iPon Cikkek

LEGO Batman 2: DC Super Heroes

Dátum | 2012. 07. 03.
Szerző | Lawrence_Benson
Csoport | JÁTÉK

Négy hosszú évet kellett várni rá, de megérkezett, folytatást kapott a LEGO Batman. A második rész keményebb, mint amire bárki is számított, csúcspontjára emelkedik benne a Denevérember és a Joker harca, a csatába pedig beszáll a DC világ többi hőse is. A jó oldalt Batgirl, Superman, Villám, Csodanő és Zöld Lámpás képviseli, de ha erőfitogtatásról van szó, akkor nem kell félteni a gonoszokat se. Lex Luthor, Sinestro, Riddle, Pingvin, Kétarc, Agyagpofa, Bizarro, Bane, Ra’s al Ghul, Killer Crok, Cheetah, Harley Quinn, Marsbéli Fejvadász és Méregcsók bármire képes, hogy félreállítsa a Bőregeret. Más kérdés azonban, hogy a velük készült játék mennyire képes újat mutatni? Megmondom már most az elején: semennyire. A LEGO Batman 2: DC Super Heroes nem több egy rókabőrnél, mégis imádnivaló.


Év embere választásra készül Gotham City. Csillogás, pénz és siker szaga száll a levegőben, a mai estén milliárdos üzletemberek és befolyásos politikusok illusztris társasága tölti meg az nemzeti operaházat, kinek neve bekerült a felső tízezerbe, az mind itt van. Milyen kár, hogy nem élvezhetik sokáig a rongyrázást. Miután Bruce Wayne átveszi az díjat, a fények kihunynak, a kivetítőkön pedig Joker sátáni vigyora jelenik meg - pénztárcákat, PIN kódokat, ékszereket előkészíteni, ígérem, nem zavarunk sokáig - szól a casus belli. Másodpercek se kellenek hozzá, hogy bűnözők lepjék el a patinás épület minden sarkát, hősünk nem is tétlenkedik sokáig, miután magára húzza álruháját, már meg is kezdi a munkát, sorra csapva le az útjába kerülő rosszfiúkat. Jokert nyakon csípni azonban ezúttal se könnyű feladat, Batman a nyomába ered, s akkora túlerővel találja szembe magát, mint soha ezelőtt, ide bizony elkél a segítség.




Aki találkozott már a Traveller’s Tales valamelyik LEGO játékával, az pontosan tudja, hogy mire számíthat. A Star Wars, a Harry Potter, az Indiana Jones, a Pirates of the Caribbean és a Batman mind ugyanarra a receptre épül: kétjátékos kaland, gyerekek és felnőttek számára egyaránt szerethető játékmenet, rengeteg humor - ami egyszer bejött, azon minek változtatni, gondolhatják odafent. A lényeg pedig valóban maradt a régi, verekednünk kell, érméket gyűjteni, rombolni és építeni, megismerjük kedvenc hőseink legújabb történetét, s közben eszméletlen jól szórakozunk. A legérdekesebb pedig, hogy mindez tizedszerre se unalmas, a LEGO játékok szebbek, jobbak, izgalmasabbak, viccesebbek lettek csak az utóbbi évek során, és van egy varázsuk, ami miatt még most is elismerés illeti a fejlesztőket. Egy állítást pedig most vissza is szívnék. A LEGO Batman 2: DC Super Heroes hozott ugyanis egyetlen újdonságot, egy apró dolgot, ami szinte adja magát, hogy kell, mindeddig mégis hiányzott a sorozatból.

A figurák nem hümmögnek, és mutogatnak, hanem beszélnek végre. A szinkron elképesztő lett, a játékhoz olyan nevek adták a hangjukat, mint Troy Baker, Clancy Brown, Laura Bailey, vagy Christopher Corey Smith, a rajzfilmek világában mindegyikük legenda, utóbbi most először alakítja Jokert, a munkája mégis hátborzongatóan hibátlan. A szinkron pedig nem csak füleinket kényezteti, de a dramaturgiára is nagy hatással van. A történetmesélés teljesen megváltozott az előző részekhez képest, a cselekmény vezérszála, és a hősök viselkedése társalgásközpontú lett, immáron minden a kommunikációra épül, nagyobb szerepet kaptak az érzelmek, és teljesen átalakult a humor is. Míg korábban szituációs poénokra lett kihegyezve a játék, s a kis emberkék bénaságán nevettünk, addig itt igazi vicceket hallunk már, kőkemény beszólásokra lehet számítani, a LEGO figurák nem kímélik egymást, álljanak bármelyik oldalon.


Gotham City magával ragadó, és gyönyörű. A készítők 800 négyzetkilométernyi várost alkottak meg a játékhoz, tizenöt pálya, és egy hatalmas úthálózat formájában, a világ félig LEGO-ból, félig számítógépes grafikából áll, a környezet pedig ezúttal is rombolható, építhető. A szétesett kockákból sokszor kell új dolgokat építeni, így biztosítva továbbjutásunkat, a pályák pedig úgy lettek megalkotva, hogy érdemes legyen többször végigvinni őket, például a lezárt helyekre kizárólag olyan karakterek tudnak eljutni, akik amúgy csak free play módban fordulhatnak meg arra, a kampány során nem. De a panoráma is fantasztikus, a városon végignézve sötét és baljós érzelmek lesznek úrrá az emberen, az atmoszféra a Nolan filmek hangulatára emlékeztet, mindig éjszaka van, és esik. A LEGO Batman 2 ebben a tekintetben is jobb az elődjénél, komor történet elevenedik meg a képernyőnkön, a játék mégis megtartotta bohókás, laza stílusát, amiért a sorozatot annyira imádni lehet.

A korábbi epizódokhoz hasonlóan itt is legalább két LEGO emberke akciózik folyamatosan. Ha egyedül vagyunk, akkor a második karakter irányítását a gép veszi át, de a jump in, jump out rendszernek köszönhetően egy barát is bármikor csatlakozhat hozzánk, online co-op nincs, a páros mókához egy második kontrollerre van szükség. A két hősnek segítenie kell egymást, míg az egyik tizedeli az ellenséget, addig a másik a következő ajtó kinyitásán dolgozik, vagy nyomok után kutat a szobában, esetleg ruhát cserél. A játékban amúgy a gonoszokkal együtt összesen 75 karakter kapott helyet, mindegyik különböző speciális képességekkel rendelkezik, és közel felük irányítható is a kampányban, illetve jó hír még, hogy megint vannak járművek. A Batmobile egyértelmű, hogy vezethető, ezen kívül pedig találunk még különböző autókat, motorokat, kamionokat, helikoptereket, kétéltű járgányokat, motorcsónakokat, de még jetskiket is a városban.

A grafika nagyon klassz, a látvány nem csak hangulat tekintetében, de technikailag is odatette magát. Persze nem kell nagyon durva dolgokra gondolni, a LEGO Batman 2 egy gyerekjáték, ami műanyag építőkockákat kelt életre, de amit ki lehetett hozni a világból, azt a készítők megtették, jó az összkép, és szépek a fények, illetve a speciális effektek is. A hangokról pedig semmi rosszat sem lehet mondani, a szinkron, ahogy korábban írtam, tényleg ütős lett, a zene pedig magával ragadó, Danny Elfman és John Williams műveinél nincsenek szebb dallamok a világon. A játék Batman dallamokkal nyit, a sötét és komor Gotham City-ben, majd amikor feltűnik Superman, felcsendül a saját betétdala.


A bugok és hibák korábban nem voltak jellemzőek a LEGO játékokra, de most becsúszott pár ilyen is. Repülésnél idegesítő a kamera, az autó sokszor fennakad a tereptárgyakon, a társunk pedig rendszeresen beragad valamibe, nélküle nem lehet haladni, ha meg átváltunk rá, akkor hiába ugrálunk, és ütögetünk, csak hosszas harcok árán tudunk kiszabadulni, vagy úgy se. A továbbjutást akadályozó hibák a legidegesítőbbek közé tartoznak, így ezek egy megújulni képtelen játéknál elég cikik. A szabadon bejárható város, a GTA stílusban ott ellopható autók, a rengeteg összegyűjthető extra, a fantasztikusan sikerült Denevérbarlang, és a tömérdek egyéni képesség, illetve különleges kütyü magával viszont ragadja az embert, aki szereti a képregény-világot, és a DC sorozat hőseit, az biztos, hogy imádni fogja a LEGO Batman 2-t is.


A végigjátszás nagyjából 7-8 órát igényel, illetve kell még egyszer legalább ennyi, ha meg akarjuk szerezni az összes golden bricket, érmét, és felvehető cuccot. A történet végéhez érve ugyanis egészen biztos, hogy 30-40%-nál magasabb eredményt nem fogunk kapni, a 100% ennek tükrében pedig közel lehetetlennek is tűnik, de higgyétek el, nem az. Miután megkapjuk Supermant, felgyorsulnak az események, s olyan helyekre is eljuthatunk a városban, amiről korábban még csak nem is álmodtunk, az Arkhami Elmegyógyintézet felülről még félelmetesebb, mint hittük. Nyugodjon meg azonban mindenki, a játék hiába követi a Batman filmek sötét hangulatát, a gyerekeket egyáltalán nem kell tőle félteni. Az egész imádnivaló és édes, nincs benne semmi erőszak, vagy durva dolog, a legkisebbek is remekül fognak vele szórakozni, legalább úgy, mint a mellettük ülő harmincas, negyvenes apukák.

Már majdnem beleuntunk az egész építőkockázásba, amikor a LEGO Batman 2: DC Super Heroes újra meghozta hozzá a kedvünket. A korábbi részek után fáradtan és unottan indítottam a játékot, nem kellett azonban pár percnél több, hogy újra magába szippantson a hangulat, nem lehet nem szeretni ezt az egészet, és ezt a legkomolyabban mondom. Legalább a demo erejéig érdemes neki egy esélyt adni, szinte biztos, hogy utána úgy döntötök, hogy érdemes beruházni rá!


Platformok: PC, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii, DS, 3DS, PS Vita
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. sheffield
2012.07.03. 12:19
a marsbéli vadász a jó oldalon van, nem? v a története elején még rossz oldalon áll?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Castiglion...
2012.07.03. 15:03
Nem állt soha a rossz oldalon, a cikkben van hibásan a gonoszok közé sorolva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Neoteric
2012.07.12. 10:29
Csináltam egy PC gameplay videót, Xbox360 kontrollerrel:
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Lordkazu
2012.07.25. 07:36
Egész jó kis game bár a légi irányítás elég bajos de a hősök és a szinkronok kiválók barátnőmmel cooperativban toltuk végig a storyt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!