iPon Cikkek

Heroes of the Storm 2.0 - Hősi átalakulás

Dátum | 2017. 05. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Heroes of the Stormmal a Blizzard sikeresen alkalmazta saját receptjét a MOBA-műfajra. A játék messze nem annyira komplex és riasztó az újoncok számra, mint a Dota 2 és a League of Legends. Könnyen megtanulható, könnyen játszható, azonban még így is vannak mélységei, nem csoda, hogy viszonylag hamar nagy táborra tett szert. Ez a tábor azonban talán mégsem volt akkora, mint a Blizzard szerette volna, ráadásul a free-to-play rendszert is számos kritika érte, így most a stúdió egy nagy ráncfelvarrással igyekszik rendbe tenni a dolgokat, és ha lehet, akkor visszacsábítani a játékosokat. Ez a Heroes of the Storm 2.0. Az újdonságok áttekintésekor először is érdemes azzal kezdeni, hogy alaposan átalakult az in-game használható fizetőeszközök rendszere. Az arany maradt a központi helyen, melyből hősöket és az új loot chesteket vehetjük meg, és továbbra is a lejátszott meccsek valamint a napi küldetések teljesítése után kapjuk. Gyorsan nézzük is meg, mik is azok a loot chestek, mert később még elő fog kerülni, és érdemes letisztázni, hogy miről is van szó. A loot chestek nagyjából pontosan úgy működnek, ahogy a nevük alapján az várható, és ahogy más játékokban már megszoktuk. Alapvetően egy dobozkáról van szó, ami a kibontását követően négy véletlenszerű holmival ajándékoz meg bennünket. Ezek a holmik pedig tulajdonképpen bármik lehetnek: akár hősök, de egyszerű kozmetikai cuccok is. Ezek közül is bármelyik kategória (rare, epic) előfordulhat bennük, de vannak kifejezetten rare és epic loot chestek, amik garantálják, hogy legalább egy olyan kategóriájú (vagy magasabb) holmi lesz bennük. A loot chestek tartalmát a kibontás után nem kötelező azonnal elfogadnunk, háromszor re-rollolhatjuk aranyért cserébe.
De, akkor kanyarodjunk vissza a fizetőeszközökhöz. A valós pénzt leváltották a gemek, amik persze megvásárolhatóak valódi pénzen is. Ezekből vásárolhatunk hősöket, csomagokat, loot chesteket, stimpackokat és bizonyos időközönként cserélődő kiemelt holmikat - szóval tulajdonképpen majdnem mindent. Azon kívül, hogy valódi pénzen megvehetjük, minden játékos kap belőlük ezret, ha eléri az ötödik szintet, valamint további 25 szintenként 150-et. Végül pedig egy másik fizetőeszköz, a shard is bejött, melyet kozmetikai holmik "craftolására" használhatunk, és a mountoktól elkezdve az emojikon át mindent megvehetünk vele. Shardokat a loot chestek kibontása után nyerhetünk, és ha a loot chestekből olyan cuccot kapunk, amivel már rendelkezünk, akkor a rendszer automatikusan szétbontja őket shardokká.
Azért volt fontos a változások között elsőként letisztázni a fizetőeszközöket, mert így megértjük annak jelentőségét, hogy a Heroes of the Storm 2.0 indulásának alkalmából, egészen pontosan május 22-ig ha belépünk, akkor a rendszer automatikusan hozzánk vág 100 gemet. Ebből pedig rögtön megvehetjük a (szintén május 22-ig elérhető) négy nagy hőscsomag egyikét. Ezeket a Blizzard egy-egy szerepkör vagy más koncepció mentén osztotta csoportokra, így az Assassin, a Flex, a Support & Specialist, valamint a Tanks & Bruisers kategóriából mindenki tud választani majd olyat, melyben a hősök többsége közel áll a játékstílusához. Minden csomag húsz hőst tartalmaz egyébként, szóval aki most kezdi el a játékot, az kifejezetten jól jár, hiszen egy nagyon komoly felhozatalt kap az induláshoz, de valószínűleg még a régebbi játékosok is örülni fognak neki.
Alaposan átalakította a Blizzard a fejlődési rendszert is. Megszüntették a 40-es szintlimitet, ami azt jelenti, hogy a veteránoknak is érdemes visszatérni tovább fejlődni. Ezen kívül megváltozott a játékos szintjének kiszámítása is: most már a szintünk az összes hősünk által elért szintek összegéből jön ki. Az első szintet nem számolja a játék, így tehát ha tíz darab hőssel vagyunk ötös szintűek, akkor nem 50. szintre lépünk, hanem 40-re. Minden szintlépés után kapunk egy loot chestet, és minden ötödik után egy rare, minden huszonötödik után pedig egy epic loot chest üti majd a markunkat. De persze a hősök egyéni szintlépései után is jár mindenféle jutalom, így például minden ötödik szint után 500 arany, és minden tizediket követően egy kifejezetten arra a hősre szabott egyedi loot chest. A lényeg, hogy a fejlődés sokkal folyamatosabbnak hat majd, és állandóan el leszünk árasztva mindenféle dologgal.
A 2.0-s verzióval a Heroes of the Storm beépített boltja is teljesen átalakult. Ennek a helyét átvette a Collection, ahol nagyon logikus és átlátható módon jelenik meg minden holmi, amivel egyrészt rendelkezünk, másrészt megvehetünk shardokért cserébe. Nem csak, hogy a mountjaink, tárgyaink és egyéb holmijaink áttekintése sokkal jobb az új rendszerben, de az egész felépítése olyan, hogy elképesztő módon elő tudja hozni az emberből a gyűjtőszenvedélyt. Egyébként erre az átalakításra azért is szükség volt, mert bejött még egy rakás gyűjtögethető dolog az eddigiek mellé. Lecserélhetjük az announcert, hogy a különböző dolgokat mondjuk a kedvenc hősünk hangján mondja be a játék, felszerelhetjük a hősünket egymondatos beszólásokkal, amiket menet közben a közelben tartózkodóknak játszhatunk le, valamint bekerültek a zászlók, amiket automatikusan letehet hősünk, ha elfoglaltunk egy merc campet, vagy leromboltunk egy erődöt. De még nincs vége. Némi Counter-Strike ihletéssel most már van lehetősünk graffitizni a talajra egy-egy egyéni emblémát - még a gyorsgombja is ugyanúgy a T, mint a klasszikus FPS-ben. Egy hőstől egyszerre egy darab ilyen létezhet a pályán, szóval nem lehet majd trollkodni vele, és felfestés után körülbelül 8 másodpercig tart.
Végül pedig nem maradhattak ki természetesen az emojik sem, vagyis azok a hülye smiley-k, amikkel az utóbbi években elárasztottak minden chatprogramot, és amikből mindenki előszeretettel használ túlságosan sokat. Az emojikat is csomagokban vehetjük meg, és már most brutális mennyiségű van belőlük - tulajdonképpen minden hőshöz tartozik egy csomag, meg ezeken kívül is akad még rengeteg, mindenféle témában. Tanulság: lesz mire elkölteni a shardokat. Egyébként, hogy a sok holmi felhasználhatóságát megkönnyítse a Blizzard, mostantól minden hősnek kialakíthatunk maximum három loadoutot, amikben meghatározhatunk mindent a mounttól és a viselt holmiktól kezdve a kívánt announceren keresztül a voice line-okig és a graffitikig. Ezzel pedig át is tekintettük a Heroes of the Storm 2.0 legfontosabb újdonságait. Persze akadnak még dolgok, hiszen a kezelőfelület számos ponton megváltozott, átláthatóbbá, logikusabbá vált, bekerült két új hős (Genji és Cassia), és tengernyi kis apróság alakult át. Összességében a 2.0 egy minden tekintetben átgondolt és pozitív kicsengésű frissítésnek tűnik, amivel a Blizzard demonstrálja, hogy megfogadta a visszajelzéseket. Mivel maga a játékmenet változatlan maradt, kérdéses, hogy az új verzió mennyire tudja majd visszacsábítani azokat, akik esetleg már megunták az egészet, de az újoncoknak ez egy tökéletes pont a kezdéshez, és azokat is újra érdekelheti a játék, akik esetleg korábban nem tartották igazságosnak, hogy valódi pénzen kelljen megvásárolni egyszerű skineket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Kogeru
2017.05.10. 19:42
A játék messze nem annyira komplex és riasztó az újoncok számra, mint a Dota 2 és a League of Legends.

Mármint mitől komplexebb a lol ahol van x hős meg 1 pálya, meg funnak még egy pár másik, mint hotsban ahol meg nem mondom mennyi? Itembuildok helyett talentek vannak, mindkettőből van baszó meg useless. Lényegében ugyanaz csak gyorsabb játékokra kihegyezve többfajta pályával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. slayer007 Koger...
2017.05.11. 10:22
Nincs benne farmolás, last hitelés, deny, vision control, stb.
A HOTS jó ahogy van, nagyon jó kezdők számára szerintem, valamint casual szintű játékosoknak, de nem való kompetitív helyekre.
Én szeretem, a LOLt pedig csak nézni, régen játszottam, de túlzottan stresszes játéknak. Nagyon ritka az olyan ember, aki soha nem húzta még fel magát a LOLon. Én már elértem abba a korba, mikor a pár óra játékidőm hetente a szórakozásról szól, nem a bizonyítási vágyról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. phoenixr
2017.05.11. 10:51
Tegnap elővettem, csak az ingyen boxokat hogy megkapjam.
Nagyon hiányzik hogy a játék nem mutatja hogy hány killed van vagy mennyi dmg-t csináltál. Igen, így nem szállnak rá az emberek egy gyengébb játékosra, de nem is tudod hogy te jól játszol-e vagy bárki más. Ha meg veszít a csapat, úgy is megy a flame.
Főleg hogy brawl módban az egyik meccsben mindenkit berakott a játék Butcher-al mindkét oldalon, aztán a képernyő szélén ment hogy Buther feat Butcher killed Butcher with Butcher. Meg triple kill, meg minden, de azt se tudtad hogy a te csapatod vagy az ellenfél kapta.
Röviden, túl PC.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Dedreth phoen...
2017.05.11. 11:38
Ha megnyomod a tabot akkor mutatja a killeket, healt, damaget, shieldinget, tankoknak damage takent
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. L4ZsukoV
2017.05.11. 14:39
A hősi átalakulás címet egy kissé túlzásnak vélem ... Hiába a dinamikusabb fejlődés és javított U.I. ha a matchmaker az évek során semmit nem javult vagy tán még rosszabb lett?

Félreértés ne essék, mert egyrészt nem a tisztelt cikkíró urat akarom ezzel minősíteni. Másodszorra pedig valóban kellenek az ilyesféle "ráncfelvarrások", de ahhoz, hogy egy moba hosszabb távon is lekössön/szórakoztasson/, ahhoz egy optimális(abb) matchmaker kellene... Például ismét sűrűn előfordul, hogy jóval alacsonyabb szintű játékosokat (100-300 game) dob be veterán játékosok (több, mint 2000 game) mellé. Az ilyen meccsek minősíthetetlenek, mert egyik félnek sem jó ez így. (Szerintem)
Persze vannak, akik abuseolnak, és új akkal alapozzák meg a jövőt, de az ritka és kivételes.

Emiatt sajnos én és még jó pár játszó pajtársam (bátyám, barátok és haverok) arra jutottunk, hogy kisebb-nagyobb szünetet kell tartsunk....
Pedig amúgy tényleg egy jó játék lenne szórakozás címén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. shamenic L4Zsu...
2017.05.11. 17:32
Pontosan ezért hagytam én is abba a játékot! A matchmaker egy nevetséges minősíthetetlen kaki.

Arról nem beszélve,hogy a jelentgetés semmit nem ér blizzard-nál. Attól,hogy a troll, folyamatosan beszólogató játékosokat "mute" módba rakják még ugyanúgy tovább csinálják ahogy lejárt a büntetésük. SOHA nem bannoltak még senkit jelentés alapján, ezzel szabad utat adva a retardáltaknak. Több accot amit csak "fun" módra használnak ne is említsem. Szabad a trollkodás, szabad a játék tönkretétele blizznél ezek után azt kell mondjam! (solo és duo módról beszéltem most főleg,nem a full premade csapatokról)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Vizion
2017.05.13. 06:39
Mi is toljuk pár munkatárssal, baráttal. Az tényleg vicc kategória, h erőltetné, hogy játszunk barátokkal, de amint 3-4-en leszünk, 10 percre nő a várakozás. Másik a fizetési rendszer... Jött sok csicsa, meg felesleges extra az igaz, de ettől nem lett vonzóbb. Pályákat is keveselltük sokan, lett még 1, de jöhetne még néhány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Dav111 Vizio...
2017.05.14. 01:46
Az a baj, hogy akik most vannak, azok azért retardok, mert az OW skin kell nekik. Amúgy 10 vagy 11 pálya van most a játékban, csak jelenleg 4 rotál az újak miatt, hogy ne legyen nekik nehéz a játék. Sajnos az a mai napig nem változott, aminek kellene, amitől 2.0 lehetne. A motor... Ami a mai napig annyira optimalizálatlan, hogy az már vicc. Ez az egy baja van a játéknak, hogy a jobb gépeken is képes frame drop-ra. A konkurensek pedig ebben nyernek. A játék sebessége, lehetőségei viszont jók. HGC-n most cast-oltam olyan meccset, ahol meta-t megtörve 3 support hero-t hoztak el. Azért máshol ezt nem lehet bejátszani. Szóval a játék jó,csak elkésett időben, és a motor is vacak, emiatt kellett ez a skines csicsa, hogy behozzanak újakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Dav111 shame...
2017.05.14. 01:49
Az OW MM-je, report rendszere is ugyan ez. Ez ilyen Blizzard betegség. Amikor videós bizonyítékom volt rá, hogy valaki csal, arra a support azt mondta, hogy csak szerencséje volt. Ja, mert OW Silver rangon valaki mindig betolja a headshotot Mei-jel... Az csak is szerencse lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. cryd
2017.05.17. 12:18
Nem tudom mikor játszottatok vele utoljára, de az utóbbi időben már egész gyorsan bedob meccsekre. Egyedül kb. 5 mp, és ha már többen összejöttünk akkor se szokott több lenni 20 mp-nél (qm-en, unrankeden és rankeden egyaránt).
A csapatokat is valamelyest jobban állítja össze qm-ben, látszik rajta, hogy próbál azonos számú assassint, tankot, supportot meg specialistet összedobni (bár így se mindig jó, túl nagy a szórás a kasztokon belül). Annyi a bajom vele, hogy néha eléggé nyomorék csapatokat csinál (pl. 4 assassin meg egy specialist), bár ez szerintem nem annyira a motor hibája, ha kb mindenki csak assassint pickel akkor nem tud másból válogatni.
Ez a map rotation meg valami borzalmas ötlet, ezt a négy mapot ami most van már rendesen megutáltatta velem. Ha az a cél, hogy a kezdőknek segítsenek vele, akkor ne a régebbi játékosokat szopassák vele. Szívem szerint még a free hero rotationt is kivenném belőle a francba, egy bizonyos szint után legalább is. Eléggé idegesítő hogy minden egyes meccsen ezek közül a kettő legopébb mind a két csapatban benne van. De már annak is örülnék ha unrankedről meg rankedről kivennék az ingyeneseket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Vizion cryd
2017.05.20. 05:53
Egyedül valóban jobb lett, sokszor kb. azonnal bedob. Ha hárman vagyunk, akkor még kell várni elég sokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Kogeru cryd
2017.05.24. 14:31
Na a map rotát hagyjuk is. Azok a mapok vannak bent amiket rühellek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. raiden
2017.05.24. 23:05
titpikus blizzard. a játék még egy kalap szar, de a valódi pénzt már talicskaszám lehet beletolni.

... és legnagyobb bánatomra ez kezd begyűrűzni a starcraft 2-be is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!