iPon Cikkek

Logitech G27: Az új trónkövetelő

Dátum | 2009. 11. 05.
Szerző | Terrayon
Csoport | EGYÉB

A realisztikus autóverseny-kedvelők számára örömhír, hogy a Logitech legújabb fejlesztésű csúcskategóriás kormánya, a G27 immáron a hazai boltok polcain várja a fanatikusok vásárlói hadát.


Bevallom, sok jót olvastam az eddigi éllovasról, a G25-ről, így hát érthető volt lelkesedésem továbbfejlesztett utódja, vagyis a G27 iránt. Már az elődmodell is sokak számára a tökéletesen realisztikus vezetési élményt jelentette, ezért igen nagy elvásásokat támasztottam a svájci periféria-mogul üdvöskéjével szemben. Habár tökéletes termékről még mindig nem beszélhetünk, ennek ellenére a tesztidőszak végére igencsak sikerült összebarátkoznunk egymással. Bár a cikk főként a G27 bemutatásával foglalkozik, a könnyebb összehasonlítás érdekében az újdonság mellé szereztünk egy példányt a régi modellből is.

A kormány-szett ránézésre nem sokat változott. Látványos újítások helyett inkább apróbb finomításokról beszélhetünk, tehát a már egyébként sem rossz alapokat csiszolták tovább. A főbb változtatások nem csak a kormányt érintették, immáron a pedálok is jobban testre szabhatóak. A váltónál bizonyos szempontból visszafejlődést tapasztaltam, másrészt viszont pontosabb mechanikát találtam benne. A változásokról nagyvonalakban ennyit, lássuk hát, mit rejt az G27 doboza!

A szett mellett a szokásos irodalom található meg, úgymint az útmutató és reklám füzet, ezeken felül egy telepítő CD, hálózati adapter (kb. 3,5-4m hosszúságú tápkábellel) és az rFactor játék egy órás próbaverziója foglal helyet. A játékvezérlő készlet három részből áll, maga a kormány, egy váltókonzol és a pedálok.

Kormány

A kormánykerék tervezésénél megmaradtak a már jól bevált 28cm-es átmérőnél, ami se nem kicsi, se nem nagy, éppen ideális - igaz, a jó fogás nem csak a méreten múlik. A puha bőrbevonat, mely stabil fogást biztosít, némileg megváltozott. Szerencsére ez nem a kényelem rovására történt, mert az továbbra is jó. Inkább a tartósságot próbálták növelni azzal, hogy a bőrdarabok összeillesztése már nem a hüvelykujjaknál, hanem azok fölött történt, ezzel elkerülve a későbbiek során a cérnaszálak kidörzsölődését és elszakadását. A hüvelykujjak támasztéka továbbra is jó szolgálatot tesz, ennek hála a kormány határozottan tartható 9 óra 15 perc állásban. A 900 fokos forgathatóság és kétmotoros technológia megmaradt, az újítás a ferde fogaskerekekben rejlik, mely halkabb súrlódást ígér. Talán apróságnak tűnik, de gondoljunk bele, milyen zavaró, amikor a kormány eltekerése az erő-visszacsatolás effektjeinél is hangosabb. A volán ellipszis formájú középső része kikerekedett, és itt található meg a vadonatúj led sor is, mely a fordulatszám kijelzésére hivatott (de csak ha támogatja a játék). Amit az elődnél sokan kifogásoltak, az a küllőkön szűkmarkúan elhelyezett gombok száma és kényelmetlensége volt. Nos, gombokból immáron 3-3 darab található, de kis méretük miatt használhatóságuk továbbra is kérdéses (a következő oldalon lesz még róla szó). A kormány felszerelése két ponton történik a jól bevált satu módszerrel, a beépített tekerentyűket pedig a „gépház” szintjéig tolhatjuk vissza az esztétikusság érdekében. A kormányt egyébként azért elég két helyen rögzíteni, mert az egész szerkezet viszonylag kis helyen elfér az asztalunkon, így a szokásosnál kisebb felület is elegendő a stabil felszereléshez - bár ilyen tekintetben már a G25 sem panaszkodhatott.

Sebességváltó

A 6+1 sebességes váltó egy önálló konzolon foglal helyet egy nyolcirányú nézet vezérlő és nyolc gomb társaságában. A felszerelés a kormányhoz hasonló módon történik, de a két satu mellé egy harmadik rögzítő elemet is kapunk, hogy az intenzívebb váltások se okozzanak problémát, a tekerentyűk pedig itt is elrejthetők. Az hogy a sebességváltó egy külön egységen foglal helyet, több szempontból is előnyös. Azon kívül, hogy így saját pilótafülkét is építhetünk (ehhez mindhárom részegységen csavarmenetek találhatók), a hagyományos asztali elhelyezés is szerencsésebb, mert így a kormánytól tetszőleges távolságra szerelhetjük fel. A fém váltórúd, a bőrből készült váltószoknya és a szintén bőrrel ellátott váltógomb komoly benyomást keltenek együtt. Kár, hogy a tetején lévő laza illesztésű műanyag kupakot nem sikerült elfelejteni, a lötyögős alkatrész ugyanis illúzióromboló, pedig már nem sok hiányzott ahhoz, hogy a szoba közepén is egy valódi autóban érezhessük magunkat. A G27 és G25 váltója majdnem teljesen egyforma, csak egyetlen különbség van köztük. A szekvenciális váltás lehetősége ugyanis elillant, így már csak a H-séma szerint váltogathatunk, bár ezt a kormányváltó miatt talán nem sokan hiányolják majd.

Pedálok

A pedálok elrendezése a valódi autókét követi, a tengelykapcsoló és fék viszonylag közel van egymáshoz, a gáz pedig némileg elszeparálódik tőlük. Bár az elődmodell is rendelkezett kuplunggal, a fém taposók eddig is sportos megjelenést kölcsönöztek a pedáloknak, és a közöttük érezhető nyomáskülönbség is megvolt, azért ide is sikerült némi újítást csempészni a svájci mérnököknek. A fémből készült pedálok nyomólapja ugyanis lecsavarozható és nagyjából 6mm-rel jobbra vagy balra újra felszerelhető - ennek még hasznát fogjuk venni, de erről később. Ha ezt nem tudjuk, ránézésre könnyen összekeverhetjük a G27 és G25 pedáljait, csak az avatott szemnek tűnik fel, hogy éppen melyikkel van dolga (hátulról megnézve őket látszik a különbség).

Mielőtt még nekiesnénk a kormánynak, fontos, hogy telepítsük a drivert (érdemes letölteni hozzá a legújabbat: Logitech Gaming Software) és a Logitech Profiler szoftverét. Igaz, a játékvezérlő ez utóbbi nélkül is képes működni, de érdemes kihasználni ennek előnyeit. Az erőhatásokat tetszés szerint finomíthatjuk vele, továbbá a gombokhoz előre meghatározott funkciókat rendelhetünk, ráadásul minden egyes játékhoz más-más profilt készíthetünk. Az erőhatások csökkentésére egyébként is szükségünk van, a G27 ugyanis brutális tartalékokkal rendelkezik, melyet ha nem állítunk be, inkább élvezhetetlen viaskodásban lesz részünk, mint kellemes játékban. Az erőhatások maximális (150%) beállításán a kormány ugyanis már az apróbb koccanásoknál vad rángatózásba kezd, érdemes tehát megtalálnunk azt az ideális értéket, ahol a visszacsatolás is érezhető, de még elbírunk a kormány erejével (ez a gyakorlatban nagyjából az 50%-ot jelenti).



Kormány

Ezek után némi autóversenyzéssel vettem kezelésbe a kormányt. A próba során az NFS: Shift, Colin McRae: DIRT, Race Driver: Grid, és rFactor című játékok teljesítettek szolgálatot. A volán stabil és kényelmes fogása nemcsak rövidtávon élvezhető, még masszív autóversenyzéssel sem sikerült (szó szerint) megizzasztanom a kormányt, a bőrbevonat szellőzik, így a tapadás később is megmarad. A kormánykerék 900 fokos forgathatósága egy olyan lehetőség, mellyel igazán nagy szabadságot kapunk. A gyakorlatban viszont ezt aligha fogjuk kihasználni, ugyanis ezzel állíthatjuk be a volán érzékenységét, és nem jó, amikor a játék csak folyamatos tekergetésből áll. A gyártó már alaphelyzetben is csak 200 fokot engedélyezett, mely elsősorban driftelős, rally és arcade autóversenyekhez ajánlott. Ezt az értéket legfeljebb 300 fokra érdemes kibővítenünk, ha szimulátorral szeretnénk játszani, de nekem a 270 fok egy általánosan jól használható tartománynak bizonyult. Bár a kormány túltekerhető az akadási pontokon (melyek a motorok ellentartásával jönnek létre), de ennek semmi értelme, mivel a megadott tartomány szélein már a teljes bekormányzási szögeket elérjük, viszont ezzel sem tehetünk kárt a kormányban.  A fém alkatrészek használata és a duplamotoros erő-visszacsatolásos technika már az elődnél is jelen volt, melyek előnyét a tartósságon és pontosságon vehettük észre. Ez most annyiban módosult, hogy a G27 már ferde fogazású fogaskerekeket használ a csendes kormányzás érdekében. Nos, jelentem ez az egyik leghasznosabb újítás, amit a volánon találtam, nemcsak jelentősen halkabb, de simábban is tekerhető lett a kormány (a fogaskerekek darabossága alig érezhető), így a játék is élvezetesebb volt vele. Az erőhatások szimulálása egyébként egyik játéknál sem okozott problémát. A kormány mindenhol igyekezett visszaadni az aszfalt jó tapadását, a fű csúszósságát, a macskaköves út göröngyös felületét, az érzést, ahogyan a sáros út nyomvályúi megvezetik a kerekeket, valamint a kisodródást és a brutális ütközéseket. Bár a valóságban ez utóbbi két esettel még találkoztam, az effektek igen meggyőzőre sikerültek, a többi pedig tényleg a valóságot idézi. Említettem korábban, hogy az oldalsó küllőkön már 3-3 programozható gomb található. Mivel a váltó konzolon lévő gombok igencsak kényelmetlen helyre kerültek, ezért ez számunkra akár a megváltás is lehetne, azonban kissé apróra sikerültek. Így amikor hirtelen szükségünk van az áhított funkcióra (pl. a DIRT esetében a kézifékre, Shift-nél a nézet váltóra vagy újraindításra, a Gridben a visszajátszásra), akkor bizony keresgélnünk kell köztük, és szintén nem segít a helyzeten, hogy tapintásra teljesen egyformák. Tehát ezen volna még mit csiszolni, de már az is javulás, hogy több gombot kaptunk a kormányra. A Forma1-es autókból ismerős váltófülekről csak pozitívan nyilatkozhatok, a kormánykerékkel együtt fordulnak, így mindig kéz alatt vannak, felületük pedig annyira nagy, hogy bármilyen módon fogjuk a kormányt, soha sem kell értük nyújtózkodni. A volánon található ledek a fordulatszám kijelzésére hivatottak, így amikor a képernyőn nem látunk erről tájékoztatást, a kormány színes lámpákkal figyelmeztet minket a váltásra - igaz, ezt a funkciót az általam próbált játékok egyike sem támogatja (még).

Sebességváltó

A G27 és G25 sebességváltóját összehasonlítva azt kell mondjam, hogy a régivel könnyebb és halkabb a gangolás, más különbséget viszont nem vettem észre köztük (a könnyebb váltás a kopottságnak is betudható, mivel a tesztpéldány már nem vadonatúj). A helyzet tehát úgy fest, hogy a halkabbnak ígért G27-es váltója bizonyult hangosabbnak. Ennek ellenére a precíz váltások így is nagyon élvezetesek, öröm volt hallgatni, ahogy a határozott mozdulatainkat fémes kattanások kísérték, élmény vele a játék. Velem ellentétben a szomszéd szobában tartózkodóknak ez már egy idő után nem jelentett felhőtlen örömöt, ugyanis elég nagy zajjal jár. A hátrameneti fokozat továbbra is a váltókar lenyomásával, a 6. sebesség mellett kapott helyet. A verseny hevében ezt kissé nehézkes megtalálni, ezért ha nem ragaszkodunk hozzá, még mindig ott a kormányváltó, de ilyenkor a szimuláció varázsa veszik el, így érdemes némi gyakorlást fordítanunk az elsajátítására. A váltókonzolon található gombok közül csak a felső négyes csoport érhető el könnyen, de a nézetvezérlő és az alul található piros kvartett szükség esetén még jól jöhet. Természetesen a szokásos minőséggel számolhatunk itt is, nem zörögnek és viszonylag puha nyomásponttal rendelkeznek. A váltókonzol vezetékét a kormányhoz kell csatlakoztatnunk, másfél méteres hossza még a pilótafülkés elhelyezéshez is elegendő.

Pedálok

A pedálok robosztus talpa, akár parkettán, akár szőnyegen próbáltam, tisztességesen helytállt. Sima felületen a gumírozás tartotta egy helyben, bolyhosabb szőnyegen pedig a kioldható stabilizátor segített a kiálló „szegecseivel”. Korábban már utaltam rá, hogy a pedálok átcsavarozására még szükségünk lehet, szélesebb talpúaknak mindenképpen ajánlott, hiszen könnyen megváltoztathatjuk a köztük lévő távolságot (ez a G27 pedáljainak egyetlen újítása, ezt leszámítva még érzésre is teljesen egyformák). Egyébként ha nem rendelkezünk kidolgozott vádlikkal, akkor bizony meggyűlhet a bajunk velük. Ugyanis amíg a gáz nagyon finoman adagolható, addig a tengelykapcsoló ellentartása már egyeseknek zavaró lehet, a fék keménysége pedig egyenesen riasztó, cipő nélkül tehát komoly edzésre lesz szükségünk mielőtt használni kezdjük. A másik lehetőség, hogy játék előtt cipőt húzunk, a gyártó is ezt javasolja. A taposó felületek apró gumi betétekkel rendelkeznek, melynek hála a tesztelő cipője is csak nagyon nehezen tudott róla lecsúszni. A beépített vezeték hossza még éppen megfelelő, normális esetben ennél nem is kell több.

A Logitech G27 kormány-szett kicsomagolása:

A doboz......és annak tartalmaA kellékekLogitech Gaming Software
Lássuk, milyen változásokon esett át a G27 kormánya a G25-höz képest:


G27G27G27G27G25G25G25G25G27: kormányváltók és gombokG27: fordulatszám-kijelző ledekkelG27: kerek középrészG25: kormányváltók és gombokG25: ledek nélkülG25: ovális középrész
A rögzítési módszer mit sem változott:

G27: kábel elvezetésG27: satukG27: elrejthető tekerentyűkG25: kábel elvezetésG25: satukG25: elrejthető tekerentyűk

A G27 és G25 sebességbáltója közöttt csak egyetlen különbség található, ez pedig szekvenciális mód kapcsolója:

G27: sebességváltó konzolG27: sebességváltó konzolG27: sebességváltó gombG25: sebességváltó konzolG25: sebességváltó konzolG25: sebességváltó gombG27: tartós váltószoknyaG27: nézetvezérlő és gombokG27: rögzítő elemG25: tartós váltószoknyaG25: + szekvenciális tekerőgombG25: rögzítő elem

A pedálok ránázésre egyformák, a csavarmenetek csak hátulról vehetők észre:

G27: pedálokG27: robosztus talpG27: erős rugókkalG27: csavarmenetekkelG25: pedálokG25: robosztus talpG25: erős rugókkalG25: csavarmenetek nélkül
 

A G25 hibáival együtt is egy jó kormánynak számított, de a G27-nek sikerült még egy lapáttal rátenni, így az újdonsággal még közelebb kerülhetünk a valósághoz. A kormányra szerelt hat gombbal együtt végre elérték azt, hogy játék alatt mellőzni tudjuk a billentyűzetet (igaz, a játékőrültek pilótafülkéjükben még így is használnak hozzá). Bár a kis gombok kitapinthatósága nem lett tökéletes, kicsit zsúfoltak, de legalább ott vannak. A ferde fogazású fogaskerekeknek köszönhetően a kormánykerék sokkal halkabban és simábban jár, tagadhatatlanul ez a szett legnagyobb előnye. A bőrbevonatnak hála a kormány a brutális erőhatások ellenére is stabilan megtartható, a fordulatszámra figyelmeztető led sor pedig egy érdekes extra. További fontos újítás, hogy a valószerű (nehezen nyomható) pedálok már sokkal jobban használhatók cipőben (de igazán csak abban). Az átcsavarozható nyomólapok végre távolabbra kerülhetnek egymástól, mellyel a többszörös pedál lenyomás problémáját pipálták ki. A sebességváltó szekvenciális módját a gyártó nem tartotta fontosnak, ezért ez a képesség elmaradt, helyette a kormányváltó teljesít szolgálatot. De hogy lássuk ennek pozitív oldalát is, a kevesebb alkatrész valószínűleg tartósabb mechanikát eredményez majd, viszont ezt leszámítva nem sokban különbözik a régi változattól. A határozottan kapcsolható váltóval a sebességfokozatok jól érezhetőek, a fém váltóbot és a tartós váltószoknya a minőséget sugallják, a bőrbevonattal ellátott váltógomb pedig biztos fogással jutalmazza a felhasználót. Egyedül az a fránya műanyag sapka nem kellett volna a tetejére, amit a következő modellnél már remélhetőleg lecserélnek, de ettől eltekintve egy nagyon jó sebességváltót tudhatunk vele a magunkénak. A használatban kicsit hangosnak bizonyult, de valljuk be, ez adja meg a vezetés hangulatát és ilyenkor csak ez a fontos.

Logitech G27
Habár annak idején a G25 is drágaságnak számított, most a G27 a maga 94 ezres vételárával még feljebb tette a mércét. Összefoglalva egy értékes újításokkal megáldott kormányfrissítésről van szó, mely megéri, hogy némi pluszt áldozzunk rá, ám egyelőre vad ötletnek tűnik, hogy a régi modell háromszorosát adjuk ki érte. A későbbiek során az ár minden bizonnyal mérséklődni fog. A helyzet úgy fest, hogy a Logitech jelenleg két prémium kormánnyal rendelkezik, így akik a legújabb fejlesztéseket szeretnék otthonra, azok néhány apróságtól eltekintve elégedetten vihetik haza a továbbfejlesztett kormány szettet, vagyis a G27-et. Akiknek pedig ezek nem hiányoznak, de egy hasonlóan remek kormányra vágynak, azok immáron csökkentett vételáron vihetik haza a G25-öt, így mindenki elégedett lehet.

Logitech G25

                                    

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

30. Zelbacsi
2009.11.05. 12:31
Nagyon örülük neki, hogy összehasonlító tesztet írtál, mert amikor megláttam, hogy G27, akkor azonnal arra gondoltam, hogy remélem benne lesz a cikkben, hogy miben jobb, mint a G25 Gondolom ez is ugyanúgy használható konzolhoz és PChez is, mint az elődje. Remek cikk volt, köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. axe
2009.11.05. 13:26
túlzásba viszik már ezeket a cuccokat.... aemnnyibe egy nagyon komoly gép kerül meg egy ilyen annyiért használtba veszel 1 autót
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dongo84
2009.11.05. 13:38
Hát...lehet egy használt ladát nem fogsz annyi ideig használni mint ezt a kormányt. Arról nem is beszélve, hogy ha ezt a kormányt veszed nem kell negyed évente kötelezőt fizetned...az egyéb költségekről meg a tankolásról nem is beszélve. Ezt csak árammal kell etetned. A cikk remek, a kormány császár...én valószínűleg megelégszem a G25-el is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. dongo84
2009.11.05. 13:44
Mondjuk ennyi pénzért igazság szerint én már műszerfalat is várnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Iceman
2009.11.05. 13:49
Sok, 94 pénzt nem ér ez a kormány. Régi G25 árba kellene adni. Őszintén szólva nekem ingyen sem kellene, kevesebbet tud mint az előd, nem lehet szekvenciálisnak használni a váltót. A plusz led sor ás a +4 gomb nem ér ennyit. fejlesztési ötlet G29-re: vissza a szekvenciális váltási lehetőséget, a kormányon lévő fülek 2 irányba legyen érzékelős (jobb fül magad felé húzva fel, eltolva lefelé vált ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Terrayon
2009.11.05. 14:03
Zelbácsi: Köszi. Nem próbáltam, de elvileg ez is működik konzollal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Bxkleg
2009.11.05. 15:16
Hááááát akármilyen jó is egy ilyen kormány 100ruppóért akkor se venném meg. Egyszerűen nem ér meg ennyit egy ilyen kiegészítő...főleg akkor nem ha van 30 másik ami ennél jóval olcsóbb, az átlag embernek úgyis mindegy hogy mit tekerget need for speed shi(f)t közben. Az igazi mániákusok meg vegyenek inkább egy igazi autót, azt csapassanak azzal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. fagy
2009.11.05. 15:25
Jó, csak drága! A teszt nagy előrelépésként tünteti fel a ferdefogazású fogaskerekeket a zajcsökkentés okán, ami igaz is, mert az összes eddigi FFB kormány kifejezetten és zavaróan zajos volt. Nem érdekes a zaj a játékos szempontjából, mert úgysem hallja, de simán áthallatszik a másik szobába is a kormány tekergetése. Sajnos a tesztvideóban éppen ezt az előrelépést nem sikerült felfedni az egyébként érdektelen zene miatt. Káár....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. pluto
2009.11.05. 16:44
Én is az árát sokallom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Doky06
2009.11.05. 17:02

Tyhűűűűűűűűű!!

A kis szépség nem sámli!  Karaj a GOA zene teszt közben!

 

Amúgy meg a logitech-et mindíg meg kellett fizetni, na de 94.........................

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. zole5141
2009.11.05. 17:04
Hali. Az igazság az, hogy a g27 tényleg rosszabb lett játszhatóság szempontjából, az ára horror, a kormányon lévő gombok egy kicsit komplikáltabb pályán nem használhatók (állandóan tekergeted, nem tudod hol áll), egy kicsit nagyobb kezű ember meg aztán tényleg elfelejtheti. A logitechnek én olyan szívesen adnék tanácsot, amivel körülbelül akkorát robbanna, mint anno a g25 tel. Csak egy példa: A csúcs kormányaihoz nincs külön analóg kézifék, úgy külön mint ezeknél a váltó például.Ezzel szerintem nagyon sok sim fannak a szívébe lopná magát. Ez csak 1 a sok újíthatóság közül, nem is értem, miért nem jöttek eddig rá. Üdv: zole
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. dragon83
2009.11.05. 17:53
Apám, ez komoly egy cucc. Ha élnék-halnék az autós játékokért, akkor biztos ilyennel álmodnék. De repülős ember lévén én erre csorgatom a nyálam. www.escuadron69.net/v20/images/redactores/Darkness2/saitek_x65f.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Moresz
2009.11.05. 18:05
Nekem azt mondja meg valaki h ez a zene ami alatta megy a deeply disturbednek meik remixe?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Moresz
2009.11.05. 18:08
Nekem azt mondja meg valaki h ez a zene ami alatta megy a deeply disturbednek meik remixe?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Moresz
2009.11.05. 18:09
Nekem azt mondja meg valaki h ez a zene ami alatta megy a deeply disturbednek meik remixe?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. hpeter105
2009.11.05. 19:34
amugy olcso
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. YuGabe
2009.11.05. 20:41
Ez inkább egy G25v2, mint egy G27. Annyira apró, és kevés, alig lényeges változtatás történt, hogy megőrülök, hogy ennyit elkérnek érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. vgera
2009.11.05. 22:27
Nagyon jó teszt, köszi szépen! Már nagyon kiváncsi voltam hogy mivel tud többet kétszer anyni pénzért! Véleményem szerint kicsit nevetséges hogy kétszer annyit kérnek el azért azért az 1-2 plusz funkcióért, szerintem egyáltalán nem éri meg. Aki ilyet vesz, a G25-el jobban jár, főleg hogy mostmár 40k-ért lehet kapni, el is kezdtem spórolni rá! http://ipon.hu/forum/emotions/biggrin.gif
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nedcoleman
2009.11.06. 16:10
Nem annyira vészes az ára ha belegondoltok. Ne hasonlítsuk össze ezt a kormányt a G25 mostani árával, mert nem ez a lényeg. Amikor az bejött kis hazánkba én olyan 60-70körül vehettem. Ha belegondolok hogy az akkori kezdő árnál 20-30ezerrel több az annyira nem vészes és igazából az apró kis finomhangolás miatt lett a kormány teljesen más. Állítja ezt az aki megtervezte.
(s lehet van benne némi igazság)
Persze én sem cserélném le a G25-öm és nem azt mondom, hogy olcsó az új jövevény de az árakat nincs értelme összehasonlítani. Új termék és jó cucc, majd le megy az ára de egy darabig biztosan nem, aztán majdcsak hirtelen kiadják a G30-at amivel már kézifékezni is lehet és mindenbizonnyal már műszerfal és visszapillantó is lesz rajta és akkor majd megéri váltani, mert az olyan jólesz.

Senki sem mondta, hogy ajánlott vétel - az most a G25.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. taurus-104...
2009.11.07. 14:00
Nekem február óta van G25-öm, a válságnak köszönhetően én is 70-ért vettem. Drága volt, de megérte. Strapabíró, erős, szép. Leginkább szimulátorozni szoktam vele (LFS, rFactor, stb), azért nagyon ott van hangulatban, főleg online versenyeknél. Viszont a 90 már nagyon sok a G27-ért, főleg, hogy 40-ért kapni G25-öt, és nem nagy a különbség. Aki meg csak NFS-t játszik annak jó bármilyen olcsó kormány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kisjoy
2009.11.07. 17:48
nem a g27 a drága hanem a magyarországi fizetés a kevés!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. vgera
2009.11.08. 09:21
kisjoy: Ott a pont!

Amugy nem tudja valaki mért nem lehet kapni most G25-t iponon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. engine
2009.11.08. 19:42
jó hogy a csávó a vidibe az összes autót elkapja , meg legalább egy 22" monitort berakhattak volna de amúgy a kormány nagyon baba csak ehhez érdemes egy olyan gépet összerakni amibe van egy 22" monitort és visz a gép minden fajin autós játékot max grafon, és úgy minden élmény teljesül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kgb00
2009.11.08. 20:19
A zene feltétlen kellett alá???
Semmi értelme, jobban hallgattam volna inkább a kormány hangját és a játék hangját. Úgy legalább arról is lenne valami realitásunk.
THX aki ezt összerakta. Gratula!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kgb00
2009.11.08. 20:21
Ha meg netalán nem saját szerzemény, akkor biztos van jobb is mint ez youtube-on.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Svindler
2009.11.09. 01:00
Emlékeim szerint a videóben egy 22-es LG van, úgy mellesleg
G25 készletek elfogytak, nagy volt a kereslet, de szerintem lesznek még, majd rákérdezek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Terrayon
2009.11.15. 11:53
Közkívánatra lecseréltem a videót. Az idegesítő zene helyett bekerült egy másik, és a videó végén a működési zajok is hallhatóak.

Egyébként 22 colos a monitor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Zoliwrc
2009.12.09. 00:09
Egy kérdésem lenne G27-el kapcsolatban.
Ha nincs szüksége az embernek a váltókonzolra (a kormány mögötti lepkeváltót használnám), akkor azt az egész konzolt félretehetem mondjuk a szekrénybe, vagy mivel nem lenne összedugva a kábele automatikusan hibát érzékelne és nem működne a kormány része sem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gebana
2009.12.16. 19:41
a g25 90k körül volt, mikor bejött, GS-ban volt róla cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Terrayon
2010.02.22. 12:27
Zoliwrc: Lehet váltó konzol nélkül is használni, nem jelez hibát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!