iPon Cikkek

Guild Wars 2 béta beszámoló

Dátum | 2012. 06. 19.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Évek óta halasztgatják, még régebb óta várjuk. A Guild Wars 2 háza táján azonban mostanában mozgolódás nesze törte meg a csendet, és szépen lassan meggyőzte a késés miatt kétkedőket: itt bizony valami nagy dolog készül. A béta hétvégék tapasztalatai alapján bátran állítjuk, hogy a fejlesztés során elhangzott ígéretek bizony nem csak puszta marketingszövegek voltak.

Kezdjük azonban az élménybeszámolónkat a rossz dolgokkal, a Guild Wars 2 megérdemli, hogy jó szájízt hagyjon maga után a cikk végén. A játék még eléggé félkész állapotban van. Eleve az öt fajból (ember, charr, norn, asura, sylvari) kettő még nem elérhető, az átvezetők közül soknál foghíjas a szinkron, gyakoriak a kisebb-nagyobb bugok, nagyon instabilak a szerverek - majdnem olyan bizonytalan a hálózat, mint a Diablo 3 indulásakor, ha szabad piszkálódni egy kicsit -, nade a legfőbb probléma a borzalmas gépigény... Bár a legutóbbi hétvégén már valamelyest javult a helyzet, még mindig nincs igazán arányban a látvány és a sebesség, messze nincs olyan jól optimalizálva, mint az első rész volt már megjelenéskor – márpedig egy MMORPG-nél fontos, hogy minél több embernél minél jobban fusson.

A mesmer továbbra is a legkülöncebb kaszt

A látvány egyébként kissé vegyes képet fest. A karaktermodellek kifejezetten szépek, különösen az igazán részletes karakteralkotónál látszanak az aprólékosan kidolgozott elemek. A stílus pedig szerencsére továbbra is megőrizte a jól megszokott Guild Wars-jegyeket, azaz magabiztosan egyensúlyoz a keleties és nyugatias látványvilág között. A mesmerek ruhája még mindig extravagáns, a varázslateffektektől is lehet látni a harcot, és a táj is magán hordozza az előd látványelemeit. Ugyanakkor elég sokszor futottunk bele csúnyább részekbe, elnagyolt elemekbe, amik azért nem éppen 2012-es színvonalúak.

A zenékben is visszatérnek régi dallamok, amiket öröm újra hallani, a szinkron pedig... nos, mondjuk azt, hogy MMORPG-hez képest korrekt. Meglehetősen sok szöveg kapott egyébiránt hangalámondást, a fő történeti szálon kívül is egész sok gépi karakter szól hozzánk hallható formában.

Nade egy MMORPG-ben a külsőségek kevésbé számítanak, több száz óra játék után majdnem mindegy, hogy szép vagy kevésbé szép környezetben töltöttük el az időt. A lényeg, hogy van-e mivel eltölteni? A válasz pedig, hogy van, méghozzá dögivel!

Kezdjük a játékos játékos elleni küzdelemmel, azaz a PvP-vel. Az előző részhez hasonlóan a PvP-t itt is elkezdhetjük akár rögtön a játék elején, a program ugyanis kapásból felskálázza karakterünk képességeit, tulajdonságait és felszerelését, hogy mindenki azonos esélyekkel induljon. Változás, hogy ez most már a normál karakterünkre is vonatkozik, azaz nem kell külön PvP-s karaktert kreálni, hanem bármikor a világban kóborolva átteleportálhatunk a PvP zónába, ahonnan aztán fejest ugorhatunk más játékosok gyepálásába.

Új játékmód: ÁvÁ, azaz Ásó versus Ásó

Be kell vallanunk, a hagyományos PvP-nél sokkal jobban izgatta fantáziánkat a teljesen új WvW, azaz World versus World, magyarán a szerverek közötti kompetitív játék. Ez egy gigászi területen zajlik, ahol három szerver gyűjt pontszámokat, hogy aztán egy-egy időszak végén eldőljön, ki a legjobb – és mellesleg passzív bónuszokat szerezhessen minden, a szerveren játszó játékosnak. A pontgyűjtés pedig a hatalmas területen várak, őrtornyok, bányák, oltárok elfoglalásával zajlik, ahol mellesleg erőforrást is kell menedzselni, ellátmány-karavánokat elfoglalni, vagy épp tornyokat felszerelni védelemmel. A PvP mellett PvE is keveredik a jóba, ugyanis gép által irányított vezérek, valamint védők és támadók is járják a vidéket, nameg ott van a környezet is, a szörnyek és egyéb gonoszságok... Címszavakban beszélek, egyrészt mert nincs elég hely itt mindent felsorolni, kifejteni, másrészt mert egy komplett béta-hétvégét simán el lehetett volna tölteni csak a WvW-vel foglalkozva, és még akkor is tartogatna meglepetéseket. Monumentális, és kellő szórakozást nyújthat akár egyedi játékosnak, akár kisebb-nagyobb csoportoknak. És ez még csak egy része a játéknak...

Az elődhöz képest a PvE rész kapta a legnagyobb átalakítást. Azt valószínűleg minden olvasó tudja már, hogy szakítottak a teljesen instance-olt jelleggel, és helyette immár hagyományosan együtt kalandozhatunk társainkkal. A töltőképernyők azért valamelyest megmaradtak, a fővárosok és az óriási külső zónák között várni kell pár másodpercet. A tájon át az utazást a teleport pontok könnyítik, melyeket ha egyszer elértünk, akkor bármikor, bárhonnan el tudunk oda teleportálni némi pénzmagért cserébe.

Tehetünk pár szívességet

A játékvilág legnagyobb érdekessége, és egyben a Guild Wars 2 legjelentősebb forradalma a megreformált küldetésrendszer, és a dinamikus eseményrendszer implementálása. Erről lehetett a legtöbbet hallani, és emiatt voltak a legtöbben szkeptikusak. Pedig a dolog a valóságban kifejezetten jól működik, és még soha egy játék sem adta ennyire jól vissza a körülöttünk élő világ érzetét.

Nade miről is van szó? Az érem egyik, egyszerűbb oldala, hogy nincsenek hagyományos értelemben vett küldetések (tudjátok, felkiáltójel, kérdőjel, leokézás). Helyette ha egy szívvel jelölt terület közelébe érünk, akkor a képernyő felső sarkában megjelenik az adott feladat: segítsük a halászokat/farmerokat/szerzeteseket, méghozzá akár többféleképpen is. A leggyakoribb feladat különböző lények ölése, tárgyak összegyűjtése, de találkoztunk például tehénitatással, locsolással, sörkóstolással, csapdaélesítéssel, graffiti letörlésével... és még lehetne sorolni (ide süllyedtek a kalandozók, válság van :D). Az adott területen mindegy, hogyan segítünk, a lényeg, hogy egy csík feljusson 100%-ig, és akkor késznek veszik a "küldetést", kisegítettük a rászorulókat.

A másik, talán még érdekesebb elem a valóban dinamikus események rendszere. Ennek megvalósulását legjobb egy valós, átélt példán kereszül szemléltetni, amivel én magam találkoztam. Éppen békésen öltem egy farm közelében a megvadult darazsakat, mikor jött a hír: helyzet van! Rusnyaságok támadták meg a farmot, el akarják vinni a munkaeszközöket, védjük meg őket! Elindult egy időlimit, sikerünk akkor lett volna, ha annak lejártával a támadók feladják, nekünk pedig még marad szerszámunk. Nem így történt, mindet elvitték... Csüggedten tértem volna vissza a darázsirtáshoz, amikor fél perccel később jön az újabb felhívás: irány visszaszerezni az ellopott eszközöket a közeli barlangból! Na itt már sikerrel jártam, elég eszközt sikerült visszaszerezni, úgyhogy öröm és boldogság. Mennék vissza ismét a darazsakhoz, akik már biztos hiányolnak, erre következő lépés: akkor már akár be is lehetne robbantani a rohadékok barlangját! Nosza, kísérjük el a robbanószert hordó kollégát a barlang belsejéig, majd spuri kifelé – és bizony az egész barlang ténylegesen berobbant! Sok-sok ilyen eseménysor szövi át a területeket, és bár bizonyára van bennük ismétlődés, azonban ha egy játékos normális tempóban halad előre, és fedezi fel a világot, akkor a ténylegesen dinamikus, élő világ olyan illúzióját kapja, amit máshol még soha.

Ezt a semmiből előkerült trollt kb. 15 percig tartott megölnünk

A fenti, dinamikus világ mellett azért kapunk hagyományosabb, Guild Warsra jobban emlékeztető küldetéseket is, melyek egy fő történeti szálra vannak felfűzve, sok szinkronnal, instance-olt helyszínekkel, mindez szóló módra optimalizálva. A történetet ráadásul egy kevéske szerepjátékkal is feldobták, így például a karakteralkotásnál adott válaszaink, valamint a játék közben választott lehetőségek is befolyásolják némileg a történet alakulását. Na és persze nem maradhatnak el a csapatos dungeonök sem, melyek azonban csak magasabb szinten érhetőek el, mi nem jutottunk el odáig – állítólag a nehézségen még lenne mit csiszolni, sok főellenség arról szól, hogy maradjon valaki életben addig, amíg a többiek a közeli teleporttól visszaszaladnak harcolni.

Az előző rész igencsak egyedi karakterfejlesztési rendszerét is masszívan átdolgozták. Egyediségből most sincs hiány, hisz például olyat talán még sehol nem láttunk, hogy részben fegyverhez van kötve, milyen skilleket használhatunk, így például más varázslatok jelennek meg a mesmerünknél egy kétkezes kard, és más egy bot használatakor. Ráadásul ezek sem rögtön nyílnak meg, hanem az előző skilleket kell használni néhány alkalommal, mire az újabbak megnyílnak. A skillek másik fele pedig pontokból vásárolható, az ezek használatához szükséges helyeket pedig magasabb szinten kapjuk meg – kb úgy kell elképzelni ezt a részt, mint a Sacred-sorozat bővülő kezelőfelületét. A megnyitott skilleket aztán két csata között tetszőlegesen váltogathatjuk, kialakítva saját módszerünket, repertoárunkat. Érdekes rendszer ez, mely egyszerre őrzi az előd taktikusabb rendszerét (hisz véges számú helyre pakolhatunk skilleket, és csata közben nem lehet őket cserélni),  ugyanakkor mégis újít annyira, hogy érdekes legyen.

A halál torkában

Sokmindenről lehetne még írni (a kézművességről, az achievementekről, a felderítőkről, a napi feladatokról, stb, stb), de mindent még nekünk sem volt időnk ennyi idő alatt kiismerni, így ezek a következő élménybeszámolóra jutnak. Amiről viszont még érdemes beszélni az a halál és feltámadás újításai! Alapesetben minden karakternek van valamilyen gyógyító képessége. Ha azonban mégis úgy adódna, hogy elvernek minket, még nincs minden veszve: a földön feküdve van még néhány másodpercünk, hogy a környéken lévő ellenfelet néhány képességgel megöljük, vagy akár saját magunkat felgyógyítsuk, ha éppen nem minket támadnak. Ha sikerül, és meghal az ellenfél, vagy éppen felgyógyítjuk magunkat, akkor helyben felkelünk, és egy kevés élettel folytathatjuk a kalandot. De megvárhatjuk azt is, hogy egy másik játékos segítsen fel minket, ehhez még külön képesség sem kell. Ha pedig mindezek ellenére mégis teljesen meghalnánk, akkor választhatunk, melyik teleportnál szeretnénk újjáéledni.

Összefoglaló

Hogy milyen lesz a Guild Wars 2? Monumentális. Adott a PvP, melyben már nagy tapasztalata van az ArenaNet csapatának, hisz az egyik legjobb ilyen jellegű játék volt az első rész. Ehhez még hozzácsapták a WvW-t, mely akár önálló játékként is megállná a helyét az ostromaival, hatalmas csatáival. Emellett pedig csak úgy mellékesen az MMORPG műfaj utóbbi éveinek egyik legnagyobb reformját hajtották végre az egészen dinamikus küldetésekkel és feladatokkal. Ja és ne felejtsük el, hogy mindezt havidíj nélkül kínálják, ami már az ennél sokkal kevesebb tartalommal bíró első részt is az egyik legtöbbet eladott online játékká emelte. Hol bukhat el a recept? A gépigényen még mindenképpen, valamint a szerverek stabilitására is oda kell figyelni a végső változatban, na meg persze az egyensúly is illeg-billeg még. Ha ezeket figyelembe veszik, akkor a Guild Wars 2 hatalmas siker lesz, valamikor 2012-ben.

"Work in progress" - hát igen, van még vele munka

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. Neluril
2012.06.19. 08:15
A mi guildünknél a második béta alatt teljesen rendben volt a szerver stabilitás (Whiteside Ridge-en vagyunk), engem már péntek este sem dobott le egyszer sem.
A játék egyelőre elsősorban a processzort használja, a videókártya minimálisan van használva, de a mostani javítások között ez az egyik prioritás, úgyhogy még mindenképpen csökkenni fog a gépigény, processzor tekintetében legalábbis biztosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Leon121
2012.06.19. 08:58
Igen, most itt az utolsó hétvégén már érezhetően jobban futott a játék, tehát van mód a csökkentésre, remélhetőleg igyekezni fognak a lehető legkisebbre lepofozni a gépigényt.

Én a Jade Sea szerveren voltam (ez is milyen fura már, Guild Wars, és szerverek vannak ), ott sajnos naponta legalább 6-8 alkalommal ledobott a szerver, és ráadásul sokszor egy darabig nem is engedett vissza. De ezek szerint ez valamelyest szerverfüggő is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. tom101
2012.06.19. 09:44
Volt egy dolog ami nekem nagyon megtetszett a játékban. 5 év WoW után iszonyatosan feltűnő a PvE részben. WoW esetében a ritkább mobok gyilkolászása vagy pl a bányászás úgy működik hogy egy ember / party kapja meg, aki gyorsabb volt. Aki később ért oda az moroghatott, de találkoztam olyannal is aki elkezdett szemétkedni. A GW2 simán engedi hogy beszállj egy mob gyilkolásába anélkül hogy elvennéd a másik elől (sőt, húzósabb moboknál ha kifeküdt valaki, 2-3 ember ugrott oda feltámasztani ) és a gyűjtögetni valókat is mindenki összeszedheti aki arra jár, nem kell azon idegeskedni hogy valaki farmolási céllal körbe mászkál és nem hagy nekünk semmit. Biztos vagyok benne hogy ez erősen javítani fogja a játékosok közötti viszonyt.
Szerverstabilitás... Érdekes módon engem a 2. beta hétvégén 10-15 percenként dobált le pedig az elsőn talán egész hétvége alatt volt 4 vagy 5 szakadás
Gépigény... Na igen itt még sok a tennivaló. AMD FX6100, HD6950, 8G ram és a fővárosban csak közepes beállításokkal produkál elfogadható tempót. Sebaj én szurkolok nekik.
A WoW óta ez az első MMORPG aminek esélye van hogy kitöltse a felesleges szabadidőmet a napi robot után
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. madcaptain
2012.06.19. 10:43
Ouch tényleg ennyire eszi a gépet?
A GW1 pedig arról volt híres, hogy szép grafikával mindenen elfut kb. Én meg azt hittem megy majd egy közepes laptopon Gt540M-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Neluril
2012.06.19. 11:19
Intel i5-ös CPU-val, AMD 5730-as VGA-val és 4GB RAM-al maximum beállításokon minden simán futott. Ez nem éppen csúcskategória
A Civ5 jobban felmelegíti a gépemet mint a GW2
De mondták az ArenaNetesek azt is, hogy még nincs jól optimalizálva, van hogy csúcs CPU-n is akadozik, egy közepesen meg simán fut, mert még rosszul használja a program a thread-eket. Ezen már a legutóbbi béta előtt elkezdtek dolgozni, remélhetőleg a következő bétáig rendbe hozzák (mert még lesz béta, ez szinte biztos).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Vestrum
2012.06.19. 12:15
"kisebb-nagyobb bugok, nagyon instabilak a szerverek - majdnem olyan bizonytalan a hálózat, mint a Diablo 3 indulásakor," Ez a mondat úgy ahogy van, már egyáltalán nem aktuális, bugokkal én még az első BWE-n se találkoztam ( Vagy még nem találkozott a cikk író más MMORPG-vel; World of Warcraft? ). A szerverek terén az instabilitás valóban jelen volt AKKOR MÉG, mára azonban megduplázták a servereket, ezűltal ZÖKKENŐMENTESEN tudtam belogolni, a BWE2 indulásának pillanatában is ( Diablo 3-nál, 2 napig szarakodott, hogy szépen fejezzem ki magam, persze az már nem béta volt, itt se lesz szerintem másképp, akkora forgalmat nem tudnak kiszolgálni a szerverek, összeomlik az authenticator server és annyi volt, mellesleg nincs is rá igény, hogy megoldják ezt a dolgot, 1-2 nap múlva úgyis megoldódik magától )...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. coolpet
2012.06.19. 12:21
hogy lehet betara jelentkezni? En is kiprobalnam mielott a megvasarlasara adnam a fejem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. wishformor...
2012.06.19. 12:28
Meg kb 1 honapja volt 24 ora lehetoseg jelentkezni a betara, azota nemlehet, abbol sorsolnak,

viszont aki a GW2 oldalon prepurchase-elete a gammat az automatikusan minden beta hetvegere meg van hivva, plusz 3 nap headstart.

Elo is rendeltuk cimborakkal, es eddig 2 akalommal betaztunk, es meggyozo a jatek
meg egy Beta hetvege biztosan lesz, asszem talan most hetvegen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. hegyitaho
2012.06.19. 12:35
mikor lesz már release date
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. coolpet
2012.06.19. 12:35
akkor ezt buktam ugylatom majd meglesem jutyubon a HD videokat a gameplayekrol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. potkeny wishf...
2012.06.19. 12:37
Ha pre-purchase-eli, akkor ugyanúgy kifizeti a teljes árát, tehát számára nem megoldás.
Béta hétvégék előtt hatalmas béta-kulcs osztás szokott lenni, sok oldalon különböző sorsolással/feladattal, meg lehet próbálkozni velük.

Mivel "nagyjából hónaponta egy BWE"-t ígértek, szerintem a következő (és remélem utolsó) Júliusban lesz, eleje-közepe tájékán.

Bejelentkezési gondok biztos lesznek, habár a 3 napos pre-purch, 1 napos pre-order headstart talán javít valamennyit az ügyön.. Avagy csak elnyújtja a problémát...^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Krigg
2012.06.19. 12:41
Evek ota nem is gondoltam ra, hogy komolyabban ujra MMO kozelebe menjek, de GW2 annyira mas, szerteagazo es ujito, hogy elo is vasaroltam. Szerintem nagy siker lesz.

(Ne felejtsuk el, hogy Dio3 a megjelenese utan is szarakodott, ez meg meg boven megjelenes elott van, es mar most betarol betara javitanak es ujraszerkesztenek mindent, ami gondokkal kuzd.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Sytyx
2012.06.19. 13:14
coolpet: Szerintem lesz megjelenés után trial lehetőség is. GW1ben is volt legjobb emlékezetem szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. StevyXIX
2012.06.19. 14:18
WvWvW-ben csak szintet viszi fel, se skilleket se felszelést nem ad jobbat, vagyis ott fejlődni is lehet még, ezt azért nem ártott volna leírni.
Amiről még nem volt szó a kasztrendszer, Healer DPS és Tank szerepek megszűntek a játékban, helyette minden karakter "Stand alone".
Többen írták hogy a szerverek stabilitása igen nagyban javult, szóval nem teljesen jogos ez az éles kritika, de egyébként még bétán vagyunk, ami pont ezért van hogy ezeket megoldják.

Sytyx:
Később biztosan lesz, de szerintem nem mindjárt, ilyen akciókat akkor szoktak csinálni mikor már nem mennek úgy az eladások és játékosokat akarnak csalogatni.

madcaptain:
Menni fog a laptopodon, sokat javítottak a teljesítményen a legutóbbi BWE-n. Van akinek 6-8 éves géppel is futott persze lowon minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. S0m30n3
2012.06.19. 14:37
Nagyon jó játék, örültem, hogy sikerült bekerülnöm a bétára, (ign-es kulcsosztás utolsó előtti adagjából szereztem kulcsot,) nagyon jó élmény volt, teljesen biztos, hogy meg fogom venni a játékot. A gépemen jól futott, minden maxra volt téve, igaz a tesóm megkérdezte, hogy ki porszívózik órák óta, annyira hangosan ment a videókártyám ventillátora.

Egyetlen gondom az, hogy elfogyott a pénzem, pedig mindig mindent felszedtem az ellenségekből és el is adtam azokat, de a sok teleportálás miatt így is elfogyott mindenem.

A küldetések nagyon jók, már az elején is tetszett a változatosság, de akkor már végképp vigyorogtam, amikor a kisgyerekekkel kellett hógolyózni. Norn városban meg a befagyott tavon is lehet szórakozni, fellökni, dobálni az embereket. Sajnos egy-két küldetés nehéz lett, egyedül semmi esély nincs, hogy befejezzük, pl. amikor a házakat kell megvédeni olyan ellenségektől, akik odaspawnolnak... ott nagyon sokszor meghaltam, nem is véletlen fogyott el a pénzem a teleportokra. (Amúgy ha valaki pénz nélkül meghal, az várhat időtlen időkig, hogy valaki felélessze, vagy akkor ingyen teleportálhat?)

A béta hétvége alatt kb. négyszer volt DC-m, egyszer patch telepítés miatt, szóval elég stabil volt a szerver. (Dragrimmar-on voltam).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. potkeny S0m30...
2012.06.19. 14:52
Ha nincs nálad pénz, akkor a "raktáradból" von le, ha ott sincs, akkor ingyenes.

Ha a "szívecskéket" megcsinálod, kapsz egy levelet, amiben van a pénzjutalom, ki kell venni, így nekem sosem fogyott el
(Amúgy a DE-k általában nem egy személyre vannak kitalálva, ezért halhattál meg olyan sokszor ^^)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. StevyXIX
2012.06.19. 15:00
A gyűjthető cuccokat el lehet küldeni a raktárba is (jobb gomb, parancsra már nem emlékszem), így nem foglalják a helyet.
Nem tudom hogy csináltad, nekem rakás pénzem volt, ahogy potkeny írta levélbe kaptad a jutalmakat (ezt mondjuk én is később tudtam meg, de addig is volt pénzem).
Sok mindenre nem kell költeni, portolgatni se kell gyakran akkor biztos lesz pénzed.
Legközelebbi port szerintem ingyen van mindig (úgy emlékszem), vagyis nem kell fizetned halál után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. S0m30n3
2012.06.19. 15:25
Váó, nem tudtam, hogy van raktár, a leveleket meg csak megnyitottam és kinyomtam. Amúgy szerintem még béta közben megváltoztatták a levélérkezős dolgot, mert eredetileg az egész képernyőmet elfoglalta a felvillanó levél animáció, hogy "Új leveled jött" és addig nem láttam semmit, amég el nem tűnt... Aztán egy nappal később már csak a fenti kis ikon mellett volt egy szám, hogy hány új levelem van. Szerencsére. Köszönöm a tippeket, teljesben majd tuti jobban körülnézek. Igazából WvW-ből sem tudtam kilépni, pont kapóra jött egy DC.

A legközelebbi teleport nekem csak néha volt ingyen, máskor nem találtam ingyenest, de lehet csak nem kerestem eléggé. Amúgy csak a házvédős event sokszori halála miatt teleportáltam annyit. Imádtam a játékban, hogy milyen jó felfedezni a területet, stb. teljesen nekem való.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. StevyXIX S0m30...
2012.06.19. 15:28
De ha nem is volt ingyen akkor is potom pénz volt a legközelebbi port 14 réz vagy ilyesmi.
Amúgy meg nem kellett portolni, ha szeretsz felfedezni mászkálni akkor gyalog se tart sokáig egy út.
Levelet nem volt elég megnyitni hanem volt egy gomb amivel a tartalmát magadhoz vetted. Sok jutalmaz veszíthettél így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. S0m30n3
2012.06.19. 16:39
Pont azt írtam, hogy szeretek felfedezni és csak két eventen való állandó meghalásom miatt ment el a pénzem és igen, kb 10 rezem maradt a végére. Levelesdit meg jó tudni, egyet sem olvastam el, mert már fájt a szemem a sok játéktól. Nem szoktam hozzá, hogy egy óránál többet játszok valamivel egy nap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Leon121
2012.06.19. 22:18
Vestrum: Ha te nem találkoztál se buggal, se szerver-instabilitással, akkor szerencsésnek mondhatod magad. Nekem kellett egész missziót újrakezdenem, mert a végén nem tudtam kiteleportálni, csak ha bezártam az egész programot, és a szerver is rendszeresen ledobott. Igen, ez a legutóbbi béta hétvégén történt.

Természetesen ez még csak egy béta, ami valóban arra van, hogy ezeket kiszűrjék, és persze láttam már ennél problémásabb MMORPG-bétát is (volt szerencsém párhoz), sőt, induló MMORPG-t is (szegény Vanguard...bár ott a szerverekkel nem volt gond), de attól még ezek előforduló tények.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Andos
2012.06.20. 10:30
Hát srácok hatalmas élmény volt a béta hétvége. Sok mindent kipróbáltam már, de most érzem a WoW óta először azt, hogy azért a pénzért amit kiadok érte évekig tartó kikapcsolódást kapok.
Sőt sok WoW-os figyelmébe ajánlom!
Ha unjátok az élményét vesztett, farmolásról szóló folyamatos hajtást a legjobb gearek megszerzéséért amiket rajtad kívül több ezer játékoson láttok, ha már idegesít titeket hogy pvp-n korlátoz a játék és egy healert 3 dps is nagynehezen tud csak leütni, ha már nem láttok semmi szépet a hatalmas pixelkockákból álló világban, ha nektek is rohadtul nem jön be ez a pandás marhaság hiába jópofa ha nincs már sok köze a WoW-hoz, és ha egy kicsit spórolni akartok a pénzeteken mert ugye itt nincs havi díj, akkor legalább vessetek egy pillantást youtubon a gameplay videókra mindenképp. Ezeket WoW rajongóként mondtam. És higgyétek el én is szkeptikus voltam de rengeteg egyedi ötletet tartalmaz a GW2, és mellesleg, ellentétben az idei évben kiadott, vagy kiadásra váró mmo-val szemben ez nem az ázsiai piacnak készül.
És amit még szeretnék megemlíteni hogy kialakulóban van egy másik nagyszabású magyar guild, a Variance-on kívül. Lelkes játékosokat toborzunk még a megjelenés előtt hátha egy kis előnyre mi is tehetünk szert. Ha érdekelne valakit küldjön rám egy üzit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Melkor
2012.06.20. 15:28
Leginkább engem is az emberek mentalitása lepett meg ... meghalsz és 5en ugranak oda, hogy segítsenek (mellesleg XP is jár a feltámasztásért) ... jön az üzenet, hogy Event van ... és megindul a nép
Szerintem ezekkel elérték a legnehezebb kihívásukat, hogy az játékosok együtt játszanak és ne egymás ellen.

Optimalizációról csak annyit, hogy nekem E8400on, HD4950, 4gb rammal maxon szépen ment, szóval érdekes dolog.
Szerver problémák valóban voltak de irtó gyorsan szombat reggelre kijavították.
Én azon a véleményen vagyok, hogy a béta azért van, hogy a hibákra fény derüljön és azokat javítani lehessen amit az Anetes fiúk lányok rekord idő alatt el is végeztek. Meg kell várni, hogy mi lesz BWE3-on és majd megjelenéskor és azután lehet bármit is felróni a játék hibájaként ... addig csak megoldandó feladat, nem pedig a játék buktatója.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Sytyx
2012.06.20. 16:11
Szép játék, jó játék. Tényleg nem kell szenvedni 10-20 perceket, hogy legyen egy partid ami képes megcsinálni küldit, hanem event van nosza essünk neki. Mindenki self-healer, ami külön öröm. De ami engem zavar az a bossfightok. Oké hogy egy boss combos, de mikor van 1000HP-m, tudok gyógyítani kb 20 másodpercenként 500HP-t és kapok 2 másodpercenként 800Dmg-t akkor nem vigyorgok ezerrel. Harcosként is inkább távolról puskáztam, mint hogy a közelébe menjek bárminek is, ami több mint kétszer akkora volt mint én. Bár az igaz, hogy kipurcanáskor egyből ugrottak 2-3an is hogy éledjek. Ha a mostani update nagyon elrontja DDO-t, akkor sztem GW2 lesz nekem is. Bár DDOba is az lesz a baj mint régen GWvel. Elmennek népek és nincs kivel kalandozni. Itt ugye ez eleve kizárt, mert elég nehéz úgy félrevonulni, hogy ne legyen senki még csak madártávlatba se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX Sytyx
2012.06.20. 21:13
Épp ez az teljesen más a játék rendszere mint más MMO-knak.
Itt nincs healer ergo neked kell magadat gyógyítani (bár mindenkinek van területre ható gyógyító varázslata is elvileg, de azok nem olyan nagyon erősek), nincs tank aki állná a sarat a tömeggel szemben (gyógyító nélkül ez ügye még nehezebb).
Jön a kérdés hát akkor hogyan?
Egyrészt aktív dinamikus harccal. Nem állunk be és tankolunk, hanem mozgunk vetődünk (dodge), helyezkedünk, szinte folyamatosan. sPvP-ben erre jól rá lehet tanulni, mivel sok AOE szokott lenni és vannak hatékony közelharci kasztok (Thief és Warrior) akik pillanatok alatt ledarálnak ha nem cselekszel.
Bossok is sokszor használnak területi sebző skilleket (lásd Shadow Behemoth) ezek elől ki kell térni (piros körökkel jelzi a földön).
Lehet tankolni 1 erősebb bosst is, de csak rövid ideig, ez után vagy mozogni kell még újra tudsz megfelelő skilleket használni, vagy ha csapatba vagytok másnak kell beállnia tankolni helyetted. Itt is jelentkezik a csapatjáték.
Ez egy nagyon új rendszer, nekem is legjobban GW-s PvP-hez lehet hasonlítani, csak még azt is felturbózva, sok aktív mozgás. PvP itt még sokkal gyorsabb dinamikusabb és sokszor halálosabb és ami a bökkenő az egészben a PvE is ilyen lett, az ember kénytelen nagyon aktívan harcolni, mert ha csak álldogál nagyon hamar földre kerül.
GW2-ben is lehet szólózni és van hogy bizony nem igazán van közelben senki (vagy hullák mondjuk, persze akkor fel lehet támasztani, de volt hogy ez se volt egyszerű mert nagyon belement a sűrűjébe és idő volt még oda eljutok, persze azt gondolhatta hogy nem akarok segíteni neki, de nem erről van szó, vigyázni kell milyen harcokba bonyolódsz mert itt nincsenek op karakterek akik csak álldogálnak és lazán 1-2 ütésből végeznek a szörnyekkel). Szóval ilyenkor magad vagy, öltem óriás bosst egyedül (nem azt ami egy trailerben letapossa a playert) sőt még valami kisebb óriás is volt mellette, de oda kell figyelni minek mész neki, leszinteződés miatt mindenhol szinte azonos a kihívás (fejlődéssel új skillek jobb cuccok kicsit segítenek rajtad, de akkor se lesz olyan sokkal könnyebb). Ez benne a nagyszerű, nem lankadhat a figyelmed szinte pillanatra se mert apró hiba is végzetes lesz, ebből a szempontból nagyszerű a GW2, mert nem lesz unalmas mehetsz bárhova (főleg hogy lootot mindig a szintednek megfelelőt kapsz sőt, xp-t is).

Melkor:
Azt írták van a játékban egy olyan hiba vagy probléma, hogy processzor "beragad", ez volt az első BWE-n ilyenkor a VGA szinte terheletlen maradt mert a processzor nem tudta az utasítást megadni neki, vagyis mindent a CPU számolt. Ez a hiba eléggé specifikus, van hogy szinte azonos rendszereknél az egyiknél volt ez a hiba még a másiknál már nem, úgyhogy ezt még javítani kell, nálad ezek szerint már jobb lett (nálam is).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Melkor
2012.06.21. 08:02
Ahogy StevyXIX is mondta, itt nem lehet úgy harcolni, ahogy más MMO-kban megszoktad. Egyik BWE alatt nem értem rá játszani és odaadtam egyik kedves barátomnak az accountot, hogy próbálja ki ... 3 óra eltetével telefonál, hogy ez milyen már, hogy meghal akár kis moboktól is ... közöltem vele, hogy talán nem kéne megállni előtte, hanem mondjuk kitérni előle (ami automatikus DODGE, kivéve AoE, de ott meg van az említett piros kör amit el kellene hagyni minél hamarabb ).
Pár óra elteltével közölte, hogy így valóban kicsit más a játékélmény
Elvileg a mobok a legközelebbi karakterre agróznak, ami BWE1 alatt nem igazán ment, mert a mesmeremmel hiába idéztem bármit is a mob akkor is engem kergetett, így hát maradt a körbe körbe futás, amíg képmásaim ledarálták az ellent. Elvileg ezt javítják szóval ha valakinek nehezebbre fordul a sorsa akkor csak hátrébb lép és átveszi más a közelharcot addig. Ha meg látni, hogy skillre készül az ellen, akkor vagy spuri, vagy meg kell várni a megfelelő pillanatot a kitéréshez, de ezt is megmondták, hogy nem bambulni kell, meg a másik életcsíkját lesni, hanem a bosst figyelni, hogy épp mit csinál és akkor ki lehet kerülni a sebzést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. bigtbk3
2012.06.22. 00:59
Csak bele olvasgattam a kommentekbe és öröm látnom mint veterán GW játékos ,hogy ennyire pozitívan nyilatkoztok.
jah aki esetleg nem tudná a magyarok többsége a Dragrimmar szerón van jelenleg.

u.i. Lesz egy 4 órás stressz teszt 27-én.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX bigtb...
2012.06.22. 01:59
Hát GW-ben én is veterán vagyok, vagyis inkább csak voltam, de 2 évig odaszegezett a monitor elé, most már beleuntam, 37 HoM-al is megelégszem, mondjuk 40 még aránylag könnyen összejönne (Vabbi armorra kicsengetem).
19 órakor kezdődik nálunk a stressz teszt, milyen kedvesek ezek az amcsik mindig így beidőzítik, náluk (Amerikai szervereken) nem lesz akkora forgalom majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zsotty4
2012.06.26. 01:08
Akit egyébként érdekelne van 1 maradék cd kulcsom kedvezményesen felszámítom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!