iPon Cikkek

Homefront - A koreaiak már a spájzban vannak

Dátum | 2011. 03. 25.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A futószalagon készülő Call of Duty és Battlefield játékoknak köszönhetően az ember néha már a háta közepére sem kívánja a modern hadviselés témáját feszegető FPS-eket, ám a THQ, valamint a Kaos Studios és a Digital Extremes közreműködésével készült Homefrontot mégis nagy várakozás előzte meg részünkről. A kiadó PR-osai ugyanis egy érdekes sztorival megfűszerezett, izgalmas játék képét festették elénk, melyet néhányan már a megjelenés előtt CoD verőnek kiáltottak ki. Az Activision fejőstehenének tekinthető széria renoméját tekintve ez elég merész kijelentés volt, így természetesen kíváncsiak voltunk rá, sikerült-e felnőnie a feladathoz a fejlesztőknek.

Félelmetes jövőkép

Annyit már a megjelenés előtt tudtunk a játékról, hogy abban a sztori szerint az Egyesült Államok területén kell felvennünk a harcot egy koreai inváziós hadsereggel. De hát hasonlót már láttunk a Modern Warfare 2-ben, kiálthat fel az egyszeri játékos, és nagyon nem is lőne mellé. A különbség annyi, hogy a Homefrontban már akkor kapcsolódunk be a történetbe, amikor amerika veszített. A hadsereg szétszórodott, és csak itt-ott tud ellenállást felmutatni az ellenséggel szemben, Korea pedig megkezdte megszilárdítani helyzetét az országban. És hogy miként jutott a világ leghatalmasabb országa odáig, hogy saját területén szenvedjen vereséget? Az idáig vezető eseményeket a Homefront élőszereplős, rettentő hangulatos bevezető videójából tudjuk meg. Röviden összefoglalva az történik, hogy Észak-Korea a Dél-Koreával történő egyesülését követően 15 év alatt lassan, de biztosan meghódítja Kelet-Ázsiát, miközben a szaudi-iráni háborúnak köszönhető olajválság, egy súlyos madárinfluenza járvány és az amerikai pénzügyi rendszer összeomlása meggyengíti az Egyesült Államokat. A döntő csapást egy kommunikációs műholdnak álcázott koreai fegyver adja meg, ami tönkreteszi az USA elektromos hálózatát, kiszolgáltatva ezáltal az országot az inváziós hadseregnek. Bár a játék története természetesn fikció, a hasonló témákkal foglalkozó forgatókönyvíró és rendező, John Milius gondoskodott róla, hogy a Homefrontban zajló események minél hitelesebbnek tűnjenek.

Vidéki polgártársaink nem fognak a keblükre ölelni minket
A játékban egy Jacobs nevű pilóta irányítását vesszük a kezünkbe, akinek ajtaján egyik reggel koreai katonák dörömbölnek. Miután ránktörik az ajtót, kissé megpuhítanak minket, majd egy buszra ültetnek. Utazás közben szembesülünk a megszállás következményeivel, látjuk ahogy az embereket állatokként kezelve munkatáborokba szállítják és hogy a kivégzések is mindennapossá váltak. A fejlesztők nem voltak szívbajosak az erőszak ábrázolása terén, aminek köszönhetően néha igencsak sokkoló eseményeknek lehetünk szemtanúi. Egy alkalommal egy pár éves kisgyerek szeme láttára végzik ki a szülőket, ennek látványa bizony még egy videójátékban is sokkolóan hat. A játék gyakran operál ehhez hasonló jelenetekkel, ami néhányaknál lehet, hogy kicsapja a biztosítékot, ugyanakkor ennek (is) köszönhetően a Homefront igencsak ütős atmoszférával rendelkezik. Végre nem a macsó amerikai katonák szemszögéből kell átélnünk az eseményeket, hanem a megszállás hatására fegyvert ragadó civilek bőrébe bújva. Ettől függetlenül azért érezni, hogy a játék nyakon van öntve egy jó adag amcsi patriotizmussal.
 

A hangulat mellett még két dolgot érdemes kiemelni a Homefront egyjátékos módjával kapcsolatban. Az egyik az események ritmusa, amit tényleg csak a Call of Duty sorozat részeihez lehet hasonlítani. Sosem válik monotonná a lövöldözés, mivel a fejlesztők mindig a megfelelő pillanatokban törik azt meg egy-egy kevésbé lendületes résszel. Viszont nem is ül le soha a játékmenet annyira, hogy elveszítsük az érdeklődésünket. A küldetések változatosak, de semmi olyat nem nyújtanak, amit ne láttunk volna már más modern katonai témájú FPS-ben. Az esetek nagy részében az lesz a dolgunk, hogy társainkkal egyik ponttól a másikig haladjunk, és lőjünk mindenre, ami mozog és nem angolul beszél. Az ilyen szakaszokat azonban mindig megtöri egy-egy érdekesebb feladat, egyszer például egy farmon kell észrevétlenül átkelnünk, az ellenséget elkerülve, majd később mesterlövészként kell a megfelelő pillanatokban leszednünk az ellenséget. A játék vége felé még egy harci helikopterbe is bepattanhatunk, és azzal kell megóvnunk néhány fontos járművet a koreaiaktól. Ha már szóba került a helikopter, jegyezzünk meg annyit, hogy a járművek irányítása nagyon jóra sikeredett, amit főleg a multiban fogunk díjazni. Ez nem azt jelenti, hogy szimulátorszerű lett a fizika (éppen ellenkezőleg), de a pörgős csatákhoz nincs is rá szükség, egy FPS-ben élvezetesebb harcokat lehet vívni a járművekkel, ha nem kell küzdenünk az irányítással. A helyszínek változatosságára sem lehet panaszunk, hiszen a lerombolt városrészek mellett vidéki területeken és a San Francisco-i Golden Gate-hídon is harcolni fogunk a megszállók ellen. Utóbbinál figyeljünk oda a háttérben látható eseményekre és a rádióbeszélgetésekre, láthatunk egy nagyon jópofa utalást a Szikla című filmre. Összességében elmondhatjuk, hogy bár a Homefront nem vonultat fel igazán eredeti játékelemeket, ám nagyszerűen alkalmazza a már bevált, más játékokban is használt dolgokat.

A mai program: városnézés harci helikopterrel
Tömör gyönyör

A másik említésre méltó dolog az egyjátékos móddal kapcsolatban annak hossza, amely egészen döbbenetes módon még a négy órát is alig éri el. Így hiába élvezzük a játékidő minden percét, ha a végefőcím alatt az jár az ember eszében, hogy közel tízezer forintot adott ki egy gyalázatosan rövid sztorimóddal rendelkező játékra. A multi miatt azonban érdemes szemet hunyni e hiányosság felett, mivel a Homefront ezen a fronton (elnézést a szóviccért) tud újat mutatni. Ahogy a legtöbb katonai FPS-ben már megszokhattuk, fegyverzetünk és felszerelésünk testreszabható, továbbá minél többet harcolunk, annál több tapasztalati pontot szerzünk, a szintlépésekkel pedig újabb felszerelést és kasztokat nyithatunk meg. Az eszközök száma és a testreszabhatóság mértéke kissé elmarad a CoD: Black Ops-ban látotthoz képest, de mi így sem éreztük túlzottan szűkösnek a lehetőségeket. A fegyverünk mellett vihetünk magunkkal két extra felszerelést is, amiket úgynevezett csatapontokkal (Battle Point – BP) aktiválhatunk. BP-t kapunk többek között az ellenfelek leöléséért, a segítségnyújtásért, a stratégiai pontok elfoglalásáért, illetve megvédéséért. Tulajdonképpen ha valamilyen módon hasznára vagyunk a csapatnak, akkor kapunk bizonyos mennyiségű csatapontot, így ha esetleg nem lennék mesterlövészek, akkor sem érezzük feleslegesnek magunkat. A BP-k nem vihetők át egyik összecsapásról a másikra, hanem amint említettük, a választott felszerelést aktiválhatjuk velük. Rakhatunk magunkra például golyóálló mellényt, használhatunk felderítő repülőgépet, sőt, ha sikerül sok pontot összegyűjtenünk, akkor akár tankokat is „idézhetünk” magunknak.
 

Bár a csatapontok bevezetése egy ötletes játékelem, nem ez különbözteti meg a Homefrontot a konkurenciától, hanem a Battle Commander játékmód. Legtöbben talán arra asszociálnak a név alapján, hogy az egyik játékos parancsnokká válik ebben a módban, és utasításokat osztogat a többieknek (akárcsak a PS3-as MAG-ben), de nem erről van szó. Ez a parancsnok a játék mesterséges intelligenciája, aki figyelemmel kíséri az összes játékost, és észreveszi, ha valaki jól teljesít. Ha jók vagyunk, például mesterlövészként leszedünk x számú ellenfelet, vagy felderítő pilótaként a távirányított repülőgépünkkel „megfestünk” adott számú ellenséges járművet, akkor az AI előléptet minket és „egy csillagos” minősítést ad nekünk. Ezen felül kapunk tőle egy küldetést, amit végre kell hajtanunk (például öljünk meg egy adott személyt, foglaljunk el egy pontot, stb.), illetve megnöveli kicsit a képességeinket, hogy meg tudjuk oldani a ránk bízott feladatot. Ha sikerrel járunk, akkor a parancsnok ad nekünk egy nagy adag BP-t, előléptet minket két csillagos játékossá, illetve kapunk egy újabb missziót és ismét megnöveli a képességeinket. A csavar ott van az egészben, hogy amint a mi parancsnokunk kiszemel minket egy speciális küldetésre, az ellenség AI-ja is felfigyel ránk, és minket jelöl ki célpontnak az ő x csillagos játékosának. Ez persze fordítva is igaz, mi is kaphatunk olyan feladatot, amikor el kell tennünk láb alól az ellenfél túlbuzgó katonáját. Összesen öt kitüntetést, azaz öt csillagot kaphatunk a parancsnoktól, és biztosak lehetünk benne, hogy ezen a szinten már vért fogunk izzadni az életben maradásért. A Battle Commander játékmód rettentő izgalmas csatákat eredményez, hiszen miközben a csapatok a stratégailag fontos pontok elfoglalásáért küzdenek, a legjobb játékosok saját csatájukat vívják egymás között, és mini-missziókat oldanak meg. A Homefrontban szereplő másik két játékmód nem nyújt ennyi újdonságot, az egyik a Ground Control nevű területfoglalós móka, másik pedig egy szimpla deathmatch. Mindkettőt láttuk már ezer más FPS-ekben. A nagy kérdés ezek után, hogy képes lesz-e a program elegendő játékost elcsábítani az aktuális nagyágyúk mellől (CoD, Bad Company 2), illetve meg tudja-e tartani őket hosszú távon. Ha valami újdonságra vágytok, egy próbát mindenképpen megér ez a játék is.

A játék végén a Golden Gate hídra is ellátogatunk
Amerika romokban

A játék technikailag nem emelkedik ki más felsőkategóriás programok közül, de hozza a tőle elvárható szintet. A grafika maximális részletesség mellett elég jól néz ki, a háború sújtotta amerika tényleg gyászosan fest, a karakterek kidolgozottsága is eléri a kívánt színvonalat (bár az állunk nem fog leesni tőle). Néhány helyen azért kiszúrhatunk egy-egy túlságosan is alacsony felbontású textúrát, ami belerondít az összképbe, ám még így sem volt igazán hiányérzetünk, nem vártunk Crysis 2 szintű grafikát. A hangok terén szintén hozza a kötelezőt a Homefront, a hasonló stílusú játékokban hallható zenéket itt sem kell nélkülöznünk, a szinkronhangok pedig a közepes-jó skálán mozognak (viszont volt egy-két jelenet, amikor nagyon hatásos volt a karakterek produkciója).

Mit is mondhatnánk még a Homefrontról? Bár a trónfosztás ezúttal elmaradt, de nagyon közel állt a program ahhoz, hogy megszorongassa a jelenlegi nagyágyúkat, a Call of Duty-t és a Bad Company 2-t. A sztorimód, bár tartalmában felveszi a versenyt az imént említett FPS-ekkel, sajnos hihetetlenül rövid lett, ami nem tesz jót a szavatosságnak. Még szerencse, hogy ott van a nagyszerű ötletekkel megpakolt multi, ami egy kis polírizás után, kicsivel nagyobb fokú testreszabhatóság mellett még vonzóbb lehet az FPS rajongók számára.


Platformok: Xbox 360, PS3, PC
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

60. lackoo1111
2011.03.25. 22:04
Még alig jelent meg , és máris a folytatásán dolgoznak .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. sensejke
2011.03.25. 22:23
Na ez olyan játék volt szánomra amire azt hittem jó, de nagyon rossz lett. A célzás egyszerűen sz@r és a játék 40 fps el megy miközben nem is egy csúcs grafikájú szerintem!
De ez csak az én egyéni véleményem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. shaddam
2011.03.25. 23:07
Az a félelmetes milyen eladásokat produkál.Bár gondolom mivel már egy ideje nincs modern hadviseléses fps a piacon bármit vesz a nép.Visszasírom a 2 vh-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. reednow
2011.03.25. 23:11
Elég ócska, elcsépelt egy története van. Mondhatni, megint egy idióta amerikai baromság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. G-Doe
2011.03.25. 23:17
Egy szóval jellemezhető a játék: RATYI.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Squito
2011.03.25. 23:56
Kevesebb, mint 4 óra single? DLCnek szánták és ez lett belőle vagy mifene? Pfff... szánalmas. Ezért még letölteni sem érdemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. iroh
2011.03.26. 00:08
nekem tetszik a game! játékidőröl meg annyit h crysis2 nekem 4 és fél óra volt a bulletstorm meg 4 óra amit meg nem szidtak h rövid
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. zlatzky
2011.03.26. 00:24
Sajnos csalodnom kellett. Helyenkent remek grafikai megoldasok, de az osszkepet teljesen elrontja nehany nevetsegesen elnagyolt reszlet. A jatekmenet eros kozepes. Nem mas, mint egy atlagos jatek, ha eltekintunk nehany hibajatol, meg le is kothet egy idore. A gepigeny azonban teljesen indokolatlanul magas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. exec79
2011.03.26. 00:36
elcsepelt tortenet? az az egy ami megmenti a totalis bukastol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. reednow exec7...
2011.03.26. 00:52
Két Korea egyesül, és Amerikát megtámadják? Na ne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Terror
2011.03.26. 01:13
Csak az a két véglet van, hogy vagy lövöd a VH-ban a gonosz, gonosz, ismétlem, gonosz nácikat, vagy harcolsz az USA ellenségeivel, akik más ellenfelet nem is tudtak találni maguknak, és azért pont ezt, mert irigyek a "szabadságra".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. LavX
2011.03.26. 01:32
Én már egy olyan játékot várok, amiben nem USA és haverjaival vagyunk, hanem a másik véglettel. Pl úgy játszanék egy jó 2. VH-s játékot, amiben nem nácikat írtunk, hanem fordítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. 7ep3s
2011.03.26. 02:56
az elképzelésed nem lenne piacképes
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. SyRew
2011.03.26. 03:15
Kár lehuzni a rövidségért magában.Nem titkoltan multira készült, az egész egy nagy hangulatkeltés a multiban folytatódó összecsapásokhoz(nincs is lezárva a történet, csak mintha egy fontos epizódot mesélne el).
Nagyon tetszetösek a fegyverek ,amik általában létező változatok képzeletben továbbfejlesztett verziói.A fegyverek hangjára,és animációira gondolok(kiválóak),mert nagyon nem realisztikusak,minimális a visszarugás,a sniper rifle gyakorlatilag nem létező imbolygása is mosolyra készteti az embert.
Játékmenet:a call of dutyk mintájára ez is sajnos a scriptelt bespawnolós végtelenül özönlő mintát követi,de megbocsájtható ez neki.
Az az igazság,hogy én hihetetlenül élveztem,annak ellenére,hogy semmi újat nem tesz le az asztalra játékmenet terén.
Gépigényről: egy korrektül felhuzott giga 460 gtx (1Gb)-al 1920x1080 mellet minden maxon egy pillanatra sem találkoztam bármiféle szaggatással és a látvány is rendben volt azért.
Nem mondanám,hogy ez valami extra kártya lenne még nálunk MO-n sem már,de azt azért hozzáteszem,hogy 2500k volt alatta 4.5 Ghz-en.

\"Két Korea egyesül, és Amerikát megtámadják? Na ne...\"
Azért ennél finomabb a történetvezetés,és bár az időtávlatot nem tartom reálisnak(2027),ha egy-két évtizedet hozzácsapunk,valami hasonló előjöhet 2050re,amikorra Kína felfut,míg a Nyugatot padlóra küldheti az olaj eltűnése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Nagysandor...
2011.03.26. 06:48
Nekem nagyon tetszett. Nekem a goliath nagyon bejött, nagy parasztságokat lehet vele csinálni a "csata"mezőn. Nekem kb 5 óra volt a játékidő. Egy
gtx460 1GB OC-n hasított stabil 50-60 fps-el maxon fhd-ban, egy Phenom II x4 965@3,6GHz alatt.
Amúgy nem physx-es, de támogatja az nv-s GPU gyorítást.(Driverből kényszeríthető, gyengébb CPUs nv-s gépen lehet dob pár fps-t)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. gezu1025
2011.03.26. 08:43
Tipikusan az a "B" kategóriás játék (mert a sok kis hiba miatt valóban, mintha B lenne) amit jobban lehet élveni, mint jónéhány "AAA" kategóriásat, vagy annak mondott játékot.

Én élveztem, rövid, nem nyújt semmi extrát a story, de elfogadható és élvezetes volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. lackoo1111
2011.03.26. 08:55
Az a félelmetes milyen eladásokat produkál. Egy szó : Steamworks .

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Blade0012
2011.03.26. 09:12
lackoo: ugyanmár, nem pc-n produkál magas eladásokat és a steam még távolról sem garancia a sikerre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. reednow Terro...
2011.03.26. 09:57
Kifelejtetted a sorból, hogy gonosz, gonosz, gonosz, gonosz, gonosz, gonosz és gonosz. Jah, Én is baromira unom. Emiatt meg is fogadtam, hogy soha többet nem játszom jelenkori (értsd 20. század + napjaink), amcsi-pozitív játékokkal. (értsd: CoD, stratégiák,stb)

LavX, ÉN olyan játékot várok, ahol a magyarok, németek és olaszok lesznek a jó fiúk. Ilyen csak Európában jöhetne létre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. G-Doe
2011.03.26. 10:25
vajon a cikk elkövetője mivel játszott? Mert nem a homefronttal az biztos. Kezdjük azzal hogy a játékot nem a Digital Extremes fejlesztette, hanem a Kaos studios. A Dititális extrémek csak a pc portot capták össze, az meg a szokásos konzolport minőség, ergo nem nagy érdem.
A játékmenet rém unalmas lövöldözés, kb a city interactive-os játékok minőségében. A hangulat 1-2 amcsi gyilkolós részt leszámítva a béka segge alatt van, ne is hasonlítsük ezt a tömény unalmat a cod-ok dinamizmusához és epikusságához. A hangok gyengék, a legtöbb fegyver kb egy légpuska hangján szól, a zenék közepesek.

Nyilván az ipon szeretne eladni a játékból, ezért készült ez az éljenző cikk.

"nagyon közel állt a program ahhoz, hogy megszorongassa a jelenlegi nagyágyúkat, a Call of Duty-t és a Bad Company 2-t" - na ne szórakozzunk már. Talán ha Medal of honor 2010-et írt volna és azt nagyágyú helyett kispisztolyként jellemzi akkor korrekt lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. exec79
2011.03.26. 10:27
persze, es zsidokat es ciganyokat kene irtani nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Blade0012
2011.03.26. 10:33
ehm...ha jól értem, akkor Korea szanaszét szedi az egész amcsi haderőt majd kikergeti őket pár elnyomott?
*elismerő füttyentés*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Benny
2011.03.26. 11:09
A hangok gyengék, a legtöbb fegyver kb egy légpuska hangján szól, a zenék közepesek.
Te ugye kipróbáltad a legutolsó cod-ot? Na abban van légpuska hang. Meg rettentő gagyi vér animáció. Itt a fegyver hangok kifejezetten jók és szerencsére jól is lehet őket használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. lackoo1111
2011.03.26. 11:14
Szerintem az amerikaiakat még mindig kísérti Vietnám szelleme . Ezért gyártanak " hős fiaink és lányaink az elnyomó ( tetszőleges országnév ) ellen " típusú játékokat .
A II. világháború esetében : Ha a német vagy magyar oldalon szeretnél játszani , akkor csak a stratégiai játékok jöhetnek szóba . Mint például :
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Squito
2011.03.26. 12:07
Az amcsikat megtámadják a koreaiak/szovjetek/élienek/egyebek, de a hipertökös tengerészgyalogos/katona/civil lazán visszaver minden támadást egymaga/még pár haverjával/egy kisebb katonai osztaggal és egy 92FSsel/M16ossal/élien fegyverrel és végül győzedelmeskedik/megmenti a világot/megmenti a világegyetemet.
Ha erről a 'forgatókönyvről' eszetekbe jut pár amcsi FPS, akkor az nem a véletlen műve.
Nekünk kommunista propagandánk volt, náluk meg mindenkit legyőznek az amcsi katonák/civilek/az előbbiek együtt.

UI: akik a 'gonosz oldalon' akarnak 2. vh-s FPS-t nyomatni, annak ajánlom a BF1942-t és kiegjeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. nightmare1...
2011.03.26. 12:12
A multira amúgy kíváncsi lennék, de csak amiatt nem szeretném megvenni, hogy megnézzem, milyen, mivel a Crysis 2 miatt is szidok jelenleg mindent, hogy mennyire bugos a single... Multira ott nem lehet panasz...
De így leírás alapján nagyon jónak találom ezt a Battle Commandert, vagy mi szöszt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. nedcoleman
2011.03.26. 13:33
Egyszer úgy megtámadnám már Ámerikát és egyetlen rambokéssel játszanám végig
-vágnám el az összes torkát, mosollyal az arcomon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Antos
2011.03.26. 14:54
ez beteg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. rootshaper
2011.03.26. 15:20
"Bár a trónfosztás ezúttal elmaradt, de nagyon közel állt a program ahhoz, hogy megszorongassa a jelenlegi nagyágyúkat, a Call of Duty-t és a Bad Company 2-t."

egy ilyen mondat utan 77%-ot adni neki? vagy inkabb forditva... 77%-ot adni neki es a Battlefieldhez merni a kepessegeit? eleg meredek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. dragon83
2011.03.26. 16:53
G-Doe "Mert nem a homefronttal az biztos. Kezdjük azzal hogy a játékot nem a Digital Extremes fejlesztette, hanem a Kaos studios. A Dititális extrémek csak a pc portot capták össze, az meg a szokásos konzolport minőség, ergo nem nagy érdem. "
Nézőpont kérdése, PC-s verziót játszottunk, azt a Digital Extremes készítette, még ha csak port is. De igaz, odaírhattam volna, hogy a Kaos Studios csinálta az eredetit.

"A hangulat 1-2 amcsi gyilkolós részt leszámítva a béka segge alatt van, ne is hasonlítsük ezt a tömény unalmat a cod-ok dinamizmusához és epikusságához. "

Szubjektív. Szerintem a CoD nem annyira isten, mint amennyire itt lefested.

Blade "ehm...ha jól értem, akkor Korea szanaszét szedi az egész amcsi haderőt majd kikergeti őket pár elnyomott?
*elismerő füttyentés*"


Nem, nem jól érted.

Rootshaper ""Bár a trónfosztás ezúttal elmaradt, de nagyon közel állt a program ahhoz, hogy megszorongassa a jelenlegi nagyágyúkat, a Call of Duty-t és a Bad Company 2-t."

egy ilyen mondat utan 77%-ot adni neki? vagy inkabb forditva... 77%-ot adni neki es a Battlefieldhez merni a kepessegeit? eleg meredek."


A Bad Company esetében talán kicsit túloztam, de a CoD új részei véleményem szerint a világ leginkább túlértékelt játékai. Azzal kapcsolatban továbbra is fenntartom a véleményem.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. sanyix
2011.03.26. 17:08
@LavX: voltak ilyenek, pl az il2 sorozatban, a tájékozottabb emberek multiban német/szövetséges oldalon nyomták, az egyszeri játékosok nagy része meg ment amcsinak meg angolnak, így ők többen is voltak. De mivel a "rossz oldalon" harcolók jobban értettek a dolgukhoz, ki tudták használni a gépeket, el kezdtek a nyugatiak sírni a készítőknek hogy fúj de erős a bf 109 meg az fw190 (nem volt az erősebb, csak jobban bántak velük) majd letiltottak bennük dolgokat, és bekonfigolták a spitfire-t mint ultimate csíter nyugati gépet (mindennél jobban gyorsul, végsebességei, szinte egy helyben megfordul sebességveszteség nélkül (ez kb egy paradoxon a repülésben, mindig csak az egyik teljesülhet adott technikai színvonalon) ), és aztán azzal nyomta az összes láma (az más kérdés hogy az normálisabb játékosok így is leszedték őket D).

Mainstreamebb játékokban azért nincs ilyen, mert a sok dagadt hazafi hamburgerzabáló hülyegyerek besír, ha nem ők nyernek, na meg úgy is elkönyvelik a játékot gonosz alkaloidás kiképző szoftvernek Meg hát a világgal beetették hogy az usa a jó oldal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Blade0012
2011.03.26. 17:22
dragon: mindegy, utánaolvasva mit alkottak történet terén inkább nem is akarok tudni több részletet. Már az nagy szó, hogy IGN-nek sem tetszett, pedig fejlesztő legyen a talpán, aki képes olyat összehozni, aminek ők nem örülnek.
Egyébként végignéztem egy pályarészt, hogy mégis miféle és hát...na. Érdekes elképzelés, hogy egy koncentrációs táborban (legalábbis a beszédből ezt szűrtem le, bőven nem tűnt annak) az emberek kedvük szerint szerint járhatnak fel-alá és susmoroghatnak össze-vissza felügyelet nélkül, sőt egy csatornán keresztül bárki bejuthat. Röhejes volt na, de nem annyira mint az akciórészek. Valami idióta kinézettel megvert szentrit csak úgy lehetett leszedni, hogy a mellette lévő kis palackhoz odavágtak egy gránátot, lövésekre persze nem is reagált. Bele se metek gondolni milyen ostobaságokat szőttek még bele.
Ezek után bőven nem hiszem el, hogy bármiben is képes lenne megszorongatni bármelyik konkurenst. A CoD-oknál legalább egy normális mozit össze tudnak hozni, itt még azt sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gezu1025
2011.03.26. 18:00
sanyix

Ismerős a szitu, COHO-ból (company of heroes online) ott is a jobb játékosok voltak a német oldalon, és rongyá vertek mindenkit. Más kérdés, hogy szerintem tényleg overpowered volt a német oldal, így szövetségesként (jobban feküdt a játékstílusomnak az az oldal) én is sirtam De ott nem nyulkáltak bele. Pedig end gamebe, esélyünk nem volt allies ként. És messze nem volt olyan méregdrága a fullos német technika, mint amilyennek kelett volna. Ahh kár, hogy törölték a COHO projektet...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. dragon83
2011.03.26. 21:17
Blade, az nem koncentrációs tábor volt, csak oda telepítettek ki embereket. Egyfajta gettó. Azért járkálhattak szabadon az emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rootshaper
2011.03.26. 21:23
dragon83: egy kicsit tuloztal?
csak vessuk ossze a CoD-HomeFront-MoH vonalat es a Battlefield szeriat. alapvetoen nagy kulonbseg, hogy mig a BF-nek nincs parja a mufajban, akarhogy is keressuk, addig a CoD-szeru jatek mint kifejezes nagyon is letezik. szerintem ezek a jatekok mind-mind a Quake utodai, mas skinnel. ugyan az a visszarugast nelkulozo lovolde, semmire nem kell figyelni, csak arra, hogy a celzo az ellenseg fejen legyen, es headshot. nem szamit a tavolsag, sem az egymashoz viszonyitott magassag, a fegyver ereje, a tolteny milyensege. ezek tenyleg csak mesz-oszt-losz jatekok, ellentetben a Battlefield kifinomult harci mechanizmusaval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. gezu1025
2011.03.26. 21:47
rootshaper

Hát nem tudom az a mocskos nagy BC2 amit mindenki agyon dícsért kevesebb élményt nyújtott jópár óra (eredeti) multi után, mint a cod6 sp-je újrajátszva. Ha az ember realitást akar, mennyen paintballozni, airsoftozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. lackoo1111
2011.03.26. 22:19
Ha az ember realitást akar, mennyen paintballozni, airsoftozni.
Vagy vegyen egy fegyvert és kezdjen ámokfutásba .
Bocsánat , de ez túl kemény volt .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. kiskoller
2011.03.27. 10:08
4 óra SP? Thanks, but no thanks. Megy ez is a szemetesbe a szememben.


Lassan egy film hosszabb lesz mint egy videójáték.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Blade0012
2011.03.27. 10:51
root: a BF-ek kifinomult harci mechanizmusa?



Ne csináljunk már úgy mintha a Dice a tökéletes harci szimulációt alkotta volna meg. A szingli ugyanaz a darálás mint a CoD-okban (csak újra felhozom: ők sem tudnak olyan mozit összerakni mint az Infinity),a multit pedig a járművek illetve a játékosok száma és mapok nagysága különbözteti meg. Hogy ez mennyire jó az ugye egyénfüggő, nem feltétlenül jobb, csak más.
Attól, hogy valósághűbb a visszarúgás még nem lesz realisztikus. Gondolom láttad a BF3-as tízert. Ha nem akkor lesd meg, hol van az egy valós csatahelyzettől? A katonák kisorjáznak a mesterlövész elé a fedezékből az elképzelhető lenyitottabb helyre, hogy ott aztán rpg-vel pofon lőjék. Eycandy persze, de egy ótvar baromság. Annyira kifinomult harci mechanizmus mint bármelyik codban és ha egyiket szarozod, akkor a másikat is
Aki realizmust akar az megy Armázni, de bőven elkerüli a cod-okat vagy a bf-eket.

dragon: így kicsit jobb, de az egész furcsán sántított. Úgy érzem jobb lesz nekem nélküle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. dragon83
2011.03.27. 12:03
"dragon: így kicsit jobb, de az egész furcsán sántított. Úgy érzem jobb lesz nekem nélküle"

No problem. Nem is az volt a célom, hogy meggyőzzelek. Az Arma tényleg csúcs ezen a téren, szóval aki igazán realitást akar, az ott keresse. De az is tény, hogy a BC2 azért egy fokkal valóságosabb, mint a CoD (ahol ugyebár akár két Uzi-t is használhatunk egyszerre). Meg a CoDban olyan gyorsan futnak, töltenek újra a katonák, mintha nem is emberek lennének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. cashcool
2011.03.27. 12:48
Hah azért a gyors újratöltés nem gond http://www.youtube.com/watch?v=bi-2qUBIr4Y
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. R4z0rfish
2011.03.27. 14:23
megnézném éles harci helyzetben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. reednow exec7...
2011.03.27. 14:52
Most erre mit mondjak? Történelmi agytröszt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. reednow sanyi...
2011.03.27. 14:54
Mi az, hogy rossz oldal? Kicsit érdekes fogalmakat használtok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rootshaper
2011.03.27. 15:24
Blade0012: hogy te meg mindig mennyire sotet vagy baratom

az arma egy kinszenvedes, szimulacio, amivel csak a mazohistak "jatszanak". aki jatszani akar, annak nem ilyen borzalmak ele kell leulni, mert baszottul nem szorakoztato. meg kell talalni az arany kozeputat a Quake-szeru arkad shit es a totalis realizmus kozott, es ezt a BF megtalalta. ha tetszik, ha nem, ez igy van. egy teaser trailerbol meg megmondani a frankot, hogy jajj de mekkora baromsag LESZ majd a BF3, <mod>, akkora ostobasag, hogy kette megyek tole mindjart.

"Ne csináljunk már úgy mintha a Dice a tökéletes harci szimulációt alkotta volna meg. A szingli ugyanaz a darálás mint a CoD-okban (csak újra felhozom: ők sem tudnak olyan mozit összerakni mint az Infinity),a multit pedig a járművek illetve a játékosok száma és mapok nagysága különbözteti meg."

-ebbol a mondatodbol 100%-ig virit az, hogy soha a budos eletbe nem jatszottal meg egyetlen BF jatekkal sem, de nagyon tudod, mi a tuti. elarulom, marhasok minden kulonbozteti meg a CoD-tol, peldaul az, hogy nincs tele hackerekkel, ez mar egy hatalmas pozitivum, a MW2-ben eltoltott szenvedeseim utan. ott van meg a CoD-ban nevetseges duplafegyveres marhasag, amivel a valosagban vajmi keves esely lenne arra, hogy egy mammutot is eltalalj, nem hogy egy embert 20km-re toled. nevetseges! dupla soretes, amit csak megporget es ujra van toltve? ugyan mar... ilyen kovetkezetlen marhasagok nincsenek a BF sorozat egyetlen tagjaban sem. mert egyszeruen abszurd. ott van meg a sniperkedes, amihez ki kell kemenyen tanulni a fegyverek ballisztikajat, hogy melyik milyen messzire hord el, nem csak beallitod az egyiket a sok kozul, aztan csak a kinezete valtozik loni meg ugyanugy kell vele, szalkereszt a fejre es durr. vagy akar noscope modban, szinten 20km-re headshot. bullshit... elobb tegyel bele te is tobb mint 300 orat mindkettobe, es utana hasonlitgasd ossze a kettot, mert igy kicsit irrelevans a "velemenyed", de attol meg cuki, hogy van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Blade0012
2011.03.27. 15:36
Ilyen magasröptű mondtatok után már nekem kínos, hogy bárkit is sötétnek mersz nevezni. Egyébként eleget játszottam mindkét sorozattal, hogy képes legyek véleményt nyilvánítani, de az arrogáns böszmeségeidre pillanatnyilag semmi hangulatom reagálni. Örülj az igazadnak, biztos órákig tartott ilyen igényesen megfogalmazni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kiskoller Blade...
2011.03.27. 15:50
Ne foglalkozz rootshaperrel, számára az aki nem osztja a nézeteit egy sötét retardált stb stb stb stb.


Én csak BO BC2 és MW1-el játszottam, mindegyiknek csak az SP részével, és a BC2 összecsapásai sokkal "realisztikusabbak" voltak. Nem észleltem végtelen ellenséges helyeket míg a Black Ops-ban ezerszám voltak, továbbá a fegyverek között is markáns különbségeket véltem felfedezni, továbbá a fegyverhangokat is eszméletlen jól megcsinálták. Itt főleg a környezeti hatásokra gondolok, pl amikor egy konténerben sütöd el a puskád, teljesen más hangot ad mintha a szabadban tennéd. Szerintem BC2 fegyvereinek a ballisztikája is jobb volt, CoD-nál tiszta quake élmény volt (főleg az a lángoló shotgun, az mi a rák volt?!, meg a távcsöves pisztoly is LoL) bár a BC2 visszarúgását sem találtam erősnek annyira, valóság sokkal durvább, de ez elfogadható. (Főleg hogy egy katona biztos jobban, profibb módon le tudja szorítani az AK-t mint ahogy én tettem anno amikor lövöldöztem pár éve)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Giggsy
2011.03.27. 16:14
Pár dolog: A Homefront egy közepesnél gyengébb CoD klón, abszolút City Interactive minőség, de még a Sniper Ghost Warrior előtti, mert már az is jobb volt mint ez. A történet alapból érdekes lenne, még ha mégoly nagy hülyeség is (Észak-Korea egy személyben leigázza az egész világot? A húszmilliós ország? Ne már...) de a játékmenet egy nagy nulla, az összes CoD közhelyet beletették.Én nagyjából a BO-al egy szintűnek tartom, max 60%-ot ha ér.
Ami a BF illetve BF: BC összehasonlításokat illeti, bizony tény, hogy ott a harci szimulációt lényegesen jobban eltalálták, mint a CoD-okban, és az is tény, hogy ilyen szempontból az ArmA szintjét nem éri el, de nem is az volt a cél. Szerintem ennél jobban eltalálni a szimuláció-pörgés arányt nem lehetett volna. Az ArmA túl lassú, sok helyen körülményes, ráadásul irreálisan nagy a gépigénye a garfikai teljesítményéhez képest.
A visszarúgást illetően meg úgy imádom hogy többségében olyan emberek hiányolják a visszarúgást a játékokból, akik még életükben nem lőttek karabéllyal. Csak a miheztartás végett egy AK-t simán meg lehet tartani egy rövid sorozat közben anélkül, hogy irányíthatatlanná válna. Nem kell hozzá kimagasló erő, vagy rohadt nagy gyakorlat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Heroes27
2011.03.27. 16:31
Én meg ezt a nagy Battlifield divatot rühellem, meg a BC2 úristen, mekkora király stb stb, hagyjuk már a francba. Mert fórumokon valaki szereti, akkor már mindenkinek az a király, semmivel sem jobb, mint egy COD. Na jó, nincs benne meg az az eszeveszett lövöldözéses baromság. Mindenki szidja a CoD-ot, de ha már csak az eladási mutatókat nézzük, valami nem stimmel nem? Csak nem olyan szar az. Mindenki jön ezzel a BF3-al, mekkora király lesz, jobb mint a crysis2. Várjuk már meg míg kijön. Kijött kettő, azaz 2 gamplay, és már BF3 BF3 BF3. hányingerkeltő. A tipikus 13 éves kis retardált gyerekek mondják ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Giggsy
2011.03.27. 18:05
Tudod a BF pont nem az a széria aminek a rajongói a 13 évesek közül kerülnek ki. Nem lehet benne vérpistikeként sikereket elérni. Ne gyere már az eladásokkal! Van az a mondás a lószarról meg a legyekről, azt még nem hallottad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Blade0012
2011.03.27. 18:34
Azért akadnak ott is bőven agyhalottak, nemcsak a játékosok krémje tolja vele, főleg, hogy nincsenek olyan hatalmas színvonalbeli különbségekről a kettő között. Nem tudom elképzelni, hogy lehet úgy isteníteni az egyiket, hogy közben szarozzuk a másikat. Ha az egyik szarkupac kisebb akkor az már mézeskalács?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. SyRew
2011.03.27. 18:37
El is indította itt valaki a fikázók közül , mert eszméletlen egy Sniper Ghost Warriorral összehasonlítani.Nekem nagyon úgy tűnik,hogy nem.Semmi újat nem mutat fel,de remek szórakozás abban a 4 órában ameddig tart.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lackoo1111
2011.03.27. 18:46
*olvassa a hozzászólásokat , és halkan röhög *
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Wermin
2011.03.27. 21:52
*olvassa a hozzászólásokat , és hangosan röhög *
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ipadnak
2011.03.27. 23:08
reednov te egy faszista barom vagy LOL.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. neofery
2011.03.28. 08:10
Már játszottam szinte majdnem ugyanilyen játékkal a címe Freedom Fighters.Most is fent van a gépemen.Kicsit hasonló a story.De szerintem nem rossz játék és igen is sokkolónak kell lennie hogy az ember nagyobb hévvel ontsa a vért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. False
2011.03.28. 16:16
Sztem ez is túlértékelt itt,de legalább nem nyálas a cikk.Viszont olyan dolgokat nem tudunk meg, hogy rombolható e a terep, akármien szinten, vagy van e egyáltalán bármien technika cucc benne amivel überli a codot, ne adj isten a bfbc2őt? /ami mellesleg közel 10 évvel le van maradva, nem csak 5letben és játékmechnikában, hanem engine-ben is/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. reednow
2011.03.29. 16:35
Ipadnak


Faszista biztos nem, olyanok az Andrássy úton vonaglanak minden nyár elején. Legfeljebb fasiszta, már ha ideológiára céloztál. De az sem vagyok, mert a fasizmus az olasz nacionalisták politikai nézete, nem a magyaroké.

A másik történelmi agytröszt...

Ti bizonyára a Sorstalanságot olvastátok Wass Albert helyett is.

Egyébként melyik országban éltek? Mert ha ebben, akkor eléggé szűk látókörrel áldott meg benneteket a természet...




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. reednow
2011.03.29. 16:46
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. paczizsigm...
2011.07.11. 15:19
Sziasztok!

Valaki tudna segíteni?
Nem tudom hogy lehet megkapni a 870 Express shotgunt.
75-ös vagyok már elég régóta, de még mindig nincs feloldva, nagyon kíváncsi lenné rá.
Adok egy kis videót, érdemes megnézni: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!