iPon Cikkek

inFAMOUS First Light – Irány az aréna!

Dátum | 2014. 09. 10.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Second Son a PS4 talán legnagyobb húzócíme, bár a nem olyan rég megjelent The Last of Us port is igen vonzó lehet a gép tulajdonosai számára. A Sucker Punch játékánál a sikere miatt egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb jön hozzá egy kis plusz tartalom, és igazából nem is kellett sokat várnunk rá, hogy befusson. Mielőtt azonban belevágnánk a Fetch történetét feldolgozó kiegészítő tesztjébe, fontos felhívni a figyelmet arra, hogy az is nyugodtan belekezdhet a First Lightba, akinek még nem fordult meg a kezében az alapjáték, mivel a történet előzmény, és nem kell hozzá a Second Son sem, hogy futassuk.
A sztori igazából nem okoz majd nagy meglepetést azoknak, akik játszottak az alapjátékkal, gyakorlatilag egy kicsit kibontja „Fetch”, vagyis Abigail Walker történetét és tesz bele egy átlagos bosszúállós komponenst, amitől kicsit jobban átérezzük majd, hogy miért is utálja a lány a drogdílereket. Pozitív viszont maga a karakter kidolgozása, Fetch minden feminista álma (ez a téma épp nagyon aktuális a Sarkeesian ügy miatt). A Sucker Punch most engedett először női karaktert irányítani minket, de egyből sikerült jól eltalálniuk, hogyan is kell ezt csinálni. Miss Walker a kissé béna bosszúálló sztori ellenére hiteles karakter, ami pedig a leginkább tetszett benne, hogy nem egy szupermodell. Kicsit alacsony, nem egy szitakötőhöz hasonlít az alkata és az arca sem babaarc. Egy helyes, jó fej csaj, akit könnyű megkedvelni, és akinek sikerült élvezetessé varázsolnia azt a néhány órát, míg átszaladtam történeten. A sztori viszont csak aláfestés a nyílt világú játszótérnek, amit az inFAMOUS világa hoz, a lényeg a gameplay. Lássuk mit újít! Mint tudjátok, Fetch kizárólag a neon erőt képes használni, nem egy olyan joker karakter, mint amilyen Delsin, aki képes magába szívni mindent. Elsőre azt gondoltam, hogy ez majd nagyon egysíkúvá teszi a játékmenetet, de erre bizonyára hamar rájött a fejlesztőcsapat is, így Abigail egészen másképp használja a neont, mint az alapjáték hőse. A képességfája lényegesen egyszerűbb, és ha kimaxoljuk a játékot, akkor mindent le is tudunk rajta osztani. Igazából csak az a funkciója, hogy fokozatosan kapjuk meg az új dolgokat, aminek köszönhetően könnyebben tudjuk megtanulni a karakter irányítását. Mielőtt azonban jobban belemennék a képességek témájába, ejtsünk néhány szót a kiegészítő másik lényegi részéről, ami az aréna.
Nem mellesleg a First Lightban is van fotó mód, amivel gyönyörű képeket lehet lőni!
Az első részben a trófeák között volt ugyan néhány, amit kihívás volt megszerezni, de nem voltak a játékban kimondottan a harci képességeinket mérő komoly próbák. Ezt orvosolja most a First Light, melyben a Cordun Cay falain belül kialakított három hatalmas arénában feszegethetjük határainkat. A kiegészítőnek ez az, ami igazán kitolja a játékidejét, bár elviseltünk volna még egy játékmódot vagy legalább még egy arénát. 2-3 napot viszont így is simán el lehet tölteni a kihívásokkal, ha pedig a platinumra hajtunk, akkor valamivel többet is. Játékmódból kettő van, az első a túszmentés, melyben az időnként feltűnő túszokat kell megmentenünk, mielőtt szétlőnék őket. A játéknak akkor van vége, ha meghalunk, vagy 5 túszt hagyunk veszni. A másik mód a klasszikus túlélés, amikor hullámokban érkeznek az ellenfelek, egyre nagyobb számban és egyre erősebb katonákkal. Az egyik feladat például 30 hullám túlélése, ami már komoly kihívás, kell is hozzá egy kis gyakorlás. A pályák eléggé különböznek, de ha lesz még kiegészítő, akkor én személy szerint szívesen vennék még vagy kétszer ennyit, többfajta játékmóddal.
Most pedig térjünk vissza Fetch képességeire. Ezeken egyértelműen látszik, hogy kifejezetten az arénához vannak igazítva, igazi tömegmészárost csináltak a nőciből ugyanis. Még a közelharcos képességhez tartozó kivégző mozdulata is hatalmas neonrobbanással jár, hogyha rárakjuk a pontokat. A normál sztori mód végigvihető akár egy képességpont leosztása nélkül is, viszont ha a kihívásokat teljesíteni akarjuk, akkor keményen rá kell feküdni az SP gyűjtögetésre. Ebben a részben most blast shardok helyett fénygömböket gyűjtögetünk, amiket rendre nehezen elérhető helyekre pakoltak. Most nem lőgyakorlat a begyűjtésük, hanem látványos ugrásokat kell végrehajtanunk, hogy elérjük őket. Ám nem csak Seattle fénygömbökért való átfésüléséért kapunk pontot, hanem a mellékküldik és kihívások teljesítéséért is. A mellékes küldetések is mások, mint a Second Sonban, három féle van a már említett ’Lumen’ (fénygömb) gyűjtögetés mellett: • Lumen race: versenyeznünk kell egy szupergyors gömbbel, amit a városban szinte mindenütt felbukkanó boost karikákon átmenve tudunk csak elkapni; • Neon graffity: ez hasonlít Delsin firkálós küldijére, csak kicsit más mechanikát társítottak hozzá; • Police drones: Ezúttal úgy kell lekapcsolni a drónokat (most rendőrségi és nem DUP drónok vannak), hogy rákapcsolódunk a mozgó kis vackok kamerájára, ami alapján fel kell ismernünk, hogy hol repkednek épp; • Random események is vannak az utcákon: lekapcsolhatunk DUP APC-ket, menthetünk túszokat és szétlőhetünk bandás autós terroristákat (kocsiból lövöldöznek kifele géppinyóval).
Mindenért, amit csinálunk a játékban, SP jár, így ha ki akarjuk maxolni a karakterünket, akkor MINDENT meg kell csinálnunk. Ez azonban nem baj, hiszen a sztorihoz nem is kell olyan izmos Fetch, még nehéz fokozaton sem. A képességfa mélyén pedig olyan dolgok várnak ránk, amik úgyis kifejezetten a tömegek kezelésére vannak. A normál lövésből durva sorozatlövőt csinálhatunk, a közelharcot már említettem, de még az időlassítós célzott lövés is olyan effekttel jár, hogy ha eltaláljuk a gyenge pontot és úgy végezzük ki az ellent, az halála után átáll a mi oldalunkra neonzombiként gyakni. A „rakéta” is átalakult, mostantól nem egy lassan tüzelő nagy durranás, hanem egy sereg még nagyobbat durranó kis nyomkövető rakétát bocsáthatunk ki, méghozzá azonnal. Így van, elfelejthetjük a késleltetést és a pontos célzást, amit Delsinnél megszokhattunk. A legjobb viszont az ultimate támadás, ami egy óriási neon szingularitás. A neon finisher már Delsinnél is elég tápos volt, de Fetchnél egyszerűen brutál pusztító. Hatalmas rádiuszban magába szippantja az ellenfeleket… és BUMM. Talán a messzire ható sztázishullám, ami nem olyan erős… vagyis, miket beszélek, még a sztázissal elkapott ellenfelek is robbannak egy óriásit, ha megöljük őket (kimaxolva)… Nem tudom átjött-e a lényeg, amit ezzel mondani akarok, de ha véletlenül nem, akkor le is írom: Fetch minden egyes képessége jelentősen erősebb, mint Delsiné, akinek az összes képességszettjénél megvoltak az erősségek és gyengeségek. A lány nem tud váltani, így simán csak azt csinálták vele, hogy mindenét durván feltápolták.
Az utolsóért kell majd egy kicsit izzadni... :)
Még a mozgást is finomították kicsit, így neonsprintnél nem húz annyira a föld felé, kétszer is neki tudunk lendülni a levegőben és hatalmas ugrásokat is kaptunk. Egyszóval még a video erőnél is jobb vele közlekedni. Pozitív, hogy mivel az alapjátékban idegesítő volt egy kicsit, hogy néha megakadtunk a párkányszerű oromzatokban az épületek tetejénél, itt többnyire ezeken egyszerűen keresztülmehetünk.
Jó hír a Second Son veteránjainak, hogy ha birtokoljátok az alapjátékot, akkor elérhető a kihívásoknál Delsin is. Ne kérdezzétek viszont, hogy mit csinál a Cordun Cay arénába az indián srác, mert erre csak annyi válasz, hogy gameplay>reality. Arra viszont, hogy „miért jó hír?”, az a válasz, hogy azért, mert Delsinnel nagyságrendekkel nehezebb jó eredményeket elérni. Pro játékosoknak ott rejlik az igazi megmérettetés.
Delsinnél a minitérkép is karácsonyfa módjára világít, nem olyan letisztult, mint Fetchnél...
Összességében a kiegészítő ár-érték aránya rendben van, hiszen 4500 Ft körül van a PS Store-ban, ami ennyi tartalomért reális ár. A sztori rész tisztán nem túl hosszú, de ha az összes mellékküldetést is megcsináljuk, akkor két délutánt minimum kitart. Az arénázással szintúgy ellehetünk még legalább ennyit, de ha Delsinnel is nyomulunk, akkor már komolyabb befektetést követel a játék a részünkről. (A csajszival elég, ha cikázunk mint az őrült és lövöldözzük a rakétákat, amíg el nem jutunk a következő neon forrásig. Ez vehető ki a lenti gameplay videómból is.) A játék hangulata ott van a szeren, a zene és a szinkron a kiváló, és az inFAMOUS még mindig a legszebb játék PS4-en, akárki akármit mond is. A látvány egyszerűen pazar. Értékelés: 8/10 Platform: PS4
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!