iPon Cikkek

Kipróbáltuk az Oculus Riftet!

Dátum | 2015. 02. 23.
Szerző | Svindler
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Mi is az az Oculus Rift? Röviden egy virtuális valóság sisak-kijelző és fejmozgás követő, amit csak felkapunk és máris úgy érezhetjük, hogy ott vagyunk az események középpontjában. Na jó, egy füles azért még nem árt mellé, hogy teljes legyen az élmény, úgyhogy végeredményképpen belőlünk már túl sok nem fog látszódni, de legalább körbesétálhatunk a Milleneum Falconban, vagy találkozhatunk Totoróval, esetleg kaphatunk egy saját táncos lánykát (vagy fiút, kinek mi) hiányos öltözetben. A lehetőségeknek csak a szoftverfejlesztők fantáziája szabhat határt. A Rift története még 2012-re nyúlik vissza, akkor mutatta be először az Oculus VR, majd Kickstarterre vitték a projektet, ahol negyedmillió dollárt akartak összekalapolni a további munkálatokhoz, ám végül ennek közel a tízszerese jött össze az óriási érdeklődésnek hála. A fejlesztőcsapat leírása ismerős lehet már több cégtől is: játékosoktól, játékosoknak. A Rift eredeti célja egyértelműen a gamerek szívének meghódítása volt, ám útközben ezer egyéb projekt is felütötte a fejét a virtuális valóság sisakkal kapcsolatban (például virtuális mozi). Ráadásul azt sem felejthetjük el, hogy a jó ideig független csapatot tavaly megvásárolta a Facebook, aminek hála immár „végtelen” források állnak a rendelkezésükre a fejlesztéshez, és hosszútávon Zuckerbergnek valószínűleg tervei is vannak a technológiával, különben nem adott volna érte kétmilliárd dollárt.
A könnyen felismerhető DK1
A Rift első fejlesztői verziója még nem volt túl impozáns, ha a számokat nézzük. Az óriási, hét colos kijelzőjének a felbontása mindössze 1280*800 pixel volt, amit ha lefelezünk, akkor szemenként 640*800-at kapunk. Ezzel kb. visszarepülhettünk a 90-es évekbe, akkor használtunk utoljára ilyet, és nem úgy, hogy beterítette az egész látómezőnket. Ráadásul a fejmozgás követés sem volt még túl kiforrott: egyrészt lassabb volt, mint a mostani verzióban, másrészt kevesebb tengelyen is követett minket. A DK1 (Developers Kit 1) néven elhíresült verzióhoz egyébként nem volt szerencsénk, de a net tele van ámuldozó embereket mutogató videókkal, úgyhogy a Rift lehetőségeinek bemutatására valószínűleg már ez is megfelelt.
A kompaktabb DK2
Hozzánk a tavaly bemutatott, és jelenleg is rendelhető DK2 változat futott be, ami több téren is fejlődött. Egyrészt már Full HD-s kijelzőt kapott (1920*1080), ami jelentős előrelépés, másrészt ez a kijelző már AMOLED technológiát használ, így sokkal gyorsabbak a színátmenetek, nem fogunk fejfájást kapni, ha pörögnek az események körülöttünk. Ebben segít az is, hogy a képfrissítési ráta is felment 75Hz-re. Mivel mindig van valaki, aki előszeretettel szedi szét az ilyen cuccokat, kiderült, hogy a felhasznált panel ugyanaz, mint ami a Samsung Galaxy Note 3-ban is van.
A Note 3-ból kölcsönvett panel
A kijelző persze csak egy dolog, a fejmozgás követés is jobb lett, 6 tengelyen követ minket és a beépített érzékelők 1000Hz-esek immár, úgyhogy villámgyorsan reagálhat a gépünk minden apró mozzanatunkra. Érdekesség, hogy nemrég jelentette be az Oculus VR, hogy már 100 000 darab is elkelt a DK2-ből, úgyhogy ki tudja, talán tényleg elmegy a végleges változatból pár millió, ha végre megjelenik. Az azonban még arrébb van, most foglalkozzunk a DK2-vel.
DevKit 2 A DK2 már nem olyan ormótlan, mint a DK1 volt, hála a kisebb kijelzőnek. A három pánt segít abban, hogy kényelmesen a fejünkön maradjon a szerkezet, és szükség is van a jó beállításukra, különben az orrunk fogja tartani a Riftet, amihez külön kábelrengeteg is van jelenleg. Az egyik kolléga meg is jegyezte, hogy olyan, mintha egy pókháló közepén ülne (pedig azért ennyire nem vészes a helyzet). Magából a sisakból egy kettéágazó kábel megy a géphez, amit egy HDMI kimenetre és egy USB portra kell csatlakoztatni. Utóbbin mennek át az érzékelők adatai, és ez ad elég energiát a kijelző meghajtására is, ha elég erős hozzá.
A Rift darabokra szedve (forrás: Ifixit)
Ahol kettéválik a kábel, van még egy apró dobozka is. Ebbe csatlakozik be az infrás távolság érzékelő, és egy táp bemenete is van, arra az esetre, ha a Riften lévő extra portot akarnánk használni valamire. Ha nem, akkor nincs szükség a használatára, az USB port ereje elég lesz mindenre.
Felnyitott Rift
A kijelző előtti lencsék cserélhetőek, alapból két szettet kapunk. Az „A” jelölésű van gyárilag beszerelve, ez a legtöbb embernek jó lesz, a „B” a nagyon rövidlátóknak van. Lehetséges egyébként szemüveggel használni a Riftet, nálunk is sokan próbálgatták azzal. A lencsék tisztítására kapunk egy puha törlőkendőt, és van még a csomagban egy DVI-HDMI átalakító is, ha nem lenne szabad HDMI portunk, valamint egy kis állvány a mozgásérzékelőnek, hogy legyen mire rakni (bár mi csak felpakoltuk a monitorunk tetejére).
Tapasztalatok Összerakni a Riftet nem egy nagy történet, működésre bírni viszont már néha az, a sok béta állapotú, kezdetleges szoftverrel. A képernyője kétféle üzemmódban működhet: kiterjesztett asztal vagy direkt elérés a programok által. Valószínűleg utóbbi lesz a sztenderd, ha elterjed a Rift, ugyanis sokkal egyszerűbb használni. Ezzel nem megy a képernyő állandóan, de ha elindítunk egy programot, amit direkt a Riftre írtak, akkor átveszi felette az uralmat, a felhasználónak semmi dolga nincs. A másik módban úgy kezeljük a készüléket, mint egy rendes monitort, ám néha nehéz elérni, hogy a játékunk a megfelelő felületen jelenjen meg, elsődleges kijelzőként használni pedig elég macerás a Riftet. Egyrészt állandóan csukva kell tartsuk az egyik szemünket az asztalon, különben hamar egy fejfájás lesz a jutalmunk, másrészt nem látjuk az asztal egészét. A kép a szélek felé homályosodik, középen pedig így van is egy vakfoltja. A Windows asztalon ráadásul hiába tekergetjük a nyakunkat, a kép nem változik, így be kell érjük azzal, ami épp a szemünk előtt van. Elég egyértelmű tehát, hogy melyik a jobb opció, csak jelenleg azt kevés nagy szoftver támogatja. A több száz techdemó persze így is elég arra, hogy elmerüljünk egy 3D-s világban. Vannak direkt a látványra kigyúrt programok, néhány egyszerű játék, oktató szoftverek, amikkel például a holdra szállást élhetjük át, vagy nézelődhetünk az űrben, és még virtuális mozival is találkozhatunk, amivel megnézhetjük 3D-s filmjeinket egy érdekes környezetben.
Igazából már ennyi is elég ahhoz, hogy észrevegyük, milyen óriási potenciál van a Riftben, mert (ezzel valószínűleg nem lepünk meg senkit) nagyon nagy élmény a használata. Csak pár apróság árnyékolja be egyelőre a szórakozásunkat. Például az, hogy a DK2 még elég nehéz, közel fél kiló, így egy idő után fárasztó a viselése. Mondjuk egyébként sem árt szüneteket tartani a használata közben, és így legalább biztos, hogy megtesszük, de a végleges változatra azért be van ígérve egy súlycsökkentés. Aztán ott van a felbontás is. Normál esetben a Full HD nem hangzik kevésnek, de ha lefelezzük, és ilyen közel rakjuk a szemeinkhez, akkor azért nem kell sasszem ahhoz, hogy lássuk, lehetne ez több is. Annyira, hogy talán hirtelen értelmet nyernek majd az apró 4K-s kijelzők is (bár ki tudja, lehet egy 2560*1440-es is elég lesz). Az se mindegy, hogy mivel játszunk, míg a fejünkön van a DK2. A billentyűzet-egér kombó sok esetben nem túl kényelmes, ráadásul figyelnünk kell arra, hogy az egér érzékenysége ne legyen az egekben, mert a szupergyors forgolódás egy idő után enyhén szórakoztató, de inkább fájdalmas. Végül pedig, bár még csak fejlesztési szakaszban vagyunk, fájóan kevés az AAA cím, ami támogatja a Riftet. Pedig videókon elég sokkal találkozhattunk, ott van például az Alien: Isolation, amit egyenesen azzal reklámoztak, hogy mennyire ijedeznek tőle a Riftet viselő emberek.
Nos, a végleges játékba nem került be a 3D opció, csak némi utánajárással lehet előhozni, és nem is működik tökéletesen (sőt, nálunk a legfrissebb szoftverekkel, igazából sehogy sem). Ettől függetlenül azért vannak akár Steamen is olyan játékok, amik tudnak mit kezdeni a VR szemüveggel. Ilyen például a Half Life 2, szóval amíg várunk a háromra, végigvihetjük a második epizódot úgy, mint még soha. Az újabb címeknél viszont vigyáznunk kell arra, hogy elég erős legyen a gépünk a 75fps tartásához, mert ha össze-vissza ugrál az fps szám, az akár rosszulléthez is vezethet! Szóval mindenképpen érdemes játszani a beállításokkal, ha ez nem lenne meg. A támogatott játékok köre egyébként kiterjeszthető pár külsős program használatával, mint például a Vireio Perception vagy a VorpX (utóbbi fizetős, már most 30 eurót kérnek érte), de ezekkel sem mindig egyszerű az élet. Néha macerás a használatuk, és ahogy frissítgetik az egyes szoftvereket, olyan játékok is játszhatatlanná válhatnak, amik azelőtt tökéletesen működtek.
Hogyan tovább? Nos, már tavaly év végén bejelentették az új változatot a gépből, ami nagyobb felbontású kijelzőt kap, és úgy lesz könnyebb, hogy már füles is jár hozzá, nem kell nekünk külön felvennünk valamit. Hogy végül ez lesz-e a kereskedelmi forgalomban kapható változat is, azt nem tudjuk, de ha tartani akarják az idei megjelenést, akkor valószínűleg igen. Az Oculus VR-nál ugyanis úgy nyilatkoztak anno, hogy nagyon csalódottak lennének, ha nem jelenne meg 2016 előtt kereskedelmi forgalomban a Rift.
Bele is kell húzniuk, mert konkurencia az van szép számmal. A legnagyobb mind közül talán a Sony a Project Morpheusszal, amit a PlayStation 4-hez készítenek, és nekik a Move miatt van komolyabb vezérlőjük is egy 3D-s címhez. Aztán ott van az Oculus technológiájára építő Gear VR a Samsungtól, ami alapvetően egy keret, amibe belerakhatjuk egy Galaxy Note 4-et, és már kész is a 3D-s szemüvegünk. A Microsoft sem lazsál, bár az egyelőre elég futurisztikusnak tűnő HoloLens más koncepció, de a megtámogatására nekik is ott van a Kinect. Mondjuk vezérlők szempontjából egyik tábort sem kell félteni, csak bírjuk anyagilag. Vannak már haptikus ruhák, amik visszacsatolást adnak az eseményekről (át azért nem lyukasztanak minket, ha eltalál egy golyó), vagy ott van a Virtuix Omni, ami még fejlesztés alatt van, de a segítségével mi magunk mozoghatunk a térben, majdnem úgy, mintha egy minden irányba mozgó futópadon lennénk. A közeljövő tehát nagyon izgalmasnak ígérkezik ezen a fronton, és ha a játékosok miatt elterjed a technológia, akkor már talán könnyebben bekerül a tudatba más felhasználói rétegeknél is. Aki pedig úgy érzi, hogy kell még neki egy kis meggyőzés, annak van egy jó hírünk! Március 3-tól kezdve első körben a vásárlóinknak kipróbálható lesz az Oculus Rift a Tüzér utcai bemutató termünkben!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

51. Kajafun
2015.02.23. 09:34
Remélem majd füles nélkül is meg lehet vásárolni!
Nem akarok a 3 tetejére egy 4-et is venni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. kiskoller
2015.02.23. 09:54
Nem vagyok annyira biztos ebben. Hardver tekintetében lehet, hogy előrébb van, de a fő probléma itt a szoftverek állapota/támogatása, amiről a Sony megoldásánál nem tudunk semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. fpityu
2015.02.23. 09:55
Szerintem épp ellenkezőleg a sonynak nincs esélye, mégpedig épp a cikkben is említett felbontás miatt. Sok játékban még azzal is gondjaik vannak, hogy a fullhd- t tartsák, egyszerűen nem elég erős a ps4. Más platformra neg gyanítom esélytelen, hogy kiadják, pedig pc- n tényleg üthetne. De az coulus pcre készül és a pcnél nincs erőbeli korlátozás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. FaL
2015.02.23. 10:17
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. ThePoweR
2015.02.23. 10:38
"A legnagyobb mind közül talán a Sony a Project Morpheusszal, amit a PlayStation 4-hez készítenek"

75FPS PS4. HAHAHA. HAHAHAHAHA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. nemlehet
2015.02.23. 10:44
A project morpheusról semmit nem tudunk kb, csak annyit, hogy van és 1-2 renderelt reklámfotót láttunk róla. Az oculust különböző DK-i elég rég óta kint vannak, sokan fejlesztik és foglalkoznak vele. Nagyon sok olyan tapasztalati probléma jött elő amire nem is gondoltak a fejlesztők, hogy gondot jelent.

Most őszintén mennyi az esély arra, hogy a Sony képes titokban kifejleszteni egy oculustnál jobb VR sisakot csupán pár tucat tesztelővel és mérnökkel? Kb 0... Ráadásul nem is lehet drága mert akkor a kutya nem veszi meg, komoly támogatás kell rá, hogy megérje megvenni. Exclusive címekkel sem áll jól egyik next gen konzol sem, nem tudom hogy fog a sony induláskor 10-15 komoly címet lerakni az asztalra VR-el...

Ráadásul valóban nem elég erős a PS4. Már megjelenéskor mondták, hogy 4k az felejtős és mint látjuk a 1080p 60 FPS is nyögvenyelősen, trükközve megy csak. Szóval vagy kapunk kis felbontású paneleket vagy ocsmány játékokat. Bár annyiban komoly előnyük van, hogy alacsony szintű API van tehát az nem okozok latency-t mint PC-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Szefmester
2015.02.23. 10:44
Höhö höhö höhöhö...

[LINK]

szal a hozzászólásod erősen a höhöhö egy fanboy kapálózik.. höhöhö szintet érdemli csak meg...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. nemlehet
2015.02.23. 10:59
Taníts mester Nagyon hasonlítasz arra a kommentelőre aki már látatlanba megmondta, hogy az Apple Watch mennyire jó lesz, oda vissza veri az összes egyéb smartwatch-ot, de amikor valaki megfogalmazott valami negatív kritikát jött a "neked már van? Nincs? Akkor kussolj"...

Amit tudunk a morpheusról: 1080p-s panel van benne, nem nagyon van remény a 4k-ra. 90 fokos látómezővel rendelkezik (OR 110 fok) illetve van kb 3 techdemo. (egy kastélyos, tenger alatti és egy streetboardos). Ez kb egyenlő a 0-val.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Atesz1987
2015.02.23. 11:20
Szerintem azért Zuckerberg bátyó nem adott volna 2 milliárdot egy olyan fejlesztésért, amit a konkurencia néhány mérnőkkel egy pöccintéssel lemos a pályáról. Ismerjük már a konzol gyártók ígéreteit. A kinectről is úgy nyilatkoztak, hogy eljön a játékos kánaán, aztán nem tudtak többet felmutatni egy humoros kiegészítőnél.

Amúgy nagyon időszerű lenne már egy komoly áttörés gamer fronton. Lassan 30 éve görnyedünk a monitor előtt, ránk férne már valami új, friss élmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. kean
2015.02.23. 11:22
Valahogy nem látom ezeket a demókat, OR-tel viszont tele van a net.

Feltételezem, hogy nem próbáltad ki még se a Morpheust se a OR-t, szóval nem értem mi alapján hasonlítod össze a kettőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.23. 11:23
Vegyél egy puskát és gyere airsofozni A felbontás jobb mint 4K és sosincs lag
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. bala5
2015.02.23. 11:30
Én ezt az egész ki mos le kit dolgot nem értem. Min is megy a vita? Hogy egy ps4-re készülő VR szemüveg lenyom-e egy PC-re készülőt? Ebben egyáltalán mi a verseny? Nincs igazi összehasonlítási alap. Nem konkurencia egymásnak a kettő, más platform más igények más hardware.

Annyit tudunk hogy a DK2 szépen működik bár igaz tényleg néha látszanak a pixelek bár én amikor az Aliennel játszottam nem igazán tűnt fel.
A Sonyi termékéről még semmit, ha már élesben lehet tesztelni lehet véleményt mondani melyik hogy szuperál a maga platformján, de addig...
Én biztos vagyok benne hogy végül a Sonyi megoldja a problémákat ami az fps -szám és a felbontás miatt látszólag para. Nem hiszem hogy egy szar felbontású, fejfájást okozó termékkel fog előrukkolni. Ha kell egy kiegészítő grafikus kártyával vagy bármivel de meg fogja oldani. Bár az ára kérdéses lesz.
Játékfejlesztői oldalról meg szerintem előbb utóbb megjelennek azok a fejlesztői softwarek amik megoldják a több platformos side by side 3d problémát így nem lesz gond mindegyikre fejleszteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Atesz1987 bala5
2015.02.23. 11:48
Ez a majd valahogy megoldják dolog aranyosan hangzik. Az FPS-t, meg a felbontást nem lehet kicselezni. Ezek adott értékek, amik a kényelmes használathoz kellenek, és amit a PS4 hardvere nem tud biztosítani, és pont, ennyi a történet. Amúgy meg simán ki fognak jönni egy olyan megoldással, ami majd fejfájást okoz, mert a birkák meg fogják venni. Az xbox 360 kormányát, és kinectjét láttam csak, mindkettő bárgyú megoldás, és maximum for fun lehet használni (komoly játékra nem alkalmas), és még is vették, mint a cukrot. A fejfájást okozó vr-t is meg fogják venni, mert cool. Legfeljebb majd beleírják a tájékoztatóba, hogy "huzamosabb használata fejfájást okozhat".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. dagla
2015.02.23. 12:03
Konzolon (kis túlzással) ilyen minecraft féle grafikájú játékok fognak csak úgy futni, hogy az elég legyen. Ha kijön a következő VGA generáció, már megint ott fogunk tartani hogy a konzol grafikája csak a medium beállítás lesz PC-n, aztán pár év múlva a low. És 7-900p meg 30FPS vár rájuk még vagy 5 évig amíg ezeket a hardvereket nyomatják, miközben mi a 4K felé repesztünk. Egy konzolos VR set olyan lesz mint a kinect és társai, egy idő után csak porfogók lesznek, míg mi PC-n az Oculusra optimalizált 90-120 FPS-el süvítő legújabb Unreal4 és Source2 engines élményekkel egy új életet kezdünk majd. Ha megnézed kik dolgoznak rajta, láthatod hogy az Oculusnál a játékipar legtehetségesebb mérnökei vannak jelen, garantált hogy ők fogják a legjobb élményt rátenni a fejünkre.

Az egyetlen buktató a marketing lehet, és emiatt hasonlóan bukhat mint a 3D TV (hello sony), hiszen egy reklámban nagyon nehéz megmutatni hogy mire számíthat a vevő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. sanyix dagla
2015.02.23. 12:14
persze, mert a konzolok arról híresek hogy több év után is olyan grafikája van a játékoknak, mint kiadáskor. Lásd PS3-ra 2006-ban uncharted 2 kinézetű játékok jöttek... javárj!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. sanyix Atesz...
2015.02.23. 12:17
A megérzéseket nem lehet kicselezni, nem értesz hozzá, pont. Nem kicsit, nagyon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. chaos25
2015.02.23. 12:21
Kíváncsian várom fanboyka, hogyan fog megbírkozni a ps4 a 75+ frammel, ha a 60 se nagyon megy fullhdban! Ja és még csak a generáció elején járunk mi lesz 5év múlva mikor már komolyabb cuccokat kéne megjeleníteni? Akkor hogyan fog szuperálni a Morpheus? Példálózhatsz, a bemutatóiddal, de ez köztudott, hogy ilyenkor egy komoly pc dübörög a háttérben és arról mennek a bemutatók! Nevetséges vagy!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Trolltaxi
2015.02.23. 12:53
Felbontások, meg frissítési frekvenciák... annyira hozzászoktatok már a monitor/tv látványvilágához (meg a box-ps-pc-háborúhoz), hogy csak ebben tudtok gondolkodni.

Technikailag lehet igaza akármelyik oldalnak, csak épp a lényeget nem látjátok. Úgy dobálóztok technikai adatokkal, mint gyerekkorunkban mi az autóskártyával, megnézted, hogy melyik technikai adatban jó a kezedben lévő lap, és azt mondtad be arra a körre, így aztán a lambót leverte a trabant mondjuk csomagtartó-űrtartalomban. Na, ti ugyanezt játszátok, ahogy nekünk nem volt lambónk, úgy nektek sincs se morpheus, se oculus, de olyan jó érzés nagyobbat mondani, mint a másik.

Én a magam részéről csak kíváncsian várom, hogy mit hoznak ki belőle, mennyire lesz ez a jövő, vagy mennyire válik belőle vakvágány, mint a legtöbb célhardverből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Meteoreso
2015.02.23. 13:28
kean tetszett amit irtál lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. nemlehet Troll...
2015.02.23. 14:07
Én a DK1 és DK2 oculust is kipróbáltam. A morpheust nyilván nem.

Nagyon nem olyan mint az autós kártya, főleg, hogy ezek ugyan azt az igényt akarják kielégíteni. A Trabant egy olcsó eszköz ami elvisz A-ból B-be a lambó meg egy életérzés, rétegtermék. A vevőik között nincs átfedés. Ellenben az OC és a Morpeus is egy VR sisak, és ugyan azt szeretnék elérni, ugyan azt réteget szeretnék megfogni.

A technikai adatokkal való dobálózás meg nem légből kapott hanem tapasztalatokon alapuló okfejtés.

A felbontás fontos, mert közel van a kijelző és ha pixeles rengeteget ront az élményen. Egy gyors akciójátéknál ez nem akkora gond, de ha már valami lassabbat játszik az ember akkor szúrják a szemét a pixelek. Az 1080p kevés, vagy csak kompromisszumosan elég. Az FPS szám szintén nem PC masterrace hülyeség, mert ha nagyon ingadozik az FPS vagy túl alacsony megnő a latency és rosszul leszel tőle. A játékélmény is sokat romlik, de mondjuk azt hogy "filmszerűbb" lesz, de a rosszullét akkor is gondot fog jelenteni egy laggolós VR sisaknál...

Nem véletlen van az OR a piacon és éli a második fejlesztői csomagját mert nagyon nagyon sok olyan probléma került/kerül/kerülhet előtérbe amire senki nem gondolna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Atesz1987 sanyi...
2015.02.23. 14:53
"persze, mert a konzolok arról híresek hogy több év után is olyan grafikája van a játékoknak, mint kiadáskor. Lásd PS3-ra 2006-ban uncharted 2 kinézetű játékok jöttek... javárj!"

Erre a saját válaszoddal reagálnék: A megérzéseket nem lehet kicselezni, nem értesz hozzá, pont. Nem kicsit, nagyon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Mag bala5
2015.02.23. 15:01
És a DK2-höz képest mennyit fejlődött már azóta a Rift. Akik próbálták a crescent bay prototípust, azok legtöbben azt mondták, akkora ugrás a dk2-höz képest mint a dk2 a dk1-hez volt. 1440p, virtuális hangzás, még alacsonyabb késleltetés, jobb optika, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. JoinR
2015.02.23. 15:01
Nem tudom ki kínozná magát Riften filmnézéssel...hiába a FOV, ahhoz kellene egy 8k-s kijelző, hogy élvezhető legyen (meg persze olyan forrás).
Játékokhoz viszont már a mostani se annyira rossz, főleg a SweetFX sokat segít (tegnap mutatták nekem, nagyon bevált )
A végleges Rift elvileg 2k kijelző 90Hz, kíváncsi lennék egy konzol hogy tudná ezt kiszolgálni, Sony ide vagy oda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. nemlehet JoinR
2015.02.23. 15:14
Az emberek 720p-s vagy a körüli tableten képesek filmet nézni. Szerintem simán jó a Rift filmnézésre főleg ha 2k-s kijelző lesz benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.23. 15:16
Meg youtube-on is vannak olyan progik, amikkel úgy nézhetsz filmet, mintha moziban lennél. Oda is elég az 1440p...

Én majd játékok mellett a 360 fokos filmekre leszek kíváncsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Atesz1987 JoinR
2015.02.23. 15:24
Attól függ mennyibe fog kerülni. Ha 150 ezerbe, akkor még WC-re is abban megyek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Atesz1987
2015.02.23. 15:29
http://kingsroad.hu/2014/07/29/a-jatek-uj-korszaka-megerkezett/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. predike07
2015.02.23. 15:37
A horror játék újértelmet nyer számomra ezzel a ketyerével.Egyszer mindenképp beszerzek magamnak egy ilyet de még ráérek vele.Nincs még elég termék a piacon ami miatt megérné megveni,meg még had forrja ki magát jobban.De mindenképp vételes ,cask nem most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. rambustibi
2015.02.23. 15:48
Melyik lesz kipróbálható a dk1 vagy a dk2? És milyen programmal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. sensorprim...
2015.02.23. 16:06
Atesz azzal a "controller"-el vége a nyeszlett izomsorvadásos gamer világnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gebalazs
2015.02.23. 16:39
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy tavaly november óta van DK2-őm. Az én legnagyobb szívfájdalmam jelenleg a játéktámogatás hiányosságai okozzák... Ettől függetlenül, ha valaki - már előre kialakított vélemény nélkül - kipróbálja, gyorsan egyértelmű lesz, mire ez a nagy hype és miért mondják, hogy ez a videojátékok jövője.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Renhoek gebal...
2015.02.23. 19:50
Tényleg, és filmnézés milyen benne? Erre mozis verzióra vagyok kíváncsi...

Azért egy OLED feketéjű kijelzőt nem lehet manapság kapni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mikej95 gebal...
2015.02.23. 20:55
Videojátékok jövője, amíg nem kerül a végleges változatba mikrotranzakció, kötelező facebook bloatware és egyéb finomságok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. nemlehet mikej...
2015.02.23. 20:58
Miért a monitorodba most ezek be vannak építve vagy direkt ezek nélküli megjelenítőt vettél?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. bala5 Mag
2015.02.23. 22:21
Szia pont ezt mondom, az or most a dk2nél tart az egyhez képest ég és föld, ezért írtam hogy azon ment a vita hogy sony vagy or holott egyik sem végleges piacra került termék, sőt a sony-t még kipróbálni sem lehet. Tehát még megjelenésig amnyi minden változhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. lillehamme... nemle...
2015.02.24. 00:33
Túl sok dolgozik ellene, kíváncsian várom, mekkora sikere lesz.

1. Ha az Oculus + a futtató vas együtt kijön 400$-ból, akkor lehet tömegtermék.
2. Ebből kifolyólag sokak inkább néznek majd egy szép képet a tévén, mintsem hogy egy pixel borzadájt a fejükre húzznak.
3. Iszonyatos negatívum, hogy elzár a külvilágtól. Szerintem a szülők meglátják, hogy a kicsi Johnny egész nap ott van bezárva, szívrohamot kapnak.
4. Csak nehogy a gyerek rosszul legyen.

Tudom, hogy ezen két dolog jogilag bebiztosítható, de a médiá szeret ráugrani az ilyesmire.

Szvsz jó cucc, de ez marad szimulátor rajongók, meg kockák kedvence, esetleg visszahozza az árkádokat. Persze népszerűbb lesz mint a kormányok, arcade stickek etc... de marad egy szűk vásárlói réteg kiváltsága.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. lillehamme... chaos...
2015.02.24. 00:58
Na igen, de ki fog venni Oculus Riftet, ha félmillás vas kell hozzá?

Értem én, hogy jó a cucc, de jelenleg ott tartunk, hogy a cucc rondább lesz mindenképp, mint tévén, csak éppen remek térhatása lesz.

Még repszimre sem tudom mennyire lesz jó. Mert tök jó, hogy fut a DCS rajta, de ha nem tudom leolvasni a műszereket, meg nem tudom beazonosítani az ellenséges repülőgépet, sőt akár meg se látom, akkor mit ér?

4K tévé, tűéles és gyönyőrű kép vs OR, gyengébb képminőség illetve grafika és térhatás?

Ezen azért el lehet morfondírozni. De ha nézel filmeket, ha játszol 2D természetű játékokkal(akár valós 2D vagy ahol az Oculus Riftnek nincs értelme pl Europa Universalis) akkor a tv-t úgyse úszod meg a jövőben.

Szóval piac az van, de továbbra is, szerintem marginális, és főleg a felbontás illetve a gépigény az fájdalmas lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. BReal
2015.02.24. 01:05
Miért, 4k alatt nem létezik TV, aminek csodaszép a képe? Vannak igényeid.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. DeathFolk
2015.02.24. 04:21
Én probáltam a dk2-öt de egyenlőre nagy csalódás volt, látok benne fantáziát, sőt rohadt jó cucc lesz ez majd 1x de egyenlőre nekem túlságosan is pixeles! Ehhez kéne a 4k kijelző hogy a 2 szem külön külön megfelelő felbontást lásson és ne legyen pixeles ilyen közelről, addig amíg ez nem valósul meg szerintem visszalépés a monitorhoz képest, oké hogy nagy élmény körbenézni de a pixelek akkor is rohadt idegesítőek.... Ha nagyobb felbontást és normális támogatás fog kapni akkor én vevő leszek rá!

Amúgy nekem van 2 féle vr headsetem is amibe telefont kell rakni, a hagyományos karton cardboard vr és 1 olyasmi mint a Samsung Gear VR csak épen kínai és olcsó valahogy 5000Ft környékén rendeltem fél éve Colorcross VR 1 normális FHD telóval kb ugyanaz a élmény mint az oculus, igaz a fejmozgás érzékelés nem olyan pontos, de bőven használható, de maga a képi világ a térbeli élmény szerintem ugyanaz! (ugyanolyan pixeles is) De probáltam UHD 2560 X 1440 teloval és azzal már jóval szebb a kép mint az oculusba! A gond ezzel is az hogy alig van rá pár alkalmazás, én kb mindet leszedtem amit play-en találtam, a többség ráadásul használhatatlan is, van 1-2 hullámvasutas demó ami nagyon jó, munkahelyre is bevittem hát kicsit meg lett hosszabbítva a kajaszünet le se akarták venni van még 2-3 játék amihez kéne bluetooth kontroller így azokat én nem tudtam kiapprobálni, de lényegébe 1 kezemen meg tudom számolni a használható alkalmazásokat

Ez lenne a cucc, nagyon egyszerű de müködik, sajnos a szigetelése nem a legjobb nekem nem illeszkedik pontosan az arcra kicsit bejön a fény oldalt, meg az orromat is nyomja, de ez leht egyedi, na meg 5000ft-ér nem is várhatok sokkal többet....
[Colorcross VR ]

Létezik 1 program Trinus Gyre ami átalakítja a Pc programokat 3D VR kompatibilisre és kiküldi wifin vagy usb-n telóra, így elméletbe ezzel az olcsó szemüveggel is lehetne gépen játszani, van is 1 videó ahol HL2-öt megoldják pont 1 ilyen colorcrossal csak éppen házilag át van kicsit alakítva, probáltam én is BF4-el de nekem nagyon nagy volt a lag meg a képarányt se tudtam beállítani

[6:20 tól nézzétek ott normálisan müködik]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. lillehamme... BReal
2015.02.24. 09:13
Nem arról van szó, hogy nem létezik, hanem az opciókról amelyekből lehet válogatni. A 4k tévé pedig alap lesz a jövőben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sinex321
2015.02.24. 10:02
Kicsit le vagytok maradva iPon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gebalazs Renho...
2015.02.24. 12:52
A filmnézést kétféle képpen kell elképzelni. Az egyik, amikor kiválasztod a környezetet, hogy hol szeretnéd megnézni a filmet (moziterem, autósmozi, űr, stb.) majd betöltesz egy normál 3D-s filmet. Ezután kiválasztod, milyen és mekkora vásznon szeretnéd megnézni, melyik székből és hajrá. A másik, amikor benne vagy az akcióban, csak ráhatásod nincs az eseményekre. (Lásd legutóbbi Sundance bemutatók.) A 3D hatás jelenleg jobb, mint amit eddig moziban / TV-n láttam. A felbontás nem jó. Ha ezen javítanak - és nem zavar, hogy tökegyedül vagy - akkor nagyon ütős lesz ez a felhasználási terület is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gebalazs lille...
2015.02.24. 12:56
Van egy-két jó felvetésed. Csak egy dolgot szeretnék hozzátenni: lehet, hogy műszerek leolvasása nehéz a DK2-n (a CV1-en már nem hiszem, hogy az lesz), de nem is annyira érdekelnek, ha egyszer úgy érzed, hogy tényleg repülsz ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lillehamme... gebal...
2015.02.24. 18:47
Ez a kompromisszum egy komoly szimulátornál nem megengedhető. Sőt, kapásból lehetetlenne teszi a kompetitív játékot, és úgy hiszem egy komoly szimulátoros sértésnek venné, ha a repülésérzéshez csak annyi kéne, hogy nézek ki az ablakon.

Persze ezen tulajdonsága a terméknek idővel javulni fog, ahogy mondod, de a szimesek egy része csak akkor fog majd átnyargalni, ha ez a tulajdonság is rendben lesz. Szerk: itt persze a TrackIR-ról való átnyargalásra gondolok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nagydee
2015.02.24. 22:11
én egyelőre maradok a Google Cardboard-nál. az postaköltséggel együtt 4 dollárból megvan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Cavalli87
2015.02.25. 13:00
Én ezt az egészet nem nagyon értem. Ha jól látom, akkor most ott tartunk, hogy szinte teljesen élethűvé akarják tenni a játékokat? Biztos, hogy növeli az élményfaktort, de tuti, hogy ilyen irányba kellene elmennünk, hogy ne lehessen megkülönböztetni a játékot, és a valóságot? Szerintem a játék az maradjon játék, a valóság pedig maradjon az életünk, meg így nagyon könnyen sokakat beszippanthat ez a szféra, és a mindennapi életük túl unalmassá, és egyhangúvá válhat számukra, így belemenekülnek majd az élvezetek hajszolásába egy elektronikai kütyün keresztül (ami már most is létező probléma, jó példa erre a Sims). Úgy vélem, hogy a tartalom lényegesebb, mint a megjelenítés, és amellett, hogy élvezetesek a játékok, és jó kikapcsolódási lehetőséget nyújtanak, inkább arra kellene rámenni, hogy kapjunk egyéb pluszt is tőlük, a logika fejlődését, a szépérzék javulását, nyelvtanulást, szókincsbővülést, etc. Értem én, hogy szórakoztatóipar, de mi lenne, ha abba ölnének ennyi energiát, hogy amellett, hogy kikapcsolódunk, kapjunk egyéb hozzáadott értéket is. Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de szerintem szociológiai szempontból ezeknek a kütyüknek elég romboló hatásuk van, így is milliókat szippant be túlzottan ez az egész gamerkedés, ami által nagyon sok fontos dologból kimaradnak, ez meg még ráadásul rendkívüli módon el is szeparálja a játékosokat a külvilágtól, mert elveszi a lehetőségét annak, hogy játék közben kicsit mással is foglalkozz, ne adj isten személyes interakciót folytass másokkal....Kicsit elkeserítőnek találom ezt az egészet amellett, hogy én is szeretem elütni az időt különböző játékokkal, de pont magamon vettem észre, hogy mennyire eltereli a figyelmemet rengeteg érdekes dologról, arról nem is beszélve, hogy lehet itt 4k, meg 120fps, meg a jó isten tudja, hogy mi nem, de felveheti ez a versenyt azzal, amikor a szabadban vagy, veszel egy mély levegőt, és nem látod, hanem érzed a téged körülvevő világot? Biztos, hogy sokan le fognak emiatt oltani, de akkor is kezd szélsőséges irányt venni ez a szegmens, ami köztudottan soha nem tesz jót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mariowizar...
2015.02.25. 15:16
vajon mekkora gépigényt követel ocolus ? azt gondoltam játéktól is függ gépigény de kb mekkorára számíthatunk ? kérdés azt halottam csak GTX videó kártyákon menne Ocolus ? mert lehetőleg akkor meg próbálnám ki gyúrni ocolusra gépet mielőtt összerakatnék mert max 250ft szeretnék gépet összerakni lehetséges e haverom szerint 500ft alsó határ amit összehozhatnék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller Caval...
2015.02.25. 20:25
Erre egy rég olvasott Sci-fi novella jut eszembe...

Főszereplő VR-ben ragadt, hetek óta foszladozó hullákat takarít fel munkaként. Egyesek soha nem lépnek ki VR-ből, összekötötték a munkájukkal amit ugyancsak VR-ben csinálnak. Így ha esetleg tönkremegy az eszköz/nem adagol kaját/oxigént akkor kinyiffannak, és SENKI-nek sem tűnik fel jó darabig.


Elég jó kis novella, csak ha a nevére emlékeznék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Renhoek Caval...
2015.02.25. 20:36
Akkor Te nem örülnél annak hogy elméletileg nincs akadálya a totális VR-nek Érthetően, gerincvelői motoros és szenzoros idegpályák elvezetése és ingerlése, látó-hallóideg és szaglás - gép interfész...

Tudomány mai állása szerint tapintás érzete, mozgatás hallás már megvalósítható, a látással még gondok vannak, mert nagyon bonyolult "feltörni a kódot". Retinaimplanttal úgy ahogy megy...

A lényeg viszont, hogy efelé haladunk és nem tartom kizártnak, hogy egészséges emberek is vállalkoznak majd a "teljes VR élmény" átélésére, mégha pl 80 elektródát kell beültetni a testükbe is...

Szép új világ, mi?

(Addig is amúgy ez az új életet jelentheti majd pl izomsorvadásos betegeknek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Renhoek kisko...
2015.02.26. 00:26
Mi ennek a novellának a címe?

Lem-től van még egy jó könyv, VR csőben élő lényekről... érdekes téma!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Jimmy9082
2015.02.27. 18:34
Volt szerencsém a múlt héten kipróbálni egy dk2-t egy demo programmal, és egypár pc játékkal és nagyon durva élményt nyújt, össze sem tudom hasonlítani a pc-vel, viszont akárhonnan nézzük a fullhd nagyon kevés ide, viszont a 150 körüli fps-t meg nem tudná tartani 4k-ban szóval valahol kompromisszumot kell kötni,,,mindenesetre nagyon várom hogy ebből megjelenjen egy végleges verzió
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!