iPon Cikkek

LOTR: Conquest - Tolkien forog a sírjában...

Dátum | 2009. 01. 21.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Ha azt mondom, hogy Tolkien, szerintem mindenki tudja, kiről s miről van szó. A Gyűrűk Ura regénytrilógia reneszánszát élte az utóbbi évtizedben, s nem elég, hogy három grandiózus film borzolta az Oscar-díj bizottság tagjainak idegvégződéseit, de a játékgépek tulajdonosai is kaptak a jóból szép számmal. Volt itt kérem stratégia (Battle for Middle Earth 1-2, plusz a második rész kiegészítője, melynek a leghosszabb játékcímet adták a világon), MMORPG (Lord of the Rings Online) és akció is, de még mennyi! Idén úgy döntött az EA, a film hivatalos jogainak birtokosa, hogy megpróbál még egy bőrt lehúzni az üsd vágd, nem apád koncepcióról, s íme, ez lett a Conquest, mely... hááát... na, mindjárt kifejtem bővebben.

Már a menü elrendezése is mutatja, hogy ez egy multira kitalált játék

Gyűrű kúra

A játék alapvetően a konzolokon oly népszerű hack n' slash akcióstílus koncepciójára épít. Azaz hősünket hátulról látjuk, amint a minden irányból rátörő ellenfeleket igyekszik a lehető legtöbb kombó és támadáslánc során eliminálni. Eddig ez nem valami eredeti, hisz ezt már tudta A Király Visszatér játék is (mely szerény véleményem szerint a legjobb volt az EA termékei közül), viszont a Conquest megkavarja az alapokat a sötét kampány bevezetésével. Bizony, aki eddig arról álmodozott, hogy lekever egy isteneset annak a kölyökképű Legolas gyereknek a Balrog öklével, most meg is teheti.

Íme az ork mágus... jó, mi?

Sok más médiumtól eltérően én nem szeretnék a könyv és a játék közötti viszonyba belemenni. Több helyen is olvastam, hogy az alternatív kampány és történetszál milyen súlyos megcsúfolása a könyveknek, s hogy ez már önmagában is elég az EA produktumának elásására. Én azonban más véleményen vagyok. Először is a játék nem a könyvet, hanem a filmet veszi alapjául, másrészt pedig a műfaj neve is mutatja ("játék", ugye), hogy itt a szórakoztatás, s nem a látszatértékek unalomig ismételt frázisai álltak a középpontban. Annyit mindenesetre még hozzáfűznék a dologhoz, hogy aki képtelen elvonatkoztatni, az ne próbálja ki a Conquestet. Egyrészt csak idegesítené, másrészt pedig olyasmi miatt húzná le a játékot, ami nem is tartozik szervesen a tárgyhoz.

János orkcsi a csatááában...

A játékot többféle karakterosztály színeiben is játszhatjuk. A pálya kezdetén ki kell választani a harcosunkat, s már indulhatunk is a nagy nyilak által mutatott lokációk felderítésére. Már itt meg kell jegyeznem, hogy ezek a nyilak és fénylő pontok az egész játékot kínosan arcade-érzetűvé teszik. Néha már komolyan azon járt az agyam, hogy a kiadó fejesei ezt valami '90-es évekbeli játékterem üzemeltetőivel fejlesztették, mert az egészből áradt a gagyiszag. Visszatérve viszont a játékmenetre, jobb, ha beleszokunk, hogy itt mindent kijelölnek nekünk, s a feladatunk mindössze a nyers túlélés és kaszabolás lesz. Négy osztályból választhatunk magunknak karaktert: harcos, íjász, felderítő és mágus (ez utóbbi nem enyhén sántít, de mindegy). Mindegyiknek megvannak a maguk erősségei és gyengeségei, ám ahogy én észrevettem, utóbbival túl bőkezűen bánik a program.

A nyilak mutatják, hová is kellene menni...

Millió módja van, hogy meghaljunk, s mivel az életeink száma limitált, ez könnyen felidegesítheti az embert. Nem elég, hogy az ellenfelek száma szinte végtelen, de a tetejébe nem egy támadás azonnali halállal jár, feleslegessé téve így az életerőt mutató csíkot a bal alsó sarokban. Ha trollba, entbe, vagy hasonló nehézfiúba, esetleg tüzes íjba botlunk, vége a dalnak, nem tehetünk semmit. Vagy nagyon gyorsan csapkodjuk a billentyűket, s a reflexeinkre hagyatkozva túléljük a csapást, vagy máris nézhetjük a respawn pontot a térképen. Mindennek a tetejébe pedig úgy lett leprogramozva a játék, hogy az egész sereg minket fog üldözni. A baráti AI nem csinál szinte semmi hasznosat, míg az ellenség csak ránk nyomul, ahogy az első filmben tették azt Szauron esetében. Üdítően hathat, hogy a sztorimód bizonyos pontjain lehetőség adódik a hőskarakterek irányítására (ugye Aragorn, Legolas, Gimli, stb. a jó, míg a Balrog, Szarumán, és drága kompániája a rossz oldalon). Óriási poén ezekkel a hősökkel nyomulni a hatalmas csatatéren, de a játék még így is túl nehéz.

Minderre magyarázatot adhat, hogy a Conquest alapjában véve egy kooperatív játék, ám ez még így sem elégséges. Ha már van benne egyjátékos mód, akkor igenis tessék jól játszhatóvá tenni és támogatni! Mellesleg mielőtt valakinek felcsillanna a szeme a kooperatív szóra, nos, elég az hozzá, hogy a játék egy óra kaszabolás után így is, úgy is unalomba fullad. Persze ott van még a 16 főt támogató, hősökre építő multi is, ami egyedüli igazi pozitívuma a játéknak. A multimódok (itt nincs respawn-korlát, csak a pontok döntik el, ki győz) a már megszokott akciójáték sémákat követik (TDM, CTF és Territories, csak ugye "gyűrűkurásítva" - tudom, ez fájt), megfűszerezve a sok helyszínnel és a hőssé válás jutalmával. A játék egy pontján az adott mennyiségnyi pontot elérő csapat legjobban teljesítő játékosa megkapja a lehetőséget, hogy hőssel játsszon, s higgyétek el, ez komoly fejfájás lehet a másik oldalnak. Elengedhetetlen a csapatmunka és a tapasztalat, így a kampánymódot fel lehet fogni egyfajta tréningnek is.

Íme egy telepített fegyver, a pályákon sok ilyen van

Közép-földe végnapjai


Magáról a sztoritól nem igen kell mondanom semmit. A missziók közti átvezetők a filmekből kivágott jelenetekből állnak, így abszolút érdektelenek. A gonosz oldal annyiban kavarja meg a dolgokat, hogy Frodónak nem sikerül a küldetés (az első gonosz feladatunk a kicsike kiiktatása), így a világ leigázása jut osztályrészül. Sajnálatos, hogy ez a játékmód csak a jó kampány végigszenvedésével válik elérhetővé, pedig az egyik legnagyobb poén a játékban. A filmbeli összes csata legyűrhető mindkét oldalon, és ez változatossá teszi az amúgy elég együgyű programot. Aprócska extra, hogy a feladatok végrehajtásához meglovagolhatunk olifántokat és egyéb óriási egységeket, sőt, élhetünk bizonyos ostromfegyverek használatával is. Jó ötlet, de mint minden más, ez is unalmas egy óra játék után. Tovább ront a helyzeten az irányítás. Billentyűzettel frusztráló tud lenni, így ajánlom egy gamepad beszerzését.

Ami a látványt illeti... hát nem estem hasra. Az egész nem áll össze kerek egésszé. Vannak nagyon szép pillanatok (ilyen pl. Minas Tirith), de a legtöbbször egy előző generációs konzol teljesítménye jutott eszembe, telenyomva HDR-rel és motion blur-rel. A karakterek kidolgozottsága nem rossz (Gandalfé különösen tetszett), de a játék még így is alulmúlja a 2003-ban megjelent (azaz már öt éves) A Király Visszatér színvonalát. A legszomorúbb, hogy nem csak grafikában, de játékmenetben is. Bevallom, hogy az utóbbi időben egy játékot se élveztem olyan kevéssé, mint a Conquestet (na jó, a The Abbey talán rosszabb volt). Unalmas, közepes, egyszerű és agyatlan. Csak akkor ajánlom kipróbálásra, ha nagyon nem tud valaki mit kezdeni magával, de ha csak egy Gyűrűk Ura témájú akcióra vágytok, vegyétek le A Király Visszatért a polcról. Még mindig sokkal jobb.

Chocho

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. Svindler
2009.01.21. 04:07
VISSZA A CIKKHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Tirexi
2009.01.21. 06:34
Gameplay-em: http://www.youtube.com/watch?v=U6WWEMoziIw
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Fix3r
2009.01.21. 08:39
Szerintem annyira nem lett szörnyű. A fejlesztő (pandemic) csinálta ugye az sw battlefrontot is így játékmenet szempontjából én nem is vártam annál többet. Tény hogy a single rész elég gyenge de szerintem multiba a csaták iszonyat hangulatosak. A grafika tényleg nem valami nagy szám de mivel multira van kihegyezve gondolom azt akarták elérni, hogy minél gyengébb gépeken is elfusson.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. atee92
2009.01.21. 09:31
Vacak irányítás, csúnya, nehéz, nincs hangulata? LOL... Irányítása teljesen jó billentyűzettel és gamepaddal is, a grafika szép ahhoz képest hogy gyenge gépeken is elfut, hangulata nagyon is van, ha ez pedig "nehéz", akkor inkább maradj a pasziánsznál...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Fix3r
2009.01.21. 11:09
Mondjuk az nagyon idegesítő tud lenni mikor pl leküldenek a földre és a karakter ott vacakol fél órát mire feláll ráadásul az AI tényleg igen látványosan csak rád van állva így nekem is volt vele egy-két idegesítő pillanatom de álltalánoságban szerintem akkor se egy rossz játék(főleg annak aki szereti ezt a stílust)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. menpe
2009.01.21. 11:20
Csak Legendary fokozaton nehéz, de ott piszkosul. A heroic kb. 5 óra volt (mindkét kampány). Rövid. Hangulatban viszont nagyon ott van szerintem.
Balance szempontjából viszont érdekes, Gandalf bácsit egy utolsó íjásszal ledarálni azért vicces volt.
A cikkírónak: a troll és ent által dobált embereket valamint a tüzes nyílvesszőket ki is lehet ám védeni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Chocho
2009.01.21. 12:14
menpe:

"Ha trollba, entbe, vagy hasonló nehézfiúba, esetleg tüzes íjba botlunk, vége a dalnak, nem tehetünk semmit. Vagy nagyon gyorsan csapkodjuk a billentyűket, s a reflexeinkre hagyatkozva túléljük a csapást, vagy máris nézhetjük a respawn pontot a térképen."

Épp erre utaltam.

atee92-nek meg csak annyit üzenek, hogy meg kell tanulni tiszteletben tartani más véleményét. Idővel megtanulja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Multitask
2009.01.21. 13:33
Azért kipróbálnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Mag
2009.01.21. 19:11
azért nem annyira rossz, de egy közepesnél se jobb... tény, hogy idegesítő tud lenni, pl amikor nem csinálod pontosan azt és úgy, ahogy kell, akkor gyakorlatilag pillanatok alatt leverik rólad a respawn életeket, emellett iszonyat módon rádjönnek az ellenek, és nem a társaidra. Ennek ellenére én szerettem anno a Battlefield-eket is, a Battlefrontokban nagyon hangulatos volt a nagyobb SW csatákat megvívni, és ezzel is így vagyok, lehet a játék szimpla és buta, azért egy Minas Tirith-i csatát megvívni nem semmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Menthix
2009.01.21. 19:32
Üdv. srácok!
Szerintem semmi nehézség nincs benne, csak idegesítő tud lenni amikor van még 9 életem (pl.MinasTirith) és lefoglalják a zászlómat. The End. Kezdhetem előlről.
Amiben nem értek egyet a cikkíróval, hogy szerintem iszonyat látványos tud lenni imitt-amott. Engem Frodó megölése, és Sammath Naur nyűgözött le! Hát az valami szemet gyönyörködtető volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ravermeist...
2009.01.22. 14:39
Szerintem az irányítással semmi gond nincs, egyszerűen konzolos de az egér jól működik benne tehát egyáltalán nem volt problémám. minden megmozdulásom egy frag benne. "Nincs hangulata" szerintem nagyon jól visszaadja a film hangulatát, a zenék sokat dobnak rajta. annyi, hogy van néhány adott pont a játékban, ahol ha nem a megfelelő karakterrel vagy, akkor kicsit elrontja a hangulatot. de olyankor újrakezdtem a részt, és kipróbáltam mondjuk íjásszal, és az pont élvezetes volt. "Csúnya" szerintem amennyire egy multiplayer játéknak szépnek kell lennie, pont annyira szép. tűz, füst, varázslatok, karakterek. nekem tetszenek pedig finnyás vagyok a grafikára. "Nehéz"- semmi nehézség nem volt benne. öcsémmel másfél óra alatt végigtoltuk. talán mi vagyunk túl jók. összességében szerintem 75%-ot megérdemel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Gonek
2009.01.22. 19:19
Ez a játék szörnyű, komolyan mondom nem tudom hogy mernek ennyi pénzt elkérni érte, nem ég a készitők pofája tölle? Egyszerüen lehetetlen számomra tuljutni Minas Tirith pályán mert a gépi segitőim annyit érnek mint egy darab fa. Amikor nem kell vannak vagy százan, amikor meg nagyon kellenének mintha nyaralni mentek volna.
A többi pályán eddig a nehézség 0 volt de ezt nem tudom egyszerüen megcsinálni. Amikor a 2. pontot kell 2 percig védeni esélyen sincs egyedül a kb 50 ellenség ellen. Most probáltam ujra 6 odjára. Esetleg valakinek valami tippje hogyan kéne? :S
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Markijoe14
2009.01.22. 20:42
Hát nekem se ment elsőre de másodszora igen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. infectedma...
2009.01.23. 07:08
Borzalmas játék.
Majdnem végig vittem, de a vége fele a folyamatos fagyások és az játék marhaságia annyira kiakasztottak, hogy uninstall lett a vége.
Nem tudom ki mennyire hardcore gamer, de 6-8 óra alatt végig lehet vinni szerintem.

Nem igaz, hogy nem tudnak összehozni egy értelmes LOTR játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Gonek
2009.01.23. 09:01
Na azóta már végig is vittem, hát igy utolag azt kell hogy mondjam, örülök hogy álltalában elöbb kiprobálom a játékokat és csak utánna döntök a megvásálásuknál. Ezért a játékért maximum majd akkor adok ki pénz ha EVM kategoriába fogják sorolni.
Nekem amugy a játék legnagyobb negativuma az volt (a sok fizikai bugot leszámitva) hogy megprobálja a gyürükura lenagyobb csatáit 20-30 emberrel eljátszani. Tutorial pályánál ugy voltam még vele, hogy á ez csak tutorial azért vannak ilyen kevesen, aztán mikor megláttam helm várát... Enyhén szólva kiábránditó hogy a bevezető videóban látni a több ezer katonát mind két oldalon és mikor betölt látod hogy szinte csak te állsz a vár falán. Tudom hogy multi és annak megvannak a bizonyos korlátai, de legalább egyjátékos módba csinálhatttak volna valamit. Ja és a távolba harcoló "diszlet" katonák amikhez nem lehet odamenni kész röhely.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. NoroKings
2009.01.26. 12:19
Csőő all!!!
nah szal most elmondom a véleményemet...
-Nincs vacak irányítása egyáltalán... könnyű kezelni...
-Hangulata igenis van (igaz kicsit hentelős)
-Nem csunya játék (lehetett wolna jobb is)
-Egyáltalán nem nehéz én normálon kezdtem el és nem haltam meg sehol...
u.i.: Megnézném a tesztelőket magamnak mert vagy azért pontozták le mert nem értenek hozzá, vagy azért mert nemn az ilyen játék érdekli(k) őt...
és ezek a pro mentőszövegek... hősök...sötét kampány... szánalmas... üzenem a tesztelőnek hogy egy........
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!