iPon Cikkek

Gravity Rush 2 - Mert repülni jó

Dátum | 2017. 02. 27.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

A PlayStation Vita még egy szép reményű marokkonzol volt amikor megérkezett rá pár hónappal a megjelenése után a Gravity Rush, és megadta azt a tulajoknak, amire vágytak: egy igazán egyedi, exkluzív AAA címet, valamit, amire azt mondhatták, hogy na, többek között ezért vettem Vitát. Közben eltelt öt év, és nyugaton a Vita szinte tetszhalott állapotba merült. Szerencsére a Sony ettől még nem akarta kukázni a címet, inkább platformot váltottak és átjöttek a rendkívül sikeres PS4-re. Tavaly bemutatták az első rész felújított változatát nagykonzolon (ajánlom mindenkinek, akinek kimaradt) most pedig a kezeink között tudhatjuk a folytatást is.
Csak dióhéjban, mert biztos sok mindenkinek kimaradt: mi is az a Gravity Rush? Egy olyan harmadik személyű akciójáték, amiben manipulálhatjuk a gravitációt, és ezt kihasználva repkedhetünk a levegőben, mászkálhatunk a plafonon, mozgathatunk dolgokat, stb. Ráadásul ez az egész egy szerethető köntösbe lett csavarva, néhány rejtéllyel megspékelve, ami némi mélységet ad az egyébként elég könnyed sztorinak. A főszereplő, Kat egy szeleburdi Gravity Shifter, ami kb. annyit tesz, hogy képes mindarra, amit fent írtam. Ez egy olyan világban, ahol minden a levegőben van, és senki nem látta a földet (már ha egyáltalán létezik) elég hasznos tulajdonság. Az emberek lebegő szigeteken kialakított falvakban és városokban élnek, de mivel ebbe nőttek bele, ezt egyáltalán nem tartják furcsának. Mivel ez hivatalosan egy folytatás, biztos sokakat érdekel, hogy kell-e az első rész ismerete, vagy jó belépési pont a második epizód? Nos, erre jelen esetben nem könnyű válaszolni. Alapvetően az első 10 órában teljesen jól el lehet lenni mindenféle extra háttértudás nélkül, utána viszont már ad némi pluszt, ha egy kicsit képben vagyunk (ismerjük a visszatérő szereplőket). Ettől függetlenül lehet boldogulni az első rész nélkül is, de mivel a felújítás jól sikerült, és igazából már össze-vissza akciózzák, érdemes azzal kezdeni.
Ha azonban azt végigvisszük, elvárásaink lesznek a kettővel szemben, és az a szomorú helyzet, hogy főleg az első órákban csalódottak lehetünk. Van egy rövid anime, ami elmeséli, hogyan kerültünk az aktuális helyszínre (ingyenesen megnézhető YouTube-on), ám sajnos érezhető, hogy nyomtak egy resetet, direkt az új játékosok miatt. Teljesen új világ, ismeretlen karakterek garmadája, és a képességeink újratanulása jellemzi a nyitást.
A játékmenet alapjain keveset változtattak a fejlesztők. A képességeink nagy része ugyanaz, csak a fejlődés változott (szerintem nem előnyére) és olyan extrák kerültek be, mint a közösségi kincsvadászat. Ez van, 2017-et írunk, sajnos a multiplayer valamilyen formában része kell legyen szinte minden játéknak. A fejlődéshez most is drágaköveket kell gyűjtsünk, ezt költhetjük el a képességeink erősítésére. Hat kategóriából szemezgetve dönthetjük el, hogy mire verjük el a nehezen megszerzett nyersanyagot, de hamar elveszi az ösztönzést tőlünk a játék. Egyrészt sokkal több drágakő kell egy-egy szint meglépéséhez mint az első részben, másrészt ezek a legtöbb esetben nagyon minimális javulást hoznak csak, volt egy olyan érzésem, hogy simán végig lehetne vinni a játékot nélkülük is. Ráadásul az extra kihívás küldetések sem árasztanak el minket kövekkel, hiába teljesítjük őket arany fokozaton. Aztán ki tudja, lehet csak én vagyok elégedetlen az arányokkal.
Van viszont egy másik módja a karakterünk erősítésének, a különböző talizmánok magunkra aggatása. Ezek elég változatosak, úgyhogy lehet őket cserélgetni szituációtól függően, a sima stat növelésen kívül vannak olyanok is, amik például hangot adnak ki, ha drágakövek vannak a közelünkben. Ha nem tudtok betelni a GR világának egyedi atmoszférájával jó hír lehet számotokra, hogy ezúttal kapunk egy kamerát is, amivel készíthetünk fotókat a játékban. Állványra állítva akár úgy is, hogy Kat legyen a középpontban. Ehhez kinyithatunk rengeteg emote-ot, és a kamerát kell használjuk a kincskeresős játékhoz is. A mások által megosztott fotóknál indíthatunk kincskeresős küldetést, a kép alapján kell megtalálni, hol van az óriási almára hasonlító láda. Ha sikerült, mi is lőhetünk egy képet, hátha a miénk alapján könnyebben megtalálják a többiek a zsákmányt. Rossz fotóknál frusztráló tud lenni, és a játék azt is elfelejti elmondani, hogy a tapipadot kell lenyomni, ha ki szeretnénk nagyítani keresés közben a képet (nekem eltartott egy ideig míg rájöttem, mert csak azt nem nyomtam le).
Ha túlteszitek magatokat ezeken az apró bosszúságokon, még azzal is meg kell birkózni, hogy viszonylag hamar kidob minket a Gravity Rush 2 az aktuális fővárosba, ami borzasztóan nagy. Persze, nagy konzol, sokkal több kakaó, rengeteg memória, meg kell mutatni, hogy ez most szebb, nagyobb, stb., de már egy kicsit túlzásnak éreztem a méreteket. Főleg, hogy az első részben kialakult szokásoknak hála, ahogy megérkeztem, elkezdem drágakövekre vadászni. De ezt nem ajánlom senkinek, egyszerűen túl nagy a hely, idővel pedig úgyis elmegyünk mindenfelé benne, kár órákig repkedni már az elején, inkább jelöljük ki magunknak a térképen, hogy melyik küldetést szeretnénk megcsinálni, és vadásszunk a csatornafedelekre, amikkel most is lehet gyorsutazni. Mellékküldetésből most sokkal több van, és a felhozatal is változatos. Volt olyan bugyuta feladat, amiben egy öregembernek kellett segíteni csinos csajokat fotózni, de van több olyan is, ami a lopakodásra volt kihegyezve. Utóbbiak között mondjuk vannak frusztrálóak, mert a nagy nyitott játéktér ellenére, csak egyetlen helyes út volt a célig, és ez így elég nagy kihagyott ziccer.
A Gravity Rush 2 sokkal színesebb lett, mint az első rész, és változatosabb is, de a megjelenése túl puha, mintha túlzásba vitték volna az élsimítást. Főleg a karakterek néznek ki ettől érdekesen, én megkockáztatom a felújított első részes Kat jobban tetszett. PS 4 Prón futva a játék 4K-ban megy, Full HD-s TV-n ezt skálázza vissza 1080p-re, szóval jelen esetben csak szebb élsimítást kapunk, kicsi a különbség a két gép képe között (próbáltam mindkettőn). Persze az, hogy az új stílus kinek jön be már elég szubjektív, a képek alapján úgyis mindenki el tudja dönteni tetszik-e neki. Az irányítás ismerős lesz mindenkinek, aki játszott az első résszel, bár szerintem a gravitációs csúszkálás most kicsit túl érzékeny lett. Vannak küldetések, amikor házak oldalán kell így közlekednünk, és az egyenetlen felület miatt eléggé meg tud hülyülni a játék. Repkedésnél tud még érzékeny lenni a mozgásérzékelés, de akit zavar, az most is kikapcsolhatja (érzékenység levéve nullára).
Nem tettem még említést a bányászatról, ami igen jó talizmán és drágakő forrás tud lenni, és az igazi kihívások (opcionális bossok) is itt vannak, szóval akik szeretnék kimaxolni a játékot, azok mindenképpen foglalkozzanak vele. Ruhából is van rengeteg, és jó hír, hogy ha talál a gép mentést az első részből, akkor az ott megszerzetteket is feloldja. Az átvezetők nagy része most is megmaradt képregényes stílusban, és a szinkron is az első részből ismert halandzsanyelv, de ez igazából nem baj, megvan a maga bája, a rajzok pedig szépek. Aki végigolvasta amit eddig írtam, valószínűleg úgy gondolja, hogy alapvetően nem tetszett az új rész, és az az igazság, hogy az első 5-10 órában tényleg elég vegyes érzelmeim voltak vele kapcsolatban. Minden igyekezete ellenére egy picit lélektelennek tűnt az elődhöz képest, nem voltam kibékülve azzal, hogy folytatás helyett szinte rebootként nyit és a művészeti stílus sem fogott meg annyira, pedig a térképek tényleg szebbek. Aztán ahogy haladunk előre, úgy lesz a Gravity Rush 2 egyre jobb. Felbukkannak az igazán fontos karakterek, beindulnak az események, változatosabbak lesznek az ellenfelek, és eljutunk ahhoz a játékhoz, amit már az első perctől jó lett volna látni. Nem sikerült jól eltalálni az ütemet az elején, túl sokat akart markolni a játék, feleslegesen. Ettől függetlenül azoknak, akik játszottak az első résszel és szerették, ajánlom a beszerzését, az újoncok viszont szerintem jobban járnak, ha a felújított első résszel kezdenek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Lazahunter
2017.02.27. 20:56
Az első rész kezdetben nagyon jó volt, aztán a sztori elment valami értelmetlen irányba, a játékmenet meg átment hatalmas unalomba - a város alatti részek és utána.

A 2. résznek csak a demójával játszottam, de az nagyon hangulatos volt, jól nézett ki, az újítások is nagyon jók. De szerintem egyelőre megmarad egy jó kis leárazásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!