iPon Cikkek

HyperX Pulsefire FPS egér és HyperX Fury S egéralátét

Dátum | 2017. 05. 02.
Szerző | Morte
Csoport | FŐ EGYSÉG

A HyperX Pulsefire optikai egér a cégtől megszokott ízléses fekete-vörös csomagolásban érkezett. A tokból fiókként kihúzható fekete doboz, amelyet ezüstszínű HyperX logó díszít úgy nyitható, mint egy ékszerdoboz. Benne formázott műanyag tartón található az egér, ami mellé egy köszöntő lapocskát és rövid útmutatót is kapunk. A rágcsáló könnyű, tömege csupán 95 g, és a kábellel együtt is mindössze 120 g-ot nyom. A fekete, vörös csíkokkal díszített, harisnyázott kábel hossza 180 cm. Az alapdizájn azt az egyszerű, de elegáns, klasszikus egér formát követi, amely a különböző méretű tenyerekbe is kényelmesen belesimul. A rágcsáló háta, amely egybe lett építve a két fő gombbal, sima felületű, extra borítás nélküli matt fekete műanyagból készült.
A görgő gumírozott borítású, jól érezhető recékkel, és akárcsak az egér hátának alsó részén látható HyperX logo, vörös világítást kapott. A görgő alatt található felbontást váltó gomb világítása a négy fixen megadott értéknek megfelelően változtatja a színét (400 DPI - fehér, 800 DPI - vörös, 1600 DPI - kék, 3200 DPI - zöldessárga). Az egér mindkét oldala gumírozott, enyhén recés borítás kapott. Bal oldalt két extra gomb található, melyek hüvelykujjal kényelmesen elérhetőek. A gombok nem lötyögősek, az illesztések is mindenütt pontosak, az egész egéren látszik, hogy egy szépen összerakott darab. A rágcsálót két óriási méretű tappanccsal látták el, melyek az alsó rész felületének csaknem a felét elfoglalják, de így is maradt bőven hely a PixArt 3310 optikai érzékelőnek. Az egér Omron kapcsolókkal lett felszerelve, melyek 20 millió kattintást bírnak ki.
A Pulsefire-höz nincs külön szoftver, telepítése egyszerűen és fájdalommentesen történt, egyedül annyi problémánk volt vele Windows 7 alatt, hogy USB 3.0-ás csatlakozóba dugva nem rakta fel magát, USB 2-est kellett használnunk. A könnyű súlyú rágcsáló a hatalmas tappancsoknak köszönhetően nagyon jól csúszik. Sima asztallapon talán túlságosan is jól, ezért nem árt alátéttel együtt használni. Tesztünkben a HyperX Fury S-sel próbáltuk ki, és úgy tapasztaltuk, hogy nagyszerűen működnek együtt: az alátét pont annyi plusz stabilitást adott az egérnek, amennyire szükségünk volt, anélkül, hogy túlságosan lelassította volna. Az egér egyébként majdnem minden felületen működött, ami a teszt során a kezünk ügyébe esett, a már említett asztallapon kívül szerette a szövetet, a műanyagokat, a bőrt, még a különböző szőrméket is, egyedül a fényes felületek okoztak neki gondot. Az egeret kézbe véve nagyon könnyűnek éreztük, kicsivel nehezebb darabokhoz vagyunk szokva, de ez játék közben nem okozott semmilyen problémát, sőt, kifejezetten kényelmessé tette a hosszú távú használatot. A kábel kanyarulatai sem térítették el a rágcsálót (sajnos vannak egerek, amelyeknél ez létező probléma, de tesztalanyunk nem tartozik ezek közé).
A sima, extra borítás nélküli háttól kipróbálás előtt tartottunk kissé, de nem volt vele komolyabb gondunk, egyáltalán nem csúszott, de egy kicsit jobban izzadt rajta a tenyerünk, mint a selymes extra borítással ellátott egereken. Az egér háta használat közben nem lett kellemetlenül meleg, és a foltok sem látszódtak meg rajta 2-3 óra Doomozás után sem. A oldalsó és a fő gombok keménységét pont megfelelőnek éreztük. A fő gombok útja az aktiválásig rövid, ami a gyorsaságot szolgálja. A két fő gomb kattogását egy egész kicsit hangosnak éreztük, de nem annyira, hogy ez túlzottan zavaró lett volna; játék közben a hangjuk teljesen a háttérbe szorult, függetlenül attól, hogy kihangosítva, vagy fülessel játszottunk-e. A görgőt alapban kicsit könnyednek éreztük, de játék közben kényelmes volt használni. Az alatta lévő részen pont egy akkora süllyesztett felület van, amelyen az ujjunk hegye kényelmesen megpihenhet, amikor épp nem használjuk a görgőt, de ugrásra készen várjuk, hogy használhassuk. Az előre beállított DPI értékek (400, 800, 1600, 3200) közül hamar megtaláltuk kedvencünket, és ez a négy beállítás valószínűleg kielégíti a játékosok egy részének igényeit is. Ahogy már említettük, a rágcsálóhoz nincs szoftver, és így nincs lehetőség saját beállítások illetve profilok létrehozására sem. DPI-t csak akkor válthatunk, ha az egér le van téve az asztalra, ha a levegőbe emeljük nem működik a dolog. A DPI váltás szekvenciálisan történik a négy fix érték között, és nincs mesterlövész gomb, amivel két érték között váltogathatnánk. Akinek ilyen igényei vannak, az máshol keresgéljen, de aki egy nagyon jó egyszerű, megbízható alap FPS egeret szeretne, az megtalálhatja a számítását ezzel a rágcsálóval. Az egér a legdurvább csaták közben sem hagyott minket cserben, rendkívül pontos és gyors volt, és kényelmes volt használni több órányi játék után is.
HyperX Fury S egéralátét A HyperX Fury S egéralátét kemény kartondobozba csomagolva érkezett, melyen egy kis ablakon át még kicsomagolás előtt meg lehetett tapogatni a felületét. Az alátét négyféle méretben (29 x 24 cm, 36 x 30 cm, 45 x 40 cm és 90 x 42 cm) kapható, tesztalanyunk ezek közül a legnagyobb volt. Ez a méret ideális lehet azoknak, akik kis felbontáson használják az egeret, és ezért nagyobb mozdulatokkal dolgoznak - garantáltan nem fog elfogyni a talaj rágcsáló talpa alól, és nem kell emelgetni. A nagy méret másik előnye, hogy a kéz (akár mindkettő, mert erre az alátétre a billentyűzet is ráfér) egységes, puha felületen pihen - sokan nem szeretik, ha az egéralátét széle a tenyerük alá kerül. Az alátét fekete szövet anyagból készült, melyet a jobb alsó sarokban a cég logója díszít. Az alsó csúszásgátló rész gumírozott, rajta kis ovális formájú korongok gondoskodnak a kellő tapadásról. A széleket puha, varrott szegély erősíti, így azok nem kunkorodhatnak fel, nem deformálódnak és nem nyomják a kezet. Az alátétcsalád korábbi verziójánál nem volt varrott szegély, sokan panaszkodtak is az éles szélek miatt, illetve az is probléma volt, hogy az összetekerve szállított alátét egy-egy csücske sokáig nem akart kisimulni. Jó látni, hogy a HyperX odafigyelt a panaszokra, és orvosolta a hibát. Az alátét vastagsága 4 mm, ami kellemes volt a tenyerünknek, annyira, hogy nem volt szükség a kéztámaszunkra, amit egyébként használni szoktunk. A HyperX Fury S az egészséges egyensúlyt képviseli a sebesség és precizitás között, és nagyon jól működik a tesztünkben szereplő Pulsefire optikai egérrel. Az alátétnek egyetlen, kisebb hátránya van csak: vonzza a port és a szöszöket, ami a sötét felületen gyorsan látható is lesz - szerencsére könnyen és egyszerűen, nedves ruhával tisztítható.
Az új egérpadcsalád május 22-én jelenik meg.
A HyperX Pulsefire egy megbízható, precíz és kényelmes FPS egér, amely azonban tudása alapján (ez alatt a szoftver, és a részletesebb beállítási lehetőségek hiányára gondolunk) inkább egy kicsivel alacsonyabb árkategóriába kívánkozna. A teljesítményével mindenesetre nagyon meg voltunk elégedve, a szerény, sallangmentes külső mögött egy rendkívül pontos, gyors, és kényelmes egér bújik meg, ami nem hagyott minket cserben a legdurvább csaták közben sem. A HyperX Fury S egéralátéttel teljesen elégedettek voltunk, stabilan ült az asztalon, gyors, precíz mozgást tett lehetővé az egér számára, és a kezünknek is nagyon kényelmes volt. A Pulsefire és a Fury S között tökéletes volt az együttműködés, le sem tagadhatnák, hogy rokonok.
Hasznos hivatkozások: HyperX Pulsefire FPS: hivatalos oldal | webshop HyperX Fury S: Május 22-től lesz elérhető, négyféle méretben, mint az elődje.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. drift3r91
2017.05.03. 02:13
Optika, oké... következő
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ribizly drift...
2017.05.03. 07:23
Ezt gondold át még egyszer.
És inkább olvass utána:
https://prohardver.hu/tema/milyen_egeret_valasszak/index.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester drift...
2017.05.03. 12:56
Miért? Milyen kéne? Szonáros? Vagy gravitációs mezős?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. katt777
2017.05.03. 16:46
Vettem 2 éve 5800Ft-ért 40*50cm valódi gamer egérpadot, lézeres Logitech G600-at könnyen kezelhető 22 (+20 shifttel) gombbal 23000-ért. Azóta csak szarabb „gamer” cuccokat látok sokkal drágábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jadam92 drift...
2017.05.03. 22:05
Miért? Mai elérhető optika és laser szenzorok között semmi különbség nincsen.(Na jó a lézer képes jól érzékelni elviekben átlátszó felületen is, míg az optikai kevésbé) Logitech G502(gen2) és Kone XTD-t is használok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror jadam...
2017.05.03. 22:11
Nem tudom, de nálam a Logitechnél már akkor is megáll a tudomány, ha egéralátét helyett a fényes felületű asztalon próbálkozom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim
2017.05.04. 04:52
Az optikai érzékelő precízebb, nincs ilyen-olyan gyorsulás, nem ugrál a kurzor, ha felemeled az egeret (márpedig sok marha 1 DPI-n használja és inkább ötször emeli fel egy 90 fokos kanyart véve https://youtu.be/Fi_CSF-Nedo?t=437).

A lézeres szenzor képtelen finomabb mozgásokat lekövetni, még a 40 ezer forintos egérnél is szakaszosan ugrál a kurzor folyamatos mozgás helyett ha lassan mozgatod az egeret, mást említeni itt már felesleges is, emiatt automatikusan kilőve...

Egyáltalán nem látom értelmét nem optikai egeret venni asztalra, főleg hogy rengeteg tulajdonságban felzárkóztak már a lézeres mellé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pvision
2017.05.04. 13:56
Van ez olyan jó, mint a megunhatatlan, elpusztíthatatlan és felülmúlhatatlan MX518?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Resike Asagr...
2017.05.07. 22:15
Hát persze, gondolom akkor azért mérik a fénysebességet is lézerrel mert olyan marha pontatlan.

Szakaszosan ugrál az egér? Megsúgom a kurzort külön rendereli le az oprendszer ami nem eshet be két pixel közé. De ha nem tetszik az egér renderelésének a frissítési sebessége akkor ki lehet dobni a 60Hz-es monitorokat és megnézni 240-en. A gyorsulásnak és a felemelésnek nincsen semmi de semmi köze a szenzorhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. SgScorpion Resik...
2017.05.08. 14:19
"gondolom akkor azért mérik a fénysebességet is lézerrel mert olyan marha pontatlan."

Nagyon el vagy tévedve...


"A gyorsulásnak és a felemelésnek nincsen semmi de semmi köze a szenzorhoz."

Igazad van... a "lift of distance" valóban nem függ össze a szenzorral, de a gyorsulás igen.

Egy lézeres szenzor hamarabban "esik szét" gyors egérmozgatásnál. Ezt nem lehet tagadni.

"Megsúgom a kurzort külön rendereli le az oprendszer ami nem eshet be két pixel közé."

Két pixel közé esni??? mit szívtál, és hol lehet kapni?

A "jerky" egérmozgást a rossz szenzor generálja, nem pedig az op rendszer. Szerinted poénból vannak high end egerekben 3310/3366/3988 szenzor(ok)?

"ha nem tetszik az egér renderelésének a frissítési sebessége akkor ki lehet dobni a 60Hz-es monitorokat és megnézni 240-en."

Ennek semmi köze sincs a szenzor minőségéhez. Ráadásul az egerek 1000Hz-en üzemelnek FYI.

P.S.: A lézeres szenzorok abban jobbak az optikainál, hogy majdnem minden felületen képes üzemelni, míg ez az optikaira nem lehet elmondani.
Gyorsulásban/pontosságban jobb az optikai.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Resike SgSco...
2017.05.08. 15:31
Bullshit.

A gyorsulás 100%-ban szoftveres 5 db Windowsos regedit keyen alapszik A-Z-ig minden egyes egérgyártó szoftvere ezt a 3-5 key-t módosítja.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc978664.aspx
valamint:
SmoothMouseXCurve, SmoothMouseYCurve

Minden egyes DirectX által lerenderelt object pozíciója létrejöhet úgy hogy az adottan két pixel közé esik ilyenkor a VGA úgy csapja be a szemedet hogy az object egyik oldalát elhomályosítja. Ez az egérmutatóval nem lehetséges, az egérnek csak adott 1-2-4 pixelenként van mozgási lehetősége. Az összes Windowsban XP és 10 között van alapból automatikus gyorsulás, és ehhez tartozó gyorsulási görbületi mátrixok (x és y irányban) ami inflex pontokon alapszik. Ezek az algoritmusok szinte már mindenki csuklójába ott vannak aki Windowst használ.

Jó hogy semmi köze nincsen a renderelési sebességnek az USB polling rate-jéhez.

Hogy miért jó akkor a nagy poll rate? Hogy amikor a renderelés megtörténik akkor ne a renderelés pillanta előtt 8ms-el lévő egérmutatót rendereljük le, hanem inkább csak az 1ms-re lévőt. (125v1000ms)

A lézeres szenzorok abban jobban az optikaihoz képest hogy kibebaszottul sokkal pontosabbak és tökéletesen be lehet őket állítani egy adott frekvenciára mint pl az USB 125-1000Hz-es frissítésére. Lásd feljebb hogy ez miért fontos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ribizly Resik...
2017.05.12. 14:42
Egy kicsit tévedésben élsz, ugyanis nem lehet mindent az OS-en beállítani. Például azzal semmit sem tudsz kezdeni, ha a firmware rossz ami az egeret vezérli...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!