkra egy halom szervert, amiket aztán egyenként végig kell néznünk, hogy megtaláljunk a számunkra megfelelő versenyt. Ráadásul a fontosabb információk megismeréséhez külön-külön be kell lépnünk minden egyes szerverre, ami szintén csak időpazarlás. Természetesen a játékosnak lehetősége van saját játékot indítani, ilyenkor megadhatjuk, hogy a futam milyen szabályok szerint kerüljön megrendezésre (hány kör, milyen autók vehessenek részt, mennyire sérüljenek az autók, milyen segítségek legyenek bekapcsolva, stb.). Az már más kérdés, hogy az általunk létrehozott versenybe hányan fognak belépni, néha hosszú ideig nem jön össze a kívánt létszám a sok létrehozott játék miatt.

A standard autók sajnos kevesebb törődést kaptak a grafikusoktól
Az ördög a részletekben lakozik

Amint már említettük, a játékban szereplő autók prémium és standard modellekre oszthatók, ám ezek nem csak abban különböznek, hogy milyen kereskedőtől vásárolhatjuk meg őket. A 200 prémium kocsi mindegyike hihetetlenül részletesen lett lemodellezve, szinte fotorealisztikusan néznek ki és ezeknél rendesen kidolgozták a műszerfalat is, így verseny közben vezethetjük őket belső nézetből. Ami a standard autókat illeti, azok már egy kicsivel kevesebb törődést kaptak. A verseny közben használt távoli kameraállásból nem néznek ki rosszul, de grafikailag egy kissé elmaradnak a prémium modellektől. Ha visszajátszás közben nagyon rájuk közelítünk, akkor hamar kibújik a szög a zsákból, és láthatjuk, hogy eléggé kidolgozatlanok, láthatóvá vállnak a recés élek és a modellre „ráfestett” ablakok, ráadásul ezeknél az autóknál nincs műszerfal nézet sem. Az összképbe egy picit belerondítanak az árnyékok is, melyek eléggé recésre sikeredtek, nem ártott volna, ha a fejlesztők erre a részre kicsivel több figyelmet fordítanak, de a közel 60fps-ért áldozatokat kell hozni.
 

Hasonlóan nagy az eltérés a prémium és a standard kocsik között a sérülésmodellt illetően is. Utóbbiak tulajdonképpen egyáltalán nem sérülhetnek meg, néha-néha feltűnik rajtuk pár karcolás, de ennél többet ne várjunk. A prémium kategóriában már egy fokkal jobb a helyzet, de azért itt is van egy kis hiányérzetünk. Amint az alábbi képből is láthatjátok, a kaszni nagyon látványosan képes deformálódni ezeknél a járműveknél, megkockáztatom, hogy erőteljesebb a sérülés, mint a Forza 3-ban. A probléma ott van, hogy ilyen sérüléshez iszonyatosan nagy karambolokra van szükség, és azokból is kell 2-3, amire így fog kinézni az autó. A valóságban sokkal könnyebben roncsolódnak az autók, elég ha csak 50-60-nal nekihajtunk valaminek, és már alaposan összetörtük a verdát. A sérülésmodell másik nagy hibája, hogy nem egyformán lett megvalósítva az egyes autóknál. A legtöbb prémium modell a képen látható módon törik, ami bár látványos, de nem az igazi. A Nascar, rally és egyéb hivatalos sportautók viszont rettentő módon össze tudnak törni, akár le is szakadhatnak darabok a kaszniból. Nagy kár, hogy ilyen autóból sokkal kevesebb van a játékban, még akkor is, ha nem ez a GT lényege. A külső sérüléseknek csak kozmetikai funkciójuk van, az autók teljesítményét nem befolyásolják, nem úgy, mint a legújabb javítással a programba kerülő mechanikus sérülések. Egy-egy ütközés következményeképpen komolyan sérülhet például az autó felfüggesztése, vagy motorja, ami nagyban befolyásolja a kocsi vezethetőségét és sebességét. Egy nem éppen apró szépséghibája van a dolognak, méghozzá az, hogy ezt csak multiban lehet bekapcsolni, egyjátékos módban nem. Reméljük egy jövőbeli patch majd változtat ezen.

Ennek a javítása sem két fillér lesz
A legfontosabb dologban, az autók viselkedésének szimulációjában szerencsére nem kötöttek kompromisszumot a fejlesztők. Bár a járművek fizikája némileg elmarad a PC-n látható szimulátor nagyágyúkétól (rFaktor, Live for Speed), azért szégyenkeznie semmiképpen sem kell a Gran Turismo 5-nek, hiszen ebből a szempontból nem akad nála jobb a konzolokon. Minden autó a saját karakterisztikájának megfelelően viselkedik, legyen szó akár prémium, akár standard modellről. A fejlesztők gondoltak azokra is, akik nem születtek virtuális autóversenyzőnek, így többféle vezetési segítséget is be lehet kapcsolni a GT5-ben, de ha igazi nagyágyúnak érezzük magunkat, akkor nyugodtan kikapcsolhatjuk az összeset, csak akkor készüljünk fel rá, hogy a nagyobb teljesítményű autókkal bizony alaposan meg kell küzdeni, hogy az úton tartsuk őket. Az újdonságok közé sorolhatjuk a különböző időjárási viszonyokat (eső, hó), és a napszakváltozást is. Utóbbinak köszönhetően akár olyan versenyen is részt vehetünk, amely során a nappal éjszakába vált át és mivel a program motorja nagyon jól kezeli a fényeket, így az esti versenyek különösen látványosak tudnak lenni. Sajnálatos módon akárcsak a való életben, a legtöbb futam itt is a nappali, száraz kategóriába esik és nagyon kevés az esős, illetve éjszakai verseny, pedig marketingesek nagyon beharangozták a program eme újdonságait. Visszatérve az irányításra, aki megteheti, az mindenképpen szerezzen be a játékhoz egy kormányt, hogy teljesen átadhassa magát a vezetés élményének. Ugyanakkor ez egyáltalán nem kötelező, hiszen kontrollerrel is probléma nélkül játszható a GT5, legfeljebb kicsit jobban oda kell figyelnünk, mert nem egyszerű kézben tartani egy ötszáz lóerős versenyautót. Ráadásul a Forza 3-mal szemben itt nincs „visszatekerés” funkció, így ha hibázunk, akkor lőttek a jó időeredménynek, tessék tehát az útra figyelni.
 

A versenyek helyszínei képezik a másik sarkalatos pontját a Gran Turismo 5-nek. Kicsit hasonló a helyzet, mint a prémium és standard autóknál. Összesen körülbelül 70 pálya van a játékban, és ezek között találunk gyönyörű szépeket is, melyek már-már valóságosnak hatnak, de vannak olyanok is, melyeknél már nem fog leesni az állunk. Főleg a fák és a nézőközönség esetében lóg ki a lóláb, melyek továbbra is 2D „lapokból” vannak összeállítva. Ugyan verseny közben ez nem nagyon tűnik fel, és még véletlenül sem lehet rondának nevezni a pályákat, de visszajátszáskor látni, hogy a játék nem képes egyenletes grafikai színvonalat biztosítani. A helyszínek változatosságára amúgy nem lehet panasz, mert számos valódi verseny- és utcai pálya került be a programba, melyek az utolsó kerékvetőig az eredetiről lettek mintázva, sőt még az aszfalton lévő egyenetlenségek is a helyükön vannak. Természetesen ezek mellett számos olyan helyszín is van, melyeket a fejlesztők találtak ki, de ez nem jelent semmi hátrányt rájuk nézve, sok jó pálya van köztük.

A Photo Travel módban ilyen gyönyörű képet készíthetünk az autónkról
Amibe viszont a legkisebb mértékben sem lehet belekötni, az a program audió része. Az autók hangjai nagyon jól el lettek találva, a hangeffektekben sem találtunk kivetnivalót, de a legjobban a zenei felhozatal nyerte el a tetszésünket. Nem kevesebb, mint 189 szám található a GT5-ben, melyek között nem csak az ilyen típusú játékokra jellemző lendületes rock és popzene található meg, hanem jazzt és komolyzenét (!) is hallgathatunk. Aki tehát Mozartra szeretné teljesíteni a monacói versenyt, annak itt a remek alkalom. Ha ne adj Isten mégsem tetszenének ezek a számok, akkor lehetőségünk van saját zenéket hallgatni, ha azok fel vannak másolva a PS3 merevlemezére.

A kisebb grafikai egyenetlenségek ellenére technikailag nagyon jól teljesít a program. Bár a Digital Foundry munkatársai által végzett tesztek alapján elmondhatjuk, hogy a framerate eléggé ingadozik (főleg esős pályákon), de verseny közben egy pillanatra sem akad meg a program. A játék egyébként futtatható 3D-s TV-ken is, így aki megteheti mindenképpen próbálja ki, nagyszerű élményben lesz része. Egyetlen hátulütője a dolognak, hogy 3D-s módban már alaposan megcsappan a framerate, mely így 20-30 között ingadozik, és bár a játék természetesen játszható ebben a formában is, bizony az már észrevehető csökkenés.
 

A legjobb autós játék, vagy az év csalódása?

Alig két hét telt el a Gran Turismo 5 megjelenése óta, de azt már most elmondhatjuk, hogy a játékosokat alaposan megosztotta a végleges program. Talán nem is csoda, hiszen hat év fejlesztési idő és megannyi hihetetlen ígéretet követően nagyon nehéz lett volna megfelelni minden elvárásnak. Valljuk be, nem is sikerült összehozni a tökéletes autós játékot, de a Polyphony Digital egy olyan programot tett le az asztalra, amit vélhetően hosszú évekig fognak nyúzni a PS3 tulajdonosok, és amely minden autórajongónak kötelező darab. Hosszan lehetne sorolni a sok apró hibát, melyek még javításra várnak (pl.: kusza multiplayer menü, időnként gyengélkedő AI), de ne feledkezzünk meg arról, hogy számos hasznos és érdekes ötlet is bekerült a programba (a fényképezőgép funkcióval például gyönyörű képeket készíthetünk, a PS Eye-unkat pedig fejmozgás érzékelőként használhatjuk). Ha az autók és a pályák grafikáját illetően végig egyenletes színvonalat tudott volna prezentálni a Gran Turismo 5, akkor valószínűleg még magasabb pontszámmal honoráltuk volna a programot, de így sem kell szégyenkeznie, elvégre az elmúlt évek egyik legjobb és legtartalmasabb autós játékával van dolgunk, ami néhány patch múlva csak még jobb lesz.


Platformok: Playstation 3
Tesztelt platform: Playstation 3

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

71. XtreemX
2010.12.11. 02:44
Szép teszt,remek játék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. HeverAdam
2010.12.11. 05:22
Azért azon a gyémánton még van még mit csiszolgatnia a Sony-nak! Ha összehasonlítjuk a Need for Speed Hot Pursuit tesztjével (mert az 90% lett) akkor láthatjuk, hogy ennek a játéknak is megvannak a maga hibái, hogy 89%-os lett! Igaz tudom, hogy a többi játékosnak nem számít az a nyamvatt 1% de azt is figyelembe kell venni, hogy a Sony és az Electronic Arts harcol a legélethűbb autószimulátora "díjért"! Lehet, hogy hülyeségek írtam és ezért elnézést kérek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Razak
2010.12.11. 07:59
HeverAdam: Hülyeséget írtál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. polarx
2010.12.11. 08:11
Az EA-nek elég sokat kell még foglalkoztatni a fejlesztő csapatot hogy valaha is élethű szimulátort készítsen.. shift is elég gyenge volt szimulátornak ahhoz képest hogy egy normális szimulátor volt a motorja fizikát tekintve. A GT5-öt nézve meg hiába van 1000+ autó ha fele úgy néz ki mint az a szerencsétlen civic aminek a modellje kb 10000 polygon. (vagy annyi se abból is vagy 6000 a 4 kerék mivel elég kerekdedek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Menthix
2010.12.11. 09:48
Azért nálam kiverte a biztosítékot, hogy 1%-al a hot pruszar alá van értékelve.
Nem a 89%-al van a baj félre ne értsetek, az teljesen jogos. De az nfs 90%-a, na az már durva! ÁRKÁD kategóriához nézve csak max 65-70%!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. wellhopa
2010.12.11. 10:21
Ez így igaz. Méghogy a hot pursuit job..pff.. A GT-nek tényleg van pár kissé bosszantó hibálya de sztem össze se lehet hasonlítani a nfs-el. Nekem leginkább az elégé recés árnyékok szúrtak szemet és a versenyzéshez hozzáköthették volna a vezetői szintek mellé a jogosítványok sikeres abszolválását is. Egyébként nagyon jóóóóóó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. bigmac
2010.12.11. 10:30
Még ha "csak" 89%, számomra akkor is az év játéka. Oké, hogy van benn 1-2 hiba, de 5-6x tartalmasabb, mint pl. a Shift és élvezetesebb is, szóval ha a Sony ezt több játékként adta volna ki akkor is jobb lenne, mint bármelyik másik autós játék, és a játékideje miatt én alapba 200% ról kezdeném minimum az osztályzást, mert ez mondhatjuk úgy, hogy több játék együtt, és árban meg alig drágább egy másiknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. dodesz8
2010.12.11. 10:35
Nem értem miért csak ennyit kapott a játék. Szerintem is az év játéka, megint egy minőségi autós játékot kaptunk a Sonytól! Egyetértek bigmac-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. ThePoweR
2010.12.11. 10:53
A 89% az mért "csak"? Mennyi legyen? 100%? Olyan nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Heroes27 ThePo...
2010.12.11. 10:56
itt most nem ezen van náluk a hangsúly, hanem h 1%-al kevesebbet kapott a HP-nál. De mondjuk ezen énis meglepődök, bár a játékot még nem láttam. De a teszt jó lett, minden szépen le van írva részletesen. Szépen megfogalmazva, csak azt nem értem hogy ki adja ezeket az értékelési tanácsokat dragonnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. ThePoweR
2010.12.11. 11:02
De már megint. NEM EGY KATEGÓRIA. Az NFS-t ne is hasonlítsátok ehez. Max a Shiftet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. tibszi
2010.12.11. 11:06
(L)(L)(L) wáááá keeeeeeeeelll neeeekeeeem egy ps3 azonnaaaal!!!!
Azért sztem megérdemelte volna a 10es látványt!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Phantomstr...
2010.12.11. 11:06
Azt hittem, hogy több mint egy évvel a Forza 3 után a Sony megmutatja, hogyan is kell autós játékot csinálni. Hát nem tette.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. XtreemX
2010.12.11. 11:07
Nem a százalékot kell nézni.. tényleg a játékélmény minden autós játék felett van. Ha külön-külön nézzük elemenként akkor valóban nem nagy szám,de az ember mikor elkezd játszani vele,akkor odaragad a fotelhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. dragon83
2010.12.11. 11:12
Heroes27, az értékelési tanácsokat egy idegesítő kis figura adja, aki az agyamban lakozik. Ne tudd meg milyen idegesítő alak.

Teljesen értelmetlen összehasonlítani GT-t az NFS-sel, mert nagyon nagy a különbség egy árkád és egy szimulátor között. Mindegyik játék a maga kategóriájában lett értékelve. Ez olyan, mint egy Operation Flashpoint és egy Unreal Tournament. FPS mindkettő, de mégis hatalmas a különbség közöttük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Heroes27 drago...
2010.12.11. 11:14
neis mond, énis szenvedel ettől a figurától De akkor nem szóltam. De mégegyszer mondom, a teszt szuper lett tényleg, leírtál minden faxául.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. kiskoller
2010.12.11. 11:16
miért nem vagytok képesek felfogni, a NFS ÁRKÁD, ez meg nem. ennyi erővel azért is sírhatnátok, hogy a World of Warcraft több pontot kapott mint ez. Külön kategoria.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. LagerMaist...
2010.12.11. 11:29
Már játszottam vele, de szerintem kár volt rá ennyit várni nekem nagyon nem jön be.De ez saját vélemeny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Stormrage
2010.12.11. 11:34
szimulációt erősen meg lehet kérdőjelezni, ez inkább arcade...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Svindler
2010.12.11. 11:44
Tekintve hogy manapság mit tekintünk arcade-nak (NFS HP pl.) a GT egyértelműen a szimulátor felé húz a kettő közötti mezsgyén. A világ nem fekete-fehér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Stormrage
2010.12.11. 11:49
szimulációbb mint az nfs, viszont arcade ettől függetlenül, csak mondjuk úgy, kevésbé mobiltelefon játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. maláj
2010.12.11. 12:13
jó ez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Blade0012
2010.12.11. 12:49
jó és korrekt cikk de "a hangeffektekben sem találtunk kivetnivalót" kicsit szemellenzős. Amikor koccan két kocsi az már-már röhejes.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. mateo130
2010.12.11. 13:15
Akár mennyire jóra sikerült, ez ennyi év után kevés. Ezt szerintem mindenki belátja.
A beharangozó videók, az a rengeteg kép, mind mind olyan volt, hogy a lélegzeted elállta mikor megláttad. Nem tudtam eldönteni, hogy ez szimuláció vagy valódi a kép.
Ehhez képest ez a recés civic kiverte a biztosítékot nálam. Illetve az is, hogy csak az ún. prémium modelleknél lehet beülni az autóba.
Szerintem a jó kifejezés erre az, hogy félmunka. Nem játszottam vele, de régebben nagyon szerettem és emiatt hihető volt, hogy beváltják amit ígértek.
Remélem szégyellik magukat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. shaddam
2010.12.11. 13:54
És 1%-kal kevesebbet kap mint az nfs?Jó vicc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Joga73
2010.12.11. 15:20
Tök érdekes, hogy főleg azok fikázzák le a játékot, akik nem is játszottak vele/havernál kipróbálták egyszer. :-)
Szerintem PS3-ra GT5 az eddigi legjobb szimulátor, NFS Shift-tel meg HP-vel kár összehasonlítani. ( Forza 3-at nem nagyon ismerem, azzal nem játszottam sokat.)


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Szefmester
2010.12.11. 15:49
Nem rossz nem rossz, de erősen steril és a sok autó meg hát.. nem olyan sok az csak vannak ilyen olyan verzióik. Másrészt egy igazi autószimulátorhoz képest még ez is "csak" árkád cucc... más tészta hogy az egyik legjobb árkád, ha nem A legjobb!

Az nfs túlpontozását meg már kitárgyaltuk. Nem érdemelt volna többet 65-70%nál..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Stormrage
2010.12.11. 16:22
szimulátor úgy, hogy nem lehet csak néhány autót belülről vezetni? jó vicc, amúgy ha szimulátor, akkor Rfactor, másrészt nem azt vitatom, hogy jójáték-e, csak hogy a szimulátor az nagyon erős túlzás, tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy árkád, hogy abból a legjobb-e vagy sem, az kinek a pap kinek a paplan... részemről az nfs:hp2010 max 60-70%-ot kapott volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. second2
2010.12.11. 19:47
Érdekes, 89%, van benne pár pixeles autó, és mégis a top5 eladásba bekerült már az első héten, és minden PS3-asnak függőséget okozott.
Akkor meg le kell szarni a teszteket, ez az egyetlen játék, amit úgy vettem meg, hogy se videót nem néztem, se a tesztekkel nem foglalkoztam, és beszarás olyan jó.
Persze, vannak hibái, de melyik játéknak nincsenek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. dzjaulah
2010.12.11. 20:45
Ez egy 99%-os játék. Csak éppen azt írja, hogy van pár randa része, meg nem jött pc-re és ez utóbbira én is legalább -10%ot vágnék rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atee666
2010.12.12. 06:53
Én g25-el tolom, nagyon nagyon fasza!
Csak ajánlani tudom mindenkinek!


Stormrage, inkább a Gtr2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. tassika
2010.12.12. 14:38
Hello!

Tervezem én is PS3 beszerzését. Kormányom viszont van Logitech GT4-es Driving force pro. Ez használható GT5-el? Nagyon örülnék, ha igen! :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Svindler
2010.12.12. 14:43
Ez alapján a videó alapján ment a Prologue-gal, úgyhogy mennie kéne:
http://www.youtube.com/watch?v=wt6a1sLNE14
De azért érdemes még gúglizni kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. tassika
2010.12.12. 19:46
Svindler: Köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. nattila77
2010.12.12. 23:03
Semmi köze az NFS-hez: talán el lehet dönteni, hogy a mustár vagy a ketchup a finomabb? Ilyenen idiotizmus vitázni.

Az uj nfs az nfs-ek közt jó, ezért kapott jó pontszámot. A GT5 a GT4 után visszalépés, pontosan az említett felemás megoldások miatt, de mivel van benne tartalom, hozott sok uj képességet (törés, időjárás, napszakok, stb) nem érdemelne kevesebbet.

Én kicsit fanyalgok, de szeretem. Talán majd a GT6 teljesebb játék lesz.

(pc szimeket hagyjuk már, nagyrészükben semmi tartalom, csak lehet menni egymás ellen és itt vége is - a játék jelzőt sem érdemli meg legtöbbjük)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rootshaper
2010.12.12. 23:12
a kornyezet kidolgozottsaga a kepek alapjan messze alulmulja az NFS uj reszet. el vagytok ti tevedve. azokat a fakat mar a Colin 2 is szegyellte volna! meg szerencse, hogy nem ti irjatok a cikkeket... rohadtul el lenne cseszve a vilag
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. rootshaper
2010.12.12. 23:14
"Akkor meg le kell szarni a teszteket, ez az egyetlen játék, amit úgy vettem meg, hogy se videót nem néztem, se a tesztekkel nem foglalkoztam, és beszarás olyan jó.
Persze, vannak hibái, de melyik játéknak nincsenek?"

1: ha leszarod a teszteket, minek vagy itt, minek irsz?
2: ugy veszel meg egy jatekot, hogy nem nezel semmi infot rola az csak teged minosit, nem a jatekot.
3: vannak hibai, csak ugye a kis fanboyok a kedvencuknek mindent elneznek, az osszes tobbiben meg a legaprobb hibabol is elefantot csinalnak

konkluzio: amit elobb is irtam, orulok, hogy nem ilyen ovodasok irjak a cikkeket, mert akkor nagyon szar vilagot elnenk DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. zakacs
2010.12.12. 23:57
Azért vicc hogy a grafika egyeseknek az elsődleges szempont egy autós játéknál... meg hogy mennyire szimulátor... Nyilván ha gamepadon tolod akkor semennyire. A PS3 ennyit bírt valszeg, ezt el kell fogadni, azt kell nézni mennyire köt le. A crysishoz képest a gow3 is csúnya volt mégis alig lehetett felállni mellőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. rootshaper
2010.12.13. 00:02
"Azért vicc hogy a grafika egyeseknek az elsődleges szempont egy autós játéknál..."

igen, vicc, de megis mennyi sirankozas ment az NFS-nel hogy jajj mert nincs elsimitas fujj de UNDORITO a grafika. szo szerint ezt nyomattak. ennek meg szep a grafikaja? 9 pontot er? ugyan mar...... a WoW-ban szebbek a fak, konyorgom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Heroes27 roots...
2010.12.13. 00:08
Jó és a többi? Azaz a fákon kívül. (mondjuk azt is megcáfolom) roothsaper nyugi már, ne idegeskedj légyszíves
Ma láttam, nem csúnya ez a grafika. Mondjuk 10 percig ha láttam menet közben, de szép. És összességében sem rossz játék lett, rendben van ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. LavX
2010.12.13. 00:12
Azért meglesném milyen lenne ez a játék butitások nélkül, ami a PS3 hardvere miat kellett végezniük. Ha PC-re kijönne DX11-el, akkor grafika téren tényleg leesne az állunk. Valljuk be, hogy trailer alapján más grafikára számítottunk és valószínüleg a fejlesztők is, de amikor összeállt nagyjából a játék, akkor azt tapasztalták, hogy nem elég a hardware alá és csökkenteni kell a poligon számot és vagdosni itt-ott, ami nagyban elvesz belőle. Kell nekik csak PS3-ra dolgozni, pedig PC-n simán lehetne ez jobb.
Igaz erre akkor sincs bocsánat: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. zlatzky
2010.12.13. 02:32
"Azért vicc hogy a grafika egyeseknek az elsődleges szempont egy autós játéknál..."...Az lenne a vicc, ha nem az lenne. 2010-et irunk, itt az LCD-, meg a LED TV korszak, nem is beszelve a 3D-rol. A mai kor kulcsszavai a FullHD, meg a HDMI, talan jogtalan, hogy valaki a szupermodern 40-50 huvelykes FullHD televiziojan igenis brillians grafikat akar latni? En nem vagyok egy "pixelmanias" tipus, es elsosorban kalandjatekosnak tartom magam, de meg egy point'n'click jatek eseteben is rendkivul zavar, ha 18.4 huvelykes laptopon 1920*1080 helyett 1024*768-ban kell "elveznem" a latvanyt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. zakacs
2010.12.13. 02:47
zlatzky: ez nem pc-s játék itt nem tudsz csodát tenni van egyféle hardver azt kész, nem is értem mért engem találtál meg ezzel.
Másrészről meg igenis nevetséges hogy valakinek azért jobb az egyik autós játék a másiknál mert szebb a grafikája picivel. Röhej...

Amúgy az led tv is lcd a 3d meg nem 3d de biztos itt az a korszak... a lényeg hogy vakuljon a paraszt. Erről meg ez a véleményem

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. nattila77
2010.12.13. 08:59
rootshaper: a gt5 kétszer annyi, háromszor jobban kidolgozott kocsit mozgat 60fps-el, mint az nfs. értem én, hogy fogalmad sincs az egészről, de akkor minek kell kommentelni?

LavX: ha pécére kijönne, elmaradnának az 5+ milliós eladások és nem lehetne 100 milliós elkészítési folyamatot finanszírozni és nem nézne ki mé fele ilyen jól sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. hsim
2010.12.13. 09:52
Érdekes meglátások vannak a játékkal kapcsolatban. Én kenem vele megjelenése óta, és el kell, hogy mondjam, hogy a nehézkes menürendszerén kívül szenzációs.
Felesleges b*sztatni a fejlesztőket az 5 évvel meg a recés ablakokkal és árnyékokkal, sajnos ilyen számoknál közel 200 ember munkája ennyire volt elég. Ha kiadták volna csak a 200 prémium autóval, akkor meg abba kötne bele mindenki, hogy miért nincs több. Azt aláírom, hogy némelyik pálya kilóg a sorból, meg 2D-sek a nézők és a fák, de még ezekkel együtt is a legfotórealisztikusabb autós játék ami valaha készült, tehát ha a végeredményt nézzük akkor ez csak szőrszálhasogatás. Ja és ha valaki kiváncsi rá, durván néz ki a játék egy 40"-os fullhd-s tv-n, felejtsétek el, hogy nem hozza az elvárt szintet. ez baromság.

És hogy, hogy nézne ki PC-n dx11-en a játék?!? Biztos szenzációsan..De mivel a platform évek óta nem garantál megfelelő vásárlóerőt (csak bizonyos stílusokban), így ezek a nagyköltségvetésű játékok áthúztak konzolokra. fogadjátok el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. zlatzky
2010.12.13. 12:17
Zakacs, most azt hiszed, valami nagyon nagyot mondtal, mi? Akkor felvilagositalak kicsit, okosodj. Azt irod, a LED TV az, LCD, es a 3D az nem 3D. Komolyan? Most ledobbentem... Ezzel baratom, mindenki tisztaban van, aki kicsit is erdeklodik a tema utan. Vagy jart mar legalabb egy Media Markt-ban. . Csak egy gond van. Hogy nem errol van szo. Keptelen voltal mondanivalombol kiszurni a lenyeget. Akkor elmagyarazom, reszletesebben. Amikor azt irtam, hogy a vilag manapsag az LCD, HDMI, FullHD korul mozog, akkor ugy ertettem, hogy a gyartok, a fejlesztok manapsag mar kizarolag ilyenekkel foglalkoznak, es azt probaljak belesulykolni a vasarloba, hogy vegyen minnel nagyobb kepernyoju, minnel nagyobb felbontasu televiziot, mert az a jo! Erted? Mar a teveadasok is HD-sek, ez most a trend. Vagy te meg tudsz uzletet, ahol CRT televiziokat arulnak, es talan reklamozzak is? "Nezze kedvenc filmjet, vagy jatssza kedvenc jatekat 640*400-ban, felejthetetlen elmenyt nyujt!". Vagy mirol beszelsz egyaltalan? A vilag ebben az iranyban mozog, adva van a hardver, joggal varja el az ember, hogy akkor a szoftverfejlesztok se maradjanak le, es a felhasznalo tudja elvezni a csucstechnikat, amiert kifizetett egy halom penz, nem? Azt irod, hogy ez nem pc-s jatek, itt nem tudsz csodat tenni. Miert is? A PS3 igenis eleg eros hardver, jonehany jatek bizonyitotta, hogy vannak benne lehetosegek. Akkor illene kihasznalni nem? (Nekem ugyan XBOX360 konzolom van, sok kulonbseg nem lehet kepessegekben, es bizony az is kepes gyonyoru grafikat produkalni, igy gondolom a PS3 is). Arra mar nem is ternek ki, hogy az ember, ha kifizet 60-80 eurot egy jatekert, akkor az azert legyen szep is... Abban egyetertunk, hogy egy jatek nem feltetlenul attol lesz jobb, hogy szebb a grafikaja, de ez csak egy resze a dolgoknak. Remelem most erthetobb voltam. Bar velemenyem szerint ezt megelozoen sem fogalmaztam tul bonyolultan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. sanyix
2010.12.13. 13:56
@nattila77: egyrészt az a 60 fps az 30 és 60 között mozog, főleg a 30 közelében. Másrészt mozgathat akármilyen kidolgozott kocsit, ha a környezet ami legalább ugyanolyan de sokszor lényegesebb is, a 2004-es szint.
És ne az nfshez hasonlíts mert az is egy optimalizálatlan bughalmaz.

Mellesleg vicces az eredményt látni, miközben az a kamikaze majom ott verte magát hogy fúúú de mindent szanaszét üt olyan grafikája lesz hogy évekkel ver mindent minden platformon, fú de élethű lesz.
Erre az autó kidolgozott lett (de a szépsége a motor fénykezelésétől inkább függ(modellezőként mondom hogy a háromszögszám egy bizonyos szint felett csak e-penis növelésre jó...), ami nem lett olyan jó), táj elég gáz, az élethűség meg játéktermi (arcade) szint, sokkal arcadebb mint anno a gt2 volt akár...
Apple szint, gyurcsánnyal ("hazudtunk reggel délben meg este"-vel) keverve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. dodesz8
2010.12.13. 15:40
tassika - én is DFP-val tolom, úgyhogy nyomás megvenni azt a PS3-at!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. second2
2010.12.13. 16:57
@sanyix

Lehet mondani, hogy 2004-es szint, de egy embert sem ismerek, akinek meg lenne a játék, és panaszkodott volna rá, hogy mekkora egy szar.
Net tele van mindenféle fikázással, de ez most kit zavar? Max az xbox-osok örülnek, hogy még sem lett olyan jó (pedig még annál is jobb).
Egy Forza 3-ban is biztos vagyok, hogy sok sokkal szarabb dolog van, főleg grafikailag, azt még sem hallottam volna, hogy ennyire fikázzák, pedig régebbi, kevesebb idő alatt készült, gyengébb hardverre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. zakacs
2010.12.13. 17:16
zlatzky: Nem értem mi a problémád egyáltalán. És ne haragudj de nem mondtam semmi nagyot nekem ez a Véleményem. Ugyan úgy lehet nekem is mint neked, és nem értem miért idézgetsz engem . Hol írtam hogy 400*300 kell játszani? Szerinted a gt5 ebben a felbontásban fut? Neked megvan, láttad már? Tudod mennyi a különbség grafikailag a gt5 és a nfs között? Kitalálsz dolgokat és úgy állítod be mintha én mondtam volna. És akkor még én nem értem a mondandód? Vedd már észre magad...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. 5hR3kY
2010.12.13. 18:51
Aki szerint ez a játék arcade, annak ajánlom megtekintésre ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=SRR7kAZqreg

Azokat meg sajnálom akik egy autóverseny közepén amikor éppen kanyarodás közben előznek miközben épp váltanak és fékeznek miközben kuplungoznak és elől hátul kocsik vannak, hogy van még idejük nézegetni azt hogy mennyire kockás az autó árnyéka.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. nattila77
2010.12.13. 19:57
sanyix: 30 vagy 60fps témában: http://www.eurogamer.net/videos/gran-turismo-5-frame-rate-analysis

és ez egy több mint egy éves demo, a végleges inkább csak töri a képet - éppen elég baj ez is persze. az általad említett "inkább 30fps" puszta ostobaság, magáért beszél mennyire nincs fogalmad

2004-es szint a környezet? tehát a gt4-nél is csúnyább (ami 2005ös)? jesszusom, remélem érzed mennyire gáz, amit írsz!

gt2-t csak az emlékeid szépítik meg, röhejes mai szemmel még gamepaddal is - emulátoron bárki megnézheti. gt5 viszonylag korrekt, kicsit inog a kocsi, meg rövidebbek a féktávok, de nem rossz azért.

összességében igen: hazudsz reggel, este. pontosabban gétét fikázol, csak legalább utánaolvashatnál, mert így túl könnyü rávilágítani a marhaságaidra

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. zlatzky
2010.12.14. 01:22
Zakacs, te kezdted a szemelyeskedest. En csak ideztem toled egy mondatot, amelyben nem teged kritizaltalak, pusztan a felvetesre reagaltam. Erre te nev szerint nekem cimezted a hozzaszolasodat. Ne csodalkozz, ha reagalok ra, es talan kisse szarkasztikus hangnemben. De olyan kioktato hangnemu volt az egesz ("amúgy az led tv is lcd a 3d meg nem 3d de biztos itt az a korszak", erre semmi szukseg, nagyon jol tudom, tele van a lakasom mindenfele ilyen elektronikus ketyerekkel, es ha hiszed, ha nem, itt tartunk. Eljott a korzak, meg Magyarorszagon is, gondolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Leon121
2010.12.14. 08:08
Az a gáz a GT5 grafikájával, hogy iszonyúan szélsőséges, és emiatt alapot ad a fikázóknak meg a fanboyoknak egyaránt: vannak benne fantasztikusan gyönyörű részek, meg az autók közül is az ezerből a kétszáz prémium (állítólag) veszettül jól néz ki, és akkor vannak benne irtózatosan ocsmány részek, meg a maradék 800 nem-prémium autó is előző generációs kinézetű kb. Így aztán aki isteníteni szeretné, az kiemeli azokat, amik tagadhatatlanul jól néznek ki, aki fikázni szeretné, az meg kiemeli azokat, amik igénytelenek.

A Forza 3 lehet, hogy nem volt szebb, mint a csúcsminőségű részei a GT5-nek. Viszont ott minden autó (asszem ez is már 800 fölött jár az Ultimate kiadásban) és pálya azonosan magas színvonalat képviselt.

A másik nagy hibája a GT5-nek, hogy ennyi év fejlesztés, ekkora mesterségesen generált felhajtás után mindenki hibátlan játékot várt. Ehhez képest pedig kaptak egy irtózatos tartalommal megtömött, szuper játékot, ami viszont távolról sem tökéletes, és van benne jópár kisebb-nagyobb hiányosság.

Na ez a kettő (a grafika kettőssége meg a felhajtás utáni gyengébb végeredmény) együtt tökéletes táptalajt ad ahhoz, hogy ilyen és ehhez hasonló viták kerekedjenek körülötte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. dragon83
2010.12.14. 08:48
Leon, én személy szerint azért nem értek egyet a grafikát fikázókkal, mert a standard autók gyengébb grafikája a legtöbb esetben csak akkor tűnik fel, ha kimerevíti az ember a visszajátszást, és kicsit jobban ráközelít a kamerával. Fogadni mernék rá, hogy ha egymás mellé raknék két folyamatosan futó visszajátszást, akkor 10-ből 7-en nem tudnának különbséget tenni a prémium és a standard autók között. Kérdem én, hogyan játssza az ember a játékot, 2 cmre bezoomolt kamerával, vagy kicsit kijjebb állított kamerával? Sokkal inkább gond az, hogy nincs műszerfalnézet a standard kocsikban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Leon121
2010.12.14. 09:34
Elhiszem, élőben mozgásban sajnos még nem volt alkalmam látni, csak képeken/videókon. Viszont akkor ez visszafelé is igaz: a prémium autók brutál grafikája se látszódik mozgás közben, és talán semmivel sem szebbek, mint bármely évekkel ezelőtti autóverseny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. dragon83
2010.12.14. 10:23
Egyébként én azon a véleményen vagyok, hogy a fejlesztők nagyon nagy "taktikai" hibát vétettek azzal, hogy a mennyiségre mentek a konstans minőség helyett. Lehetett érezni, hogy nagyon nyomatták ezt az "1000 autónak kell lennie a játékban" felfogást, és akkor így eldicsekedhettek, hogy mennyivel több kocsi van a játékban, mint a Forza 3-ban. Csak azt nem vették észre, hogy a játékosokat nem azzal lehet megfogni, hogy mennyi jármű van benne (persze az is fontos), hanem azok minőségével. Ha teszem azt csak 500 prémium autó lett volna a játékban, akkor most nem lenne miről beszélnünk, és értelmetlen lenne a Forza 3 összehasonlítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. zakacs
2010.12.14. 10:45
zlatzky: nem személyeskedésnek szántam. Az én szobám is tele van elektronikai kütyükkel. Csak szerintem nem nagy szám a 3d otthonra (még annyira moziba se), és a LED-es háttérvilágítástól sem ájultam el. Legalábbis én azt a felárat amit most ezekért kérnek nem fizetném ki. Szerintem ne mér annyit. Egyébként az előző kommentem sem született volna meg ha nem így kezded a mondandód : "Zakacs, most azt hiszed, valami nagyon nagyot mondtal, mi? Akkor felvilagositalak kicsit, okosodj." Szerintem itt kezdődött a személyeskedés, pedig nem bántásból írtam le a véleményem. Amúgy tök jó hogy egy egy GT5-ös topic vagy mi szal én be is fejeztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nedcoleman
2010.12.14. 11:10
Úgy látom tényleg megéri PS3at venni. Márcsak ezért a játékért is. Irígykedtem most picit...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 18TommyBoy
2010.12.14. 13:46
Micsoda? hát ránézek és nevetek... PC-ben ilyen hibák nincsenek.. Az elektronok is rajta nevetségesek, egy oldallal vissza nézd meg a piros kocsin milyen katasztrófa + antialiasing az ablaknal... Csori PS3... Erős gép nemmondom de ez a játék egy rakás sz*r...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. 18TommyBoy
2010.12.14. 13:47
A 4. oldalon nézd meg a piros hondát..
Egyedül a Photo Travel módban szép a grafika..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. second2
2010.12.14. 19:29
@dragon83

Hidd el, ha 1000 prémium autó lenne, amikbe még a csavarok is úgy lennének megrajzolva, mint az igazi, és szabadon lehetne járkálni bárhol a Földön, akkor is fikáznák.
Vagy azért, mert exkluzív, vagy azért, mert miért ne?

@18TommyBoy

Mindig ez a sok "ha ez PC-n lenne..." duma, elég sok helyen látom, de ha egyszerűen nem vesz senki sem PC-re játékot, akkor akár lehetne mindenkinek NASA számítógép otthon, de nem fognak rá nagy AAA-s exkluzív játékokat csinálni.
Meg PC-ben ezer másik hibát tudnék mondani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. dragon83
2010.12.14. 20:20
18TommyBoy, miért van olyan érzésem, hogy te sem a cikket nem olvastad el, se a játékot nem próbáltad, csak megnézted a képeket.

Second2, van benne valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rootshaper
2010.12.14. 20:25
Leon121: igen, jol megmondtad, hogy van 200 kocsi amit kidolgoztak rendesen ( mi a szarert nem volt ennyi eleg? hogy villoghassanak, hogy hu van benne ezer auto? ennyivel tobbet tud mint barmelyik masik? ugyan mar... ) meg van NYOLCSZAZ, ami meg ugy nez ki mint az NFS2-ben. ez, ha jol szamolom, 80% szar, 20% elfogadhato... most akkor volt ertelme odarakni meg azt a plusz 800 kocsit, ahelyett, hogy rendesen kidolgoztak volna a palyakat? valamit valamiert. ha nekik a szamok fontosabbak mint a reszletek, akkor ennyit a fejlesztokrol. erre volt eleg 5 ev. szanalmas, igy 2010 vegen foleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. 18TommyBoy
2010.12.14. 21:56
Még a fű is 2005-ből van megrajzolva... nemár gyerekek... ócska játék ez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rootshaper
2010.12.15. 01:05
mindenesetre hasonlitsatok ossze az NFS uj reszenek grafikajat ( autok kidolgozasa es A TAJ reszletessege! ) es ennek a fosrakasnak a grafikajat... ne mondjatok mar, hogy mindketto 9 pontot er, blabla...

kezdek egyre kevesbe bizni az ipon tesztjeiben, mert amit agyon hypeolnak az itt mindent visz, amit meg a verpistikek lehuznak, azt itt sem merik ugy ertekelni, amilyen valojaban. eleg gaz, szubjektivitas nem palya a sajtonal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. boczko1
2010.12.15. 06:30
hát már értem hogy manapság miért gyártanak sok olyan játékot aminek csili vili a grafikája viszont a játék egy kalap .... mert úgylátszik hogy a népnek ez kell, most őszintén, csak az fikázza a gt5 grafikáját aki még nem játszott vele mert meg kell hogy mondjam hogy engem aztán hótra nemérdekel hogy mijen a fű illetve hogy 2d s a fa a pálya szélin illetve az emberek mert mikor 310 el érkezel meg egy kanyarbejárathoz és a kanyar minden centijében meg kelll küzdened az irányításért akkor nem a tájat nézed hogy mijen gyönyörű, hanem azt hogy próbálj a páján illetve az ideális íven maradni.
azoknak akik azt mondják hogy elég lett volna a 200 premium autó nincs igazuk, mert a gt azért ijen népszerű, mert a szegíny ember is kipróbálhatja hogy a suzukija mijen lenne versenykörülmények között és pont emiatt ilyen sikeres ez a játék nem azért mert van benne ferrari meg zonda meg stb ijen csillió dolláros autók mejek más játékokban is megtalálhatók
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2010.12.15. 09:20
Én az első kameranézetből tolom ahol nincsen műszerfal, és nem is látom a kocsit mert, úgy a legjobb kilátás. Ebből kifolyólag magasról nem érdekel hogy hogy néz ki a kocsi, mert úgy sem látom. A pályával kapcsolatban meg boczko1-el tudok egyetérteni, mert baromira nem a pálya nézegetésével ven elfoglalva az ember verseny közben!

Aki kipróbálta és játszott vele az tudja hogy milyen, a többiek meg fikázzák csak nyugodtan látatlanul, és menjenek vissza játszani az általuk istenített autós játékhoz, legalább több értelmes ember marad a GT táborban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Gyurkov
2010.12.15. 10:53
Csak megérkezett a teszt. Jól leírtátok az előnyöket / hátrányokat. Azért én (ahogy sokan mások is) több pontra vagy százalékra értékeltem volna a játékot. Tudom hogy az NFS arcade, ez pedig szimulátor, de mindkettő autós játék, és ha csak ezt nézzük, akkor valamelyik értékelése szerintem nem volt korrekt.
Én annyiból csalódtam, hogy sokat kellett várni a megjelenésre, és a nagy hype mellé egyre nagyobb elvárások társultak, végül pedig kikötöttem a Forza 3-nál.
De mindenkinek ajánlom, hogy kormánnyal próbálja ki a játékot, barátomnál úgy toljuk, a kihívás jóval nagyobb, illetve nincs időd figyelni az esetleges grafikai hiányosságokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tompeever
2010.12.15. 11:45
Frankó ez a fórum. Írtam a témához vagy 2ezer karaktert és be se rakta. Kösz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. second2
2010.12.18. 14:39
@rootshaper

Igaz, 20%, ami rohadt jól meg van csinálva, de a maradék 80%-ra enyhe túlzás azt mondani, hogy <#mod#>.
És minden héten vagy hónapban fognak standard autókat premium-ba tuningolva kiadni, tehát ez a százalék változni fog.


@18TommyBoy

Xbox-os vagy PC-s vagy?
Mert hogy nem PS3-as az biztos, mert akkor tudnád, hogy milyen b*szott jó játék lett, attól eltekintve,hogy "csak" 200 autó néz ki úgy, hogy lefosod a bokád.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!