iPon Cikkek

GTX460 SLI a nagyágyúk ellen

Dátum | 2010. 07. 29.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Előző héten mutattuk be az nVidia új, felső-középkategóriás kártyáit, és hosszú idő óta először éreztük úgy, hogy végre itt egy GeForce, ami megéri a pénzét. A GTX460-ak kiviteltől függően 50-70 ezer forint között mozognak és egyértelműen jobb választások, mint a két rivális kényszermegoldásai, a HD5830 és a GTX465. Ráadásul pont az új kártyának köszönhetően végre beindult egy kis mozgolódás is az árakban, a HD5830 ára leesett az olcsóbb GTX-ek szintjére, erre régóta vártunk. Mivel sok olvasónkat érdekelte, hogy mire lenne képes két darab az új kártyából, ezért utánajártunk a témának, és a múltkor megismert Gainward kártyákból kettőt-kettőt felhasználva megnéztük mit lehet kihozni belőlük (referencia órajeleken használva őket). A cél természetesen a GTX480 sebességének az elérése, de bevettük a tesztbe a jelenlegi leggyorsabb videókártyát is, a Radeon HD5970-est, ami tavaly november óta birtokolja a legerősebbnek járó koronát, és a dolgok állása szerint még egy ideig meg is tartja.

Mivel már nagyon régóta van lehetőség arra, hogy akár SLI híd nélkül is használjunk kétkártyás rendszereket, ezért kíváncsiságból kipróbáltuk, mennyit számít a híd megléte. A híd egyébként PCI-E alapokra építkezik és segít tehermentesíteni az alaplap (vagy a processzor) PCI-Express vezérlőjét. Az nVidia szerint kisebb kártyáknál elég lehet az alaplap által kínált sávszélesség, de komolyabb GPU-k esetén nem árt az összekötő híd megléte. Mivel egy elég erős alaplap áll rendelkezésünkre, X58-as chipsettel, ezért mindkét kártyának jutott 16 PCI-E sáv, viszont érdemes figyelembe venni, hogy kisebb chipsetekben az esetek többségében csak 8 sáv jut 1-1 kártyára, és így a sebességcsökkenés is drasztikusabb lehet a most tapasztaltaknál.

Tesztkonfiguráció
Alaplap: Gigabyte X58A-UD3R
Processzor: Intel Core i7-930@3,5GHz
Memória: 3x1GB Kingmax DDR3-1333
Grafikus kártyák: Gainward GTX460 768M, Gainward GTX460 1G Golden Sample, Gigabyte GTX480, XFX HD5870, Asus HD5970
Tápegység: Corsair TX650
Operációs rendszer: Windows 7 Home Premium 64bit
Driverek: Catalyst 10.6, GeForce 258.96 (nem WHQL)


Az energiamenedzsment még mindig jól teszi a dolgát minden kártyán, de az is igaz, hogy az nVidia GPU-k annyira leveszik az órajelüket, hogy a legkisebb aktivitásra visszaváltanak a köztes állapotba. Mivel már mindegyik kártya járt nálunk, így a terheléses méréseknél az SLI konfigurációk érdekesek igazán. Az erősebb GTX460-asok körülbelül annyit esznek, mint egy GTX480-as egyedül, míg a 768M-ek esetében meglepő módon valamivel kevesebbet mértünk, mint amennyire számítottunk. Persze még így is bőven az egykártyás rendszerek felett esznek, de a 452W nem egy rossz érték.


A hőmérsékletek esetében újra felhívnánk a figyelmet arra, hogy a kártyák közül csak a GTX480 és a HD5970 volt referencia designos, a többiek saját hűtési megoldást alkalmaztak, ezért az itt látott értékek nem egyeznek a referencia megoldásokon tapasztaltakkal. Ahogy arra számítani lehetett, amikor két kártyát használunk, akkor az első – amire szinte rásimul a második – elég forróvá válik. A tesztidőszak alatt ezért bele is futottunk egy-két fagyásba, úgyhogy nem bírjuk hangsúlyozni, hogy az SLI-hez jól szellőző ház kell.


3DMarkban mindenki hozza a kötelezőt, a GTX480-at az összes két GPU-s rendszer megveri, még az SLI híd nélküli 768M-ek is (mint látható, itt nem igazán számít a híd léte).


A Resident Evil az erős processzorokat is szereti, és ez egy kicsit behatárolja a csúcskártyák teljesítményét, még egy Core i7 mellett is. Az SLI híddal, és anélkül mért eredmények még mindig alig térnek el.


AVP-ben még mindig elég erősek a Radeonok, főleg alapbeállításokon, és az eredmények alapján az SLI híd sem számít, de a valóságban nélküle képhibákkal találkoztunk, szinte minden futtatásnál. A textúrák minőségét maximumra húzva, és négyszeres élsimítást használva a mezőny összébhúzódik, de még így is a HD5970-nek áll a zászló.


Legalábbis addig, amíg bele nem futunk az első olyan játékba, ami meg pont a másik tábor kártyáit szereti. A Borderlands márpedig ilyen, látszik is az eredményeken.


A HawX-nál attól függ, hogy szereti-e a GeForce-okat, hogy azok melyik generációból jöttek. A GTX400-ak kifejezetten fekszenek neki, aminek hála a legerősebb GTX460-akból álló duó képes közel 10%-kal elhúzni a HD5970-es mellett, mint a Borderlands esetében.


Stalkerben a körülményektől függ, hogy melyik konfig képes a legtöbbet nyújtani, de átlagban a HD5970 vezet. Az SLI híd elhagyása drasztikus sebességcsökkenéssel jár.


Crysis alatt a CrossFire hatásfoka nagyon függ attól, hogy milyen beállításokat használunk. Mint látható, az Enthusiast (tehát maximális) beállítások esetében a HD5970 elhagyja a mezőnyt, alacsonyabb beállítások esetén viszont van, hogy fej-fej mellett halad a GTX-ekkel. Az SLI híd hiánya Gamer beállítások mellett nagyon látszik.


A Far Cry 2 újfent egy olyan játék, ami inkább az nVidiának kedvez. A Ranch benchmark esetében jól látszik, hogy mennyire elhúznak a GTX-ek, míg az Action Scene-t már a processzor is behatárolja.


World in Conflict alatt a papírforma teljesül, csak az 1 gigás GTX-ek kerülnek elég közel a HD5970-hez.


Just Cause 2 alatt az SLI-s rendszerek be-beállnak pár másodpercenként, ami a benchmark alatt még elmegy, de játék közben elég idegesítő lenne. Mint látható, átlagsebességben szép helyen vannak, de lesz mit polírozni a driverfejlesztőknek.


Akárcsak Quake Wars alatt, bár kétséges, hogy a korosodó játékkal foglalkozik-e még akárki az nVidiánál, az SLI-s problémák nagyon régóta jelen vannak az id motorjánál. SLI híd nélkül használhatatlan volt a játék, de még azzal együtt is állandóan be-beakad, és mint látható, örülhetünk, ha legalább ugyanazokat az eredményeket kapjuk, mint egy kártya esetén. A jó hír persze az, hogy még a legrosszabb eredmény is 85 FPS, úgyhogy nem ez a játék lesz, ahol bánni fogjuk, hogy nem megy az SLI.


A Bad Company 2 alatt az SLI és a CF is jól skálázódik. A sorrend körülbelül a szokásos.


Modern Warfare alatt sincs gond a hatásfokokkal, csak a játék tesztelt része nagyon bejön az nVidia kártyáknak, így az 5970-et, a GTX480 is szépen megveri, a Borderlands kivételével ez az egyetlen játék, ahol ez előfordul.


A fenti összegzésben szerepel az összes játék, rákattintva pedig előjön egy olyan változat is, amiből kihagytuk a Quake Wars-ot. Most nem akartunk továbbmenni ezen a vonalon, mert nem lenne fair, csak azokat kivágni, ami az nVidiának nem kedvez (ellentétes esetre most nem volt példa). Maradjunk is inkább a kirakott diagramnál és elemezzük azt egy kicsit. Ahogy az várható volt, a két GTX460 gyorsabbnak bizonyult, mint egy darab GTX480-as, még az olcsóbb, 768MB-os változatoknak is sikerült pár százalékkal az nVidia zászlóshajója fölé lőni. Az AMD csúcskártyáját azonban nem sikerült behozni. Bár van néhány játék, ami az nVidiának kedvez, és gyorsabbak benne a GTX-ek, az átlagot tekintve a HD5970 a többiek felett áll. Persze az árát tekintve ez el is várható, még ha a csúcskártyákat nem is úgy szokták beárazni, hogy azok legyenek a tökéletes ár-teljesítmény bajnokok.

A GTX460 1GB-os változatai 65 ezer környékéről indulnak, két példány tehát minimum 130 ezerbe kerül, és nem árt hozzájuk egy megfelelő alaplap sem, úgyhogy el is jutottunk egy GTX480 árához, innen már a HD5970 sincs messze. Újonnan tehát nem sok értelme van két GTX460-ban gondolkozni, jobban járunk egy erősebb kártyával. A másik alternatíva persze egy GTX460 beszerzése a megfelelő SLI képes alaplapba, és a későbbi bővítés, ha már kevés lenne egy kártya ereje. Ebben van ráció, ráadásul a kártyák ára csökkenésnek is indul majd idővel. Az összekötő SLI hidat viszont mindenképp használjuk, mert mint látható még egy X58-as alaplap esetében is nagy lehet a sebességkülönbség, alkalmazástól függően.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

64. Gpety
2010.07.29. 06:01
Jó teszt, de nem lehetne legközelebb a diagramoknál a színes sávokba beleírni a hozzájuk tartozó kártya nevét? Nekem egy kicsit jojózik a szemem mikor nézegetem a színes pontokkal jelölt felsorolást + a sávdiagramok szín kavalkádját és próbálom egymáshoz viszonyítani az egyes kártyák teljesítményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. kiki22
2010.07.29. 07:28
sztem is egyszerubb lenne ha beleirnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. thspo
2010.07.29. 07:51
768mb-os verzió beszerezhető újonnan 50-54-k-ért, komolyabb 1 gigás (pl gigabyte) 60k. Ilyen árak mellett tényleg megéri elgondolkodni egy SLI rendszerben. Bár egy kicsit sajnálom, hogy a tesztbe nem került bele az 5770 crossfire mivel ez a két csöppség is elég jól pörög együtt és 35k körül már beszerezhető darabja. Ma már azokat az időket éljük mikor egy komolyabb SLI konfig kiépítésére alkalmas x58-as lapot is szinte potom pénzért be lehet szerezni (lehet, hogy használtan, de garanciával) így ez nem hinném, hogy vissza tartó erőnek bizonyulhatna. BÁR sztem a tesztben látott kártyák egymagukban is elég teljesítménnyel bírnak még 1-2 akár 3 évig is arra, hogy full HD-ben játszunk velük. Jó teszt, gratula!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. somakb
2010.07.29. 08:34
"A GTX460 1GB-os változatai 65 ezer környékéről indulnak, két példány tehát minimum 130 ezerbe kerül, és nem árt hozzájuk egy megfelelő alaplap sem, úgyhogy el is jutottunk egy GTX480 árához, innen már a HD5970 sincs messze."

Őőőőő ??? 130.000 a 2 GTX460 1gb, ugyanennyi a GTX480 és 180.000 a HD5970? NINCS MESSZE???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. mistagee
2010.07.29. 08:46
Én javasolnám a Metro 2033 felvételét a tesztjátékok közé, mert szerintem az egy olyan játék, ami képes megizzasztani a kártyákat, akár még SLI/Crossfire rendszerben is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. ThePoweR
2010.07.29. 09:12
mistagee: Ja képes megizzasztani mert sz.rul van optimalizálva.

Egyébkén az egész DX11 hülyeség. Legalábbis addig míg át nem állnak csak arra. Tehát egy DX10-es vagy 9-es kártyán el se indulna az adott játék. Addig nem lesz normális tesszelláció. PH-n kifejtették a nálam okosabbak.

160-ért van 5970.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. net_burger
2010.07.29. 10:08
Nekem egy 8600gt sli-be bőven elég. Már 4 éve megvan és azóta nemvolt olyan játék (kivéve a gta4) h szaggatott volna. Én csak 1280*720-ban tolom de igy is megfelel.
Nagyon elégedett vagyok az sli képességeivel úgyhogy csak ajánlani tudom annak aki most ebbe beleakar ruházni, hisz még 4-5 évig tuti nemkell majd odafigyelnie új kütyü vételére. Amúgy a teszt az bejött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. carraroxt
2010.07.29. 10:09
Én alapvetően AMD párti vagyok, de el kell ismernem, ez a kártya jó lett. Nem világmegváltó (ahhoz még egy lehelletnyit drága), de mindenképp elgondolkodtató. Kíváncsian várom a további fejleményeket...

Egyébként nem értem minek számolgatjátok itt, hogy melyik mennyi. Mintha nem lenne 1 is bármire elég. Mennyire sok értelme is van kiadni +X-ezer Ft-ot, hogy HD-ben 50Fps helyett 90Fps-el menjen a játék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. ThePoweR carra...
2010.07.29. 10:18
Csak 1 év múlva kijön egy játék és nem 30 fps-el hanem 50-el futna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Simba
2010.07.29. 10:19
Simán jobb vétel mint egy csúcs kártya beszerzése. Igaz árban ha két 1GB-ost vesz az ember az már GTX480-as ár. Viszont gyorsabb is nála. Persze ahol működik az SLI.
A HD5970 meg hol is kezdődik 150-160k. És nem gyorsabb annyival hogy megérje azt a 20-30k+ot. Persze akinek a leggyorsabb kell.
OC-val meg már nem befoghatatlan a HD5970 sem. Szívesen néztem volna 800-ra húzott kártyákkal is eredményeket.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. lajthabala...
2010.07.29. 10:31
ThePoweR
Viszont egy év múlva az 56.000Ft-ból, amit most nem költöttél el a második GTX460-ra, vehetsz egy olyan kártyát, ami egyedül viszi az a játékot. Vagy megveheted akkor a második GTX460-at, 30.000Ft körül. Felfelé valószínüleg nem fog menni az ára, nem egy éves távlatban és a mostani deviza-árfolyamok mellett.

Két kártyát venni egy helyett azért, hogy majd később jó legyen biztos bukás. Két kártyát azért vesz az ember, mert most kell neki a teljesítmény, vagy mert mindenképpen kétkártyás rendszert szeretne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. scholes9
2010.07.29. 10:47
Ezek alapján is eléggé egyértelmű, h akinek van SLI-s lapja mit is érdemes vennie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. rabib
2010.07.29. 11:39
Jó teszt lett! Nem rossz azért ez a GTX460 SLI, de nekem elég lesz egy darab 1 GB-os GTX460 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Hitoshi
2010.07.29. 11:42
Azért azt is érdemes megfigyelni, hogy nem sok különbség van az 1 GB-os és a 768MB-os GTX 460 között, viszont árban 10e FT jelent, szóval ezek szerint jobban megéri a 768MB-os verzió
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. felziusz
2010.07.29. 11:45
somakb aki ennyiért vesz VGA-t annak nem fog számítani ekkora különbség.

Kb ugyanaz mint a GTX480 fogyasztása: aki ilyen kártyát vesz magasról le fogja tojni hogy mennyit zabál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. norbitalis
2010.07.29. 12:18
Én most készülök gtx 260-ot venni, szerintem ez is teljesen jó lesz még két évig főleg ilyen tuning potenciállal.
És tényleg ez dx11 egy nagy baromság ez csak az új generáció hulláma hozta magával. Szerintem most érdemes pl. gtx 260-280-285-295-öt venni mert most használtan nagyon olcsoért lehet kapni már ilyeneket akár garival együtt.
Szerintetek megéri 39-ért egy gtx 260 OC 650Mhz-en?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Phantomstr...
2010.07.29. 12:44
Simba: "OC-val meg már nem befoghatatlan a HD5970 sem."

Ezeken mindig jót derülök, mert valahogy mindig elfelejtik, hogy a másikat is túl lehet hajtani
Akinek meg van 130 ezre videókártyára, annak van 150 ezre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Coyote987 Phant...
2010.07.29. 13:12
Tehát újra kezd magára találni az Nvidia. Jó cikk lett én is végig olvastam. De kicsit óvakodjatok a 768mb verziótól mert ott a adatsín csak 192 bit ha jól tudom míg az 1gbosban 256bit.Táblázat alapján is látható a különbség a kettő közt.effektív megéri a plusz 10 ropi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. _DiEGO_
2010.07.29. 13:27
Jó kis tesztek ... jó reklám NV-nek vegyé egyszerre 2db VGA- t és lesz tolóerő - továbbá egész megközeliti ATI teljesítményét...
Megnézném mennyi NV fanatikus vesz meg párban belőle itthon, meg azért környezetünkben is. De valami mindig van NV tájékán. Valami lassan beérik - csak NE kelljen ahhoz kettőt venni...



A GTX460 1GB-os változatai 65 ezer környékéről indulnak, két példány tehát minimum 130 ezerbe kerül...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. jozsefm
2010.07.29. 13:33
Jó teszt lett Köszi iPon,de néhány dolgot én is hiányolok,többek közt a nagyobb 2560x1600-as felbontás eredményeit,ilyen erős összeállitás tulajdonosa már nem egy 24\"-os full-HD monitoron játszik,vagymár,ha SLI és 5870-5970 akkor a többmonitoros módot is értékelhettétek volna. A következtetés számomra is az,hogy nem éri meg egyből ,esetleg fejlesztésként,de még ugy is meggondolandó főként ha eszembejut ,hogy hányszor fordult elő a cikkben:akadt, lefagyott, tulmelegedett az SLI, ugyhogy a beszerzésnél mindenképp számitani kell egy nagyobb és ventillátorokkal bőven megszórt házra is hát ezek se éppen filléres tételek.

Kérdés: az 1GB GTX 460 fogyasztásánál nem néztetek el valamit: terhelve 352W az 5870-es ,367W-jához ennyire közel van ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. _DiEGO_
2010.07.29. 13:56
No meg nem elfelejteni , ha 2 ilyen VGA-t vesz valaki netán - hogy nézzen körül , hogy mekkora tápra is van még szükge nem elég ha vesz 2db ilyen jó kis kártyát...

Igen-igen - a többmonitoros mód nagyfelbontás 2560x1600 to UP felbontás tezst eredményeit...
mint józsef m. is megemlíti , ilyen gépigénnyel nem medium felbontásban tolják ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. lionhearte...
2010.07.29. 14:04
Simba: "OC-val meg már nem befoghatatlan a HD5970 sem."

Nem OCval kell befogni. Valószínűleg az nV is tudja, hogy meg kell verni, így épít egy gtx490/495 akármit, amiben 2db TELJES értékű gf104 fut. Ha tényleg levesszük a palettából a quakewarsot, mert nem futott az sli, akkor látható 3% a különbség. A gf104ben viszont egy teljes cuda "füzér" le lett tiltva. Egyszóval minden gond nélkül fogható.
A fogyasztás még kérdéses, hiszen bele kell férni a 300wattba, úgyhogy lehet ott is levesznek kicsit az órajelen, mint az 5970en is tették.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. csab959
2010.07.29. 14:17
Kicsit nagyobb órajelen is lehetett volna járatni a procit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. jozsefm lionh...
2010.07.29. 15:00
Igy bizony

Egyébként meg elég csak a terhelt hömérséklet adatokra tekinteni 100°C-105°C nincs már itt helye és lehetősége semmiféle OC-nek ha már alapon is melegedett és akadozott a SLI.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Svindler
2010.07.29. 15:02
Na akkor sorba

somakb: van 5870 160k-ért is, nálunk is. [LINK] A drágább alaplap miatt pedig nem 130-cal, hanem 140-nel érdemes számolni szerintem.

mistagee: a Metro 2033 azért került ki ideiglenesen a tesztelt játékok közül, mert kezdetekben az nVidia érdekesen optimalizált rá Az új driverrel még nem néztem meg, de le lesz ellenőrizve

simba: mivel már így is elértük a 100 fokot az első kártya esetében, ezért nem erőltettük a tuningot, annak semmi értelme, hogy meghúzzuk a kártyát, aztán a hővédelem leveszi az órajeleket.

józsef m.: nem néztük el, ha megnézed a gyári adatok is 160W (GTX460) és 188W (HD5870). 2560-as felbontású monitort nem könnyű keríteni, de készültünk egy combossabb teszttel is, arra már megvolt, viszont a GTX-ek már nem voltak nálunk

Diego: azért az 1920 nem medium felbontás, csak 27-30 colos monitorokon van nagyobb (27-eseken csak nemrég jelent meg a 2560). És még egy ilyen gép mellé is combos kiadás egy 300 ezres monitor (30 collal számolva)

lionhearted: valószínűleg ezt is fogja tenni az nV, csak tényleg nem tudjuk mennyire kell megnyesni a GF104 órajeleit ahhoz, hogy beférjen 300W alá két darab.

csab959: elég csúnyán meg kell feszelnünk szegényként, hogy elvigye a 4GHz-t, úgyhogy csak akkor tesszük ha tényleg szükséges. Erre is lesz nemsokára példa
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. tibi27
2010.07.29. 15:15
GIGA OFF:Arra azért kiváncsi lennék hogyan történik egy tesztelés,tehát van egy gép letesztelik az egyik karival utánna a másikkal és így tovább,maximum a drivereket törlik kari cserénél,vagy hogy?Most csak azért mondom mert volt már nálam is 3 különböző videókari gtx280 4870 512mb gtx275 896mb,6x lettek cserélve összesen a karik mert pont ez volt a tervünk hogy mennyivel befolyásolja a driver ill a vga cserélése a rendszert,és biza már a negyediknél 4-8 fps veszteségünk volt.ha újraraktuk a win-t meg a játékot rendessen visszaált.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Juliska
2010.07.29. 15:15
Svindler: Ha optimalizálás alatt azt érted, hogy a Metro 2033 nem alkalmazza a maximális textúrarészletességet az NV Fermi kártyáin, akkor az a fejlesztők hibája. Be is vallották, és készül is a patch, aminek a múlt hónapban kellett volna jönnie. Azóta semmi hír felőlük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. GerryZ
2010.07.29. 15:20
Remélem nem kérdezek nagy hülyeséget, de egy SLI-híd képes valamennyire kompenzálni egy kisebb sávszélességű foglalat korlátozásait? ( x4, x8 )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm Svind...
2010.07.29. 15:38
Köszönjük a válaszokat Svindler

Már csak egy kis kötekedés: legközelebb ne a bevezetőben irjátok le ki a gyilkos.. !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Humbuk
2010.07.29. 19:17
Kíváncsi leszek, hogy mit tud majd 2x gtx460 egy nyákon. Ott legalább nem lesz az, hogy fuldoklik az első kártya mert megfolytja a másik. Ugyanakkor meg valószínűleg sokkal drágább is lesz mert miért ne?

Az árakkal azért bánjunk óvatosan, mert nem a gyönyörű M.o. a világ közepe. Más helyeken ahol $ és euró van, kicsit jobban megéri.

Szerintem egyelőre 1 kártya éri meg, aztán ha később lejjebb megy az ár és szükséges a + teljesítmény a másik.

norbitális szerintem nem éri meg régi gtxeket(2xx) venni. Nem azért véreznek el majd a jövőben mert nem elég erősek, hanem azért mert kiveszik a támogatottságot. (pl ha már csak dx11 lesz amihez kell még némi idő.) Ezzel a húzással úgy is megszívatnak majd mindenkit... Kérdés csak az, hogy mikor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Svindler
2010.07.29. 20:17
Juliska: nem akarom gyártani az összeesküvés elméleteket, de lényegében arra gondoltam. Lemaradtam, nem tudtam, hogy patchelik, de akkor szeretettel várjuk, majd figyelek rá.

GerryZ: igen, arra van, de egy x4-es foglalat mellett nem várnék csodákat, ott már a CPU>VGA kommunikáció is eléggé belassul.

tibi27: egy teszt egy tesztrendszerrel megy végig, kontrollként a végén egy kártyát visszahelyezve az első teszteltek közül. Még sosem volt fps csökkenős problémánk, de ha egy rendszerrel gond akad (sajnos volt már rá példa, csak épp drasztikusabb), akkor azonnal újrahúzzuk, és a régebbi eredményekből is ellenőrzünk párat, hogy akkor még minden rendben ment e. Nem hiszem, hogy gond lenne tehát az a mért értékekkel. Egyébként ti milyen rendszeren néztétek? És rendesen lepucoltátok a drivereket új kártya előtt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. rabib Humbu...
2010.07.29. 20:48
Hogy mikor szívatnak meg minket azzal, hogy ha nem DX11-es, és SM 5.0-ás a videokártyád, akkor nem indul el rajta a játék? Most még egy DX9-es, és Shader Model 3.0-át támogató videokártyán is elfutnak a játékok. Akkor mikor lesz a DX10 és az SM 4.0 a minimum? 3-4 év múlva talán. A DX11 meg még nem is tudom mikor, de jó soká lesz a minimum. Pláne, hogy van Windows Vista is, ami DX10-et támogat. Ettől még nem kell tartani. Akinek most van a gépében egy GTX275, vagy GTX285, annál hamarabb fog "kiöregedni" a processzor a gépében, mint, hogy majd a játékok azért nem indulnának el, mert DX11-et, és SM 5.0-át kérnek minimum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. GerryZ Svind...
2010.07.29. 20:51
2 x8-as porttal mit tudna kezdeni egy ilyen SLI-híd? Mindkettő elérné a maximumot, vagy csak gyengébb kártyák esetén?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. jozsefm
2010.07.29. 20:55
Ezt a driverlepucolás dolgot valaki kifejthetné részletesebben.Főként ATI CCC topikokban olvasni sürün róla,hogy nem elég a saját uninstall-ja.Különféle hiper -szuper takaritó programok használatát javasolják melyneknek eredményessége a nagytakaritás utáni kétségbeesett segitségkérésekből elég gyakran leszürhető./Ki tudja mit takaritottak még le!/Arról is hallottam,hogy ezek a havi rendszerességgel jővő frissétések a kiadó által közölt hatékonyságukat szinte kizárólag csak szüz ,a korábbi driverek visszamaradt szemetétől teljesen mentes ,rendszer alatt tudják akadámentesen hozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. tszaboo
2010.07.29. 21:19
rabib: soha, a dx11 visszafele kompatibilis. Ezért nagy találmány. Egyszer majd megtanulnak programozni rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. robyeger
2010.07.29. 21:43
mérési kiegészítés: Alien versus Predator benchmark
2db ATI Radeon HD5850 -1920x1080-ban max. beállításokon
47.6 fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Simba
2010.07.30. 00:02
Svindler:Nem kötekedésből ne értsetek félre. De milyen körülmények között teszteltetek hogy az első kártya 100 fokon izzott?
Itt például Furmark alatt 75 fokos az első kártya [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. GerryZ Simba
2010.07.30. 00:38
Szerintem a különbség abban rejlik, hogy amit te linkeltél, ott a két kártya közt volt egy üres slot, itt pedig nem, így az első kártya tulajdonképpen nem kapott levegőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Dragon3k
2010.07.30. 01:15
rabib: vistára is telepíthető a dx11.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. kiskoller
2010.07.30. 09:37
Jó teszt! persze én így sem ajánlanám senkinek sem az SLI használatát. szerintem túl sok a baj vele, melegedik, hol megy, hol nem, gondolom a venti is hangos lehet. Érdemesebb veni egy gtx460at most, majd később amikor gyenge a kari, venni egy jobbat. persze csak ha nem atom-HC gémer vagy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kiskoller
2010.07.30. 09:40
driverpucolás nálam ezt jelenti: winreinstall. hatásos, tuti nem marad vissza semmi, és ha jó vagy 3/4 óra alatt megvan az összes program feltelepítésével. gondolom ez egy tesztnél ahol 10 kari van tul sok idő, de aki épp megvett egy karit, annak sztem ez a legjobb megoldás. vagy a backup is müködik, nem? én azt sose használom, egyszerübb ujrahúzni a gépet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. lajthabala...
2010.07.30. 09:54
rabib
Lehet, hogy a DX 10 is olyan lesz, mint a Vista. Kihozták egy stabil és elterjed rendszer helyett, minimális módosításokkal. Aztán nem sokkal később jött a Win 7. És aki lecseréli az XP-jét, az arra cseréli.

A DX9-et is a DX11 fogja leváltani, és valószínüleg akkor, amikor már a középkategóriás kártyák is folyékonyan futtatják a DX11-es feature-öket, és a Win 7 is elég széles körben elterjedt már. Én 2012-re saccolom, ha csak nem jön el addig a világvége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib lajth...
2010.07.30. 12:17
Nekem Windows 7 van fent a gépemen. Unokatesómnak olyan VGA-ja van, ami SM 2.0-át támogat csak. Ott már sok játék csupán emiatt nem fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. perempe
2010.07.30. 13:35
hány százalék vásárol (tőletek) 50K, ill. 100K felett VGA-t? százalékra lennék kíváncsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm kisko...
2010.07.30. 13:53
Szia kiskoller

Hát ez biztos,hogy tuti módszer.. a gyereket a fürdővizzel eggyütt..>>>>

Uj kártyánál még elmegy ,az két évente oké, de a havonta jövő vadi uj driver esetében +++ a párnaponta érkező javitások az első időszakban na az már macera!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller
2010.07.30. 14:58
józsef m.

igen, ebben van ráció. akkor a rendszer-visszaállító rendszer müködne jól (backup).
csak olyat én sose használtam, csak a helyet foglalja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. lajthabala...
2010.07.30. 15:33
kiskoller
Én Norton Ghost-ot próbáltam - természetesen illegálisan, mert csak egyszer kellett - azzal nagyon szépen meg lehetett oldani, inkrementális mentési lehetőséggel, hogy a hely se fogyjon annyira. A beépítettet nem ismerem.

Egyébként ha a Windows fel is megy 30-40 perc alatt, utána fel kell még tenni és beállítani a tűzfalat, az összes drivert, nem csak azt az egyet, amit éppen cserélni akar az ember, egy rendes böngészőt, média-lejátszót, a játékokat, FRAPS-t, Steam-et... ... Az újraindításokkal kijön fél munkanap, persze nem 100%-os terhelés, de azért kellemetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rini
2010.07.30. 16:17
Én is a Ghost-ot használom, igaz nem is kell telepítenem gyakran a gépet. A legbiztonságosabb mégis az, ha nem akarsz hibával találkozni a fő alkatrész cseréjénél mindig újrarakod a rendszert. Itt alapvetően a grafikus vezérlőt és az alaplapot értem alatta. Az alaplapnál meg mindenképp meg kell csinálni. Sok későbbi kellemetlenségtől megkímélheted magad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Rider15
2010.07.30. 16:55
Lajthabalazs, nekem egy win7 felrakása driverrel, böngészővel, vírusírtóval, xfirevel, steammel együtt 1 óra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller
2010.07.30. 17:31
ha az embernek megvannak egy helyen a telepítő fájlok, és erős a procija meg a HDDje, hamar felrakja azokat a progikat. én speciel egyszerre 5-6 progit felrakok, 20 perc alatt fennvan mindegyik amit használok meg a driverek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. lajthabala...
2010.07.30. 20:22
kiskollerAz embernek tipikusan nincsenek meg a telepítőfileok, mert két telepítés között kijön néhány új verzió, tehát mindent le kell vadászni a netről. Driver az alaplaphoz, videokártyához, TV tunerhez, egérhez - a makrószerkesztő miatt - gamepad-hez szintén ugyanezen okból. És a 11GB-os MW2 azért egy gyorsabb gépet is megizzaszt, mire felmegy DVD-ről, leszedi a frissítéseket Steam-ről, szinkronizálja a játékos file-jait. Ha a gépen nem csak játszik az ember, és nem csak egy játékkal, akkor jön a neheze, web-szerver telepítés, konfigurálás, jogosultságok testre szabása, adatbázis felhúzása, adatbázis-backup visszatöltése, remote site-ok konfigurálása. A laptopomat, amin dolgozom, egy 3-4 napig telepítgetem, mire teljes funkcionalitásával használható. És utána jöttek azok a finomságok, hogy vajon melyik open source kép nézegető jött be igazán, melyik galériakezelő, DVD író, vektorgrafikus rajzprogram...

Emellett a Win 7, ami nem egy régi oprendszer is újraindította magát néhányszor, miután lehúott sorban néhány tucat frissítést, valószínüleg egy XP SP3 még egy hét után is frissítgetné magát éjszakánként.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Balu92
2010.07.30. 22:35
Milyen táp kéne GTX460 SLI-hez?Max 20 ezerig de inkább olcsóbb legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2010.07.30. 22:46
Azt azért ne felejtsed el, hogy aki telepíteni kezd az előtte leszedi és összerakja egy könyvtárba ezeket a fileokat. Legalábbis én így csinálom. Így nem utólag turkálom össze ezeket a net-ről hanem már rendelkezem velük telepítés előtt. ekkor már semmi dolgom nincs azok indítgatásán és beállításán kívül. De még így is legalább 2 óra mire minden rendesen felmászik és beállítódik ahogy én szeretem. Még így is van ami nem klappol rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm Balu9...
2010.07.30. 22:56
Ilyesmi egy kis tartalékkal, ettől olcsóbbat nem találtam a 20.-eFt-os keretbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. XtreemX
2010.07.31. 16:08
Balu92:
Felejtsd el.. minimum 750 wattos egység kell hozzá hogy stabilan menjen. Az 30 alatt nincsen. Ha 460 sli-re van pénzed akkor ne tápon spórolj már... tönkrevágod az egész géped.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Balu92
2010.07.31. 17:51
Hát én ezekre gondoltam:
http://www.ipon.hu/webshop/product/coolermaster_real_power_rs_620_asaa_a1_620w_modular/18215
http://www.ipon.hu/webshop/product/coolermaster_rs_650_acaae3_eu/141740
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Sárpac
2010.08.01. 13:54
A 2xGTX460 1gb fogyival én nem vagyok kibékülve a GS valószínűleg erősen túlfeszelt. Nálam az idle értékek 2db gigabyte gtx460 1gb-al SLI-ben megegyeznek az itt 768sli verzióval a load szintén ott van a 768-as szintjén kb.. Szám szerint Idle:143W Load 440-450W.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2010.08.02. 23:45
GTX490(?) (2x460) vs 5970: Azt mondjátok, hogy elveri az elméleti csúcskártya az 5970-et, mert a 460-ban le van tiltva egy CUDA füzér. Hát ja, de az 5970 meg az 5850 órajelein fut, nem az 5870-én. A fogyasztásról meg szerintem ne is beszéljünk, mert az nVidiának még rosszabb lenne a helyzete egy ilyen felépítés esetén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rockerbt
2010.08.03. 22:11
Hát hogy ne legyen a 2 way SLI 100 fok felett van hozzá Koolance GTX 460 folyadékhütés is, megnézném h mit produkál ugy)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bzs
2010.08.06. 15:19
Szerintetek egy gtx460-as kártya működne rendesen amd-s rendszerben (am3-as lap phenomII 955)? Valakinek van tapasztalata?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Caine bzs
2010.08.06. 16:56
miért ne működne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Balu92 Caine
2010.08.06. 18:06
bzs:

Persze, hogy műkődik ez hülye kérdés volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Sárpac
2010.08.22. 21:24
Most teszteltem a Borderlands játékot GTX460 SLI: 130-180Fps átlagban 150. 120 alatt nem is nagyon láttam sehol sem. Van sajnos benne fps limitáló, de ki lehet kapcsolni: bSmoothFrameRate=FALSE értkre állításával a WillowEngine.ini fájlban a saját fiók dokumentumok alatti könyvtárában található meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm Sárpa...
2010.08.22. 21:57
Nagyuram..!

Milyen felbontásban és beállitásokon?
Néhány képet esetleg? ide is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!