iPon Cikkek

GRID 2 - megkopott a rajtrács

Dátum | 2013. 06. 20.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Valószínűleg kevesen gondolnák, hogy napjaink legnézettebb showműsora nem az X-faktor, nem valamelyik globálisan értékesített valóságshow, nem is valamelyik talkshow, de még csak nem is az a műsor, ahol mindenféle ügyességi pályára küldenek fel embereket, aztán a műsorvezetők kiröhögik őket, amikor leesnek. Nem. Napjaink legnézettebb showműsora a Top Gear, amin azért szoktak meglepődni, mert senki nem gondolná, hogy ennyi embert érdekelnek az autók. A BBC számításai szerint a Top Gear 350 millió nézőhöz jut el, iszonyatosan értékes brand, a három műsorvezető pedig az utóbbi 10 évben multimilliomossá vált – angol fontban. Mi a Top Gear titka? Nos, ezt viszonylag egyszerű megfogalmazni, pontosabban, viszonylag egyszerűen megfogalmazta Jeremy Clarkson, a show fő műsorvezetője, és egyben anglia legendás autós újságírója. Hosszú ideig azzal foglalkoztak az autós magazinok és az autós műsorok, hogy megmutassák, mennyire praktikus egy autó; mekkora a csomagtartója, mennyit fogyaszt, mennyire olcsó vagy éppen drága fenntartani, miközben a stílus, az erő és az élmény sokadlagos szempontok voltak. Clarkson azonban olyan kérdésekre válaszolt autótesztjeiben, mint például hogy az adott típussal könnyebben fog-e valaki becsajozni, vagy hogy mekkora élmény lesz lehúzott tetővel végigszáguldani vele egy szerpentinen. És ugyanezt a hozzáállást vitte át a tévéműsorba is: a Top Gear egy szórakoztató családi program, ami „véletlenül” autókról szól. Clarkson a mai napig azt vallja, hogy az embereket inkább érdekli, hogy ha két autót kidobnak egy repülőből, melyik ér földet hamarabb, mint a sima, racionális érvek mentén való összehasonlítás.

Hogy miért beszélek erről a GRID 2 teszt elején? Mert valahol az eredeti Race Driver: GRID is eltalált egy szinte tökéletes egyensúlyt a komoly autóversenyzés és a szórakoztatás között. Egyszerre tudta lefoglalni a Gran Turismo-sorozaton felnőtt rajongókat, és azokat is, akik csak egy kicsit ki akartak kapcsolódni egy autós játékkal. Megtalálta az egyensúlyt azok között, akik minden áron a legjobb köridőt akarták elérni, és azok között, akik sikongattak az előttük kialakuló látványos tömegkarambol láttán. Ezt a célt segítette az először itt bemutatkozó idővisszatekerési lehetőség is, amit azóta számos más cím átvett. A profik használhatták arra, hogy visszanyerjenek egy századot azon a kanyaron, ahol fél méterrel elvétették a féktávot, a kazuárok pedig semmissé tehették a második kanyarban totálkárt eredményező balesetet. Végre nem kellett minden apróság miatt újraindítani a versenyt. A nagy kérdés tehát az volt, hogy a GRID 2 képes lesz-e hozni ugyanezt a fajta kényes egyensúlyt. A válasz sajnos nem egyértelmű, de először is nézzük a történetet, hiszen a Codemasters újabban szeret minden autós játéka mögé tenni valami narratívát. Ami természetesen csak alibi ezúttal is, de legalább van. Egy Patrick Callahan néven futó úriembernek vélhetően túl sok a felesleges pénze, amit egy új versenysorozat létrehozásába szeretne fektetni. Álma, hogy a világ különböző stílusú versenyzőit egy tető alá hozza, kezdve az ázsiai drifterektől Európa precíz autóversenyzőin át az amerikai… ööö… hát illegális lámpától lámpáig gyorsuló huligánjaival bezárólag, gondolom, mert őszintén szólva elfelejtettem, mi hangzott el ezzel kapcsolatban a játékban, és más meg nem jut eszembe Amerikával kapcsolatban.
Ahhoz azonban, hogy a nem túl fantáziadús nevű World Racing Series valóra válhasson, magunkra kell vonnunk a közönség figyelmét, rajongókat gyűjtenünk, és szépen lassan megismertetni magunkat a világgal, hogy a profik komolyan vegyenek. Minél több rajongót szerzünk, annál feljebb lépdelünk, annál nehezebb versenysorozatok jönnek, és annál nagyobb a tét. Szóval, a szokásos. Majd pedig a végére megalakul a tényleges World Racing Series, ami a játék kampányának csúcsát jelképezi. Fejlődésünket vizuálisan is megjeleníti a játék: egy koszos garázsban kezdünk egyetlen autóval, a sok szerszám és alkatrész között pedig egy laptopon követhetjük, hogy már megint mennyien beszélnek rólunk különböző netes oldalakon, és mennyire pörgünk a közösségi médiában. Ahogy haladunk előre, úgy lesz az egész környezetünk egyre kifinomultabb és kellemesebb. Mondhatjuk, hogy ez is szokásos Codemasters dolog, mint ahogy az is, hogy az egésznek szeret a stúdió nagy feneket keríteni. Most például szerződést kötöttek a neves amerikai sportcsatornával, az ESPN-nel, így „élő” műsorokban beszélnek riportereik a versenysorozatról. Valamint persze nem maradhat el a verseny közben folyamatosan hozzánk beszélő „asszisztens” hölgy sem, aki még a nevünkön is szólít – erre az elején a versenyzőnk (profilunk) nevétől külön meg kell határoznunk egy nevet. Előnyösebb lenne hagyni csendben versenyezni a játékosokat, esetleg az aláfestő zene kíséretével, de azt is meg tudom érteni, hogy valakit ez segít majd a beleélésben.

Szóval a tálalás olyan, amilyen, ennél talán fontosabb, hogy mit tudunk csinálni, amikor odakerülünk az aszfaltra. Nos, a GRID 2 rengeteg különböző típusú versenyt pakol elénk, melyek között megtaláljuk a klasszikus, 12 fővel vívott sima futamokat, az időre ellenőrzőponthoz érős fajtákat, a nem körpályán vívott hegyvidéki szakaszokat, ezeknél azonban sokkal jobban a szívemhez nőtt a „macska-egér” játék és az „előzgetés”. Előbbinek az a lényege, hogy riválisoddal egyszerre indultok el, és ha sikerült 5 másodperccel elé kerülni, akkor már nyertél is. Ez persze nem mindig megy könnyen, de néha egészen hamar le lehet tudni így egy eseményt, és persze nagy izgalmakat tud okozni, ha lemaradásban vagyunk, hogy az ellenfél ne húzzon el túlságosan. Utóbbi pedig arról szól, hogy az alap pályát telerakják viszonylag lassan közlekedő pick-up truckokkal, amiket előzgetni kell. Ha megelőztünk egyet, és időben elérünk a következőhöz, akkor bónuszt kapunk, ha viszont ütközünk bármelyikkel, vagy a fallal, akkor máris elveszett a szorzónk. Ami a vezetési élményt illeti, sajnos a GRID 2-nek nem sikerült eltalálnia az előd által olyan jól belőtt irányvonalat. Néhány autó nagyon szépen vezethető, és pontosan úgy viselkedik, ahogy azt elvárnánk, néhány azonban teljesen furcsa kezelhetőséggel bír, amire nem találtam magyarázatot. Ennek köszönhetően nem mindig lehet tudni, hogyan viselkedik majd egy-egy járgány a kanyarban, annak ellenére, hogy a típusa alapján azért jól be lehet lőni, hogy mire számítsunk. Mindez pedig azt eredményezi, hogy a játék némileg nehezebb tud lenni, mint az előd, és ez a nehézség főleg akkor kezd múlni, amikor kezdünk hozzászokunk az egészhez. Míg az elődben a különböző segítségekkel nagyszerűen a saját szintünkhöz lehetett szabályozni a vezetési modellt, az újban ezt egy kicsit felborítja a furcsa bizonytalanság.
A dolgon nem segít az sem, hogy a mesterséges intelligencia szintén képes furcsán viselkedni, ami további bizonytalansági tényezőket vezet be a játékba. Először is, bizonyos versenytípusokban valamiért sokkal keményebbek az ellenfelek, mint másokban, másodszor pedig eltérően viselkednek nyíltabb és szűkebb pályákon. Utóbbiakon valamiért kiemelten hajlamosak magukat a DIRT 2 helyett a Destruction Derby egy új epizódjába képzelni, és indokolatlanul felöklelni, illetve tömeges ütközéseket okozni. Nem tudom, hogy a készítők direkt játszottak-e rá az ebből eredő látványra, vagy egyszerűen csak néha tényleg bekattan a mesterséges intelligencia, de az biztos, hogy nagyon óvatosnak kell lenni, különben hamar elér minket a végzet. Amin persze segíthetünk a visszatérő flashback üzemmód segítségével. Az idővisszatekerés a szokásos módon működik: bizonyos mennyiségben forgathatjuk vissza a történteket, így azért érdemes ésszel kezelni. Továbbra is a rendszer legnagyobb érdeme, hogy nem kell mindjárt az első kanyarban bekövetkező mészárlás után újraindítanunk a futamot, illetve akkor sem, amikor az utolsó kör utolsó kanyarában hirtelen agyérgörcsöt kapunk, és elveszítjük az első helyünket, miután végig vezettük a versenyt. A lényeg, hogy ez a lehetőség sok frusztrációtól kímél meg minket. Új dologként ezúttal a LiveRoutes mutatkozik be, ami a városi pályákon képes egyik körről a másikra megváltoztatni bizonyos szakaszokat, kanyarokat, másfelé terelve ezzel a versenyzőket. Nos, a visszapörgetéssel ellentétben ez reméljük, nem tűnik fel a jövő autós játékaiban, itt is nyugodtan kihagyhatták volna.

Ami viszont kifejezetten érdekes, hogy a többjátékos részt teljesen leválasztották az egyjátékos kampánytól. Itt gyakorlatilag teljesen elölről kell kicsákányoznunk magunknak az utat, újra megvásárolva a kocsikat az összeszedett in-game pénzből, még a festéseket sem hozhatjuk át. Multiplayerben rajongók gyűjtögetése helyett szinteket lépünk, ami elég lassan megy, így az ezzel eltöltött első pár óra szintén fárasztónak tűnhet, később azonban megtérül a befektetés, hiszen nem kell többé megküzdenünk a mesterséges intelligencia furcsaságaival, sem pedig az érdekesen változó nehézséggel. Multiban mindent a versenyt hosztoló játékos határoz meg, így csatlakozáskor pontosan tudjuk, mire számítsunk, még azt is mutatja nekünk a rendszer, hogy milyen stílusú játékosokkal kerülünk össze. Grafika tekintetében nem lehet okunk panaszra, a Codemasters kisajtolta a mostani konzolgenerációból, amit lehetett, csak a PC-s port "átlagos". Ami sajnálatos, hogy teljesen kikerült a belső nézet, ahhoz legközelebb a motorháztetőre szerelt kamera áll. Bár az dicséretes, hogy a járgányok továbbra is nagyon látványosan és részletesen törnek, de kissé furcsa úgy vezetni a motorháztetőről, hogy az félig el van tűnve, és belelátunk a motortérbe. A hangok viszont mindenért kárpótolnak, az alagutakban visszhangzó, vagy a sziklafalról visszaverődő V8-as még mindig képes felállítani a szőrt az erre fogékonyak hátán.
Szóval, milyen lett a GRID 2? Nem annyira egyértelműen kiemelkedő, mint az elődje. Egyrészt nem fejlődött eleget, másrészt pedig az eddig leírt furcsa bizonytalanságok és furcsaságok képesek belerondítani a játékélménybe. Alapvetően továbbra is az árkád és a szimuláció között mozog a cím, és továbbra is ajánlható mindkét tábornak. Az első rész öt évvel ezelőtti megjelenése óta kaptunk néhány olyan játékot, amik nagyjából helyettesíthetik a GRID 2-t, vagy sokkal jobbak annál, hirtelen például a Forza Horizon jut eszembe. Fél évtized alatt pedig ennél többet kellett volna hozni. Manapság az ilyen stílusú játékok már nyitott világgal, sokkal több autóval, és bizony belső nézettel jelennek meg, hasonló grafikai színvonalon, és hasonló minőségű prezentációval.

Platformok: PC, PS3, Xbox 360 Tesztplatform: Xbox 360, PC (az értékelés az előbbire vonatkozik) Az alábbi képek a PC-s verzióból származnak, DirectX 10-es VGA-n készítve:
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. myckie2
2013.06.20. 08:22
Előre mondom nem olvastam végig a cikket, csak az értékelést, de később sort kerítek rá. Keményen szól? Olyan gagyi a hangzása, hogy eszméletlen. A motorhangok viszonylag jók, de egyáltalán nem ott szólnak ahol kellene. A mélnyomóm szinte csak a logónál szólal meg, a valóságban a MÉLY motorhang pedig satelitekben. Értem én, hogy árkád na de azért....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. YellowFlas...
2013.06.20. 09:27
Az irányításon én kiakadtam... Egy Skyline-nal, vagy egy TT RS-sel agyon vágom a mezőny, de ezen a 2 kocsin kívül már csak az agyon spoilerezett túra autók és a hűdemittomén milyen csúcs verseny szériás autók a kezelhetőek. Szóval úgy a játék autóinak a kemény 5%-a. Szánalom lett az irányítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Freeware
2013.06.20. 09:36
Én utálom a top geart. Unalmas, beképzelt angolok. Ennél sokkal jobb volta a TotalCar. A legtöbb autós műsorban meg bevezették, hogy versenypályán mennek 1 kört, és akkor hú de királyak. No persze.
A játék nem lett rossz, de nem lett jó sem. Mindig kivárni, hogy összeszámolja a rajongókat... A törésmodell is fura, való életben már atomjaira hullana a verda, itt meg alig karcolódik. Ezért utálom a mondjuk az nfs-t is. Továbbra is a gta-ban van az egyik legszebb törésmodell. Főleg majd az 5.-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. elmepocok
2013.06.20. 11:50
Elkezdtem játszani a játékkal, először még komolyan mondom, tetszett is, aztán elkezdtek gyülekezni a viharfelhők... Összességében 3 napig tartott, mire rájöttem, hogy a játék gagyi, leginkább a NFS sötétebb korszakából való címekre hasonlít. Van itt minden, amit azokból ismerhetünk: kanyarban fékezés, faltól falig pattogás, 110-zel hajtűkanyar-bevétel, füvön fékezés stb... Az autók három kategóriába vannak sorolva-csúszós, közepes és tapadó-ami szerintem igen primitív megoldás, mint ahogy az is, hogy a "teljesítményüket" csíkokon szemlélteti velünk a játék (gondolom kevesebb meló volt vele, mintha konkrét adatokat kellett volna bevinni). A melóval sprórolás számlájára írom azt is (a belső nézet hiánya mellett), hogy még a fordulatszámmérő is teljesen sematikus, arra nem vették a fáradtságot, hogy legalább a redlineokat autónként beprogramozzák. Az irányítás vicc, a kanyarban csúszó autó gyorsabb, mint a tapadó, ha úgy próbálsz versenyezni, ahogy ésszerű, akkor a kanyarokban keresztben "eldriftelnek" melletted. Az ellenfelekről annyit, hogy nem lehet őket meglökni, body contactból lehetetlen jól kijönni, úgy pattansz le róluk, mintha legalább 8 tonnás Ikarus buszok lennének, ami azért is kínos, mert van olyan versenyszám, ahol a játék még mondja is, hogy ne féljünk agresszívebbek lenni, "rakjuk oda a vállunkat". Pozitívumként annyit tudnék megemlíteni, hogy a grafika nekem tetszik és néhány hangeffekt is jó (pl.: kavicsfelverődés), de alapjában véve eszméletlen csalódás a játék, pár nap után már több bosszúságot okozott, mint örömöt, ami semmiképp sem erénye egy játéknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. pdx06
2013.06.20. 12:10
Nekem a fejem is megfájdult ettől. Borzalmas a grafikája. Nem csúnya, de mégis az. Annyira túlzásba vitték az effekteket hogy az már fájó. A képen is látható kék csikok engem rohadtul idegesítettek. Ez az Arcade élethűség nekem nem bejövős. Az aranyszínű épületek meg ez a sárgás színvilág sem nyerő nálam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. boogie84
2013.06.20. 12:22
Megbántam h megvettem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. LavX
2013.06.20. 12:28
Hatalmas csalódás! Grid volt a kedvenc autós játékom azzal, hogy se nem volt túl arcade és se nem volt túl szimulátor. Személy szerint tökéletes volt (néhány autó kivételével) az irányítás és élvezetes versenyeket tudtam vele menni. Sok időre el is felejtették, erre most kijött és gyorsan rá is ugrottam várva egy szebb és jobb Gridre, amiből az sült ki, hogy utálom a második részt. Nevetségesen arcade irányítás, unalmas városi pályák tömkelege és a kocsikat meg alanyi jogon kapjuk...
Kb. 2-3 nap után teljesen elment a kedvem az egésztől és visszatértem az egyhez és a Shift 2-höz(off:lesz új rész?).
Mennyivel jobb lett volna egy Grid 1 szebb grafikával, több autóval és több pályával (pl. Hungaroringgel)...
3/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. bitterke
2013.06.20. 12:43
Ahogy elnézem nem csak nekem volt csalódás... Hatalmas vigyorral raktam fel a logitech momo kormányomat, na majd ezzel király lesz menni, aztán kb 2-3 óra finomhangolás utána tudok az úton maradni vele... ezek az automata driftelésektől a hajam égnek áll, azokba a kanyarokban ahol ilyen jó fekete a beton ahol az ideális ív van ott 1 bizonyos sebességnél ha akarod ha nem bedrifteli a seggét, és van autó ellen kormányzás és mire visszacsavarod a kormány már fel is másztál a falra, undorító sajnos a sebesség érzet+ féktávolságot se lehet érezni, hátsó kamera nézem nekem olyan mintha 1 hajót vezetnék, billeg össze vissza a kocsi mögött a kamera, csak első lökhárítós nézettel tudok menni rendesen. Nissan GTR komolyan mondom amit lehet irányítani rendesen, az csinálja azt amit akarok. Nekem is megfájdul a szemem+ fejem a sok effektől, addig jó a játék amég áll a kocsi a törés modell az viszont jó lett, bár nem tetszik, ha csak vizuális törés van akkor az ellenfelek se tudnak kiesni, előzőbe pedig volt ilyen lehetőség, de lehet csak azután ha végigvittem? Amit nem értem 7770 kártyámat 60-80%on hajtja ki és mégis néha belaggol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. gab78
2013.06.20. 12:56
pdx06: Pont hogy a grafikával van a legkevesebb baj. Hozza azt amit ma kell. Az éjszakai vezetés is hasonlít a valódi éjszakai látványára, a szemből sütő nap is épp úgy vakít el, mint rendesen az utakon, nincs a vizuális világgal semmi baj. Sárgás?! A lemenő nap olyan és ha az tükröződik, egy üvegfelületen akkor ne várd hogy zöld legyen belőle.

Amivel viszont baj van, hogy egyrészt elNFS-edett, az egész egy arcade szar lett, az MI atomhülye és csal, vannak kanyarok amin olyan tempóval mennek át, amit ha tartok akkor én a korláton vagy falon vagy ami épp ott van kötök ki. Az autók viselkedése sokszor iszonyat, ugyanaz a tipus egy-egy ütközésnél/kanyarokban/gyorsításnál/fékezésnél másképp viselkedik a gép "kezei" közt és másképp a játékosnál, kiborító. De ami leginkább hiányzik az a stílus, csilivili meg minden, de valahogy mégsem az igazi.

Sajnos sokszort az az érzés van bennem, hogy mikor lesz már vége, nem pedig az, hogy na ide nekem a következő pályát/versenyt is, és még-még-még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. KisDre
2013.06.20. 12:57
Amúgy én felhoznám a Grid 2 mentségére, hogy nincs igazán JELENLEGI konkurenciája PC-n, lehet elkényelmesedtek a fejlesztők emiatt és ezért lett rosszabb a folytatás az 1-nél.

De mindenesetre amit igazán fel lehet hozni még pozitívumként a játéknak, hogy optimalizált, bőven 30-40 fps-el, FullHD és élsimítás nélkül de közel a maximum grafhoz fut nekem egy HD4650-n. Szerintem ez elég jónak számít. Hogy most milyen directx, arról gőzöm sincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Georg17
2013.06.20. 13:16
Mindenkivel egyet értek.
Nagyon pontosan leírtátok a hibákat. Az első résztől fényévnyi távolságra van és nagyon NFS feelingje van az egésznek. Még az irányítással nincs is nagyon bajom. Az kezelhető, de az AI az valmi über brutál hülye lett. Hülyébb, mint az 1-ben és csal, ahol csak lehet. A sebesség meg.... Ugyan már! Értem én, hogy a gyors az látványos, de könyörgöm! Egyetlen élő embert nem tudok, aki a való életben ilyen körülmények között bevállalna olyan tempót, amit néha menni kell. Még Senna sem volt ennyire "őrült". Ilyen egyszerűen nem létezik.

Néhány jobban sikerült pillanat a játékból (érdemes megnézni, ezek jók lettek):
[LINK]
[LINK]

És a másik véglet. A szégyen, ami a játékot sajnos jellemzi:
[LINK]

Az első három szezon után egyébként úgy voltam vele, hogy jó ez egynek. De aztán a negyedik szezon kiábrándított az esztelen sebességgel és a kezelhetetlen ellenfelekkel. A kocsik kezelése szerintem többnyire elfogadható néhány autó viszont itt is kritikán alulira sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Georg17
2013.06.20. 13:33
Na elolvastam a cikket. Annyit fűznék hozzá, hogy szerintem a Live Routes meg pont jó, hogy benne van. Szerintem ötletes és jó lett. Nem mellesleg abban még az AI is kicsit bizonytalanabb, úgyhogy kevésbé agresszív és könnyebb őket lehagyni is. Nekem a Live Routes kifejezetten tetszik.
Mellesleg ha ugyanazt a versenyt restartoljuk, akkor mindig ugyanúgy nyitja a kanyarokat. Azaz akinek jó a memóriája, az egy 6 perces pályát akár be is tanulhat és kiautózhatja a pályából a legjobb időt. Így már nem is annyira Live Routes. Inkább csak egy "félholt" pálya.
Ha új versenyt indítunk, ott viszont már másképp nyitja az utat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. KisDre
2013.06.20. 14:29
#Georg17
Ahogy az utsó videód első versenyében is, én még pl azt utálom, hogy az első helyezett nagyon szeret szinte beérhetetlenül elhúzni. S ez sajnos már a játék elején is jelentkezik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. AgeOfVampi...
2013.06.20. 14:47
Nem nagyon tudok újat mondani, az egyet imádtam, ez meg sehol sem érdemel 80%-ot szerintem... azt vártam volna, hogy van valami fejlődés az évek alatt, és hát lett is... visszafejlődés... Elég szomorúnak tartom, hogy kb. minden szempontból rosszabb elődjénél, egyedül a grafika nem szidható, bár, hogy ennyit tudtak 5(?) év alatt felmutatni, nem nagyon dicséretes. Pedig mennyire vártam már

Ja, és ami még "tetszett", hogy bár nem olyan nagy dolog, de bizonyos grafikai beállítást csak a még meg sem jelent(, de a jövőben is ritka, szinte csak laptopos) intel csúcs IGP-n (iris pro 5200) lehet (majd, talán) használni, ami azért nagyon kevés lesz mondjuk HD magas grafikai beállításokhoz. Szóval teljesen indokolatlan.
Codemasters a szememben most jól leszerepelt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Phantomstr...
2013.06.20. 15:16
Akkor úgy látszik maradunk a Shiftnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Georg17 KisDr...
2013.06.20. 22:35
Igen, sajnos ez is bosszantó. Főleg amikor bajnokságra mennél a pontokért és gyakorlatilag egy ellenfél lenne, ha elérnéd. De a többi töltelék csak vagy megakadályoz ebben, vagy rommá töreti veled az autót.

Kicsit olyan érzésam van néha, hogy azt mondták a játék készítői: "Ha már annyit dolgoztunk a törés profilokon, akkor ne legyen hiába! Töressük az autókat. Úgyis a grafika a lényeg, hogy lássák az emberek, mire vagyunk képesek a megjelenítés terén."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. grafika95
2013.06.21. 10:47
Nekem csak az átléphetetlen introkkal (és "fan" számlálóval) van bajom.
Persze az irányítást meg kell szokni és pár apróság ami szúrja a szemem. Összességébe rosszabb mint az 1 volt, de nekem így sem csalódás.
Szvsz megérdemel egy 7/10-et. És ez a mai silány felhozatal mellett nem is olyan vészes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Kajafun
2013.06.21. 20:52
Hát nem lett nagy szám, ráférne egy kazal patchelés!
Xbox karral viszont irányitható.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Georg17
2013.06.21. 21:44
"ráférne egy kazal patchelés!" Ez tetszett.

Ma végre végig játszottam a karriert. Ööööö, khm,,,, hát szóval. Na!
Ha valaki ismeri a Paper Boy nevezetű kb. 30 éves C64-es játékot.... Na olyan színvonalú a befejezés.
Az ötödik szezonban a PROMO és a végső bajnokság mindenen túl tesz. Örülök, hogy túl vagyok rajta. Még egyszer biztos nem játszom végig, pedig az elsőt éppen pár hete játszottam végig, újra. Nálam a legnagyobb jóindulattal is kb. 25%-ot ér az egész.

Nézzétek meg ezt:[LINK]

És hasonlítsátok össze a játékban a GC10 V8-assal. A sebességet és a vezethetőséget, meg az autó mozgását, viselkedését. Ennél több nem is kell erről, azt gondolom.
Code Masters = Total fail.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Georg17
2013.06.22. 13:02
Akit érdekel egy kis statisztika:

20 óra 59 perc a tiszta játékidő, a videóim alapján. Ha a replayeket kivesszük belőle, akkor nyilván fele ennyi idő.
És mindehhez 59 órára volt ténylegesen szükség, a STEAM szerint. Köszönhető mindez elsősorban az idióta AI-nak és fizikának és ebből eredően a sok restart-nak.
Persze flashback-kel csökenthető ez az idő is. És egyszer újra kezdtem az egészet is, de akkor is legyen kb. 50 óra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Heroes27
2013.06.22. 13:48
Nincs ez 80 fok, egy átlagos szar az egész. Kontra belső nézet nuku?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ingyom007
2013.06.22. 17:18
Az elnyomhatatlan bejátszások a bármilyen nehézségen lehagyhatatlan/utolérhetetlen ellenfelek és ez a hihetetlenül árkádra sikeredett irányítás megadja a játékról a véleményem. Bár mégis játszok vele mert a grafika és a nagy választék az autók között megfogott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Inquisitor
2013.06.22. 18:43
Georg17 ... DDDDDD Honnan a fenéből jutott eszedbe épp a Paper Boy? DDD Sírógörcsöt kaptam a nevetéstől DDD Nagyobb baj, hogy igazad van. Megyek is Paper Boy-ozni (megvan XBLA-n, de ezek után lehet, mindjárt előveszem a C64-emet).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kihaennem
2013.06.22. 20:51
ki játszik már autós játékot billentyűvel---- wtf
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kihaennem
2013.06.22. 20:55
ez arcade játék nem szimulátor, szóval a fizikáról fölösleges nyitát vitni, csak úgy mint a NFS bármelyik részével kapcsolatban, az is csak arcade autóverseny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svidi
2013.06.22. 21:56
Kedves szerző!
Nem tudom, hogy te hol élsz, de PC-n nem látsz ennél szebb autós játékot.
A belső nézet nekem is nagyon hiányzik.
Nagyon idegesítő volt eleinte, hogy az autók irányítása forszírozza a driftelést minden kanyarban. Dehát nem egy Gran Turismo...
A multi kegyetlen, idegtépő, könnyen agyfaszt lehet kapni, ha kevésbé sportszerű játékosokkal kerülünk egy lobbyba. Nem kicsit idegesít fel, ha végig vezetek, hibázok egyet, majd a következő hajtűnél fék nélkül oldalba kap, kisodródok, és a pályára visszatérve még corner cutting is fogad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Phantomstr... kihae...
2013.06.23. 00:01
"a fizikáról fölösleges nyitát vitni, csak úgy mint a NFS bármelyik részével kapcsolatban, az is csak arcade autóverseny. "

Ez kétszeresen is nem igaz. Először is attól hogy arcade, még játszhatónak kell lennie, vagyis jó fizika kell bele, a shift meg közelebb állt az szimulátorokhoz, mint a GRD első része.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. seawolf
2013.06.23. 21:27
Phantomstranger

Teljes mértékben osztom a véleményed, bár szerintem a Shift első részének a fizikája jobb volt, ráadásul azt le lehetett csupaszítani az eredeti ISI engine-re, ezáltal szinte teljes értékű szimulátor lett belőle. A Shift széria legnagyobb hibája túlzott effektek és az idióta A.I. volt. Nekem annak idején nem nagyon jött be a GRID első része, de az legalább játszható volt, ez pedig katasztrofális mind a fizikát, mind az A.I.-t tekintve.

Svidi

El kell, hogy szomorítsalak, de létezik PC-n ennél sokkal szebb grafika, nem is egy. Ennek ellenére szerintem a grafika elfogadható,nem is ez a probléma a játékkal, bár az EGO engine-ből többet is ki lehetett volna hozni, csak sz@rtak rá.

LavX

Nagy valószínűséggel nem lesz folytatása a Sift sorozatnak, mivel a srácok akik készítették saját játékon dolgoznak, a neve Project CARS. A saját játékuknak biztos nem fognak riválist készíteni, ha kiadják a CARS-t, évekig nem lesz ellenfél PC-s piacon aki labdába rúghatna. Nagyon úgy néz ki, hogy a CARS lesz a PC-s FORZA és GT, ami nem kőkemény szimulátor mint a mint az rFactor az Assetto Corsa vagy iRacing, de nagyon közel áll majd hozzájuk. Kb. a Simbin játékok fizikáját fogja hozni, de valaha készült legszebb grafikával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. astronaut_...
2013.06.24. 15:02
El lehet szórakozni ezzel a játékkal. Viszont sajnos a jótól még egy kicsit messze van. Nem nagy dolgok, csak nem értem, hogy miért így adják ki.

-Ha a lökhárítós kamerára váltok, az aszfalt nem tűéles (egyértelműen maximum grafikán). Semmi gond, menet közbe annyira nem látszik, csak pl. startnál olyan illúzióromboló. Meg lehetett volna ezt oldani.

-Versenyek után megvárni a számlálót, autóváltások között a kigurulást, begurulást, olyan tőccsémábe könyörgöm hangulatot kölcsönöz. És legjobb tudásom szerint ezt nem is lehet átugrani. A dolog szépsége ott merül ki, amikor felkínálja, hogy két autó között válasszak, mert ez fog kelleni a következő versenyemhez, bemondja hogy jó választás, rámegyek a versenyre, és nincs is a választható autók között, így megint meg kell várni míg cserél. Nem sok idő, mert egyből betölt, csak sajnos míg kigurul, beáll...

-Nem volt benne belső kamerás nézet? Most komolyan?

Még nem tartok ott, de kíváncsi leszek, hogy miként viselkednek a gyorsabb autók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ingyom007
2013.06.24. 17:55
seawolf
Nem akarok vitát nyitni a pCARSról de a sok ilyen vélemény miatt feltettem az iRacing-et kipróbálni és ffb-re de még fizikára is ugyan az a játék. Nem tudom miért írja mindenki, hogy nem lesz teljes szimulátor. rFactor 2-vel nem játszottam még de az első részével ligán is indultam és egy vicc az egész játék lekörözi bőven a pCARS és az iRacing is. Ami viszont tényleg kőkemény fizikával rendelkezik az a Race 07. Az asetto corsáról meg annyit, hogy ha jól tudom nincs kipróbálható verzió úgyhogy nem értem miért írja mindenki rá azt, hogy jó lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. astronaut_... ingyo...
2013.06.25. 08:59
ingyom007

Az iRacinget úgy próbáltad ki, hogy előfizettél, vagy másféleképpen? Csak azért kérdezem, mert ha "másféleképpen", akkor abszolút nem érdemes hasonlítani, mert azóta már többek között rég új abroncsmodell van, és sok egyéb, apróbb-nagyobb változás.

rFactor2-t én sem próbáltam, csak az egyet, alapba is, és mindenféle fizikai, és egyéb realism modokkal, de azt hittem, hogy ez egy rossz vicc, főleg, hogy mindenütt azt olvastam, milyen istentelen élethű a fizikája.

Race 07-ről még nem is hallottam, de most utánanézek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. seawolf
2013.06.25. 20:02
ingyom007

Ne érts félre, én nem lehúzni akartam a pCARS-t, sőt imádom a játékot, az elsők között voltam akik befizettek rá és nem bántam meg. Én csak azt mondtam, hogy talán nem lesz olyan kőkemény szimulátor mint pl. az általad is említett Race07. Mivel messze még a megjelenés, ez még bőven változhat, azért az elején voltak problémák a fizikai modellel és még mindig vannak. Persze ez egy Pre Alpha állapotú játéknál elfogadható.

Elvileg a CARS alatt is az ISI engine fut pont mint a Race07 (ez ugye Simbin szim) alatt és szinte minden ismert szimulátor alatt, ez alól kivétel pl. az iRacing vagy az Assetto Corsa.

Az ISI engine nem egy teljesen zárt engine, ezért a játékok fizikája között vannak különbségek, ezért volt az, hogy pl. a Shift esetén is rendesen belepiszkáltak, nem is lett belőle szim eredeti állapotában. Ennek ellenére kenterbe vágja a Grid sorozatot.

Az Assetto Corsa első Tech Demo-jánál ki lehetett kerülni a védelmet, ezért volt szerencsém kipróbálni. Egyébként akinek megvan a netKar Pro az kipróbálhatja a demót, de lesz nyílt demó is. Szerintem nagyon jó lesz, érzésre jobb mint a CARS, de majd a végén meglátjuk melyik lesz a jobb.

Kipróbáltam a rFactor 2-öt is, de szerintem az nem igazán lett jó.

Ami érdekes, pl. a Ferrari Racing Legends alatt is ISI van, nem véletlenül szidták a konzolosok az irányítást, nekik ajánlom a kormányt joy helyet. Persze nem tökéletes, de ennek megvannak az okai.

astronaut_lajka

Akkor sürgősen próbáld ki, vagy bármelyik Simbin-es szimulátort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. deviant93
2013.07.05. 21:08
Gyenge lett. Nem sokat fejlődött a fizika az első részhez képest (5 év?), a másik, annyira arcade, hogy az NFS Underground szimulátor ehhez képest. Nehéz ennyire elrontani egy játékot, de sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!