iPon Cikkek

Kipróbáltuk, elszörnyedtünk: Champions of Regnum

Dátum | 2013. 04. 19.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Ingyenes játékokkal, ezen belül MMORPG-kkel lassan Dunát lehet rekeszteni. Elég csak ránézni a Steam Free-to-play szekciójára, vagy rákeresni az ezzel foglalkozó tematikus oldalakra, hogy lássuk: a jövő a mikrotranzakcióké, legalábbis a közeljövő mindenképpen, amíg az emberek rá nem unnak. Itt az iPonon is igyekszünk szemezgetni az érdekesebb, izgalmasabb, ígéretesebb darabok közül, amik aztán vagy beváltják a hozzá fűzött reményeket, vagy nem. Írtunk már oldalnézetes akciójátékról, csapatirányítós MMO-stratégiáról, böngészőben játszható hack & slashről és stratégiáról, na meg persze sokszereplős FPS-ről és tankokról, hogy csak az érdekesebbeket emeljük ki. Jelen esetben azonban egy olyan bosszantó jelenséggel találkoztunk, amiről muszáj beszámolni. Ez a beszámoló a megszokottnál kevésbé tárgyilagos lesz, mivel a tesztelés maga sem bontakozott ki az általában elvárt mélységig. Ennek pedig az az oka, hogy a játék egyszerűen nem érdemli meg, hogy fair módon, maximális objektivitással közelítsünk felé, hisz ő maga, vagyis a fejlesztői köpik szembe az egyszeri játékost.

Itt még minden szép - viszonylag
A Champions of Regnum egy több mint ötéves játék, a róla írás apropóját pedig az adta, hogy feltűnt a Steam megfelelő részében, az ingyenesen játszható játékok között. A jellegét tekintve meglehetősen egydimenziós játék: egy dologra koncentrál, ez pedig a Realm versus Realm, azaz a nagyszabású, oldalak közti háború, mint amilyet például először a Dark Age of Camelot, később pedig a Warhammer Online, vagy éppen a Guild Wars 2 ezen része kínált. A három szemben álló oldal soraiban harcolva bázisokat lehet foglalni, várakat bevenni, ellenfél városait megtámadni, játékosait lemészárolni. Ez papíron még nem hangzik rosszul. Ehhez ráadásul korrekt megjelenést sikerült összehozni, a grafikának és a régies játékokra emlékeztető zenének is megvan a maga hangulata, egy jó játékot simán ki tudnának szolgálni. Na de mi akkor a gond a Regnummal? A fejlődésrendszer? Nem, mert bár túl sokat nem nyújt az egyszerű, lineáris fejlesztés, ahol több alcsoporton belül oszthatunk el pontokat, attól még használható. Emellett bármikor szabadon újraoszthatjuk a pontjainkat, ami nem elhanyagolható – kár, hogy az erre szolgáló begépelendő (!) parancsot csak fórumokat olvasva találtam meg, a kezelőfelületen nyoma sincsen. Akkor a karakterek, a kasztok? Nos, ezzel sem lenne gond, a három oldalnak megvannak a saját kasztjai, melyek viszonylag eltérő erősségekkel rendelkeznek.
A legnagyobb gond a fejlődés kérdése. A játék eleinte hagyományos, küldetés alapú, ez azonban annyira igénytelen, hogy arra nehéz szavakat találni. Sokan szidják az Aion, a Tera, vagy sok egyéb keleties MMORPG küldetéseit, mert azok túlságosan grind-alapúak, erőltetettek, értelmes sztori nélkül. Nos, itt mindez hatványozottan van jelen. A feladatok egymástól függetlenül jönnek, értelmetlenül lógnak a levegőben, és meg sem próbálnak kicsit is egyedibb körítést adni nekik, vagy egy kicsit kirajzolni a világ történelmi hátterét. Ráadásul finoman szólva sincs sok belőlük, már 10. szint előtt meg kellett állnom öldökölni egy kicsit, mert a küldetésekért járó XP nem volt elég a szintlépéshez – de ez még csak ízelítő a későbbiekhez képest. Úgy a harmincadik szint környékén ugyanis gyakorlatilag elfogynak a küldetések. Teljesen. A maradék harminc szintet lehet grindelni, azaz halomban ölni a szörnyeket csak a tapasztalati pont kedvéért, végtelennek tűnő hullámokban. Ez körülbelül annyira izgalmas, mint szemenként pakolni át egy láda mákot egy másik ládába, és annyi időt is vesz igénybe, irgalmatlanul sokat. És más lehetőségünk nincsen, mert az RvR játék ugyan ad némi XP-t, azonban ilyen alacsony szinten rendszeresen ágyútöltelék lehetünk csak a nagyok között, még akkor is, ha elméletileg van esélyünk, a képességeink, kábítások, lassítások ugyanúgy hatnak a magas szintűekre is. Ezen kívül más pedig nincs a játékban, semmi PvE tartalom, semmi instázás, vagy kézművesség, semmi.
Elképesztő izgalmak a játék egyetlen instájában
Elképesztő izgalmak a játék egyetlen instájában
Kínkeserves tehát a fejlődés, amit még egyéb anomáliák is nehezíteni fognak. Bugos küldetések, értelmetlenül mozgó ellenfelek, furcsa célzás és kameramozgás, csak hogy párat említsek. Ja és a kedvencem: rövid idő alatt kétszer is sikerült kiesnem a világból, ami már így is több, mint amit akármelyik másik MMO-ban átélhettem. Azt sikerült elérni, hogy nagyon óvatosan menjek bármilyen fal, vagy egyéb terepakadály közelébe... Csakúgy, mint szakadékok széléhez, mert bizony az esés is brutális sebzést okozhat. Akkora magasságból leesve, amit még én, gép előtt eltunyult játékos is maximum enyhe rándulással, vagy ficammal megúsznék, a harcedzett, agilis íjász karakterem azonnali halálát okozta, ami után jó fél percet kell várni, hogy újraéledhessünk valahol a világ másik végén. Nagyszerű élmény, igazán.
Mielőtt nagyon elmennék blogszerű élménybeszámolóba, maradjunk inkább annyiban, hogy a fejlődés 30. szintig is unalmas és lélekölő, de addig még (ingyenes játékról lévén szó) úgy-ahogy elviselhető, elnézhető. Az utána következő grindelés viszont semmi esetre sem. És az a legbosszantóbb, hogy vehetünk mellette fejlődést gyorsító csomagokat, sőt akár kapásból 45. szintre növelő tekercset – megjegyzem, annyi pénzért, amiért már egy használt Guild Wars 2 accountot is lehet kapni, ami milliószor jobb élményt nyújt, minden területen. És ha már az ember kínkeservesen eljutott 30. szintig, akkor hajlamos lehet elgondolkozni a lehetőségen, hogy ha már ennyi időt beleölt a játékba, akkor talán szán rá pénzt, hátha később jobb lesz. Ez a legundorítóbb a Champions of Regnumban: elhúzza az orrunk előtt a madzagot, hogy 30. szintig ad tennivalót, azt hisszük, hogy esetleg vár ránk egy elfogadható PvE tartalommal ellátott, ingyenes MMORPG. Aztán arcunkba csap, és elénk teszi a lehetőséget: veszel pénzért plusz szinteket, vagy iszonyatos grindeléssel fejlődsz fel maximumig, esetleg rájössz, hogy az elmúlt huszonegynéhány óra teljesen kárba veszett volt, mert a fejlődést nem élvezted, az ígéretes RvR-hez viszont még nem jutottál el. Értem én, hogy meg kell élni a fejlesztőknek is valamiből, de ez így, ebben a formában egy olyan aljas húzás, amit nem szabad tolerálni. Ne tegyétek ti se, inkább spóroljatok egy GW2-re, vagy válasszatok másik, ingyenes MMORPG-t, ma már sok-sok lehetőségetek van, a Champions of Regnumot messzire kerüljétek el. Ne tévesszen meg a kezdeti amatőr báj és kedvesség, amit sugároz – ez egy rossz játék, aljas üzletpolitikával.
Világból kiesve várom a megváltó halált
Világból kiesve várom a megváltó halált
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Keksz03
2013.04.19. 11:13
mindig azok a k**** pókok...rosszul vagyok tőlük!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. YellowFlas...
2013.04.19. 11:33
Nem múlhat el MMORPG pókok nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nemlehet
2013.04.19. 11:33
Sajnos sok ilyen játék van. Ami kezdetben izgalmasnak tűnik, de egy idő után egyszerűen ellehetetleníti a játékot. Vagy mert fejlődni nem tudsz pl. küldetéspakkot kell venned, vagy egyszerűen azért is fizetni kell, hogy kitold a szintlimitet vagy annyira nehéz lesz, hogy muszáj prémium fegyvereket, páncélokat meg erősítéseket venned. Értsd enélkül egy sima mezei szörny is 1 hitel.
Amúgy sem jók a pay-to-win játékok, de ha az ember mondjuk kap egy jó pve-t akkor még elökörködik vele a haverokkal. De a fenti játékban ugye kvázi csak PVP van amit alacsony szinten nem tudsz élvezni. Ezért is jó a GW2 rendszere.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. croix
2013.04.19. 13:05
Hát a leírás alapján egyből Fiesta jutott eszembe. Ott is 92ig elszenvedtem, de lényegében 90 felett fizethetsz a boost-okért meg agyon grindolhatod magad, mert amik szintenkénti új quest-ek vannak, azok jó ha 10-20%ot érnek azon a szinten. Nem is bántam meg hogy Tera-ra váltottam. Az is uncsi tud lenni pár helyen, de ha szórakozásból játszol vele, akkoris viszonylag hamar maxos lehetsz, de még akkor is tartogat szórakoztató helyszíneket, és ottvan még Nexus is. Plusz hiába vagy maxos, mire olyan cuccokat szerzel vagy veszel, jó időbe el fog telni, de az addig tartó folyamat sem nevezhető uncsinak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. AgeOfVampi...
2013.04.19. 15:51
Nekem a silkroad online jutott eszembe erről. Ott is iszonytató mennyiségű grind, és kevés, unalmas quest volt (van?). Sosem felejtem el, amikor vmi 30-as szint környékén odadobták a questet, hogy darálj le egy bizonyos mob-ból 1000-et. 3-szor ismételhető quest. És a szintlépéshez szükséges xp 10%-a volt a reward. Kb. addig is bírtam, ott már több nap volt 1-1 szintlépés, pedig a max szint 100 volt azt hiszem (exponenciálisan növekvő időt vett igénybe egy-egy újabb szintlépés) :_D
Nem beszélve arról a nem elhanyagolható tényről, hogy a szerverek állandóan tele voltak gold botokkal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. draks
2013.04.19. 17:13
Kövezetek meg mert ide mertem irni (metin2) dettó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hcsa
2013.04.20. 16:40
Uprising Empires-t is messzire kerüljétek!.
Pofátlanul csal a játékos ellen (merthogy rengeteget kell az AI ellen játszanod benne...) és ha valamit el is akarsz érni, havonta kb. 30-60ezer forintot rá kellene költened. A tetejébe pedig tele van hibákkal. Az egyetlen jó, hogy viszonylag rendben van a grafika, (így csak pár nap után jössz rá, mekkora sz@r).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. siita
2013.04.20. 19:36
Ilyenkor tudok neki örülni, hogy azt sem tudom mi az az MMORPG... (tudom, kövezés jár érte )

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Humbuk
2013.04.26. 10:15
Aki hajlamos pénzt költeni MMORPG-re az inkább játszon havidíjassal vagy vegyen eredetit amiért mondjuk nem kérnek havidíjat. Kevesebb pénzért sokkal több tartalmat kaptok.

Saját tapasztalatom ingyenes téren Tales Of Pirates avagy Pirate King Online avagy Molio Online (One piece anime "alapján" készült(onnan lopkodott)) játék. Küldetés zéró 1-130-as szintig tiszta grind. Én 94ig jutottam de itt is exp boosterekkel és fizetős cuccokkal kb 2 hét 1 szint. (Még szerencse h egy fityinget sem költöttem rá) Azonban az időveszteség is komoly kár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. matthew11
2013.08.23. 17:43
Érdeklődve, és meglepődve olvastam a cikket. Kicsit igazságtalannak találtam, sok minden kimaradt belőle, és a játék közel sem annyira rossz, mint itt leírták.
A Regnummal régóta játszok (gyakorlatilag megjelenésének második évétől vissza-vissza térő játékosa vagyok) szóval mondhatni öreg motoros.
Bár a játék közel sem tökéletes az elmúlt években rengeteg fejlődésen ment keresztül. Új motort (ami egyébként a cég saját készítésű motorja) kapott, rengeteg funkció került bele. Vicces, de eleinte még térkép sem volt hozzá, a küldetésjelzőkről nem is beszélve. Na akkor gáz volt a játék.
Az alap probléma az, hogy ez nem egy "single playeres" MMO. A játék eleve úgy lett tervezve, hogy sokan játsszák, egyszerre, együtt, egymással. Csapatban. Akció ÉS stratégia.
Nehéz a fejlődés? Igen, egyedül bizony 30 szint után az. Nem véletlenül találták ki a party funkciót. A játék bónuszokat ad arra, ha többen harcolnak együtt, (Közel sebzés-arányosan adja az XP-t, +bónusz a csapatra +bónusz adott buffokra) arról nem beszélve, hogy a harc sebessége, és így a kapott XP is a többszörösére nő.
A játék filozófiája az, hogy együtt harcoljunk az ellenfél ellen, ezért már eleve a grindelést is együtt érdemes csinálni.
A játékban három ország harcol egymással. Én csak az Alsiusról tudok nyilatkozni, ugyanis miután országot választasz az elején másikba már nem léphetsz át (kivéve ha törlöd minden karakteredet). Alsiusban a küldetések szerintem egész jók. Sajnos a küldetések nem használják ki játékmotort, valóban lehetnének változatosabbak, de a küldetések zöme még az előző motorhoz készült. A küldetések során pedig igen is meg lehet ismerni a játék háttértörténetét, és sokszor összefüggés van a küldetések között, nem beszélve azokról, amelyek sorozatot alkotnak. Tény hogy vannak hibás küldetések, de amennyire láttam ezeket előbb-utóbb javították.
A küldetések sem fogynak el teljesen, csupán egyre kevesebb lesz belőlük, továbbá adott szint felett vannak napi küldetések, illetve WarMaster küldetések is.

A játék elején valóban a küldetéseké a szerep, ott nem is nagyon kell mással együttműködni, tök egyedül lehet menni elég sokáig. (A háborús zónába akkor meg öngyilkosság kimenni), de ahogy telik az idő egyre inkább át kell szokni a játék valódi lényegére, a csapatjátékra. A cikk írója úgy látszik erre nem jött rá.

A cikk írója említette a képességek resetelése funkciót. Nos ez hivatalosan nem része a játéknak, ezért nincs rá vezérlőelem, csupán a készítők hagyták benne. Ez amolyan nyílt titok. Többször átszervezték a játékparancsokat, lett volna alkalmuk kiszedni.

A fall damage is egy érdekes dolog. körülbelül egy éve rakták bele a játékba sokunk nagy bánatára. Valóban kissé érzékenyre sikerült, de kedves Leon121, próbálj meg esni te is akkorát mint a karaktered. Bizony neked is fájni fog
A halálról meg csak annyit, hogy egy healer beállítottságú conjurer feltámaszthat, és akkor nem kell megint - az egyéként nem túl nagy - világ másik végéről indulnod. Csapatjáték, emlékszel?

Másik dolog, amit kihagyott a cikkíró, a játék fizetős része. Nem sok játékban van így kibalanszolva a fizetős vs. ingyenes kari. Nyújt előnyöket, ha fizetsz? Igen. De nem a nem fizetőseknek kárára. Minden fizetős holminak megvan az a hátránya, hogy - elvileg - nem használhatod tisztességtelen előny szerzésre, és a maximum szint is elérhető anélkül, hogy ezért külön fizetni kéne. Nem kell azért fizetned, hogy a játékot maximálisan kihasználhasd.

Sokan nem szeretik a Regnumot, néha kicsit szerencsétlen, néha kimondottan vicces, de azt kijelenteni, hogy szörnyen rossz, szerintem erős túlzás.
Továbbá az üzletpolitikájukat sem tartom aljasnak. Nem tudom te miért érzed annak. Elvégre RvR -ként hírdetik a játékot nem? Akkor miért csodálkozol, ha egyedül nem megy? Amúgy a játékot eredetileg a készítők (NGD) saját maguk adták ki, nem olyan rég a GameSamba, és legújabban a Steam is terjeszti.

Még egy apróság: Nem veszel szinteket plusz pénzért. Mint említetted vehetsz tekercseket, amik - ha jól emlékszem - instant feldobnak 30, illetve 50-es szintre, de szinteket nem lehet venni.
A vásárolható cuccok zöme design, és hasonlók. Amik tényleg előnyhöz juttatnak az a hátas, arra érdemes egyszer beruházni, ráadásul már régóta örökre megkapod, nem úgy mint régen, amikor még csak bérelhetted.

A PvE sem ismeretlen a játék számára. Több boss is található a pályán, némelyiket - még több tíz, esetleg száz karakterrel együtt is - nagyon nehéz legyőzni, emiatt insta nagyon nincs is. A bossoknak mind van valamilyen jelzőjük, amely mutatja, hogy mennyire erősek. Bizony még a Leader-ek (leggyengébb boss fajta) is masszív elbánni, A többi ellen egyedül pedig esélytelen vagy. Nem győzöm hangsúlyozni: Csapatjáték.

A legfájóbb azonban, hogy a lényegről nem szólt a cikk, így megpróbálom kipótolni.
Három királyság (pálya 3 sarka, fallal elválasztva, középen a konfliktus zóna) harcol egymással. Nem spoilerezek, a küldetésekből - de már a bevezető is sejteti - kiderül, hogy miért harcolnak egymással. A cél az, hogy egyszerre egy időben az egyik királyság birtokoljon 6 drágakövet (kezdetben mindenkinél van kettő). Ha ezt az egyik királyság eléri, akkor ki tudnak nyitni egy portált a sárkányukhoz, akiknél lehet egy kívánságuk. Ez után a játék véget ér. (Pálya resetelődik, karik nem)
Követ úgy lehet elszedni az ellenféltől, hogy inváziót indítasz ellenük. A szabályok változóak, de általában el kell foglalni a két erődjüket meg a kastélyukat, és tartani kell őket adott ideig. Ez után támadható az ellenfél nagy fala, vagy be lehet hajózni az ellenfélhez. Kimenni a kővel természetesen csak a fal áttörése után lehet, tehát azt mindenképpen át kell törni. Újítás a játékban, hogy mindenkinek az erődjében van 1-1 relic, ha azokat összegyűjtöd, akkor inváziónál besegít a nagy sárkány is.

Szóval a játék szerintem kimondottan érdekes és izgalmas, de odáig el kell jutni, és azért az eleje sem olyan borzalmas. Persze értem én, hogy a sok küldetés után ijesztő, amikor egyszer csak elfogynak, de szerintem eleve nem ez a játék célja.
Nekem egy problémám van vele, hogy ha adott királyság túlnépesedett, akkor nagyon erősek, és gyakorlatilag túlerőben vannak, legyőzhetetlenek. Próbálkoztak ennek is a kiküszöbölésére, eddig nem túl sok sikerrel, én a magam részéről ezért (igen, csak ezért) nem játszok vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!