iPon Cikkek

Hardware Rivals - Puha a vas

Dátum | 2016. 01. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Emlékeztek a játékra, amit úgy hívtak, hogy Hardware: Online Arena? Nem? Nos, nem csodálom. Az anyag még 2002-ben jelent meg PlayStation 2-re, amikor a konzolhoz kiadták a hálózati adaptert - igen, az eredeti duci PS2-nél még külön kellett megvenni, csak a későbbi, vékonyított kiadásokba került bele alapból. A fantáziadúsan elnevezett Sony Computer Entertainment Connected Content Group stúdiótól kikerülő árkád lövöldözős játék kizárólag online működött, aminek következtében annak idején nem sokan próbálták ki. Ez sajnos nem csak annak volt betudható, hogy a konzolos online játék akkor még nem volt túlságosan elterjedt, hanem annak is, hogy maga a játék nem volt kifejezetten jó. A Hardware: Online Arena hamar feledésbe is merült volna, később azonban a Sony minden hálózati adapter mellé becsomagolta a játékot, hogy a vásárlók rögtön ki is próbálhassák valamivel a konzol online lehetőségeit. Ekkor az anyag népszerűsége jelentősen megugrott, és fénykorában (valamikor 2005 környékén) olyan is előfordult, hogy akár 200 (kétszáz) felhasználó is egyszerre online volt a rendszerben. Mivel a Hardware: Online Arena igazából sosem ragadta meg a játékosok fantáziáját, és hamar túllépett rajta a közönség, nem igazán volt egyértelmű, hogy a Sony miért szeretné visszahozni a címet a PlayStation 4-re. De megtette: a Sony Worldwide Studios keretein belül egy újonnan létrehozott csapat állt neki a feladatnak, végül pedig megszületett a Hardware Rivals.
Az alacsony költségvetésből készülő, de nagy sikert arató autós címek nyilván nagy vonzerőt jelentettek a kiadó számára, erre gyönyörű példa a tavaly nagy karriert befutó Rocket League. De az is lehet, hogy ez a fejlesztőcsapat "próbacíme". A lényeg, hogy megkapták az esélyüket a srácok, hogy megismételjék az előttük járók sikereit, de ez sajnos mégsem sikerült. A Hardware Rivals ugyanis unalmas, egysíkú és minden fantáziát nélkülöző alkotás lett, kevés tartalommal, és jelenleg a legnagyobb előnye az, hogy ingyenesen letölthető a PlayStation Plus-előfizetők számára. De miről is van szó? Nos, alapvetően arról, hogy egy pályán négy a négy elleni küzdelmeket vívhatunk. De még visszajön néhányszor ez a szám, ugyanis az egész játékban mindössze négy darab járművet választhatunk, és négy darab pályán vonulhatunk harcba. Jól érzitek, hogy mindkettő elég kevés. A tesztidőszak vége felé befutott patch feltornázta a járművek számát hatra, amiből azonban három-három szinte egyforma, hiszen három tank áll rendelkezésünkre, valamint három terepjáró. A terepjárók fürgék, gyorsak és könnyebben manőverezhetőek, azonban sérülékenyek, és az alap beépített gépágyújuk nagyon keveset sebez, míg a tankok lomhák, lassúak, viszont az alap fegyverük nagyot üt, és persze nehezebb kilőni őket, hiszen alaposan fel vannak páncélozva.
Ezek alapján persze azt gondolhatnánk, hogy egyértelműen jobbnak tűnik a tank, hiszen előbb-utóbb úgyis kilőjük a rakoncátlankodó terepjárókat. Elvégre, egy tankban mindig jobb lenni, mint bármi másban, ezt már megtanultuk a Twisted Metalban és a Battlefield 4-ben is. De igazából a Hardware Rivals nem erről szól, vagy legalábbis nem erről kellene szólnia. A játék legfontosabb része ugyanis, hogy a pályákon véletlenszerű időközönként, de nagyjából előre kiszámítható helyeken megjelennek power-upok, amiket felvéve lényegében másodlagos fegyverekre tehetünk szert - így kaphatjuk meg a jelenleg túlságosan is erős lézerágyút, EMP-t, gránátokat vagy éppen rakétákat. Itt nyilvánvalóan az lehetett a készítők terve, hogy a tankok lomhasága, de nagyobb alap tűzereje, és a terepjárók sérülékenysége, de fürgesége majd kiegyensúlyozza egymást, és mindenki azt a járgányt választja, ami jobban megfelel a saját játékstílusának. Elvégre logikus, hogy a terepjáróval adott esetben jóval előbb érhetünk oda egy-egy power-uphoz, mint a tankkal, és így a javunkra fordíthatjuk a mérkőzés végkimenetelét. Ezzel alapvetően két probléma akad. Az egyik, hogy a tankkal is simán bekempelhetjük a power-up feltételezett megjelenési helyét, a másik, hogy látszólag senki nem akar a terepjárókkal kísérletezni. Az általam lejátszott mérkőzések jelentős részében kizárólag tankok kaptak szerepet, és meg kell mondanom, számos esetben élvezetesebbek is voltak is a menetek, mint amikor nagyjából vegyes volt a felhozatal.
Elképzelhető, hogy van olyan játékstílus vagy taktika, amivel a terepjárók nagyon jól tudnak érvényesülni, de ez egyelőre még nem igazán mutatkozott meg. És igazából nem mutatkozik meg akkor sem, amikor aktiválódnak a Hardware Rivals pályáinak egyedi pusztító effektusai sem. Minden pálya rendelkezik ilyennel, amit egy szintén véletlenszerűen felvehető power-up aktivál: lefagy a pálya egy része, kitör egy vulkán, vagy korrozív köd ereszkedik le. Ezek elől biztos helyre kell menekülnünk, vagy végünk. Illetve a másik oldalról nézve, ha mi aktiváltuk, akkor azonnal bezsebelhetünk néhány killt. Ez ugyan szórakoztatónak hangzik, de a gyakorlatban nem az. Oké, hogy az egész játék valamennyire a szerencsén múlik, de azért a pályák kiismerése és a képességeink fejlesztése számít leginkább. Egészen addig, amíg az ellenfél véletlenül bele nem fut a pályát legyaluló szuperfegyverbe, és ezzel megnyeri a meccset, holott korábban rommá aláztuk. Ami a játékmódokat illeti, ott sem számíthatunk túl nagy változatosságra. Alapból a Deathmatch, Team Deathmatch, Elimination és a Domination állt rendelkezésre, de az időközben beérkezett patch itt is behozott némi változatosságot, bár ezek tulajdonképpen csak módosítók az alap játékmódokra: akad olyan, ahol a járművek fegyverei jóval erősebbek, olyan, ahol nem vehetünk fel gyógyító power-upokat, olyan, ahol gyorsabban teremnek újra a power-upok, és olyan, ahol vagy csak tankok, vagy csak terepjárók vehetnek részt az ütközetben. Meg kell mondanom, számomra ez a bővülés egy picit megdobta a játék élvezeti értékét, hiszen könnyebben találtam meg azt az élményt, amire éppen vágytam, de akadt egy probléma...
Ez a probléma pedig az, hogy vagy nagyon alacsony a Hardware Rivals felhasználói bázisa, vagy valami probléma van a hálózati kóddal, de mióta a patch nyomán megszaporodtak a játékmódok, azóta nagyon nehezen talál nekem partnereket a rendszer. A klasszikus játékmódokban még csak-csak el tud indulni, de az újabb, vélhetően kisebb rétegeket mozgató módosítókban alig tudtam egyszer-egyszer játszani. Ami azért kellemetlen, mert nagyon sokat tölt és próbálkozik a játék, mire eljut odáig, hogy inkább visszadob a menübe, és hagyja a fenébe az egészet. A Hardware Rivals lényege pont az lenne, hogy azonnal be tudjunk ugrani a játékba egy-egy gyors meccsre, de ez így nem jön össze.
Ami a technológiai oldalt illeti, a játék az Unreal Engine 4-re épül, és az előd vizualitását próbálja meg reprodukálni. Valójában mind grafikáját, mind pedig a zenéjét és hangjait tekintve is olyan, mintha a PS2-es "klasszikus" nosztalgiájára építene (nyilván nem véletlenül). Ezzel nincs is semmi baj, nem néz ki rosszul, de valahogy a pályák olyan üresek és fantáziátlanok, hogy semmi nem csábít a visszatérésre. És főleg nem az irányítás: minden jármű, még a gyorsnak szánt terepjárók is olyan kelletlenül mozognak, és olyan nehézkesek, hogy nem kifejezetten nagy élmény kontrollálni őket - ez pedig megengedhetetlen egy műfajban, ahol a Rocket League pont a fantasztikusan reszponzív irányításával és könnyedségével hódít. A Hardware Rivals tehát nem egy kifejezetten jó játék, így nem lehet olyan nagy az örömünk, hogy jelenleg ingyen osztogatják a PlayStation Plus előfizetőinek. Ha kifut ez az akció, én biztosan nem adnék érte pénzt, és félő, hogy ezzel sokan lesznek még így (kevés játékos). Az viszont mindenesetre biztató, hogy pár héten belül már tudták bővíteni az anyagot patch-ek útján, és ha így haladnak, akkor néhány hónap múlva talán már eléri azt a szintet, hogy érdemes legyen egy kisebb összeget beruházni rá.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Whysper
2016.01.29. 08:58
Gondolom egyszerű és majd kiforr.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!