iPon Cikkek

Homefront: The Revolution - próbakör a bétával

Dátum | 2016. 02. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ezen a ponton valószínűleg már nagyjából mindenki tudja, milyen problémákon ment keresztül a Homefront: The Revolution fejlesztése. Eredetileg a THQ szárnyai alatt készült, az első részért is felelős Kaos Studios dolgozott rajta, majd a kiadó csődjét követően a játékot és csapatot megvette a Crytek. Az immáron Crytek UK néven futó brigád megkapta a CryEngine legújabb változatát, és vidáman tevékenykedtek tovább, amikor ismét katasztrófa történt: a Crytek majdnem csőd közeli állapotba került. Nem tudta fizetni az alkalmazottak béreit, aminek először az lett a következménye, hogy sokan otthagyták az angliai csapatot, majd végül a Crytek eladta az egészet a Deep Silvernek. Szerencsére a Homefront: The Revolution lassan öt éve (!) tartó fejlesztése folytatódhatott, ám mindig is erősen kérdéses volt, hogy milyen végeredményt kapunk majd ilyen problémákat követően. Amikor a játékot tavaly újra bemutatták, az előjelek mindenesetre pozitívak voltak: a CGI előzetes jól nézett ki, és örömmel fogadtuk azt is, hogy az előddel ellentétben ezúttal már egy nagy nyitott világban pusztíthatjuk majd a koreai megszállókat.
Reménykedve tekintettem tehát a játékra, ezért is vártam nagyon, hogy végre belekóstolhassak a zárt bétába. A bétateszt kizárólag Xbox One-on volt elérhető az előző hétvégén, és könnyen lehet, hogy életemben nem csalódtam még ekkorát. Persze, tudom, hogy egy fejlesztés alatt álló anyagról beszélünk, így minden amit le fogok írni ebben a cikkben, eséllyel javulhat a végleges változatra. Csak éppen jelenleg nem bízom benne, hogy tényleg így lesz. Az utóbbi időben ugyanis az a jellemző, hogy a bétatesztek inkább egyfajta demók, amik valójában nagyon közel állnak ahhoz, amit a végleges játékban várhatunk. A Homefront: The Revolution pedig két hónapon belül megjelenik, szóval nem hinném, hogy itt sokkal másabb lenne a helyzet. A játék ugyanis fundamentális problémákkal küszködik, és jelen formájában egy katasztrófa. A bétatesztben a kooperatív módot próbálhattuk ki, azon belül is három küldetést, melyekben különböző feladatokat kell teljesítenünk egymás után, és legfeljebb négyen állhattunk össze egy csapatba. Ez tehát egyben azt is jelenti, hogy a Resistance módot láthatóan leválasztották az egyjátékos kampányról, pedig eredetileg abban reménykedtem, hogy ugyanabban a nyitott világban játszódik majd mindkettő. Habár az itt elérhető pályák viszonylag nagyok és nyitottak voltak, azért ez így már egy kisebb csalódás.
Magát a játékot egyébként karaktergenerálással kezdjük, ami nem éppen a legrészletesebb: néhány előre megrajzolt fizimiska közül választhatunk, illetve lehetünk nővel vagy férfivel. Ezen kívül egy foglalkozást, vagy előéletet kell még meghatároznunk: itt viszonylag sok választási lehetőségünk van a baseball-játékostól kezdve az autószerelőig, és végső soron mindegyik valamilyen különleges perkkel jár: autószerelőként például több alkatrészt lootolhatunk a pályán található roncsokból. Az első rossz tapasztalat rögtön a karaktergenerálás után ért, amikor elkezdtem játékot keresni. Csütörtök este a matchmaking rendszer hosszas szenvedés után még csak-csak talált nekem három társat, de ez pénteken, szombaton és vasárnap szinte lehetetlen volt. Előfordult, hogy fél órát is kellett várnom, mire berakott mellém valakit. Több dolgot is el tudok képzelni ennek okaként. A program még nyilván nem végleges, és egy béta pont a hasonló hálózati hibák feltárására is alkalmas. A másik ötletem az, hogy az első nap után inkább mindenki letörölte a játékot.
Amikor ugyanis sikerül elindítani egy menetet, jön a ledöbbenés a Homefront grafikája láttán. És nem azért, mert nagyon szép, hanem mert olyan ronda, amilyenre még nem volt példa ebben a generációban. Az internet népe hajlamos néhány játék esetében olyan jelzőkkel dobálózni, hogy valami úgy néz ki, mintha "előző generációs játék lenne", én viszont az esetek többségében ezen csak nevetni szoktam, mert sokszor az idő megszépíti az emlékeket. De az új Homefront tényleg úgy fest, mint egy FPS a PS3 korai időszakából. Döbbenetes, hogy a világ egyik legmodernebb motorjával ilyen szintű borzalmas rondaságot tudtak készíteni. Minden szürke és barna, a pályák egyhangúak, kevés és alacsony felbontású textúrákkal kifestve. A karaktermodellek borzalmasan néznek ki, a látótávolság pedig röhejes, húsz méter után mindent köd borít. Ezek mellé irgalmatlanul szaggat is, de amikor éppen tudja tartani a 30fps-t (nem sokszor), akkor pedig egyenetlen tempóban érkeznek a képkockák (rossz a framepacing), így egész egyszerűen förtelmes érzés játszani vele. Aztán pedig ott vannak az animációk, amik darabosak, kimaradnak mozdulatsorok, és úgy általánosan olyan látványt nyújt a társaink mozgása, mintha valami komédiát néznénk.
Azt nem tudom eldönteni, hogy a netkódnak vagy valami másnak a hibája-e, hogy a karakterek folyamatosan ugrálnak ide-oda a képernyőn. Nem egyszer fordult elő, hogy egyenesen mentem egy autó felé, majd a következő pillanatban az autó túloldalán voltam, mintha átteleportáltam volna rajta. De hasonló módon kerültem be egy épületbe is, ahonnan nem lehetett kijönni aztán. Ha fel akartam kapaszkodni egy-egy magaslatra, a rendszer vagy megengedte, vagy nem, néha pedig a karakterem a semmiben kapaszkodott meg és húzta fel magát. A játék egyébként nem könnyű, még közepes fokozaton sem, ez pedig két dolognak tudható be. Az egyik, hogy az ellenfelek a semmiből tűnnek elő pár méterrel előttünk, meg persze néha ők is "teleportálnak" ide-oda. A másik, hogy a Homefrontban nincs célkereszt, mindenképpen az irányzékba nézést kell használnunk. Ezzel nem is lenne túl nagy probléma, de a célzást teljesen elrontották, az alap érzékenységgel tulajdonképpen játszhatatlan, és az egészen nyilván nem segít a borzalmas framerate sem. A lövöldözés egyáltalán nem élvezetes, a fejlesztés nélküli alapfegyverekkel egyetlen lövés is akkorát rúg vissza, hogy két méterrel feljebb viszi a kamerát, a sebzést visszajelző indikátor pedig teljesen megbízhatatlan, így fejlövésekre menni szinte lehetetlen volt. Mesterséges intelligencia tulajdonképpen nem létezik jelen pillanatban, így a Homefront inkább azzal is igyekszik feljebb srófolni a nehézséget, hogy nagyon kevés töltényt ad, így ha ellőttük az alapból járó mennyiséget, akkor igazi gerillaharcos módjára menet közben kell megszereznünk az utánpótlást. Ez két módon történhet: vagy dobozokból gyűjtjük be, vagy lootoljuk a lelőtt ellenséges katonák hulláját. Az előbbivel nincs baj, utóbbival viszont igen: az elpatkolt ellenfelek hullája túl gyorsan tűnik el a játéktérből, és ugyan a térkép egy piros kis X-szel jelzi, hol voltak, számos esetben mégsem tudtam már utólag lootolni őket (néha viszont igen).
Nem csak a célzás és a lövés borzalmas a játékban, hanem az irányítás úgy általában. Azt már írtam, hogy a mászás vagy működik, vagy nem, de ugyanez a helyzet a sprinteléssel is, ami pedig azért viszonylag alapnak kellene számítson már nagyjából tíz éve. De nem, itt még egy ilyen egyszerű dologhoz is külön diplomára van szükség. Arról pedig már csak félve írok, hogy az egyik pályán lehet találni motorkerékpárokat, de ha még a gyalogos irányítást sem tudták megvalósítani a fejlesztők, akkor gondolhatjátok, hogy a motorozás milyen. Fél perc után inkább leszálltam róla és sétáltam, mert még az is jobb volt. Végül pedig szót kell ejtenem a fegyvereink fejlesztési lehetőségéről. Ez a menetek alatt megszerezhető pénzből valósul meg, azonban nem a fejlesztéseket vesszük meg közvetlenül, hanem csomagokat vásárolhatunk, amiben véletlenszerű dolgok lesznek (nem lennék meglepődve, ha ide valahogy befolynának később a mikrotranzakciók, de szerencsére a bétában ennek nem volt nyoma). Ezzel még olyan nagyon nagy baj nem is lenne, azzal viszont már van, hogy minden normális játékkal ellentétben nem a menetek előtt tehetjük fel az új kiegészítőket a fegyverekre, hanem menet közben. Így minden kör azzal kezdődik, hogy a nép megáll a kezdőhelyen fejlesztetni a felszerelését. Sokáig tudnám még sorolni már eme kis ízelítő alapján is a játék hibáit. Igen, ahogy a cikk elején is írtam, egy bétáról van szó, és nem is lennék ennyire borúlátó, ha mondjuk egy-két ponton lógna ki a lóláb - például nem lenne tökéletes a netkód, vagy a matchmaking, vagy éppen a framerate. De az új Homefront egész egyszerűen semelyik pontján nem stimmel. A grafika rettenetes, a framerate borzalmas, a játékmenet minden tekintetben hihetetlenül rossz, és egész egyszerűen úgy érezni, hogy az egész fundamentálisan van elrontva. Olyan, mintha egy nagyon korai alfa verzió lenne, ami hamarosan megjelenik a Steam Early Access rendszerében. De a valóság az, hogy ez a játék hamarosan dobozos formában jelenik meg, ott lesz a boltok polcain, és hacsak valami csoda nem történik, szerintem már tavasszal megkapjuk az év egyik legrosszabb AAA-kategóriás játékát.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Busterftw
2016.02.17. 19:11
Meg jo, hogy ez a multis bohockodas nem erdekel, remelem a single-t addigra osszekapjak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. predike07
2016.02.17. 20:52
Az első része is elég gyenge lett.Gyakorlatilag egy cső FPS volt és azok közül is felejthető.nagy elvárásaim nincsenek most se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. axe
2016.02.17. 22:51
ha a sima homefront volt az első rész, akkor annakidején nagyon bejött, kiváncsi leszek ez milyen lesz, de a leírtak alapján kissé elment a kedvem tőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. zseko
2016.02.19. 12:22
A CGI előzetesek mindig jól néznek ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kihaennem
2016.02.22. 09:33
semmi gond nem volt xbox one on a betával, faszán néz ki a játék. mi az hogy borzalmas? halo5 az borzalmas meg a gta5 is borzalmas ehez képest.

Nagyon jó hogy nem olyan multit kapunk majd mind a cod meg bfekben van hanem egyedi megközelités. Végre fpsben is lehet rendesen lootolni embert járművet stb.... fegyverrendszer zseniális két gombnyomással átszereli a fegyveremet ha kell teljesen más rendszerre. nagyon komolyan ki van találva. matchmakingel se volt semmi gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kihaennem kihae...
2016.02.22. 09:37
ja lmeraradt hogy a megdöbbenés hogy ronda az a fallout4 az a generáció szánalma. ne vicceljünk már hogy ronda... hát még a képeken is látszik hogy teljesen rendben van. észjasza a fények a tözek az atmoszféra a texturák a pályák berendezése mind hozza a ma szintet... ez egy félresikerült cikk tökéletesen ellentmond mindennel ami a beta alatt volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!