iPon Cikkek

L.A. Noire - Az ember, aki nem lőtt eleget

Dátum | 2011. 05. 27.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Amikor egy játék hosszú éveken át sem jelenik meg, sőt, nem is hallat magáról, sokan rossz óment látnak a dolog hátterében és előre temetni kezdik azt. Persze van alkalom, mikor ez jogos (illetve mikor annak tűnik, lásd Duke Nukem Forever), de a legtöbb esetben csupán a rajongói elégedetlenség egyik tünetével állunk szemben. Ez utóbbi eset állt fent az L.A. Noirenál is. A játék 2004-es bejelentése nagyon nem tegnap volt, az első teasert pedig még valamikor 2006-ban láthattuk a PS3 megjelenése előtt, hogy utána csend honoljon a projekt körül és egészen tavalyig semmit se tudhassunk róla. Most viszont megérkezett, és bár a PS3 exkluzivitás ugrott, a Rockstar közbenjárásával az ausztrál Team Bondi egy minden tekintetben ütős játékot tett az asztalra. Bár a GTA trónja nincs veszélyben (egy darabig nem is lesz), az L.A. Noire jól prezentálja, mit is várhattunk tavaly ilyenkor a sokakban csalódottságot keltő Mafia-folytatás képében.

„The case that makes you, the case that breaks you…”

A Mafia emlegetése nem véletlen, ugyanis az L.A. Noire a kvázi sandbox játékmenete ellenére is inkább a 2002-es klasszikus szellemében készült. Történetorientált, lineáris, komor és a humort csak nagyon finom adagokban osztja, igaz, azt a keveset a már megszokott Rockstar minőségben. A sztori főszereplője Cole Plephs háborús veterán, aki a Bíbor Szív elnyerése után hősként tér haza Amerikába, hogy a Los Angelesi rendőrség kötelékében folytassa hazája szolgálatát. Cole múltja időről időre flashbeckek formájában köszön vissza, kiválóan építve fel az eleinte kissé 2D-snek tűnő karakter valódi személyiségét. A játék első pár órájában Phelps egy gyenge Nico Bellic másolatnak tűnik: tudja mi a helyes és igyekszik is ennek megfelelően eljárni, mivel viszont rendőr és nem bűnöző, ez egy picit unalmasnak, sztenderdnek hathat. Ahogy viszont haladunk előre az egyébként roppant igényességgel írt történetben, úgy esik egyik hibából a másikba, megvillantva emberi énjét és tényleges motivációit. Maga a háttértörténet viszont maradjon titok, mert nem csak hogy hosszan kerül kifejtésre a játék első harmadában, de van annyira élvezetes, hogy kár legyen lelőni akár a legkisebb fordulatot is.

Cole jól reprezentálja korát: nem olyan, mint elsőre látszik
Ahelyett tehát, hogy magát a sztorit ismertetnénk, beszéljünk annak tálalásáról, mely a játék címéhez hűen elsősorban a noir stílus attribútumait részesíti előnyben. A dátum 1947, a város a gyönyörű külcsín és a sztári csillogás ellenére a velejéig romlott, a korrupció virágzik, a maffia pedig nagyobb behatással van a politikára, mint valaha. Ezekben a vészterhes időkben nem könnyű jó embernek maradni, főleg, ha feltűnik az elengedhetetlen végzet asszonya, a meg nem álló bűnháborúba belefáradt öreg zsaru, vagy épp a mindenre elszánt, kegyetlen gyilkos. Karakterek tekintetében ez a hangulat csak tovább formálódik, majd emberi alakokban ölt testet. A sztori négy nagyobb fejezetén négy társ kíséri Cole-t, akik mind-mind a játék világát ihlető filmek egy archetipikus karakterét személyesítik meg. Van itt nagyszájú bunkó, rasszista és agresszív nagymenő, gáláns úriembert utánzó maffiafőnök és még sorolhatnám. Egy szó mint száz, az L.A. Noire sikerre viszi a noire minden egyes elemének játékba ültetését, ami nagy szó, hisz egy hatvan éves filmműfaj egyik első feldolgozásáról beszélünk. (A Max Payne játékok egy nagyon más irányból közelítenek.)

Gyilkos utcák

Persze a történet és az atmoszféra nem elég ahhoz, hogy a játék jó legyen. Még szerencse, hogy a Team Bondi kellő szakértelemmel nyúlt a játékmenethez is. Adott nekünk Los Angeles 1947-es mása, ami így leírva maximum egy hümmögést vált ki az emberből, látva viszont egészen lenyűgöző hatást kelt. A város hatalmas, és ezt most vegyük a szó legszorosabb érelmében. A Team Bondi állítólag minden egyes utcát és sarkot a valóságnak megfelelően tervezett meg, ez pedig akkora bejárható úthálózatot jelent, amekkorára… na jó, talán volt rá példa, talán nem, de ilyen grandiózus játékkal a San Andreas óta nem találkoztunk a műfajban. A nagy méretet megannyi, a valóságban is ismert hely tesz még autentikusabbá (filmstúdiók, emlékművek, stb.), melyeket fel is fedezhetünk és ezért a játék meg is jutalmaz minket. Mivel az L.A. Noire egy lineáris program, a GTA-khoz hasonló mellékküldetések és sztoriból kilógó hülyeségek kimaradtak a repertoárból. Mindössze negyven utcai bűnesetre reagálhatunk a rendőrautó rádióján, melyeket megoldva gyakorlatilag csak a főtörténet ügyei maradnak a nyakunkon. Emellett fontos kiemelni, hogy Cole rendőr, azaz nem csinálhat azt, ami jól esik. Bár az utcán akármelyik járgányt elkobozhatjuk a szent cél érdekében, a rombolást és a gyalogosok gázolását nem jutalmazza a játék. Maguk a kocsik egyébként teljesen arcade fizikát kaptak, szóval ha valaki egy Mafia-t vár e téren, sürgősen értékelje át az elvárásait.

Los Angeles egész egyszerűen döbbenetesen nagy és részletes
Visszakanyarodva a jutalmazásra, az, hogy rosszfiúk vagyunk, nem csak előnyökkel nem, de különösebb büntetéssel sem jár, s ezzel elérkeztünk az L.A. Noire egyetlen komolyabb hibájához. Mint azt már írtuk, a játék négy nagy fejezetre oszlik, melyek különböző rendőri osztályok ügyeire bonthatók tovább. Járőrként kezdünk, onnét megyünk a közlekedésiekhez, majd a gyilkosságiak, a drogügyek és a korrupcióval foglalkozó osztályok következnek. Amint végeztünk a megváltoztathatatlan sorrendben elénk pakolt ügyekkel, úgy haladunk előre a sztoriban, de csináljunk akármekkora marhaságot is, a játék végkifejlete nem fog megváltozni. A nyomozati munkában nyújtott teljesítményünket és az utcai ámokfutásunkat ugyan jegyzi a játék, és minden ügy záróaktáján 1-5-ig csillagozza teljesítményünket, de teljesen lényegtelen, mennyire voltunk jók, mert semmi sem alakul másként. Ha minden ügyet megoldunk 5 csillagra is maximum achievementet kapunk jutalmul, de igazi változással nem szembesülhetünk. Így aztán az L.A. Noire koránt sem válik annyira hardcore-rá, mint azt hittük volna, épp ellenkezőleg, casual nehézségű lesz, amivel alapvetően nem lenne gond, ha sokan ne éreznék magukat átverve a dizájnerek óvatossága miatt.

A nyomozati munkáról egyébként még nem beszéltünk, holott valójában ez a rész a játék igazi lelke. Ugyan lehet vezetni, lőni és bunyózni, egyik sem kötelező, mert bármikor átadhatjuk a volánt a partnerünknek, és az akciórészek is átugorhatóak néhány balsikerű kísérlet után úgy, hogy az nincs kimenettel a játék végére, vagyis tovább egyszerűsíthetjük a dolgokat. A cél itt az, hogy a helyszínekre érve nyomokat gyűjtsünk, tanúkat hallgassunk ki, majd végül kikérdezve a gyanúsítottakat pontot tegyünk az ügyek végére. A nyomgyűjtés pofon egyszerű, de roppant érdekes is egyben. Sétálgatunk a helyszínen, és ahol megremeg a kontroller, ott biztos van valami. Cole lehajol, megnézi a tárgyat, de nem biztos, hogy talál is valamit. Nekünk kell tehát a bal analóg karral forgatni a tárgyat addig, míg fel nem tűnik valami rajta. Persze lehet, hogy ez is kevés, ilyenkor van, hogy használni is tudjuk a tárgyat, újabb információkat sajtolva ki. Ha összegyűjtöttük a nyomokat (nem kell mindegyiket, bár ajánlott), jöhet az igazi pite: a kihallgatás. Na kérem, ez az a pont, ahol beleszeretünk az L.A. Noireba és képtelenek vagyunk nem megbocsátani a kihívás hiányát. A gyanúsítottak az esetek legritkább hányadában mondanak igazat, legtöbbször ferdítenek vagy szimplán hazudnak. Ahhoz, hogy sikerrel járjunk az interjúkon, három válaszlehetőséget használhatunk fel. Az első az igazmondás -- mint mondtam, nem sokszor kell majd. A második a kételkedés, mely kissé megtévesztő, inkább az "ordítsd le a fejét" elnevezés illene rá legjobban. A harmadik a hazugság, ezt viszont csak akkor érdemes bevetni, ha valamelyik bizonyíték konkrét kapcsolatban áll a gyanúsított állításával. Amennyiben nem látjuk át a logikai összefüggést, akkor is ellőhetjük, mert egyszer vissza lehet vonni, de rossz nyomon haladva megcsömörlik a téma és onnantól nem lesz lehetőségünk javítani az eredményen.

Az autós üldözések jópofák, de az arcade vonalat erősítik
A játék elég könnyű ugyan, a kihallgatások viszont pont a mérleg ellentétes oldalát nehezítik. Maximálisra pontozni őket elsőre csaknem lehetetlen, sőt, nem egy esetben a tippelés lesz az egyetlen mentsvárunk. Hogy hazudnak-e a szemben álló felek, a lenyűgöző arcmimika alapján dönthető el, amire a színészek rá is játszanak egy kicsit, hogy egyértelműbb legyen a dolgunk. Mivel azonban Cole a saját fejével gondolkodik, nem mondja meg nekünk, hogy az általa gyűjtött információk milyen kapcsolatban állnak az adott kérdéssel. Vagy rájövünk magunktól, vagy nem, ez már teljesen rajtunk, játékosokon áll. Azt kell mondjam, az L.A. Noire ezen oldala fantasztikus, mert meglehetősen jól adja vissza a stresszhelyzetek döntési nehézségeit. Ugyanakkor jobban örülhetnénk, ha a rossz válaszok komolyabban is kihatnának a játékmenetre, mert így csak az fogja újra végigjátszani az L.A. Noire-t, aki szeret az eredményeivel kérkedni a haverok előtt.

Az angyalok városa

Na nem mintha a játék rövid lenne, alsó hangon is nagyjából 25 órába telik végigjátszani. Többjátékos mód nincs, csak afféle online segélykérő vonal, melyet a Rockstar Social Club szolgáltatása biztosít, ami jópofa adalék, de a szavatosságon nem húz valami sokat. Még szerencse, hogy a város van olyan gigászi, hogy élmény legyen körbekocsikázni. Bár a napszakok csak scriptek alapján váltakoznak, az éjszakai és nappali fényben pompázó Los Angeles egész egyszerűen elképeszti a játékost, pláne, hogy a mostani konzolgenerációtól már nem vártunk ily mértékű technikai forradalmat. Eddig szándékosan nem beszéltem erről, mert úgy gondoltam, hogy túlságosan pátoszi lenne a cikk eleje, de most a végén már érdemes kijelenteni: az L.A. Noire technológiai háttere igen eredeti húzás, ami nélkül a játék félkarú óriásnak sem menne el. Bár a város grafikai részletessége eltörpül a Mafia II mellett (pláne, ha a PC-s változattal hasonlítjuk össze), a mérete kárpótol ezért, az arcok kiváló digitális átdolgozása pedig elfeledteti velünk, hogy csak játszunk. Igaz ez a gyűjthető újságokra is, melyek szalagcíme mögé egy rövidke filmbetét vezeti el a kíváncsi gamert. Ekkor tőlünk független eseményeket látunk, konkrét színészi teljesítménnyel. Mit ne mondjak, baromi jó az egész. Xbox 360-on egyébként egy kicsit rosszabbul fut és néz ki az L.A. Noire, így ez esetben a PS3-as változat a nyerő, bár így is örülhetünk, mert natív 720p-t kapunk 2x-es elsimítással és so-so stabil 30 fps-sel.

Na igen... ezt nevezem mimikának, nem a GTA-s bénázást az arccsontokkal
A hangok és a zene egyszerűen tökéletesek, nincs is mit mondani róluk. A szinkron végig remek, a kissé középszerű - legtöbbször tévéből ismert - színészek itt-ott felülmúlják önmagukat, a melódiák és a narrátor szivaron érlelt orgánuma pedig kiirthatatlanul belénk oltják a noire hangulat minden csíráját. Egyszerűen tökéletes audio-élménnyel gazdagodunk, ennél jobbat nem is nagyon lehet várni.

Végszó


Az L.A. Noire egy nagyszabású és egyedi játék, ami nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog, de ajánlott az összes konzoltulajdonosnak, hogy lássák, a GTA-n túl is van élet. A remek sztori erkölcsi, ám nem óvodás szinten sulykolt tanulsága minden lelkileg egészséges ember számára kielégítő, az ehhez társított folyamatos korrajz és túlzásoktól mentes társadalomkritika pedig gondoskodik az autentikus atmoszféra megteremtéséről. Persze, itt-ott könnyű a játék, és az újrajátszás is csak a rajongóknak lesz ínyére igazán, de ha valaki beruház a programra, és minden idők egyik legjobb menüje láttán már érzi a bizsergést, nehezen képzelem el, hogy ne válna fanatikussá. Számomra az L.A. Noire az év meghatározó játéka lett, biztos vagyok benne, hogy nagyon sokat játszom majd még vele. Mondjuk ez attól is függ, mennyi whiskey marad az üveg alján a cikk végére, mert egy olyan sötét városban mint ez, sosem lehetsz elég felkészült a váratlan befejezésekre...

Chocho


Platformok: PlayStation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

46. patrik2991
2011.05.27. 15:52
Nekem ez a látvány 9* rohadtul sántít a berakott képek után...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. CarKiller
2011.05.27. 15:59
A képek csak kicsiben szépek, nagyban hihetetlenül elcseszettek, szerintem ez a látvány nem 9*.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Chocho
2011.05.27. 16:13
Most erre mit mondjak? A képeket nem mi loptuk, arra sajnos nincs meg a hátterünk. Ezek félig-meddig hivatalos képek. A játék futás közben nagyon jól néz ki, nézzétek meg, ha nem hisztek nekem. Mellesleg a 9 pont természetesen konzolos viszonylatban értendő, azaz ne vegyük ide a kétmilliószoros élsimítással és anizotrópikus szűréssel megtámogatott Crysisokat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gezu1025
2011.05.27. 16:18
Az utolsó képen az mimika?

Nem azt mondom, hogy ronda, de láttam már sokkal sokkal sokkal jobbat is.(pl. Mass Effect-ek, ezt még az 1 is veri)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Heroes27
2011.05.27. 16:22
nem tudom ti miről beszéltek. Nagyon szép a grafikája. A Mass effectel meg nemtom mit jössz. Ebben a játékban használták először ezt az új mimika technológiát. Egy játékban sincs olyan mimika mint ebben csak ugy tudjuk miről beszélünk. Nem a képet kell nézni és szidni, hanem játszani vele. Az assassin's creedben volt talán még ilyen hasonló, de az ubisoftnál más technológiát használtak. Én erre a játékra 90%-ot simán adtam volna, nagyon sok ötletes egyedi dolog van benne. A szavatosság 7-el nem értek egyet, én egyel többet adtam volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. gezu1025
2011.05.27. 16:29
Néztem egy gameplayt és én kérek elnézést, valami mocskosul jól néz ki a mimika De azért mindig van min fejleszteni. Jöhetne PC-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Blade0012
2011.05.27. 17:00
"z assassin's creedben volt talán még ilyen hasonló, de az ubisoftnál más technológiát használtak."

Remélem ezt nem a mimikára érted Grafika terén ez az AC-k legnagyobb gyengéje. Ocsmány az egész konkrétan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. dragon83
2011.05.27. 17:00
Gezu1025, erről a Mass Effect arcmimikáról beszélsz?
http://oyster.ignimgs.com/wordpress/www.ign.com/17096/2011/03/Mass_effect_smile-255x300.jpg

Lehet, hogy a képeken nem jön át, de döbbenetesen jó az arcmimika a játékban, mindent ver ezen a téren a játék. Aki azt mondja, hogy ez nem igaz, az nem látta futás közben a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Chocho
2011.05.27. 17:09
Legalább akkor ne kommenteljen valakii marhaságot, ha még csak nem is látta a játékot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. gezu1025
2011.05.27. 17:20
Köszönöm, hogy így összefogtatok ellenem, de ha tudnátok olvasni (jogosan következtek, hogy nem tudtok), akkor érsze vehettétek volna, hogy tisztességgel és becsülettel javítottam saját magam 2 kommenttel később. Erről ennyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. l-bandee
2011.05.27. 17:22
Igen, a mimika valóban mindent visz, viszont van egy óriási hátránya ennek a technológiának: sajnos a színészen múlik minden. Értem ez alatt, hogy nem lehet egy ember arcjátékát "ráfesteni" egy másik - játékbeli- arcra, mivel soksok (de még mennyire sok) kamerával digitalizálják a szereplők (színészek) mozdulatait. Érdemes úgy fordítani a kamerát, hogy nagyon közelről lásd az ember arcát, akkor feltűnhet a dolog, hogy olyan, mintha egy film menne a fejidomon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Heroes27 gezu1...
2011.05.27. 17:34
nem letámadás volt, csak hülyeséget írtál, ahelyett h gondolkodtál volna... de ahogy írtad, kijavítottad magad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gezu1025 Heroe...
2011.05.27. 17:49
Az ember már csak ilyen: hibázik

Csak nem mindenki ismeri be, és javítja magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Blade0012
2011.05.27. 18:17
bandee: ha csak ennyi lenne a hátrány. Szerintem sokkal zavaróbb, hogy két vállra fekteti az egész mindkét gépet(még hogy so-so 30 fps...pff). Pofátlanul erőforrás-igényes az egész, meg ugye hatalmas helyigénye van. Mondhat bárki bármit, én falra másznék a lemez cserélgetésétől, főleg egy olyan szituációban, hogy újra akarsz játszani teszem azt három konkrét ügyet, ami a három különböző discen van, akkor mind után mászkálj. Ezért is döntöttem ps3 mellett, ami állítólag stabilabb, de a legapróbb dolgoktól is képes beszarni az endzsin. El tudom képzelni mi mehet 360-on, emellett a város néha olyan mintha lehányták volna. Kiábrándító nagyon és hiába a motionscan inkább nézek Alan Wake vagy Mass Effect-féle haltátogást. Vagy ott az Uncharted 2, ahol bőven nem annyival gyengébb a mimika mint amennyivel szebb a játék (ég és föld). Persze az nem sandbox meg exkluzív cím, de akkor is, kétlem, hogy ez a technológia képes lenne elterjedni. Arról nem is beszélve, hogy tényleg csak akkor van értelme, ha ilyen szinten befolyásolja a játékmenetet, másképp csak techdemo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. blacko89
2011.05.27. 18:57
Kár, hogy nincs PC-re, pedig nagyon jónak néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Chocho
2011.05.27. 19:11
@Blade0012:

Kezdem unni az állandó beszólásaidat. Nézz utána a játék sebességének magad, de ne az én szavaim vond kétségbe! Még hogy két vállra fekteti... anyám... Amúgy meg a lemezcserélgetés összesen kétszer történik meg Xbox 360-on, PS3-mon meg egyszer SEM.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. DogTheDog
2011.05.27. 19:21
Egesz jo teszt lett,de ket dolog szerintem kicsit teves.

1:bejarhato teruletre az RDR szerintem nagyobb es a latvany is sokkal lenyugozobb(meg a sztori es a vegkifejlet is)

2:Jol megcsinalni egy kuldetest igenis szamit.Nem egyszeruen a trophyk miatt,hanem a jatek lenyege es a beleeles miatt is fontos.Aki GTA-kent jatsza ezt is,annak nem tudom mennyire sikerul beleelnie magat Phelps borebe.

Latom mar megint jon az epito kritika azoktol,akik max par kepet lattak a jatekrol.
A Mass Effect(foleg a masodik resz) elbujhat minden szempontbol e mellett.

Az Uncharted nem nez ki jobban,hanem maskent nez ki.Egy Noire igen fura lenne az Uncharted palettajaval,es ez visszafele is igaz.
Most kezdtem el masodjara az L.A. Noire-t,es most a jatekban a fekete-feher beallitast valasztottam,ami raadasul ugy van belove,hogy teljesen visszaadja a korabeli filmek hatasat.Mar-mar Casablanca
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. micu13
2011.05.27. 19:32
Mi van akkor, ha lemezt kell cserélni? Uramisten, ne legyetek már ekkora lusta kockák! Összesen 10 másodpercet vesz igénybe, még a Dashboard-ra se dob vissza 360on. Hihetetlenek vagytok itt páran, remélem tisztába vagytok vele A játék nekem nagyon tetszett, nem volt benne sok lövöldözés, de ha volt az biztos hogy élvezetes. Az ügyek is állítólag megtörtént események alapján készültek (nem tudom ez igaz-e) de például az utolsó ügy is nagyon jó és hangulatos. A kihallgatások során alig tudtam helyes választ adni, ami idegesített de hát annyi baj legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Chocho
2011.05.27. 19:49
@DogTheDog:

Az RDR-t nem vettem számításba, mert nagyon más témát dolgoz fel. A beleéléssel meg az a helyzet, hogy jó érv lenne, ha egy tökéletes végigjátszás nem csak a megfelelő gombok lenyomását igényelné.

@micu13:

Elvileg az összes sztori a képzelet szüleménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. micu13
2011.05.27. 19:58
Pedig valahol azt olvastam, hogy igaz történet alapján csinálták, alakították a bűnügyeket Nem baj, ettől még nem fogom azt mondani, hogy "fúdesz.r".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Menthix
2011.05.27. 23:21
http://www.youtube.com/watch?v=jeYym1U226M&feature=relmfu
Akinek bármi kétségei lennének a mimikával kapcsolatban.
Eddigi legjobb amit valaha láttam játékban, tényleg fantasztikus, így tovább. Kár, hogy nem jön Pc-re, pedig nagyon felkeltette az érdeklődésem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. l-bandee
2011.05.28. 09:36
@Menthix:

Az RDR-ről is vannak pletykák miszerint készülget PC-re, nem érdekel, hogy hatalmas késéssel, de ha megjelenik, biztos nagy öröm lesz
Mondjuk Boxom is van, meg PC-m is, szóval teljesen elfogulatlan vagyok e témában, csupán a kíváncsiság hajt, hogy a PC verzió miben lenne (lesz ???) más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gezu1025
2011.05.28. 10:19
Azokat az RDR pletykákat én is hallottam, méghozzá idénre, de semmi hír nincs róla még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Blade0012
2011.05.28. 12:53
ChochO. Te meg talán olvasd el mit írtam a lemezcseréről. Amúgy meg nagyon is pocsék mindkettőnél a frémrét. Talán nézz utána Te ha már játék közben nem érezted a nyilvánvalót. Gondolom megint a DF-es semmibéol indultok ki mint mindig, ahol lekapják az elsőkét óra legnyugisabb pillanatait és abból megmondják a tutit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Chocho
2011.05.28. 12:57
@l-bandee:

Az RDR-ről már le kéne mondani, százezer éve "pletykálják" a semmit...

@Blade0012:

Igazad van, a DF egy szar. A Te méréseid azonban tuti relevánsak, hisz van róluk bizonyítékod... Javárj!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. paulbig
2011.05.28. 13:12
Bármennyire is nem bírom ennek a Bladenek a búráját, de a framrateről igaza van. Xboxon siralmas, többször szaggat, mint nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Blade0012
2011.05.28. 13:12


Mert a DF az egyetlen hely, ahol teszteket csinálnak mi? A sebességproblémákat meg nem az ujjamból szoptam ki, már az "első-benyomás" írások is mind panaszkodtak miatta. De igen, neked biztos erősebb boxod van, ami futtatja laggmentesen. Légy rá büszke
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Chocho
2011.05.28. 13:17
Nem azt mondtam, hogy sosem akadozik a játék, persze, vannak esések. De:

1.: Ezek nem befolyásolják a játékmenetet.
2.: Az a szöveg, hogy "ezek a gépek már nem bírják", badarság.

Egyszerűen nem jellemző a játékra a lassúság. A GTA IV... na AZ lassú! Majd megdöglik. De itt azért jobb a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. micu13
2011.05.28. 13:34
Egyszer tapasztaltam akadozást, rögtön az első bevezető videóba. Ott 5-6 másodpercig szó szerint szaggatott, azután egyszer se. Teljesen stabilan fut és abszolút nem venni észre a lassulást. Olyan is van ahol hirtelen felugrik az FPS és sokkal folyamatosabban fut a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Blade0012
2011.05.28. 13:39
Nem is mondtam, hogy nem bírják Fut rajtuk, pont. GTA4 is futott. DE mindkettő pocsékul és ez tény. Végigmenni a városon nagyobb tömegben néha nyögvenyelős. Még jó, hogy a lényegesebb részek tempója eléggé szedált, de ha már jön a csihi-puhi megint a béka segge alatt a frémrét. Ezt mondtam legelőször is, de úgy néz ki egyszerűbb ferdén ránézni. Egy komolyabb akciójátékban ez a technológia halálra van ítélve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. energon
2011.05.28. 16:37
Heroes27: "Ebben a játékban használták először ezt az új mimika technológiát." ki gondolta volna.. főleg ha eleve a játékot fejlesztők írták hozzá a motort.(hidegen hagy, hogy így van vagy sem)
Az meg szomorú, hogy hl2-t senki sem említi.. nem ez az LA Noire szrta a spanyol viaszt.. tudtommal hl2 volt az első olyan játék ahol végre mimikát is lehetett látni az arcokon.. egy másik dolog, hogy nem arra épített.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Chocho
2011.05.28. 17:14
@Blade0012:

Nálam nincs ilyen baj, szerintem a te konzoloddal lesz valami gubanc (talán a törés miatt nem jött le a legfrissebb patch, hehe).

@energon:

Az L.A. Noire a GTA IV RAGE motorjának egy módosított változatát használja. A HL2-n meg nem tudom, mit kéne emlegetni, hét éve volt már. Annyi mondjuk megemlíthető, hogy azóta se történt ekkora előrelépés a mimikai modellezésben, mint most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Blade0012
2011.05.28. 19:34
Erre inkább nem is reagálok...meg ha jól tudom pos3-on még mindig nincs működőképes törés. De azért persze próbálkozni lehet, hajrá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Chocho
2011.05.28. 20:11
Ez esetben tényleg nem értelek. A PS3-as változat kicsit még jobban is fut az xboxosnál. Mellesleg én utóbbit teszteltem, szóval ha azzal nem játszottál, nem értem, mire alapozod a véleményed a rossz framerate-ről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Blade0012
2011.05.29. 14:11
Kizárólag a tesztekre és a mindenhol keringő véleményekre, hogy a boxos verzió instabilabb (mozgás közben nem láttam). Az egészet az ACI-hez tudnám csak hasonlítani (szintén ps3-on, ott ha jól tudom 360-on nincs ilyen probléma), a legkisebb mozzanatok is látványos lassúságot képesek eredményezni, itt dettó. Rohadt idegesítő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. paulbig
2011.05.29. 15:34
Chocho: Borzalmas az XBOX-os framerate, én nem értem miről beszélsz No offense
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Chocho
2011.05.29. 16:31
Érdekes, de lehet, hogy tévedtem. A végigjátszás alatt nem volt baj a sebességgel de most, hogy csak az acsikat gyűjtöm, több megmagyarázhatatlan lassulást is tapasztaltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. videofan70
2011.05.29. 17:35
micu13 - 2011-05-28 13:34:4829

Egyszer tapasztaltam akadozást, rögtön az első bevezető videóba. Ott 5-6 másodpercig szó szerint szaggatott, azután egyszer se. Teljesen stabilan fut és abszolút nem venni észre a lassulást. Olyan is van ahol hirtelen felugrik az FPS és sokkal folyamatosabban fut a játék.

Nálam ugyanez van.Csak a bevezető videoban tapasztaltam eddig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. r3dsnake
2011.05.30. 00:53
Blade0012 #33: De van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Svindler
2011.05.30. 01:59
OFF
Blade0012: Nekem pl. elég nagy kedvencem a DF, de ha van alternatívád, akkor én nyitott vagyok mindenre, kevés site foglalkozik sajnos a témával (a nagyobbak közül kb. senki). Ha van link jöhet PM-be (nem ezzel a játékkal kapcsolatban, hanem úgy általában)

ON
A videók alapján nekem is az a benyomásom egyébként, hogy a tech csak az erre kihegyezett dolgoknál használható, legalábbis ebben a generációban. Kíváncsi vagyok mit villant majd a Remedy, égre földre esküdöznek, hogy az övéké jobb lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Chocho
2011.05.30. 09:16


Hát ezek után nehezen hiszem el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gyigyo
2011.05.30. 11:20
Hülyék vagytok mind xbox-osat vittem az intro azért akad mert bekell hogy töltse a játékot ugye valahogy! utána meg szépen megy a játék nem akad nem borzalmas a frame rate! még mindég jobb mintha pc-n lenne mert oda már megint új vga-t vagy procit kellet volna venni és azzal már a faszom ki van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. False
2011.05.31. 12:49
kiváncsi vagyok olyan minőségi portot sikerül e majd csinálniuk mint a gtanal....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. laczkow
2011.05.31. 22:49
Már hogy ne lenne bozalmas a frame rate gigyo, nézték valami oldalon is, 24 fps általában megvan, harcok közben meg le-le esik 20ra... Nálam a nem borzalmas frame rate 60-nnál kezdődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. False
2011.06.02. 08:37
szenvedjetek a 20 fps-el, mert megérdemlitek, a ti választásotok volt a remek konzol....csak magatokat okolhatjátok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sempron07
2011.11.12. 10:56
Ezek szerint Xbox és Xbox, - Ps3 és Ps3 között is van különbség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!