iPon Cikkek

LG 27MU67: 4K, FreeSync, kedvező ár

Dátum | 2015. 10. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Legfrissebb tesztünkben egy rettentően vonzó paraméterekkel rendelkező monitort próbálunk ki, ami az LG műhelyéből érkezett.
LG 27-UM67-B
Az LG 27-MU67-B meggyőző tulajdonságaival és baráti árcédulájával próbál hódítani a piacon, fegyverarzenálja pedig nagyon komoly: az IPS panel gyárilag kalibrálva, 4K-s natív felbontással érkezik, plusz FreeSync támogatás is jár hozzá. A VESA 100-as támogatással is felvértezett kijelző egy profi állványra került, ami nem csak a monitor döntését és elforgatását, de magasságállítást és pivot/portré módot ugyancsak nyújt. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a gyártó még a HDMI és a DisplayPort -> Mini DisplayPort kábelt sem spórolta ki a csomagból, akkor azt kell, hogy mondjuk: nagyon erős versenyző szállt ma ringbe, hogy bizonyíthasson.
Az árcédula a kínálat fényében jónak tűnik, és mostanában a fent említett árban egy akció miatt még egy Cooler Master Storm Mizar típusú gamer egér is benne van. A következő oldalakon alaposan megvizsgáljuk, valóban olyan jó vétel-e az MU67, mint amilyennek tűnik.
LG 27-MU67-B – A hardver Az LG MU67-es sorozatának 27 hüvelykes képátlójú tagja egyszerű, letisztult dizájnnal érkezik, amelynek gerincét matt fekete műanyag adja. A műanyagborítás fokozottan hajlamos a karcolódásra, így érdemes vigyázni a termékre, plusz tisztántartására is figyelmet kell fordítani, hisz a por és az ujjlenyomatok hamar meglátszanak rajta. A káva a klasszikus kijelzőket idézi a vastagsága (22mm) miatt, a felületét viszont szálcsiszolt alumíniumlap borítja, ami sötét színárnyalatával remekül illik a képbe.
A kijelző villódzás-mentes ledes háttérvilágítást kapott, natív felbontása pedig 3840 x 2160 pixel. Mivel IPS panelről van szó, így a betekintési szögek szélesek, 178 fokosak, de az 1000:1 tipikus kontrasztarányt és a 300 cd/m2-es fényerősséget sem érheti komoly kritika. A panel egyébként 10 bites színmélységet alkalmaz, amit 8-bit+AFRC eljárással valósít meg, tehát nem natív 10-bites megoldással van dolgunk. A színek ennek ellenére is meglehetősen szépek – de erre még majd külön is kitérünk. Hab a tortán, hogy a monitor FreeSync/Adaptive-Sync támogatást szintén kapott, azaz megfelelő hardver esetén képes a dinamikus képfrissítési rátában rejlő lehetőségek kiaknázására. Ebben az esetben 60 Hz-es panelről van szó, így a FreeSync csak egy viszonylag szűk tartományban, 40 és 60 Hz között üzemel, ami a 4K-s felbontást elnézve kellemetlen, hiszen még egy komoly gamer konfigurációval is könnyű beesni 40 fps alá, és akkor maradnak a hagyományos képfrissítési módszerek. Hogy mi is az a FreeSync? Korábbi cikkünkben minden fontos részletre kitérünk, így aki még nincs képben, bátran kattintson ide.
A hátoldalra – ahol egyébként VESA 100 támogatást biztosító furatok találhatóak – négy csavarral rögzül az állvány. A monitor hátuljához illeszkedő panel felső éle mentén egy fém fül is található, ami a hátlaphoz rögzülve könnyíti a szerelési folyamatot.
Maga az állvány szintén egyszerű dizájnnal rendelkezik, felületét műanyag borítja, és meglehetősen sokoldalú. Az anyagválasztás ellenére a minőségérzet teljesen rendben van, nem recseg ropog a szerkezet.
A gyári állvány jóvoltából a kijelző -5/+35 fokban dönthető, -45/+45 fokban elforgatható, magassága pedig 0-130 milliméter közötti tartományon belül állítható, sőt, extraként még a pivot/portré módban rejlő lehetőségeket is kiaknázhatjuk – azaz a kijelző a vízszinteshez képest 90 fokkal elforgatható.
A monitor beépített tápegységgel rendelkezik, így nem kell külső tápadapterrel bajlódni, sőt, extraként még áramtalanító kapcsoló is található a fedélzeten, amivel nullára csökkenthető a monitor fogyasztása, ha esetleg hosszabb időre ki szeretnénk kapcsolni. A videó bemenetek között minden fontos csatlakozó jelen van: kapunk két darab HDMI 2.0-s portot, valamint egy DisplayPort 1.2-es és egy Mini DisplayPort csatlakozót is, és természetesen a fejhallgató kimenetet sem spórolták le (bár mondjuk lehetne oldalt). A sok bemenetet elnézve sejthető, hogy van a kínálatban PiP és/vagy PbP szolgáltatás – ez bizony így is van. LG 27-MU67-B – A gombok és az OSD menü Az OSD kezelését segítő gombok a monitor kávájának jobb alján kaptak helyet, a különböző gombok funkcióit pedig a szálcsiszolt alumínium lapon látható feliratok árulják el. Ebben az esetben nem klasszikus nyomógombokkal találkozunk, hanem apró érintőgombokkal, amelyek formájukat és tapintásukat tekintve olyanok, mint ha egy egy klasszikus, 3 milliméteres átmérőjű LED tetejéhez érnénk.
A ledek közül a menüfunkciókat kezelő példányok egy sorban helyezkednek el, a kikapcsolást végző példányt azonban pár milliméterrel eltolták a síkban, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni a többitől. A kezelőszervek viszonylag könnyen használhatóak, igaz, a szokatlan dizájnhoz és a "gombok" elhelyezkedéséhez mindenképpen hozzá kell szokni, de pár perc használat után rutinszerűen megy a navigálás.
Az érintőgombokkal egy remek OSD-t vezérelhetünk, ami kinézetét tekintve letisztult, elegáns, funkcionalitása viszont meglehetősen gazdag. A menürendszer logikus felépítéssel bír, az egyes beállítások viszonylag könnyen megtalálhatóak, az OSD pedig elég sokáig a kijelzőn marad ahhoz, hogy alaposan tanulmányozhassuk a menüt anélkül, hogy az OSD időközben gyorsan eltűnne (ezt csak azért említjük meg, mert ezúttal nem konfigurálható a helyzete, és hogy mennyi ideig van kint).
OSD – A főbb menüpontok
A menün keresztül a PiP és a PbP funkció éppúgy vezérelhető, ahogy a különböző presetek, de színhőmérséklet, gamma érték és RGB beállítások módosítására is van lehetőség, extraként pedig hattengelyes színállítással is ellátták a terméket, azaz nem csak RGB, hanem R-G-B-C-M-Y alapú színbeállítás is lehetséges. Az OSD menü magyarul nem tud, de így is gyerekjáték eligazodni a különböző funkciók között. Válaszidő és bemeneti késés A monitor papíron 5 ezredmásodperces (G2G), és túlvezérléssel használva ezt az értéket körülbelül hozza is. A túlvezérlésnek, azaz itt a DAS módnak négyféle állapota van: kikapcsolt, alacsony, közepes és magas. Ezek közül a közepes beállítás adja a legjobb eredményt, így ezt érdemes használni, a magasnál már észrevehető némi túlvezérlésből fakadó hiba. Input lag, azaz bemeneti késleltetés terén a játékosok számára jó hír, hogy különösen alacsony, 9,7 ezredmásodperces értékkel lehet számolni, ami még a TFT Central adatbázisa szerint is kivételesen remek teljesítmény. Extrák Ahogy azt megszokhattuk, az LG mellékeli az ötletes és hasznos 4-Split Screen segédprogramját is a monitorhoz, amivel feloszthatjuk a monitor felületét 2-4 részre, és akkor ehhez igazodnak az ablakok. Videó is van róla, ha valakit érdekel, hogy működik ez a gyakorlatban. A gamereknek pedig ott van a Black Stabilizer funkció, amivel a sötétben rejtőzködő ellenfelek könnyebben észrevehetőek, valamint a túlzott fénnyel járó szituációk is legyőzhetőek, hisz ekkor is törekszik a rendszer az egyensúly fenntartására, ezáltal hozzájárul az eredményesebb játékhoz.
Képminőség – Az OSD profilok A képminőség vizsgálatát ezúttal a 9 OSD profil ellenőrzésével kezdjük. Ezek közül 8 darab a különböző üzemmódokhoz készült, a kilencedik pedig a Custom nevet viselte – gyakorlatilag ez az alapértelmezett, gyárilag kalibrált profil. Utóbbit mindjárt részletesebben is górcső alá vesszük, de előtte nézzük az összesített táblázatot. Íme:
Képminőség – Gyári értékek
Az LG 27-MU67 gyárilag bekalibrálva érkezik – az alapértelmezett profil a Custom nevet viseli. A gyártó egy kalibrálási jelentést is mellékel a monitorhoz, amelyről kiderülnek a legfontosabb paraméterek, ahogy az a lenti fotón is látható.
Az alapértelmezett, kalibrált profilt természetesen mi is leellenőriztük, ehhez pedig egy DataColor Spyder 5 Elite kalibrátort használtunk a gyárilag hozzá tartozó szoftverrel. Az alkalmazás sok esetben bántóan szűkszavú, így a későbbiekben lehet alternatív megoldáshoz folyamodunk majd. A gyártó a monitor leírásában 99% feletti sGB lefedettségről tesz említést, ami a mérés alapján meg is van: a kerekíteni szerető DataColor app 100%-os sRGB és 80%-os Adobe RGB lefedettségről beszél. Ezek szép értékek, nincs velük semmi baj.
Színhűség a 24 kockás SpyderCheCKR palettához képest, Gamma görbe
Grey ramp
A monitor gyárilag egész jó képminőséget és színhűséget kínál, így remekül használható szinte bármilyen feladatra. A színhőmérséklet 7300K, a kontrasztarány pedig 677:1 – ez 318,2 cd/2m-es fehér és 0,47 cd/m2-es fekete fénysűrűségből tevődik össze. A gamma értéke 2,19 volt, a kép pedig a későbbi kalibrálás eredményével összehasonlítva egész színhű már gyárilag is – egy picit viszont magas a kék csatorna értéke. Ahogy az a lenti diagramokon is látszik, extraként azt is megvizsgáltuk, hogy a panel fényerőeloszlás és színhűség tekintetében mennyire homogén. A méréshez a szoftver 9 részre osztotta a kijelzőt, majd mind a kilenc területen lezajlottak a szükséges vizsgálatok, amelyek az alábbi eredményeket hozták:
Fényerő-eloszlási térkép
A fényerő-elosztás vizsgálatánál 8% volt a legnagyobb mért eltérés, méghozzá két helyen, a monitor jobb alsó sarkában, illetve az aljának közepén. A fenti térkép abszolút nem rossz egy ekkora kijelzőtől, hisz a differencia a legrosszabb esetben is 10% alatt marad
Színkonzisztencia térkép
A fenti térkép a színmegjelenítés egyenletességét hivatott bemutatni. Ahogy a fentieken is látszik a legnagyobb Delta-E eltérés 6,1-es szintet képvisel és a monitor jobb felső szélét, illetve tetejének közepét érinti. Képminőség – Kalibrálás után Aki a gyárinál pontosabb színvisszaadásra vágyik, nem kerülheti el a kalibrálást – ezt lehetőség szerint érdemes is elvégeztetni, hisz a letöltött kalibrált színprofil a gyártásból fakadó szórás miatt (eltérő panelminőség, eltérő háttérvilágítás-minőség) nem nyújt maximálisan pontos végeredményt. Bár tény, hogy elég jól teljesít a monitor kalibrálás nélkül is jelen esetben.
Színhűség a 24 kockás SpyderCheCKR palettához képest, Gamma görbe
Grey ramp
A kalibrálás során a széles körben használatos alapértelmezett értékeket választottuk, így a színhőmérséklet esetében a 6500K-s, a gamma esetében a 2,2-es, a fénysűrűség terén pedig a 120 cd/m2-es érték szerepelt a célkeresztben. A kalibrálás alkalmával a fénysűrűség beállításánál azt tapasztaltuk, hogy a 120 cd/m2-es szintet nem tudja pontosan belőni a monitor: 19-es fényerősségnél 122 cd/m2-es, 18-as fényerősségnél pedig 118 cd/m2-es értéket mért a kalibrátor – mi az előbbit választottuk. A gamma értéke beállt a 2,2-es szintre, a fényerősség vizsgálatakor azonban azt tapasztaltuk, hogy a 122 cd/m2-es célérték helyett 123,9 cd/m2 lett a végeredmény. A kalibrálást és a mérést további két alkalommal megismételtük, az eredmény azonban nem változott. A színhőmérséklet 6400K-ra állt be, de ez kerekített érték, hiszen a Spyder 5 Elite szoftver százasokra kerekíti a színhőmérséklet értékét, nem ad maximálisan pontos számot, ami ebben az esetben nem túl előnyös. A 100%-os fehér fénysűrűsége ezzel egy időben 123,9 cd/m2-es értéket képviselt, míg a legfeketébb fekete 0,17 cd/m2-es értékkel bírt.
A fényerő-eloszlást ábrázoló térkép a fentiek szerint alakult – a legnagyobb differencia ezúttal is a 10%-os szint alatt maradt, de ez aligha meglepő.
A teljes kijelző felületre kiterjedő színkonzisztencia térkép ezúttal jelentősen jobb értékeket mutat, mint a gyári kalibráció ellenőrzése során készített térkép: a Delta-E 0 és 3,8 között szóródik, kijelző területtől függően. A kalibráció során alkalmazott beállításokat az alábbi felsorolás tartalmazza. •Fényerősség: 19 •Kontraszt: 70 •Piros (RED): 50 •Zöld (GREEN): 51 •Kék (Blue): 38 •Gamma: 2.2 A kész ICC 4.0-s színprofilt innen tölthetik le az érdeklődők. Fontos: a színprofil csak megközelítőleg lesz pontos az adott monitoron, ugyanis az egyes példányok között a gyártásból eredő szórás miatt vannak kisebb különbségek, így abszolút tökéletes eredményt csak az adott kijelző önálló bekalibrálása hozhat.
Betekintési szögek A kijelzőt jellemzően szemből nézzük, de esetenként fontos az is, hogy oldalról, felülről vagy alulról odapillantva a lehető legjobb képet láthassuk, minimális fakulás és nagyon alacsony színdifferencia mellett. Hogy az LG 4K-s megjelenítője hogyan teljesít betekintési szögek terén? Az alábbi fotók megmutatják:
A kép abszolút nem rossz, igaz, élesebb szög esetén már látható némi fakulás és fényerősség-csökkenés, de ennek mértéke egyáltalán nem jelentős. IPS mércével nézve átlagos képet látunk. IPS Glow Az IPS panelek esetében ismert jelenség az IPS Glow, vagyis a fekete kijelzőnél jelentkező szürkés felhősödés, amelynek mértéke monitoronként eltérő.
Ezúttal az IPS Glow értéke nem vészes, de a jelenség tapasztalható – a sötét képen a bal alsó, illetve az alsó kijelző területet érdemes alaposabban szemügyre venni. Normál tartalom esetén oldalról nem tapasztalható az anomália, szemből pedig szinte egyáltalán nem látszik. Háttérvilágítás A háttérvilágítás vizsgálatát kalibrált, normál fényerővel működő kijelző esetén vizsgáltuk. A kijelzőről két fotó készült: az egyik tágabb rekesszel (F/10), míg a másik szűkebbel (F/22).
Az úgynevezett backlight bleeding jelenség látszik a fotókon, de ennek mértéke szerencsére nem zavaró annyira, hogy ne lehetne vele együtt élni. A háttérvilágítás beszűrődése teljesen minimális – élőben csak fekete háttér alkalmazásakor lehet valamelyest látni. Homogenitás A kijelző homogenitását az úgynevezett "barnateszt" segítségével vizsgáltuk. A teszt során az alábbi fotó született:
A kijelző jobb és bal szélén látszik némi egyenetlenség, ami helyenként jól látható foltokban jelentkezik, de ez normál használat esetén abszolút nem jelent problémát. Interpoláció Megvizsgáltuk azt is, hogyan skálázódnak a tartalmak akkor, ha a natív felbontásnál kisebb értéket állítunk be – ilyesmire leginkább játékok alkalmával lehet szükség, hiszen elég combos masina szükséges ahhoz, hogy natív 4K felbontásban tudjunk játszani, így kompromisszumos megoldásként a felbontás csökkentésével vághatjuk ki magunkat a szorult helyzetből
Fentről lefelé haladva: 3840 x 2160 pixel, 1920 x 1080 pixel, 1600 x 900 pixel
A skálázódással Full HD felbontás esetén nincs probléma, a szövegek nem zavaróak, jól olvashatóak, játékra pedig tökéletesen alkalmas a felbontás. Ha viszont az 1600 x 900 pixeles szintre merészkedünk, akkor már több kompromisszumot kell hozni: a betűk formálása itt már nem valami szép, így a szövegek is pixelesebbek, darabosabbak. Ezt az értéket csak végszükség esetén érdemes beállítani – 1920 x 1080 pixel alá nem érdemes menni. Fogyasztás A monitort kétszer vizsgáltuk meg: első körben megnéztük, hogy gyári beállítások mellett mekkora fogyasztásra kell számítani, majd kalibrálás után újra elvégeztük a mérést. A termék gyárilag kalibrált állapotban 35,4 wattot fogyaszt, míg manuális kalibrációt követően már csak 19,7 wattot kér, ami főleg annak köszönhető, hogy gyárilag maximális fényerőre van belőve a monitor. Készenléti üzemmódban 0,5 wattos, kikapcsolt állapotban pedig 0,3 wattos fogyasztásra kell felkészülni. Szerencsére a fedélzeten áramtalanító kapcsoló is van, így ha hosszabb időre szeretnénk magára hagyni a monitort, a 0,3 wattos fogyasztás egy gombnyomással 0 wattra csökkenthető.
Verdikt Az LG 27-MU67-B névre keresztelt megjelenítője jött, látott és minket személy szerint meg is győzött. A FreeSync támogatás jelenléte jó dolog, de a viszonylag szűk tartományon belüli működés miatt azért igyekeznünk kell, hogy 40fps felett tartsuk a játékainkat.
A termék jó minőségű IPS panelt alkalmaz, ami 3840 x 2160 pixeles natív felbontás mellett üzemel, betekintési szögeivel nincs baj, homogenitása is bőven az elfogadható tartományban helyezkedik el, sőt, az IPS Glow mértéke is rendben van. A gyári kalibráció sokak számára lehet fontos szempont, hiszen bár a gyári értékek nem biztosítanak tökéletes színhűséget, de azoknak, akik nem kalibrálják külön a monitort, tökéletes lehet, mert messze az átlag kalibrálatlan monitor felett van az, amit kapunk. A maximalisták és a színhű képre vágyók pedig könnyedén bekalibráltathatják a kijelzőt, a végeredmény nagyon jó lesz.
A Spyder 5 Elite szoftverének értékelése
A profi állvány, a sok videó bemenet, valamint a PiP és PbP támogatás szintén jól fest az adatlapon. Jelenleg 160 ezer forint környékén kapható az LG 4K-s monitora, és ennyit úgy vélünk megér. Ráadásul mivel LG termék, jár hozzá a 3 napos szubpixel-hiba garancia, egyébként pedig 3 éves jótállás jön vele.
Az LG 27-MU67-B monitort az LG hazai képviseletétől kaptuk kölcsön tesztelésre, ezúton is köszönet érte! Hasznos hivatkozások:Gyártói weboldaliPon Webshop
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. m76
2015.10.22. 10:26
Kár, hogy desktopon halál ekkora felbontása ekkora méretben. Én is ezért adtam el 4k monitorom. Tudom van dpi skálázás, de az nem mindig tökéletes, sőt. Rengeteg program pedig egyáltalán nem támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szefmester m76
2015.10.22. 10:36
Hülye kérdés:
Miért nem használtad 1920*1080 felbontáson? 2*2pixel=1*pixel miatt nem sok képminőségromlásban lett volna részed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. sztibi87
2015.10.22. 10:51
Épp most szeretnék monitort váltani FullHD fölött gondolkodom, 25+ colban. Eddig WQHD-t néztem, de ez most elgondolkodtatott. Bár a 4k-hoz biztos nem elég a vasam, de WQHD-hoz és fullHD-hoz simán. Kérdésem, hogy használható-e ezen a kijelzőn a FullHD vagy a WQHD normálisan? Mert eddigi tapasztalataim nem túl jók azzal kapcsolatban, hogy ha monitort nem natív felbontásban használom.

Illetve a freesync működik pl fullHD mellett is ugye? Mert ott egy 390-el nem nagy dolog tartani a minimum 40 fps-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.22. 11:20
Inkább egy ilyen ! Én már több mint egy éve ilyet használok ( hasonlót ), és csak csak "szuperlatívuszokba" tudok róla beszélni !

https://www.ipon.hu/webshop/product/lg_29um57_p___ajandek_hyperx_fury_gamer_egerpad!/1010885
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. sztibi87 jedi
2015.10.22. 12:09
Képben volt a 67-P verziója (freesync miatt) de a legtöbbet használt játékaim nem igazán támogatják normálisan (World of Tanks, Starcraft 2)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.22. 12:42
A gyártók nem implementálják ezt a fajta interpolálási eljárást. Hogy miért nem, azt tőlük kérdezd. (gyk. ugyanúgy a szomszédos pixelekből átlagol 1080p-n is.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Rimagras m76
2015.10.22. 16:36
CAD programoknál van értelme. Sima 1080-as monitorokon nem látszik jól a vonalvastagság, illetve felismerhetetlenek lesznek az olyan területek bizonyos nagyítás felett, ahol sok vonal keresztezi egymást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. bence005 jedi
2015.10.22. 16:41
És milyen vassal hajtod meg ezt a monitort (https://www.ipon.hu/webshop/product/lg_29um57_p___ajandek_hyperx_fury_gamer_egerpad!/1010885) ? Én is gondolkodok hogy 4K-s vagy FullHD monitort vegyek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. BReal bence...
2015.10.22. 18:38
Mire lenne használva?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Rimagras bence...
2015.10.22. 21:01
Játékra az ultraszéles 1080P-s a király, azt a 20% teljesítményigény többletet egy kis állítgatással visszajátszod, pl. az árnyékokat visszaveszed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. J.o.k.e.r sztib...
2015.10.22. 23:22
Full HD felbontásnál játékra mindenképpen vállalható a képminőség, de asztali alkalmazások és webes szövegek esetén a jónak mondható skálázás ellenére is szépen látszik a különbség a 4K és a Full HD között – természetesen előbbi javára. Plusz ugye nem szabad elfelejteni azt sem, hogy egy ilyen váltással értékes asztalterületet is veszít az ember. Szükség esetén hozzá lehet szokni a Full HD-hoz általános felhasználás alkalmával is, egyéni ízlés kérdése az egész.

Egyébként Full HD-ról pillanatok alatt lehet 4K-ra lehet váltani, így még azt is meg lehet kockáztatni, hogy normál használatnál a 4K felbontás aktív, játéknál meg az 1080p. Ezzel ki lehet hozni a kompromisszumból a maximumot. Felbontás váltásakor az asztali ikonok átrendeződhetnek, ezt még szem előtt kell tartani.

A második kérdés nagyon jó, külön köszönöm!

A FreeSync elméletben a natívtól eltérő felbontáson is működik. Mivel már visszaadtuk a monitort, így ezt kipróbálni nem tudjuk, viszont gyorsan megkérdezzük a hazai képviseletet, mi a hivatalos álláspont – biztos, ami biztos alapon.

Ahogy érkezik válasz, azonnal továbbítom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. i2k010 J.o.k...
2015.10.23. 18:23
"Felbontás váltásakor az asztali ikonok átrendeződhetnek, ezt még szem előtt kell tartani."

Ezért kell használni a Fence nevű programot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.25. 07:52
Ez nem FullHD, hanem UW-UXGA ! 1920x1080 helyett 2560x1080 a felbontás. Szuper széles képaránynak, vagy "mozivászon" képaránynak is szokták hívni. Ezt minden felhasználási területen lehet kamatoztatni. Azon filmeknél, amik alapból ilyen képarányban vannak, a teljes képernyőt kitöltik, nincs fekete csík alul, felül. A játékoknál sokkal szélesebb a látótér. Net-nél pedig simán ki tudsz egymás mellé tenni két böngészőt ( pl. nálunk a kölyök ül az ölemben, és az egyiken nézi a gyutubon a mesét, apa meg a másikon írja a hsz-t a PH-ra ). Persze mivel több képpont mint egy FHD képernyő, ezért kicsit erősebb vas is kell alá, persze nem annyira erős, mint egy 4K-shoz. Én egy FX-8350-essel, és egy R9 290-essel hajtottam, és minden ment High-on.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Alkoto5
2015.10.25. 12:03
Szerintem 4K -> 40 col, s akkor nincsen DPI stb. probléma. Ráadásul már tavaly decemberben 160-ért vettem 4K-s LG TV-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sztibi87 J.o.k...
2015.10.25. 12:43
Köszönöm a válaszokat, remélem a freesync-es válasz is hamar megérkezik a képviselettől Igazából én mindenképpen úgy használnám, hogy asztalon, programokban 4k (úgy tudom a win10 már elég szépen lekezeli ezt a felbontást) játékokon belül meg ami nem bírja, ott fullHD-t állítok be, de ugye játékokon belül a felbontás állítható, így neigen kell a windowson belül baszkurálni sztem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BlackDrago...
2015.10.26. 18:56
Én is tervezek venni egyszer 4k megjelenítőt, csak nekem elsősorban nem játék vagy film vagy böngészés miatt kell ez a nagy felbontás, hanem azért, hogy több helyem legyen diagramok megjelenítésére az egyik desktop alkalmazásban. Monitor helyett viszont nekem sztem jobb választás a TV, mert a pörgős klikkelőversenyes FPS játékok helyett én a lassabb játékmenetű RPG-ket és RTS-eket kedvelem (pl. Heroes, Spellforce, Gothic). Ezeket meg prímán lehet akár kanapén hátradőlve is játszani. Így nekem a 27collos freesync-nél többet ér az 50collos HDR, meg a 3D filmtámogatás. Meg persze van sok más előnye is még a TV-nek, de szerintem így is sikerült átadnom a lényeget. Csak egy erősebb win 10 HTPC kell alá meg esetleg majd egy asztali UHD blueray player, és minden megy rajta amire valaha szükségem lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Intergraf m76
2015.10.27. 11:56
Ez marhaság, lehet nagyobb karakteres módot is állítani, nem?
Vagy weboldalnál Control+felgörgeted az egérgörgőt....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. FelixRaven
2015.10.27. 20:51
Ma kipróbáltam egy ilyet, miután az Acer S277HK-ban nagyot csalódtam. Ez olcsóbb, és sokkal jobb. Nincs benne az az ostoba vízszintes csíkozás, ami az Acernél megvolt. Ha az Acer visszaveszi a monitort, akkor ez lesz helyette!
Az Acer két előnye (nagyon szép dizájn és beépített hangszóró) sajnos nem kompenzálja annak a hátrányait. Ez nem olyan szép külsejű, de sokkal meggyőzőbb a képe. És végül is az a lényeg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. J.o.k.e.r
2015.11.04. 15:55
Jó hírem van:

FreeSync ügyben megérkezett a hivatalos válasz. Gyakorlatilag az a helyzet, amit írtunk, vagyis a FreeSync nem csak 4K-s, hanem alacsonyabb felbontásnál is működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. vangel
2016.01.02. 01:15
Minden szép és jó a monitorral, a kép gyönyörű. A gondom a bemenetek közötti váltás nehézkessége miatt van... 2 géppel használom, a korábbi (Samsung) monitoron egy gombnyomás volt a képernyőváltás, itt több lépés a menüben. Ha valaki hasonlót akar, ne válassza ezt a monitort...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!