iPon Cikkek

Just Dance 2015 - Vegytiszta szórakozás

Dátum | 2014. 11. 28.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Néhány héttel ezelőtt írtam tesztet a Dance Central Spotlightról, amiről akkor azt mondtam, hogy olcsó árával és jó játékmenetével együtt megéri lecsapni rá még akkor is, ha egyébként kevés szám van benne, és kétpercenként csonttá fagyasztja az Xboxot. Játszottam az összes korábbi Dance Central-epizóddal, és a Spotlightból kivették a sokadjára már unalmas, vagy kevésbé sikeres dolgokat, lecsökkentették az árát, és megengedték a felhasználóknak, hogy egy online boltból saját maguk válogassák össze a muzsikákat. Úgy gondoltam, hogy bár ez a játék nem kifejezetten kiemelkedő, de ennél többet amúgy sem nagyon várhatunk egy kinectes táncikálós címtől, adtam neki egy laza 75%-ot, és bolgodan éltem tovább az életem.
Ó, te jószagú makarón, mekkorát tévedtem! Talán akkorát, mint játékújságírói pályafutásom alatt még sosem. Erre a tévedésemre pedig a Just Dance 2015 ébresztett rá, ami egyszerűen minden tekintetben köröket ver bármire, ami valaha Dance Central névven jelent meg, a Spotlightra pedig nem hogy köröket, de egész bolygórendszereket. Hogy ezt miért nem tudtam előre? Nos, egész egyszerűen azért, mert korábban sosem próbáltam a Just Dance-játékokat. A Ubisoft sorozatának első része Nintendo Wii-re jelent meg, így teljesen kiesett a látókörömből, és ugyan jóval később (a Kinect megjelenése után) végül Xbox 360-ra is ellátogatott, akkorra már elkönyveltem magamban, hogy biztos egy érdektelen Wii-s casual játék. A Just Dance 2015-öt elindítva, és társasággal végigtáncolva néhány estét egészen megváltoztatta a véleményemet a táncos játékokról. A Dance Central nagyon pontosan követi a mozdulataid, és annak megfelelően pontoz, de úgy érzed magad közben, mintha egy műtőben lennél. Veled szemben a képernyőn táncol egy karakter, akit láthatóan a programozók tettek oda, és aki láthatóan néhány előre legyártott animációs fázissal mutatja neked, hogy mit is kéne csinálnod. Ha a tánc “technika” csiszolása a cél, a Dance Central tényleg nem rossz, de a táncot egyszerű mozdulatok egymásutániságaként leírni pontosan ugyanakkora baklövés lenne, mint mondjuk egy mennyei szelet steakre azt mondani, hogy hát az tulajdonképpen csak egy rakás fehérje egymáson.
A táncot az érzelmek és a tűz tartja össze, hogy azok a mozdulatok jelentenek valamit, és azok a mozdulatok összeállnak valamivé úgy, hogy az tényleg belülről jön. És ezt még úgy is képes vagyok átérezni, hogy (ahogy a Singstar tesztben már említettem) valójában se ritmusérzékem nincs, se táncolni, sem pedig énekelni nem tudok. És akkor még finoman fogalmaztam. Viszont egy konzol kamerája előtt táncolni közel sem olyan komoly dolog, hogy ne próbálhatná ki bárki, ez ugyanis kizárólag a szórakozásról szól, arról, hogy jól érezzük magunkat. És utólag belátom, hogy ebben a Dance Central egyszerűen nem volt igazán jó. Nem tudta elengedni magát. De milyen eszközökkel tudja elérni a Just Dance 2015, ami a vetélytársának nem sikerült?
Nos, először is azzal, hogy nem figyel oda annyira mozgás pontosságára. Sőt, bizonyos források szerint (erre nem találtam egyértelmű bizonyítékot) csak az egyik kezünk mozgását figyeli, így például nem kötelező a Kinecttel játszanunk, bevethetjük az okostelefonunkat is helyette. Eleve nem is lenne értelme, ha a Just Dance olyan pontos mozgáskövetéssel próbálkozna, mint a Dance Central, ezt ugyanis akár nyolcan (!) is lehet egyszerre játszani, ilyenkor pedig egész egyszerűen lehetetlen, hogy mindenki odafigyeljen a mozdulatai pontosságára. Szerencsére volt alkalmam 8 emberrel tesztelni, így első kézből mondhatom, hogy az élmény egészen döbbenetes. Persze a legtöbb dalt ajánlott inkább 4-en vagy 6-an táncolni, vagyis éppen úgy, ahogy az az adott számban optimális. A Ubisoft a világ legprofibb táncosait és koreográfusait alkalmazta arra, hogy minden dalhoz kitaláljanak egyfajta tematikát, menetet. Így például a valószínűleg mindenki által ismert Frankie Bostello - Mahna Mahna című számában egy férfi táncol két lány mellett. A játékrendszer persze itt is engedi, hogy ennél többen próbálkozzunk, és ezért semmiféle “büntetés” nem jár, de szerintem rendkívül vicces, ha megpróbálunk úgy felállni, ahogy azt a fejlesztők kigondolták. Az pedig még viccesebb, ha a lány táncosok mozdulatait mondjuk fiúk táncolják el, esetleg fordítva. Kevesebb poénos dolgot láttam mostanában, mint amikor négy fiú haverom nyomta el a négy lányra “belőtt”, mindenféle vonaglással és egyéb csajos mozgásra elkészített Macarénát. Cserébe viszont négy lánynak például egész jól állt a négy fiú táncost tartalmazó RunDMC - Walk this way.
Aztán persze vannak olyan, egészen elmebeteg (és hasfalszaggatóan vicces) táncok, mint az Epic Sitraki, vagy olyan zseniális koreográfiák, mint a két platform között ugrálós Dillion Francis-féle Get Low. Egy szó mint száz: a Just Dance készítői fogták magukat, és minden egyes számban megtalálták azt, ami egy társaságban szórakoztató, látványos és mókás lehet, és az egész játékot erre hegyezték ki. Az eredeti táncosok mozdulatait pedig tökéletesen rögzítették, így nagyon folyamatos, organikus mozdulatokat látunk magunk előtt, amit persze soha az életben nem fogunk tudni leutánozni (oké, én nem), de mivel a Just Dance 2015 megbocsátóan pontoz, így tulajdonképpen elég könnyen elhisszük magunkról, hogy amit éppen csinálunk az hasonlít ahhoz, amit látunk. Ez pedig elég.
Ezen kívül a játéknak van egy nagyon jó online módja, ahol barátainkkal versenyezhetünk, vagy különböző országokhoz csatlakozva azok renoméját növelhetjük társainkkal együtt. A Just Dance 2015 ráadásul a mostanában megjelenő Ubisoft-játékokkal ellentétben technológiailag is teljesen rendben van: jól fut, nem szaggat, nem fagy ki, és működik az online része is. A grafikája pedig nagyon színes és vidám, öröm ránézni. Ezen kívül (mintha manapság már kötelező lenne) itt is bekapcsolhatunk egy olyan játékmódot, ahol a program kiírja nekünk, hogy mennyi kalóriát égettünk el a mozgás után. Oké, nem ez lesz az alapvető fitneszprogram, hiszen annak továbbra is ott van az ingyenes Xbox Fitness, de sosem árt ha tudjuk, hogy szórakozás közben mennyit fogyunk. Összességében kevés rosszat tudok mondani a Just Dance 2015-ről. A készítők még olyan apróságokra is figyeltek, mint hogy a szöveget kiírják a bal sarokba, mert a játék amúgy azért is ad extra pontokat, ha tánc közben énekelünk (a Kinect ugyebár ezt is tudja venni folyamatosan), ezzel is hozzáadva egy pontot a "bulifaktorhoz". Ez a játék az elejétől a végéig azért létezik, hogy egy társaság jól tudja magát vele érezni, ezt a feladatát pedig tökéletesen teljesíti. Platformok: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U Tesztplatform: Xbox One
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Th3Ac3
2014.11.28. 14:26
Érdekes, ez biztos azért kapott ennyi pontszámot mert hogy az első Just Dance amit a szerző kipróbált. Viszont ez nem igazán tükrözi a program valós értékét ami alapján lerágott csont és szinte ugyanolyan mint a többi rész. Inkább 7/10 környékén lehet a reális értéke.

Valamint sima Nintendo Wii-re is kijött a program, nem csak Wii U-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.28. 14:43
Nos, ez könnyen lehet. Ez mindig probléma az ilyen zenés játékokkal, a Guitar Hero is ugyanolyan volt az elejétől a végéig.

Szerintem alapvetően ezeknek egy célt kell szolgálni: szórakoztatni egy társaságot, azt meg tökéletesen teljesíti, nem feltétlenül kell újítani, meg ugye egy táncos játékon olyan sokmindent nem is lehetne.

Legszívesebben egyáltalán nem adnék rá pontot, mert igazából felesleges. Amit ígér, azt teljesíti, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bala5 InGen
2014.11.28. 17:54
Teljesen egyetértek. Elsőre én idegenkedtem az egésztől, nem nagyon akaródzott kipróbálni. Aztán úgy hozta a sors hogy "hivatalból" kellett kipróbálnom, és igazi meglepetés volt hogy ennyire fun. Nagyon jól szórakoztunk vele társaságban, és végül mindenki nagyon élvezte, pedig nem én voltam az egyetlen aki távol akart maradni tőle. Th3Ac3-nak igaza van abban hogy szinte semmi változás nincs benne az első rész óta (én azzal kezdtem és az összeset próbáltam bár én Wii-n) de igazából nem is kell. mindig amikor már éppen unalmassá válnak a számok és a koreográfiák jön az új, és újra izgalmas és buli. Ennyi. Nem hoz semmi újat de a hangulat mindig változatlan. Persze az is igaz hogy egyedül valószínűleg megunnám, vagy el sem kezdenék vele játszani de ez nem is erre való szerintem. Igazi társaságba való játék. A mozgásról meg csak annyit hogy ha az x-boxos változat csak egy port akkor lehet hogy tényleg csak a jobb kezet érzékeli mint ugye a controller miatt a Wii-ben. Ami viszont nekem feltűnt az hogy a Just Dance 4 óta valahogy a pontozás sokkal elnézőbb az elsőnél az 5 csillagért már kellett küzdeni a mostani részekben elsőre is simán lehetett 5 csillagra tolni, ami szerintem tök jó mert még probnak érzed magad persze tudod, hogy nem vagy az (nagyon nem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!