iPon Cikkek

Infamous 2 - A Sony újabb nagy dobása?

Dátum | 2011. 06. 13.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A PlayStation 3 exkluzív kínálatot tekintve igencsak jó évet fog zárni 2011-ben a Sony, hiszen az idei esztendőben jelenik, illetve jelent meg a Killzone, az Uncharted, a Resistance, a SOCOM, a Motorstorm, az LBP és az Infamous széria legújabb része is. A cikkünk témáját szolgáltató Infamous 2 elődje 2009-ben hódított a PS3-on, pozitív kritikákat és korrekt eladásokat produkálva. A játék főhőse Cole MacGrath, aki egy rejtélyes robbanás következtében emberfeletti képességekre tett szert, amelyek közül a legfontosabb, hogy képes uralni az elektromosságot: képes testéből villámokat lőni, sőt érdekes módon gyógyításra és életerő elszívásra is használhatja a benne keringő pár ezer voltot. Emellett nem mindennapi ügyességgel is rendelkezett, így Pókember módjára tudott felmászni szinte minden függőleges felületen. Ez utóbbit bőven volt lehetőségünk kihasználni, hiszen a fejlesztők egy hatalmas, Empire City nevű várost alkottak meg, amiben szabadon garázdálkodhattunk, miközben küldetéseket oldottunk meg. Mindezt feldobták még egy egyszerű moralitás rendszerrel is, így tetteink következtében egy gonosz anti-hőssé, vagy az igazság bajnokává válhattunk.

Íme a megújult Cole
Ismeretlen ismerős

Az Infamous 2 fejlesztése nem indult döccenőmentesen, aminek oka Cole karakterének újratervezése volt. Az első részben hősünk inkább egy harmincas éveiben járó, motoros banda tagnak tűnt, a folytatásban viszont szerették volna kissé megfiatalítani őt a fejlesztők. Az első képek viszont nem nyerték el a rajongók tetszését, hiszen az új hős egy huszonéves, tetovált srác volt, aki nyomokban sem hasonlított régi énjére. A játékosok tiltakozása csodák csodájára meghozta gyümölcsét, és a fejlesztők megígérték, hogy átdolgozzák a karakter kinézetét. Bár ez meg is történt, annyit elmondhatunk, hogy lehet csalódni fognak azok, akik a régi Cole-t várták vissza, ugyanis az új design sem hasonlít túlságosan a korábbira. Csak halkan jegyezzük meg, hogy szerintünk sokkal szimpatikusabb lett az „új főhős”, ráadásul nem lett belőle tipikus szépfiú, hanem megtartotta kissé morcos, cinikus személyiségét. A sztori, ami az első rész egyik legerősebb pontja volt, nem sokkal az Infamous 1-ben történteket követően folytatódik. Amint annak idején megjövendölték, Cole-nak fel kell vennie a harcot a Beast nevű szörnyeteggel, amivel hősünk meg is ütközik az Infamous 2 elején. Sajnos ennek végkimenetele nem éppen kedvező számunkra (értsd: csúnyán elpáholnak), így a játék során az lesz a fő célunk, hogy megerősödjünk, feltuningoljuk képességeinket, mert csak így lehet esélyünk a Beast ellen. Kalandunk során számos apróság fog kiderülni Cole-ról, ellenfelünkről, és a korábban átélt eseményekről, amiket az első részhez hasonlóan főleg hangfelvételekből fogunk megtudni. Érdekesség, hogy a játék kezdetén lehetőségünk van importálni az első rész mentését, ami minimális mértékben befolyásolja a sztorit.
 

Kalandunk helyszíne ezúttal New Marais lesz, ami méretét tekintve körülbelül akkora, mint Empire City, annak ellenére, hogy ez csak 2 szigetből áll, az első rész városának 3 szigetével szemben. Mivel az Infamous 1-nél sokan kissé unalmasnak találták Empire City-t, a fejlesztők nagy figyelmet fordítottak az új város megtervezésére, ami így sokkal változatosabb lett, mint elődje (még egy mocsaras, elhagyatott rész is helyet kapott benne). Természetesen hősünk továbbra is a parkour nagymestere, így pillanatok alatt képes felmászni a legmagasabb épületre is. Az irányítás sokat javult ezen a fronton, mivel most már sokkal egyszerűbb megkapaszkodni a különböző felületeken, olyannyira, hogy néha olyan érzése van az embernek, mintha az Assassin’s Creeddel játszana (amiben ugyebár hősünk szinte bármire képes felmászni). Viszont a nagyobb harcokban kissé kényelmetlen tud lenni, hogy hősünk mindig automatikusan meg akar kapaszkodni a kiszögelléseken, ami miatt nehéz elugrani a támadások elől. Nincs bosszantóbb dolog, mint amikor már a halálunkon vagyunk egy harc során, és nem tudunk elkerülni egy csapást, mert Cole inkább fölugrik egy padra, és ott várja a végzetes csapást.

Vajon milyen érzés lehet villámcsapást szenvedni? Ellenfelünk mindjárt megtudja.
Élő villámhárító

A képességek fejlesztése és használata is átesett egy kisebb átalakításon, mivel egy támadásnak több típusát is ki tudjuk már fejleszteni, amik között harc közben is tudunk váltogatni. Elég csak lenyomnunk a D-pad balra gombját, és az előbukkanó menüben testreszabhatjuk a gombokhoz tartozó képességeket. Ennek segítségével egy pillanat alatt válthatunk a sima áramgránát és a tapadós gránát, vagy az alap villámtámadás és a fejlettebb változat között. A speciális támadások megszerzéséhez az első részhez hasonlóan egyrészt adott mennyiségű tapasztalati pontot kell összegyűjtenünk (küldetések végrehajtásával), másrészt legtöbbször valamilyen extra feladatot is teljesítenünk kell. Ez kötődhet például X darab misszió végrehajtásához, de akár azt is előírhatják, hogy adott számú ellenfelet öljünk meg valamilyen speciális módon. A megszerezhető képességeket ezúttal is befolyásolja a karmánk, aminek típusa cselekedeteinktől függ. Ha azokat a mellékküldetéseket hajtjuk végre, amikkel segítünk az elnyomás alatt lévő lakóknak, akkor pozitív karmát kapunk, viszont ha önzően viselkedünk, netán a rosszfiúk pártját fogjuk, akkor lassan a sötét oldalra sodródunk. A feladatok összességében kellőképpen változatosak, de egy idő után már fel fog tűnni, hogy ugyanaz a pár típus ismétlődik. Legtöbbször valakinek a megvédése, vagy elpusztítása a feladat, de vannak olyan küldetések is, amikben például villanyvezetékeken suhanva kell követnünk valakit. Karma pontokat úgy is szerezhetünk, ha megöljük/meggyógyítjuk a földön fekvő sérült ellenfeleket, illetve lakókat. Ami az új képességeket illeti, van pár igencsak hasznos és látványos trükk a tarsolyunkban, magasabb szinten egy hatalmas tornádót is meg tudunk idézni. Ez elpusztít mindent, ami az útjába kerül, nagyon jól használható nagyobb tömegek oszlatására (és nem mellékesen elég jól néz ki). Az újdonságok közé tartozik az elektromosság segítségével végrehajtott telekinézis is, aminek köszönhetően bármit (akár egy autót is) képesek vagyunk a levegőbe emelni, és elhajítani. Természetesen ezek a mozdulatok lassan, de biztosan lemerítik belső akkumulátorainkat, amiket így gyakran fel kell töltenünk a környezetünkben lévő elektromos berendezésekből.
 

Az Infamous 2 beépített küldetésszerkesztővel is rendelkezik, illetve ennek köszönhetően letölthetőek hozzá plusz missziók is. Nem sokkal a játék kezdetét követően apró zöld jelek jelennek meg a térképünkön, amik nem mások, mint a többi játékos által készített küldetések. Ezek tulajdonképpen ugyanolyan feladatok, mint a fejlesztők által alkotott darabok, jár értük jutalom, még szöveges feliratok is szerepelhetnek bennük, csak éppen a közösség készíti őket. Ha mi is szeretnénk saját pályát alkotni, akkor nincs más dolgunk, mint előhívni a menüből a pályaszerkesztőt, és nekiesni a misszió összerakásának. Bár első ránézésre ez egy nagyon lecsupaszított, egyszerű szerkesztőprogram, valójában olyan szintű küldetések hozhatóak létre vele, mint amit a fejlesztők készítettek a játékhoz (bár ez azt is jelenti, hogy az eredeti feladatok sem túl összetettek). Csak kell egy kis kitartás, amíg elsajátítjuk a használatát. A közösség által készített pályákat értékelni is lehet, és akár el is menthetjük őket a kedvencek közé, ha nagyon megtetszettek.

Hősünk kicsit idegesnek tűnik
Új főhős, új város

Grafikailag jelesre vizsgázott a program, amit el is vártunk egy PS3 exkluzív címtől. New Marais városa meglehetősen nagy kiterjedésű, és amint már elmondtuk, változatosan felépített kerületekből áll. Aki játszott az Infamous első részével, annak bizonyára feltűnik, hogy mennyivel élesebbek, részletesebbek a folytatásban lévő tárgyak, épületek modelljei, és ez többnyire igaz a karakterekre is. Az új designnal ellátott hősünk, és a főbb szereplők (például a visszatérő Zeke) nagyon jól festenek, viszont a városban mászkáló emberek kissé kevesebb törődést kaptak. Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy rondák lettek, viszont ha közelebbről megnézzük őket, akkor látni, hogy nem olyan részletesek. Hősünk mozgásanimációi viszont nagyon jók lettek, márpedig Cole igencsak széles mozgásrepertoárral rendelkezik. A parkour mozdulatok és a közelharci támadások is pofásan néznek ki, utóbbiak még az első részben látottaknál is látványosabbak, mivel most már nem ököllel, hanem egy Ampnak hívott, az elektromosságot felerősítő villával kínáljuk meg az ellenfeleket.

A hangok kivesézése során is a főhősnél tapasztalt változtatással kell kezdenünk, hiszen az új külső mellé új hang is dukált. Érezhetően itt is az volt a cél, hogy az első rész kissé reszelős hangú karaktere után egy fiatalosabb Cole-t mutassanak be a folytatásban. Szerencsére az új színész jó munkát végzett, így nekünk nem volt gondunk a váltással. A zenék többnyire hozzák az elvárt színvonalat, bár csak egy-két olyan kiemelkedő darabot fedeztünk fel a játékban, amire tényleg felkaptuk a fejünket.
 

Az Infamous 2 tökéletes folytatás lett. Nem nyújt semmi forradalmit, viszont kijavítja az első részben tapasztalt hibákat, illetve folytatja az abban félbehagyott történetet, és a játék rajongói bizonyára nem is vártak többet a fejlesztőktől. Játékidő tekintetében sem kell csalódnunk, hiszen csak a fő küldetések végrehajtásához 10-12 órára van szükségünk, ehhez jönnek a mellékküldetések, az összegyűjthető hanganyagok és kristályok, valamint extra feladatok, amik még további plusz órákat jelentenek. Ráadásul ne feledkezzünk meg a közösség által folyamatosan gyártott pályákról sem, amiknek köszönhetően még hosszú időre leköthet bennünket a játék. És hogy lesz-e Infamous 3? A fejlesztők szerint lesz, de csak akkor, ha sikerül jó ötleteket kitalálni hozzá, mivel nem szeretnének egy erőltetett folytatást készíteni. Úgy legyen!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. patrik2991
2011.06.13. 17:37
"Nem nyújt semmi forradalmit, viszont kijavítja az első részben tapasztalt hibákat, illetve folytatja az abban félbehagyott történetet..." más játékot meg pont ezért húztok le 50%-ra azért ez igen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Blade0012
2011.06.13. 18:03
Ne lepődj meg, ipon-féle pontozás. Edge-től kapott egy kemény hatost, demo alapján nem is csodálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. HUFEUR
2011.06.13. 19:08
Szerintem ne foglalkozzon senki semmilyen kritikával.
Mindenkinek más az ízlése, a kritikusoknak is, és mindenki másként kritizál.
Nekem egy 9 pontos cod ingyen sem kellene, míg egy más oldalon 4 pontos kis szar játékkal is néha tök jól elvoltam.
Demoval játszottam, és hatalmas játék, persze nem mindenkinek tetszhet, ez a ti hozzászólásaitokból is látszódik.

Már csak az 1 sztorija miatt is muszáj leszek megvenni, az átvezető képregényes videók nagyon tetszettek.
Azt mondom ennél nem is érdemel több pontot, mert egy idő után meg lehet unni (mint egy idő után az 1-et is meg lehetett unni), és akkor kicsit hanyagolni kell, aztán pár nap után megint elővenni.
Viszont sokkal kevesebbet sem hiszem, hogy érdemel, mert elég ütősre sikerült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Kange
2011.06.13. 19:54
"Cole-nak fel kell vennie a harcot a Beast nevű szörnyeteggel" - no ezen jót röhögtem... Kreativitás felső fokon!
Meg az is jó, hogy akkor lesz 3. rész, ha lesz 5let. Mondjuk úgy, ha lesz kitől lopni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Zoe01
2011.06.13. 20:09
Edge? Na mert ők aztán mérvadóak... A sok "elitista" szépen lehúz mindent, ami nem Mario Galaxy. Az internet egyik legunszimpatikusabb gamer oldala (a Destructoid mellet). Meg lehet nézni, az ő site-juk van szinte minden Metacritic-es lista legalján.

"Szerintem ne foglalkozzon senki semmilyen kritikával.
Mindenkinek más az ízlése, a kritikusoknak is, és mindenki másként kritizál." - Ezzel egyetértek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Blade0012
2011.06.13. 21:08
Nekem pedig kizárólag ők mérvadóak, kb az egyetlen oldal, ahol nem befolyásolja az értékelést a hájp. Simán lehúznak nagy neveket, amiket egy IGN akkor is felpontoz ha az írásukban szidja és kb az egyetlen banda akik még tízes skálán értékelnek és akiknél még a hét kiemelkedő pontszám - de az emberek csak azt látják, hogy nem kilenc, akkor biztos szar. Ezért vannak a metán általában alul és ezért is terjedt el, hogy szigorúak, holott egyáltalánnem, ami megérdemli az megkapja a maximumot is (halo3, littlebig planet, bayoneta - igen, nemcsak mario ).
Destructoid meg olyan amilyen, teljesen szubjektív az összes kritikájuk, általában én se csípem amikor a legostobább dolgokkal földbe tipornak játékokat, de a jópofán bunkó stílusuk miatt általában végigolvasom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zoe01
2011.06.13. 21:21
Vannak azok az oldalak, akiknél tényleg csak 7-10-ig terjed a skála, s mondjuk a 7 az már rossz játéknak minősül (pedig nem!) - ez igaz. De az Edge meg a másik véglet. Ha (szinte) mindent lehúzunk, attól még nem leszünk hitelesebbek szerintem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. YuGabe
2011.06.13. 21:22
Szerintem metaszájtokat érdemes nézegetni, és ott a legkisebb és a legnagyobb reális érték között helyezkedik el a játék a játékosok 99%-ának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. AlienHUN
2011.06.13. 21:44
Valóban, az Iponos tesztekben szokott lenni egy kis túlértékelés vagy alulértékelés, de ez nem feltétlenül az író hibája. Egy értékelésben szerintem nem csak a játékról alkotott vélemény jelenik meg, hanem kis részben a játékfejlesztők un szimpátiája vagy esetleg a mostani DLC hadjárat negativitása. Elég egy bosszantó hír a játékról és tudat alatt máris pár % eltérés lehet. Persze egy profi újságírónál ez nem biztos, hogy jelentkezik, de azért mégis benne van a pakliban. Nekem állandóan ez van a nagy címeknél, viszont általában pozitívan csalódom a nagy hypelt játékokban, de inkább a független játékokat részesítem előnyben. Ennek ellenére az Ipon elég hiteles nekem, legtöbbször egyetértek velük.
Most jól kifilozofáltam magam Szép estét!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zelbacsi
2011.06.14. 15:10
El nem tudom képzelni, hogy hogy nem tudjátok felfogni (természetesen csak azokra gondolok, akik a "béna össze vissza változó iPonos értékelés" miatt sírnak), hogy több ember írja a cikkeket, és több ember többféle szempont alapján értékel. Ami az egyiknél előny, azt a másik hátránynak rója föl, az egyik plusz pontot ad érte, a másik von le miatta keményen...

Emberek, elolvasni a cikket, nem pedig az értékelésen rinyákolni, mint félnótás óvodások! A cikkből derül ki a lényeg, hogy milyen is a játék, nem pedig a szép kék hátterű táblázatból! Sőt, még külön összefoglaló is szokott lenni a táblázat előtt, mintegy végszóként, hogy mi volt az író benyomása a játékról. Én is szeretem, ha a végén számszerűsíti az író a véleményét, és összefoglalja a csinos kis táblázatban, de kizárólag az alapján ítélni, hát komolyan mondom, be****ok rajtatok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dragon83
2011.06.14. 15:32
Jól mondja Zelbácsi, minden ember másképpen értékel. Én például két tízoldalú dobókockával szoktam kidobni a végeredményt. De úgy hallottam volt akinek a tenyeréből olvasta ki a jósnő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. expander
2011.06.14. 17:45
Ilyen trágya grafikát gyerekek, a PC menyivel előrébb jár...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. HUFEUR
2011.06.14. 19:07
Trágya grafika?
Ha ez nem elég neked, akkor te mi a szaron nőttél fel?
Vagy cod részeken, de azoknak szintén szar a grafikája, vagy még nem is játszottál.
DN 3D-nek sem volt jó a grafikája, és mégis kultusz játék.
Ennek még enyhén jobb a grafikája azért.
Még ha az 1 grafikáját fikázod megértem, az elég PS2-esre sikerült, de ez már beszarás jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. lhatvani HUFEU...
2011.06.14. 21:25
Nem kell vele foglalkozni. Biztos troll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Zelbacsi
2011.06.15. 09:13
dragon83:

Elég fura akkor viszont, hogy sosem dobsz 01-et vagy 00-t, az én játékosaim rendszeresen ilyeneket dobnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. expander
2011.06.15. 10:16
Gyerekek, ti nem láttok? Nincs élmosás ami alapvető egy játékban. Ezért nem szép a PS3 és az XBOX grafikája. PC ezt alapból tudja! Volt konzolunk de adtam is el olyan gagyesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. lhatvani
2011.06.15. 10:36
expander: Pont elég benne az élsimítás, nekem. Meg hát nem is ettől lesz jó egy játék. De azt hiszem neked ezt hiába mondom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. HUFEUR
2011.06.15. 19:07
@expander

Az igaz, hogy konzolon jóval szarabb az élsimítás, és azt utálom is (mert ha valaminek szar a grafikája de jó játék az oké, de ha jó játék szar élsimítással azt én sem bírom).
De itt még bőven elviselhető az élsimítás.
A GTA IV volt eddig a legszarabb játék az élsimítás miatt, nem is tudom hogy volt pofájuk úgy kiadni, de azután már minden játék felüdülés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nattila77
2011.06.16. 18:19
hagyjátok, expander csak egy irigy troll és azért sír mert nem jön az ő gépére
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nattila77
2011.06.16. 18:21
(és konzolja sose volt, hiszen xboxon szinte mindenen van 2xAA, néha 4xAA, láthatta volna!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. expander
2011.06.17. 15:48
Volt mind a kettő. PS3 és XBOX 360 is. Nagyon gagyi mind a kettő PC-hez képest. De ha nektek ezek a vackok megfelelnek akkor tessék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. HUFEUR
2011.06.17. 18:15
expander végre idetalált az xbox-os pc vs konzol vitáról.
PC-hez képest max grafikában gagyi, de amíg a PC-n nem tudod elindítani a Killzone-t, Infamous-t, Uncharted-ot, Gran Turismo-t, Demons Soul-t, Yakuza-t, Metal Gear Solid-ot, God of War-t, Halo-t, Gears of War-t addig a PC számít gagyinak játékok terén.
GTA IV az egyetlen játék, ami konzolon élvezhetetlen, és csak PC-n játszanék vele, többi játék közben egyszer sem volt ilyen gondolatom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!