iPon Cikkek

LEGO Worlds - Fergetegesen kerge

Dátum | 2017. 03. 24.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Sokféle LEGO játék látott eddig napvilágot, de a legtöbb, az 1997-es Lego Island kivételével inkább filmes témákhoz és franchise-okhoz kötődött, háttérbe szorítva azt, amiről a világ legnépszerűbb építőjátéka valójában szól. Hosszú idő óta a LEGO Worlds az első olyan sandbox építgetős kaland, amely fantáziánk szabadon engedését, és a kreatív alkotást (és rombolást, juhéj) helyezi a középpontba. A darabban egyedül is legózhatunk, vagy osztott képernyőn együtt játszhatunk barátainkkal, családunk tagjaival, az online többjátékos módban pedig megoszthatjuk saját világainkat másokkal, vagy mi csatlakozhatunk be mások játékába. A játékkal early access formájában először 2015 júniusában ismerkedhettek meg a játékosok, és már akkor sokan megszerették. A most megjelent végleges verzió azonban több olyan változást hozott, amelynek nem mindenki örült. Early accessben mindenki már az elején kiélhette kreativitását a játék szabad, nyitott világában, a végleges verzióban azonban a kreatív mód megnyitásához keményen meg kell dolgoznunk. A lazán felvázolt alapsztori szerint űrhajónkat eltalálja egy meteor, és lezuhan valahol a galaxis egy távoli pontján. Legfontosabb feladatunk, hogy megjavítsuk, hogy eljuthassunk azokra a helyekre, ahol újabb feladatok várnak ránk. Ahhoz, hogy elkezdhessük építeni saját világainkat előbb be kell járnunk a tanulópályákat, összegyűjteni az építéshez és tájátalakításhoz szükséges eszközöket, begyűjteni az állatok, tárgyak, építmények terveit, és felfedezni a különböző biomokat, a vad vulkanikus tájaktól a szelíd prériken és a sarkvidéki fagyos tájakon át egészen az esőerdőkig. Közben nem árt, ha összegyűjtünk némi pénzmagot is, de a legfontosabb, hogy mind a 100 arany építőkockát megszerezzük, mert csak akkor érhetjük el az előkelő Master Builder rangot.
Az arany kockákat különböző küldetések teljesítésért kapjuk, de a kincses ládák némelyikében is megtalálhatjuk. A pályákon időnként feltűnnek a bajkeverők, és náluk is akadhat egy-egy arany kocka. Ezek a mini trollok általában egy értékes építőelemmel a kezükben csúfolódnak, incselkednek velünk, amíg el nem kapjuk őket valahogy. (Én általában csak ások alájuk egy nagy gödröt, ami csapdába ejti őket, ott rájuk vetem magam és megszerzem a kincsüket, de más megoldások is működőképesek lehetnek, a játék ezen a téren ad némi szabadságot). A küldetések többnyire egyszerű feladatokból állnak: elkóborolt állatokat kell beterelnünk a karámjukba, oda kell adnunk valakinek egy adott tárgyat, vagy megvédeni őt a szörnyek támadásától, az npc-k megkérnek, hogy építsünk nekik valamit, vagy hogy készítsünk fotót kedvenc járgányukról stb. Bonyolítja a dolgot, hogy a szükséges tárgyakért, tervekért néha egészen más bolygóra kell mennünk. Vannak nehezen megtalálható, ritka tárgyak is, de ha szerencsénk van, az éjszakánként léghajóval megjelenő árus kínálatában megtalálhatjuk ezeket. A küldetések jópofák, bár egy idő után kissé repetitívvé tudnak válni, de mindezért némiképp kárpótol a biomok változatossága. A már említett, a hagyományos földrajzból megszokott tájak mellett akadnak fantasy-vidékek is, az édességek birodalmában pl. mézeskalácsházak, óriás nyalókák árnyékában járhatunk és rózsaszínű cukorfolyókban úszhatunk (aki még nem émelyegne eléggé, annak itt egy screenshot).
A játékban váltakoznak a napszakok, éjjel egyes szereplők nyugovóra térnek, és ilyenkor előjönnek a szörnyek, melyekkel meg is küzdhetünk. Ha sikerül megölnünk egy szörnyet, miénk lesznek kincsei, és őt magát is berakhatjuk gyűjteményünkbe.
Kalandozásaink közben megkapjuk a szükséges célszerszámokat is. Ha a felfedezéshez szükséges eszközzel rámutatunk valamire, akkor annak tervrajza bekerül a gyűjteményünkbe, és ugyanezzel a szerszámmal képesek vagyunk eltüntetni, vagy elhelyezni tárgyakat, illetve figurákat is. Az állítható méretű talajegyengetővel megemelhetjük, vagy ledózerolhatjuk környezetünket. A másolás eszközzel akár nagyobb építményeket, képződményeket is lementhetünk, hogy aztán bárhol fel tudjuk húzni hasonmásukat, de van eszköz arra is, hogy akár egyesével, kockánként építkezzünk, vagy hogy alkotásainkat más színűre fessük, ha épp úgy tartja kedvünk.
Az eszközöket egy tárcsa alakú menüből választhatjuk ki, melynek használatát, akárcsak magukét az eszközökét bizony szokni kell. A játékot PS4-en teszteltem, és szomorúan tapasztaltam, hogy a 3D-ben való építkezéshez a kontroller nem épp a legalkalmasabb eszköz. A kamera ráadásul néha külön életet él, és elképzelései arról, hogy mi a praktikus látószög sokszor nem esnek egybe a miénkkel, ezért sokat kell igazgatni. Én főként a talajegyengetőnél éreztem ezt a problémát, ahol a kamera időnként úgy döntött, hogy kapásból beegyengeti magát a talaj alá. A másolás eszköznél a nem kívánatos részek kockánként történő kitörlése is rémálom volt. Az irányítás a PC-s verzióval játszóknak sem volt a kedvence, a legtöbben amiatt panaszkodtak, hogy nem lehet testre szabni a billentyűzetkiosztást. Az eszközök használata közben a játék néha belassul, és időnként maguk az eszközök is lassan reagálnak. A menükben nem mindig ott vannak a dolgok, ahol számítanánk rájuk, és bizonyos dolgok elérése néha túl sok mászkálást és gombnyomást igényel. A felfedezett tervrajzok kategóriákra lettek osztva (állatok, járművek, stb.), de vannak olyan kategóriák, amelyekre ráfért volna még néhány alkategória is. A tárgyak listája pl. nagyon hosszú, ömlesztve van alatta a növényektől kezdve a különböző csontokon át a kerítésekig minden - csupán fűcsomóból akad vagy 4-5 féle, ha nem több, és vannak tárgyak, amelyekből több színváltozat is létezik, és mindegyik külön helyet foglal el. Ha már sok tárgyat fedeztünk fel (ami hamar bekövetkezik), akkor rengeteget kell scrolloznunk hogy megtaláljuk, amit épp keresünk.
Egy tehén, egy ló és egy birka követett lelkesen a mezőn át, miközben az istálló felé rohantam, hogy megnézzem, mit csinál a bika a tetőn. Azt hiszem az épület mellett álló fa tetején lévő tehenet figyelte ábrándos tekintettel. A fejem felett elrepült egy piros traktor, igazi, mezőgazdasági munkagéphez illő kecsességgel, és eltűnt valahol a távolban. Ez volt az a pillanat, amikor éreztem, hogy ez a játék jó lesz. Sajnos ezt később sok olyan pillanat is követte, amikor egészen másfajta érzések kerítettek hatalmukba. "Nem is igazi LEGO játék az, ami nem bugos" - tartja az ezeréves mondás, ami igaz a TT Games alkotásaira, a LEGO Worldsre különösképp. A legdurvább, és sajnos a leggyakoribb hibák a játék mentéseivel kapcsolatosak, de akadnak bőven problémák az online többjátékos móddal, a küldetésekkel, és az NPC-kel kapcsolatban is. Ezek a hibák jó esetben csupán pár órányi teljesítményünket nullázzák le, rossz esetben végleg lehetetlenné teszik a továbbjutást, és kezdhetünk mindent elölről - már ha van hozzá még türelmünk. Én csupán háromszor kezdtem újra a játékot korrupt mentések és más bugok miatt, és még csak 18 arany kockát szereztem meg a 100-ból, de el tudom képzelni annak a játékosnak a bánatát, aki a hivatalos fórumon elpanaszolta, hogy neki pont a 99. kocka után ütött be egy csúnya gamebreaking bug, és azt a tanácsot kapta, hogy kezdjen új játékba. (Már érkezett olyan tapasz, ami a mentésekkel kapcsolatos problémákat javította, én már azzal együtt futottam bele a bugokba). A korrupttá váló, vagy teljesen eltűnő játékmentések mellett a bebugosodó NPC-k tudják legjobban megkeseríteni az ember életét. Előfordult például, hogy bár a térkép jelezte, hogy egy adott helyen arany építőkockához juthatok, de az NPC nem adott küldetést. Volt olyan is, hogy a kelléktáramból, amelyben már mindent megnyitottam, egyszerűen eltűnt a testreszabás, és a felfedezéshez szükséges eszköz ikonja (ebédszünetet tarthattak, mert később visszajöttek).
A játékban nagyon sok lehetőség rejlik, és a bugokat leszámítva rendkívül nagy gondossággal, igényesen készítették el. A grafika tetszetős és részletgazdag, az animációk első osztályúak, a figurák élnek és nagyon szerethetőek, a szörnyeknek, állatkáknak, emberkéknek, de még az űrhajónknak is saját személyisége van. Rengeteg easter egg és rejtett poén is van a LEGO Worldsben (pl. ha a zombiknak zenélünk, akkor nem bántanak, és jópofa táncra perdülnek). Az alkotók mindenhez adtak egy kis pluszt, amitől mókás és szerethető lesz. A figurák gesztusai, a hangok, effektek mind ott vannak a szeren. A pályák betöltése közben karakterünk az űrhajóban ülve elszunyókál, karaokézik és hasonló mókás kunsztokat végez, a játék pedig kiírja, hogy hol tart és mit csinál éppen: a felhőket bodorítja, a sivatagokat szárítja, vagy szabadon enged egy csapat kíváncsi mókust. A narrátor is sokat hülyéskedik, és minden játékindításkor máshogy adja elő a játék címét (volt olyan is, hogy elénekelte). A játék több tapaszt is kapott a megjelenése óta, és folyamatosan érkezni fognak az újak is, amelyek remélhetőleg kijavítják a hibákat. Mindenképp érdemes tenni egy próbát a darabbal, mert nagyon jól el lehet vele szórakozni, az újabb ősz hajszálak mellett nekem is rengeteg vidám percet szerzett.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. SnowCat
2017.03.24. 10:34
Még early access-ben vettem meg, akkor játszottam vele kicsit, és félretettem, hogy majd ha tényleg megjelenik.
Most ismét elővettem, és sajnos PC-n borzalmas az irányítás.
Majd fél év múlva újra megnézem hol tart...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Pogg
2017.03.27. 09:20
A Minifigures Online sem kötődött filmes franchise-hoz, mondjuk meg is bukott pár év alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Lazahunter SnowC...
2017.03.29. 16:08
Erre való a kontroller ... a gyerekkel osztott képernyőn, két kontrollerrel toljuk, és minden fasza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!