iPon Cikkek

Heroes of the Storm - Egy MOBA a MOBA-utálóknak

Dátum | 2014. 08. 26.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ahogy azt a nagy Dota 2-es cikkünkben is említettük, a MOBA nem egyszerű műfaj. Sőt, talán a legkomplexebb videojáték-műfaj, amivel manapság találkozhatunk. Elképesztően sok idő kell ahhoz is, hogy egyáltalán egy átlagos szintre fel tudjuk magunkat küzdeni, a tanulást pedig nem teszi könnyebbé az ilyen játékok közössége, mely rendszerint eléggé ellenséges és kitaszító a kezdőkkel szemben. Nincs tehát egyszerű dolga annak, aki most, újoncként részévé akar válni ennek a világnak. Ezzel együtt is mára a Dota 2 a legnépszerűbb játék a Steamen, a League of Legends pedig a legnépszerűbb online játék a világon, érthető tehát, ha valaki nem akar kimaradni.
A Blizzard későn kapcsolt, azonban ez lehetőséget adott a stúdiónak arra, hogy némileg más irányból közelítse meg a MOBA műfaját. Egyrészt teljesen felesleges lett volna egy harmadik, rendkívül komplex kihívót állítani a már stabilan bebetonozott Dota 2 és LoL mellé, másrészt pedig egy ilyen jellegű játék ellenkezett is volna a Blizzard hitvallásával. A stúdió régi mantrája ugyanis az “easy to learn, hard to master”, avagy a “megtanulni könnyű, profi szintre vinni nehéz”. Belátható, hogy mind a Dota 2, mind pedig a LoL inkább a “brutálisan nehéz megtanulni, és irgalmatlanul nehéz profinak lenni benne” kategóriába esik. Ráadásul egy ilyen játékkal még a Blizzard sem feltétlenül tudott volna megfelelő nagyságú játékostábort bevonzani, hiszen a legtöbben egyszerűen örülnek annak, hogy már nem küldik el őket a fenébe minden második Dota 2 meccsen, nem hogy megtanuljanak elölről egy teljesen új, hasonló komplexitású anyagot. A Blizzard tehát fogta magát, és elkészített egy MOBA-játékot azoknak, akik eddig utálták a MOBA-műfajt. Hogyan? Nos, először is, meg kell érteni, hogy a Dota 2 komplexitásának egy része abból ered, hogy megőrizte az első Dota hibáit és furcsaságait, melyek a Warcraft 3 motorból származnak. A Valve dönthetett volna úgy, hogy a Source motorra teljesen újraépített játékban ezeket “kijavítja” (pontosabban kihagyja), de mivel a rendkívül elitista Dota-profik körében ezek ismerete és kihasználása a “skill” részének számít, ezt nem tehette meg, hiszen “egyszerűsödött” volna a játék. A Dota 2 megérthetőségének másik gátja a furcsa, idegennek tűnő mechanizmusokból ered: a last hit, a deny, a creep stackelés és a lane-ek (ha már ez is kínai, akkor magyarázat az oldal alján) egyensúlya mind-mind olyan dolog, amit egyszerűen nehéz megértenie olyannak, aki frissen érkezik ebbe a műfajba, és nem volt már részese annak a Warcraft 3 idejében.
Éppen ezért a Heroes of the Storm ezeket mind kidobta a kukába. Nincs last hit, mint ahogy nincsen a creepekből vagy az ellenfelekből érkező arany sem, ugyanis nincs mit venni belőle, mert a Dota 2 és a LoL rendkívül összetett tárgyrendszere sincs jelen. Sőt, semmilyen tárgyrendszer nincs jelen, itt ugyanis nem vehetünk cuccokat. Ezzel párhuzamosan a hősök tapasztalatszerzése is megváltozott: nem egyenként gyűjtik az XP-t, hanem az egész csapat együtt, és ennek megfelelően az egész csapat együtt lép szintet. Így nem fordulhat elő az, hogy a támogató hős lemarad szintben (arany pedig ugyebár nincs), így nem szorul háttérbe a harcok során, ez pedig jóval élvezetesebbé teszi az ilyen karakterosztályok játszását. Ebből következik az is, hogy nincs kvázi kötelező laning-fázis, ahol a hősöknek meg kell szerezniük a megfelelő mennyiségű aranyat és szintet, hogy aztán beindulhasson a gankelés - a HotS-ban az első pillanatoktól kezdve mozoghat együtt az egész csapat. A pályákat pedig pontosan ennek megfelelően alakította ki a Blizzard. Egyrészt érdemes figyelni a többesszámot: a Dota 2-vel ellentétben itt nem egyetlen pályát kapunk, hanem ötöt (most épp annyi van), melyek mindegyike más felépítéssel rendelkezik, és más célokat teljesíthetünk rajta. Érdemes elmondani, hogy itt azért nem ment teljesen szembe a MOBA-alapvetésekkel a stúdió: a legfontosabb célunk továbbra is a lane-ek előretolása, az ellenfél tornyainak ledöntése, majd a főépület megsemmisítése. Ezt a folyamatot azonban minden pályán megkönnyíthetjük magunknak, mégpedig kétféle módon. Az egyik, hogy a semleges creepek táborai a legyőzésük után mellénk állnak, és segítenek előretolni egy adott vonalat - jól alkalmazható taktika tehát, hogy már a meccs elején ezeket kezdjük el közösen elfoglalni, ahelyett hogy a vonalakon időznénk.
Mi az, ami van a Dota 2-ben, de nincs a Heroes of the Stormban? Last hit: A Dota 2-ben csak akkor jár arany egy megölt ellenséges egység után, ha az utolsó ütést a játékos karakter viszi bele. Deny: A Dota 2-ben egy bizonyos HP-szint alatt megölhetjük saját egységeinket, ezzel megtagadva az aranyat és a tapasztalati pont egy részét az ellenféltől. Mivel teljesen kontra-intuitív a dolog (elvégre miért kéne megölnünk a saját egységünket?) a League of Legendsből ki is hagyták, kaptak is érte "kedves" szavakat a régi Dota-játékosoktól. Creep stack: A Dota 2-ben a semleges ellenfelek percenként élednek újra, minden perc 30. másodpercénél. Ha pár másodperccel előbb elhúzzuk az adott táborból a már ott lévő ellenfeleket, akkor a program úgy veszi, hogy az egy üres tábor, és újrateremti oda a szörnyeket, így gyakorlatilag két csoportnyit ölhetünk meg egyszerre. Lane: A Heroes of the Stormban ugyan vannak lane-ek, vagyis kijelölt útvonalak az ellenfél bázisa felé, amin a két csapat creepjei közlekednek egymás felé, de az úgynevezett "laning fázis" közel sem olyan hangsúlyos, mint a Dota 2-ben. Tárgyak: A Dota 2 és a League of Legends is rendkívül bonyolult, kombinálható tárgyrendszerre épít. A rengeteg különböző hősnek nem csak különböző tárgyakat kell összerakni, hogy hatékonyak legyenek, de a tárgyválasztásainkat a saját csapatunk összetételéhez, és az ellenfél hőseihez mérten kell megválogatni, így karakterenként gyakorlatilag több száz variáció lehetséges.
A másik pedig, hogy minden pálya rendelkezik valamilyen különleges feladattal, lehetőséggel, amit kihasználhatunk a saját javunkra, és általában ezek körül zajlanak a legnagyobb összetűzések a két csapat között. Érdemes elmondani, hogy a pályák jóval kisebbek, mint akár a Dota 2, akár a LoL térképe, kevésbé komplexek, és nincs rajtuk annyi rejtett trükk, apróság, melyek nehezebbé teszik a megtanulásukat. Lássuk tehát a pályákat!
Blackheart’s Bay - A pálya gyakorlatilag egy kikötő, melynek közepén ott parkol egy nagy kalózhajó. Bizonyos időközönként ládák teremnek, melyekből aranyat üthetünk ki (mint ahogy a semleges lényekből is), amiket aztán leadhatunk a hajó mellett dekkoló Blackheart kapitánynak. Ha sikerült elég aranyat leadnia az egyik csapatnak, akkor a hajó elkezdi ágyúzni a másik csapat bázisát. Az aranyat hordozó hősöket megölve azonban elvehetjük tőlük a zsetont, és megszakíthatjuk az arany leadásának folyamatát is, így nem csoda, hogy Blackheart kapitány környékén nagy összecsapások alakulnak ki. Cursed Hollow - A pálya egy elátkozott erdő, ahol bizonyos időközönként ereklyék jelennek meg. Ezeket kell begyűjteni, és ha sikerült eleget megkaparintania az egyik csapatnak, akkor a Raven Lord elátkozza az ellenfelet. Ez azt jelenti, hogy bizonyos ideig az ellenséges tornyok nem lőnek, illetve az összes creepjüknek 1 HP-ja lesz, vagyis ez egy remek alkalom a vonalak előretolására és a betörésre. Dragon Shire - Két obeliszket találunk a pályán, egyet fent, egyet pedig lent. A cél, hogy mindkettőt az irányításunk alá vonjuk, majd a térkép közepén található oltárnál megidézzük a Dragon Knightot, akit aztán az egyik játékos fog irányítani, és amúgy iszonyatosan erős. Ha megfelelően védik a csapattársai, akkor nagyon meg tudja gyorsítani az előretörést, és rendkívül sokat sebez az épületekre is. Garden of Terror - Némileg hasonlít az előző pályához, már abban a tekintetben, hogy megidézhetünk egy böszme nagy lényt - aki itt a Garden of Terror névre hallgat -, rendkívül erős és nagyon jól lehet vele előretörni. Az idézés módja azonban más: nappal össze kell szednünk a pályán elszórt növényeket, és ha megvan a 100 darab, akkor éjszaka a bázisunkban teremthetjük meg a szörnyet. Haunted Mines - Ez egy nagyon érdekes, és sok taktikai lehetőséget tartogató pálya, ugyanis két szintből áll. A felső, “rendes” szinten zajlik a viszonylag sima küzdelem, majd bizonyos időközönként megnyílik két lejárat, melyeken keresztül lejuthatunk a bányába. A bányában sok semleges creepet, valamint egy bosszt találunk, akiket megölve koponyákat gyűjthetünk be. Amint az összes koponya elfogyott, mindkét csapatnál megidéződik egy hatalmas Grave Golem, melynek ereje attól függ, hogy az adott csapatnak mennyi koponyát sikerült megszereznie. Jelenleg elég sok vita zalik arról, hogy érdemes-e foglalkozni a koponyákkal, vagy jobb stratégia-e a fenti semleges táborok elfoglalása és a vonalak előretolása, de pont ezért szeretjük ezt a térképet.
És akkor térjünk rá a hősökre. Ahogy azt valószínűleg tudjátok, a Heroes of the Storm korábban a Blizzard All-Stars munkanéven futott, ennek megfelelően a Diablo, a Warcraft és a Starcraft nevesebb karakterei vonulnak fel egymás ellen. Egyelőre MOBA-sztenderdekhez képest viszonylag kevés, 31 hős választható, de egy alfához képest már ez is tisztességes mennyiség, ráadásul további 10-et már bejelentett a Blizzard. A hősök alapvetően négy osztályba sorolhatók: a Warrior osztály képviselői nagyjából a közelharcos tankoknak felelnek meg, az Assassin osztály képviselői osztják ki a legnagyobb sebzést, a Support osztály nevének megfelelően a támogatást nyújtja, míg a Specialst osztály egyfajta hibridet jelent, melynek képviselői mindenféle hasznos képességgel bírnak.
Ezek mellett mindegyik hősnél feltüntették, hogy mennyire nehéz velük játszani, így a kezdők például rögtön láthatják, hogy elsőre valószínűleg nem éri meg Illidant választani. A hősök alapvetően négy képességgel rendelkeznek, melyekből egy mindig passzív, illetve 10. szinten megkapjuk az ötödik, Heroic képességünket, mely értelemszerűen a legerősebb, és ennek megfelelően a legtöbb erőforrásba kerül, valamint a legnagyobb a cooldownja. Mivel tárgyak nincsenek, kellett valami, aminek segítségével azért az adott csapat igényeihez, illetve a saját játékstílusunkhoz igazíthatjuk némileg a karaktereket, ezek lettek a talentek. Minden harmadik szint után választhatunk egy új talentet a felbukkanó listából, és ezek közül néhány a már meglévő képességeinket is erősítheti - ugyanis a MOBA-szokásoktól eltérően itt azokat sem fejleszthetjük külön-külön minden szintlépés után. Hogy mindezzel elérte-e célját a Blizzard? Nos, igen! A Heroes of the Storm valójában rendkívül játékosbarátra sikerült és még egy újonc is viszonylag egyszerűen beletanulhat, aki pedig már próbálkozott korábban bármilyen MOBA-val, körülbelül két-három óra alatt szinte teljesen át fogja látni a játékot. Maga a játékmenet rendkívül pörgős és látványos, a menetek pedig jóval rövidebbek (általában fél óra alattiak), mint mondjuk a LoL vagy a Dota 2 mérkőzései. Hogy rendelkezik-e akkora mélységekkel a HotS, mint két nagy vetélytársa, és hogy alkalmas lehet-e eSport címnek? Ez még egyelőre kérdés marad, de láthatóan a Blizzardot egyelőre ez foglalkoztatja a legkevésbé. Sokkal fontosabb, hogy meg tudják csinálni azt, amit az MMORPG-k műfaján belül megcsináltak a World of Warcrafttal: bevonzani a kategóriától eddig idegenkedőket, erre pedig a HotS tökéletes lesz. Tesztplatform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

44. inq
2014.08.26. 08:04
https://www.youtube.com/watch?v=RDxWKr6xLKI&list=UUsvn_Po0SmunchJYOWpOxMg

"I'm not sure it's actually a game at this point."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. R3LaX123
2014.08.26. 08:44
"az ilyen játékok közössége, mely rendszerint eléggé ellenséges és kitaszító a kezdőkkel szemben"

Nem a kezdőkkel van baj, hanem a retardált barmokkal. Engem soha nem zavart, ha valaki szarul játszik, csak az ha egy gyökér és direkt trollkodik, feedel stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Xeper inq
2014.08.26. 10:02
https://i.chzbgr.com/maxW500/5822279936/h615ADD1B/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Szefmester Xeper
2014.08.26. 10:39
Biztos úgy van vele hogy, hogy ez csak egy játék aminek a móka a lényege, és nem a jutalmazásrendszer, a ladder, meg ez e-peen méregetés/növelés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. dwhcgamer R3LaX...
2014.08.26. 10:52
Lehet akarki akarmilyen profi, fabatkat sem er megfelelo csapatmunka nelkul. Egy igazi profi csapatmunkara epit, nem arra, hogy majd en megmutatom.... A profi jatekosok kozott is kibaszott sok TROLL akad. Van olyan is, aki egyaltalan nem tud jatszani, pofazik meg reportolgat kedvere. Ezeknek havi bannt adnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. princeps
2014.08.26. 10:53
Sztem egy starcraftot messze nehezebb átlagos szintre megtanulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. dwhcgamer princ...
2014.08.26. 11:00
Egyetertek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Benny
2014.08.26. 11:10
igazán oszthatna több alfát is a blizz. Haver nagy lol-os de mióta a haverja kapott kulcsot azóta kb be sem lépett. Azért is tűnik jónak a hots mert nem veszi komolyan magát és nem kell 1 órával számolnod ha szeretnél egyet játszani. Kicsit én is tartok attól, h nagyon "buta" játék lesz az itemek hiánya miatt de eddig elég jó dolgokat hallottam a játékról. A másik meg, h ki ne szeretne diablóval vagy tyriel-el hentelni (még ha pacin is ülnek)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. SeaQR R3LaX...
2014.08.26. 11:15
Pontosan.

Flame warok itt is ugyanúgy lesznek 10-ből 9 játékban. Szerencsére a lol ping rendszere megengedi, hogy instant mute-oljak mindenkit a játék első 5 másodpercében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. dwhcgamer Benny
2014.08.26. 11:27
Nem lesz ez "buta", jo lesz, en legalabb is remenykedem benne. A blizzardnal nem nagyon osszak a kulcsokat. Mikor jon a
beta?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. pocla
2014.08.26. 11:48
Eddig nem is érdekelt azt hittem koppincs lesz, de a cikk után nagyon kíváncsi lettem. Jól hangzik minden, végre egy kis változatosság amit a Blizzardtol megszoktunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. raiden
2014.08.26. 13:30
Kedves a Blizztől, hogy otthont teremt azoknak, akik képtelenek megtanulni játszani a LoL-lal vagy a Dotával. Feltehetően a lol és dota játékosok alsóbb rétegei fogják választani ezt a játékot... Sebaj, itt majd mindenki megmutathatja, hogy valójában mennyire is látja át a játékot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.26. 14:14
Vagy annak aki még nem próbálta... mondjuk! bocs de baromira nem érdekelt eddig...a LoL se a MOBA, de ezt ki fogom próbálni lehet tetszeni fog... ? !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Andos
2014.08.26. 14:21
Akik eddig utálták a MOBA játékokat? Akkor elmondom, hogy ennek a tábornak mik a valós okai a döntésre nézve. Felülnézet, klikkelgetős szar, látványhatás, közeli akció hiánya. Erre lehet mondani, hogy van akinek ez jön be. De ha reálisan gondolkozunk is felmerül a kérdés, hogy ha nincs maradandó eredmény a tapasztalaton kívül, emellett a játékos bázis nagysága már nagyon nehezen engedi, hogy kiemelkedő játékos légy mi értelme az egésznek? A HOS meg még ennél is kevesebbet ad ezek szerint. Aki huzamosabb ideig játszott már MMO-val tudja, hogy már megkérdezte magától miért is csinálja ezt? Egy MOBA pedig még ennyit sem nyújt. Időpocsékolás, egy végtelen körforgással vegyítve, pont mintha olyan munkát végezne az ember amit mindennap előröl kell kezdenie, de soha nem érzi, hogy haladna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. kpatryk91
2014.08.26. 14:34
Én mondjuk nem értem, ezt a nincs rúna, mastery, item = gagyi véleményt, sztem ezek bizonyos szinten felesleges dolgok, a lol-ban is inkább hozzáadnák a karakterek alapértékeihez az értékeket(rúna, mastery), aztán kukáznák az egészet, csak a játékban lévő egyensúlyt cseszi el, de én még hozzáadott értéket nem láttam.... ja de, hogy vegyek pénzért runa paget.

Én megértem, akik szidják a játékot, főleg akik a másik két játékban jók, mert nehogy már meg keljen tanulni valamit újat, aztán ott ne én legyek a király elv itt is érvényesül, mint mondjuk pc vs konzol, akik eddig nem játszottak még konzolon, aztán elvből elutasítják, mert ott bénák...

Én várom szeretettel a játékot, aztán megnézzük, hogy milyen is ez az egész.

A bétáról tud valami infót valaki, hogy mikor indul? jó lenne már kipróbálni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. lasagna
2014.08.26. 14:40
Nagyon sokan unják már a lol-t és ezeknek a játékosoknak nagy része csalódott a Dota2-ben. Na ők lesznek azok akik szinttől függetlenül azonnal megpróbálják majd és ha kellő felüdülést nyújt, akkor maradnak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Kaibasa Andos
2014.08.26. 15:23
" amit mindennap előröl kell kezdenie" Pont ez a lényeg, amit leírtál, csak más szemszögből kell nézni. Ha veszünk egy MMO-t (legyen a wow), akkor mindegy hogy PvP vagy PvE orientált vagy megléped a max szintet, kiosztod a talentjeidet, használsz egy bizony számú skill-t és megcélzod a legjobb itemeket, és ha azokat megszerzed, akkor ennyi, nem fogsz tul sok mindenen változtani. Ezzel szemben egy MOBA-ban (vegyük pl Dota) a 100+ hősből még ha egész nap ugyan azzal a hőssel is játszol, 40-60 percenként új esélyed, új lehetőséged van, hogy mindent másképp csinálj, más itemeket vegyél más skillezés. A különbség annyi, hogy egy MMO-ban rengeteg más elfoglaltságot találhatsz, de újonnan a Dotában is elég sok eventet raknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. capalol
2014.08.26. 15:48
"Ha veszünk egy MMO-t (legyen a wow), akkor mindegy hogy PvP vagy PvE orientált vagy megléped a max szintet, kiosztod a talentjeidet, használsz egy bizony számú skill-t és megcélzod a legjobb itemeket, és ha azokat megszerzed, akkor ennyi, nem fogsz tul sok mindenen változtani."

Azért egy MMO-t egy MOBA-hoz hasonlítani... elég fail. Egyrészt egy content endgearjét nem 2 perc kiszedni, legyen szó akár PVE-ről, akár PVP-ről. Másrészt mindegyik kaszttnak van több talentágja is és azok többsége bizony másfajta geart igényel, ha azt ki akarnád maxolni, azt szintén idő, nem beszélve arról, míg megtanulsz rendesen más talenten is játszani. A WoW-nál maradva meg, amíg nem ér el egy kiegészítő a legutolsó contenthez, mindig lehet kicsit csiszolgatni a gear összeállításán, gemeken, enchantokon, esetleg 1-2 talentponton. Egyrészt.
Másrészt a geargyűjtés mellett lehet számtalan más dolgot is összeszedni, pl. kispeteket, mountokat, achievmenteket megcsinálni, a korábbi contentek tartalmát kijátszani, fun geart szedni, felfedezni a játék világát ésatöbbi.
A MOBA valahol szerintem olyan, mint a Forma1, az meg tipikusan az a sport, amit vagy szeret valaki vagy nem. Ott is mennek körbe-körbe és kész. Nyilván nem ennyiből áll, de a laikus embernek ennyi jön le belőle.
Azt már csak nem mellékesen tenném hozzá, hogy szvsz egy MMO-nak sokkal közösségépítőbb ereje van, mint a MOBA-knak, innentől kezdve, aki abszolút nem PVP orientáltságú és összetettebb játékélményre vágyik, azt a HotS se fogjak igazán lekötni, ha a fene fenét eszik, akkor sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Ranger
2014.08.26. 16:34
Most mindenki sír hogy milyen gagyi, meg egyszerűsített, meg visszalépés a műfaj nagyjaihoz képest, pont mint a Hearthstone megjelenése előtt már szapulták a Magic-esek hogy mennyire instant halott dolog lesz. És lám a Twitch főoldalán minden nap a második legnézettebb játék. Valóban ez a hots merőben egyszerűbb játékmenetet kínál, de lehet hogy vannak akik inkább egy lightos de szórakoztató kikapcsolódásra várnak, minthogy órás meccseket játszanak lol/dotában, ahol ráadásul egy pici hiba miatt is könnyebben hátrányba kerülhet az ember, ráadásul ha ilyenkor még a trollok is az embernek esnek akkor az nem szórakoztató. Akik komolyan akarják tolni ezt a műfajt meg magas szinten versenyezni, azok maradnak a dota/lol-nál a wanabepró trollokkal együtt, a többiek meg átmennek a lightos verzióra. Előnye ennek a játéknak hogy nem a dota/lol játékmenetének lecopyzását tűzte ki célul mint a létező összes többi moba próbálkozás, hanem drasztikusabban hozzányúlt a műfajhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. R3LaX123 Andos
2014.08.26. 20:10
Ilyen logikával minden játék időpocsékolás. Szimulátor is mekkora szar már, csak nyomod a gázt meg a féket, esetleg váltasz.... De szar... Meg minden MMO-ban is csak klikkelgetsz a mobokra, meg a skillekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. KeithNavar...
2014.08.26. 20:33
Akit érdekel is a játék annak egy jó hír, hogy az ősszel lesz naggyából BETA státusz Closed Beta. HS-nél is elkezdődött és BlizzCon-on jelentkették be az év eleji Open Betat. De leges leges legkésőbb a BlizzCon-ra Closed Beta lesz és ez kb fix mivel évente egyszer van és nem jövőre fogják bejelenteni a játékot hanem még idén tehát egy 3 hónapot kell kibírni kb. Nem olyan vészes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Solmenir
2014.08.27. 03:59
Én kb két hete kaptam rá meghívót. Játszottam a DOTA-val és a League of Legendsel is, de egyik sem tudott megfogni (már csak azért se, mert nagyon "tanulós" játékok, sok-sok időt kell beleölni mire van egy stabil alapod a játékról - na ilyenem már sajnos nem sok van).

A Heroes viszont azonnal oda is szögezett - szerintem amiket kivettek belőle, az csak a javára válik, 7-8 meccs alatt abszolút meg lehet tanulni az alapokat, amivel már egyátalán nem tűnik tanácstalannak az ember, de bőven hagy teret személyes fejlődésre is. Az itemrendszert kivágták mint azt a bizonyos macskát, helyette kapott egy átlátható talentrendszert. 1-2 meccs a karakterrel, és minden képességéhez hozzáférsz, matematikailag ugyanolyan erős vagy, mint a többiek, aztán hajrá. A pályák nagyon jók, és változatosak, a feeling pedig, hogy a Blizzard játékainak a világába tartozó hősökkel van tele, szerintem pazar.

Szerintem egyértelmű, hogy ez a játék nem a hardcore moba bajnokoké lesz. Aki viszont nem akar hetekig belemélyedni akár a DOTA, akár a LoL világába, csak hogy az alap szintig eljusson, annak ajánlani tudom a Heroest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Leon121 Range...
2014.08.27. 09:08
A Hearthstone-nál egy (értelmes) Magices se mondta, hogy halott lesz, vagy ilyesmi. Annyi kritika érhette, és éri továbbra is, hogy mélységében messze elmarad a Magictől, ez pedig tény, hisz a Blizzard eleve ilyennek szánta: széles réteg számára elérhető könnyed kikapcsolódás. Ugyanez lesz a HOTS-nál is, kis casual móka, amit lehet picit komolyabban is tolni, de azért az igazán komoly, versenyző szellemű játékosok nem valószínű, hogy ezt fogják választani.

Egyébként akinek a MOBÁ-k túlságosan nagy mélységével és/vagy a felülnézettel van bajuk, azoknak tudom ajánlani a Smite-ot, amiről mi is írtunk korábban: TPS nézetű, felhasználóbarát, viszonylag könnyű beletanulni, és igényes alternatíva lehet a műfaj iránt érdeklődők számára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. princeps Leon1...
2014.08.27. 10:07
Nem biztos, az SC2 is egyszerűsödött az 1hez képest, ennek ellenére jobban elterjedt. Itt is lesznek bőven versenyzők, versenyek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. retal79
2014.08.27. 13:07
Ez nem azért fog új embereket bevonzani, mert casualabb, hanem mert Blizzardos játékokra épül. Kb. mint a HS. Vagy mint ahogy sokaknak a Diablo az egyetlen hack&slash.

Aki eddig utálta a MOBA-kat, az szerintem ezzel se nagyon fogja megszeretni. Felesleges az MMO-hoz hasonlítani, meg olyan butaságokat kijelenteni, hogy a MOBA az új MMO meg ilyenek... Körte és alma. Engem pl. ez után sem fog érdekelni a MOBA, mint olyan. Egy teljesen más stílusú játék, ami engem rohadtul nem érdekel. Akciójáték-szerű MMO-kkal játszom, nem vonz egy felülnézetes klikkelgetős kvázi-stratégia, ennyi. Nem is értem, mitől ennyire menők ezek, gondolom ahogy a WoW-ot is, sokan ezeket is azért játsszák, mert ahogy InGen is írja: "legnépszerűbb online játék a világon, érthető tehát, ha valaki nem akar kimaradni."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. skripton
2014.08.27. 14:05
Akiknek eddig nem jöttek be a MOBA stílusú játékok, próbálja ki a SMITE-ot garantáltan megszereti majd ha másért nem a mitológia miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. ThePoweR
2014.08.27. 16:25
A sok nigger amcsiba nem tudja felfogni a mobát, tehát csinálni kell egy olyat amit még egy majom is megért. GZ. Me' érteed mekkora jó lesz má' az új cod is. Smart nade meg minden. Eldobod azt az enemynél robban. nehogymár célozni keljen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. princeps ThePo...
2014.08.28. 08:36
nem értem miért baj ha egy játékot gyorsan meg lehet tanulni, nem mindenkinek vannak napja megtanulni egy játékot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ThePoweR
2014.08.28. 12:01
Akkor nem kell mobázni. Ha valaki mobát akar játszani akkor törődjön bele hogy bonyolult. Elkezdenél FPS-el játszani, de nem tudsz lőni/célozni ezért keresel olyan játékot amibe beépített aim van vagy mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. HUNKharon ThePo...
2014.08.28. 13:38
Na látod? Pont te vagy az a troll, akiről szó volt...
Amúgy meg: Ha valaki csak egy kis kazuár hentet akar, mit csináljon? Lője tökön magát?
Nem neked (fog) szól(ni) ez a játék, szia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szefmester
2014.08.28. 14:58
Milyen fura... aki csak játszani akar meg szórakozni az dögöljön meg, mert a nagy lifeless überprok nem akarják befogadni azt aki csak reggel játszott először mobával, és akinek nem aza acélja hogy kimaxoljon mindent hanem játszani akar.. egy játékkal. Nem dolgozni akar... JÁTSZANI!!4!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. hEngi
2014.08.28. 16:26
Én LOL-oztam egy félévet de érdekes tűnik ez is Igazából ha nincs kedved normális mecset játszani aramozol egyet lolba is

Én egy 3 hét alatt(napi 1-2 meccsel) eljutottam oda hogy már nem küldött el mindenki a fenében az első 10perc alatt Persze ebbe sokat számított hogy ismertem tapasztaltabb embereket akiktől kérdeztem Nem nagy varázslat ez a moba dolog kicsit túl van misztifikálva a cikkbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThePoweR
2014.08.29. 10:47
Szefmester

Nem munkát végezni kell hanem gondolkodni. Nem hiába van szintes rendszer a lolban is. Te sem meg a többiek sem tudnak játszani. Persze eleinte fogalmad sincs a hogy milyen championok vannak, ezért kell egy kis idő míg megtanulod hogy mi mit tud és mit kell ellene csinálni. Ez szerintem minden játékban így van. Van tutorial is ahol az alap dolgokat elmagyarázzák. Egy játékban az is szórakoztató, hogy gondolkodni kell. Ebben meg pont ez hiányzik. Kapsz egy karaktert. Rohangálsz ida oda a csapattársaiddal meg nyomkodod a skilleket. Gondolkodni még véletlenül sem kell, hogy ne maradj le vagy valami jó counter itemet vegyél vagy outplayeld az enemyt.

WoT is elment ebbe az irányba. Berakták a T10 TD-ket amiknek akkora a penje hogy nem kell gondolkodni hol lődd a tankot. Pozícionálni sem kell mert akora a camo hogy bokoba sose vesznek észre. Meg ugye 1-2x megtudod nyomni a gombot, mert van annyi hp-d, aztán ~2k dmg ami már egy avg játékos avg damage-e. Ha esetleg lepattannál meg van goldammo aminek ~400 a penje hogy még véletlenül se pattanjál le. A másik meg az autoloader-es TD aminek szintén akkor a penje hogy autoaim 5x megnyomod a bal klikket és kilőttél egy tankot. A harmadik pedig az egy lövésből kibasz td amibe olyan ammo megy hogy ha nem penel be akkor is hitel vagy 700-at. Ha esetleg olyan láma lennél hogy nem tudsz célozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Gerg_19 ThePo...
2014.08.29. 13:23
Látszik Lol-al nem, csak Wot al játszottál. "Gondolkodni még véletlenül sem kell, hogy ne maradj le vagy valami jó counter itemet vegyél vagy outplayeld az enemyt." Ebből lejön minden
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ThePoweR
2014.08.29. 13:39
"Ebben meg pont ez hiányzik. Kapsz egy karaktert. Rohangálsz ida oda a csapattársaiddal meg nyomkodod a skilleket. Gondolkodni még véletlenül sem kell, hogy ne maradj le vagy valami jó counter itemet vegyél vagy outplayeld az enemyt."

"Ebben"

Ha már csak az vesszük amit kimásoltál nem esik le, hogy pont nem a lolról beszélek amiben ha lemaradsz vagy rossz itemet veszel rábaszol?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Gerg_19 ThePo...
2014.08.29. 14:07
Valóban benéztem. Igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. s_erno
2014.08.29. 14:35
@ThePoweR
Ez a "rohangálsz a csapattársaiddal meg nyomkodod a gombokat" kb. igaz az összes létező multi játékra.

Bocs, de játszottál már a cuccal? Honnan veszed, hogy nem lesz benne semmiféle taktikázás vagy hasonló, mert nem kellenek ahhoz itemek, hogy outplayel-j valakit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Nelph
2014.08.30. 13:38
Immár nagyon sok éve dotázok, de azért emlékszek a régi szép időkre, mikor lvl1-en befutottam stealthben a torony alá és hisztiztem hogy miért láttak. De valahogy ez is a játék része volt és mivel gyakorlatilag 1 hőst megtanulni nem kunszt, onnan meg csak egyre jobb és jobb leszel, nem is értem mi tartja vissza az újoncokat.

Hogy a HotS-ről is szó essen, nagyon vártam hogy kijöjjenek az első pletykák, de ez a rommá butított játékmenet nagyon taszító számomra. Persze ettől még játszanak, szórakozzanak rajta a népek, de nagyon bízom benne, hogy messze lemarad a Lol-tól és a Dotától, mert ha lenyomná őket, az azt jelentené sarkítva, hogy nem éri meg komplex játékot fejleszteni a gamer réteg számára. Persze, mint tudjuk megéri. Maradjon is így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Genoxid001
2014.08.31. 13:30
Nem értem miért lenne lebutított a játék ha nincsenek benne vásárolható dolgok, a játék kap egy talent rendszert ami a másik kettőből hiányzik, szóval az itemek ki lettek váltva. Vagy valamit rosszul gondolok ?

http://www.heroesfire.com/hots/talent-calculator/brightwing#oRYW
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Resike Nelph
2014.09.01. 14:07
Nem hinném, hogy a lol meg a dota2 azért lenne olyan felkapott mert überkomplexek lennének, pl érdekelne hogy hány százaléka a játékosonak érte el a max szintet pl lolban. Szerintem erősen ~10% alatt van ez a szám. A másik meg ezek a játékok is kicsit olyanok mint a SC2, jobb nézni valakit játszani mint te magad csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. retal79 Nelph
2014.09.01. 16:34
Pedig biztos lehetsz benne, hogy ha van két hasonló játék, és az egyik könnyebb, akkor azzal fognak többen játszani. Szóval nem lennék annyira biztos benne, hogy nem fog elszívni embereket a HotS. Persze ennek a prók örülhetnek, mert úgyis a noobokat fogja elszívni, szóval nem látom a problémát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. slayer007
2014.09.04. 12:43
Őszintén szólva én örülök ennek a játéknak, lehet erre még időm is lesz.
Napi fél-1 óra gép előtt töltött szabadidővel örülök, ha ilyet tudok játszani, nem hogy követni a LOL és Dota updatejeit és uj championjait.
Volt idő, mikor le tudtam ülni 10-12 órára lolozni, de azoknak az időknek már lőttek.
Ahogy Szefmester is mondta, nem dolgozni akarunk casual playerek, mert a sok überpróval ellentétben mi egész nap azt csináljuk, míg ők a töküket vakarják otthon anyuci/apuci/állam/egyetem pénzén.

Kíváncsi leszek a játékra, és remélem, hogy most végre nem a végefelé kapok majd csak closed beta kulcsot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Qvoliszz
2014.09.09. 14:09
Látom megoszlik a banda és ennek örülök is egy kicsit, de senkinek nem akarok igazat adni, ne értsetek félre. Régóta LoL-ozom és nem vagyok pró, de nem vagyok ügyetlen sem. Ha hajlandó lennék utána olvasni biztosan jobban menne. A DOTA2-vel is barátkoztam, de hiába vagyok az alapfogalmakkal tisztában nekem az már magas. A legrövidebb valamira való videó gyorstalpaló is kb. 3 óra, és az is csak a játék alap mechanikáját tárgyalja. Támogatom a "gondolkodni kell" stratégiát is, de olyan szinten, hogy az ne állítsa túl nagy kihívások elé az embert és ne legyen kirekesztő a zöldfülűekre. Másrészt érdemes megnézni, hogy a DOTA2 és a LoL milyen közönségre koncentrál és a HotS kikre fog koncentrálni. A régi Blizzard rajongók még akkor vitték végig a Lost Vikings-et, amikor még menő volt. Ezek az emberek mára már felnőttek, dolgoznak, talán gyerekük van stb... Sokszor nincs is több idejük, hogy hetente pár órára leüljenek kockulni. Elég sértő, amikor egy 13 éves "takonypóc" ezután leanyáz vagy leszid mert Ő tudja, hogy hogy kell LoL-ozni vagy más MOBA-t játszani. Közben észre sem veszi, hogy már számomra a legkisebb probléma az, hogy a first winem a következő meccsben lesz meg, mert én szórakozni akarok (egy picit fejlődni is) és volt gyerekszobám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. The_Xes
2014.09.12. 19:17
Komplexitas es nehezseget emlegetve itt van egy kis statisztika a Starcraft 2 1v1 el kapcsolatban:

http://www.sc2ranks.com/stats/league

"Jo" jatekosnak Diamond ligatol szamitasz:ami az EU szereveren 9%
De meg van Master liga is ahol mar ertenek es foglalkoznak is a jatekkal, ez mar csak: 1.46%
es van a Grandmaster ami a jatekosok keremje: 0.16%! (Eddig ha jol tudom 4-5 magyar jatekos jutott el ide, persze csak az aljara )

Viszont casual szinten barki eltud vele okorkodni silver-gold ligaba is.
Ebbol is latszik hogy mennyire competitive a jatek.

A baj ott kedzodik hogy TE jaszol valaki ellen (1v1) aki elverhet es nem tudod masra fogni mert TE fogsz veszteni ami ugye flusztral. Persz ha nyersz cserebe a win is sokkal nagyobb elmeny mivel azt is TE erted el. Mig a Moba jatekokba meg van a lehetoseg csapattarsara valo haritasra akar inzultalasara is, hiszen miattuk* bukott a mecs ->konnyebb feldolgozni a loss-t.
Persze minden jateknak meg van a szepsege. Mindenkinek mas tetszik. Mindenki jatszon azzal amit szeret. Szemely szerint adok ennek egy eselyt, hatha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!