iPon Cikkek

Injustice 2 - A harc tesz hőssé

Dátum | 2017. 05. 28.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Mortal Kombat-sorozat sok-sok évig tartó vergődése alatt azt hihettük, hogy Ed Boon már kiégett, és nem tudja elkapni egy modern verekedős játék lényegét. Aztán jött a 2011-es Mortal Kombat és a NetherRealm stúdió a Warner Bros. szárnyai alatt megmutatta, hogy igenis számolni kell velük. Annyira, hogy manapság már talán ez az egyetlen stúdió, amelyik megbízhatóan, időre szállítja a szuper verekedős játékokat, most már felváltva a Mortal Kombatot és az Injustice-t. A Mortal Kombat X után pedig most az Injustice is megkapta a maga folytatását, és örömmel jelentem, hogy a NetherRealm sikerszériája folytatódik. Az Injustice 2 talán az egyik legteljesebb, legjobb csomag, ami csak a verekedős játékok műfajában valaha készült, és ami mindenkinek tud nyújtani valamit. Kezdjük azokkal, akik nem akarnak mások ellen bunyózni, hanem inkább egyedül szórakoznának. Nekik ott van az egyjátékos történet, ami 5-6 órán keresztül simán kitart - ez pedig úgy vélem, elég tisztességes egy verekedős játéktól, néhány FPS nem tud ilyen hosszú kampányt felmutatni.
A történet ott folytatódik, ahol az első rész befejeződött. Sikerült legyőzni Superman gonosz rezsimjét (őt magát pedig bekasztlizni), így Batman és társai elkezdhetik a Föld helyreállítását. Ez azonban nagyon nehezen megy, és sokan reménytelennek tartják az egészet. Az Injustice 2 nagyon jól átadja a szuperhősökben lakozó kétségeket, ráadásul hamarosan még több problémával lesznek kénytelenek szembenézni. Szupergonoszok szövetkeznek, hogy átvegyék az uralmat a még mindig eléggé instabil világ felett, közben pedig Superman régi ellenfele, Braniac is úgy gondolja, hogy éppen most kellene megtámadni a Földet. Vajon ez elég indok arra, hogy Batman megfontolja Superman szabadon engedését? A történet érdekes fordulatokat tart, és kiválóan bemutatja a különböző szereplők motivációit - érződik rajta, hogy ezzel bizony foglalkoztak, nem csak úgy bedobták, hogy legyen egy kampány. Az egyedüli probléma, hogy talán nem kellett volna beleerőltetni minden karaktert a sztoriba, mert így egyrészt sokaknak alig jut szerep és feleslegesnek tűnnek, másrészt pedig helyenként kicsit széttöredezi a történetet. Supergirlt pedig látványosan nem sikerült eltalálni: habár láthatóan fontos szerepet szántak neki, jellemzően csak megverik szegényt.
Persze bármennyire is jó a kampány, egy verekedős játékot alapvetően a harcrendszere fogja a mennybe emelni vagy a pokolra küldeni. Nem nehéz kitalálni, hogy mivel ebből a szempontból már az alap Injustice is kiváló volt, így itt sincs semmi probléma, sőt. Az Injustice 2 kifejezetten ajánlható a kezdőknek, hiszen nagyon részletes tutorialokat kínál, és az irányítása letisztult és logikus. A kontroller négy elülső gombján találjuk a három támadásunkat (gyenge, közepes, erős), valamint az adott karakter egyedi képességét - Batman például drónokat enged szabadjára, Harley Quinn pedig egy hiénát szabadít az ellenfélre. Ha ezt tudjuk, meg azt, hogy a NetherRealm régebbi szokásaival ellentétben a védekezés nem kapott külön gombot, hanem hátrálni kell hozzá (nagyon sok játékban van így), akkor már egészen jók lehetünk. Azonban az Injustice 2 harcrendszerének legfontosabb része a jobb ravaszra dedikált Meter Burn, aminek a megnyomásával egy sávot elégethetünk a képernyő alján található, négy sávból álló Super Meterünkből. Persze megvárhatjuk azt is, amíg teljesen feltöltődik, hogy aztán elhasználhassuk az egészet egy pusztító szupertámadásra, de ezt nem mindig érdemes megtenni - sőt, tapasztalataim szerint többször nem érdemes, mint érdemes.
A Meter Burnnel ugyanis alapvetően felturbózhatjuk az alapvető támadásunkat és mozdulatainkat. Ha például dashelünk (kétszer előre, vagy hátra) és elhasználjuk rá a Meter Burnt, akkor brutális sebességgel tudunk kijönni szorult helyzetekből és tudunk ellenfelünk mögé kerülni - de persze ugyanezt használhatjuk akkor is, ha nem menekülni akarunk, hanem éppen ellenkezőleg, gyorsan közel kerülni az ellenséghez. Utóbbira egyébként sokszor szükség van, mert számos karakter nagyon jól zónázik, és távoli támadásokkal borzolja az idegeinket. Vagy, ha éppen éppen komoly verés alatt állunk, akkor a hátrálást nyomva tartva és a jobb ravaszt meghúzva felszabadulhatunk. Nagyon fontos tehát odafigyelnünk a Super Meter menedzselésére, ugyanis a Meter Burn rengetegszer lehet hasznos. Ebbe a képletbe illeszkedik a Clash is. Ha a már a második életerőcsíkunkig levertek minket, és éppen most is egy kombóval ütlegel minket az ellenfél, akkora az előre valamint a Meter Burn lenyomva tartásával kezdeményezhetünk egy Clash-t, vagyis összeütközést. Ha ez elindult, akkor amolyan szerencsejátékként fel kell tennünk tétnek valamennyit a Super Meterünk négy csíkjából - aki többet tesz fel, az nyer, és visszakap némi életerőt. Azonban itt is nagyon érdemes megfontolni, hogy mikor mennyit teszünk fel: néha érdemesebb inkább elbukni a Clash-t, de akár be is húzhatjuk az ellenfelünket a csőbe azzal, hogy Clash-t kezdeményezünk, és reméljük, hogy ő majd minél többet éget el a Super Meteréből.
Az Injustice 2 természetesen a kampány mellett lehetőséget ad az otthoni egymás elleni harcra, a mesterséges intelligencia elleni küzdelemre és a gyakorlásra, valamint nyilvánvalóan jelen van az online mód is - ezeket talán nem kell részletezni. A NetherRealm viszont még egy dologgal gondolt azokra, akik egyedül szeretnék élvezni a játékot: ez a Multiverse mód. Ez gyakorlatilag mini-küldetéssorozatokat jelent, melyekben a meccseket egy-egy egyéni módosítóval kell majd lejátszanunk, illetve valamilyen feladatot kell teljesítenünk - például ráz a padló, csak egy bizonyos karaktert választhatunk, be kell vinnünk X fajta támadást a küzdelem alatt és hasonlók. A Multiverse elméletileg rendszeresen frissül majd, így a magányos farkasok is hosszú ideig ellehetnek az Injustice 2-vel. És akkor térjünk arra, ami a megjelenés előtt talán a legtöbb kétséget támasztotta a rajongókban: a felszerelések megjelenésére. A mérkőzések után, valamint loot boxok kibontásával (elvégre manapság ez már semmiből nem maradhat ki) különböző holmikat szerezhetünk, melyek vagy csak kozmetikai jellegűek, vagy hozzáadnak az adott harcos statjaihoz (a legdurvábbak pedig még akár a speciális képességeinken is módosíthatnak). Alapvetően úgy látom, hogy a rendszer jól ki van egyensúlyozva, kedvenc szuperhőseink testreszabása és a cuccok gyűjtögetése pedig nagy élmény. Ezen túl pedig a kompetitív multiplayerben kikapcsolható.
Szerencsére nem szállt el a NetherRealm agya a mikrotranzakciókkal sem. Loot boxokat ugyanis nem vehetünk valódi pénzen, ami egyben azt jelenti, hogy statmódosító holmikhoz sem juthatunk hozzá úgy, hogy a nehezen megkeresett forintjainkat költjük. Ha mindenképp költeni akarunk, akkor kristályokat vásárolhatunk, amikből viszont a játékon belül csak kozmetikai holmikat vehetünk. Az egyedüli probléma a felszerelés-rendszerrel hogy minden esetben véletlenszerű holmit kapunk egy véletlenszerű karakterhez - így előfordulhat, hogy a kedvencünkhöz alig jön valami, azt az egy karaktert pedig, akit amúgy utálunk, már tetőtől talpig felszerelhetnénk. Összességében az Injustice 2 egy kiváló és bőséges anyag lett. Ráadásul kifejezetten jól néz ki (hihetetlen, hogy ez még mindig egy felturbózott Unreal Engine 3), atomstabilan tartja a 60fps-t, és valami bitang gyorsan tölt be (de tényleg, meglepő!). Egy szó mint száz, aki érdeklődik a DC szuperhősei és gonoszai iránt, szereti a verekedős játékokat (még akkor is, ha nem profi bennük), és/vagy hosszú ideig le akarja kötni magát, az bátran tegyen egy próbált az Injustice 2-vel, mert nem fogja megbánni!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Aerensinia...
2017.05.29. 20:26
Kicsit taszít hogy batman most már úgy néz ki mint egy komplett geforce kártya a hozzá járó fel ledelt gamer alaplappal.
Oké hogy rágyúrunk a vizuális megjelenítésre de amikor nem csak a praktikusságot hanem egyben a logikának is búcsút mondunk egy karakter megtervezése közben.... fogalmazzunk úgy hogy giccses... nem kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester Aeren...
2017.05.30. 08:56
Ha még csak a megjelenés, de a mozgások is természetellenesek. Hirtelen rángatózások amik visszaugranak az alapba, ott pillanatnyi lefagyás, majd ismét.. akár a levegőben is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!