iPon Cikkek

HyperX Cloud Revolver sztereó headset - szinte tökéletes

Dátum | 2016. 04. 29.
Szerző | Morte
Csoport | MULTIMÉDIA

A gamer fejhallgatók között kiemelkedően jó minőségű, és kitűnő ár-érték aránnyal rendelkező eredeti HyperX Cloudot, és hasonló kvalitású utódját, a HyperX Cloud II-t a HyperX még a Qpadtól licencelve készítette el. A termékcsalád legújabb tagját, a HyperX Cloud Revolvert már az alapoktól teljes egészében ők tervezték; ez az új fejhallgató új meghajtókat, új mikrofont és teljesen új külsőt is kapott. Tesztünkben a jack csatlakozós sztereó headsetet teszteltük, amely nálunk május környékén jelenik meg, 120 dollár körüli áron (itthon közel 40 ezer forint lesz). A másik, USB-s hangkártyás, 7.1-es változat, a HyperX Cloud Revolver S valamivel később kerül a piacra, és 150 dollár körüli áron lesz kapható. Csomagolás, tartozékok, külső Tesztalanyunk elegáns, fekete-vörös színekben pompázó csomagolásban érkezett, amelyről megtudhattuk, hogy PC, Mac, PS4, Xbox One, Wii U és mobiltelefon kompatibilis, továbbá, hogy a Kingston szponzori munkájának köszönhetőn profi eSport csapatok hivatalos headsete. A csomagolás külső része egy erős kartonból készült tok, amelyből fiókként kihúzhattuk a headsetet és tartozékai tartalmazó fekete, ezüst színű HyperX felirattal ékesített mutatós díszdobozt. A levehető tetejű doboz belsejében, szivacslapka alatt, szivacságyban pihent a készülék, és külön rekeszben a levehető mikrofon. Meglepődve tapasztaltuk, hogy a család előző két tagjánál megszokott extrák (hordtáska, plüss fülpárnák) a Revolvernél elmaradtak.
A mikrofon és kábelek nélkül kb. 345 grammot nyomó Revolver 50 grammal nehezebb, mint a Cloud II. Első ránézésre nem is hinnénk, hogy az új modell és a régiek közeli rokonok, a Revolver kialakítása ugyanis teljesen más, mint az elődöké. A fülkagylók felfüggesztéséről egy fix fémpánt gondoskodik, fejünk kényelméről pedig az ez alatt található a másik, rugalmas pánt. Ez a belső fejpánt az elődökéhez hasonló párnázást és fekete műbőr borítást kapott. Tetején nyomott HyperX logó, oldalán vörös díszvarrás található. A felül lévő logóra a fémpánt két ága között ráláthatunk. A fülkagylók külső részét körben vörös csíkok díszítik, melyek a középső részen lévő fényes műanyag felületen lévő HyperX logót zárják körbe (a logó és a csíkok sem világítanak).
A fülkagylók az elődökhöz hasonlóan kellemesen puhán párnázottak, a memóriahabot borító műbőr azonban egy leheletnyivel kevésbé selymesen finom. A meghajtók fül felé eső részén puha szivacs helyett csak egy vékonyabb szövetborítást találtunk (ezt ne tekintsük hiányosságnak, igazából az előző két modell volt mindkét szempontból különleges az átlag fülesekhez képest). A fülkagylók 50 mm-es meghajtókat rejtenek, ez is változást jelent az elődök 53 mm-es meghajtóihoz képest. A fülkagylók gömbcsuklós megoldással csatlakoznak a fémpánthoz, minden irányban tudnak forogni, ami kényelmes illeszkedést tesz lehetővé. Örültünk, hogy enyhén balesetveszélyes, ujjakat evő fémvilla, amit az elődöknél alkalmaztak, itt nem tűnt fel újra. A bal oldali fülkagylóhoz csatlakoztatható, levehető, rugalmas mikrofon is teljesen új dizájnt kapott. A gumírozott borításnak köszönhetően kicsivel kevésbé hajlékony ugyan, mint a régi, de sokkal masszívabb és strapabíróbb lett. A Revolver 1 méteres harisnyázott kábellel rendelkezik, amely a bal fülkagylóhoz fixen csatlakozik, a másik végén 3,5 mm-es, négypólusú jack csatlakozóban végződik. Ezt közvetlenül bedughatjuk az olyan készülékekbe, ahol egyben van a mikrofon és a fejes csatlakozója (Mac, konzol kontrollerek, mobilok). Az olyan eszközöknél, amelyeken külön van a füles és a mikrofon csatlakozó a másik, 195 cm hosszú elosztókábelt is munkába állítjuk, és az ennek a végén található dobozkába dugjuk a fülest. A csíptetővel ellátott dobozkán található a hangerőszabályozó, és a nagy méretű mikrofon némító gomb, mindkettő kényelmesen kézre esik. Az már biztos, hogy kábelhosszban nem fogunk hiányt szenvedni. Alant fej fej mellett láthatjuk a HyperX Cloud II-t és a Revolvert.
A HyperX Cloud Revolver az elődökhöz hasonlóan kényelmesnek bizonyult, közepes és nagyobb fejre kitűnően illeszkedett. A különbségként annyit érzékeltünk, hogy fülpárnák és a fejpánt az új dizájnnak köszönhetően kisebb nyomást gyakoroltak a fejre és a fülekre, mint a Cloud és a Cloud II esetében. A headset így is megbízhatóan illeszkedett, de lazább kapcsolatot tartott fent fejünkkel, mint elődei. A nagyobb fejűek számára ez nagyobb kényelmet jelent, de a kisebb fejűek úgy érezhetik, hogy a headset nem passzol tökéletesen a fejükre, a fülkagylók ugyanis kicsivel lejjebb csúszhatnak, mint ahogy optimális lenne.
Az egy fix, és egy rugalmas fejpánttal rendelkező fejhallgatók esetében a fix rész mindig jó nagy szokott lenni, hiszen, mivel nem állítható, a nagy fejeknek is alá kell férnie. Hasonló okok miatt a rugalmas fejpánt kialakítása sem lehet túl szoros. Kisebb fejűek számára ezért ez a dizájn általában nem a legelőnyösebb. A HyperX Cloud Revolver esetében a kisebb fejűek egy másik hátrányát is érezhetik ennek a kialakításnak: a fémből készült külső fejpánt bizonyos kívülről jövő hangokra hajlamos berezonálni, ilyen pl. saját beszédhangunk. Mondanunk sem kell, hogy ez mennyire zavaró tud lenni pl. TS-en történő beszélgetés közben, de akkor sem kellemes hallani, amikor a fülest feltesszük a fejünkre. Hasonló hangot képzeljetek el, mint amikor egy fém poharat megpöckölünk. Ha a füles a fejünkön van, és finoman megpöccintjük a fém pántot, akkor a rezgő hang 4-5 másodpercig is hallható. Nagyobb fejűeknél ez a jelenség egyáltalán nem lép fel, náluk ugyanis a belső pánt hozzáér a külsőhöz, és teljesen kioltja a rezgéseket. Könnyű megakadályozni, hogy a fémpánt hangvillaként működjön, elég, ha rákötünk pl. egy szövet szalagot, vagy ráragasztunk egy szivacsdarabot, de ettől ez még egy csúnya tervezési hiba marad, ami miatt kisebb fejűeknek nem tudjuk fenntartások nélkül ajánlani ezt az egyébként kitűnő headsetet. A HyperX Cloud Revolver ugyanolyan részletgazdag, tiszta hangzást nyújt, mint elődei. Szépen csengő magasak, és hasonlóan gyönyörű, tiszta középtartomány és mélyek. A basszusok ütősen szóltak, de itt sem túlozták el őket annyira, hogy ez a többi tartomány rovására menjen, mint általában a gamer (vagy annak nevezett) füleseknél. A minőségi fülesekre jellemzően a különböző hangok szépen elkülönültek egymástól, zenehallgatásnál minden hangszer külön kivehető volt. Az elődök hangjával összehasonlítva két lényeges különbség tűnt fel: a Revolver szélesebb teret ad a hangoknak és egy árnyalattal fémesebben szól. A térölelőbb hangzásnak köszönhetően filmeknél és játékoknál is sokkal életszerűbb, amikor az egyik oldalról a másikra elzúg valami, ill. a távolságok megítélésében is sokat segít ez a nagyobb a hangtér. FPS-eknél pontosabban tudtuk pozicionálni, melyik irányban, és milyen messze voltak az ellenfelek, de más műfajokban is éreztük az előnyeit. Az egyik kedvenc MMO-nkban a hangoknak köszönhetően tényleg úgy éreztük, hogy ott vagyok az erdőben. Élethű volt az énekesmadarak dala, a csordogáló patak hangja, szinte már éreztük az avar illatát és a levegő hűvösségét a vízparton. Jó volt hallgatni, ahogy mellettünk az úton zörögtek a szekerek, ahogy a lovak patái dobogtak, és szabályosan kirázott minket a hideg, amikor csata közben a trollok a fülünkbe hörögtek. Az ágyúdörgés egyenesen rémisztő volt, akárcsak a robbanások, lövések hangja az FPS-ekben. Ezek a hangok különösen ütősen szóltak, ezért úgy érezzük, a Revolver elnevezés valóban találó. A fémesebb hangzás a beszédhangok természetességén rontott ugyan egy kicsit, de más hangokat élesebbé, jobban kivehetőbbé tett. Játékokhoz jól illik ez a hangzásvilág, és bizonyos zenei műfajok (elektronikus, hip hop és általában a modern, elektronikus hangszereket előnyben részesítő műfajok) esetében is előnyös lehet. Míg az elődöket némiképp lágyabb, melegebb hangzásvilág jellemezte, ami alkalmassá tette őket sokféle műfaj élvezetére, úgy éreztük, a Revolver klasszikusokhoz, akusztikus hangszerekhez már kevésbé illik. Természetesen elsősorban gamer fülesről van szó, ahol nem ez az elsődleges szempont, de tegyük hozzá, a HyperX széria minden tagja, így a Revolver is hangminőség szempontjából veri a legtöbb hasonló kategóriájú gamer fülesek (a nálunk jártakból mindet), így hétköznapi zenehallgatáshoz is bátran ajánljuk. A passzív zajszűrésnek köszönhetően a füles a külső hangokat megfelelően kizárta. A közelben folyó, átlagos hangerejű beszélgetéseket halkan hallani még lehetett ugyan, de érteni már nem. A zajszűrésnél a másik fontos szempont, hogy azt még meghalljuk, ha megérkezett a pizzánk - a headsettel ezen a téren is minden rendben volt. Az új mikrofon hangja hasonló minőségű, mint az elődöké, tisztán, torzítás- és zajmentesen szól. Profi stúdiófelvételt, podcastot ezzel sem fogunk készíteni, de Teamspeakhez, Skype-hoz tökéletesen használható. A távoli zajok egyáltalán nem hallatszottak bele a beszélgetésbe, a szomszéd asztalnál hangosan szóló zenét is csak nagy halkan lehetett hallani. Saját gépelésünk hangja is csak olyan halkan szűrődött be, hogy az egyáltalán nem volt zavaró.
A HyperX Cloud Revolverben egy elődeihez hasonlóan tiszta hangzású, minőségi headsetet ismerhettünk meg, melynek térölelő hangzásvilága különösen élvezetessé tudja tenni a játékokat. Minden műfajhoz jól illik, de az FPS-eknél jönnek ki legjobban az előnyei: a pontos hangpozicionálás és az ütősen szóló effektek. Elsősorban játékokhoz készült, de emellett hétköznapi zenehallgatáshoz, filmnézéshez is kiváló. A dizájn, és a rezonáló fém fejpánt miatt kisebb fejűeknek nem tudjuk jó szívvel ajánlani (reméljük a HyperX tanul ebből a hibából, és kisebb fejűekkel is kibővíti belső tesztcsapatát). Ár-érték arányban a HyperX Cloud és a Cloud II ezidáig verhetetlen. A Revolver, bár minőségben hasonló hangzásvilágot biztosít, kevesebb extrával rendelkezik, az ára ugyanakkor magasabb lesz, így nem biztos, hogy elődeit le tudja majd taszítani a trónról. Az biztos, hogy kiemelkedően jó minőségnek köszönhetően a HyperX család minden tagjának meglesz a helye a piacon. Kíváncsian várjuk, milyen headsetekkel fog még előrukkolni a cég a későbbiekben, mert már bebizonyította, hogy érdemes odafigyelni rá.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Capritain
2016.04.29. 20:22
HyperX Cloud Revolver - cirka 40 ezer.

Használtan vett, és az E-bayről vett új fülpárnákkal és fejpánttal felújított Sennheiser HD580 precision - cirka 40 ezer.

Akkor most nagyon gondolkodom, jó?

[HeadFi]

[Stereophile]

Áááá, hogy nem gémer! Mea Culpa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Svindler Capri...
2016.04.29. 20:44
Azért annak a Sennheiser fülesnek mikrofon nélkül az induló ára a háromszorosa volt ennek, szal majd egy évtizedes refurbished cuccokat bekeverni ide elég érdekes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. wishformor...
2016.04.29. 20:59
@Svindler

lehet hogy az az evtizedes refurbished cucc kenterbe veri oda visza 3 szor ezta froccsentett muanyagot.
annyit viszont meg pluszban meg erdemes rakolteni hogy egy tisztesseges fejhallgato erositorol tolja az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim Capri...
2016.04.29. 22:16
Akkor ahhoz még legyél szíves az egyesült államokból importálni egy modmic mikrofont (szerk.: hogy a hyperx cloud mikrofonjával megegyező hangminőségű mikrofonnal rendelkezz), hogy headsetet hasonlíthassunk össze headsettel, és ne játékhoz készült headset hangminőségét zenéhez készült füles hangminőségével, és már mindjárt más lesz a leányzó fekvése.


wishformore

"lehet hogy az az evtizedes refurbished cucc kenterbe veri oda visza 3 szor ezta froccsentett muanyagot."

Nem fogja. Nincs rajta mikrofon, és nem játékhoz, hanem zenéhez való. Almát ne hasonlítsunk már körtéhez!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim
2016.04.29. 23:37
Végül ha még mindig nem tiszta miért tettem különbséget zene és játék között az előző hozzászólásomban, elmagyaráznám saját tapasztalatokra alapozva, hogy miért nem jó gamingre az audio, és audiora a gaming füles. Nem egyszerű feladat, mert hangzásélményt kell szavakba önteni, de megpróbálom:

1. Soundstage
A legtöbb játékhoz nem való a túl tágas soundstage. Játékban sokkal fontosabb az, hogy az irányt be tudd lőni, mint az, hogy egy konkrét térbeli helyzetet is próbáljon alkotni a fejhallgató, ami csak a legritkább esetekben lesz játékon belül pontos (a játékmotor korlátai miatt), a többi játékban meg simán csak félrevezetően fog hatni, mikor úgy érzed, hogy egy fejjel alacsonyabb valaki a nyakadban liheg 2 méterre, miközben még csak nem is ugyanazon az emeleten van. Ez nem a fülhallgató, hanem a játék hibája, hogy a hangforrás precíz térbeli helyzetét nem tudja leképezni, és emiatt félrevezető térbeli képet alkot a fülhallgató. Ez annak a tipikus esete hogy minél pontosabb információt igényel egy eszköz, annál helytelenebb eredményt fog adni, ha az információ csak egy részével rendelkezik.

2. magas - közép - mély
A gaming füleseken túl van szabályozva a mély. Ez teljesen szándékos, ez ad határozottságot a lépések, a lövések, az ütközések hangjának, ez ad nekik "súlyt", ettől fogod érezni, hogy valaminek mozgási energiája, és becsapódási ereje van. A zenei fülesekkel ez abszolút nem érződik át, olyannyira, hogy a műsoros optikai lemezeken szándékosan túl van masterelve a film alatti hang, hogy ezt a hatást vissza tudja adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Capritain Asagr...
2016.05.01. 09:12
De, kenterbe veri. Minden tekintetben. A mikrofonnál pedig, ha csak beszédre használjuk - márpedig "gémer" körökben csak arra - tökéletesen elég egy normálisabb minőségű miki, nekem pl. egy Microsoft LifeCam csücsül a monitorom tetején, soha nem volt hiányérzet se a részemről, se pedig más játékok részéről.

Soundstage, magas-közép-mély: volt valaha igazán jó fülesed, ami megütné az általam használt szintet? Mármint ÉREZTED, hogy mit hallasz? Azzal remélem, tisztában vagy, hogy ha a nyakadba liheg valaki és még csak nem is azon az emeleten van, akkor az NEM a füles "hibája", hanem a hanghatásért felelős programozóé. Ha ennek különbségét nem hallod, akkor nem is egy csoportban vitatkozunk, azt hiszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Capritain Svind...
2016.05.01. 09:14
2016-ban, adott összegért megvásárolható ár/érték arányra próbáltam rámutatni. Érdekes, lehet, de mindenképpen hatékony és RÉSZEMRŐL nem kérdéses, melyikkel járok jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Capritain wishf...
2016.05.01. 09:17
így is tettem, számítógépen egy FIIO Olympus 2-t használok, soha többet belső kártyát. Ez még ennek a fröccsentett műanyagnak is hasznára volna De vele vagy nélküle, a minőségbeli különbség nem kérdéses.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim Capri...
2016.05.01. 13:12
Azzal remélem, tisztában vagy, hogy ha a nyakadba liheg valaki és még csak nem is azon az emeleten van, akkor az NEM a füles "hibája"

Örülök neki, hogy el se olvastad rendesen amit írtam, így nem vagyok hajlandó válaszra méltatni semmit, amit te írtál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. peti198706...
2016.05.02. 06:52
Asagrim - Capritain:
Kénytelen vagyok megérteni az elhangzottakat.
Siberia 650 7.1 B. vs. Seinnheiser CX400II + Xonar D1 Virtual 7.1

El kell ismerjem maga fejhallgatón meglepődtem, (csak film-et eddig), de mintha a monitor mögött szólt volna a két hangszóró a fejemen
-A füles pedig hogy is mondjam.. Még mindég cseng a fülem a múltkori fps csette-pattétól, bár nehéz megtalálni azonnal a megfelelő beállítást, hogy úgy szóljon azonnal mint a fejhallgató. (lásd creative t20 gwII-ön keresztül.) -Összesen: öt út hogy eltévedj a shussnyásban az erősítendő hang -erő s -frekvencia tartományok közül, de ha beállítottad s makkod van, működik mind a kettő fej-fej mellett.

off out: Még mindig nem tudnak olyan fülest gyártani ami még használható is legyen éveken át ugyan, de megfizethető áron. Lásd. Jelen példa dilemmája. S ne feledjétek az Piaci termék elévülés örök. sajnos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Blasku
2016.05.13. 14:50
Akkor mindenki dobja ki a Stax SR-Lambdáját is, mert már megromlott?
Egy ilyen ezeréves Sennheiser HD580 elhiheted hogy még 24 évesen is gyönyörűen tud szólni, feltéve hogy vigyáznak is rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!