iPon Cikkek

Hewlett-Packard Envy 17: A sebesség ára

Dátum | 2011. 03. 18.
Szerző | Alvin_ti4200
Csoport | NOTEBOOK

A HP az Envy sorozattal kezdte el ma is tartó dizájnváltását és bár a kritikusok szemében egy lemásolt MacBook Pro-ként jelenik meg a széria minden példánya, azért felfedezhetők rajta a klasszikus HP vonások is. Az Envy főleg az elegánsabb kinézetet, ugyanakkor a jó grafikus teljesítményt is szem előtt tartó felhasználóknak készült, emiatt az ára is magasabb volt a gyártó többi, nem üzleti szériás termékénél. Magyarországon még csak mostanában érkezik meg az amúgy lassan egy éves széria, így gondoltunk egy merészet és megnéztük, mit nyújt a legdrágább és legnagyobb HP Envy annak, aki hajlandó pénzt áldozni rá.

Impozáns kinézet, nagy tudás, versenyképes ár: tuti vétel?
Egy drága termék bevezetésénél két dologban bízhat a gyártó: vagy a brutális teljesítmény vagy az exkluzív kinézet az, amely eladja majd a portékát. A helyzet úgy hozta, hogy a sajtófotók alapján az Envy mindkettőt tudja egyszerre, így jogosan merül fel a kérdés: létezik ennél elegánsabb játékgép? A válasz egyszerű: nem, jobb viszont igen.


Ha szemet hunyunk az egy év garancia felett, akkor látható, hogy az Envy tényleg mindent tartalmaz, amire ma egy igényes játékos kedvű felhasználónak szükséges lehet. Nem kell kompromisszumot kötnünk az eSATA és az USB3.0 között, van HDMI, sőt Mini Display Port is, csúcskategóriás videokártya, illetve processzor, valamint Blu-Ray olvasó is került a hatalmas kiterjedésű gépbe. A gyors merevlemezt és a sok memóriát sem sajnálták a gyárban, az akkumulátor viszont egy mezei hatcellás telep, így többórás üzemidőt semmiképpen ne várjunk a masinától. A javasolt hazai ár még változhat, az összeget a gyártó weboldaláról néztük, hiszen hazai nagykereskedésekben egyelőre nem lelhető fel tesztpéldányunk.


A gép mellé gazdagon kapunk mindenféle leírást a használattal kapcsolatban, a 120W-os tápegység mellett viszont kétségkívül a 3D-s használathoz szükséges szemüveget érdemes kiemelni, amelyhez több méretű orrnyereg támaszt is mellékel a gyártó. A korábbi tesztekben látott limitált felhasználási lehetőségek itt is adottak, a harmadik dimenzió megjelenítésénél a sebesség megfeleződésével kell számolnunk.

Bár nagyon erős hardvert kapott a 17”-os Envy, reménykedtünk abban, hogy a méretes házban kellő hatékonysággal rendelkező hűtőrendszert alakít ki majd a cég, de sajnos tévedtünk, nem is kicsit. Üresjáratban még nincs igazán gond az Envy szellőzésével, bár a hőmérsékleti adatok már ekkor is kicsit riasztóak: a processzor 60, míg a videokártya 56 fokon üzemelt. Terhelés hatására a ventilátor fordulatszáma drasztikusan emelkedni kezdett és rövid határidőn belül elérte a hosszútávon elviselhetetlen szintet. A probléma ugyanakkor kettős volt, ugyanis a hőmérsékletek ezzel egy időben az egekbe szöktek, a processzor 87, a videokártya 94 fokon izzott. A felső burkolat erősen melegedett, a gép bal oldala pedig amellett, hogy nyomás hatására nyikorgott igencsak forrónak bizonyult, így a játékosok körében legsűrűbben használt WASD gombokat csak rövid ideig volt kényelmes nyomkodni.


Notebookhoz képest kirívóan magas pontszámokkal találjuk szembe magunkat, szokás szerint a merevlemez a leggyengébb láncszem a történetben. Ezt leszámítva mindenhol 7 vagy afeletti pontszámokat zsebelt be az Envy, amely a maximálisan adható 7.9-et figyelembe véve több mint bíztató.


A mobil gépekbe szánt Radeon HD5850-nel még nem találkoztunk, nagyobb testvérével (HD5870) viszont igen. A két videokártya között pusztán órajelbeli eltérések vannak, paraméterek alapján az asztali gépekbe való Radeon HD5750 sebességével kell számolnunk, amely mobil gépeknél továbbra is igen kecsegtető. Üresjáratban természetesen nagyon alacsony energia felvételt produkál a csúcskategóriás Radeon, ennek köszönhető az egyébként magas, de kategóriájában elfogadhatónak számító terhelés nélküli hőmérséklet. A négymagos processzort kicsit sajnáltuk, ugyanis a régebbi gyártástechnológia miatt nem tartalmazott integrált videokártyát, pedig azzal egyrészt az üzemidőt is lehetett volna növelni, másrészt internetezésnél jelentősen kevesebbet fogyasztott volna a gép és talán halkabb is lett volna.






















A merevlemez brutális sebességet mutatott fel, az egyik leggyorsabb egység volt a mobil winchesterek kínálatában. Zajszintje gyakorlatilag nincs, azt viszont, hogy mennyire kell féltenünk majd a nyári melegben, nem sikerült kideríteni, ugyanis még a legújabb szoftverek sem voltak képesek kiolvasni belőle a hőmérsékleti adatokat.


A 2.1-esnek csúfolt hangrendszer valójában elég messze van attól, amire egy átlag felhasználó gondolni szokott. Bár mélyhangból valóban érezhetően többet nyomott ki magából a gép, inkább a hangtisztaságra figyeltünk fel a BeatsAudio névre keresztelt rendszernél, amely mind filmnézés, mind játékok alatt remekül állta a sarat.


Akárhonnan közelítettük meg az óriási méretű gépet, mindenhonnan szépnek tűnt. A látvány ugyanakkor becsapós, ugyanis okosan kivitelezett műanyagokkal állunk szemben, amelyek sokszor egyáltalán nem állnak a helyzet magaslatán – gondoljunk csak a bal oldalon nyomás hatására recsegő burkolatra. Egyetlen nagy előnyt viszont mindenképpen kiemelnénk, ugyanis a kijelzőt leszámítva mindenhol matt felületekkel van dolgunk, így masszív ujjlenyomat gyűjtögetéstől nem kell tartanunk. Bár látva a specifikációs listát, aligha akarna bárki is bővítésbe kezdeni, de minden további nélkül megteheti, ha a 6 GB memóriát kevésnek, a 7200 rpm-es merevlemezt pedig lassúnak találja – mondjuk egy SSD-hez képest. A felső burkolat mintás anyaga közepesen strapabíró, amely azt jelenti, hogy a merevítés hiánya miatt a közepe már nem bír ki túl nagy ütést. Furcsa módon se mechanikai, se mágnese zárszerkezetet nem kapott a gép, ráadásul a zsanérok is műanyagból vannak, de egy ideig nem kell tartanunk attól, hogy meglazulnának és ez által a gép magától kinyílna.


A billentyűzet a jobbak közül való. Bár alátámasztása nem tökéletes, kellően stabil ahhoz, hogy kényelmesen és gyorsan lehessen gépelni a klaviatúrán. A gombok megvilágítást is kaptak, amelyet nem szabályozhatunk, csupán ki-bekapcsolhatunk – esti játékhoz hasznos lehet, hiszen a fényerő se olyan durva. A jobb és bal nyilak nagysága bármilyen furcsa, de jó hatással van a mindennapi életben, hiszen a legtöbb autós játékban például sokkal többet szoktunk kanyarodni, mint lassítani és gyorsítani. Az F1-F12 gombok másodlagos funkciói akár elsődlegesek is lehetnek, ezt a BIOS-ban állíthatjuk be.


A touchpad viszont ritka pocsék egy jószág és sajnos erre már a kinyitás után is számítottunk. Az érzékenységével nem lenne gond, de viselkedése kiszámíthatatlan. Volt, hogy kétujjas műveletet érzékelt, pedig csak egy ujjal használtuk, de olyan is előfordult, hogy szimplán nem csinált semmit. A bal és jobb egérgombok is elég nehezen és szerencsétlenül működnek, egy szóval nagyon nehézkes az egész szerkezet használata. A HP-t talán az az egy tény menti meg, hogy ekkora gépet ritkán szoktak utazás közben használni, ergo az esetek túlnyomó többségében egy egér hever a gép mellett, tehát a probléma nem észlelhető – de attól még van.


A gép legszebb oldalát talán jobb és bal irányból megközelítve nyújtja. A fehér és ezüst részek találkozása kicsit hasonlít a klasszikus Mac Mini hátuljára, talán pont ezért annyira kellemes szemnek. A sok csatlakozó mellett azok kivitelezése még az, amely növeli a gép ázsióját. A kecses kártyaolvasó és a tálca nélküli Blu-Ray meghajtó az, amely egyértelműen a dizájn miatt született. Elöl csak a két apró hangszórót találjuk, illetve hátulra se jutott semmi érdemeleges. A Mini DisplayPort elég szokatlan látvány egy nem Apple márkájú gépen, kíváncsiak vagyunk, mennyire várható az ilyen csatlakozóval ellátott monitorok megjelenése az almás cég Cinema Display-ein kívül.

A kijelzőre egy szavunk sem lehet, legfeljebb annyi, hogy nem matt bevonatot kapott. Színhűsége egészen kiváló, látószögei sem rosszak, fényerő tartománya pedig szó szerint brutális. A felbontásával viszont egyrészt a videokártya, másrészt a felhasználó feladatát egyaránt megnehezíti, ugyanis a pixelméret nagyítása nélkül aligha fogjuk tudni elolvasni a betűket hosszabb távon. Véleményünk alapján elég lett volna ide egy 1600x900-as panel is, amely egyébként jelen van a gyártó kínálatában, hiszen alap kiépítés szerint minden 17”-os Envy-t azzal szerelnek – egyedül a drágább változatok kapják meg szériaként a Full HD kijelzőt. A kávában található HD webkamera is szép képet produkál, bár mozgás követése nem a legjobb, főleg napfényben érzi jól magát, este már hajlamos komolyabb zajosodásra.

Jöjjenek a legérdekesebb grafikonok, hiszen az Envy kétség kívül erejével fogja meg az átlagos vásárlókat.


A processzor tesztek során semmi figyelemreméltót nem találtunk, ha csak a fotó feldolgozásos tesztet nem emeljük ki, amely vélhetően a sok memória miatt alakult olyan előnyösen a HP óriás számára.


A videokártyát próbára tevő programok már annál izgalmasabb eredményt hoztak, hiszen igyekeztünk viszonylag sok játékot bevonni a tesztbe, ráadásul nem csak kategórián belül versenyeztettük a 17”-os Envy-t, hanem egy fokkal olcsóbb masinákkal is összeeresztettük, hogy látható legyen a borsos felárért kapott teljesítmény többlet. A középkategóriához képest érezhetően jobban teljesít a mobil Radeon HD5850, a felbontás növelésével pedig a tátongó lyukból látványos szakadék lesz, ami nem csoda, sőt valahol el is várható – figyelembe véve az árcédulát. Kategórián belül már nem ilyen rózsás a helyzet, hiszen a gép olykor képes egészen nagy lemaradásra is, viszont tény, hogy bizonyos esetekben – valószínűleg a friss drivernek köszönhetően – le is pipálja vetélytársát. Egy dolog viszont biztos: akárhonnan nézzük, egy mai alsó-középkategóriás asztali számítógép erejénél többet se az Asus, se a HP gamer notebookja nem tud kipréselni magából.


Az akkumulátor izzasztását gyakorlatilag csak megszokásból végeztük el, hiszen útközben a többség nem használja ezeket a gépeket, legfeljebb áramkimaradás esetén érdekes, hogy mennyi ideig tudunk még dolgozni vagy játszani. Ennek megfelelően könnyedén kezeltük azt a tényt, hogy egy-másfél óránál tovább nem nagyon tudjuk életben tartani a masinát, de nincs ezzel gond, hiszen nem ez a termék az, amivel kivívjuk a környezetvédők szeretetét.

Teljesítménye és felszereltsége alapján joggal mondhatjuk, hogy a Hewlett-Packard tényleg odatette magát, valóban mindent megkapunk, amire ma szükségünk lehet, legyen szó Blu-Ray filmekről, 3D-s játékokról, az átlagnál normálisabb minőségű zenehallgatásról, fotók szerkesztéséről vagy azok nagy sebességgel történő archiválásáról. A probléma ott kezdődik, amikor elkezdjük arra használni a gépet, amire kitalálták, és amire leginkább való. Nos, akkor jönnek a gondok, ugyanis nem elég, hogy éktelen nagy zajt kell majd elviselnünk, de a felforrósodott burkolattal is meg kell küzdenünk, ráadásul koratavasz van, nem nyár közepe. Az Asus G73Jh hasonló képességekkel indult harcba nálunk és összességében jobban vizsgázott, mint notebook. Lehet, hogy felszereltségét tekintve elmarad vetélytársától és nem annyira elegáns, de a két gyártó közül mi a tajvaniak óriásgépét vinnénk haza, ha lenne felesleges elkölteni való fél milliónk erre a célra.


A Hewlett-Packard Envy 17-et a HP hazai képviseletétől kaptuk tesztelésre, köszönjük!

Pro:
+ jó kijelző
+ jó, megvilágított billentyűzet
+ kifejezetten gyors hardverek
+ Blu-Ray és 3D képesség
+ eSATA és USB3.0
+ az átlagnál érezhetően jobb minőségű hangszóró rendszer
+ kategóriájában elegánsnak számító kinézet

Kontra:
- elégtelen és zajos hűtőrendszer
- csapnivaló touchpad
- gyenge üzemidő
- 1 év garancia

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. somakb
2011.03.18. 12:44
Hála az égnek, hogy GDDR5-öt szereltek a HD5850 mellé. az Acer eljátszotta, hogy ha már lehet akkor miért ne DDR3-at... na az jól vissza is fogta a tesztekben a HD5850-et az Acer 17" osában, alig tudott többet szegény, mint egy HD5730...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Jhonny06
2011.03.18. 12:52
ocsabi: Ez teljes mértékben így van, ahogy írtad. Iszonyatosan sok hozzá nem értő ember vásárol drága gépeket (ami egyébként nem probléma) és látszatra ez jó, hogy meglátják, hogy 500GB hú b***meg, az biztos jó lehet. Ezzel szemben, ha beletennének egy 64- vagy 128GB-os SSD-t, ez a hatás már nem lenne meg. Marketing az egész. Amúgy biztos lehet ezeket SSD-vel is rendelni, bár itthon kicsit problémásabb a helyzet, de aki ért hozzá és igényli, az valahogy megoldja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. White_Rabb...
2011.03.18. 13:01
Mi a fenének vásárol vki fél milláért laptopot? (személyi és nem ipari alkalmazásra) Mindegy, amúgy jól néz ki, de ha lenne pénzem se vennék ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Duvy
2011.03.18. 13:39
Megnéztem a Hp oldalán, és olcsóbban jobb gépet lehet Envy 17 ből venni:
[LINK]
$1.800 ért
3 év gar
2nd generation Intel(R) Core(TM) i7-2630QM (2.0 GHz, 6MB L3 Cache) with Turbo Boost up to 2.9 GHz
1GB Radeon(TM) HD 6850M GDDR5 Graphics [HDMI]
és 8 Gb Ram

Lehet még ilyen kombót bele:
800GB 7200RPM Dual Hard Drive (SSD 160GB + 640GB 7200RPM) , de az 500$ felár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. blackknigh...
2011.03.18. 13:54
csatlakozom White_Rabbit-hez. Amíg élek saját pénzből sohasem fogok laptopot venni!
460 000-ért olyan PC-t összerakok, hogy hetedhét országon át híre megy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Heroes27
2011.03.18. 13:59
a 4 negatívum meg is pecsételte szerintem. Ne azért, de 1 év gari idő, nevetséges. Plusz, egy zajos hűtés sem valami jó pont nála. A tesztelben mondjuk nem szerepelt rosszul a mobility 5850, de szerintem nem ér közel fél milliót.

Lehet összeraksz ennyiből egy brutál gépet, de azt nem cipelgeted a hónod alatt. Tehát ne hasonlítgassuk a kettőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Jhonny06
2011.03.18. 14:27
White_Rabbit: Ez csak itthon, meg még pár országban számít drágának, külföldön ez kicsit átlag feletti kategória, pl. az USA-ban egy MacBook Pro teljesen átlagos, ez sem sokkal drágább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Kajafun
2011.03.18. 14:31
Nah ezen az 1 év garin én is kiakadtam!
Vicc ez az egész! Ideje lenne ha összeszedné végre magát a HP mert ez szánalmas!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. malossidas
2011.03.18. 14:55
Emberek USA-ban az utolsó szottyat csöves-nek is Edhardy karóra meg ruha stb... szóval egy picit haladnak a korral a másik Heroes27

Lehet összeraksz ennyiből egy brutál gépet, de azt nem cipelgeted a hónod alatt. Tehát ne hasonlítgassuk a kettőt.

Hidd el hogyha anyibol rakok őssze egy gépet amenyi ennek az ára és a kikötés hogy lehessen hónom alatt cipelni akkor veszek egy kisseb házat pl htpc-t abbol is van oan ammit nehéz melegíteni .de nem vitatkozni szeretnék csak szerintem ez egy rossz érv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. insanity22...
2011.03.18. 15:47
ocsabi

A renew gépek (HP-nál...) bennmaradt raktárkészletből, megrendelőnek készült egyedi konfigurációkból származnak. Gyakorlatilag még nem voltak használva, becsomagolva kapod meg (kibontásnál mindennek 'új' szaga van, de tényleg ). Egyedüli szépséghibája az esetleges külföldi billentyűzet (én franciát használok, pár nap alatt megszokható).

Az asis volt korábban az ami már használatban is volt, vagy mintadarab volt, de egyik sem idősebb 3 hónaposnál. Ezeknél általában hardverhiba miatt cserélve volt már valami, de a szerviz által javítva lett és újra forgalomba került. Na mármost itt jött a képbe egy trükk, hogy ezekre a gépekre csak forgalmazói gari lenne elvileg, csakhogy a HP a saját garanciáját 'elfelejtette' törölni ezeknél a gépeknél, így a forgalmazói gari mellé ugyanúgy megkapta a vásárló a hivatalos HP garit (gyakran 3-4 évet is). Így vettem anno én a 8530p-t, asisként, 3 év HP el- és visszaszállításos világgarival az új gép árának töredékéért (185e Ft másfél éve). Ráadásul asis létére ez is makulátlan állapotú volt, a szervizkönyv alapján merevlemez volt benne cserélve. Pályafutásom legjobb üzlete volt ez a gép.
Sajnos az asis program már megszűnt azóta (gondolom HP-nak nem érte meg a vásárlókkal ellentétben).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. refpako
2011.03.18. 17:10
tiszta macbook pro
csak az még szebb/és drágább/
nem gondoltan volna hogy ez nem fém
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Heroes27
2011.03.18. 17:12
malossidas:

Akkor se ugyanaz a kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. mythbuster
2011.03.19. 12:39
Hihetetlen mekkora számot kreálnak abból a retkes 3D nézetből... Gusztustalannak tartom, hogy nem tudják megoldani szemüveg nélkül és így próbálnak bevágódni a piacon... A sok kretén felhasználó még fizet is érte ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. lajthabala...
2011.03.19. 14:51
Mythbuster, miért vagy ilyen mérges? Nem akartál ma dolgozni? Vagy csak sajnálod, hogy nem vagy elég felelőtlen ahhoz, hogy 500k-t elkölts laptopra, mert az asszony inkább nyaralni menne nyáron?

A 3D-s megjelenítés egy divatos termék. Van, aki kék-pirossal, van aki 120Hz-en alternáló képekkel, van, aki polárszűrővel, és igen, van, aki szemüveg nélkül árulja, minden technológiának megvan az ára, minden technológiának meg vannak a korlátai.

Az más kérdés, hogy 3D-t kis kijelzőre tenni szerintem felesleges, a 3D élményhez az kell, hogy a látómező minél nagyobb részét lefedje a kijelző. Ez az IMAX, és a 3D-s fejen viselhető kijelzők. Már egy 42"-os TVn is nevetségesen hatnak a 3D-s tartalmak, legalábbis az élmény sehol sem volt az IMAX-hez képest, pedig közel álltam a TV-hez, és szépen ki is jöttek a dolgok 3D-be, csak éppen furcsa volt, hogy közelednek, közelednek, és aztán eltűnik a szélük.

Ez a gép egyébként 3D nélkül sem lenne 400k alatt, ha megnézed, hogy mivel versenyeztetik (340k-s 15"-os Dell XPS L501X, i7-es procival és GT435-tel, és játékokban az HD5850-es reggelire megeszi a GT435-öt, a HP ráadásul 17"-os, és nem úgy néz ki, mint egy Inspiron).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. hykao
2011.03.20. 10:33
A burkolat biztos, hogy mindenhol műanyag? Nekem ugyan nem a 3D-s, hanem a sima 17-es volt, de az bizony könnyűfém burkolatú volt, kivéve a gép alját. A HP oldalán is szálcsiszolt alumínium van írva, sőt még külön felhívják a figyelmet arra is, hogy nem kell megijedni, a fém borítás miatt melegedik a szokásosnál jobban a burkolata a gépnek. (mivel a fém ugye jobban átveszi a hőt, mint a műanyag)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. zlatzky
2011.03.20. 17:49
Ez a gep kevesebbet tud, mint az enyem, megis tobbe kerul. Raadasul muanyag. Ezert en sem fizettem volna ennyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Alvin_ti42...
2011.03.20. 21:26
hykao: az odala és az eleje valószínűleg olcsóbb alumínium, de fent (billentyűzet rész) tényleg hajlamos nyöszörögni erősebb nyomás hatására, az kizárt, hogy ne műanyag legyen. A full műanyag Asus G73Jh hiába rondább, masszívabb konstrukció érzetét kelti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. zlatzky
2011.03.20. 23:46
"Mi a fenének vásárol vki fél milláért laptopot?"... Elmondom White Rabbit, peldaul en miert vettem. Ket oka volt. Az egyik, mert megtehetem, es ha megtehetem, miert vegyek olcsobbat/gyengebbet? Persze, ha ez az osszeg valami modon veszelyeztette volna a koltsegvetesemet, termeszetesen en sem vettem volna. (Elnezest kerek, ha valaki ugy gondolna, nagykepuskodom, egyaltalan nem szeretnek annak tunni, pusztan valaszolnek koltoi kerdesere.). A masik ok, (amely latszolag ellentmond az elozonek), koltsegcsokkentesi okokbol. Hogy ezt hogyan ertem? Az elozo laptopomat ket es fel evig hasznaltam, es ezt is korulbelul ilyen idotartamra tervezem. Ezalatt az ido alatt az elozore 57 eurot koltottem, ki kellett cserelnem a meghibasodott merevlemezt. Ket es fel ev, 57 euro. Van asztali gepem is, amely, amikor osszeraktam, meglehetosen komoly konfiguracio volt, quad core, GTX260, 500w tap, gyonyoru CoolerMaster haz, LED monitor, satobbi. Mostanra azonban egyszeruen elrepult felette az ido. Mar egy Fallout New Vegas sem fut rajta, 1600x900-ban sem(!), es akkor az ujabbakrol, Mafia 2, vagy Homefront, nem is szoltam. Ha ujra fel akarnam "turbozni", akkor mehetne bele az i7, meg a GTX570-580, de akkor mar mas alaplap, raadasul az 500w-os tap sem biztos, hogy eleg lenne, satobbi. Aztan egy ev mulva megint... Persze, tudom, mindez nem kotelezo, hasznalhatnam igy ahogy van, akar 5 evig is, de sajnos, ilyen fejlodes mellett elkepesztoen hamar avulnak el a szamitastechnikai eszkozok. (El is adom az asztali gepet, amig adnak erte valamennyit, de meg igy is, pusztan a toredeket fogom kapni erte annak, amit beleoltem...). Mindezt egy laptoppal nem tudom megtenni, mert nincs mit tuningolni rajta, maximum SSD meghajto, de en jol megvagyok nelkule, a nagy tarkapacitas szamomra fontosabb. Tehat erre a laptopra(Acer 8943g, i7, 8GB Ram, HD5850, 1.28 TB merevlemez), az elkovetkezendo 2.5-3 evben valoszinuleg egyetlen fillert sem fogok kolteni, es bar el fog avulni ez is, de legalabb nem tudok semmit tenni ellene. Tehat az a draga dolog ebbol a szempontbol lenyegesen olcsobb is lehet, mint egy asztali gep. Arrol nem is szolva, hogy neha nagy elony, ha egy ekkora teljesitmenyu keszulek hordozhato. De ez mar mas teszta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Heroes27 zlatz...
2011.03.20. 23:57
Olyan formában kötnék bele az írásodba, hogy azzal az asztali konfigurációval nem lenne szabad szaggatnia a játékoknak. Lehet újra kéne rakni már azt a francos wint és nem a hardverbe belekötni. A másik, pont te írtad, hogy veszel egy fél millás laptopot, használod 2.5 - 3 évig. Ez azért elég nagy felár, kettő, azt az asztali konfigot lazán felújítod azzal, hogy veszel bele 10K-ért plusz 4 giga ramot, meg veszel bele 100K-ért egy újabb VGA-t. Természetesen az utóbbi abszolút nem kötelező, csak hogy az időtállóságról beszéljünk. Tehát, a laptopra nem tudsz költeni, használtad 3 évig fél misiért, aztán kuka, mert gari sincs. A Pc-t viszont ugyszintén használod 3 évig, de nem 5 kilót, hanem csak 1-et kell költened. Melyik éri meg jobban? Azért mert szimplán van pénzed high-end cuccokra, nem kell hülye érvekkel alátámasztanod. Természetesen a PC-nek is meg vannak a súlyos hátrányai. Te a masinádat nyugottan hordozgatod magaddal kocsiba, netán vonattal, vagy busszal a kis tatyódban, míg én a a gépemet sajnos nem. Persze valamit, valamiért, csak a te félmillás laptopodból ultra brutál PC-t lehet csinálni, amihez nemhogy 3 évig, de 4-5ig se kell hozzányúlni, maximum tényleg olyan, hogy plusz ram ilyesmi.

De hogy még rátegyek egy lapáttal, nincs értelme fél millás laptopot venni. Egy azért, mert a laptop nem játékra van, szerintem. Üzleti felhasználás, prezentációk készítése, film zenehallgatás és net. És még kismillió dolog. De nem játék. Arra vegyél konzolt, vagy erősebb PC-t. És amit teis mondtál, rengeteget buksz rajta, sajnos. Ahogy te kifizetted a laptopod árát, már buktál rajta minimum és nagyon minimum 10%-ot. Csak hogy kihoztad a boltból. És akkor a napi buktáról neis beszéljünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. zlatzky
2011.03.21. 02:47
Heroes27, van konzolom is, XBOX360, sportrajongo leven, futballt, kosarlabdat csak konzolon jatszom. Arra nem valo a PC. Viszont megrogzott kalandjatekos is vagyok, es nem az en hibam, hogy Siberia, Broken Sword-szeru jatekok konzolon nem jelennek meg, igy szukseg van egy szamitogepre is. A jobb FPS-ekkel szinten eljatszom, bar ebben valogatos vagyok.
Nagyon szep kis osszefoglalot hoztal ossze, kar, hogy a fele butasag. Itt van peldaul ez: "Ez azért elég nagy felár, kettő, azt az asztali konfigot lazán felújítod azzal, hogy veszel bele 10K-ért plusz 4 giga ramot, meg veszel bele 100K-ért egy újabb VGA-t.". Vizsgaljuk meg ezt kozelebbrol. Az asztali gepemben q8200-as processzor van, amely alapbol 2.3 Ghz-et tud. Bizony, ez az utobbi idoben nehany jateknal kevesnek bizonyult. Vasaroltam hozza egy jo minosegu (es nem olcso) hutot, igy fel tudtam tornaszni az orajelet 2.9 Ghz-re. Persze ezzel viszonylag olcson jutottam 600 Mhz-hez, azonban a Q8200 bizony elegge tulhaladott technika mar, raadasul nincs benne tobb tartalek, es a mai gepigenyek mellett bizony lassan megerett a cserere. Akkor mar persze i7, csakhogy az nem LGA775-os foglalatu, tehat a jo "oreg" ASUS P5QL Pro mehet a piacra, esetleg el tudom adni az aranak toredekeert, de ki vesz manapsag LGA775-os lapot? Tehat, kuka, vagy polc. Tehat, uj processzor, uj lap, uj VGA, es mindehhez, ha mazlim van, eleg az 500 W-os tap. Halkan megjegyeznem, hogy mar a GTX480-as kartyahoz sem elegendo (bar papiron 480-490 watt eleg neki, az egyik ismerosomnel viszont a hasznalat mast mutat...), ami aztan nem a legujabb technika. Jah, es az olyan "jarulekos" koltsegekrol meg nem is beszeltunk, amire egy baratom kenyszerult, aki azert volt kenytelen uj, az enyemmel megegyezo, nagy meretu hazat venni, (Cooler Master CM 690), mert a regi hazba egyszeruen nem fert bele az uj, kozel 30 cm-es VGA... Ugye, ugye? Szoval ez a "memoriaval es VGA-val kompletten felujitom a gepet" gondolat erosen utopisztikus, vagy gyermekien optimista. Azzal termeszetesen tisztaban vagyok, hogy rengeteg minden egyebre tokeletes a jelenlegi gep, sot, 1024*768-ban, alacsony reszletesseggel, arnyekok, elsimitas, satobbi nelkul valoszinuleg meg egy-ket evig a jatekok is elfutnanak rajta, de... Kerdem en, akkor mi ertelme az egesznek? Talan megbocsajthato, ha en szeretem a latvanyt is elvezni jatek kozben, ne csak a jatekmenentet. Vajon lenne racio olyan jatekok fejleszteseben, mint a Crysis 2, ha 800*600-ban futtatnank? Semmi. Amit nem ertettel meg az egeszbol, az a kovetkezo. En figyelembe vettem az "emberi
tenyezot". A laptophoz nem fogok hozzanyulni, mert nem lehet. Az asztali gephez meg elobb-utobb ugyis, mert ilyen az emberi termeszet. Olvasd el peldaul a kommenteket egy uj VGA csalad megjelenesenel. Hany olyat olvasni, hogy "na, erre sporolok, a regi mar nem jol teljesit". Aztan megveszi az illeto. Ugyanez a szemely kommental egy uj processzor tesztjenel, hogy "kellene ez is, mert CPU limitbe utkoztem az uj VGA-val". Sporol, es megveszi, es ez egy olyan folyamat, aminek nincs vege. Mindenki alapbol szeretne minnel jobbat. Ez alapveto emberi tulajdonsag. Bar mindezek nagy reszet elozo hozzaszolasomban mar leirtam. Ami meg azt a megjegyzesedet illeti, hogy ne kossek a hardverbe... Tobb, mint 20 eve hasznalok szamitogepeket, kezdve a ZX81-tol (80-as evek kozepe, vajon hany eves voltal akkor, illetve eltel mar egyaltalan?), C64, PC-bol a 386SX33, 486, PII, PIII, PIV, Dual Core, Quad core, i7, tehat van tapasztalat boven, vegigjartam a szamarletrat. Szintugy operacios rendszerekkel, a DOS-tol kezdve a Win 95-on at mindent hasznaltam, csak Linuxot nem. Azt hiszem, elegge tisztaban vagyok azzal, mikor okozza a szoftver, vagy hardver a problemat, illetve mik a hardver korlatai. Azonkivul meg valami. Az elozo laptopom, amely egy Packard Bell MX37 volt, dual core, meglepoen jo aron adtam el, lenyegesen tobbert, mint amire szamitottam, a laptopok ugyanis, valoszinuleg hordozhatosaguk miatt, meglehetosen jol tartjak az arukat, mint az asztali gepek. Itt bakot lottel, megint. Szo mi szo, ertem en, hogy mire probalsz kijukadni, csak az a gond, hogy te eleg gyermekien naiv modon kozelited meg a kerdest. Kisse rozsaszinben latod a vilagot. Az persze igaz lehet, hogy 480 ezer forintert komolyabb asztali konfiguraciot lehet osszeallitani, es akar azt is megtehetnem, hogy 3 evente osszerakok egy komoly asztali gepet, aztan ugy hagyom, es nem nyulok bele addig, amig a kovetkezot meg nem veszem, de, akkor 1. hol marad a hordozhatosag? (Nekem fontos, nagyon sokat utazom), 2. vajon meg tudom-e allni, hogy ne fejlesztgessem az asztali gepet, mielott cserelnem, tehat mondjuk 2 ev 3 honaposan, mikor mar kiutkoznek a hibai? Aligha. Igy mar azt hiszem, erted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. zlatzky
2011.03.21. 02:51
Kilyukadni, nem kijukadni, termeszetesen. Elnezest, sosem olvask vissza, mielott elkuldok egy hozzaszolast.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. zlatzky
2011.03.21. 02:58
Meg egy utolso hozzafuzes, Heroes27. En nem vagyok sem "konzolparti", sem "pc hivo", mert gyakorta olvasok vitat ebben a temaban, itt az iPon-on. Van mindketto, de ismetlem, ha minden, altalam kedvelt jatekstilus jobb kepviseloi megjelennenek konzolon, nem tartanek komoly PC-t. Csak konzolt, meg egy netbook-ot, vagy egyszerubb laptopot. Mert meg FPS-t is kivaloan lehet konzolon jatszani, bar a kockafeju FPS maniakusok szerint ez egyszeruen szentsegtores.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. insanity22...
2011.03.21. 08:00
"Mert meg FPS-t is kivaloan lehet konzolon jatszani, bar a kockafeju FPS maniakusok szerint ez egyszeruen szentsegtores."

Ja, átlagos szinten. Kicsit profibb módon konzolon? Vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27 zlatz...
2011.03.21. 11:55
zlatzky:

Mondtál jó pár olyan dolgot, amiben igazat adok. Nehogy azt hidd, hogy én most jöttem le a falvédőről ám. Mindenkinek más a meglátása, na de! Én speciel, sose fizetnék több tízezres felárat csak azért, mert hordozható, meg negyed akkorák az alkatrészek, mint a "normálban". (most gondolok itt arra, hogy a te Mobility5850-ed akkor, mint a hangkártyám, vagy akkor se). Szerintem a gyártók ezzel hatalmas lehúzást csinálnak. A másik meg az, hogy nagyon szép adatok vannak a laptopodon, csak nem árt tudni, hogy mint processzor, VGA, ram, nagyon elmaradnak a PC-s verziótól, hiába ugyanaz a jelölés. (Pl, a VGA-d számítási teljesítménye nemhogy az eredeti 5850-el, de szerintem az 5750-el egyenlő). Ez sajnos így van és ez vonatkozik a processzorra is. És te ezért ugyanolyan árban fizeted ki az alkatrészeket, mint ha PC-be vásárolnád, holott, közel se akkora teljesítményt kóstálsz.

A fejlesztéses dologra: Na most, ha valaki 2 évente vesz ezt azt amaszt, tudod mit mondok rá. Megérdemli. Most tulajdonképpen te pont abba taretozol bele, akinek tényleg sokat kell cserélnie, mert lga775-ös alkatrészek, marhára drágák, ergo meg se éri, kettő alapból nem éri meg 775-re költeni, tehát neked új lap, proci, ram, akkor már persze VGA, a lúd legyen kövér. De ha te, most egy sandybe belefektetsz, akkor hidd el nekem, egy erős négymagos (2500K-2600K) egy erős VGA-val, (GTX570-580, HD6950-HD6870CF), rosszul nem jársz. ÉS nem kell 3-4évig hozzányúlni. Lehet elavul, de szar nem lesz attól!
Én úgy veszem, te laptop párti vagy, ezért vitatkozni nem fogok tovább Egyébként énis szeretem őket, ha munkám úgy hozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. lajthabala...
2011.03.21. 15:09
zlatzky

A mellett, hogy nem vagyok abban a helyzetben, hogy fél milliót költsek laptopra 3 évente, véleményt azért formálok a kérdésben.

Fura gondolkodás, hogy azért nem veszel olcsóbban asztali gépet, mert el fog avulni, és aztán még többet fogsz rá költeni, hanem veszel drágábban egy laptopot, ami már most is elavult, jobban, mint 3 év múlva egy mai felsőkategóriás asztali gép, aminek több alkatrésze újrahasznosítható lesz, miközben a laptopot lehet egyben kidobni, talán elrakva a merevlemezt emlékbe.

Én asztali gép bővítő vagyok, és ezért megértem az emberi faktort. Ennek ellenére sosem gondoltam, hogy csúcslaptopot kellene vennem (XBOX-om volt fél évig, de pont a Shooterek miatt váltottam vissza PC-re). Középkategóriában vásárlok, néha okosan, néha bután. Az elmúlt 5 évben - kb azóta költök alaposan gépre - 8600GT, 8800GT, HD4670, HD5750, HD6850 kártyáim voltak, az áraik pedig vétel és eladás közti különbséggel számolva: 8.000Ft, 40.000Ft, 2.000Ft, 4.000Ft és végül 43.000Ft (mert még nem adtam el), összesen 100.000Ft. Lehet, hogy nem felsőkategóriás alkatrészek, de (tunninggal, a mellett hogy a teljes konfigra nem mértem soha 200W-nál többet a konnektorból) mindegyik hozta az akkor Magyarországon 500.000Ft-ért kapható notebookok teljesítményét. Alaplapra a fenti számítás szerint 45.000Ft-ot, processzorra hűtővel 70.000Ft-ot, memóriára 27.000Ft-ot költöttem. Merevlemezre 23.000Ft-ot. DVD meghajtóra, házra semmit, tápra semmit, ez a három maradt régről. Így összesen elvertem gépre 265.000Ft-ot. Ha ennyiből 5 évvel ezelőtt vettem volna egy Acer vagy FujitsuSiemens M8600GT-s notebookot - amin már akkor sem mentek rendesen a játékok - valószínüleg azóta már tönkre is ment volna.

Ha figyelembe veszzük, hogy a mostani konfigurációmat el tudnám adni 80.000Ft körül, akkor a 185.000Ft "veszteség" 5 évvel ezelőtt éppen egy kétmagos gépre lett volna elég integrált videokártyával, így pedig azóta mindig a monitorom maximális felbontásával tudtam játszani, hol AA-val, hol anélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Cukrosbacs...
2011.03.21. 15:56
A kontrából kimaradt a túlmelegedés....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hykao
2011.03.22. 00:02
Alvin_ti4200: A billentyűzet szándékoltan ilyen! Flexibilis műanyag "ágyon" helyezkedik el, és maguk a gombok is gumírozottak. Csalóka dolog, de valójában így sokkal strapabíróbb, és sokkal halkabb gépelést tesz lehetővé, mint egy átlag laptop billentyűzet. Erősebb behatásra az egész billentyűzet tud egy-két miliméternyit süllyedni. Ez a fajta bill. a 17-es Envy-vel debütált, a 15-ös - és úgy általában a szokványos ma divatos sziget kialakítású - billentyűzet sokkal merevebb, kopogósabb.

Amúgy ma tüzetesebben szemrevételeztem, és a gép alján ill. a billenyűzet-ágyon kívül az egész gépnek fém (magnézium-alumínium) a háza! A zsanérok is!

Melegedés: érdekes módon én mind az Envy 15-ösömnél, mind pedig a 17-esnél sokkal hűvösebb értékeket mértem, mint amiket tesztekben olvastam! Pedig a 15-öst a legnagyobb nyári melegben is nyúztam. Igaz, nekem mindkét gépben "csak" i5-ös proci volt, a tesztekben meg általában négymagos konfigok szerepelnek.

Az Envy féle touch pad egyébként nekem sokkal használhatóbbnak tűnik, mint az általam eddig kipróbált laptopoké. Megfelelően nagy a felülete, kellemes tapintású az anyaga. Pl. a korábbi szériás Pavilionokéhoz képest fényévekkel használhatóbbnak érzem. Igaz, nem nagyon erőltetem a multi-touch bűvészkedéseket, stb...

Fél millás témához: ennyi pénzt szerintem felesleges erre a témára szentelni, főleg, hogy csak nálunk ilyen baromi drágák pl. ezek az Envy-k is. Aki kicsit is utánajár a témának, az talál ilyen (vagy ehhez hasonló) konfigot 250-300e forintnyi dollárért, szállítással, vámmal (pontosabban áfával) együtt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. hykao
2011.03.22. 00:08
Ja, és mégegy dolog: sok tesztben olvasni a HP-k alapjáraton is hangos hűtéséről. Ennek kiküszöböléséhez elég a BIOS-ban a FAN ALWAYS ON funkciót DISABLE-re állítani. (gyárilag az összes HP gépen be van kapcsolva ez a funkció)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Alvin_ti42...
2011.03.22. 12:16
hykao: ez említett BIOS opció sajnos a legtöbb gépre semmilyen hatással nincs, ezért nem szoktam beleírni a cikkbe, hogy van. Előfordult már olyan is, hogy Disabled-re állítva hangosabb lett a gép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. neofery
2011.03.23. 21:42
500 ezer forintért veszünk egy grillezőt.Vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Heroes27
2011.03.23. 21:48
Jó, én csak egy célzást tettem a 10%-al. Azért a felét nem bukod csabi, ezt ne mond, azért az durva lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. insanity22...
2011.03.24. 16:26
ocsabi

Attól is függ milyen gépről van szó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MaximumGam...
2011.03.28. 14:28
Garancia 1év az nagyon kibökte a szemem azért nem éri meg.. meg 450 ért még újlenyomat-olvasó sincs ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. CyberPunk6...
2011.03.28. 17:43
Mondjuk az vicc, hogy laptop vs asztali, ez kb olyan, mintha azt kamion vs személyautót hasonlítanánk össze. Tök másra való a kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. cyberkata
2011.04.02. 17:09
Én a Rossignolt (http://bit.ly/hc0lK9) jobbant szeretem. Gyönyörű, sokat tud, gyors, jó a procija és minden amit akartok :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. balikabo
2012.08.28. 09:13
Lassan 3 éves lesz az enyém de még most is kifogástalanul működik, a legújabb játékok is simán hasítanak rajta. Valóban azért amikor BF3-mat tolom akkor eléggé melegszik de ha már ilyen gépet vesz az ember akkor illik egy hűtőpad is hozzá(8k ért vettem Cooler master 3 ventilátoros) szal teljesen jó cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kakukk16
2012.09.01. 23:12
a BF3at hány FPS el viszi? mondjuk Ultrán?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!